Sunt nou in clubul reno, deci nu prea ma pricep foarte mult.
Am luat masina in 1 iunie, ziua copilului
) .. un Renault Clio 2, din 2001, 1.2i, 8v, bicorp vad ca-i zice
1. Sprituitoarele
Cand dau sa scuipe lichid, nu il scuipa.
- motorasul se aude
- lichid este
2. Nu merge vitezometrul
In schimb, destul de multumit de masinutza.
Si o intrebare, pe langa subiect, daca stiti pe cineva in Oradea, care se ocupa sau stie sa monteze computer de bord.
romeo_id
11 Jun 2012, 12:48
1. Verifica sa nu ai furtunasul rupt si sa-ti curga lichidul pe jos (de regula in zona balamalei capotei). Am patit si eu asa. De asemenea, verifica sa nu fie infundate cu mizerie duzele de pe capota.
La ce iti trebuie computer de bord? Mai bine te plimbi de bani aia... Drumuri bune!
QUOTE(romeo_id @ 11 Jun 2012, 12:48)
1. Verifica sa nu ai furtunasul rupt si sa-ti curga lichidul pe jos (de regula in zona balamalei capotei). Am patit si eu asa. De asemenea, verifica sa nu fie infundate cu mizerie duzele de pe capota.
La ce iti trebuie computer de bord? Mai bine te plimbi de bani aia... Drumuri bune!
Asa, si cum verific duzele? De rupt, nu cred ca s-a rupt furtunu, pentru ca nu am pierdut lichid atunci cand am incercat sa sprituiesc... probabil sunt infundate.
Computerul de bord, vreau sa-l pun ca sa vad cum consuma masina, sa vad cat e de mare diferenta la anumite stiluri de condus si sa-mi adaptez stilu de condus la un consum ok.
Am mai condus multe masini, desigur, atunci cand benzina/motorina nu e pe banii tai, normal ca nu te intereseaza consumu, dar acum trebuie sa ma gandesc
romeo_id
12 Jun 2012, 08:20
Pai duzele le desfunzi cu ajutorul unui ac subtire. Calculatorul de bord nu e atat de precis ca un calcul de consum "de la plin la plin". Nici eu nu am, am preferat sa pastrez banii aia de benzina... si sa merg economic, folosit frana de motor, incercat sa reglez viteza astfel incat sa prind verde la semafor, pornit usor de pe loc, folosit A.C. mai putin in oras, etc.. sunt multe metode de a reduce consumul. Un C.B. nu e chiar o prioritate, din punctul meu de vedere.
vasilecool
12 Jun 2012, 11:17
1) diuzele de la stergatoare le desfunzi astfel : scoti furtunasul din ele .bagi un ac prin bilute ,ca sa desfunzi gaurile . dupa ce faci asta ,e bine sa sufli cu niste aer comprimat(de la un compresor , la o vulcanizare) .sufli in sensul invers de circulare al lichidului .bine ar fi ,ca inainte sa pui furtunasele la loc sa dai cateva sprituri in gol . daca se mai infunda pe viitor ,fa o curatare temeinica a vasului .
2) referitor la ceasurile de bord , daca vrei sa le schimbi ,schimba-le . eu am avut bord fara turometru .si am pus ceasuri cu CB .s-au potrivit perfect .fara nicio modificare .e destul de simplu .vezi pe la tutoriale .gasesti acolo explicatii .
Deci, am fost pana la urma in service, am observat ca imi era expirat si ITP si cu ocazia asta am zis sa mai repar cate ceva.
Problema nr. 1 a fost rezolvata, a trebuit inlocuita pompa, 80 lei.
Schimbat filtre, reparat proiectoare ceata, a scos un fir si l-a dat cu ceva lichid.
Cheltuieli:
- 60 lei ITP
- 255 lei (filtru polen, filtru aer, filtru benzina, filtru ulei, pompa pentru sprituitoare, 2 stergatoare) le-am cumparat de la ei ca eram in criza de timp, dar data viitoare filtrele le voi cumpara de altundeva.
