Nikusor1944
29 Jul 2012, 11:18
Va salut,
Saptamana trecuta am patit un accident foarte urat in Bucuresti, ma aflam pe drum cu prioritate, mi-a iesit o masina in fata fara sa se asigure si am lovit-o din plin. Nu aveam viteza si nu au sarit airbag-urile dar masina a fost serios afectata.
Masina urmeaza sa o repar pe RCA-ul vinovatului si dintr-o prima discutie avuta cu agentul constatator de la Omniasig el imi spune ca ar fii dauna totala, dupa experienta lui as primi o suma intre 150-200 mil de RON.
Cei de la service spun ca masina se repara si nu sunt probleme la motor, nu a fost afectat motorul, doar partea din fata trebuie schimbata.
Masina a fost cumparata noua in 2006, implineste acum in vara 6 ani de zile, dotarea este Luxe Privilege si pretul de achizitie a fost de 15.600 Euro.
Din ce am vazut pe Autovit pretul de piata al masinii ar fi undeva pe la 6000 de Euro.
Omniasig inca nu a primit devizul de reparatie la masina, si as dori sa stiu daca ei mi-ar face o oferta de 200 de mil + epava ar trebui sa o accept ? sau sa cer reparatia masinii.
Din experienta voastra ce stiti de Omniasig ? platesc dosarele ? le intarzie foarte mult ? Daca imi dau dauna totala in cat timp as putea primii banii pe masina ?
Teoretic masina ar avea de schimbat doar partea din fata motorul nu a fost afectat, epava pe cati bani as putea sa o vand ? In interior a fost foarte bine intretinuta masina, si ca nivel de dotare este varianta full, Luxe Privilege.
defrag
29 Jul 2012, 11:49
Nu conteaza pretul de piata din Autovit. Mare atentie la ce valoare o evalueaza Omniasig. Daca devizul de lucrari depaseste 75% din valoarea stabilita se considera dauna totala. Urmeaza sa fi despagubit astfel cu 75% din suma evaluata si epava sau cu 100% daca Omniasig alege sa pastreze epava. Am avut si eu un incident cu dauna totala pe casco la ALLianz si am primit 75%+epava .A durat 28 zile.
Nikusor1944
29 Jul 2012, 12:10
multumesc defrag pentru raspuns, stie cineva care este metoda de calcul a valorii masinii ? ce formula se aplica ?
Dpdv tehnic, in halul in care se prezinta masina..chiar si dupa reparatie cu piese noi...voi putea sa am incredere in siguranta masinii ?
epava cam ce valoare ar putea sa aiba ? pot sa ma gandesc la 2000 euro ?
valoarea masinii se stabileste dupa valoarea de catalog la care cei de la asigurari vor mai aplica o cota de reducere in functie de eventuala uzura mai accentuata decat ar fi normal a masinii - pentru asta nu cred ca te poate ajuta nimeni decat cei de la asigurari. Oricum in cele mai multe cazuri valoarea de catalog este peste cea de piata.
daca accidentul nu a afectat lonjeroanele (elementele din caroserie de care este prins motorul) atunci se poate repara fara sa fie afectata deloc (sau oricum nesemnificativ) siguranta.
Din ce se poate evalua din poze si daca spui ca motorul nu a avut de suferit ar fi chiar o afacere sa primesti dauna totala, masina o poti repara cu piese din desmembrari (cu toate ca ptr reno nu prea e usor si in orice caz prea ieftin) si apoi sa o vinzi sau sa o pastrezi . Eu as pastra-o
claudyyu89
29 Jul 2012, 23:16
si eu am avut dauna totala si am ramas cu 1.200 euro
eu zic sa accepti dauna totala ca ramai cu bani
Eu cred ca nu primesti dauna totala la cum arata masina.
Se poate repara fara nici un fel de probleme. Vad ca nici radiatoarele nu sunt atinse, lonjeroanele sunt la locul lor, airbag-urile nu au sarit, deci sanse mici sa primesti dauna totala.
Daca primesti dauna totala (spre norocul tau), masina se poate repara cu cu bani putini.
