Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Clapeta recirculare Renault Symbol
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
Pages: 1, 2
bitica98_2
Am avut si eu problema cu stricarea angrenajului ce actioneaza clapeta de recirculare aer la Renault Symbol pe care il detin. Defectul a aparut dupa o vechime a masinii de 5 ani.
Scriu acest topic ptr. a participa si eu la ajutorul altor posesori de astfel de masini si ptr. ai ajuta cu o solutie personala.
Nu va duceti la serviceuri autorizate daca nu vreti sa fiti linsati de bani.
Prin topicul (mai vechi) http://www.daciaclub.ro/Reparare-clapeta-r...io-t181126.html, am vazut o incurajare in a ma apuca personal in remedierea defectului de fabricatie cu privire la subiectul mai sus mentionat.
Costuri:
- 50 ron un ansamblul motoras luat de la dezmembrari (nu vreti sa stiti cat costa de nou, credeti-ma - pretul este infernal-numai piesa)
- 4 ore total de munca (montat + demontat).
Am demontat intregul ansamblu fara a desface sau pierde freonul din instalatia de AC (se poate face fara probleme). Atentie la demontare - trb. musai sa scoteti borna (+) de la bateria masinii ptr. a lucra in liniste la demontare (in special a bordului, unde aveti si AirBag-ul). Bordul se demonteaza simplu nu va speriati (in jur de 12 suruburi). Pe cel de jos (bordul inferior) nu e nevoie sa-l dati jos, dupa desfacerea suruburilor se poate trage putin de el ptr. a ajunge la cele 2 suruburi din spatele torpedoului, ce tin (si pe dinauntru) intreg sistemul de circulatie a aerului. Sub bordul superior exista doua suruburi (care tin bordul inferior) cu fire ce dau la masa. Daca acele fire nu le cuplati la masa nu va pleaca motorul, in bord se intampla minuni de genul turometrul se da la maximum si minimum, se aprind avariile etc - astea toate la punerea contactului cheie-motor, dar nu va speriati, odata conectate revine totul la normal -...... e cu titlu informativ.
Dupa toata tevatura iata cum am fost ajutat de un prieten (id: mity7) si rezolvat imensa problema (Vezi schema):

PS: rezistenta de 560 ohmi este cea care asigura nivelul curentului de taiere (Io). Modificandu-i valoarea modificati si valoarea Io (adica: clapeta apasa mai tare sau mai moale pe capetele de cursa in functie de valoarea curentului de taiere).
mity7
Rezistenta din schema, cea de 560 de ohm, am redus-o din teste la 330 ohm.
Faceți testele de limitare numai cu ansamblul montat.

Spot!
bitica98_2
Revin pe topic cu explicatii privind modul de demontare a intregului ansamblu de racire la Symbol 2006.
____________________________________________

Mai intai verificati daca motorasul sau ansamblul de roti dintate din cutiuta lui sunt stricate:
• executati pasii a) => c)
• scoateti mufa de alimentare a motorasului (cea cu 2 fire) din blocul electronic de pe ventilator
• alimentati direct de la baterie motorasul schimbandu-i polaritatea pe mufa la capetele de cursa ale clapetei
• daca clapeta nu are cursa linara (este sacadata) sau daca nu se misca, atunci motorasul sau ansamblul de roti dintate din cutiuta lui nu mai sunt intregi si va puteti apuca de ceea ce va descriu mai jos.
• daca motorasul misca clapeta in mod corect (miscare continua, nesacadata) atunci aveti problema fie la modulul electronic de pe carcasa ventilatorului, fie o siguranta arsa ….etc (problema este in alta parte).

