tudor_ktx
23 Jun 2012, 21:18
Buna SEAra tuturor LAGUNISTILOR. Am si eu inca o problema cu laguna 1.9 dci din 2002. Cand merg cu ea mai tare prin oras sau in afara orasului mai forjata umpic, pierde cam 400 ml lichid racire, nu imi dau seama pe unde curge, daca merg normal dar o distanta lunga >50 km la 100km/h mi se goleste antigelul din vas cam 1 litru. Nu stiu ce sa ma mai fac, ar putea sa aiba legatura cu bolborositu apei in calorifer iarna? cand porneam masina si o acceleram se auzea cum bolboroseste apa in calorifer. Chiar numi dau seama... temperatura sta normal. Ar putea fi pompa de apa? masina are acum 290.000 km si pompa de apa nu a mai fost schimbata de la 145.000 km.
gsalexandru
23 Jun 2012, 22:15
cum arata uleiul din motor? scoate putin joja si uitate sa vezi daca are o culoare galbuie sau ceva asemanator. Daca da, inseamna ca ai probleme la garnitura chiuloasa si trebuie schimbata si rectificata planeitatea acesteia, sau un caz si mai nasol e sa fie fisurata. Masina scoate cumva fum alb? Daca nu ai aceste simptome, atunci da scutul jos (daca ai), si pune un carton sub masina. Daca ai fisuri pe instalatie va picura pe acel carton si asa i-ti vei da seama din ce zona picura
tudor_ktx
24 Jun 2012, 08:41
Salut. Fum alb nu scoate, cand o calc mai tare scoate putin fum negru . Sper sa gasesc in Constanta un servis specializat in astfel de probleme. Cand stau pe loc cu motoru pornit si incalzit la 90 grade nu se goleste apa din vas. De exemplu am plecat de la Constanta cu lichidu la nivel pana in costineti mers mai tare mia disparut 500ml de antigel,am completat in Costinesti si am plecat pana in vama veche si inapoi in constanta si mia disparut doar 100-200 ml chiar numi dau seama ce poate sa fie.
QUOTE(tudor_ktx @ 24 Jun 2012, 08:41)
Salut. Fum alb nu scoate, cand o calc mai tare scoate putin fum negru . Sper sa gasesc in Constanta un servis specializat in astfel de probleme. Cand stau pe loc cu motoru pornit si incalzit la 90 grade nu se goleste apa din vas. De exemplu am plecat de la Constanta cu lichidu la nivel pana in costineti mers mai tare mia disparut 500ml de antigel,am completat in Costinesti si am plecat pana in vama veche si inapoi in constanta si mia disparut doar 100-200 ml chiar numi dau seama ce poate sa fie.
Posibil sa fie crepata garnitura de la cutia de iesire apa cea de sub pompa de vid
cum te uiti la motor este in partea dreapta pe chiuloasa
Radocanu
24 Jun 2012, 20:26
Iti bolboroseste apa si in vasul de expansiune cand e la relanti motorul ? (sau turat)
Eu am avut cam aceasi problema ca a ta, bolborosit apa in radiator incalzire ( nu dadea caldura decat dupa vreo 15 km - 20 km), pierdeam antigelul pe sus pe la busonul de la vasul de de expansiune, si imi bolborosea apa in motor
Am schimbat garnitura chiuloasa - La fel
Am rectificat chiuloasa - La fel
Am schimbat motorul, pt ca ultima varianta era ori chiuloasa ori blocul motor fisurat, si pt verificare, ma costa mai mult, decat sa schimb motorul (pt ca l-am avut eu pe stoc)
Sper sa nu ai aceasi problema
Sal
tudor_ktx
24 Jun 2012, 21:23
Salut Nu bolboroseste apa deloc, cred ca am descoperit ceva, deasupra la filtru de ulei intra 2 furtune de racire...unu din ele deasupra la colier am pipait si e destul de moale, ma gandesc ca sa rupt armatura lui....da in 2 luni de cand imi face asa cred ca trebuia sa pocneasca detot...marti o sa vad mai sigur ce si cum
gsalexandru
24 Jun 2012, 21:27
Eu pierdeam lichid pe la corpul termostatului. Am schimbat si eu borca, furtune,si ultimul corpul termostat. Cand l-am dat jos s-a facut bucati. Ma mir case mai tinea cat de cat intreg. Incearca faza cu cartonul sub masina fara scut si daca ai picuraturi iti dai seama de unde este. Daca nu ai picuraturi inseamna ca e mai nasol. Cum arata uleiul din motor?
