Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: GPL pe Fluence
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Fluence
Pages: 1, 2, 3, 4, 5
mariusd4
De cateva zile ma bate gandul sa pun GPL pe Fluence, dar am in minte o singura intrebare : Se mai merita ?
Avand in vedere ca parcurg intre 15.000 si 20.000km pe an, dintre care in jur de 10.000 numai in oras, regim de Bucuresti.
Mai renteaza GPL-ul avand in vedere :
- uzura motorului in timp,
- costurile ridicate ale unei instalatii bune, in jur de 3000 Ron,
- revizia anuala in jur de 150 - 200 Ron,
- autorizare RAR, 150 Ron,
- riscul mai mare de a fi "furat" la alimentare,
- consumul mai ridicat la 100km fata de benzina.

Cost lunar benzina : 582 Ron
Consum lunar gaz : 345 Ron
Diferenta : 237 x 12 = 2844 Ron => in aproximativ 1an s-ar amortiza instalatia
Are cineva GPL pe Fluence ? Daca da, cum se comporta,merita ? Stima
bhadorya
eu zic ca merita.
motorul nu va avea prea mult de suferit daca din 1000 km ,100 vei merge pe benzina.
un singur dezanvantaj vei avea si anume masina nu va mai functiona perfect pe benzina.
am vazut trei Loganuri taxi motoare 1.6 cu gpl aftermarket si aveau 300 mii in bord.
ssilviu
Nu vei simți nicio diferență. Poți ascunde butonul de GPL și habar nu vei avea că mergi pe GPL. Nici după 100.00 de km.
mariusd4
Dar pana la urma motorul este afectat sau este un mit ? Pe unde am citit explica exact contrariul, "gazul contine mult mai putine substante care se depun pe subansamblele motorului" si ca folosirea GPL-ului prelungeste viata motorului....
In realitate consumul creste cu 10% sau cu 20 - 30%, intreb pentru ca parerile sunt impartite... Stima
ali3n_cop
Majoritatea masinilor pe care le avem in parcul auto si au instalatie de GPL, au avut probleme cu motorul dupa cca. 150.000 km. La ultima, i-am inlocuit motorul cu totul. Eu vorbesc despre masini pe firma care sunt exploatate la maxim. Vorbim totusi de o ardere uscata care nu face tocmai bine supapelor. Dupa un nr de km, masina nu o sa mai mearga la fel de bine in benzina, cam asa s-a intamplat la toate.
ssilviu
Eu am la firmă un Logan 1.4 care a mers pe GPL de când s-a născut. Și are 300.000 de km. Nici vorbă de schimbat motor sau mituri din astea.

Tu ce mașini ai la firmă de le-ai schimbat motorul după 150.000 de km? Geely? wacko.gif
mariusd4
Si atunci asta ce mai e ?

"Exista o conceptie total gresita conform careia GPL ar face o asa-zisa "ardere uscata", fapt care ar duce la o uzura prematura a motorului. Arderea prin natura sa este "uscata", indiferent de combustibilul utilizat. Motorul in 4 timpi beneficiaza de instalatie proprie de ungere, instalatie ce asigura lubrifierea sub presiune a tuturor pieselor supuse uzurii prin frecare, inclusiv a cilindrilor si supapelor, componente care fac obiectul suspiciunii cu privire la "arderea uscata". Mai mult, datorita faptului ca arderea GPL se face complet, nu se mai formeaza diversi compusi reziduali ca in cazul benzinei, compusi care ajung in instalatia de ungere degradand uleiul.

Astfel, functionarea cu GPL a motorului are ca rezultat:
•o ardere mult imbunatatita,
•un ulei mai curat cu o durata de exploatare mult mai mare decat in cazul benzinei,
•uzura redusa substantial."

Iarna, o astfel de instalatie (si ma refer la una de calitate ), mai functioneaza normal sau in cazul unor temperaturi scazute voi fi obligat sa merg numai pe benzina ?
ssilviu
Pornește normal pe benzină și trece pe gaz când ajunge la o anumită temperatură. De trecere îți dai seama doar dacă te benoclezi la ledul de stare. Vorbești la service să-ți pună trecerea la 25 de grade și ajungi și iarnă să meargă pe gaz.

Probleme pot apărea dacă temperatura de trecere pe gaz e mult prea sus pusă, pentru că la drumuri scurte vei merge doar pe benzină. Asta pentru că, iarna, climatizarea automată e pusă să inceapă să bage căldură atunci când apă ajunge la T grade. Dacă temperatura la care treci pe gaz e de T+1, atunci, vei trece pe gaz doar după ce ți se incălzești și interiorul mașinii, că apa e ținută la T grade cât timp se încălzește in interior.

