Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: simering cautator cutie viteza
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna I
AeoN
salut,

Am si eu mare nevoie de niste informatii in legatura cu schimbatul simeringului(sau ce o fi acolo) de la cautatorul cutiei de viteza(jb3).

Imi curge la ulei intr-o veselie,face balta in fiecare zi .

Apreciez orice informatie care poate fi de folos

espacern
Se demonteaza cutia de pe masina si dupa dezmembrarea ei se schimba simeringul respectiv.
Se reface cutia la loc si se monteaza pe masina....si GATA.
Unii se lauda ca au schimbat fara demontare/dezmembrare dar personal nu am reusit "scamatoria" asta.

@+
AeoN
Multumesc de raspuns,dar tocmai am schimbat ambreiajul,am dat o data cutia jos,nu o mai dau a doua oara de ar fi sa crape mad.gif

Daca stii o metoda fara a o da cutia jos,sau o informatie as fi recunascator...........a si eu nu am nici un arc la cautator (am vazut asa ceva la o cutie de Megane),ar trebui sa fie un arc acolo,cei cu JB3 Laguna?????
katalyn03
salut
trebuie demontata cutia, altfel nu ai cum sa schimbi oringul acela, cine spune ca l-a schimbat fara sa desfaca cutie ori mananca "de post", ori habar nu are despre ce e vorba
si referitor la arc, trebuie sa aiba(sa o tina intre 3-4)
bafta!
AeoN
Salut,

Am gasit o posibila rezolvare in link-ul urmator: http://www.tnd-france.com/notice_e.htm.

Problema este ca nu stiu cum pot pune mana pe asa ceva blink.gif
espacern
Cum am scris mai sus eu am auzit si vazut multe...pe net.
In realitate insa nimeni nu a fost capabil sa faca asta.....fara demontare/dezmembrare.
Daca ai simeringul in mana si esti langa cautatorul din cutie ai sa intelegi si singur de ce!

@+
AeoN
Am vazut cautatorul,am luat si semeringul.......nu am mai vazut la nici o masina o asa mare porcarie....cine a proiecat-o asa si cine a aprobat proiectul au fost ciobani,mare porcarie cu renaulturile astea...nici la Dacia de acum 40 de ani nu era asa
espacern
L-ai si schimbat?

@+
katalyn03
QUOTE(AeoN @ 21 Nov 2012, 22:10)
Am vazut cautatorul,am luat si semeringul.......nu am mai vazut la nici o masina o asa mare porcarie....cine a proiecat-o asa si cine a  aprobat proiectul au fost ciobani,mare porcarie cu renaulturile astea...nici la Dacia de acum 40 de ani nu era asa
*



te inseli este la fel ca la dacie la cautator
desfa cautatoarele amandoua si te convingi ca oringul este asemanator
jordan.john
referitor la ulei de cutie, e ok total quartz 75w80? din cate stiu incape 1 L in cutie dar nu stiu pe unde trebuie sa ii fac schimbul. ma poate ajuta cineva?

si inca ceva a schimbat cineva vreodata filtrul de benzina la laguna???
puzzle
Foarte multi au schimbat filtrul. De ce ?
jordan.john
am auzit ca cik e inclus in pompa, dar eu cand m'am bagat sub masina , am vazut acolo ceva langa rezervor in partea din fata aproape lipit de rezervor acela sa fie filtrul?? cu cutia stii cum se schimba verifica uleiul??
AeoN
Salut,

Am schimbat in sfarsit semeringul la cautator(cumparat pe original,35 ron),si fara sa dau cutia jos.

O sa va spun cum am facut,dar mai intai sa vad daca a mers si nu mai curge ulei,revin maine cu detalii
AeoN

Pentru a putea schiba semeringul fara sa dati cutia jos aveti nevoie de urmatoarele scule:

-polizor
-aparat de sudura
-un nou simering(cod original 8201048885 sau 7703087163 se numeste Bucsa de centrare, in jur de 30 ron)