Cum se ajunge la motorasul cu pricina:
Mai intai si intai consider ca este bine sa faceti rost de un motoras de la SH si sa faceti electronica din schema (sau alta daca aveti) si dupa aceea sa va apucati de treaba, ptr. a monta totul la loc imediat si o singura data si nu cum am facut eu. (2 demontari + 2 montari --- deoarece am fost nevoit sa circul cu masina pe perioada achizitionarii celor de trebuinta in vederea remedierii problemei).
1. The easy way smile.gif : Un mod neprobat, dar care il consider mai usor si posibil, si fara a demonta juma’ de masina este:
a) jos chederul pe ornamentul/capacul stergatoarelor de parbriz de sub capota motor
b.) jos ornamentul/capacul stergatorului de pe partea dreapta a masinii (e prins intr-un dop-surub langa aripa dreapta (saltatii miezul cu o surubelnita si apoi il trageti afara cu totul) si o clema de partea cealalta pe celalalt ornament. Dupa eliberarea ornamentului ridicati usor marginea lui dinspre motor si trageti catre faruri si intr-o parte)
c) jos aparatoarea de deasupra ventilatorului de bord, are o clema alba prinsa de o margine cu o siguranta tip nas la captul ei (catre dr. masinii), trageti de ea si impingenti putin aparatoarea catre mijlocul masinii pana se va elibera de pe sina
d) jos mufa mare de la ventilator (se trage de partea/marginea rosie in lateral pana la capat ceea ce face ca mufa sa iasa singura datorita ghidajelor de cursa, a NU se trage frontal de ea);
e) jos mufa de alimentare a motorasului, are o clema/siguranta din plastic pe lateral, o eliberati si apoi trageti de mufa frontal;
f) jos ventilatorul de bord – este prins in 2 suruburi pe partea superioara. Dupa desfacerea suruburilor se trage in fata (el basculand pe un ghidaj inferior) si in sus.
g) acum se poate ajunge la motoras (cred eu – cu manute mici si rabdare) atat pe partea superioara cat si pe partea interioara (prin gaura ventilatorului) ptr. a desface cele doua suruburi ce tin motorasul prins de clapeta de recirculare (surubul superior il vedeti si scoateti pe partea superioara cu o surubelnita scurta cu cap tubular de 6mm sau cheie fixa/inelara de 6mm, iar surubul inferior pe pipaite il scoateti tot cu aceleasi scule prin gaura ventilatorului). Motorasul e cel din dreapta clapetei (uitati-va in poza _ o gasiti ici: _Poza);
h) daca reusiti sa-l desfaceti din susuburi atunci nu va mai ramane decat sa taiati firul lui de alimentaresi sa-l trageti afara. Le taiati deoarece firele trec prin lagarul clapetei si prin corpul ansamblului de racire si nu pot fi scoase fara a le taia decat daca despaceti tot ce este enuntat in pct. 2
i) remediati/inlocuiti ansamblul motorasului
j) introduleti-l la loc, iar ptr. firele de alimentare a motorasului trb. sa gasiti o solutie pe unde sa le trageti, deoarece pe unde au fost trase initial nu se mai pot trage. Atentie ca pe calea directa ,,motoras- zona de mufare’’ firele NU se pot pune deoarece se interpun pe cursa clapetei si o va impiedica pe aceasta sa se inchida corect pe pozitie. Trb. sa gasiti o solutie ,,laterala’’.
k) Daca ati reusit montarea motorasului si pozarea firelor de alimentare a lui, montati totul la loc in ordinea inversa de la pct. e) la pct. a).
Gata. Beti o bere si ptr. mine !!!! biggrin.gif
2. The Hard Way mad.gif aveti doua optiuni:
• Va duceti sa va scoateti freonul din instalatie pana la remedierea problemei, ptr. a demonta ansamblul cu tot cu radiatorul de racire (al AC-ului) si dupa aceea va duceti sa va reincarce instalatia de racire cu freon adaugand daca este cazul freon ptr. completare (pret aprox. 100 lei manopera + pana la 80 lei diferanta de freon (capacitate max. 512g)), sau
My Way blink.gif : demontati tot fara a scoate freonul din instalatie urmand pasii:
a) Aceeasi pasi de la pct.1 : a) ==> f);
b.) Jos plusul de la baterie (asta ca sa nu va sara airbag-ul cand umblati pe la bord, si ATENTIE --- trb sa cunoasteti codul radioului deoarece la repornirea lui o sa vi-l ceara)
c) Scoateti filtrul de polen
d) Jos stergatoarele de parbriz (cheie de 13mm, fixa, inelara sau tubulara cu crichet)
e) Jos ornamentul/capacul stergatorului de parbriz din stg. masinii (desfaceti surubul/dop de langa aripa stg. si ridicati usor marginea si trageti de el catre centru masinii si in fata)
f) Jos ansamblul stergatoarelor de parbriz (are doua suruburi laterale de 10mm folositi tubulara sau chei fixe/inelare de 10mm) si mufa de alimentare al lui cu o siguranta antidesfacere din plastic laterala
