Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: SCENIC 2
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Scenic, Scenic RX4, Scenic II, Grand Scenic, Koleos
mcryss
Proaspat posesor de Scenic 1,5 dci, 2005 (fost posesor megane 1 1,9 dti kombi) am urmatoarea problema: nu porneste ac-ul, am completat freonul, tot nu porneste, am fost la diagnoza si cei de acolo au spus ca cel mai probabil este vorba de un electromagnet care cupleaza compresorul, daca nu poate fi chiar compresorul; ce pareri aveti si daca ma poate ajuta cineva?!!!
winkliii
Poate te ajuta cu ceva , nu stiu daca sistemul la compresoare este la fel , am un Colt de la firma , la care la fel nu mai functiona clima , problema la mine era ca fulia ce este invartita de curea are 3 dinti prin carea ngreneaza axul compresorului, acestia erau rupti, si de pe fulie si de pe ax , cei din service au spus ca e defect compresorul , am dat jos aceea fulie si am sudat alt sistem de angrenare, poate ai noroc si e pe acelasi principiu si la renault, am uitat sa precizez masina are doar 147 mii km, multa bafta
mcryss
merci frumos dar poate nu am fost destul de explicit; dupa ce apas butonul AC, nu se aude acel clik specific, compresorul nu porneste, nu se intampla nimic, doar se aprinde ledul si atat...!?!!!
winkliii
exact la fel se manifesta si la mine, apasam butonul si se aprindea ledul , in rest nimic.
miciceii
ventilatorul din habitaclu porneste?,daca nu porneste este modulul de clima ,daca porneste posibil ceva la compresor sau fulia lui de angrenare
romeo3108ro
QUOTE(mcryss @ 19 Oct 2012, 00:27)
Proaspat posesor de Scenic 1,5 dci, 2005 (fost posesor megane 1 1,9 dti kombi) am urmatoarea problema: nu porneste ac-ul, am completat freonul, tot nu porneste, am fost la diagnoza si cei de acolo au spus ca cel mai probabil este vorba de un electromagnet care cupleaza compresorul, daca nu poate fi chiar compresorul; ce pareri aveti si daca ma poate ajuta cineva?!!!
*


tre resetat cu clip mai mult ca sigur,daca vrei gaseti datele mele de contact pe forum
mcryss
ventilatia porneste si functioneaza normal insa atunci cand apas butonul AC nu se intampla nimic, nici un clic, nu porneste compresorul, nimic.... iar cu resetatul nu stiu!!!
winkliii
Parerea mea este ca ar fii bine sa verifici fulia de pe conpresor . Eu unu am demontat singur fulia banuiesc ca nici la Reno nu e un capat de lume sa o demontezi si sa verifici , fiindca in service daca nu i cunosti nu o sa verifice nimeni fulia, interesul lor este sa vanda
meen
Si eu am un scenic 2 clima nu mai pornea totul pornea in afara de compresor. Am desfacut partea de jos dintre scut si bara pentru un acces usor se poate da jos toata bara.
Acolo se gasesc 2 mufe una pe compresor si cealalta pe una din conductele de la compresor cu senzorul de presiune. Daca toate functioneaza (martor aprins AC ventilator radiator porneste) dar aer rece nu baga se verifica mufa de la compresor adica se masoara daca primeste comanda si daca primeste comanda adica ai un +12V pe mufa de compresor atunci trebuie bobina magnetica ambreiaj compresor ac schimbata.
La unele modele se schimba doar bobina (fulia din fata) la altele cu tot comprtesorul. Scenic II 1.6 16v din 2008 facelift se poate schimba doar bobina dar nu va ganditi ca este ieftina azi costa in jur de 750lei si un compresor complet cam 1500lei (preturile variaza foarte mult astea erau cam cele mai mici)
CrissGabriel
QUOTE(meen @ 17 Aug 2013, 12:45)
Acolo se gasesc 2 mufe una pe compresor si cealalta pe una din conductele de la compresor cu senzorul de presiune. Daca toate functioneaza (martor aprins AC ventilator radiator porneste) dar aer rece nu baga se verifica mufa de la compresor adica se masoara daca primeste comanda si daca primeste comanda adica ai un +12V pe mufa de compresor atunci trebuie bobina magnetica ambreiaj compresor ac schimbata.
*


La mine nu primeste comanda, nu ajunge +12v la compresor. Presiune si freon este in instalatie. Am conectat compresorul pe + direct si porneste. Cine poate sa imi dea si mie niste sfaturi/idei/parei. Multumesc anticipat!
betamax
Caz asemanator, la un Scenic 1 High Line, 1,6/16V din 1989:
- este freon, se aprinde martorul AC din bord - cu ventilatorul intern pornit si atat (nu cupleaza compresorul, nu porneste ventilatorul exterior ). Nu am tensiune pe mufa cu trei craci care intra in manocontactul de pe conducta de freon.
Stie cineva unde este amplasat releul responsabil ? Ca azi vreau sa dau jos bordul.
espacern
QUOTE(betamax @ 7 Jul 2014, 08:01)
Scenic 1 High Line, 1,6/16V din 1989
Stie cineva unde este amplasat releul responsabil ?