QUOTE(Nikusor1944 @ 29 Jul 2012, 13:10)
Dpdv tehnic, in halul in care se prezinta masina..chiar si dupa reparatie cu piese noi...voi putea sa am incredere in siguranta masinii ?
La ce se vede din poze nu ai de ce sa-ti faci griji, se repara fara probleme.
P.S: Radiatorul de clima pare afectat.
Nikusor1944
30 Jul 2012, 21:27
masina nu mai pornea, curgeau tot felul de lichide din ea...radiatorul din ce am inteles a fost afectat.
Maine service-ul trimite devizul catre asigurare si teoretic in maxim 3 zile ei vor da un raspuns.
Pe mine ma ingrijoreaza ca dupa reparatie masina nu va mai fi la fel...sper sa nu am probleme cu ea ca pana acum a mers impecabil fara probleme.
brutus1789
31 Jul 2012, 06:31
Salut,
Nici eu nu cred că ar fi de daună totală, dar ar fi super afacere să o primești.
Mult noroc.
Depinde acum si unde ii faci reparatia, recomand o reprezentanta Reno, nu vreun service de cartier.
Nikusor1944
31 Jul 2012, 12:10
Service-ul nu este unul de cartier, nici la Renault n-am mers, din ce stiu ei au direct decontare cu asiguratorul si au mai multe reprezentate deschise in Bucuresti.
Astazi sun la service sa le cer sa trimita devizul pe o adresa de mail direct catre persoana care se ocupa de dosarul meu la Omniasig.
Sa vedem ce suma estimeaza ei.
DanCVA
31 Jul 2012, 12:27
Si concesionarii Renault au decontare directa cu Omniasig si la preturile de acolo aveai forte mari sanse sa o scoti dauna totala. Daca ti-o da dauna toatala ia-le banii si epava. Este cea mai buna afacere.
Sa nu le lasi epava.
Nikusor1944
31 Jul 2012, 13:17
e complicat pentru ca dupa aia o sa am foarte mult de umblat cu vandutul epavei sau reparatia ei. Si reparatia se va face cu piese second ca sa reusesc sa ma incadrez in suma pe care o dau ei.
Din experienta voastra ce ar putea sa fie mai rapid ? Banii achitati pe reparatie sau banii pe dauna totala.
Am tot citit si banii pe dauna totala se dau foarte greu dupa multe luni de asteptare.
Ce garantie pot avea daca reparatia se va face cu piese noi, pot dupa sa merg la Renault sa-mi dea o constatare pe reparatia facuta, ca a fost cu piese noi ?
DanCVA
31 Jul 2012, 13:33
Nu baga Renault mana in foc ca reparatia s-a facut cu piese noi in alt service.
Daca ceri ca reparatia sa se efectueze in service Renault in maxim o luna ai masina gata cu tot cu acceptul de plata de la Omniasig.
La ce probleme ai tu este foarte posibil ca toate piesele noi sa fie pe stoc.
aleksanders
31 Jul 2012, 13:58
ceva de genu asta am avut si eu si costul in 2007 a fost de 12 000 ron - timp de reparare 7 zile - bafta
Nikusor1944
31 Jul 2012, 14:33
si ce ma sfatuiti sa duc masina la Renault sau sa o las in service-ul actual. Ma gandesc ca daca mut masina o sa platesc chiria pentru zilele care a stat acolo la ei.
Inca ceva, de la service nu am primit decat o foaie pe care sunt scrise avariile masinii, niciun fel de contract in care sa fie specificate costuri de garare, etc.
jcdenton
31 Jul 2012, 14:39
Ai lasat masina acolo pe ochi frumosi ?
Nikusor1944
31 Jul 2012, 14:47
am primit o foaie de intrare in service unde au insemnat problemele pe care le-a avut, zgarieturi, nr km, nivel carburant. cu stampila service-ului si atat.
niciun contract.
ma duc maine la ei sa ma interesez.
DanCVA
31 Jul 2012, 15:01
Vorbeste si cu asiguratorul ca vrei sa-ti repari masina in service Renault. Teoretic acolo va fi reparata cum recomanda producatorul.
