Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Modificare pompa joasa presiune
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
Pages: 1, 2
Bibi40k
Salutari,
a venit si randul meu ca pompa sa produca span, acesta sa ajunga in injectoare, sa le blocheze si sa nu mai porneasca.
Dupa socul pretului enorm al reparatiei am aflat de o solutie f. simpla care elimina devinitiv cauza problemei.

Stiu din experienta altora ca inlocuirea/repararea pompei si a injectoarelor nu va mai tine ca cele din fabrica ~150 mii km si doar vreo 50-60 mii.

Sa revenim la solutia ingenioasa romaneasca sumar:

- in pompa de joasa presiune exista 3 discuri iar prin invartire se produce atat presiunea cat si spanul (si de la frecare dar si de la motorina din zilele noastre care nu mai face ungerea)
- se elimina cele 3 discuri
- se monteaza in rezervor o pompa de injectie (chiar si cea de Logan)
- se curata foarte bine rezervorul
- se curata conductele cu ultrasunete
- se inlocuiesc furtunele de plastic pt. ca nu se pot curata
- se elimina para de amorsare pt ca nu va mai fi nevoie de ea si oricum e posibil sa pocneasca
- furtunasele de la tur se strang si cu coliere pt. a nu scapa presiune.
- pentru a asigura ungerea pompei este recomandat sa se foloseasca si ulei 2T pt. motoare in 2 timpi.

Injectoarele daca nu vor mai avea span nu se vor mai strica.

Multumiri lui Solan, cel de la care am aflat aceasta solutie
Mai multe detalii puteti afla chiar de la el accesandu-i filmuletele:
http://www.youtube.com/user/solan197510

Masina mea este chiar acum in service si voi face aceste modificari. Nu sunt primul, dar recunosc ca am emotii si ma voi astepta la tot felul de explicatii care sa ma convinga sa dau multi bani ca asa zice cartea

Bafta tuturor!
$$ilvviu
Daca elimini discurile de la pompa de joasa nu o sa functioneze. Trebuie sa mai astupi niste orificii prin pompa.
Metoda testata de mine e sa scoti doar cei 4 paleti impreuna cu arculetele, fara alte modificari.
Bibi40k
Initial stiu ca asa zicea si Solan ca trebuiesc astupate 2 orificii dar s-a intamplat sa uite cineva sa le astupe si tot a functionat.
Tu ai incercat sa le scoti cu totul si n-a mai mers sau e doar din auzite ?
$$ilvviu
La mine nu a mers, initial am scos discul din centru, care tine paletii, si nu a mers.
Dupa ce l-am pus la loc a functionat.
Bibi40k
Merci, bine de stiut.
Mai am totusi o curiozitate, cum ai pus pompa de benzina si de la ce masina ai luat-o ?
$$ilvviu
Am pus o pompa externa bosh, scotea cam 7-8 bari, de la dezmembrari.
Nu stiu de pe ce masina era, dar asemanatoare sunt pe Laguna2 de 107 cai, versiunea cu pompa electrica.
Cred ca ar merge si cu pompe mai slabe totusi, de 2-3 bari.
99AIM
Pompa de transfer sau de joasa presiune produce span doar daca este facuta de Delphi,eu am schimbat-o la service autorizat cu una facuta de Mefin Sinaia si cica numai face span in veci,era un baiat cu taxi care facuse cam 150k de km cu pompa de Sinaia si nu avea treaba cu spanul,la el cazuse partea electrica la un injector.
Bibi40k
merci de informatie.
si sunt facute exact ca celelalte, se potrivesc la Megane 2 dci sau tr. facute adaptari ?

LUC1AN
Bibi40k sa revii cu detalii dupa ce faci operatia in service.
Bibi40k
Dap,
in principiu o sa fac asta ... am gasit-o pe un alt forum .. Logan parca


O P E R A T I U N I, M A R E A T E N T I E:::!!!

-pompa electrica de motorina Bosch, folosita de la 1,9dci in sus.
-paletii(patratele) de la pompa de joasa aruncati, cu tot cu arculete.
-SI GATA!!!!!!

ACUM:
-se scoate capul tevii de tur din filtru si se interpune pompa electrica, astfel: intre iesirea din filtru si intrarea in pompa furtun. intre iesirea din pompa si intrarea in teava de retur, la fel, furtun, avind la un capat o teava de legatura intre furtun si teava de tur. pentru aceasta legatura se ia de la alt filtru uzat doar teava de metal.
-toate astea vin in zona filtrului de motorina, astfel incit la ITP nu se vede nimic in plus, nimic in minus.