tudor_ktx
28 Jun 2012, 08:36
Am schimbat Pompa de apa si distributia, pompa de apa zdranganea era varza,se vedea si pe unde curgea apa, iar acum am alta problema merg cu ea 1 ora -2 si dispare cam jumatate de apa din vas,cand o opresc si stau putin apare toata la loc e normal?
gsalexandru
28 Jun 2012, 11:07
Ai aerisit instalatia? dupa ce ajunge apa la 90 grade desfa busonul de la apa sa iese aerul si punel la loc. cat lichid ai pus in instalatie?
tudor_ktx
28 Jun 2012, 21:40
o sa aerisesc maine instalatia, sper sa rezolv ceva
, ai idee cat lichid de racire ii trebuie?sa o golesc detot si sa umplu iar... ,ma dispera masina
Daca mai este cineva din constanta si are o planetara de 1.9 dci cu 6 trepte si poate sa mio imprumute sa vad daca e de vina planetara mea sau altceva ii fac cinste. Sper pana la planetara sa rezolv problema cu racirea ...
gsalexandru
29 Jun 2012, 07:01
ultima data am bagat 5 litri si mai intra vreo cateva sute de ml pana la semnul de maxim
todhiere
28 Jun 2015, 11:03
am si eu probleme cu lichidul de racire, recent am observat ca am pierdut aproape tot antigelul, mai aveam ca 1,5 l din 5.
de picurat mi se prelinge pe cutie sub motor si pe acolo se lasa pe asfalt, dar nu pot sa-mi dau seama din interior pe unde curge. am mai avut probleme cu iesirea de sub vasul de expansiune, dar atunci curgea siroaie nu picura.
pe un drum de 120 km cu semafoare, urcat si drum in lucru am mai pierdut cam 1.5 l.
daca aveti vreun sfat e binevenit.
AdR!@N
28 Jun 2015, 23:52
Furtunul cu aerisitor pe el cam are obiceiul sa crape exact langa blocul motor de la uleiul ce se prelinge de la dumper. Eu l-am schimbat de 2 ori pana acum. Prima data s-a fisurat de curgeau siroaie...nu puteam merge nici 2km, a doua oara doar picura si am mers asa cam o saptamana cu bidonu' in portbagaj pana am gasit alt furtun.
Numai bine
Adrian
pishky
29 Jun 2015, 05:36
eu am patit sa mai fie corpul termostatului fisurat, si la accelerari mai sarea pe acolo.
La mers normal (lin) nu pierdea cine stie ce.
frecus in CT (cu talpa) in sub 100 KM an pierdut peste 4 lit.
CT - Grecia - am pierdut juma de litru - mers...cat s-a putut de lin.
todhiere
29 Jun 2015, 21:16
ms de idei, maine sper sa ajung la elevator, daca nu o sa ma mai chiorasc eu pe acolo.
Am fost la mecanic, nu prea se vede nimic pe unde sa piarda din spusele lui. dar am dat de alta surpriza, si anume un arc rupt pe partea stanga fata.
Acum trebuie sa caut arc si nu am vazut niciun cod de culoare pe el, oare dupa vin nu pot afla ce arc vine pe masina?
Legat de problema cu antigelul, am fost sfatuit sa urmaresc pe unde curge si sa incerc sa identific zona. In apararea mecanicului, e plin de ulei si mizerie pe acolo, poate o sa caut alta sursa de rezolvare.
todhiere
5 Sep 2015, 11:00
Unde se afla termostatul la laguna 2 1.9 88kw?
todhiere
6 Sep 2015, 16:53
Nimeni?
todhiere
7 Sep 2015, 21:24
Chiar asa de greu e sa ma indrume cineva pentru a gasi termostatul?
john_yo86
7 Sep 2015, 21:46
Sper sa te ajute poza...alta mai buna pe tel nu am gasit
todhiere
7 Sep 2015, 22:04
Ms fain, se vede bine, acum in functie de poza o sa il localizaz.
daniLaguna2
6 Jul 2016, 12:11
Salut, unde gasesc sa cumpar si eu garnitura o ring ,conducta apa cod oe 7703065311,multumesc, in bucuresti daca se poate .
