Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme cu blocul de lumini clio 3, 2008
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio III
euroexpert
A mai avut cineva probleme cu blocul de lumini la clio 3? Al meu este din 2008, motor 1149, 75 cp, benzina. Masina are proiectoare si nu are senzori.
Simptomele sunt urmatoarele:
- am gasit farurile aprinse (faza scurta) in conditiile in care era pe 0, masina oprita si inchisa. Chiar daca las farurile aprinse in momentul in care cobor (deschid usa) acestea se sting.
- se aprinde faza scurta in mers, singura;
- daca misc schimbatorul (il batai) palpaie bordul si se aprind farurile (cred ca este un contact imperfect acolo)

Intrebarea ar fi daca se poate repara blocul de lumini sau cat costa daca ar fi sa-l schimb. Am cerut cateva oferte si cineva mi-a zis ca e 500 de lei fara TVA numai partea stanga, iar o alta firma mi-a zis ca nu poate veni doar partea stanga si este 700 de lei cu TVA (bloc lumini complet si cu partea cu stergatoare). Daca a scimbat cineva poate ma lamuriti daca se poate schimba numai partea stanga. Multumesc.
aalex_i
Am avut eu problema asta desfa blocul de lumini si curata toate contactele cu un spray contact si mai intarestele putin. La mine nu a mai reaparut defectul si a trecut aproape un an.
euroexpert
Multumesc pentru mesaj. Cand ai desfacut blocul de lumini a trebuit sa dai jos volanul? Se desface si cu partea dreapta de la stergatoare?
Poti sa-mi descrii pasii pe care trebuie sa-i fac sa desfac blocul de lumini? Multumesc mult.
euroexpert
Atentie! Decuplati borna + de la bateria pentru a nu avea surprize si asigurati-va ca stiti codul de la radio pentru a-l reintroduce dupa ce terminati.

Am rezolvat problema cu blocul de lumini. Pentru cei care vor sa desfaca masca de la volan si sa scoata blocul de lumini, cateva sfaturi:
1. sub volan sunt 2 suruburi care dupa ce se desfac, cele doua parti care mascheaza in spatele volanului se departeaza daca tragi de ele usor (sunt clipsate).
2. Nu este nevoie sa scoti de tot partea de jos (masca), este suficient sa le departezi si poti lucra usor;
3. Blocul de lumini este modular si este fixat tot prin sistem de clipsuri. Identifici cele 2 clipsuri pe care le apesi si tragi usor de blocul de lumini;
4. Blocul de lumini este conectat cu partea dreapta (blocul de la comenzile radio si stergatoare) printr-un cablu.
5. Pentru a lucra mai usor se scoate si modulul stergatoare pentru a scoate mufele de la firul care face legatura intre cele 2 module. Firul trece pe sub volan.

La mine problema a fost cu acest cablu cu mufe la ambele capete. Unul din fire era aproape rupt si nu mai facea contact.
Am pus firul rupt in mufa, iar acum functioneaza perfect.
Am atasat si poze.

Eu am desfacut si blocul de lumini, iar din cate am observat pe acolo acesta se defecteaza destul de greu, doar daca nu sufera niste socuri. Principala problema apare in general de la mufe si cabluri.
MMVI
cat costa blocul de lumini?
euroexpert
Gata! A cedat de tot blocul de lumini. Am comandat altul, original, 585 lei cu TVA. Asta e... Am cumparat si o lampa de la numar cu 50 de lei.
stefix
Am aceeasi problema cu cablajul dintre blocul de lumini si cel de stergatoare, respectiv un fir desprins. Stie cineva daca se poate gasi cablajul respectiv si eventual cat costa? E foarte greu de lipit pentru ca este o mufa ingusta iar firele sunt subtiri sub 1 mm.
George Paul
La un "atelier" de reparatii telefoane mobile ai incercat?
stefix
L-am lipit la un astfel de atelier, se poate lipi cu cositor, dar asa cum e construita mufa respectiva (firele sunt sertizate in mufa), permite foarte greu lipirea acestora si la mine este o solutie temporara. La inceput a stat lipit firul, au mers stergatoarele si luminile, dar nu mai mergea claxonul. Am reparat din nou, a mers claxonul, apoi s-a desprins din nou, deci solutia pe termen lung este inlocuirea cablajului. Si cum am citit ca nu sunt singurul cu aceasta problema, rezolvata desigur in reprezentanta prin schimbarea blocului de lumini cu costuri mari, am zis ca poate gasim impreuna o solutie. Am semnalat la Renault si astept un raspuns daca pot comanda exclusiv acel cablaj. Daca nu, ramane varianta second hand. Stie cineva un loc unde as putea gasi asa ceva? E cablul din postul lui euroexpert de mai sus.
George Paul
Dar resertizarea grupului de cabluri in pinii mufei (ca sa nu scurtezi doar un cablu din manunchi, a.i. sa stea apoi cablurile tensionate mecanic inegal) nu e o solutie? Pierzi 5mm din lungimea initiala a cablajului.

Uneori pinii se pot scoate din carcasa mufei.
stefix
Da, ar fi o solutie. Dar tot trebuie o mufa similara si un instrument pentru sertizare. Cred ca mai greu gasesc asa ceva decat un cablu bun. Multumesc de raspuns! L-am intrebat pe euroexpert daca mai are cablul vechi, pentru ca el pana la urma a schimbat blocul de lumini cu totul. Poate din doua cabluri rele fac unul bun smile.gif
kriprii
Am avut si eu problema asta dar am rezolvat-o in aceasta dimineata. Am fost la un domn (electrician) care mi-a desfacut blocul, era un fir care intra in bloc rupt inainte de intrarea in mufa..l-a facut, a montat blocul si acum merge brici. Faza cum ca blocul vine capsulat si trebuie inlocuit e o vrajeala grosolana. Blocul are niste clipsuri si atata, mai complicat e pana ajungeti la bloc.
kamasi
Buna ziua, stie cineva ce tip este conectorul care vine la blocul de lumini la blocul de stergatoare? As vrea sa iau pini sa resertizez cu fire mai sanatoase.
Multumesc
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.