LA POMPA DE INJECTIE:
-se scot DOAR paletii(patratele) de la partea de joasa si bineinteles si arculetele. restul ramine acolo!!!
daca facem precum colegul de mai sus, prin scoaterea rotorului, atunci toata, sau aproape toata presiunea pompei electrice se duce asa:intra in joasa, printre gaura capacului de la joasa si axul camei, printre bilele rulmentului camei si iesirea din pompa(returul). pentru a beneficia de toata presiunea si tot volumul oferit de pompa electrica, rotorul de la joasa ramine acolo pentru a nu permite motorinei sa treaca direct spre iesirea din pompa, si de a o forta sa se duca spre partea de inalta unde prin acel orificiu subtire asigura si necesarul de lichid pentru ungerea paletilor de le inalta. acel orificiu NU trebuie obturat.

Materiale:
-1m furtun de benzina, de presiune,25ron, eu am folosit de la piese auto, cu diam interior de vre-o 4-5 mm, marca Gaetz.
-pompa electrica. eu am pe a mea Bosch de Megane 1,9dci, de la dezmembrari, 1mil buc.
-un filtru de la cosul de gunoi dintr-un service oarecare, l-am taiat si mi-am luat tevusca respectiva.
-rotorul si capacele de la joasa, se polisheaza pina devin suprafetele oglinda. conditie maxima pentru a nu se mai forma pilitura niciodata!
-pompa se leaga cu minusul la masa masinii si plusul, prin releu, la tabloul de sigurante unde va da cu aparatul de masura plus(12V), dupa ce puneti contactul, dar sa si ramina tensiunea in timp ce se da la automat.

Restul e migala multa, dar la final satisfactia e maxima:
-pornire normala cu injectoare proaste.
-pornire normala cu aer pe conducte
-raspunsul motorului la apasarea acceleratiei este mai rapid decit in varianta clasica.
-pornire normala in conditii de cristalizare a motorinei
-consumul nu se modifica
-nu se mai face aerisirea, in conditiile umblarii la injectoare.

Efecte negative: in 27 000km si 8 luni, nu am vazut nici una.
$$ilvviu
Din pacate nu porneste cu injectoare proaste.
Sper sa ramana valabila doar partea cu eliminarea piliturii.
ianni
Si-a dat cineva seama de unde se fac acele bule de aer pe conducte ?
$$ilvviu
Bineinteles.
De la o-ringurile conductelor.
99AIM
Oringuri care sunt in mufele rapide de conectare a conductelor fapt pentru care se schimba conductele,sau daca are cineva alta solutie sa ma anunte si pe mine.
$$ilvviu
Se poate pune furtun si coliere.
99AIM
In afara d esolutia asta nimic?Astazi inainte de plecarea la Turkye am verificat la tester Delphy presiunea in rampa-236 bar la relanti deci totul perfect,vad ca nici bule de aer din rezervor numai aduce cand rezervorul este plin peste 1/2 din capacitate,motorina este limpede la iesire din filtru- ZERO pilitura,e bine, Megane pleaca acasa la el.
valikris2002
ce semnificatie au bulele de aer? eu le am vazut de la primii kilometri atat la logan cat si la megan
99AIM
O neetanseitate a instalatiei de alimentare pe tur,pe retur poti sa ai cat aer vrei ca nu are treaba
valikris2002
ce efecte poate produce sau la ce dauneaza?
Bibi40k
Salut,
are idee cineva ce presiune produce pompa de transfer (joasa)?
am inteles ca cea de Laguna 2 1.9 dci produce 1.5 bari, e suficient ?

Merci
$$ilvviu
Pompele bosch externe produc 7-8 bari.
Dar cred ca e suficient si 1.5, am vazut un logan ce functiona cu o pompa ce nu cred ca scotea mai mult, opreai turul de motorina cu degetul fara probleme.
Bibi40k
Salve tuturor.
Am facut si eu modificarile in cele din urma, am pus pompa electrica, am dat cheie si ... merge.

Acum, din ce ma taie capul, vreau sa fac cumva un dispozitiv/circuit electronic care sa alimenteze variabil cu tensiune pompa si prin urmare sa produca presiune variabila in functie de turatie la fel ca pompa de transfer.

cine ma poate ajuta cu o astfel de minune ?

