Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aer in instalatia de alimentare symbol 1,5 DCI
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
Pages: 1, 2
CiprianNistor
Va salut , asa cum am mentionat si in titlu am o problema la masina (Symbol 1,5 DCI) cu pornirea in sensul ca dupa un timp indelungat de stationare 5-8 ore porneste foarte greu , am observat ca si in functionare normala am bule de aer pe instalatia de alimentare mai exact pe conducta de tur dintre filtru si pompa precum si la intrarea filtrului ( iesirea parei ) iar in treapta a 2 a (cu precadere) imi merge "in suturi" , desi amorsez din para nu rezolv nimic. Am schimbat : para (pompa de amorsare) , filtrul de motorina , supapele de retur la injectoare (injectoarele acum sunt ok, de fapt doar unul debita mai mult pe retur, dar s-a reparat), oringurile de la furtunase sunt ok , am mai vazut ca ca dupa ce pornesc motorina de la intrarea filtrului (turul) tinde sa se intoarca innapoi pe furtun, mentionez ca furtunele sunt conectate corespunzator la filtru si pe returul pompei am foarte mult aer (cu returul decuplat de la injectoare si astupata gaura in care intra acesta - sa ramana doar returul pompei -ma gandeam sa fie de la rampa de retur dar totul este ok) de aceea va rog sa imi spuneti Dvs. cateva pareri pt ca eu nu mai am ce sa-i fac , m-am saturat + bani cheltuiti + timp etc. sa fie de la filtru ? ( defect din fabrica ) senzorul de apa este etans pe filtru nu stiu la ce sa ma mai uit . Pompa ? (desi nu cred pt ca aerul vine inainte de intrarea ei pe instalatie) Va multumesc !
Cu stima
Claudiu93
Cu aceasta problema ma confrunt si eu de aproximativ un an de zile si nu i-am dat de cap , la fel ca si tine am schimbat 2 filtre de motorina(1 aftermarket apoi 1 original), para de amorsare , verificat conducte nici una nu este fisurata ... Si din curiozitate m-am uitat la un alt renault si avea o bula mai mica de aer fata de a mea dar tot era prezenta ....
CiprianNistor
Si nu aveti probleme la pornire/mers ? La mine acest lucru imi afecteaza in mod direct pornirea si functionarea (de ex in treapta a 2a la aprox 2500 rpm imi "merge in suturi") dimineata nu ma ajuta nici para de amorsare deloc, nu face presiune decat daca ii scot capatul din filtru ( si nu e defecta deoarece este schimbata ) . Cand functioneaza motorul la mine pe furtunul de intrare in filtru se face o bula marea de aer si nu pot sa imi dau seama de la ce ..
Claudiu93
Intradevar am probleme la pornire dar e bateria de vina la mine , prin primvara desi aveam bula de aer pornea bine si in mers nu nici atunci nici acum nu sunt probleme.
lungan
@cipriannistor:
Nu e normal sa ai aer pe conducta de tur dintre filtru si pompa de injectie. Din cauza asta iti porneste greu si merge in suturi.
Dupa ce opresc motorul si mie mi se formeaza o bula mare de aer intre para si filtru, dar restul furtunaselor raman amorsate. De asemenea, in functionare, pe returul de la injectoare se vad cum trec cu viteza bule de aer, dar cred ca asta este normal.
La tine s-ar putea sa fie doar o problema de etanseitate. Problema poate fi intr-adevar de la senzorul de apa (eu cumpar filtre simple, fara gaura, desi am senzor), daca nu e montat corect poate sa traga aer pe acolo, sau de la conectorii de pe filtru.
Cum ai verificat etanseitatea?
ccoto
O problema similara am avut si eu pe ambele Kangoo 1.5 dCi si 1.9D.
La 1.9D am avut o crapatura pe furtunul dintre filtru si pompa prin care tragea aer. Pe masura cresterii crapaturii, a inceput sa se simta si in mers, motorul tragea inconstant. S-a rezolvat prin mufare.