Este posibil ca service-ul in care ai lasat masina sa-ti ceara banii pe constatare si depozitare.
Tu alegi.
Tine cont de mesajul meu.
hellcat
31 Jul 2012, 15:22
Exact, cum sa n-o repari intr-un service renault? Omniasig lucreaza f bine cu renault.
Masina e chiar usor avariata, nici vorba de dauna totala. Iar elementele de siguranta nu au fost afectate, a fost un impact usor, fara o decelerare puternica, de aceea nici n-au sarit airbagurile frontale.
claudyyu89
31 Jul 2012, 16:05
QUOTE(Nikusor1944 @ 31 Jul 2012, 13:17)
e complicat pentru ca dupa aia o sa am foarte mult de umblat cu vandutul epavei sau reparatia ei. Si reparatia se va face cu piese second ca sa reusesc sa ma incadrez in suma pe care o dau ei.
Din experienta voastra ce ar putea sa fie mai rapid ? Banii achitati pe reparatie sau banii pe dauna totala.
Am tot citit si banii pe dauna totala se dau foarte greu dupa multe luni de asteptare.
Ce garantie pot avea daca reparatia se va face cu piese noi, pot dupa sa merg la Renault sa-mi dea o constatare pe reparatia facuta, ca a fost cu piese noi ?
eu in 2 saptamani de la accident am avut banii de dauna totala (asigurare allinz tiriac) si in 3 saptamani de la accident am avut masina reparata. Vezi numai sa te incardrezi in bani daca o duci la reprezentanta, am avut un prieten cu un golf 4 si o trebuit sa puna bani de la el ca sa-i repare masina. Eu cred ca o sa primeste dauna totala pentru ca pisele noi sunt scumpe rau
asta si in functie de ce a scris inspectorul de daune caci banuiesc ca ai fost la o expertiza.
Nikusor1944
31 Jul 2012, 17:03
Eu nu am fost de fata in momentul in care inspectorul a venit si a facut poze la masina. Am mers urmatoarea zi si am scris declaratiile unde el a trecut pagubele.
Teoretic nu ar trebui sa fie o problema daca a uitat sa "treaca " ceva din moment ce exista proba daunei prin pozele pe care le-a facut.
claudyyu89
31 Jul 2012, 19:05
prin poze nu se vede cel mai mic detaliu, este important sa nu "uite" ceva inspectorul de daune. In mod normal masina trebuia dusa la un service si supusa unei expertize. Inspectorul de daune nu are cum sti pagubele existente la diverse piese ale motorului (daca sunt, ai zis ca masina nu a mai pornit).
In primul rand, nu se pune problema de a le lasa sau nu epava , asta este pe CASCO , aici , pe RCA,epava este a ta,ti se scade din despagubire. Poti sa repari masina la respectivul service in limita a 20 000 de lei probabil , daca o duci in reprezentanta exista riscul sa intre in dauna totala . Pe de alta parte, Omniasig foloseste o platforma informatica in care service-urile non-reprezentante comnada piesele la diversi furnizori, daca aleg piese after market,de calitate proasta ,au ora de manopera mare,practic asiguratorul ii santajeaza ca daca vor sa repare masina si sa castige bani mai multi din manopera sa cumpere piese iefine pentru a ii face lui o economie,tu nu existi in aceasta ecuatie - unii vor sa plateasca cat mai putin iar ceilalti sa incaseze macar atat, decat nimic - calitatea este irelevanta si vor arunca pisica de la unul la altul , service-ul va zice ca asta ii impune asiguratorul iar asiguratorul ca este decizia service-ului. Eu zic sa o duci in reprezentanta, macar farurile si radiatorul sa le ai originale , restul, la nevoie, pot si cei de la reprezentanta sa comande o bara fata si scuturi after-market,oricum sunt elemente neimportante si aproape identice calitativ cu cele originale ( nu ma refer chiar la ultimele stifturi de after-market,sunt si piese after market bune ) . Ceilalti , in schimb, nu o sa iti puna nicio piesa originala. Este decizia ta.