Repet, poți să pitești butonul de gaz și nici nu vei știi că mergi pe gaz. Doar când faci plinul evident.
b76bgaarh
ssilviu tu ai un logan facut pe gpl de la mama lui, nu adaptat dupa aia.

poate de aici si diferenta de fiabilitate.
ssilviu
E montată instalația la Pitești și nu in altă parte. Mare diferență, ce să zic ...
cainedebalta
Cunosc un prieten care a montat instalatia GPL Zenit pe Renault Fluence:an 2011 Motor: benzina  Putere: 110 CP este foarte multumit...consumul a crescut cu pana 6%(adica daca ii consuma 10% benzina pe gaz a crescut 10,5-11 l/100 km.Este multumit instalatie a dat in jur de 2600 ron si si-a amortizat costul in 16000km.(care i-a facut in jumatate de an).
bhadorya
Fratele meu a pus gaz a doua zi dupa ce a inmatriculat o Kia Ceed nou nouta 1.4 benzina.
Are 3 ani si 80 mii km nici o problema doar ca, precum ti-am mai zis mai sus mersul pe benzina al motorului nu mai e uniform; pe gaz nici nu se aude motorul pornit.
Meseriasii spun ca parametrii motorului sunt schimbati pentru gaz ,cauzand un mers sacadat pe benzina.
Aceeasi problema am avut eu cu Cielo 1.5 benzina numai ca acea instalatie GPL nu era secventiala.
mariusd4
Conteaza atat de mult unde este montata instalatia ? Pana la urma tot pe acelasi motor se monteaza si in fabrica si la Buzau sau la Bucuresti, functionarea optima ar trebui sa depinda de reglaje si de tipul de instalatie, nu ?
Stima
ali3n_cop
Discutiile de gen "am un prieten"..etc, nu prea mai tin. Acuma nu este litera de lege sa ai probleme cu masina daca iti montezi GPL, eu v-am relatat ce s-a intamplat cu masinile noastre din firma. Vorbesc de 5 Logan-uri 1.6 90 cp. Am sa va atasez si niste poze cu motorul schimbat. Instalatiile noastre GPL sunt "Milano". Se poate la fel de bine sa mergi un "n" nr de km si sa nu ai absolut nici o problema. Oricum, pentru maxim 20.000 km/an, nu vad pentru ce sa montezi o instalatie GPL?
b76bgaarh
marius un lucru montat direct in fabrica nu se compara cu un lucru montat aftermarket.
Silk
@ssilviu : am un var care are Logan 1.4 cu GPL din fabrica si acum ( are in jur de 70.000 masina ) are probleme cand merge pe benzina. Mentionez ca pe GPL merge OK, dar la iarna oare ce o sa faca ?

Nu cred ca e foarte concludent momentul cand ti-ai instalat GPL-ul sau daca ai cumparat-o din fabrica asa. Asta e exemplul care imi demonstreaza acest lucru !
ssilviu
Eu nu inteleg ce a avut motorul ăla de a nu putut fi reparat și a trebuit să fie schimbat ...
mariusd4
Si totusi de ce sa mearga mai prost pe benzina ? Setarile instalatiei pe gaz afecteaza ECU si implicit alimentarea cu benzina ?
Eu stiu ca aceste instalatii GPL au calculator separat + alte injectoare ? Se modifica reglajele masinii de la starea acutala : ma refer la injectie, relanti, aprindere etc ?
ali3n_cop
QUOTE(ssilviu @ 6 Sep 2012, 12:24)
Eu nu inteleg ce a avut motorul ăla de a nu putut fi reparat și a trebuit să fie schimbat ...
*



Reparatia ajungea la 8500 ron si am gasit un motor aproape nou la Buzau cu 2600 ron. Acesta a fost motivul pentru care a fost inlocuit.
ssilviu
Bine bine, dar ce reparație? Ce s-a stricat?
ali3n_cop
Cand ajung la firma am sa ma uit exact pe factura proforma de la Dacia si am sa-ti detaliez piesele pe care vroiau sa le inlocuiasca. Totul a plecat de la doua supape care s-au dus din cauza gpl-ului, astea au fost cuvintele celor de la reprezentanta.
onlyone
QUOTE(mariusd4 @ 6 Sep 2012, 11:48)
Si totusi de ce sa mearga mai prost pe benzina ? Setarile instalatiei pe gaz afecteaza ECU si implicit alimentarea cu benzina ?

Din moment ce la inceput merge bine si pe benzina si pe gaz iar in timp incepe sa mearga prost pe bemzina singura explicatie e ca se infunda injectoarele.
Ma gandesc ca injectoarele de benzina sunt oprite la trecerea pe gaz iar benzina din ele se evapora lasand reziduri care pornire dupa pornire devin tot mai consistente.
Explicatia este simplista... dar in principiu cam asta se intampla.
Probabil solutia ar fi ca la fiecare plin de benzina sa se bage cate o sticluta de aditivi pentru desfundat injectoarele si sa se circule din cand in cand pe benzina la turatii mai mari..
Sa asteptam si alte pareri
snake_adi
QUOTE(Silk @ 6 Sep 2012, 10:22)
@ssilviu : am un var care are Logan 1.4 cu GPL din fabrica si acum ( are in jur de 70.000 masina ) are probleme cand merge pe benzina. Mentionez ca pe GPL merge OK, dar la iarna oare ce o sa faca ?