La 1.5 dCi, problema a fost la imbinarea furtunului dintre filtru si pompa de injectie, la mufa de pe pompa, pe unde tragea aer. Chiar daca dimineata dadeam la para sa umplu filtrul, prima pornire era mai greoaie. S-a rezolvat prin miscarea racordului de intrare in pompa.
Cum la motorul dCi cu pompa de injectie comuna (joasa si inalta presiune), toata zona asta e mai sus decat rezervorul si nu este sub presiune, o neetanseitate nu se va vedea niciodata prin scurgere de motorina ci doar prin aer aspirat din atmosfera in circuit.
O modalitate de verificare ar fi sa incercati sa scoteti de pe filtru returul catre rezervor, astupat apoi cu un dop sau tinut cu mana racordul de pe filtru si sa faceti presiune pe instalatie cu para de cauciuc, poate asa vedeti pe unde "lacrimeaza".
Ciprian, atentie, cu para de cauciuc se umple doar circuitul pana la filtru inclusiv, nu si ce este dupa filtru. Cel mai probabil, in zona asta dintre filtru si pompa de injectie sa cauti neetanseitatea daca in 6-8 ore tie ti se goleste complet instalatia.
CiprianNistor
@ccoto am facut aceasta proba ( astupat returul) si nu am gasit nimic, cum ati reusit sa mufati ?prin desfacere cu aer cald , sau ati inlocuit ceva ? am incercat sa fac alt test , am gasit 2conducte de plastic (asa cum sunt si la filtru) si am mufat direct (fara a mai conecta la filtru) cele doua trasee separat acum nu mai am probleme cu pornirea si nici nu mai smuceste insa mici mici bule mai face la furtunul de (intrare ) tur observate inainte de intrarea in pompa, sa cumpar alt filtru ? desi acesta nu are nici macar 200 de km.
BannedHost
Ia incearca sa desfaci/scurgi un filtru vechi de motorina, de curios sa vezi sa nu cumva sa fie șpan prin el.
ccoto
Mufarea la 1.9D a fost facuta cu o cupla rapida cu autostrangere:

[attachmentid=1627843039]

La dCi am avut neetanseitatea la mufa marcata:

[attachmentid=1627843040]

Referitor la span, ca tot s-a vorbit, am avut odata problema cu injectoarele, rezolvata in Slovenia la un service din reteaua Delphi Service Network si verificarea pentru pilitura nu a fost in filtru ci la regulatorul de presiune de pe pompa de inalta (demontat si inspectat cu o lupa sita de la regulator). Ulterior s-a uitat si la filtru...
CiprianNistor
Va multumesc pt fotografii maine ma voi uita la conducte , mufa de la intrarea in pompa ati cumparat-o ? sau ati reparat-o in vreun fel ? Cu stima
vali_mester
Trage pe undeva pe conducta de tur aer,vezi daca nu ai o rosatura in zona capacului de la distributie.La mine la bicorp am vazut ca mai exista o imbinare a conductelor de motorina sub caroserie,tot cu mufe din alea ca la filtru si pompa.
CiprianNistor
Va salut . Am pus in aplicare toate sugestiile Dvs. insa defectul nu l-am gasit.
@BannedHost am desfacut filtrul vechi si nici o urma de span , curat la lacrima. Toate mufele sunt ok , ceea ce nu am verificat este traseul asa cum spune si Dl Vali traseul de sub caroserie , imbinare conducte(care vin de sus -rezervor), intre timp pt a circula am incercat sa montez pe tur un filtru de motorina micut ( asemanator cu cel de la mobra , "de unica folosinta" -asa mi-a spus de la magazin ) iar returul mufat direct , in aceasta faza motorul functioneaza rotund nu am socuri in mers ,pornirea este instant (-nici noua nu pornea asa) mici mici bule aprox 1-1,5 mm se mai vad pe tur la relanti , insa nu stiu daca este in regula dat fiind faptul ca returul nu mai trece prin filtru (am observat pe filtrul vechi ca are un mecanism pe retur cu o bila -cum functioneaza mai exact ?) , dupa parerea mea si nemaiavand nervii tari ,ma mai uit pe trseul amintit la inceputul mesajului si daca nu gasesc nimic , cred ca o sa circul asa insa va rog sa imi spuneti si Dvs. daca e in regula cu returul ?