g) Jos filtrul de aer motor (demontatil cu totul fara al desface, il puneti peste baterie dupa demontare), are 4 suruburi de 10mm(2 in fata si 2 in spate si un furtun de vacum sub el), nu mai specific cu ce chei desfaceti - se subintelege.
h) Jos corpul cilindric de sub filtrul de aer (carburatorul), se desfac 3 mufe cu sigurantele antidesfacere de rigoare (una are o clema de sarma de forma ,,U’’), se desface cablul de acceleratie (se trage in sus de capatul din plastic -este de tip nuca/pivot)
i) Se astupa cu o carpa curata galeria de admisie a combustibilului (ptr. a nu patrunde particule de praf)
j) Se demonteaza tabla din spatele fitrului de aer (are 5 suruburi de 10mm)
k) Se desface surubul de 10mm ce tine fixate conductele metalice de racire (este pe undeva pe contra aripa dreapta fata)
l) Se desfac suruburile de 10mm ce tin cutia ansablului de racire (3 in fata la numar si 2 sub bord)
m) Odata scoase cele 3 suruburi din fata trecem la demontarea bordului masinii
n) Jos aparatoarea volan/bloc de lumini (3 holdsuruburi in cruce)
o) Desfaceti puntin chederele portierelor de ambele parti pe zona stalpilor laterali ai parbrizului
p) Jos ornanetele stalpilor laterali ai parbrizului (trageti perpendicular incepand de sus in jos – au cleme de prindere)
q) Jos bordul superior (3 suruburi superioare la parbriz + 2 suruburi laterale (unul de fiecare parte in spre portiere) + 2 suruburi deasupra volanului sub ceasurile de bord) dupa desfacerea lor trageti 3-4 cm spre voi, apoi in sus si in dreapta– ATENTIE: unele sunt holdsuruburi altele sun suruburi, tineti minte care cum vin.
r) Jos bordul inferior (are 3 suruburi superioare catre parbriz , 4 suruburi inferioare, 4 frontale), NU este nevoie sa-l dati afara. Trageti de bordul inferior in partea dreapta unde se afla cele 2 suruburi de 10mm ce tin ansamblul de racire pana vedeti respectivele suruburi (sunt amplasate in spatele topedoului). Bagati mana in acel spatiu si cu cheie crichet mica de 10mm le desfaceti, sau fixa sau inelara. Acum ansamblul de racire este desprins complet de caroseria masinii;
s) Detasati cele doua corpuri ale ansamblului de racire (pe cel din stanga masinii il trageti catre vasul cu lichidul de spalre parbriz);
t) Acum ati ramas numai cu corpul cu pricina. Trageti de el prin decupajul unde a fost prinsa tabla din spatele filtului de aer, .desfaceti capacul superior al ansamblului de raicire (are aprox 7 holdsuruburi cu cap de 6mm) cu o surubelnita cu tubulara de 6mm, eliberati mai intai capacul ansamblului (partea superioara) si apoi partea lui inferioara lasand pe loc schimbatorul de caldura la AC-ului. (Atentie!: daca aveti deja motorasul luat de la SH nu mai este nevoie sa scoateti partea inferioara a ansamblului, faceti schimbarea pe loc.)
u) Remediati problema
v) Puneti totul la loc in ordine inversa
Gata! Iarasi treaba cu berea !!! icon_mrgreen.gif
PS: Nu uitati sa verificati fct. ansamblului inainte de a monta totul la loc si nu uitati calibrarea curentului de taiere (Io) de care v-am spus in topicul anterior cu schema (calibrarea se face numai cu ansamblul montat) --- Topic.
mity7
Mai bine de atâta nu se putea explica. smile.gif
verde
The easy way TESTAT. Am facut ieri operatiunea. F. dificil de scos al doilea surub la ansamblu motoreductor. Trebue sa asigurati cumva capetele de chei sa nu le scapati ca nu stiu unde se duc si daca le mai puteti scoate. Personal am folosit un cap tubular cu prelungitor de 10cm , prin gaura ventilatorului.Mai pe seara poate reusesc sa descarc si pozele.
bitica98_2
Din cate am vazut eu, daca e sa scapi cheia sau tubulara, singurele locuri unde pot ajunge sunt:
- fie pe fundul carasei ansamblului;
- fie cad pe sub bord (prin spatele torpedoului) pe covoras (incercati cu un surub sau piulita mici legate cu ata). Nu au unde altundeva sa se duca.
Ambele in pozitii recuperabile.
Nu cred ca bordul inferior sta lipit de paravanul/peretele dinspre motor al caroseriei. Este bine sa va fixati tubulara-prelungitorul-sujubelnita (dupa cum a spus id: verde) cu niste banda izolatoare ptr. a evita pierderea de timp.
Bafta !!
espacern
Sculele bune au sistem de prindere si nu se desfac asa usor accidental.
Dar daca se intampla sa cada un surub/cap de cheie eu folosesc un"recuperator" care are si un mic led de luminare in varful magnetic pentru spatiile intunecate.