Sudsemnatu
2 Aug 2012, 08:21
un post informativ dat de prody. bine asa
Nikusor1944
2 Aug 2012, 09:29
o sa accept dauna totala, sa vad ce suma imi ofera si vand epava.
am mai facut ieri poze la motor si este intact.
dupa telefonul lor o sa pun epava la vanzare si sper sa o dau repede.
Pana atunci unde pot lasa epava ? Caut si eu un garaj ieftin...
Multumesc
cosmin_2300
2 Aug 2012, 14:50
Eu zic că dacă vinzi epava e o mare greșeală. Dpdv al siguranței, mașina aia după reparație e la fel ca din fabrică! Nu ai distrus nici un element important de siguranță.
claudyyu89
2 Aug 2012, 15:00
eu te sfatuiesc sa nu vinzi epava. O poti repara linistit cu piese originale din dezmembrari. Nu se va vedea nici o diferenta si o sa te coste putin si iti raman bani. Dupa ce ai reparat masina o poti vinde linistit daca vrei, iar cu banii obtinuti pe ea si cu cei ramasi din dauna iti poti cumpara alta daca vrei
hellcat
2 Aug 2012, 15:18
@initiator: Deci, a fost declarata masina dauna totala sau tu inca astepti visand la acest aspect?
Cel mai absurd si incarcat deviz la masina asta nu are cum sa treaca de 3000 de euro...la ce valoare e asigurat megane-ul asta??
Nikusor1944
2 Aug 2012, 19:30
QUOTE(hellcat @ 2 Aug 2012, 15:18)
@initiator: Deci, a fost declarata masina dauna totala sau tu inca astepti visand la acest aspect?
Cel mai absurd si incarcat deviz la masina asta nu are cum sa treaca de 3000 de euro...la ce valoare e asigurat megane-ul asta??
reparatia se face pe RCA nu pe CASCO, inca nu am primit un raspuns final din partea asiguratorului pt dauna toatala.
Stau f prost cu timpul, si reparatiile dureaza, cat as putea sa iau pe epava ?
Maine ar trebui sa am raspunsul celor de la asigurare.
hellcat
2 Aug 2012, 19:36
Fie ca e rca sau casco, megane-ul ala are o valoare in sistemul de asigurare...trebuie sa-i fie calculata o valoare in functie de care e sau nu dauna totala, nu?
Nu cred ca timpul e chiar asa o problema,la cum arata, fara lonjeroane strambe ,reparatia dureaza doua saptamani , asta pentru ca trebuiesc facute ceva suplimentari,asteptat dupa accepte,etc.
Pentru bani o sa astepti ceva mai mult, si o sa ajungi apoi sa o dai poate la un pret prost doar ca sa scapi de ea, pe criza asta au scazut mult preturile nu numai la maisnile intregi ci si la cele lovite
. Vrei neaparat sa scapi de ea ? Parca ziceai ca ai intretinut-o, mai bine o repari si o vinzi reparata daca nu o mai vrei, sincer , la cum arata nu stiu daca e cazul sa iei bani si sa vinzi epava asa .
b76bgaarh
2 Aug 2012, 20:53
omniasig plateste f greu dupa fuziunea cu bcr. serviceul unde am dus eu o masina confirma si el ca are cateva dosare la care se da f greu acceptul de plata. mie, nici dupa o saptamana de cand e masina gata, nu au dat acceptul complet sa pot sa ridic masina, reparatie pe casco.
bafta.
ps de un dosar de la bucuresti se ocupa un inspector de la iasi.... f ciudat.
masina asta nu e dauna totala sub nicio forma.
claudyyu89
4 Aug 2012, 00:14
eu zic ca-i dauna totala
pentru ca ei calculeaza valoarea reparatiei cu piese noi si originale
si crezi ca la Megane o capota e 1200Euro si un radiator de A/C 500 euro? intaritura bara + scut + bara + faruri + faruri ceata =3000 euro? lol
vallixx
4 Aug 2012, 19:03
Si eu zic ca aia nu o sa-ti dea dauna totala, caz in care nu se pune problema de epava.
Si nu iti da totala pentru ca nu cred ca un deviz de la service Renault depaseste valoarea masinii la momentul actual.