ccoto
Pe sub caroserie nu are cum sa traga aer, pe acolo va curge motorina in exterior, cat timp motorul e oprit. Tu ai spus ca dupa cateva ore dupa oprire ti se golesc furtunele din zona filtrului. Daca pe niciunde, mai jos de filtru nu gasesti motorina scursa, inseamna ca motorina se scurge inapoi in rezervor iar atunci e clar ca exista o neetanseitate in partea superioara a circuitului (filtru, furtune, mufe).
Nu este recomandat sa folosesti un filtru improvizat, la 1.5 dCi e important gradul de filtrare pentru a nu avea mai apoi surprize cu injectoarele. De aceea Renault a introdus filtrele capsulate in locul celor cu cartus filtrant. Pentru injectiile pe common rail, Delphi recomanda filtre de motorina pentru particule pana la 2 microni.
jfo
Salutare!eu am aer pe conducte la amandoua masinile din semnatura ,nu am avut probleme cu pornirea niciodata, dupa ce am pornit nu se mai vad bule pe conducte. smile.gif
Meister
Aceeasi problema si la mine, 1.5dCi din 2006. Anul trecut pe vremea asta pornirea era o loterie. Mers la service-uri si platit sute de lei constatari, verificari si diagnoze care vizau intreaga masina: tot ansamblul de conducte de la rezervor la para, filtrul de motorina, injectoarele si cel mai tupeist mi-a diagnosticat in 2 minute pompa de injectie (3000 de lei)!!! Cei de la delphi dupa stat o zi in service-ul lor au zis ca masina e buna, nu are nimic. De la ei am plecat totusi cu un filtru "original" ca ala care-l foloseam eu de 5 ani cica nu era bun!!!
Pana la urma problema s-a rezolvat prin inserarea unei supape de sens intre filtru de motorina si rezervor. Masina a pornit la prima cheie fix un an de zile pana cand saptamana trecuta iar a inceput distractia. Cum scade temperatura sub 3 grade, cum nu mai vrea. Bule de aer au fost tot timpul pe furtun si masina a pornit. Deja ma dispera. Ma gandesc ca ar fi cazul sa apelez la schimbul conductelor de la rezervor pana la para sau chiar dupa. Materiale vreo 400 manopera vreo 100.
jfo
Salutare!@Meister,daca amorsezi de la para porneste?,ultima tentativa a mea de a scoate aerul de pe conducte a fost ieri la indemnul unui coleg cu logan sa o aerisesc pe la returul pompei de injectie ca asa procedeaza el cica, mi sa dezamorsat toata instalatia biggrin.gif dar nu a fost nici o problema am amorsat-o iar de la para si a pornit, aer am foate mult dar am constatat ca doar pe retur si asta nu ar fi cica nici o problema atata timp cat porneste.
Meister
Am numarat vreo 200 de apasari pe para dar nu face nici o diferenta. Tot nu vrea. Dar de ce cand imping 1m in treapta a 2a sau marsarier porneste? (intr-un sfert din cazuri) La spray am renuntat repede. Pana desfac capacul unde tre bagat, inghet langa masina. Ma mai risc cu tractarea pana mai fac rost de bani sa schimb conductele si furtunele. Am procedat asa de cel putin 30 de ori si inca n-a sarit si nu s-a dereglat nimic. O sa schimb si distributia ca se apropie de 120k in curand, poate o fi si de la asta cum sugerau unii. Sau poate ca din cauza frigului se mai contracta plasticele/furtunele alea si trage aer pe undeva. Dar bule au fost pe instalatie si cand masina mergea bine. Iar nu inteleg. Nu-mi inchipui deocamdata sa dau 3000 lei pe o pompa de injectie cand toata masina valoreaza 10.000 de lei si nici sa am garantia ca asta imi rezolva problema.