@+
verde
In locul blocului electronic semnalat de colegu " bitica " , eu am gasit un suport simplu pe care sunt fixate mufele ventilator si motoreductor clapeta.Ambele culiseaza sus-jos ptr demontare/montare.Acum trebue sa ma ocup de motoreductor.Maine cred ca am poze cu el desfacut.

14 May 2012, 19:19:
Gata , e de aruncat. Rotita intermediara e zobita. Pe el scrie Valeo 66484F-C.
stefan_83
Salut,

lamuriti-ma si pe mine cu urmatorul aspect: pentru a ajunge la clapeta de recirculare a aerului mai este nevoie de demontat partea superioara a bordului sau se ajunge pe acolo pe sub dreapta parbrizului unde sunt aeroterma si toate cele?

Multumesc frumos
verde
prin dreapta parbrizului , in compartiment motor
Andrei LGN
Am avut si eu probleme cu recircularea- a crapat o rotita / aceeasi care apare prin foto pe site si am reusit sa confectionez o rotita din bronz biggrin.gif si apoi am folosit schema asta din postul #4 cea cu 2 limitatoare si 2 diode : http://www.daciaclub.ro/Reparare-clapeta-r...io-t181126.html.
Este cea mai buna solutie , cand ajunge clapeta la capatul cursei, taie alimentarea motorasului si nu mai solicita inutil rotitele de plastic.
Trebuie desfacut tot corpul negru de climatizare; eu am slabit din suporti conductele de aer conditionat ale vaporizatorului si asa am reusit sa scot cutia de climatizare afara cu tot cu vaporizatorul ac fara sa decuplez vreo conducta (inspre botul masinii/ radiatoare, tevile se transforma in racord flexibil/furtun si permite chestia asta. Atentie la remontare, la partea de admisie/recirculare a cutiei climatizare pentru ca are un pinten de ghidaj - la mine nu a intrat in gaura din tabla masinii si imi apasa pe clapeta si mi-o bloca cam pe la jumatatea cursei - a trebuit sa-l tai pentru ca deja apucasem sa montez cutia si nu mai aveam chef sa o dau jos (conductele de AC vaporizator care trebuiesc ghidate din aproape in aproape si cu grija sa nu le fortezi); a trebuit sa folosesc un cleste de taiat(sfic) si o oglinda + lanterna.
Valeo si cu Renault a dat-o in bara cu sistemul temporizat (mergea asa ceva cu electromagnet sau cu transmisie prin frictiune/ambreiaj, nu cu motor+reductor cuplat direct)
stefan_83
Multumesc, am rezolvat!
danydci
Ma poate ajuta si pe mine cineva sa mi demonteze clapeta de recirculare, ca nu ma pricep sa ajung acolo? Sunt pe id ul dany_tiganu1 , este foarte nasol ca se aude cum invarte ceva, cand pun contactul.....si ploua se aburesc geamurile rau de tot!
Andrei LGN
Dai jos capacul negru de sub parbriz/ stergator dreapta, apoi un mic ghidaj tot din plastic negru pentru scurgerea apei care e practic lipit de aripa dreapta si ai access la climatizare- o sa fie nevoie de o lanterna si te uiti in capat in stanga si in capat de tot spre tabla dinspre interiorul masinii sub parbriz dupa o fanta orizontala paralelipipedica cu clapeta de aceeasi forma - actionezi clapeta cu mana, pentru ca daca zici ca se aude ceva inseamna ca e motorasul care se invarte in gol - ai o rotita de plastic rupta in reductor
danydci
se aude in masina daca e liniste cand pun contactul....se aude undeva sub torpedo, ca un mecanism care vrea sa invarta si nu poate....
D-Ice
Clapeta nu se poate demonta pentru ca nu-si mai are rost climatizarea, va trage aer si de afara si de inauntru. O solutie de moment este sa dai jos plasticaraia de langa parbriz cum s-a descris mai sus, ventilatorul, si apoi sa impingi cu mana clapetul astfel incat sa blocheze aspiratia aerului din habitaclu si sa traga aer de afara, apoi daca ai chef poti incerca sa scoti actuatorul, daca nu, remontezi totul la loc si ori bagi masina in service si dai 10% din valoarea ei pe un rahat de actuator din plastic gen 3,8RON, ori incerci solutia colegului Andrei LGN.
Eu am blocat deocamdara recircularea si astept o zi mai calduroasa ca sa demontez iar tot si sa incerc sa scot dracia afara.
bitica98
Salut !
Am revenit pe acest topic sa va spun ca pana astazi nu au fost probleme cu automatica din schema prezentata de mine. Schema functioneaza perfect. Consider ca orice solutie postata pe forum in spre rezolvarea problemei in cauza, ca este de bun augur. Insa ATENTIE ! Trb. luat in calcul la alegerea solutiei de remediere a problemei, faptul ca tot ceea ce va fi folosit, sa fie fiabil si usor de accesat ptr. a fi schimbat (in cazul unei defectiuni), fara a mai demonta prea multe. Cu micro-switch_urile este o solutie OK, dar atentie, am intalnit si situatii cand aceste componente nu au fost foarte fiabile si au cedat, iar la problema discutata si expusa aici schimbarea celui in cauza duce iar la o interventie majora.
Nu vreau sa supar sau sa ofensez pe nimeni, dar consider ca este un punct de vedere ce trb. luat in calcul la alegerea uneia din solutiile expuse aici.

Multa stima! Sanatate!
Doamne ajuta!
boni
Va salut am si eu un clio symbol 1.5dci si am si eu probleme cu clapeta de recirculare , nu se mai aude nimic si e blocata pe inchis de cate ori ploua sau iarna eu merg cu acc pornit altfel se abureste toata masina. Daca poate cineva sa ma ajute la demontaj sa vedem ce e pe acolo ?
razvanelroro
Cu stima. Bineinteles ca am patit si eu acelasi lucru cu nebunia asta de clapeta. Nu sunt un tip "tehnic" asa ca ma vad nevoit sa cer ajutorul cuiva. Mentinez ca sunt din Bucuresti. Multumesc celor dispusi sa ii ajut la remedierea acestui neajuns.
Cu respect .
Studebaker
Am renuntat sa mai repar defectiunea asta .....asa ca am mers la un service unde mi-au deschis manual clapeta..(caci cand se defecteaza ramane inchisa)....si de peste un an am uitat de existenta acelui buton( i-am scos contactele electrice ca sa-mi mai cante la fiecare contact).
La reprezentata costul piesei este de aproximativ 1000 lei, si 1250 lei cu manopera...
sallyy
salut cum se poate deschide clapeta manual stie cineva ?def asta e de groaza!!!
boni
am tot citit pe forum cum sa repari parerea mea e ca e munca in zadar si daca schimbi tot degeaba cedeaza iar clelbrele rotite de plastic iar sa scoti tot subansablu sa modifici iar nu merita de cate ori se foloseste recircularea ? eu ieri am desfacut si am blocat cu mana pe deschis am scos mufa de la motoras si gata numai se aburesc geamurile

