Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Caseta directie Laguna III
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna III
ariciul76
De la un timp, daca incep sa virez pe loc, pentru a parca, deci cu motorul pornit, se aud mici troznituri care vin sigur din zona casetei de directie.(am verificat bielete, pivoti, etc).
Mai mult, cu motorul oprit, daca misc de volan stanga/ dr farA a forta prea mult, apar acele troznituri metalice.
Trozniturile nu sunt atit de puternice dar e ar ca se intimpla ceva acolo.
Culmea este ca nu am zgomot metalic la bracaj maxim (problema des intilnita).
De asemenea exclud si rulmentul de suport al suspensiei.

Astept pareri si presupuneri, in principiu stiu se poate repara la serviceuri specializate.


Observ ca deja apare de 3 ori subiectul, rog moderatorii sa sterga ce este in plus.
digioptic
QUOTE(ariciul76 @ 16 Sep 2012, 18:18)
De asemenea exclud si rulmentul de suport al suspensiei...............................................................................................................
*




Eu nu as exclude asta !!! Sincer, rulmentul ala de presiune de la flansele de amortizor, e primul care se umple de mizerie, pietricele sau praf cu vaselina proprie... Deasemenea, otelul prost al caii de rostogolire a bilelor, se deformeaza pe drumurile mioritice, generand zgomote la virare. Si inca o chestie, verifica si arcurile fata, e posibil sa vina surprize si de acolo... wink.gif
ariciul76
Trozniturile vin exact de sub masina, chiar din locul unde ar trebui sa fie caseta de directie....
Este posibil sa se slabeasca suruburile care fixeaza caseta?
digioptic
QUOTE(ariciul76 @ 17 Sep 2012, 08:50)
Trozniturile vin exact de sub masina, chiar din locul unde ar trebui sa fie caseta de directie....
Este posibil sa se slabeasca suruburile care fixeaza caseta?
*





Daca zici tu ca e de acolo, inseamna ca aia trebuie sa fie... huh.gif Intrebarea ta ramane retorica in acest caz...

Ma rog, facand putin oftopic, ma incapatanez sa te ajut, nu stiu de ce.

Am avut o problema similara cu troznituri la megane. treceam pe denivelari si se auzeau batai in caroserie. Puteam sa jur ca sunt pe spate si veneau de la cuplajele elastice ale puntii spate. Initial se auzea pe o parte, apoi in ambele parti. Ce crezi, mers la service, facut testul de drum si imi spune baiatul ca zgomotul E PE FATA... wacko.gif In fapt era cate o treime de spira din arcurile fata, deci doar o bucatica mica, rupta din zona unde calca arcul pe oala de sprijin. Ce vreau sa-ti demonstrez ? Ca acustica in masina e asa de inselatoare incat usor crezi ca vine din alta parte fata de zona de defect. Dar na, poate ai dreptate, renoul naste multe surprize si daca aflii si rezolvi sa ne spui si noua.
SAVAGE
Mda, cam aceeasi problema o am si eu,mai ales la stationare cand misc de volan stanga dreapta.
N-am depistat ce si cum,dar i-am verificat amortizoarele si suspensia la Reno, totul a fost ok, asa ca merg in continuare cu masina asa cum este pe principiul -cand o sa se strice voi repara ceea ce va fi (suspectez caseta)!
ariciul76
Acum ca deja mai e unul cu problema asta mi a mai venit inima la loc.
De cit timp tragi de ea in starea asta?
Pe aceeasi idee optez si eu, sa merg cu ea pina crapa de tot si apoi schimbam piesa defecta.
Problema este daca e safe si nu dam de belea ( sa nu se blocheze in mers , etc).
korn
Da, si eu am schimbat caseta de directi la iesirea din garantie - a acesti mirobolante masini. Deci, asteptati-va la problema asta - nu este o mare noutate.