Stefano_42
Salutare vin si io cu o problema.... masina mea da aer pe furtunul de retur de la injectoare respectiv pompa injectie de pornit porneste normal aer nu am pe turul pompei iar testul cu borcanase gradate la returul injectoarelor l-am facut de 3 ori de fiecare data cu motorul cald dupa cum urmeaza:
de 2 ori a cate 1 min la 3000 rotatii rezultat 15ml la toate 4 borcanase
si 1 data 2 min la relanti rezultat 9ml la toate 4 borcanase
cine stie exact cat ar trebui sa dea pe retur la test si care ar fi problema de da bule de aer pe retur? multumesc
dubluv3
Salut,exact asta am patit si eu azi pe autostrada.Se aprinde martorul de bujii incandescente,masina pierde puterea,merge in suturi si scoate fum negru la greu.Am oprit si am vazut ca am aer pe instalatia de alimentare cu carburant.
Pana la urma am ajuns la un service am pus-o pe tester si am gasit presiune minima turbina/lipsa presiune turbina sau ceva de genul dupa care m-am uitat cu mecanicul si am vazut ca furtunul de la turbo era iesit+turbina plina de ulei.Am pus furtunul,am mers turat cativa km si acum nu mai am nicio problema. Masina este un clio symbol dci de 70cp.
rokad
si eu am avut probleme cu aerul pe ambele conducte(tur si retur) si pornea masina la rece dupas circa 4-7 secunde de invartit la demaror.am schimbat 2 din cele 4 furtunase de cauciuc care duc de la returul injectoarelor la rampa retur injectoare (teurile mici din plastic)cele 2 furtunase aveau niste mici crapaturi transversale abia vizibile din cauza imbatrinirii cauciucului.Dupa aceasta schimbare am mai avut foarte putin aer pe conducte si pornirea a fost mai usoara la rece.suspectez si o problema la supapa din filtrul de motorina (mann).cand o sa am bani o sa schimb si filtrul,desi l-am schimbat in noiembrie 2012,si am cu el aproximativ 2500km.inainte de aschimba para si alte conducte recomand verificarea atenta a furtunaselor de cauciuc de la retur injectoare si a rampei retur injectoare.aveti grija sa folositi furtune de calitate,eventual cu insertie in peretele furtunului.nu recomand cele cu material textil pe exterior.
RazvanF
Vin si eu cu problema mea prospat descoperita. Acest weekend am parcurs aproximativ 1300 de km fara probleme, dar am descoperit aer pe conducta care pleaca din filtru de motorina, partea de sus, mufa alba ce duce la pompa de inalta, mufa verde.
La returul de la injectoare am putin aer care seamana mai mult cu o spuma, am inteles ca ar fi normal asa.
Motorul porneste fara probleme indiferent de conditii, cald, rece etc. Instalatia nu ramane fara motorina, nu sunt nevoit sa amorsez instalatia inainte de pornire. La accelerari puternice, pedala la podea, cam pe la 3000 ture se aude ca un croncanit, asemanator cu sunetul motorului la relanti, numai ca e mai puternic si in momentul cand apas pedala de ambreiaj se amplifica sunetul pentru o fractiune de secunda si dispare, prima data am zic ca am rupt ceva la ambreiaj. Nu face tot timpul, dupa 3 trepte de viteza schimbate la 3000 si peste, sunetul dispare.
Nu este de la cutia de viteze, sunetul se aude din fata, de la motor, partea mijloc spre dreapta.
Nu am intreruperi in functionarea motorului, socuri etc, totul functioneaza ok indiferent de viteza de deplasare dar vreau sa stiu ce e cu aerul din acea conducta.
Voi atasa o poza a motorului cu conduca de motorina pe care am gasit aer.
Masina are 170.000 km iar filtrul de motorina a fost schimbat la 150.000 km.