Sigur nu este din 1989 cu 16V.
Releul il gasesti in compartimentul motor in cutia de plastic din dreapta.
Pentru verificare ventilator poti sa scoti mufa de la sonda de temperatura de langa termostat....trebuie sa porneasca!

@+
betamax
Asa spune cartea de identitate facuta in Ro. Nu e masina mea. Dar n-are importanta. Multam pentru raspuns. Acum eram la faza demontarii panoului de comanda climatizare si m-am blocat, am desfacut suruburile de deasupra scrumierei, dar mai tine ceva si sus si n-am vazut nici un surub sau clema. Ma duc sa verific ce mi-ai spus tu.
I'll be back.

Ventilatorul functioneaza, functiona si inainte (am uitat sa precizez) dar io stiam ca porneste pe turatie mica atunci cand pornesti aeru', indiferent de temperatura apei. Sau stiam gresit ?
espacern
Motorul 1.6 cu 16 V apare in 1998....ca info.
Pentru demontare bloc climatizare vezi topicul de la Megane
http://www.reno.ro/Desfacere-consola-centrala-t137404.html

@+
betamax
Mea culpa. Am tastat gresit, era '98. De fapt, in '89 nici nu cred ca aparuse Scenicu'.
Mersi pt. link.
CrissGabriel
La mine rezolvarea a fost schimbarea senzorului de presiune de pe teava + stergerea erorii cu Can Clip care este obligatorie altfel tot nu porneste.
Cu Stima,

espacern
La cuplarea compresorului ventilatorul(GMV)porneste....e corect!

La masinile pana in 2001 daca se constata ca problema este presostatul simpla schimbare(fara testare)rezolva defectul.

@+
betamax
La mufa presostatului AC, cu butonul apasat si ventilatorul (interior) pornit, nu am tensiune pe nici un fir (sunt 3). E normal ?
CrissGabriel
Nu e normal. Pe unul din fire trebuia sa ai ~ 5V. Verifica unde duc firele la sigurantele din compartimentul motor. Acolo undeva trebuie sa fie problema.

Cu Stima,
betamax
Multumesc pentru info, am lamurit-o.
Incep cu concluziile:
1. Prostia se plateste (prin munca inutila, de data asta).
2. " Ia-te dupa musca, ca te duce la cenzurat ", vorba romaneasca, reconfirmata a mia oara pe pielea mea.

Povestea intra in categoria nu faceti ca mine.
1. Ca un electronist adevarat ce sunt, initial am verificat tensiunile de pe mufa presostatului cu becul (avea omu'un soi de lampa de control si mi-a fost lene sa-mi aduc un multimetru). Dupa ce am citit ce-a zis Gabriel, am luat un multimetru (analogic, in masurarile auto am mai mare incredere in asta decat in ala digital) si am masurat iar.
Rezultat: pe un pin am 0 V, pe altul +5 V iar pe al treilea, vreo 2,5 - 3 V. Culmea, cand am pus testerul multimetrului pe pinul cu 3V, a ponit ventilatorul si a cuplat compresorul. Ura ! Inseamna ca presostatul e de vina, problem solved. Bucurie prematura, cu compresorul pornit asa tot nu am racoare. Singura concluzie (dupa mine) : nu e freon in instalatie. Initial, omu' ma asigurase ca a fost cu masina la verificat si meseriasul i-a spus ca masina are freon in instalatie. N-am mai intrebat unde si ce fel de meserias e ala. Acum, dupa constatare, imi zice ca "meseriasul" e un frigotehnist care a venit cu butelia si a masurat (???). E clar, zic io.

Imi cer scuze celor carora le-am rapit timpul.
CrissGabriel
Unii frigotehnisti incarca cu butelia si un minicompresor, au iei o instalatie mai improvizata asa dar se poate. Ca sa te lamutesti putin, acolo pe unde se incarca instalatia, desfa acel capacel si apasa pe acel ventil cu o surubelnita mica si vezi daca ai ceva presiune, ar trebui sa iti cam smulga surubeltita din mana (trebuie sa fie minim 2 bari ~ cam ca si presiunea din roti). Daca ai presiune schimba presostatul.