Sa va spun cum am procedat:
- am ridicat masina pe partea stanga(trebuie ridicata cat mai mult posibil,sau ideal ar fi pe elevator sau groapa)
-am golit tot uleiul din cutie
- am polizat suportul axului(asa il denumesc eu,de fapt este o bucata de metal de 6-8mm otel plin in care este introdus axul care intra in cutie), acest ax este introdus in suport cam pina la jumatatea grosimii lui,in jur de 4mm apoi este sudat....aici este problema pt ca este sudura plina,nu prin puncte si trebiue polizat destul de mult.
- dupa ce am polizatat ideajuns incat sa se vada pozitia axului(se observa circumferinta axului) am dau o gaura cu un burghiu intre marginea axului si suport(pe circumferinta) .......atentie......aceasta gaura(3-4mm) am dat-o numai pentru centrarea ulterioara a axului pe suport(trebiue pus axul pe suport exact in aceeasi pozitie in care a fost -daca nu este centrat bine o sa aveti probleme la intrarea in viteza si trebuie umblat apoi la timonerie pentru reglaj).
- dupa polizare am fortat axul sa iese de pe suport(de fapt l-am fortat cu o presa ,dar daca polizati indeajuns o sa iasa si singur).
- se desface burduful de praf de pe ax
- se da semeringul vechi jos
- se curata ff bine axul
- se introduce semeringul nou(eu am polizat si capul axului pentru a nu agata semeringul vechi si al distruge),am introdus semeringul nou cu o teava de acelasi diametru pentru a se centra pe ax.
- se introduce burduful de praf
- se aliniaza gaura data in prealabil pentru a pune axul in aceeasi pozitie initiala (este f important a se aseza axul in aceeasi pozitie)

- se sudeaza axul de suport cu simt de raspundere pentru a nu arde semeringul nou(se dau puncte de sudura si se raceste axul de preferabil cu apa).
- se introduce uleiul in cutie si gata s-a terminat reparatia.

Daca vi se pare complicat sa stiti ca nu este,trebuie sa aveti putin curaj si multa initiativa si desigur pe cineva cu un aparat de sudura biggrin.gif


P.S
Pe mine m-ar fi costat in jur de 300 ron cu datul cutiei jos si demontarea, dar nu am facut acest lucru din cauza costului cat mai mult m-am enervat faptul ca nu a exsitat o solutie de schimbare mai "omeneasca",cum au majoritatea masinilor(solutia aleasa de Renault fiind bataie de joc-sa demontezi cutia pentru un semering care oricum mai devreme sau mai tarziu o sa aiba probleme).



Bafta
daniellu
Aceeasi operatie facuta in acelasi mod : fara a da jos cutia.
Operatiunea s-a desfasurat dupa indicatiile date pe forum de colegul AeoN, in service autorizat.
Cutia golita, s-au facut semne cu un disc extrem de subtire ptr.a nu se modifica pozitia suportului pe ax. Cutia bagata intr-o treapta (1, 2) ptr. ca altfel se misca cautatorul si nu poti lucra cum trebuie. S-a polizat cu rabdare sudura, cu o presa cu 2 craci s-a fortat la un moment dat si suportul metalic sau cum se cheama a iesit de pe axul cautatorului. Axul cautatorului are o buza, nu poti gresi la montaj sa montezi suportul mai sus sau mai jos. Simeringul e mai special, are guler de care se agata burduful. Ce vedeti ca se vinde pe site-urile de piese nu are nici o legatura cu ce este acolo.
16x26/36x10,7x12 erau dimensiunile de pe el, s-a adus Corteco parca. 16 lei simeringul.
Cu tot cu schimbat ulei in motor si filtru (aduse de mine) 178 lei. Timp de lucru : 1,5-2 h. Intentionat nu am montat scutul si vad cutia usor umezita la capacul de tabla din spate. Dupa stationare mai indelungata de 24 de ore gasesc picatura de ulei la imbinarea dintre capac si carcasa cutiei.
Acolo este garnitura de hartie sau se da jos capacul si reface etansietatea cu silicon ?
daniellu
Masina pierde in continuare ulei din cutia de viteze. Nu cat pierdea inainte de reparatie, dar pierde. Gasesc picaturi de ulei ce se preling pe la imbinarea cu capacul de tabla. Acolo imi pare mai usor de umblat, stie cineva ce garnitura este acolo ? Un cod, ceva. Am sa incerc sa vad daca se mai pot strange suruburile la capac, nu sa strang sa deformez capacul si sa fac mai rau.
Poate fi aerisitorul ala infundat si sa se creeze ceva presiune ? Se poate demonta si curata ?
O seara buna,

D.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.