http://www.mediafax.ro/economic/euroins-ca...in-2011-9961157
Comisia de Supraveghere a Asigurărilor (CSA) a primit anul trecut 7.570 de reclamații privind serviciile asigurătorilor și brokerilor, număr în scădere cu 0,15% față de anul precedent, majoritatea vizând asigurările auto și societățile Euroins, Carpatica Asig și Astra.
Tweet
Economic
Băncile americane au un excedent record de fonduri, de 1.770 miliarde de dolari 16:39
Cursul BNR a crescut ușor, după patru sesiuni consecutive de scădere. Un euro a ajuns la 4,4852 lei 13:29
Iulian Stanciu a devenit acționar unic al Flanco și NOD, preluând participațiile lui Ghiță 13:20
Complexul Energetic Oltenia ar putea lista la bursă 15% din acțiunile companiei 13:19
ING Bank: Decizia CCR nu va avea efecte pozitive în piață, indiferent de rezultat 13:09
Euroins, Carpatica Asig și Astra au cumulat peste 60% din reclamațiile înregistrate la CSA în 2011 (Imagine: SHutterstock)
Din numărul total de reclamații analizate de autoritatea de reglementare, 98,23% au fost îndreptate împotriva societăților de asigurare și 1,77% au vizat brokerii de asigurare.
De asemenea, la CSA au fost înregistrate anul trecut un număr de 163 de reclamații depuse de unități de reparații auto, din care 136 au fost finalizate prin plată de către companiile de asigurări.
Anul trecut, trei societăți de asigurare au înregistrat cumulat 60,15% din numărul totalul de reclamații adresate CSA, și anume Euroins - 27,65%, Carpatica Asig - 16,96% și Astra - 15,54%.
"Dinamica reclamațiilor înregistrate în anul 2011, raportat la anul 2010, arată că societățile Euroins și Astra au înregistrat creșteri de 58,44% și, respectiv, de 18,91%, în timp ce societatea Carpatica Asig a înregistrat o scădere cu 33,71%", se arată în raportul anual la instituției.
Potrivit documentului, CSA a constatat că cel mai mare procentaj (82,66%) de reclamații soluționate în favoarea petenților a fost înregistrat de către Euroins.
Ca urmare a intervenției CSA, Euroins a finalizat majoritatea dosarele de daună prin plata imediată a despăgubirilor cuvenite petenților.
"Carpatica Asig a înregistrat cea mai mare pondere a reclamațiilor constatate ca neîntemeiate, respectiv 73,05% dintr-un total de 1.281 de reclamații și sesizări. Analizând motivele care au stat la baza respingerii de la plată a dosarelor de daună în speță s-a constatat că 570 reclamații, reprezentând 60,77% din total, au la bază concluziile rapoartelor de investigații proprii, precum și pe cele de expertiză tehnică extrajudiciară, efectuate la solicitarea Carpatica Asig", se mai spune în raport.
Potrivit CSA, structura numărului de petiții înregistrat pe fiecare dintre cele două categorii de asigurări, respectiv asigurări generale - 7.268 (96,01%) și asigurări de viață - 302 (3,99%), a rămas similară celei înregistrate în anul 2010.
"Astfel, ponderea importantă au deținut-o reclamațiile și sesizările înregistrate pentru clasa asigurărilor obligatorii de răspundere civilă auto (RCA) și Carte Verde și pentru asigurările facultative CASCO, care dețin cumulat 89,79% din total, de la 91,52% în 2010", se precizează în document.
Pe segmentul asigurărilor RCA, cele 5.460 reclamații înregistrate și soluționate reprezintă aproximativ 0,09% din numărul total de contracte încheiate și 1,75% din numărul total al dosarelor de daună avizate.
Din totalul reclamațiilor și sesizărilor înregistrate pe clasele de asigurări generale, cele aferente RCA au înregistrat o creștere relativ redusă, de 2,96%, iar cele pentru asigurările facultative tip CASCO au marcat o scădere de 17,46%.
Pentru alte forme de asigurări generale s-au înregistrat 471 de reclamații și sesizări, în urcare cu 54,43% față de anul 2010.
Potrivit datelor din raport, Comisia a soluționat în mod favorabil petenților un număr de 3.732 de reclamații și sesizări, ceea ce reprezintă 49,30% din totalul înregistrat în 2011. În același timp, CSA a constatat că 3.838 de reclamații și sesizări au fost neîntemeiate, respectiv 50,70% din total.