1. am scos plasticu de la filtru de acc
2. am desfacut si cel de al doilea plastic de la bratele stergatoarelor
3. am desfacut stergatoarele cu o presa
4. am scos un suport mic de ghidaj al apei sub parbriz din drptu filtrului de acc
5. si am avut acess cu mana la clapeta care era blocata pe inchis adica recircula aeru din habitaclu, pur si simplu am impins clapeta cu mana si am pus o sa traga aer de afara

tin sa precizez ca motorasu se auzea la apasarea butonului din bord dar evident rotiele de actionare erau terminate asa ca ma deconectat mufa de la motoras si gata pus totul la loc si acum nu se mai aburesc geamurile.

31 Oct 2013, 15:24:
Singura solutie ar fi sa scoti motorasu sa schimbi din cutiuta motorasului toate rotitele zimtate din plastic cele originale cu unele de aluminiu sau alt metal si pe urma sa faci schema electrica pt reglarea rotatiei a motorasului.
Motorasu are o rotatie mai mare decat rotatia clapetei de recirculare si atunci da peste cap rotitele se freaca pana se rup . Degeaba se schimba cu unu nou sau sh problema exista ca si la pompa de servo electrica care sta in umezeala tot impu la clio motoru e expus apei frigului si crapa de la umezeala ( am repara to si pe aia tot eu cu imbunatatiri traiasca siliconu smile.gif ).
sallyy
fratilor am rezolvat-o vorba aia ce faci cu mina ta nu desface nici dracu! am rez manual la vara ocuplez la loc! multumesc pt sfaturi!!!
bitica98
Salut !
A trecut 1 an si 6 luni de cand merg pe sistemult electronic expus pe topic. Tin sa spun ca nu am avut nici o problema, este f. fiabil.
Legat de cei ce vor sa puna angrenaje metalice pe sistem daca nu pui limitare de timp sau de cursa sunt foarte sigur ca fie arzi motorasul fie schimbi sigurantele periodic, sau poat chiar schimbi pinioanele /angrenajul melc roata melcata, ceea ce nu este un lucru usor.
Sanatate tuturor si Dumnezeu sa va fereasca de probleme si accidente.
UXE
Salutare,


ca sa inlocuiesc doar motorasul , pot sa il desfac prin compartimentul motor fara sa mai umblu la bord?
bitica98_2
Salut !
Am mai citit pe topicuri solutiile si cerintele fiecaruia. Doresc sa adaug ca accesul la motoras se poate face pe cele doua ca prezentate mai sus de mine.
Solutiile de deschidere / inchidere a clapetei sunt diverse, dar cea cu deschiderea manuala a clapetei (cea pe solutia actionarii cu mana de sub parbriz) nu o consider buna deoarece VARA orice tanc ce merge inaintea ta iti baga fumul direct in nas si esti nevoit sa opresti ventilatia ptr. a elimina acest efect, iar ptr. IARNA parbrizul se dezgheata mai greu si caldura in masina (ptr. cei ce au copii mici) se face mai greu.
Numai bine !

12 Aug 2014, 16:08:
revin: legat de IARNA ceea ce am scris este ptr. clapeta pe pozitia deschis. Ca dupa ce a fost inchisa si s-a facut putin caldura in masina trb. sa o deschizi ca altfel ti se aburesc geamurile.
Focusufd
La mine vad ca încă merge dar nu se știe pt cât timp. E adevărat ca se cuplează /decuplează la fiecare pornire? Eliminarea acestei prostii ar prelungi semnificativ durata de viață a ansamblului, cred eu.
Vreun sistem mai low Tech cu pârghii ceva nu ar merge? Ca din ce am citit sistemul e tare prost gândit și șansele să se strice din nou sunt mari iar accesul nu e tocmai facil. Iar ca sa modific timpul de acționare a motorașului (principala prb) mi se pare complicat rau de tot
sethmad2
am gasit aici un filmulet cum se poate demonta clapeta fara sa demontezi bordul:

https://www.youtube.com/watch?v=Fw40iYobPnM


https://www.youtube.com/watch?v=9aPPRa7UNlA
gabitzu8
Multumiri lui "bitica98_2" pentru explicatii si lui "boni" pentru solutia rapida...