Un mic update: Am scos conducta cu pricina si am golit-o de motorina dupa care am inspectat-o vizual cu o lanterna, nu am gasit urme de uzura sau deformari iar cuplele aratau ok, inclusiv o-ringurile. Am scos si filtru de motorina si l-am scurs, am inspectat si acolo locasul unde intra senzorul de apa si oringul acestuia cat si busonul pe unde se face scurgerea, totul parea ok. Am pus totul la loc, am amorsat instalatia si am pornit, o mare parte din aer a disparut. Am parcurs azi aproximativ 30 de km cu remorca si am schimbat numai in 3000+ ture, croncaneala de care am precizat mai sus a disparut. In seara asta am verificat din nou situatia si nu am mai avut aer absolut deloc, in schimb am gasit ca in bucatica aia mica de conducta care intra in filtru si coboara in para de amorsare era goala pana aproape in para, iar in conducta de retur a injectoarelor, in cupla care intra in filtru se aude o mica pocnitura la diferente de 7-8 secunde si imediat dupa pocnitura pe turul care duce la pompa pleaca o bula mica de aer si la para de amorsare se aduna 2-3 bule de aer de dimensiuni mici care sunt trase in filtru dupa aproximativ 3 secunde.
Filtrul este de la Bosh, iar din ce am mai citit in interior se gaseste o bila mica care are rol de supapa unisens? Sa fie ea de vina pentru acele mici pocnituri care se aud din filtru?
RazvanF
Revin cu un post nou, nu mai pot edita pe cel vechi, problema a reaparut, aer pe tur din filtru de motorina catre pompa, putin aer pe returul de la injectoare, apare o data la 3-4 secunde si pe returul catre rezervor unde sunt bule mici cu distanta intre ele.
Am inversat conducta pe care am aer, nu stiu daca am procedat corect, am vrut doar sa vad daca e cupla de vina si tot venea aer. La senzorul de apa o ringul este ok, l-am mai verificat odata aseara, sincer l-as schimba dar oringurile pe care le am sunt rezistente la apa, la motorina nu stiu cum reactioneaza.
Are cineva vre-un sfat? Multumesc!
RazvanF
Pentru cine este interesat in acest topic....am vorbit cu un domn care lucreaza in domeniu, mecanic, electrician, diagnosticare auto si mi-a zis in felul urmator:
Atat la Peugeot cat si la Renault unde se folosesc acest tip de furtune transparente cu cuple rapide, acest fenomen de aer pe instalatie va aparea datorita imbatranirii furtunelor si a o-ringurilor, densitatea aerului fiind mult mai mica decat cea a motorinei.
Problemele pentru aceste motoare incep sa apara atunci cand pornesc greu dupa mai multe ore de stationare, atunci se pot suspecta injectoarele.
ady24
Ei bine treaba cu aerul pe instalatie care vine de la filtrul e o problema nationala, ca sa spun asa. Singura chestiune este sa cumparati filtre originale Renault Delphi, nu mai luati filtre aftermarket. Stiu o sa spuneti pai alea sunt mai ieftine, or fi ele mai ieftine dar si prost lucrate. Degeaba sunt bune oringurile daca atunci cand il puneti pe masina nu etanseaza perfect. Si in plus gradul de filtrare la filtrele originale este de 0.2 microni pe cand la cele aftermarket, chiar daca arata identic pe exterior, gradul de filtrare estr de la 0.4 microni. Iar cat priveste aerul pe retur acesta provine de la injectoare. Cine cunoaste problema asta si sa mai confruntat cu asa ceva poate sa imi confirme.
RazvanF
Tocmai ce mi-am rezolvat problema cu aerul pe tur de la filtru spre pompa, am schimbat toate o-ringurile din cuple. Cele din cuplele mici ( tur pompa, retur pompa) se schimba foarte greu, mai ales ca este si o saiba care trebuie sa stea intre oringuri, la cuplele mari (tur rezervor, retur rezervor) se schimba mult mai usor si acea saiba este din plastic si se pot scoate acele butonase laterale care prind cupla in stutul filtrului.