De fapt nu m-am ocupat eu, ci baiatul caruia i-am vandut masina - dar este cert o problema.
SAVAGE
in ultima luna am depasit 1600 km asa ca nu este nici o problema...si in curand ca trebui sa merg la ITP.
Atunci voi insista la Reno sa verifice mai in detaliu....nu de alta, dar ca sa stiu cum planific revelionul.
JustInTime
Am si eu o problema similara: micile trosniturile se aud cand virez stanga/dreapta dar nu mai mult de 5-10 grade.... Nu conteaza daca drumul este denivelat sau perfect drept, daca am viteza mai mare sau mai mica, daca stationez sau nu. Dar am observat totusi ca zgomotul apare mai des (poate chiar exclusiv) in perioadele cand vremea e mai rece afara, sa zicem sub 15 grade. La ultima revizie, am rugat baietii sa verifice daca sunt jocuri in caseta de directie si totul parea OK acolo. Asta iarna, cand am schimbat cauciucurile de vara cu cele de iarna, la service-ul cu pricina i-am zis unui nene de zgomotele astea si a concluzionat ca ar fi de vina un rulment care se situeaza undeva sus, chiar sub capota si care se gripase. A pulverizat din belsug niste spray special si .... guess what... zgomotul a disparut in cateva ore! Acum ca a reaparut, o sa revin la nenea cu pricina si o sa-l rog sa repete minunea, va tin la curent...
cristian_nechita
Daca trosniturile apar la rece, in special dimineata dupa o noapte racoroasa, sunt sanse foarte mari sa se gripeze capetele de bara.Adica articulatia sferica este atat de stransa incat se gripeaza si cand isi da drumu' face un "poc".
ariciul76
QUOTE(JustInTime @ 25 Sep 2012, 08:15)
ar fi de vina un rulment care se situeaza undeva sus, chiar sub capota si care se gripase. A pulverizat din belsug niste spray special si .... guess what... zgomotul a disparut in cateva ore! Acum ca a reaparut, o sa revin la nenea cu pricina si o sa-l rog sa repete minunea, va tin la curent...
*




Probabil ca e vorba de rulmentul de sarncina al amortizorului.
Trozniturile mele sunt identice cu ale tale radmasa.gif , numai ca la mine face asa si vara si iarna. Mie imi sugereza un surub slabit care permite un joc mic al casetei din care cauza si zgomotul.
Cum spunea cineva mai sus, adevarul este ca zgmotul este greu de localizat, numai la demontare s-ar vedea ceva.
r3nault
Pune pe cineva sa dea de volan stanga-dreapta, iar tu trage de capul bieletei dreapta in sus. Ai loc sa bagi bratul intre motor si panoul interior, cu grija, sa nu te arzi de evacuare, daca e fierbinte.
Daca zgomotul se opreste, atunci este vestita bucsa a casetei de directie, care nu stiu daca se poate inlocui pe casetele noastre. Stiu ca pe Megane, Logan se poate. Daca este cineva care stie... sa nu tina doar pentru el.
Eu, dupa ce am schimbat degeaba bieleta dreapta, asa mi-am descoperit 'paguba'.
CTS
Si eu am observat de curand acceasi pblema. Un fel de cloncanit la bracaj pe loc (probabil si in mers, dar nu se aude). Cloncanitul are legatura directa cu viteza de rotatie a volanului - rotesti mai rapid, sunetul are o cadenta mai rapida. Prima mea impresie - un rulment de pe undeva dus (unul care participa la operatiunea de bracaj, evident), la cum se aude, practic, poti auzi fiecare bila trecand printr-un anumit punct, unde cloncane. De asemenea, zgomotul pare sa vina din extremitatea dreapta fata a masinii (roata dreapta fata), ceea ce ma face sa cred ca este legat de ceva din ansamblul rotii. In jur de 15 Oct am sa merg la revizia de 75000 km si o sa vad atunci ce si cum. Promit sa va tin la curent cu evolutia!
ariciul76
Eu am pus ulei de motor pe deasupra rotii (se scoate capacul de plastic situat sub capota, deasupra rotii), ca sa ajunga la rulmentul de presiune.
am pus din belsug, pina cand a inceput sa curga pe la amortizor.

Am senzatia ca in mers nu se mai aude nimic cind virez.
Pe loc, cu motorul oprit, nu am mai incercat ca sa nu stric caseta tot incercind.
CTS
Astept sa vad ce imi recomanda baietii (cei la care ma duc eu sunt chiar ok) de la Renault, la revizie. Pana nu mi-e clar de la ce provine zgomotul, nu am cum sa ma gandesc la o solutie. Daca la tine a mers cu ulei de motor, poate scapam ieftin smile.gif.
gAnY
Cel mai simplu este sã vedeti dacã se miscã arcul stânga - dreapta.

Se bagã mâna la roatã si se roteste/invarte de el în stânga sau în dreapta cu ceva fortã, nu foarte mare. Dacã se miscã, înseamnã cã este din flansã,..


