Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Garnitura imbinare Radiator AC
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
danvizi
Salutare.
Am achizitionat masina second hand. La verificarea la reprezentanta singurul defect a fost lipsa freon. Au inceput verificarile si s-a observat ca teava care intra in radiatorul de AC (incercuita cu rosu) nu are garnitura de etansare. Mecanicul a scotocit repede printr-un sertar si a pus o garnitura (nu era sigilata). A facut testul de vacum si a iesit OK. A umplut instalatia si racea foarte bine. Dupa 5 luni s-a pierdut din freon (a inceput sa se auda compresorul ca un huruit de rulment) Mai aveam 200 g freon din 550g si 0 g ulei. Am umplut instalatia si cu substanta sensibila la UV. Azi cand m-am uitat intre imbinarea dintre radiator si teava erau pete fosforescente.
Deci pe acolo se pierde cam 350 g freon in 5 luni biggrin.gif

Intrebarea este de unde cumpar acea garnitura (sau cum se cheama). Sau o denumire , un cod ceva ca sa stiu ce sa caut. Acum in instalatie am 5 g ulei si 400 g freon. Dupa ce fac rost de garnitura cat ulei se pune pe curat: 5g, 10g sau 15g???

Banuiesc ca piesa merge si de la Logan daca are acelasi sistem de AC.

Va rog sa ma ajutati si pe mine cu identificarea acelei garnituri, sau daca are cineva de vanzare, o cumpar de aici de pe forum.

Multumiri!
espacern
Este un set de 4 garnituri care contine si garnitura respectiva.
Cod original:7701208148
Cauta pe la magazinele de piese auto sau poate chiar la reprezentanta pentru piesa...sau la service de climatizare auto.

@+
danvizi
QUOTE(espacern @ 24 May 2012, 09:41)
Este un set de 4 garnituri care contine si garnitura respectiva.
Cod original:7701208148
Cauta pe la magazinele de piese auto sau poate chiar la reprezentanta pentru piesa...sau la service de climatizare auto.

@+
*



Am cautat la un magazin de piese dar nu au stiut sa gaseasca codul. Am fost la Renault si au zis ca costa 130 lei tot setul. Mi se pare cam scump. Mai caut. Va tin la curent
espacern
Cauta si pe la Dacia sau magazine de piese auto mai serioase...poate/poate.
Oricum e mai ieftin si pretul de la Renault in loc de 10 Ron o garnitura naspa+reincarcat freon la 6 luni.

@+
hellcat
Recomand sa dai banii pe care ti-i cer la reprezentanta si sa cumperi garniturile corecte. Iti spun din experienta ca nu le vei gasi la niciun magazin de piese sau reparatii de a/c. wink.gif
Daca ai putea sa-mi dai dimensiunile garniturii, am niste garnituri ramase dintr-un set de garnituri de a/c de chevrolet, poate sunt la fel.
oanavas
subscriu la ce a zis hellcat.Nu gasesti in alta parte
espacern
Se gasesc la Autonet cate seturi vrei....dar tot la pret de reprezentanta.

@+
danvizi
QUOTE(espacern @ 24 May 2012, 17:00)
Se gasesc la Autonet cate seturi vrei....dar tot la pret de reprezentanta.

@+
*



La dealer au zis ca dureaza o saptamana pana le aduc (probabil le aduc cu bicicletele). In Slatina nu exista Autonet. Daca ajung prin Craiova am vazut ca au magazin acolo. Oricum si eu preferam piese de calitate - chiar daca sunt mai scumpe.
Multumiri tuturor celor care m-a ajutat cu informatii.

25 May 2012, 11:48:
QUOTE(hellcat @ 24 May 2012, 14:16)
Daca ai putea sa-mi dai dimensiunile garniturii, am niste garnituri ramase dintr-un set de garnituri de a/c de chevrolet, poate sunt la fel.
*