Dupa cum ziceam eu le-am schimbat pe toate inclusiv pe cele de la rezervor, mai putin pe cele de sub masina. Pentru cine vrea sa se aventureze in aceasta "reparatie" ii vor trebui un compresor de aer, un ac, un croset, o menghina si o lampa de birou. Vor trebui schimbate intr-un mediu fara mizerie, cea mai mica impuritate ajunsa in conducta de motorina poate afecta pompa sau injectoarele. Cu ajutorul acului se scot oringurile originale din cuple, cu crosetul se impinge/trage noul oring pana ce ajunge pe pozitie iar la final se dau cateva jeturi de aer pe conducta pentru a scoate posibilile impuritati. Cupla se va prinde in menghina dar sa fie infasurata intr-o carpa astfel se poate lucra mai usor.
Un lucru foarte important este ca noile oringuri sa fie rezistente la uleiuri, in rest putina indemanare si o mana stabila.
gabidrideanu
Bravo ne poti spune dimensiunile origurilor ce le-ai schimbat ? asta ca pe viitor sa nu ne ducem cu ele in mana sa cautam la magazine smile.gif sau cum le-ai cumparat un set universal ? chestia asta vreau sa o fac si eu de ceva timp dar nu am avut cand ca am nevoie de masina si nu pot sa o demontez sa o las asa ....
RazvanF
Am cumparat o cutie cu mai multe compartimente care au oringuri de dimensiuni diferite, am scos un oring din cupla si l-am comparat cu altul din cutie. De masurat am incercat cu un subler, dar este dificil de zis exact ce dimensiune are, ar fi 11,40 la exterior si 7,10 la interior. Cel original are 7,50 la interior. Inca odata zic ca masuratorile pot fi eronate am un subler electronic si am rotujint rezultatele, plus ca este dificil de masurat ca nu pot pastra forma rotunda a oringului cand il masor. Oricum cuplele au intrat mai ferm pe stuturile de la filtru.
yulyan19
QUOTE(RazvanF @ 25 Jan 2015, 21:00)
Am cumparat o cutie cu mai multe compartimente care au oringuri de dimensiuni diferite, am scos un oring din cupla si l-am comparat cu altul din cutie. De masurat am incercat cu un subler, dar este dificil de zis exact ce dimensiune are, ar fi 11,40 la exterior si 7,10 la interior. Cel original are 7,50 la interior. Inca odata zic ca masuratorile pot fi eronate am un subler electronic si am rotujint rezultatele, plus ca este dificil de masurat ca nu pot pastra forma rotunda a oringului cand il masor. Oricum cuplele au intrat mai ferm pe stuturile de la filtru.
*


de unde ai cumaparat si cat costa?
RazvanF
Nu mai sunt in Romania de ceva ani. Le-am cumparat dintr-un magazin de bricolaj.
RazvanF
Am reusit sa masor un o-ring
diametrul exterior este de 12
diametrul interior este de 8
grosimea este de 2
Ce am mai aflat despre oringurile originale este ca rezista intre -55 si +200 grade celsius, ce am montat eu rezista pana la +125 grade celsius.
bleano1
Ce bune ar fi fost niste poze cu acele oringuri...eu credeam ca am rezolvat problema aerisind bine filtrul ,dar NU,a doua zi era la fel aer in instalatie asa ca sunt curios cum arata acele garnituri. smile.gif
RazvanF
Cele de sus, verde si maro sunt cele originale pe care le gasesti in cuplele de la filtru de motorina.
Au diametrul exterior de 12, diametrul interior de 8 si grosimea de 2.
Cele de jos, ambele negre cel care sta sub ala verde are aceleasi diametre 12 ext. 8 int. si 2 grosime
Cel de sub ala maro are urmatoarele diametre: exterior de 11 interior de 7 grosime de 2.