Hellcat zice ca devizul nu are cum sa treaca de 3000 de euro si tind sa-l cred.
Pe de alta parte tu zici in primul post ca pe autovit valoarea masinii e 6000, deci dublu.
Oricat de inexacte ar fi datele, chiar si daca masina face mai putin de 6000, chiar si daca devizul trece de 3000, tot nu cred ca are cum sa fie mai mare decat masina. Slabe sanse de totala.
Din cate stiu (fara sa fiu sigur), asiguratorii iau calcul o devalorizare de aprox 10% anual, caz in care masina face peste 6000, face vreo 8000. Desi 8000 pare destul de mult totusi, 6000-ul e o suma rezonabila.
Daca as fi in locul tau as repara-o la un service Renault care sa aiba decontare directa cu Omniasig si ..........sanatate maxima!
claudyyu89
4 Aug 2012, 21:29
se calculeaza dupa an, km si motorizare
Uite
PDF-ul acesta de pe site-ul CSATabelul cu coeficientii de uzura in functie de varsta masinii si de starea de intretinere: pag. 2 - 3.
Criteriile de stabilire a starii de intretinere: pag.1 - 2
Nikusor1944
7 Aug 2012, 14:31
Gata, am rezolvat cu aceasta problema.
Devizul emis de service a fost in valoare de 22.000 de RON, iar asigurarea mi-a dat posibilitatea sa obtin dauna totala.
Am obtinut 4000 euro de la asigurare plus 2000 euro pe epava, si am ajuns la 6000 de euro, o suma frumushica avand in vedere ca masina valoreaza aproape 5000, mai ales acum dupa ce a fost lovita.
Sunt multumit de rezultat, acum caut variante ce masini sa-mi cumpar.
Felicitari! Ti-au oprit "epava"?
Epava a vandut-o el separat,asiguratorul doar i-a scazut-o din despagubire.
Bafta la cumparat !
Nikusor1944
7 Aug 2012, 19:13
mersi,
acum chiar nu stiu ce sa-mi cumpar.
am gasit ceva pe autovit la un samsar 8000 laguna 77k km full 2.0 150 cai.
neinmatriculalta.
e tzeapa presupun
vallixx
7 Aug 2012, 22:44
Service-ul RENAULT ti-a emis deviz de 22.000 RON???? Adica vreo 4800 euro?
Sunt 2 variante: ori au luat-o razna de tot, ori ai dat spaga ..
La ce vedeti in poza a fost dauna totala si valoarea devizului la service Renault a fost 27.200 RON fara spaga. Asa ca nu e de mirare...
[attachmentid=1627828525]
Nikusor1944
8 Aug 2012, 09:40
pe deviz au intrat asa :
bara protectie fata,
ornamente bara
armatura bara
grila radiator
kit gril fata bara
capota
balamale capota
carlig de siguranta capota
faruri
motor faruri
faruri ceata
aripi fata
traverse
suport far
pompa spalat
electroventilator
flitru carburant
alternator
cablaj faruri ceata
claxon
condensator aer conditionat
radiator
piesele costau 15.000 ron fara tva
QUOTE(Nikusor1944 @ 7 Aug 2012, 19:13)
mersi,
acum chiar nu stiu ce sa-mi cumpar.
am gasit ceva pe autovit la un samsar 8000 laguna 77k km full 2.0 150 cai.
neinmatriculalta.
e tzeapa presupun
e pe forum laguna initiale 2.0 dci - 150 cp, 6500 euro
are si jurnal de bord daca e tentant.
QUOTE(pishky @ 8 Aug 2012, 11:23)
e pe forum laguna initiale 2.0 dci - 150 cp, 6500 euro
are si jurnal de bord daca e tentant.
Adica
asta.
Nikusor1944
8 Aug 2012, 22:38
QUOTE(kum @ 8 Aug 2012, 15:20)
Adica
asta.
draguta masina dar imi doresc L3, vechea laguna chiar nu-mi place cum arata.
am gasit megane 3, 110 cai, 44k km, 2010 7000 euro, merita ?
b76bgaarh
9 Aug 2012, 09:51
nu cred ca e megan 3, mai degraba fluence hatch.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.