L.E. Te pot indruma si cum sa il masori (am devenit profesionist in problema asta care mie mi-a dat batai de cap vreo 3 luni dupa ce am schimbat si vreo 3 presostate defecte din fabrica.
betamax
Nestiind care e supapa de incarcare si cea de golire, le-am apasat pe rand. Rezultat:
- Cand am apasat pe aia din stanga (de pe conducta) a fasait ceva dar destul de anemic. Ca o comaratie, mult mai slab decat gazul care iese din butelia cu care imi reincarc brichetele.
- Cand am apasat pe supapa de la condensor, m-am umplut pe maini de spuma fluorescenta.
Concluzii n-am, le astept pe ale voastre.

PS. Totusi, daca exista freon, de ce nu raceste cand pornesc fortat compresorul ?? Am stat asa cu el vreo 2 minute si nimic.
CrissGabriel
Ai dat presostatul jos? Nu se pierde freon deloc pentru ca are ventil sub el. Poti verifica si la acel ventil daca ai ceva presiune.
Dupa ce il dai jos masoara intre pini ce valori ai si posteaza-le aici.

Cu Stima,
betamax
OK, dar cum dau presostatul jos ? Ca partea aia hexagonala pare sudata in teava...

7 Jul 2014, 14:16:
Imi pusei ochelarii si ma uitai mai bine (acu' sunt in Oltenia). Sunt, de fapt, doua hexagoane, unu' mai mic spre teava si unu' mai mare spre presostat. Probabil tre' sa tin fix de ala mic si sa-l desfac p-ala mare. Astept confirmare. Sau infirmierie.
CrissGabriel
cu 2 chei de 14. Cu una ti de hexagonul sudat de teava si cu una desfaci presostatul.

7 Jul 2014, 14:17:
QUOTE(betamax @ 7 Jul 2014, 14:09)
Probabil tre' sa tin fix de ala mic si sa-l desfac p-ala mare. Astept confirmare. Sau infirmierie.
*



OK ai confirmarea smile.gif
betamax
[attachmentid=1627953000]

Asta e dispunerea pinilor (apreciez laudele adresate calitatilor mele plastice).

Rezultate:

1 - 2 = 12 k
2 - 3 = 55 k
1 - 3 = 43 k
CrissGabriel
Senzor defect!! Undeva intre pinii 2-3 trebuia sa ai o valoare variabila, ca si cum ai masura un condensator care se incarca si ajunge la un punct maxim.

Cu Stima,

L.E. ai PM de la mine cu ceva sfaturi
betamax
Maine o sa vad ce presostat am la Rx-u' meu si, daca se potriveste mufa, o sa fac schimbu', de proba. Voi comunica aici rezultatele.
radunicola
Salut!
Ma poate ajuta cineva cu un cod pentru mufa care intra in presostatul de a c?
Vine singura sau este un circuit mai mare?
Daca are cineva de vanzare, sunt interesat.
Pentru masina din semnatura.
CrissGabriel
Nu are nici un circuit inclus. Se potriveste cu ce este pe Logan (Doar sa aiba 3 pini)
Cu Stima,
radunicola
Multumesc!

Da, cu trei pini este.
baban sergiu
am si eu o problema...
acum exact o luna am incarcat instalatia cu Freon
inainte de asta nici macar nu pornea compresorul
In momentul cand a recuperate freonul din instalatie aveam 8 gr (opt)
a incarcat cred cu 680 gr daca bine tin minte si totul a inceput sa functioneze. a racit ca era frig in masina

saptamana trecuta cand ies de la munca si era cald in masina ca a stat in soare - pornesc ac-ul, dupa 10 minute ne mers cu masina vad ca nu baga rece - doar aerul exact ca afara fara sa il raceasca

am verificat pe tot locul pe unde am putut cu lampa UV sa vad daca scapa pe undeva si nu pot sa vad nici o urma de solutie UV - doar unde este mufa pentru incarcarea instalatiei si doar o urma. daca apas cu surubelnita am presiune si compresorul porneste doar ca nu raceste

si in 3 zile merg in concediu 3000 km ....

are cineva ceva idee asa rapida ce pot sa o incerc

la scenic II 2007 este doar mufa de inalta presiune ?? ca nu am gasit o alta mufa

daca este doar mufa de inalta presiune atunci am o alta intrebare: dece este situate pe teava groasa si nu pe cea subtire ?

espacern
Trebuie sa mergi la o testare ( senzor presiune) sau reincarcare cu verificare completa.....freonul nu se pierde fara urme.
baban sergiu
cand a incarcat instalatia - a facut vid in ea si a tinut vidul - si au pus si substanta florescenta cand a incarcat instalatia

radiatorul de clima ii cam lovit (un pic mai tare) , dar chiar si asa nu vad dici o urma pe acolo

idea ii ca nu as da iarasi 40 de lire pe reincarcat instalatia - si tot sa nu aflu - ca sa o verific miau zis ca dureaza cam o ora, o ora jumate si ii 65 de lire ora + incarcarea instalatiei + nu mai stiu ce - ca ajung cu ea la vre-o 200 - mai bine stau cu geamu deschis decat sa mai bag atatia bani in masina

