vladis
10 May 2012, 19:30
Salut,
Am cautat informatia pe mai multe topicuri si nu am gasit nimic asa ca deschid alt topic.
Se da un renault clio 1.5 dci clima automata.
Incarcat sapt trcuta freon pe Sos chitila - super ok.
Mergea aerul conditionat f bine - azi din neatentie ajung cu setare temperaturii la 26 grade - incepe sa bage aer fierbinte.
Acum baga doar aer fierbinte indiferent de temperatura setata - de la min la 21-22, indiferent de niveulul de ventilatie, indiferent daca aerul conditionat e pornit sau nu.
Nici macar nu baga aer de afara ci doar aer fierbinte
Compresorul cupleaza, tevile de aer conditionat sunt una fierbinte si cealalta rece rece.
Ce ar putea sa aiba? cum se rezolva?
Multumesc!
espacern
10 May 2012, 19:38
La clima automata schimbarea de pe cald pe rece este facuta de motorase comandate de calculator.
Trebuie verificat daca functioneaza motorasul respectiv cu ajutorul unei testarii computerizate......sau de un electronist confirmat.
@+
geluoradea
12 May 2012, 16:06
vladis,
si eu am patit sa merga compresorul, o teava era foarte rece si una calda, totusi in interior nimic, cald ca afara. la mine teava mai subtire era rece. omu' de la un atelier mi-a zis ca am pierdut gazul de aceea nu-mi baga rece.
luckas_itd
12 May 2012, 17:17
Daca conducta instalatiei este rece atunci problema este de la comanda voletilor de la climatizare nu se inchid sau deschid in functie de situatie.
vladis
14 May 2012, 13:21
Salut,
In primul rand multumesc tuturor celor ce au raspuns.
Am rezolvat problema si m-am gandit ca ar fi bine se impartasesc din experienta.
In partea dreapta jos la picioarele pasagerului pe partea stanga pentru modelul cu clima automata exista o placa din plastic cu doua motorase axul motoraselor intra intr-un fel de piulita din plastic - una e responsabila cu setarea locului pe unde vine aerul - pe la picioare, central, etc. si celalalt motoras e responsabil cu setarea amestecului de aer cald rece. Ideea e ca piulita de la cel de-al doilea motoras se crapa si astfel desi motorasul e functional nu mai invarte clapetele. Solutia e sa pui un colier de plastic sau metalic in jurul piulitei pentru a o strange si ca axul motorasului sa nu mai scape.
Atasaez si o poza - recunosc ca e gasita pe un forum din Uk si nu facuta de mine.
Lucrarea nu ar trebui sa dureze mai mult de o ora cu scule potrivite, doar ca locul e foarte incomod de lucrat.
Spor!
geluoradea
17 May 2012, 21:42
daca n-am climatizare automata se mai aplica cele de mai sus?
luckas_itd
18 May 2012, 00:08
Pai depinde,incearca cand dai drumul la a/c,daca se raceste conducta de la evaporator cea de sus <este cea groasa> atunci functioneaza si daca si asa baga aer fierbinte inseamna ca a ramas clapeta de la climatizare blocata pe circuitul de caldura,ceea ce e mai putin probabil.Comanda de la cald,rece cat si cele de directionarea aerului se face pe cabluri.Bafta.
vladis
18 May 2012, 09:33
QUOTE(geluoradea @ 17 May 2012, 22:42)
daca n-am climatizare automata se mai aplica cele de mai sus?
Din ce stiu eu nu. La AC manual sunt niste parghii mecanice.
andr3i84
18 May 2012, 16:25
Aseara dau drumul la AC (manual) si baga aer cald.
Merg cam 10 minute (desi doar ce am incarcat instalatia) si tot cald
.Am crezut ca am pierdut iar freonul si l-am inchis. Dupa cateva minute apas iar butonul AC pleaca compresorul si nimic...in fine dupa cateva incercari a inceput sa bage rece instant.
Ce sa fie (clapeta cald/rece merge)?
geluoradea
18 May 2012, 16:49
"Pai depinde,incearca cand dai drumul la a/c,daca se raceste conducta de la evaporator cea de sus <este cea groasa> atunci functioneaza si daca si asa baga aer fierbinte inseamna ca a ramas clapeta de la climatizare blocata pe circuitul de caldura,ceea ce e mai putin probabil.Comanda de la cald,rece cat si cele de directionarea aerului se face pe cabluri.Bafta."
pai exact asta ziceam, ca la mine se raceste conducta subtire iar inauntru baga doar cald. totusi omul pe care il credeam destul de priceput imi zice sa schimb compresorul. totusi daca face rece undeva nu o fi vreo valva stricata sau ceva?