Merci
sk0rpion
Poi ce nevoie mai ai de presiune variabila daca ai 4 bari permanent ? oricum mai mult nu trece de regulator, vreau sa fac si eu modificarea dar mai aman sa vad cum se comporta la ceilalti (nu am probleme cu pompa ) Oricum trebuie modificat sistemul cumva sa nu mearga pompa daca stai cu /contactul pus, sau sa porneasca si daca nu pornesti masina sa se opreasca dupa 5-10 secunde
Bibi40k
k, sa ne tii la curent
ubi
Salut,Bibi04K .Te rog ff frumos explica si tu mai mult ceea ce ai facut.Ai desfiintat paletii cu arcuri cu tot,ai montat o pompa electrica si functioneaza?.Multumin anticipat.
Bibi40k
Salut,
au fost eliminati paletii cu arcurile si am eliminat in felul asta frecarea producatoare de span.

apoi am pus o pompa externa intre filtru si pompa de inalta dar imi da prea multa presiune si caut s-o schimb cu una mai domoala.

cea actuala:
Normal Run Pressure :- 3 Bar
Max Pressure:- 8.5bar
neavand regulator (si nici nu vreau sa iau ca e scump) cred ca se apropie de 8 bari

Din ce am gasit in manualul de service (dar nu e clar la ce se refera) trebuie sa avem:
presiune: 3.5 ± 0.06 bar
debit: 80-120 l/h

poate ne confirma cineva ca sunt caracteristicile pe care le cautam
ubi
Multumesc ff mult.Saptamana aceasta ma apuc si eu de treaba.Dar eu vreau sa pun pompa de medie presiune inainte de filtru de motorina de ce? 1- daca cumva sa presupunem ca accea pompa electrica ,statorul fiind de cupru,carbunii se tocesc se uzeaza se poate duce putina mizwrie sa se opreasca in filtru.2 Pompa are o presiune mai mare ,trecuta prin filtru ,prin gartia de la filtru mai scade din presiune {folosesc filtru ca si tampon} .Dar rezista hartia din el la presiune, mai sap.Tin cu tot dinadins sa nu am nimic intre filrtu si pompa de inalta ceva gunoaie sau sa faca gunoaie.Motorina filtrata si cu presiune sa ajunga direct in pompa de inalta. Multumesc anticipat, cand termin revin dar cu pompa montata inainte de fitru.

13 Oct 2012, 16:25:
http://www.the-filtershop.ro/spd/S101/VASC...A3_TT_SEAT_CORD Salut Pompa poate sa bage in el si x bari,limiteaza 4 bari si filtreaza.Se poate monta intre pompa electrica si pompa de injectie pe furtun.
Bibi40k
Eu cand am luat pompa, producatorul a mentionat pe garantie ca trebuie pusa dupa un filtru, altfel nu da garantie.
Apoi... oare filtrul rezista la presiunea aia?
Cu cat traseul este mai lung cred ca scade presiunea.
Crezi ca pompa face/scapa mizerie?

La mine e f. puternica, nu e problema la pompa ca rezista la presiuni mari si ce e in plus se duce pe retur iar la mine devine f zgomotoasa. Cred ca nu face fata sa tina pasul cu intorsul pe retur si opune rezistenta.

Am vb cu cineva care a spus ca din masuratori reiese ca ar merge cu un minim de 1.8 bari si ca important ar fi sa asigure debit corespunzator.

Daca gasesc una sa o schimb o sa fac teste.
Bibi40k
165-220 euro ... cam mult
tuning1979
Eu am un M2 de 1,9 pentru dezmembrat si ma intreb daca nu pot pune tot rezervorul pe M2-ul meu cu motor 1,5...asta daca 1,9 are pompa de joase in rezervor..deci?
tuning1979
Vreau sa fac urmatoarele modificari:
Rezervor complet de M2 1,9
Conducte de alimentare tot de M2 1,9
Filtru de motorina de M2 1,9
Si modificarea pompei de joase de M2 1,5,sau mai bine zis s-o elimin din peisaj si sa trec la alimentare cu pompa de M2 1,9,fiind electrica si calibrata pe presiunea de 4 bari daca nu ma insel.Cu toate moodificarile astea sper sa scap de problema spanului in injectoare si a tuturor problemelor survenite din cauza asta.