mihai079
6 Jul 2016, 23:10
Salut Tudor, si eu am patit la fel.Am schimbat garnitura chiulasa, rectificare, termostat, vas expansiune.Verifica furtunul care intra in termostat in partea de jos, face o curba acolo si se rupe, apoi verifica si vasul de expansiune, la mine era crapat in colt partea dreapta dedesubt. Am schimbat toate acestea si sa rezolvat
Alexandrul98
9 Sep 2016, 16:36
Salut! Sunt nou membru pe forum, am masina din semnatura din 2010 si cand am cumparat'o aveam problema aceasta cu pierderea lichidului de racire. Identificarea o poti face punand pe cnv sa accelereze si alta persoana sa se uite la motor in zona termostatului, acolo sunt 2 furtunase care duc la calorifer. Isi pierd calitatea in timp din cauza uleiului ce curge de la dumper. O zi buna!
antonino
27 Jun 2017, 15:27
Buna ziua, stimati colegi un sfat va rog. Cum se desface furtunul de antigel ce intra in habitaclu cu aerisitorul, cel din partea de jos de la termostat. Atasez o poza pt. O Mai buna intelegere
27 Jun 2017, 16:28:
Imi cer scuze pt dublu post.Este vb de laguna 2 1.9 dci
Am nevoie să schimb apa din instalația de răcire cu antigel + apă distilată, întrucât acum are doar apa de la robinet în urma unui eveniment neplăcut. E suficient sa scot furtunul de la radiator, bușonul de la vas și scurg, după care pun antigel + apă? Mulțumesc.
Nu as vrea sa fac flush sau sa duc mașina in service doar pentru asta.
gabytgf94
27 Jan 2018, 04:33
salut, am si eu o problema si anume imi da cu apa afara pe la busonul de la vasul de expansiune. furtunele au presiune pe ele. am mai mers cu ea asa cam 1000 de km, oare daca era chiuloasa nu se ardea pana acum? intra apa in ulei si invers..... furtunelul acela mic de vine la vasul de expansiune este de la pompa de apa? deoarece vine apa pe acolo intrerupt nu continu. Am uitat sa specific laguna 2 1.9 dci 120 cp.
xmisterx
27 Jan 2018, 07:57
Ai schimbat recent lichidul de racire, ai intervenit in vre-un fel la instalatia de racire sau a inceput sa faca asa din senin??
gabytgf94
28 Jan 2018, 02:50
salut, da am schimbat lichidul de racire in urma spargerii furtunului cu aerisitor de vine de la habitaclu.pana sa se intample asta aveam presiune la fel pe conducte doar ca nu dadea cu apa afara..... aerisirea am facut-o de n ori. daca este pompa de apa defecta sau termostatul blocat pe deschis se formeaza presiune?
audiofilu'
6 Dec 2018, 16:17
Pentru antigelul Type D este ok daca se adauga solutie pentru etansarea pierderilor? Stop leak...
Iau pentru alta masina dar daca e ok as pune si in Laguna, parca pierde pe la pompa.
xmisterx
6 Dec 2018, 19:46
Ca si rezolvare a problemei este ok, astupa orice orificiu/fisura mica dar sa sti ca pulberea aia se plimba prin motor cum vrea ea si se depune peste tot, posibil sa apara probleme la caloriferul de caldura se poate infunda, eu am folosit pt o perioada scurta de timp( aprox. 4 luni dupa care am inlocuit radiatorul de racire), am spalat tot circuitul de vreo 4 ori pana am scapat de pilitura aia din circuit. Personal nu recomand, mai bine schimba distributia cu pompa cu tot.
audiofilu'
16 Jan 2020, 18:56
Am schimbat uleiul acum juma de ora, la montarea scutului observ in zona anterioara stanga (a masinii) niste urme de antigel. Rog mecanicul din groapa sa se uite si imi spune ca picura radiatorul in colt. M-a intrebat cand am umblat ultima data la scut (acum vreo luna sau mai mult) pentru ca a gasit suruburile lungi in fata si cele scurte in spate si e posibil ca unul sa fi atins radiatorul.
E POSIBIL sau nu? Ma refer la cele 2 suruburi situate cel mai anterior, in dreptul radiatorului. Sa raspunda cine stie raportul de vecinatate, un surub de 5 cm poate ajunge sa atinga si sa fisureze radiatorul?
NU a fost din cauza suruburilor, pur si simplu radiatorul a cedat, am comandat altul.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.