Eu am folosit pe cel cu interior de 7, adica cel de sub ala maro, au intrat mai greu cuplele pe stuturile de la filtru dar la final se obtine acelasi diametru exterior de 12 si stiu sigur ca stau mult mai bine fixate pe stuturile de la filtru.
Cu cele originale, pe butoanele de la cuple, (cele care trebuiesc apasate inainte de a trage de cupla) aveam urme de motorina, concluzia mea a fost ca daca motorina poate ajunge la exterior, aerul poate ajunge si el in interiorul filtrului.
Acum daca zici ca tot ai aer, pe ce conducta ai? Inainte de a schimba o-ringurile schimba filtrul de motorina, iar daca ai senzor de apa pe filtru renunta la el si cumpara filtru fara locas pentru senzorul de apa.
Voi posta mai tarziu in topicul pentru filtru de motorina ce am patit cu cel pe care l-am avut, Bosh.
bleano1
Eu am aer pe conducta de dupa para de amorsare si pe retur.Nu am probleme cu pornirea si nu am avut niciodata.Filtru pun DOAR original Delphi schimbat la fiecare 15 mii km.
Sunt foarte bune detaliile date cat si poza.
RazvanF
Daca pana in para de amorsare vine fara aer si din para pleaca cu aer in filtru atunci verifica para de amorsare.
bleano1
Nu imi pleaca aer dupa para.Dupa ce amorsez astept cam 5-10 secunde si imi vine aer dinspre filtru spre para.Eu cred ca cele doua oringuri sunt defecte,cel de intrare si cel de retur.
RazvanF
Mufa verde (tur) si mufa rosie (retur rezervor) poti incerca sa le schimbi la alea 2. Vezi ca sunt ceva mai mari decat celelalte cuple si ar fi bine sa folosesti o-ring cu diametrul interior de 8. Diametrul interior de 7 merge bine la celelalte cuple, gen tur filtru-pompa. retur pompa-filtru.
bleano1
Deci sa pun de 8 deoarece alea de 7 intra mai greu.OK
Ia uite ce-am gasit
http://www.etansari.ro/index.htm
RazvanF
Poti face comanda de o-ringuri cu interior de 8, sa pui exact cum a pus si producatorul, dar sa te asiguri ca oringurile rezista la uei iar temperatura in care isi pastreaza proprietatile sa fie de -55 si +150 spre 200 grade celsius.
Singurul loc in care aceste o-ringuri sunt supuse la temperaturi mai mari este la stutul de intrare in pompa care este metalic, in rest sunt din plastic stuturile. Eu acolo am ales sa pastrez o-ringurile originale, am selectat 2 cele mai bune si le-am pus in cupla aia care am inteles ca ar avea si ceva de reglare debit....
Restul de o-ringuri rezista pana la +125 grade, nu cred ca se va ajunge la acea temperatura in compartimentul motor, mai ales ca vara scot capacul din plastic care sta peste motor.
Ca idee, pompa cand trage motorina foloseste 6 bari presiune. Oringurile speciale nu te ajuta aici, iar cele de inalta puritate sunt pentru seringi si alte aparate medicale.
grimarius
Buna ziua. Acum o luna am cumparat un renault clio 2003, 68CP, inainte avand un benzinar. Totusi, dupa ce a trecut un timp, cred ca masina porneste mai greu decat ar trebui. Asa ca am mers la un mester cu aparat pentru masurat bateria, dar mesterul mi-a spus ca bateria e buna dandu-i eroare pe aparatul lui ca electromotorul invarte greu. Dar, cat il asteptam, ma uitam la masina cu capota ridicata si am observat ca nu toate furtunele care duc spre si de la filtru sunt pline cu motorina. Am facut o poza si sa imi spuneti daca poate fi de la asta pornirea mai grea (in mers nu da rateuri, nu merge in suturi). Sper ca se vede - furtunele cu mufele verde si rosie se golesc. Am dat de para si s-a umplut dar imediat se si goleste.