2 Nov 2012, 13:14:
QUOTE(Bibi40k @ 3 Oct 2012, 09:32)
Salve tuturor.
Am facut si eu modificarile in cele din urma, am pus pompa electrica, am dat cheie si ... merge.
*



Spune-mi te rog daca desfacerea pompei si eliminarea paletilor e complicat sau nu..vreau s-o fac eu si cineva imi zicea ca trebuie dusa la un meserias de pompe pentru a o desface.
In alta ordine de idei,de ce nu inlocuiesti filtrul de motorina cu unul de la M2 de 1,9 avand in vedere ca este mai simplu (doar tur si retur) ,mult mai ieftin de inlocuit find element filtrant si este facut special pentru pompa externa.
Uite o poza cu filtrul de 1,9:
Bibi40k
Salut,
nu pot intra in prea multe detalii pentru ca nu ma pricep.

cu siguranta o poti desface singur, eu nu m-am bagat pentru ca pompa mea era deja la un centru autorizat delphi si cand mi-au facut estimatul de cost (si mi s-a sculat parul pe mana) am inceput sa caut pe net pana am gasit aceasta varianta cu eliminarea paletilor si desi peste tot primeam numai raspunsuri gen "n-o sa mearga" am insistat sa-mi scoata doar pastilele alea sau ce-or fii ele ca nu le-am vazut.

fiind oarecum cu inima-ndoita (dar totusi am zis ca merita riscul) am optat sa modific cat mai putin ca sa ma pot intoarce oricand la varianta originala in caz ca nu va merge. pe de alta parte, toate modificarile ma gandesc ca pot creea probleme la itp sau naiba stie in ce alta situatie (doamne fereste vreun accident si la analiza asiguratorului n-o sa mai primesti nimic pt. ca ai modificat neautorizat)

acum pompa mea este la vedere, face mult zgomot (cred eu ca face presiune/debit mai mare decat trebuie si practic se formeaza un "dop" pe care tr. sa-l impinga mereu ca returul desi isi face treaba exista un surplus care chinuie pompa). si ca efect secundar mai si pute a motorina. de mers merge si are si vana.

in timp (cand o sa am si bani pt. incercari) o sa incerc sa gasesc formula de dozaj perfecta iar apoi o sa gasesc un loc s-o ascund pe undeva.

sau poate daca gaseste cineva inainte si ne imparte si noua solutia o sa fim mai repede fericiti smile.gif

ce nu te sfatuiesc pt. ca am patit-o pe propria piele (desi n-am crezut pana n-am vazut) este sa fii foarte atent cu injectoarele. trebuie lucrat cu ele in conditii de laborator sunt f.f.f.f. pretentioase si se blocheaza imediat de la orice particula de praf/mizerie. mecanicul le-a bagat fara sa-si noteze seriile si cand m-am dus sa le rescriu noile coduri a trebuit sa le scot ca sa le "imperechez" cu noile coduri generate la testare si unul dintre ele s-a blocat si a necesitat curatare.

am vazut multe filme pe net cum sa-ti refaci injectorul folosind kitul de reparatii cumparat. totul e ok ( sa zicem ), le lucrezi in "laborator", le faci, le pui .. merg ... dar merg de tot rahatul pt. ca tr. retestate si regenerate coduri noi ca sa fie exploatate de computer.
Mokus
Cele mai proasta pompa de motorina sunt delphi am vindut un symbol a fost promleme cu pompa de motorina a facut span.Acuma am cumparat un megane II si are siemens

tuning1979
QUOTE(Bibi40k @ 2 Nov 2012, 13:33)
Salut,
nu pot intra in prea multe detalii pentru ca nu ma pricep.

cu siguranta o poti desface singur, eu nu m-am bagat pentru ca pompa mea era deja la un centru autorizat delphi si cand mi-au facut estimatul de cost (si mi s-a sculat parul pe mana) am inceput sa caut pe net pana am gasit aceasta varianta cu eliminarea paletilor si desi peste tot primeam numai raspunsuri gen "n-o sa mearga" am insistat sa-mi scoata doar pastilele alea sau ce-or fii ele ca nu le-am vazut.

fiind oarecum cu inima-ndoita (dar totusi am zis ca merita riscul) am optat sa modific cat mai putin ca sa ma pot intoarce oricand la varianta originala in caz ca nu va merge. pe de alta parte, toate modificarile ma gandesc ca pot creea probleme la itp sau naiba stie in ce alta situatie (doamne fereste vreun accident si la analiza asiguratorului n-o sa mai primesti nimic pt. ca ai modificat neautorizat)

acum pompa mea este la vedere, face mult zgomot (cred eu ca face presiune/debit mai mare decat trebuie si practic se formeaza un "dop" pe care tr. sa-l impinga mereu ca returul desi isi face treaba exista un surplus care chinuie pompa). si ca efect secundar mai si pute a motorina. de mers merge si are si vana.
in timp (cand o sa am si bani pt. incercari) o sa incerc sa gasesc formula de dozaj perfecta iar apoi o sa gasesc un loc s-o ascund pe undeva.