Nu cred ca e foarte concludent momentul cand ti-ai instalat GPL-ul sau daca ai cumparat-o din fabrica asa. Asta e exemplul care imi demonstreaza acest lucru !
*



Motoarele cu gpl din fabrica de la dacia au alt tip de supape. Din acest motiv merg mai bine. iar pentru defectul de ingatuire, am rezolvat un logan in service dupa inlocuire injectoare. dar asta inseamna si stilul de mers, calitatea combustibilului etc. masina trebuie sa mearga si pe benzina si pe gaz. Succes
AFSmihai
Problemele aparute la colegul ali3n_cop au fost determinate de calitatea proasta a instalatiei GPL si probabil un reglaj incorect, instalatiile "Milano" sunt produse in Turcia si au componente de foarte slaba calitate, am destule exemple cu taxiuri Logan care au ajuns la 400.000 km cu instalatii de buna calitate.
dumitrescuandrei
Motorul de pe fluence e cam acelasi cu cel de pe megane 2 din cate stiu eu.Eu am avut Megane 2 cu GPL si a facut 300k in 2 ani si ceva fara sa am vreo problema.Mai am Hyundai de 1.4, Logan 1,2 si 1,6, toate fiind pe GPL.Unul din Loganuri are aprox.250k facuti doar pe gaz.Mentionez ca instalatiile sunt Landi Renzo si BRC, toate montate aftermarket smile.gif
iulian806
caut o comparatie intre instalatiile gpl zenit si cele brc. pana acum am gasit doar opinii pro pentru ambele, dar o comparatie precisa , clara, nimeni nu a facut-o.
nu ma intereseaza comparatia financiara, dar vreau sa stiu cum stau ambele la capitolul injectoare, consum gpl, calibrari sau autocalibrari, martor motor aprins prin bord.
va multumesc.
mariusd4
Maine o sa-mi fac programare la Vernesti pentru a monta instalatia care va fi BRC Sequent 24.11. O sa revin cu impresii. Stima
dumitrescuandrei
Eu ti as recomanda sa montezi Landi Renzo smile.gif
ali3n_cop
Marius, care e pretul total pe care ti l-au cerut?
mariusd4
3150 Ron. Stima
ali3n_cop
Sa ne oferi si noua impresii la cald despre felul cum se comporta masina pe GPL sleep.gif ...tinand cont de zvonurile despre pretul la benzina din 2014, cred ca multi se vor orienta catre aceste gen de combustibil.
dumitrescuandrei
Nu se schimba aproape nimic in ceea ce priveste comportamentul motorului. Eu am pe M3 gaz si se comporta ok.

Totusi, pt cei care vor sa monteze instalatii GPL, puteti monta la pitesti cu aprox 2400 de lei.Mi se pare un pret foarte mare 3150.
mariusd4
Am sa va tin la curent si am sa revin si cu poze de la montaj. In principiu totul ar trebui sa mearga ok si din ce am "lecturat" pe internet daca instalatia este de calitate si este reglata ok nu ar trebui sa se simta diferente.
Andrei, am optat pentru tipul asta de instalatie pentru ca din toate feedback-urile este cea mai stabila, reviziile se fac la intervale mai lungi, consumul este ok, injectoarele sunt printre putinele daca nu singurele garantate 500000 km. Stima
dumitrescuandrei
BRC sunt instalatii bune, am avut si eu BRC dar acum am ramas pe Landi Renzo.Doar una BRC mi a facut probleme in sensul ca am schimbat calculatorul in garantie, in rest nu am avut absolut nicio problema.Daca bagi gaz bun nici nu ai de ce sa ai probleme, ale mele au sute de mii de km.O sa vezi ca e o placere sa mergi atat de ieftin smile.gif Bafta!
cuki46
blink.gif nu mai bine cumperi din start diesel? Merge mai bine, consuma mai putin, iar in cazul de fata diferenta dintre 1.6 benzina si 1.5 diesle ii sub 1000 euro.
Parerea mea... ph34r.gif
ssilviu
Putere mai mica, tractoras, revizii mai scumpe, inclusiv baterie mai scumpa, se incalzeste greu, atentie mult mai mare la combustibil, fiabilitate mai mica, costuri mai mari cu leasingul, casco-ul. Si probabil mai sunt.