Experimentat si Testat si cum vreti voi.
ariciul76
Ca sa inteleg, adica fara a ridica masina pe cric, cu motorul oprit sa fac operatia asta?
Nu prea inteleg cum s ar misca/ roti arcul fara a se misca toata roata dar ma ocup maine de problema, sa vedem.
r3nault
Ai facut ce am zis in postul #12? Daca DA, care este rezultatul?
ariciul76
Am incercat azi dar fara rezultat: este imposibil sa ajung la bieleta pe unde spui tu, poate la tine merge daca ai alt motor.
Pur si simplu nu este loc de bagat mana.
r3nault
Am 1.5dci si e mai mult loc. Atunci mergi la un service de cartier si spune-le sa verifice jocul la bucsa de teflon a casetei de directie. Stiu ei ce sa faca. Daca este in regula abia atunci sa te uiti la flanse.

Cat despre explicatia lui gany, nici eu nu am inteles. Flansele sunt acolo sa permita tocmai rotirea amortizorului.
CTS
QUOTE(r3nault @ 7 Oct 2012, 08:12)
Am 1.5dci si e mai mult loc. Atunci mergi la un service de cartier si spune-le sa verifice jocul la bucsa de teflon a casetei de directie. Stiu ei ce sa faca. Daca este in regula abia atunci sa te uiti la flanse.

Cat despre explicatia lui gany, nici eu nu am inteles. Flansele sunt acolo sa permita tocmai rotirea amortizorului.
*



Intr-adevar flansele sunt montate ca sa permita rotirea amortizorului, dar numai la bracaj din volan, moment in care se roteste tot ansamblu - roata, amortizor, arc. Conform explicatiei lui, daca arcul se roteste si atunci cand tragi de el pe loc - fara bracaj din volan, deci independent de restul ansamblului, flansa ar fi pblema.
r3nault
Acum am inteles. Merci
gAnY
Imi cer scuze, am avut o micã vacantã.. Este exact ce a explicat CTS.

Mii s-a întâmplat chestia asta pe Laguna II, si din fericire aveam încã una parcatã lângã a mea, La mine se misca arcul, iar la cea de lângã nu.

Edit: Masina nu trebuie sã fie pe cric, nimic.
ariciul76
Am verificat, nici un joc. Masina am ridicat o pe cric un pic, ca sa pot introduce mana (nu stiu cum e la suspensiile normale dar la mine nu este loc intre caroserie si roata.
theodor2004
mda, vad ca nici casetele de la laguna III nu sunt niste grozavii, (eu ma asteptam ca Laguna III sa fie masina perfecta). Stie cineva cu ce casete de directie vin din fabrica Lagunele III?
La Symbol am marca TRW, si am reconditionat-o de 2 ori pana acum.
Acum la voi sunt 2 posibilitati: sau aveti joc in caseta, sau in rulmentul de la flansa amortizorului.
Daca e joc in caseta, cel mai probabil e din cauza bucselor, asa cum s-a scris mai sus. Chiar daca se poate schimba numai bucsa, tot e scump: caseta trebuie demontata, se deschide, se schimba bucsa, apoi se remonteaza, se reface geometria de directie. Pe mine m-a costat distractia 1200 RON. Practic nu conteaza ca e numai bucsa, sau mai sunt si altele, caseta tot trebuie data jos.
Cat despre rulmentul de la flansa amortizorului, el e mai ieftin de schimbat. smile.gif
Mentionez ca in ambele situatii aveam pacanituri si trosnituri in volan, dar cand aveam joc in caseta facea mult mai urat, si volanul mai si ,,agata'' cand roteam stanga.
r3nault
JTEKT e firma.