Eu m-am hotarat sa aplic solutia lui boni - cu blocatul clapetei pe deschis, fara recirculare si mufa motorasului scoasa. Intai am desfacut masina pana m-a prins noaptea si apoi am vazut filmultele din link-ul lui sethmad2... acum masina nu se mai abureste deloc
mihai230
QUOTE(bitica98_2 @ 6 May 2012, 00:56)
Am avut si eu problema cu stricarea angrenajului ce actioneaza clapeta de recirculare aer la Renault Symbol pe care il detin. Defectul a aparut dupa o vechime a masinii de 5 ani.
Scriu acest topic ptr. a participa si eu la ajutorul altor posesori de astfel de masini si ptr. ai ajuta cu o solutie personala.
Nu va duceti la serviceuri autorizate daca nu vreti sa fiti linsati de bani.
Prin topicul (mai vechi) http://www.daciaclub.ro/Reparare-clapeta-r...io-t181126.html, am vazut o incurajare in a ma apuca personal in remedierea defectului de fabricatie cu privire la subiectul mai sus mentionat.
Costuri:
- 50 ron un ansamblul motoras luat de la dezmembrari (nu vreti sa stiti cat costa de nou, credeti-ma - pretul este infernal-numai piesa)
- 4 ore total de munca (montat + demontat).
Am demontat intregul ansamblu fara a desface sau pierde freonul din instalatia de AC (se poate face fara probleme). Atentie la demontare - trb. musai sa scoteti borna (+) de la bateria masinii ptr. a lucra in liniste la demontare (in special a bordului, unde aveti si AirBag-ul). Bordul se demonteaza simplu nu va speriati (in jur de 12 suruburi). Pe cel de jos (bordul inferior) nu e nevoie sa-l dati jos, dupa desfacerea suruburilor se poate trage putin de el ptr. a ajunge la cele 2 suruburi din spatele torpedoului, ce tin (si pe dinauntru) intreg sistemul de circulatie a aerului. Sub bordul superior exista doua suruburi (care tin bordul inferior) cu fire ce dau la masa. Daca acele fire nu le cuplati la masa nu va pleaca motorul, in bord se intampla minuni de genul turometrul se da la maximum si minimum, se aprind avariile  etc - astea toate la punerea contactului cheie-motor, dar nu va speriati, odata conectate revine totul la normal -...... e cu titlu informativ.
Dupa toata tevatura iata cum am fost ajutat de un prieten (id: mity7) si rezolvat imensa problema (Vezi schema):

PS: rezistenta de 560 ohmi este cea care asigura nivelul curentului de taiere (Io). Modificandu-i valoarea modificati si valoarea Io (adica: clapeta apasa mai tare sau mai moale pe capetele de cursa in functie de valoarea curentului de taiere).
*




Salut. Am aceiasi problema. Cand pun contactul se aude ca vrea sa invarta si nu poate. Ce nu inteleg este: releul acela este normal inchis sau deschis? Cand ajunge la capat de cursa face scurt intre plus si minus?
Ms.
smarian
Si la mine si-a dat duhul motorasul de la clapeta de doua saptamani ramane-a inredeschis pe aerul de afara si pe recirculat inchidea perfect ,deocamdata am blocato pe aer de afara, trebuie schimbat motorasul sa vedem pana mai da caldura momentat o las asa.
andutu
Salutare, se pricepe cineva sa ma ajute si pe mine cum realizez schema aia din primul post (mi-a cedat si mie si cand il schimb vreau sa pun partea electronica).Imi da cu virgula in special la cinectarea releului.Ca releu ce pot sa folosesc? Unul auto de 12v e ok? Va multumesc
myhay1208
Mie mi se pare cam ciudata schema aia. N-as folosi-o. Revin imediat cu o schema luata de pe un alt forum dar netestata pe masina (inca).
Gata schema. Sa ma uit si de valori si de pozele cu prototipul meu.

Cam asa arata. N-are radiator nici acum smile.gif. Caut valorile si revin pt piese.
Am pus si a doua varianta cu punte de diode. Pe asta n-am realizat-o dar pare mai simpla si ok.

Valori rezistor: 8.2ohm
Dioda: 1n4007

Asta e ce am avut la indemana. Am testat circuitul cu 2 LM-uri. Daca ii pun radiator ok, n-am treaba.

Schema a fost testata in laborator si intra in limita la 150mA. Daca aveti idei de implementare mai bune, astept sugestii.

smile.gif

Pozele sunt luate de pe forumul astra h.ru. Meseriasi rusii astia. (Astra forum - limitator curent. ) Sper sa nu deranjeze link-ul. Atentie ca sunt poze si totul este in rusa.
Succes!
andutu
Multumesc pentru alternativa.Din ce vad montajul asta doar limiteaza consumul nu si opreste alimentarea motorasului,deci tot o sa forteze probabil nu cu aceiasi putere dar parca ar fi mai ok schema cu releul sau ceva saa intrerupa alimentarea
dragobette98
QUOTE(sethmad2 @ 14 Nov 2015, 23:39)
am gasit aici un filmulet cum se poate demonta clapeta fara sa demontezi bordul:

https://www.youtube.com/watch?v=Fw40iYobPnM
https://www.youtube.com/watch?v=9aPPRa7UNlA
*