De mers mai bine nu cred, iar de consumat, poate consuma un diesel mai putin in litri. Ca la lei pe 100 de km e posibil ca GPL-ul să stea mai bine. Deci practic avantajele spuse de tine nu exista. Si atunci de ce sa dai 1000 de euro in plus?
VladSoare
Plus că pe GPL știi doar tu că faci economie, nu se vede și din afară. Adică nu lași în urmă fumul negru și pîrîitul de tractor, care se traduc prin "n-am bani de benzină, mă doare rău de tot consumul". Cu GPL-ul măcar nu-ți dai arama pe față atît de flagrant. biggrin.gif tongue.gif
mariusd4
QUOTE(cuki46 @ 20 Nov 2013, 00:10)
blink.gif nu mai bine cumperi din start diesel? Merge mai bine, consuma mai putin, iar in cazul de fata diferenta dintre 1.6 benzina si 1.5 diesle ii sub 1000 euro.
Parerea mea... ph34r.gif
*



Nu am cumparat din start diesel pentru ca:
- singura motorizare diesel la vremea aia era 1.5 DCI, este un motor ok dar din punctul meu de vedere este subdimensionat pt. masina asta
- diferenta de bani nu era doar 1000 de euro in 2010,
- nu-mi place dieselul, cel putin tractorasul de la Reno de 1.5, motorina este tot peste 6 lei si este un carburant al carui pret a crescut in permanenta,
- consumul este mai redus dar compenseaza piesele si reviziile mai scumpe fapt pentru care este mai rentabil GPL-ul,
- se incalzeste greu, pana la locul de munca am un traseu relativ scurt 12 km, nu vreau sa inceapa sa-mi bage caldura iarna in fata institutiei
Mai sunt motive dar ma opresc aici. Stima

P.S. ssilviu a punctat foarte bine.
ssilviu
Mie mi se pare ca astia de la Vernesti profita de imaginea buna pe care si-au facut si au inceput sa si factureze pe masura. Nu gasesti BRC in alta parte mai ieftin?
99AIM
Ce tampiti mai sunt aia din vest ca-si cumpara numai diesel...revizii scumpe,carburant scump si mai lasa si nor de fum negru in spate,las ca noi ramanshii am descoperit gpl.
ssilviu
Pai poate mai iesi si tu din țară smile.gif
99AIM
Pai da,pe 28 dec ies spre Austria,oare o consuma mult 1.6 dci?sau sa inchiriez o masina cu gpl ca ies mai ieftin....
ssilviu
Super. E prima oară când pleci din țară? Nu? Să ai grijă, să te informezi din timp. Când o sa ieși a 3-a, a 4-a oară, și o să fii mai puțin stresat de drum și o să poți remarca statiile de GPL de prin mai toate țările din EU, te așteptam sa bagi aici un reply frumos "Am mâncat cozonac. Credeam că sunt deștept, dar nu am fost"
mariusd4
SSilviu ...am gasit service-uri cu oferte mai ieftine, 2600 - 2800 Ron dar fara "divaisul" de resetat nivelul de benzina care este vre-o 200 Ron, fara prea mare experienta in ale GPL-ului si prea putine impresii pozitive de la beneficiari.
Renumele celor de la Vernesti, grija cu care lucreaza si reglajele bune pe care le fac instalatiei m-au convins sa accept o factura ceva mai mare.

Cei mai ieftini incercau sa scoata bani suplimentari pe orice cale: de ex unii mi-au cerut suplimentar 100 Ron pentru a amplasa alimentarea GPL in incinta alimentarii rezervorului de benzina si multe altele care le-au pus la indoiala seriozitatea.

99AIM, nu trebuie sa te simti lezat pentru ca mie nu-mi place dieselul si nici nu era asta subiectul discutiei. Am vazut cum te feliciti singur in alte posturi pentru alegerea pe care ai facut-o, lasa-ma sa ma bucur si eu de alegerea mea daca nu vii cu argumente solide.
ali3n_cop
Marius, e gata? Esti GPL-ist? E totul ok? Nu de alta dar cred ca o sa te urmez si o sa trec si eu cazanul pe gaz wacko.gif
mariusd4
Vineri la 11 am programare, o sa revin cu impresii. Stima
ssilviu
Sa fii atent daca o sa ti se modifice consumul aratat pe bord. Gen mergi constant cu 110 la ora, iti arata consum instant 5. Pornesti gazul, iti arata 6. Opresti gazul iti arata 5 iar.
99AIM
Marius nu eu tb sa fiu incantat de gpl ci chiar tu,parerea mea in materie de motoare este alta.
silviu -ignore.
mariusd4
Corecta precizarea ssilviu, am sa fac incercarea in regim de CC. Stima
cuki46
in Romania poti/este permis sa intri cu masina pe GPL in parcari subterane?
in Vest stiu ca este interzis, dar cum te controleaza...habar nu am
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.