Daca se gaseste bucsa se poate schimba foarte usor fara sa dai caseta jos.
theodor2004
Asa o fi, daca spuneti voi. Mie la Symbol mi-au dat caseta jos, si mi-au schimbat bucsa (si alte componente ale casetei).
Totusi, parerea mea e ca tr sa fiti atenti la rulmentul de la flansa amortizorului. E mai probabil sa fie de acolo problema cu trosniturile, decat de la caseta de directie. Caseta ar trebui sa tina 200 000km....Totusi, este Laguna nu Clio Symbol. smile.gif
Bafta in continuare!
ariciul76
Am fost cu masina la diagnosticat la firma Autoestet despre care citisem inainte de bine pe diverse forumuri, este situata undeva pe linga Obor-Lizeanu.
Ca tot omul, ma gindeam ca dau peste un service la care oamenii sunt profesionisti (ei repara doar casete de directie), dar mare dezamagire.
Sa incep cu inceputul: imi spune nenea de la telefon adresa, ma duc acolo, merg pe strada cu gindul ca o sa vad ceva, o tabla cu numele service-ului, se termina strada, intorc ca poate n-am vazut bine, ajung la celalalt capat si….nimic.
Ma uit na nr (pe internet) si in fine dau de ei, ca sa vezi…este de fapt un garaj mai mare (de fapt au loc in spate dar intrarea este ca intr-o curte.
Asta era primul semn…..zic lasa ca n-o fi chiar asa, oamenii sunt profi si sa vedem.
Dau actele, vine un nene (o sa-I zic Dorel1) ca s-o diagnosticheze…
Dorel1 il cheama pe Dorel2 care era pe acoperis sad ea zapada, coboara (Dorel2 era un pusti).
Probabl ca va asteptati ca sa ridice masina pe un elevator? Nu nene!
Dorel2 ia un cric hidraulic de ala de schimbat rotile si ridica masina pe dreapata, se baga sub ea cu o capra, moment la care eu ii atrag atentia ca acolo nu are unde sa o puna, ca sunt numai plastice, deci nu sunt punecte de sprijin.
Evident, lasa domne sa stim noi, pune capra si incepe sa lase in jos masina de pe cric, la un moment dat se aude o troznitura puternica (ca si cum cedase scutul de plastic), incep sa tip la ei, ei se sperie si ridica masina iar pe cric si scot capra de sub masina.
Constatare de asta faceam si eu in fata blocului.
Explicatia lui Dorel 1: de fapt nu cedase plasticul ci capra (cica sarisera dintii), dar au nu-l cred, ma uit sub masina si….nu vad nimic in neregula. Macar aici sunt linistit, ce-o fi sub scut nu stiu.
O sa ziceti ca de ce nu am facut scandal, etc, dar raul era déjà facut si fiind vineri si foarte grabit ca intirziasem sa-mi iau copilul am decis sa tac.
Cum probabil ca ati observant toti, daca iei maxim de volan std au dr, pompa de servo se aude mai ciudat (a se citi o bazaiala un pic mai altfel) din cauza presiunii foarte mari pe care o creeaza in aceste conditii. Ce-mi spune Dorel1? Domne’ pompa e dusa! Pai de ce, pai uite cum face pompa (de fapt pompa nu face nicicum in opinia mea, am mai avut masini cu astfel de pompe si la toata face pompa la fel chiar cind e noua). Mai mult, tot Dorel1, domne pai nici nu se mai fabrica pompe de astea (adica vezi Doamne numai la ei gases casa ceva), il contrazic, pina la urma tace.
Evident ca m-am tirat de acolo cit am putut de repede.
Preturi: 100 ron constatarea , cca 200ron manopera montare/demontare, 275 EUR pompa noua, 1850 RON kit caseta.
Constatarea (daca se poate numi asa)a fost ca este uzat ceva in caseta dar nu stiu exact decit dupa ce o demonteaza, dureaza cca 3 zile reparatia.

Am scris povestea pentru a ca altii sa fie avizati in privinta acestui service, este doar experienta mea, poate ca altora nu li s-a intimplat asa si oamenii aia chiar stiu ce fac.
Pe mine unul nu m-au convins.
Liviu G
Stie cineva daca Laguna 3 si Laguna 2 au aceasi caseta de directie. Multumesc.
CrisLagunaFun
NU, sunt diferite !
Liviu G
Multumesc pentru raspuns.
dorin
Vara trecuta am avut si eu zgomote la rotirea volanului care se auzeau la viteze mici. Am facut constatarea la Meridian Sud. Problema a fost rezolvata prin inlocuirea flanselor de la amortizoare (rulmentul si flansa din caputul amortizoarelor). Zgomotul a disparut imediat. Acum dupa 10-15k inca sunt ok. Deci fara nici un dubiu la mine au fost flansele si rulmentul de amortizor.
CJ12FOY
Dorin are dreptate . Pe Laguna 3 a fost eliberat un buletin service ( cred ca asa se numeste ) prin care se explica ce trebuie facut in cazul in care apar zgomote la viraj in mers si pe loc. Atasez mai jos metoda de remediere. Sper sa va ajute smile.gif
gAnY
Noutati ceva? Mai nou si eu am descoperit un zgomot metalic.. Parcã numãr bilutele dintr-un rulment.. Probabil flansa la amortizor, Se aude atunci când rotesc stânga-dreapta putin, sau când plec dupã loc cu volanul drept.

