Pentru a putea schiba semeringul fara sa dati cutia jos aveti nevoie de urmatoarele scule:
-polizor
-aparat de sudura
-un nou simering(cod original 8201048885 sau 7703087163 se numeste Bucsa de centrare, in jur de 30 ron)
Sa va spun cum am procedat:
- am ridicat masina pe partea stanga(trebuie ridicata cat mai mult posibil,sau ideal ar fi pe elevator sau groapa)
-am golit tot uleiul din cutie
- am polizat suportul axului(asa il denumesc eu,de fapt este o bucata de metal de 6-8mm otel plin in care este introdus axul care intra in cutie), acest ax este introdus in suport cam pina la jumatatea grosimii lui,in jur de 4mm apoi este sudat....aici este problema pt ca este sudura plina,nu prin puncte si trebiue polizat destul de mult.
- dupa ce am polizatat ideajuns incat sa se vada pozitia axului(se observa circumferinta axului) am dau o gaura cu un burghiu intre marginea axului si suport(pe circumferinta) .......atentie......aceasta gaura(3-4mm) am dat-o numai pentru centrarea ulterioara a axului pe suport(trebiue pus axul pe suport exact in aceeasi pozitie in care a fost -daca nu este centrat bine o sa aveti probleme la intrarea in viteza si trebuie umblat apoi la timonerie pentru reglaj).
- dupa polizare am fortat axul sa iese de pe suport(de fapt l-am fortat cu o presa ,dar daca polizati indeajuns o sa iasa si singur).
- se desface burduful de praf de pe ax
- se da semeringul vechi jos
- se curata ff bine axul
- se introduce semeringul nou(eu am polizat si capul axului pentru a nu agata semeringul vechi si al distruge),am introdus semeringul nou cu o teava de acelasi diametru pentru a se centra pe ax.
- se introduce burduful de praf
- se aliniaza gaura data in prealabil pentru a pune axul in aceeasi pozitie initiala (este f important a se aseza axul in aceeasi pozitie)
- se sudeaza axul de suport cu simt de raspundere pentru a nu arde semeringul nou(se dau puncte de sudura si se raceste axul de preferabil cu apa).
- se introduce uleiul in cutie si gata s-a terminat reparatia.
Daca vi se pare complicat sa stiti ca nu este,trebuie sa aveti putin curaj si multa initiativa si desigur pe cineva cu un aparat de sudura
P.S
Pe mine m-ar fi costat in jur de 300 ron cu datul cutiei jos si demontarea, dar nu am facut acest lucru din cauza costului cat mai mult m-am enervat faptul ca nu a exsitat o solutie de schimbare mai "omeneasca",cum au majoritatea masinilor(solutia aleasa de Renault fiind bataie de joc-sa demontezi cutia pentru un semering care oricum mai devreme sau mai tarziu o sa aiba probleme).
Bafta