- 125 lei ulei cumparat de mine de la fostul proprietar acuma 1 luna, Elf 10w40
- 75 lei manopera.
Total = 515 lei.
Problema cu vitezometru inca nu a fost rezolvata, se pare ca trebuie sa cumpar ceva piesa care s-a stricat, e 185 lei, bieleta vreo 50-60 lei ca imi joaca roata dreapta din fata + 40 lei resetare bord imi apare SERV si AIRBAG-ul. Geamu electric de la pasageru din fata care atunci cand il inchid se intoarce intr-o parte si trebuie sa il trag cu mana...nu ca ar fi o problema mare dar e enervant...asta nu stiu cat va costa, ramane de vazut.
Spanky
17 Jul 2012, 21:25
Aceeasi problema o am si eu cu geamul din dreapra
,nu se ridica uniform.Am desfacut fata usii si am vazut ca a fost umblat acolo,cineva a improvizat reparatia macaralei geamului.Probabil a fost lovita usa.
hellcat
17 Jul 2012, 21:32
QUOTE(ecs17 @ 17 Jul 2012, 12:44)
...se pare ca trebuie sa cumpar ceva piesa care s-a stricat, e 185 lei, bieleta vreo 50-60 lei ca imi joaca roata dreapta din fata + 40 lei resetare bord imi apare SERV si AIRBAG-ul.
De curiozitate...cum ai luat itp-ul cu joc in roata dreapta?
mircea_aq
17 Jul 2012, 22:54
Buna intrebare, oricum cu prima ocazie cand va rula cu viteza mai mare o sa-si dea seama si o sa fuga singur s-o remedieze.
Eu ma intreb de ce nu a pus 5w40, 10 acela nu-l vad bine dupa cateva sute de km in regim de autostrada.
nu prea vad ce rost ar avea sa pun 5w40
- jocul acela in roata nu e fffff mare, se aude doar cateodata in mers, deci nu e problema grava chiar am vorbit si cu cel ce a facut itp si cu mecanicu.
Daca imi spui tu @mircea_aq de ce 5w40 si nu 10w40 atunci poate voi pune data viitoare 5w40.
Iar in regim de autostrada, nu prea cred ca o sa vada masina acele sute de km prea curand
mircea_aq
19 Jul 2012, 10:25
10-le e semi-sintetic, e suficienta o rulare la 5000 rpm pe cateva sute de km si devine numai bun de prajit cartofii de la McDonalds in el
hellcat
19 Jul 2012, 12:05
Da, dar acum e mai bun in cazul lui, masina avand cu siguranta peste suta de mii de km.
Deci motorul are deja o uzura.
Specialistii recomanda ca de nou, in motor, sa se puna sintetic cat mai subtire...5w50, 5w40, apoi cu trecerea timpului si aparitia km parcursi si a uzurii (100k, 120k km) sa se treaca la un 10w40, un pic mai vascos.
Acum cu un 5w50 se fac revizii evident la termen (1 an) sau 20.000km parcursi...ei, un 10w40 nu-l lasi mai mult de 10.000km, posibil in acest rastimp sa fii nevoit sa mai si completezi daca iti consuma.
mircea_aq
19 Jul 2012, 12:29
Mie baietii de la renault mi-au pus 5w40 la revizia de 105 000 km.
De fapt tocmai ce-am aruncat un ochi in cartea de service si 5w40 a avut de la primul pana la ultimul schimb, singura diferenta e ca la primele 2 revizii mi-au pus Mobil, apoi au trecut la Elf.
masina se aproprie cu pasi marunti spre 100k. Deocamdata e pe la aprox 96-97k
da, mai rulez cu RPM mari, dar nu constant. In nici-un caz nu o sa vada 5000 RPM pe sute si mii de km constant
) ... ca nu e masina de formula 1
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.