Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Wastegate gripat...cred?
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
radu.berbece
Salutare,

Am constatat ieri ca tija wastegateului nu se misca deloc; nici accelerand stand pe loc, nici cu mana. M-am uitat si la un coleg cu Logan si se intampla acelasi lucru. Masina trage bine; nu am cum sa stiu daca e chiar ca la inceput pentru ca am cumparat-o sh.
E normal? Ar trebui sa se miste numai in sarcina, sau ce? Daca nu e normal cum remediez problema?


Multumesc.

argon
Una e accelerat si alta e in sarcina, cum te uiti cand e in sarcina?
radu.berbece
QUOTE(argon @ 14 Aug 2012, 13:35)
Una e accelerat si alta e in sarcina, cum  te uiti cand e in sarcina?
*



Asta e o tentativa de raspuns, sau inca o intrebare adaugata la cele trei ale mele?
meggeo81
tureaza motorul la maxim , tu sau un prieten si uita-te la tija. se misca (virgula) cind ajunge motorul aproape de maxim. pina atunci...nimic.
luckas_itd
Nu prea ai sa-l vezi actionand wastegate-ul doar accelerand normal,el incepe sa actioneze cand presiunea maxima in galerie este atinsa.cand il vezi lucrand se deschide alt traseu pentru a directiona gazele de evacuare,un fel de bypass al gazelor,nu mai trece prin palele turbinei le ocoleste pentru nu a mai crea presiune mai mare in galerie.Bafta
meggeo81
"cind il vezi lucrind", nu se deschide nici un alt traseu. doar se inchid palele de la geometria variabila. asta face westgate-ul. iar dacaai 1,5dci, pune pe cineva sa o accelereze pina la maxim si o sa te convingi.
gabidrideanu
daca este modelul din videoclip se deschide o valva care are rolul de a elimina presiunea din turbina ... asta se intampla la 1.5 dci de 65 cp ... ea lucreaza numai la turatii mari , videoclipul cred ca spune totul.... la geometrie variabila nici nu exista wastegate http://en.wikipedia.org/wiki/Variable-geometry_turbocharger "VGTs do not require a wastegate." Variable-geometry turbochargers (VGTs). cred ca acum este destul de clar.
luckas_itd
@meggeo81,wastegate-ul nu are treaba cu variatia palelor turbinei.
radu.berbece
Multumesc.

Sa concluzionez ca wastegate se deschide atunci cand se atinge presiunea maxima (nominala) in admisie, si ar trebui sa-l vad lucrand aproape de numarul maxim de rpm pentru motorul meu (5000rpm)?

Inca o intrebare: se poate monitoriza presiunea in timp real cu DDT2000 pentru motorul meu (60kw K9K-B7(706)? m-ar interesa sa o ajustez... smile.gif
luckas_itd
Da,se poate vedea in ddt2000.Din cate imi aduc aminte este data decat presiunea absoluta(presiunea data de turbina +cea atmosferica),vei intelege cand vei intra in ddt .Bafta
meggeo81
[QUOTE][@meggeo81,wastegate-ul nu are treaba cu variatia palelor turbinei./QUOTE]

atunci ce face wategate-ul? si implicit tija de la westgate?
luckas_itd
Cum am spus mai sus,cand presiunea in galeria de admisie ajunge la presiunea maxima, exemplu: tu ai 3200 de rotatii pe minut si 1.3 bar in galerie(sa zicem ca asta e presiunea maxima care trebuie) tu tot accelerezi motorul produce tot mai multe gaze de evacuare,deci turbina se invarte mai repede , compresorul normal si el va produce mai multa presiune in galerie de care nu este nevoie,atunci tija care este actionata de acea componenta (care sigur o vei vedea)ce deschide o poarta(de unde vine si numele wastegate)pentru ca gazele de evacuare sa nu mai treaca prin palele turbinei ca sa nu mai produca presiune suplimentara.Sper sa te poi lamuri din descrierea facuta de mine,bafta.
vallixx
QUOTE(meggeo81 @ 19 Aug 2012, 01:57)
atunci ce face wategate-ul? si implicit tija de la westgate?
*


Explicatia data de colegul lukas este buna si se refera la turbinele cu geometrie fixa.

La cele cu ceometrie variabila nu mai este necesar un bypass al gazelor, pentru ca este suficient sa pui palele turbinei paralele cu jetul de aer, astfel incat gazele de evacuare chiar daca trec prin turbina, nu o mai invart.
cj98czh
QUOTE(vallixx @ 20 Aug 2012, 16:00)
La cele cu ceometrie variabila nu mai este necesar un bypass al gazelor, pentru ca este suficient sa pui palele turbinei paralele cu jetul de aer, astfel incat gazele de evacuare chiar daca trec prin turbina, nu o mai invart.
*




Turbo se invarte de la pornirea motorului incontinu .... deci si in cazul geometriei variabile turbo se invarte ... biggrin.gif

http://paultan.org/2006/08/16/how-does-var...-geometry-work/
vallixx
Evident, insa daca vrei ca el sa nu mai faca presiune, reduci unghiul palelelor astfel incat jetul de gaze sa nu invarta turbina mai mult decat ai nevoie.

M-am exprimat eu gresit mai sus.
meggeo81
[QUOTE][atunci tija care este actionata de acea componenta (care sigur o vei vedea)ce deschide o poarta/QUOTE]

nu deschide nici o poarta!
daca urmareai discutia si masina de care era vorba, disparea poarta.
luckas_itd
@geo
Nu inteleg ce vrei sa spui,sant 2 tipuri de turbosuflate:cu geometrie fixa(palele sant cu unghiul fix),si geometrie variabila(ghici ce fac palele astea).Cea cu geometrie fixa are wastegate cealalta nu ,omul care a deschis subiectul a intrebat strict de wastegate si tija in sine.Fiecare a raspuns problemei celui ce a deschis subiectul,asta e tot.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.