M-am uitat si eu la filmuletele astea , nu inteleg ce fire taie astia ca la mine a iesit fara sa tai nimic, i-am scos suruburile si a iesit. P.s I-am scos motorasul cu o surubelnita mica , deschizand clapeta si bagand mana direct pe la ventilator
alexgeogabriel
Cred ca se refera la faptul ca prin taierea firelor, il poti conecta la o baterie de 9v si asftel poti verifica functionalitatea sa.
bitica98
Salut !
Au trecut aproape 7 ani de cand am aplicat sistemul automat pentru clapeta de recirculare a aerului (schema electronica cu releu). Sistemul merge perfect si astazi. Poate parea mai complicat la prima vedere, dar este foarte eficient, ptr. orice eventualitate am acces usor la automatica aplicata de mine si in plus ma folosesc de butonasul de inchidere din bord al masinii.
Va salut.
plopii
@bitica98

mă interesează și pe mine montajul...rezistența ai lăsat-o în final de 560 de ohmi ?
am văzut că userul mity7 a pus de 330 de ohmi în urma tatonării...
ai folosit led bicolor ? ledul are rolul să-ți indice sensul de rotație ?
plopii
Până la urmă am realizat ambele montaje...și cel de
aici recomandat de myhay1208 de pe forumul rusesc
și cel al lui bitica98_2 de aici.
Ca impresii:
- cel cu LM317 și punte menține tensiunea neschimbată și doar limitează curentul la 150 mA;
- cea cu releu cu rezistența de 560r limitează tensiunea la 9V și ceva și la cap de linie declanșează releul și tensiunea scade la 1V și ceva...doar că în montaj nu trebuie conectată decât bobina releului...contacții nu, căci nu merge, mereu aclanșează și dezaclanșează releul, indiferent ce contacți folosești (normal-închis sau normal-deschis).

Mi-a luat mult timp de tatonări până să descopăr asta...era cât pe ce să renunț la schemă...pe imagine tinzi să crezi că trebuie să conectezi și contacții releului...însă se merge pe principiul unei căderi de tensiune la aclanșarea releului...în rest schema este super-faină, se aprinde un led în timpul închiderii/deschiderii clapetei și la cap de linie când aclanșează releul se stinge și el...și e deșteaptă...sesizează că este la cap de linie și cade în tensiune și face țac releul...

Și cea de la ruși este faină...reduce presiunea pe rotițe limitând la 150 mA curentul, dar până la 12 sec. totuși motorașul stă înforțat...mai puțin, dar totuți se forțează...

Acum aștept o cutie faină de plastic...și apoi montez totul...

Ca model la mine este Bosh 0 132 801 145
aici și aici.

Nu am găsit nou dar am luat unul de Astra de la care am scos brațul cu biluța și l-am pus pe cel cu dinți...cel de Astra l-am găsit la un magazin local de Piese auto...vreo 100 și ceva de lei...dar este nou...
tatelu
Va salut.Ma confrunt si eu cu aceeasi problema ,M-a lasat motoreductorul care angreneaza clapeta.Problema este ca nu gasesc pe nici unde.Aveti idee unde sa mai incerc?Nou e undeva la 1100-1200 lei.La dezmembrari,gasesc,dar pentru alte modele.Nu stiu sigur codul ca sa mai pot cauta.Am un clio din 2005 dci 1.5,48 kw.Va multumesc.
cristian_tiberiu
Salutare,

Astazi am rezolvat partial aceasta problema. Nu stiu care e treaba cu motorasul asta dar 16 ani a functionat recirculare aerului fara probleme, acelasi motoras cu roti de plastic fortate.
Am reusit sa scot motorasul fara demontare bord insa tot nu inteleg cum functioneaza. Am luat de la dezmembrari alt motoras, conectat direct la baterie se oprea din rotatie dupa un timp, schimbat sensul la fel. Nu stiu cine da comanda de timp, ECU sau modulul din aeroterma. Pana la urma am cronometrat timpul de rotatie al motorasului si l-am montat la 1/2 din acesta, pus pe clapeta pare ca functioneaza dar mi-e teama ca se va bloca. Un sistem de 2 bani, sunt sigur ca exista si metode mai simple de recirculare aer, gandite eficient si fiabil. Toate bune!
Alin Mosoiu
@bitica98

Salut,

Ne poti ajuta cu remedierea problemei prin metoda aplicata pe masina ta?
Bineinteles, CONTRACOST
plopii
Modelul ieftin de motoraș care se potrivește exact este pentru Opel Astra:

BOSCH 0132801134

Se schimbă doar pârghia de acționare, respectiv de le cel de pe mașină se ia rotița cu zimți de un sfert de cerc și se pune în locul celei de la Astra ce are o mică biluță.

[attachmentid=1628149059]

[attachmentid=1628149057]


Cel de Astra este în jur de 160 de lei.
imp3rd1349
Buna seara,

Problema in cazul meu este urmatoarea.
Pun contactul se aude un bazait / ceva ca se invarte undeva in bord pt cam 10-15 secunde.
Daca in acest timp apas pe recirculare aer acel sunet se modifica si parca agata / rontaie (posibil sa fi rupt rotitele alea de plastic)

Iarna se aburesc geamurile la fel si cand ploua rezolv cu aer conditionat pentru cateva secunde si se dezabureste.

Exista o modalitate de a inlocui rotiele alea rupte din angrenaj se gasesc de cumparat ?
Pentru a realiza schema prezentata de @bitica98_2 am inteles ca este nevoie de urmatoarele componente:
2x Condensator 25V/1000 uF
1x Rezisor 5.6KOhm
1x Rezisor 560Ohm
1x Releu 12V
1x Led
1x Cablaj test
2x Conector 2 pini pcb

Referitor la acea schema @bitica98_2 am urmatoarele intrebari:
1. Rezistorul de 5.6KOhm este pentru a nu se arde ledul ?
2. Ce fel de LED ai folosit ?
3. Cei 2 condensatori sunt legati in serie sau in paralel ?
4. Din ce am inteles trebuie sa conectez doar bobina relului sa functioneze din ce am citit in topicul asta.
5. Sa incerc sa realizez schema prezentata sunt bune componentele din imaginea atasata ?