Nu stiu cum arata. Inca am 400g freon in instalatie si merge bine aerul in prezent. Azi am fost la dealerul Renault si NIMENI DE ACOLO NU STIAU CUM ARATA ACESTE GARNITURI. Daca nu aveam codul nici nu stiam ce sa comand. Am renuntat deocamdata la comanda.
Am vorbit tot asa cu cineva care repara frigidere, si camere frigorifice mari. Problema e ca nu stiu cum arata garnitura pentru mine: prietenul meu care era in service cand au verificat masina a zis ca parca garnitura era din metal si lunga de 8-10 mm. Din pozele de aici nu prea bate casa cu masa.
Intrebare: din ce material sunt ganiturile: cauciuc, bronz, etc. Ca sa stiu ce sa caut in trusa frigotehnistului. Din poza parca e un simering.
Cel ce se ocupa de masini la Renault a zis ca ei pun unele ieftine de 2-3 lei bucata blink.gif
A zis ca sunt roscate, in poza sunt gri.
Astept o confirmare a materialului din ce sunt facute garniturile pentru sistemul AC.
Multumesc
hellcat
QUOTE(danvizi @ 24 May 2012, 18:41)
La dealer au zis ca dureaza o saptamana pana le aduc (probabil le aduc cu bicicletele). Daca ajung prin Craiova am vazut ca au magazin acolo.
*


Sa fim seriosi, o sapt. timp de asteptare pt un reper de genul asta (putin uzitat) nu e mult deloc. Nu vorbim de un set de placute de frana, un filtru sau o aripa, repere ce se tin in permanenta in stoc.
Iar autonet-ul din Craiova sa stii ca te asteapta cu ele pe masa... wink.gif
danvizi
QUOTE(hellcat @ 25 May 2012, 11:58)
Sa fim seriosi, o sapt. timp de asteptare pt un reper de genul asta (putin uzitat) nu e mult deloc. Nu vorbim de un set de placute de frana, un filtru sau o aripa, repere ce se tin in permanenta in stoc.
Iar autonet-ul din Craiova sa stii ca te asteapta cu ele pe masa... wink.gif
*


Chiar am sunat azi la ei. Au zis ca nu au pe stoc, decat la comanda aduc. Nu stia nici pretul. In weekend o las asa.
Ma interesa daca a tinut cineva in mana o garnitura din aia sa-mi zica din ce material e facut.
Atat.
19vik
Dintr-un cauciuc special si e rosiatica, exact ca-n poza de mai sus.
danvizi
Atasez o poza cu garniturile luata de pe net.
Ma intereseaza cat ulei se baga in instalatie. Ultima data a pus 5g ulei. E mult, putin??
Este corect urmarea acestor pasi???
-golirea instalatiei
-vacumarea instalatiei
-introducere ulei 10 ml
-introducere freon 550 ml
Sau 10 ml astia sunt ca o completare si in compresor exista ulei mai mult - gen 100-200 ml care nu este afectat de golirea instalatiei cu aparatul de bagat freon???
espacern
Golirea se face prin vidarea instalatiei.
Apoi se mentine vid in instalatie timp de cca.20 min.pentru ca in caz de scapare sa nu se introduca degeaba freon.
La introducerea freonului pe langa ulei se baga si solutie colorata florescenta....pentru identificarea rapida a scaparilor.

@+
danvizi
QUOTE(espacern @ 26 May 2012, 20:42)
Golirea se face prin vidarea instalatiei.
Apoi se mentine vid in instalatie timp de cca.20 min.pentru ca in caz de scapare sa nu se introduca degeaba freon.
La introducerea freonului pe langa ulei se baga si solutie colorata florescenta....pentru identificarea rapida a scaparilor.

@+
*



Deci toata cantitatea de ulei din instalatia de AC este de 10 ml??

PS. Nu stiu de ce nu merge sa uploadez poza.
danvizi
Am reusit sa pun poza.
Nu ma lamureste si pe mine cineva: cei 150 ml de ulei ai compresorului la operatiunea de scoatere a freonului si a uleiului sunt scosi sau nu?? Sau cei 10 ml ulei bagati odata cu freonul nou sunt diferiti de cei 150 ml ai compresorului.
Setul costa pe ebay cu tot cu transport cam 75 lei. Fata de 130 lei la Renault.
Ma duc la cineva care se ocupar cu compresoare sa vad daca gasesc o garnitura echivalenta.
Va rag sa ma lamuriti in chestia cu uleiul din compresor (cei 150ml) sunt in contact cu agentul frigorific si implicit cu cei 10 ml de ulei care se pun la umplerea instalatiei cu freon?
Multumesc.
19vik
Cine ti-a spus de operatiunea de scoatere a uleiului? Uleiul e lichid, freonul e gaz. Prin vidare nu se scoate decat gazul si vre-o 10 ml de ulei dispersati se separa din gazul extras.
azaghorth
Da
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.