Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: dosar dauna locuinta
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Asigurari si Daune Auto
radian
Multumiri anticipate celor care ma lumineaza.

Am doua chestiuni in derulare:

1. O conducta de canalizare care coboara de la vecinul de sus a cedat in interiorul baii mele. Avand asigurare pe locuinta, m-am interesat la cei de la Omniasig ce-i de facut. Am deschis dosar de daune, agentul local foarte promt a venit acasa, a facut pozele de rigoare, a intocmit procesul-verbal de constatare, in fine toata procedura aferenta. Dosarul a fost trimis la centru la Bucuresti, urmand sa fiu anuntat daca mi s-a aprobat despagubirea, si daca da, ce suma. Au trecut de atunci aproape 3 luni si pauza. De vreo doua ori am reusit sa-i contactez la telefon (la serviciul cu pricina telefonul este "setat" 99% din timp pe ocupat...), foarte amabili m-au rugat sa-i las o zi sa se documenteze si ma vor contacta ei... Le-am trimis mailuri, fara niciun raspuns.

2. Sotia avea contractat un credit eu avand statutul de co-imprumutat (sau ceva de genul asta...). La accesarea creditului, in 2007, banca i-a impus sa incheie asigurarea de viata. Dupa decesul sotiei am depus la firma de asigurari (Grouopama) toate documentele solicitate - pe fisa medicala scrie clar ca in 2008 la controlul medical preventiv a fost delcarata clinic sanatoasa, deci nu se pune problema sa fi fost bolnava la momentul contractarii creditului, adica, teoretic, asiguratorul nu are niciun temei legal sa refuze preluarea datoriei sotiei fata de banca. Cei de la banca mi-au spus ca asiguratorul in termen de 15 zile ar fi obligat sa ma anunte daca preia sau nu datoria sotiei. Au trecut peste 3 saptamani de cand am depus dosarul si tot ca si in primul caz, cand m-am interesat telefonic mi s-a spus sa-i las o zi si ma vor contacta... In cazul acesta chestiunea e ca termenul de plata a ratei lunare a fost depasit si risc sa fiu trecut pe lista neagra de rai platnici.

Firmele astea de asigurari nu au cumva vreun termen impus de lege in care sa dea un raspuns clar, de accept sau de refuz a platei daunei / preluarea a datoriei?

In situatia in care mi-a cam ajuns sa tot sun ca prostul si singurul rapsuns pe care-l primesc este sa stau linistit ca ma contacteaza ei, iar la mailuri refuza sa-mi raspunda, in afara de OPC mai am si vreo alta cale de a le "stimula" atentia fata de mine?
aleksanders
1- trimite o sesizare la csa - comisia de supraveghere a asigurarilor;
2- nu platesti nicio rata - stiu un caz similar si conform asigurarii s-a stins creditul;

pentru o urgentare a lucrurilor consulta un avocat - e mai in masura sa te indrume in anumite directii - multa bafta
ady77
In legatura cu punctul 2. Ai o adresa cu nr. de inregistrare la banca, cu faptul ca ai depus si ai informat banca in legatura cu decesul sotiei?
Ca aceeasi situatie am avut si eu cand mi-a murit mama, fiind afectat de moartea ei, am dus certificatul de deces la banca si m-am bazat doar pe vorbe. Pana nu am facut hartii nu am primit raspuns favorabil.
La mine a fost intarziere de mai multe luni, incepusera sa ma terorizeze aia de la firma de recuperari creante. Si are dreptate aleksanders, nu plati nicio rata. Pe taica-miu l-au prostit aia de la banca atunci cand s-a dus sa depuna adresa de inaintare, si a mai platit niste bani.
Avani
QUOTE(radian @ 22 Jun 2012, 09:09)
Firmele astea de asigurari nu au cumva vreun termen impus de lege in care sa dea un raspuns clar, de accept sau de refuz a platei daunei / preluarea a datoriei?
*


Exista un termen pentru asigurari, insa nu stiu daca se aplica doar pentru polita RCA sau e universal valabila.
Este vorba de Art.36 pct. 2 din Ordin nr 11/2007 din 02/10/2007 publicat in Monitorul Oficial, partea I nr 686 din 09/10/2007 se refera la faptul ca asiguratorul este obligat sa desfasoare investigatia privind producerea accidentului, in termen de cel mult 3 luni de la data avizarii producerii evenimentului asigurat, in conditiile in care respectivul accident/eveniment nu face obiectul unor cercetari efectuate de autoritatiile publice.
Dupa cele 3 luni, asiguratorul este obligat sa ofere o rezolutie asiguratului.

Referitor la pctul 2, depune la sediul bancii o sesizare prin care ii instiintezi de decesul sotiei si in care soliciti despagubirea aferenta a creditului, conform politei de viata incheiata la momentul creditarii. Neaparat sa primesti un numar de sesizare. Precizeaza deasemenea ca nu vei mai achita nicio rata pana nu se termina investigatia iar orice prejudiciu produs dupa sesizarea depusa (raportari la Biroul de Credit, dob. penalizatoare, etc) vor face obiectul unei viitoare actiuni in instanta.
klaus
ambele asigurari sunt contractuale (nu prin efectul legii), deci trebuie sa vezi ce spun contractele referitor la termene.
Daca sunt depasite termenele din contract, te adresezi OPC-ului, si poti cu o reclamatie si la CSA pentru nerespectarea autorizatiei de functionare.
radian
Multumesc pentru sfaturi.

Hmmm, uneori prinde bine sa mai ridici nitel tonul...

La ambele firme de asigurari le-am trimis cate un mail "mai suparat", iar de la Groupama m-au sunat acuma sa-mi spuna ca dosarul e rezolvat, au acceptat preluarea datoriei.

Mai ramane sa vad reactia celor de la Omniasig...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.