Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Fum sub capota
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
bananea
Salut,

Nevoia m-a impins spre acest forum si as vrea sa va impartasesc problema mea spre eventuale sfaturi,pareri si sugestii.(mentionez ca nu ma pricep aproape deloc la masini)

Renault Clio 2 1.5 Diesel 200.000km
Ieri la randul de la semafor am observat cu ingrijorare ca Clio-ul meu scotea mult fum de sub capota asa ca am tras pe dreapta si am deschis capota. Am observat ca joja de ulei era ridicata si toata partea dreapta a masinii (sub capota) era improscata cu ulei. Am impins joja la loc, am curatat pe cat posibil de ulei si am pornit usor spre casa .
Am observat ca in continuare daca pornesc masina scoate fum si apare un miros puternic de ulei cred incins.De asemenea dupa 2-3 min de mers cu ea imi apar martorii de STOP si de Baterie.
As vrea sa stiu daca se poate ca personal , sa o curat de ulei sau trebuie sa o duc la service.
Problema din cate am inteles e de ce mi s-a ridicat joja de ulei dar as vrea sa incerc sa o curat cumva ,ca sa nu ajung cu masina in fum in service.
Orice sugestii sun binevenite.
cj98czh
Cat esti de sigur de cei 200.000 km afisati la bord?

Intreb pentru ca joja aia se ridica dintr-un singur motiv .... presiune in baie ... si aia apare in cazul motoarelor praf (ori motorul are mult mai multi km ori a cedat segmentul/segmentii pe cel putin un piston) ... eu zic sa te adresezi unui service si sa incepi cu o masurare a compresiei pe cilindrii, eu cred ca o sa ai nevoie de cel putin o segmentare daca nu de mai mult ....
bananea
Are un pic sub 200.000km sigur, fiind fost masina de servici a cuiva din familie, pot sa mai precizez ca la ultima inspectia a scos cu mult ajutor noxele, iar de ceva timp imi scotea fum negru in viteza a-2a(si cand o turam) si aveam pierderi de putere (precizez ca mergeam cu ea cam subturata si numai prin oras de vreo 10.000km)
S4b1n
Verifica si turbina... s-ar putea de acolo sa fie, sa iti bage ulei in admisie. Du-o la un service sau la un mecanic pentru ca pare ceva destul de serios.
cj98czh
Daca ar fi turbo ... de ce sa se ridice joja de ulei? Joja nu se "ridica" decat cand este presiune in baie ... si aia cam rezulta din ce am scris eu mai sus ... oricum vizita la service este obligatorie.
vallixx
Fumul in sine nu e problema, e consecinta directa a uleiului pe motor.
Se inginge si se arde. E bine sa il cureti cat poti ca sa eviti sa ia foc.

Problema de care trebuie sa te ocupi este de ce a sarit uleiul pe motor.

Pe de alta parte...200.000 e mult,. dar am vazut taxiuri, Logan dci, de peste 350.000 si inca nu cerea segmentare.

Aici nu ma pricep dar intreb colegii mai priceputi.
Daca la schimbul de ulei bagi mai mult decat e prevazut in carte, se poate intampla sa faca presiune in baie?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.