apropos - stie cineva cat ulei si Freon trebuie sa fie in instalatie

espacern
QUOTE(baban sergiu @ 17 Jul 2015, 13:39)
mai bine stau cu geamu deschis

E bine si asa....mai intri in contact cu realitatea inconjuratoare.
Freon intra cam 550 G si cantitatea de ulei depinde de tipul compresor...cam 20-40 ml.
baban sergiu
sa nu ma intelegi gresit - nu ma deranjeaza ca cer bani - problema ii ca eu nu castig bani aia decat 3-4 zile de munca (adica tragi ca scalvu)

deci revin - am facut o proba si am asa:

compresorul porneste
dupa cateva minute partea asta din radiatorul de clima este calda - adica poti pune mana pe ea - da nu poti sa o ti foarte mult - 30 de secunde sa zicem:[attachmentid=1628001204]

aceasta este conducta pe care iese rece gazu din radiator si face chiar si condens - dar nu este chiar asa de rece

<span class='edit'>17 Jul 2015, 15:50:</span>
sa nu ma intelegi gresit - nu ma deranjeaza ca cer bani - problema ii ca eu nu castig bani aia decat 3-4 zile de munca (adica tragi ca scalvu)

deci revin - am facut o proba si am asa:

compresorul porneste
dupa cateva minute partea asta din radiatorul de clima este calda - adica poti pune mana pe ea - da nu poti sa o ti foarte mult - 30 de secunde sa zicem:[attachmentid=1628001204]

aceasta este conducta pe care iese rece gazu din radiator si face chiar si condens - dar nu este chiar asa de rece[attachmentid=1628001205]

mica lovitura din radiatorul de clima [attachmentid=1628001206]

si mufa pe unde sa efectuat incarcarea - acuma eu nu stiu ca nu sunt in domeniu - dar parca asta ar trebuie sa fie conducta de joasa presiune- doar ca se potriveste doar mufa de inalta presiune pe ea[attachmentid=1628001207]


deci pe scurt:
- compresorul porneste
- radiatorul de clima se incalzeste
- conducta se raceste - nu sufficient
- aerul in masina - prea putin sa fie sesizabil
espacern
Filtru de habitaclul este verificat/schimbat?
baban sergiu
este aproape nou - schimbat in aprilie
synergist
dar ventilatorul din fata se invarte? ca practic degeaba porneste compresorul, ca nu are de unde rece..
baban sergiu
da - ventilatorul porneste si merge

deci: am facut test pe masina lui nevasta clio

teava de la compressor ce merge in radiatorul din fata este calda tare - radiatorul cald - teava din radiator ce merge in masina (cea subtire) este calduta
teava groasa care vine din masina in "usator" si apoi in compressor este sufficient de rece sa faca condens pe ea

asta la clio - si la asta ii frig in masina

la scenic

teava din compressor in radiator calda - radiatorul cald doar in zona de sus unde intra teava din compressor, - teava din radiator (subtire) ce merge in masina - este rece cat sa condenseze pe ea (la clio era calduta), teava groasa ce vine din masina si merge la uscator si apoi compressor este la temperature ambianta

ar fi ca si cum nu ar fi sufficient gaz in instalatie si gazul nu ajunge in forma lichida la schimbatorul de caldura si trece din starea lichida in cea gazoasa in radiatorul din fata al masini

17 Jul 2015, 23:26:
acuma ca sa mai intunecat afara - cred ca am gasit si pe unde scapa gazul - am gasit urme de solutie florescenta pe una din mufele ce leaga dezumidificatorul de tevile de joasa preesiune

din cate am inteles acolo sunt ceva "o-ringuri" stiie cineva ce dimensiuni ?
baban sergiu
salutare din nou - ce se intampla daca nu am sufficient ulei in compresorul de clima ?

din cate imi aduc aminte cand am reincarcat instalatia - a scos 8 ml ulei din instalatie si tot atata a pus inapoi in instalatie

am gasit un catalog in care specifica ca ar trebui sa am 550gr gaz si 150ml ulei PAG46 sau 265ml PAG 150 asta in functie de modelul compresorului

cand se goleste instalatia la testul de vid - se scoate tot uleiul din instalatie - sau doar o parte din el AKA 8ml la mine
gsmart
Salutare, durere mare cu ac... Nu pleacă ac acum iarna… si vara mai făcea figuri să nu meargă mereu… aveti idee ce poate fii… vreun releu? Masina e grand scenic 2 din 2005 cu ac manual
gsmart
Salut!
Am remediat o problemă la alternator ( cărbuni) si daca tot am de montat m-am uitat si pe la ac… la bornele compresorul nu ajung 12v si nu pleacă ventilatorul… am schimbat senzorul de presiune si nimic

20 Mar 2019, 20:22:
Ventilatorul din fata de la radiatoare
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.