sau poate daca gaseste cineva inainte si ne imparte si noua solutia o sa fim mai repede fericiti smile.gif

ce nu te sfatuiesc pt. ca am patit-o pe propria piele (desi n-am crezut pana n-am vazut) este sa fii foarte atent cu injectoarele. trebuie lucrat cu ele in conditii de laborator sunt f.f.f.f. pretentioase si se blocheaza imediat de la orice particula de praf/mizerie. mecanicul le-a bagat fara sa-si noteze seriile si cand m-am dus sa le rescriu noile coduri a trebuit sa le scot ca sa le "imperechez" cu noile coduri generate la testare si unul dintre ele s-a blocat si a necesitat curatare.

am vazut multe filme pe net cum sa-ti refaci injectorul folosind kitul de reparatii cumparat. totul e ok ( sa zicem ), le lucrezi in "laborator", le faci, le pui .. merg ... dar merg de tot rahatul pt. ca tr. retestate si regenerate coduri noi ca sa fie exploatate de computer.
*


Am si desfacut o pompa....o sa elimin paletii de la joasa si saptamana asta dau jos rezervorul si tot ce inseamna furtune de tur si retur de pe megane-le de 1,9 si fac transplantul+ filtru de motorina de 1,9.La injectoare nu umblu ca nu e cazul deci sper sa rezolv totul cu minim de investitie
Bibi40k
multa bafta, sa ne tii la curent
5YMA
Ati schimbat cureaua de distributie dupa demontarea pompei? Si daca aveti noi informatii despre modificarea facuta? Ca as vrea sa ma apuc si eu de ea
Bibi40k
nu s-a schimbat nimic. in cazul meu ultima informatie este ca s-au topit 2 pistoane in mers pe autostrada. am inteles ca de la ungere/racire. ideea e ca sta pe dreapta de-atunci.
5YMA
ohmy.gif m-ai facut sa ma mai gandesc...sa ai parte de o reparatie cat mai putin costisitoare
Bibi40k
mda, nu stiu daca e coincidenta sau are legatura cu modificarea... mai bine sa fii precaut
ubi
Craciun fericit....
Bibi40k
Craciun fericit!
ubi
Salut.Va rog foarte frumos un cod de pompa motorina medie presiune.Ce pompa COD sa scrie pe pompa medie presiune .Tanti de la magazin mi a spus sa vin cu cea veche,sa vada ce cod este ca sunt diferite la BARI de 1,5,de 3 ,de 4, de 5.Dar cam sarate tata la pret sa speram ca se merita.VA multumesc foarte mult.Ozi buna.Toata lumea spune: de 1,9 dci" bun dar acolo sunt mai multe modele ce cer?.
cj98czh
QUOTE(Bibi40k @ 23 Dec 2012, 12:03)
nu s-a schimbat nimic. in cazul meu ultima informatie este ca s-au topit 2 pistoane in mers pe autostrada. am inteles ca de la ungere/racire. ideea e ca sta pe dreapta de-atunci.
*




Cel mai probabil de la injectoare ramase deschise ... nu de la ungere .... de la aia nu se topeste pistonul ... crapa altele inainte de a ajunge sa-l topeasca ..
Bibi40k
pai si-n felul asta ce naiba facem ?
daca raman injectoarele deschise ne prajim motorul mereu ?... sad.gif
espacern
Injectoarele DEFECTE se blocheaza cateodata si provoca probleme de acest gen.
Dar un defect la injectoare nu apare instantaneu si din cauza asta se recomanda reparatia/schimbul injectoarelor la prima constatare a unei deficiente de functionare.

@+
Bibi40k
eu tocmai venisem cu ele de la reparat, cu fisa Delphy, coduri noi, tot ce trebuie.
espacern
Sunt/au fost reparate cu piese de origine la centru autorizat?
Ca fisa aia Delphi.....multi o dau degeaba.

@+
Bibi40k
cica da, la Sinaia pe drumul spre cota e o vila atelier la parter. cica ar fi renumita pt. asa ceva.
espacern
Daca DA atunci e simplu ca ai garantie pentru lucrare/piese te duci la ei si ceri explicatii pentru ceea ce s-a intamplat.
Daca CICA e raspunsul corect.......mai incearca o reparatie la un alt service.


@+
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.