RazvanF
Cel cu mufa verde se goleste de la filtru pana in para sau si dupa para? Ala rosu este returul la rezervor, daca ala se goleste complet inseamna ca poate sa traga aer la oricare din toate mufele de pe filtru sau/si de la pompa, mai putin la cea verde (tur rezervor).
Important este sa ai motorul cald, sa folosesti masina undeva la 10-15 km, ridici capota, scoti capacul din plastic care este pe motor si urmaresti cu atentie pe care conducte ai aer, asta daca ai, dupa care revii cu o postare aici.
bleano1
QUOTE(grimarius @ 16 Feb 2015, 09:18)
Buna ziua. Acum o luna am cumparat un renault clio 2003, 68CP... Am dat de para si s-a umplut dar imediat se si goleste.
*


Exact asa e la mine numai ca eu nu am si nu am avut vreo data probleme cu pornirea...caut acele garnituri din mufe sa le schimb dar nu gasesc.
Apropo cat ai dat pe masina si ce taxa ai platit la inmatriculare?
grimarius
Salut. Ce am observat atunci ca cele doua s-au golit, dupa ce am mers cam 3-4km pana la atelier, doar pana la nivelul superior al filtrului ( cat se vad si in poza). Am sa ma mai uit si revin cu alte informatii (dupa ce sta cateva ore) si dupa ce merg cu ea pana acasa (cam 35km - fac naveta).
@bleano1 - am dat 8200lei si doar am inregistrat-o la taxe si impozite urmand ca in viitorul indepartat sa platesc si taxa si sa merg si la politie (acum era taxa 500+ euro iar cand ii trece anul, prin iunie, scade pe la 400+). Atunci e posibil sa fie de la electromotor daca la tine nu face nazuri (azi a invartit cam 5sec. au fost -12grade).
bleano1
In sfarsit am gasit cele doua oringuri[attachmentid=1627982490]
[attachmentid=1627982491]
[attachmentid=1627982492]
RazvanF
Sunt originale? Arata exact ca alea maro care sunt gasite in cuple. Noroc mare cu astea maro si verzi, cu alea negre e mare chinul cand trebuies puse in cupla, ca e negru pe negru si nu se vede asa bine.
bleano1
Sunt exact ca alea originale,le-am gasit intr-un magazin de rulmenti si curele si mi-a dat exact ce i-am cerut.Pt. cei interesati in Iasi la magazinul de langa petrom tutora (CET),costa 2 ron bucata.
RazvanF
Ai treaba de weekend...cupla cand o scoti de pe stutul filtrului o poti roti, sa iti vina mai usor. Ac, ca sa scoti pe cele din cupla si un croset finut sa impingi si sa tragi noul oring. Sa incepi cu primul de jos in sus.
grimarius
M-am uitat ieri, cu motorul rece dupa 5 ore de la oprire, si era gol, ca si in pozele de mai sus, doar furtunul cu mufa verde. Apasand pe para s-a umplut si au aparut bule pe furtunul de retur (mufa rosie). Astazi, cu motorul cald si mergand, toate furtunele erau pline dar au mai aparut, din cand in cand, bule de aer pe furtunul care pleaca din mijlocul filtrului (nu stiu unde duce) iar pe alt furtun nu am vazut.
CipTal
Asa ca fapt divers...bujiile incandescente le-ai verificat? Sigur vei avea o surpriza. Referitor la furtune, daca se golesc dupa un timp, trebuie sa inlocuiesti acea para (pompa) de amorsare. In interiorul ei exista o supapa unisens care e pe duca. Intreaba-i pe cei de la Renault de ce.
75AIM
Problema rezolvata de mine asa:
http://www.reno.ro/pornire-grea-aer-in-fil...ml#entry3840352
post 363
grimarius
Furtunele nu se golesc decat atat (am reatasat poza si am trasat pana unde e motorina) si pare, dupa cat se goleste, ca ar curge in filtru prin "cadere". Nu am verificat bujiile...multumesc de sfat.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.