Cred cã jentile pe 18 îsi spun cuvântul.. Am 94500 km sad.gif
tinoki
...suntem tot mai multi, cum spune o rclama la bere - gust puternic & amarui.
Sa trec la subiect: trosnituri...mai bine spus trosnituri cu +++, in zona casetei de directie. Am verificat amortizoare, arcuri, bucse, pivoti ...totul ok si totusi poc-ul este tot acolo. Am incercat toate verificarile de pe forum.
Posibil contact intre bara de torsiune si casta de directie?
A rezolvat cineva problema?
...nu e cazul flansei si rulmentului de sarcina...poc-ul este metalic si puternic
tinoki
in cursul saptamanii am mai facut o verificare...la service de data asta.
Rezultat: ,,mai treci pe la noi cand o sa bata ca lumea...acum totul e ok''

Mai sa fie, am ramas masca blink.gif

Astazi am incercat eu (din nou) sa identific poc-ul.
So, sus pe rampa/tras de roti/test cu livier la bucse/rotule ...nimic.

Intr-un final rasucesc de capetele de bara...apare poc-ul la capatul cursei.
Sa fiu mai clar: bratele care ies din caseta de directie si au fixate capetele de bara permit o rasucire in caseta (nu stiu daca este normal) cu o cursa de aprox 1-2cm. La capat de rasucire se aude poc-ul.

Ce sa fie? ...defect de caseta sau se rezolva cu schimbarea capetelor de bara (care subliniez ...nu au bataie/joc in fuzeta)
maytow_airis
si la mine se aude in mers cand virez,si e drumul putin accidentat,cate poc-poc-poc,dar nu ma deranjeaza. Singurul drum rau este cand trebuie sa parchez acasa la fratemiu,in rest...nu am unde sa le aud! biggrin.gif (suspectez capetele de bara)
tinoki
Verificata faza cu rasucirea capetelor de bara pe Loganu' nou noutz de la firma...acelasi ,,poc'' la final de rasucire dar fara zgomote in habitaclu...deci ...nu e de acoloooo

worship.gif gata...ma recunosc invins.
didiland11
Si eu cu aceiasi problema: mici pocnituri- troznituri din zona casetei de directie la viraj minim pe loc sau in mers. Diagnostic: flanse amortizoare cu rulmentii aferenti. Pret: 750lei 2 buc cu tot cu manopera. Prima buba la trenul de rulare, la 122.000km. pam pam!
octavian.gagu
Ale dracu coincidente...si la mine au aparut pocniturile alea, acum ceva timp, si am constatat ca de vina ar fi capetele de bara, au un joc destul de pronuntat, dar sincer nu m-am uitat la flansele de la amortizor...o sa arunc un ochi si acolo...cu toate ca zgomotul pare sa vina din partea de jos a masinii. Tot la virajul pe loc, in schimb in mers nu am problem...
Paul091
A reconditionat cineva o caseta?
La mine se aude un zgomot groaznic cand virez dreapta stand pe loc. Dupa 20 km/h nu se mai aude.

Google Photo - Video Zgomot Caseta
cristian_nechita
nu e de la caseta
Paul091
A inceput la 2 zile după ce am schimbat brațele. Am fost să-mi fac unghiurile și acolo mi s-a spus ca e caseta. Cand mi-am schimbat ieri biletele antiruliu la service la fel mi s-a zis. Am să văd și în altă parte. Problema este că joi seara plec spre cluj, din Iasi
busu 12
Flansele de amortizor cu rulmentii aferenti de verificat.
r_vlad
Pivotii de pe bratele noi sau caseta de directie. Face asa si cand e ridicata masina pe elevator ? Daca da fa un test si in timp ce invarti de volan pune pe cineva sa traga cu putere de bileleta de directie in jos. Daca dispare zgomotul sau se schimba tonalitate este de la caseta.
Paul091
Am sa verific saptamana viitoare. Trebuie sa schimb un burduf si o sa o luam pas cu pas.
Sper sa nu fie caseta, cu toate ca am auzit ca au inceput sa pice in ultimul an
Paul091
Nu era caseta, dar joc tot am. Pe viitor sa am in vedere.
Se pare ca pivotii imi atingeau de acea placuta de la discuri. Si de acolo tot zgomotul. Pe ambele parti. Era un sunet de se intorcea lumea de la 10 metri distanta.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.