luckas_itd
19 May 2012, 11:10
Ca instalatia de A/C sa functioneze corect trebuie :conducta cea subtire sa fie calduta,cea groasa sa fie rece.Daca acea conducta subtire este rece este posibil sa ai o problema la valva de expansiune,nemaifacandu-se expansiunea agentului de racire in locul valvei,valva este comandata de agentul de racie din conducta groasa(cea de sus comanda fluxul celei de jos,cea subtire unde vine agentul sub inalta presiune.O atasez o poza mai explicita.Daca conductele sunt ca in desen problemele sunt din alta parte nu din instalatia de a/c.
geluoradea
21 May 2012, 20:23
mersi luckas. conductele sunt ca in poza. de unde pot fi problemele "din alta parte"?
luckas_itd
22 May 2012, 00:25
Incearca sa scoti panoul de la climatizare si ia urma cablului ce actioneaza clapeta cald,rece vezi daca isi face treaba ,degeaba raceste evaporatorul de la A/C daca aerul este iar incalzit de radiatorul de climatizare.Atat timp cat evaporatorul este rece si clapeta de dirijare este si ea pe rece nu are de ce sa bage aer cald,decat daca se intampla cele mentionate mai sus.Bafta.
andr3i84
22 May 2012, 18:08
Salutare,
La mine de atunci nu a mai facut figuri (adica de cate ori am folosit AC a bagat rece).
Acum sa vedem cat tine minunea
.
Ramane sa ma duc Sambata, unde am incarcat cu freon, sa vada daca am pierderi sau nu.
nu cred ca ai pierderi.. parerea mea... altfel nu ar mai fi pornit compresorul deloc.. daca vrei sa te convingi desfa capacelul de pe una din conductele de freon si apasa putin si asculta daca iese freon... dar din ce zici tu pare ca ba merge , ba nu merge... eu nu cred ca a pornit compresorul dupa pierdere... daca ai pierdere sigur dupa minimum 24 de ora ramai fara nimic.. eu zic ca este de la altceva .. exact nu stiu ce, dar trebuie investigat..
CJ10LUC
21 Jun 2012, 08:15
am facut greseala sa incerc sa elimin mirosul din sistemul AC cu un spray din acela cu spuma, nu vapori, (introdus pe la grilele din bord si gaura admisie aer de sub capota)si cred ca spuma + praf au imbacsit sau careva din motorasele sistemului (cele 4-5 de care se vorbea pe aici) sa clapetele sau nu stiu ce senzor care este pe langa pedale.
in partea socferului nu mai functioneaxza ca lumea. citeodata baga aer cald cind vreau sa racesc si invers. mai mult, in stinga nu pare sa mai faca diferenta intre 16 sau 20 de grade, ramin 4 liniute pe display indiferent ce temperatura setez. in partea dreapta pare sa func tioneze normal
poate sa-mi spuna cineva cum se ajunge la motorase/clapete/senzor?
cum sa le verific?/curat?
cdaniel90
19 Dec 2021, 11:33
@vladis este valabil ce ai scris si la megane3 2011?
19 Dec 2021, 12:39:QUOTE(vladis @ 14 May 2012, 14:21)
Salut,
In primul rand multumesc tuturor celor ce au raspuns.
Am rezolvat problema si m-am gandit ca ar fi bine se impartasesc din experienta.
In partea dreapta jos la picioarele pasagerului pe partea stanga pentru modelul cu clima automata exista o placa din plastic cu doua motorase axul motoraselor intra intr-un fel de piulita din plastic - una e responsabila cu setarea locului pe unde vine aerul - pe la picioare, central, etc. si celalalt motoras e responsabil cu setarea amestecului de aer cald rece. Ideea e ca piulita de la cel de-al doilea motoras se crapa si astfel desi motorasul e functional nu mai invarte clapetele. Solutia e sa pui un colier de plastic sau metalic in jurul piulitei pentru a o strange si ca axul motorasului sa nu mai scape.
Atasaez si o poza - recunosc ca e gasita pe un forum din Uk si nu facuta de mine.
Lucrarea nu ar trebui sa dureze mai mult de o ora cu scule potrivite, doar ca locul e foarte incomod de lucrat.
Spor!
[QUOTE]
Salut. Se aplica ce ai spus tu și la megane3 2011?
alexgeogabriel
5 Jan 2022, 13:58
Slabe sanse sa iti raspunda cineva care a postat in 2012, mai bine da-i un mesaj privat sau intreaba pe sectiunea de Megane.
einstein1984
5 Jan 2022, 15:50
Si megane 3 are 2 voleti, unul de mixaj, unul de distributie+clapeta de reciclaj. Acuma de ce voletul de mixaj nu mai merge la el....
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.