Inainte sa ajung la demontat masina o sa caut la dezmembrari carcasa aia unde este clapeta de reciculare sa ma pot juca cu schema alimentand de la o baterie motorasul.
Daca reusesc sa realizez schema pe un cablaj de test care care in capete sa aiba conectori cu 2 pini din aceia cu surub il pot instala mai usor.
Am vazut ca schema trebuie pusa pe traseul firelor care alimenteaza motorasul le tai de la mufa le legi la schema apoi continui catre motoras cu firele.
Ma poate corecta cineva daca am inteles ceva gresit.
imp3rd1349
Revin cu un update,

Am luat o aeroterma completa de la cineva (motoreductor, motor aeroterma, rezistenta si vaporizator AC daca asa s-o numi).
Motoreductorul inca era functional si m-am jucat cu o baterie sa misc clapeta aceasta se misca putin sacadat (era pe duca angrenajul vietii din el) a mers de cateva ori pana a ramas fixa clapeta.
Am demontat intreg ansamblul sa extrag motoreductorul ala din el acuma se invarte in continu cat il alimentezi dupa ce s-a rupt angrenajul ala din el.

Atat de prost e proiectat sistemul asta incat am lasat contactul pus apoi rulat o diagnoza care sa scaneze toate sistemele masinii.
Diagnoza dureaza peste 1 minut sa scanezi tot ce are masina si in tot acest timp motoreductorul ala se invarte in gol. (observat asta la masina mea unde deja este defect si nu am desfacut nimic pana acum)
Cred ca e alimentat non stop cat functioneaza masina sau poate or fi implementat sa simta ca va creste intensitatea curentului pe motorasul din el si opreste alimentarea dupa ce forteaza acel angrenaj pentru inca 10 secunde asta dupa ce clapeta s-a deschis / inchis. (aici ma refer la mizeria facuta de renault).

Alta problema din ce am vazut exista 2 feluri de motoreductor am cautat coduri tipic renault o piesa are 3 coduri diferite o sa le las aici pe toate:
7701049079 -> asta e primul model de motoreductor fata de ce agasit eu (are pargie cu semicercul acela cu dinti)
7701047857 -> asta daca il caut pe imagini imi da primul model de motoreductor / rezistenta de la ventilator (poate fi eronat codul asta)
7701050887 -> asta e al doilea model de motoreductor pe care l-am stricat eu (are pargie patrata taiata la un colt)
O sa atasez si schema explodata a sistemului de ventilatie la cate ore am cautat poate ajuta pe cineva asta.

Inca ceva in schema aia din primul post cred ca rezistenta 5.6Kohm are rolul sa nu se arda ledurile folosite. Si sunt 2 leduri ca polaritatea circuitului ala se inverseaza in functie de ce faci din butonul de pe panoul de climatizare situat in masina.

Voi incerca sa pun led-uri de 12V care au deja rezistori lipite pe ele sau sa elimin acea parte din schema.
Ma intereseaza sa functioneze nu sa aiba luminite pana la urma.

Pe motoreductorul luat din dezmembrari pe care l-am stricat joaca mea cu el scrie urmatoarele VALEO 664844F-C 11.5V. De negasit sa il cumperi pe net.
Cei care au inlocuit angrenajul din motoreductor cu unul complet metalic ar fi util sa ne zica si noua restul lumii de unde au cumparat / confectionat componetele angrenajului.

O sa revin mai tarziu cu poze si ceva detalii despre rotitele alea din motoreductor poate se gasesc pe undeva de cumparat.

Pentru moment am aplicat solutia cea mai ieftina scos capacul de sub stergator unde e filtrul de habitaclu si se vedea clapeta daca te chinui putin o poti actiona cu mana partial cam pana la jumatate dupa poti folosi chederul de la masina sa o impingi sa fie deschisa la maxim. La mufa de la motoreductor nu a avut sens sa umblu deoarece clapeta aia se misca liber cand am mutat-o pe pozitia de deschis.

<span class='edit'>17 Jul 2023, 19:30:</span>
Buna seara,

Revin cu un nou update poze cu motoreductorul pe care l-am stricat in joaca cu bateria.
Am numarat numarul de dinti din acel angrenaj poate ajuta in a gasi pe undeva rotitele care se rup.

Rotita 1 (antrenata de melcul motorasului)
Nr Dinti Fata = 43
Nr Dinti Spate = 8

Rotita 2 (antrenata de rotita 1)
Nr Dinti Fata = 30
Nr Dinti Spate = 7

Rotita 3 (antrenata de rotita 2)
Nr Dinti Fata = 22
Nr Dinti Spate = N/A

Cele 2 axuri metalice din motoreductor au diametrul de 2 mm.

17 Jul 2023, 20:22:
Atasez si pozele cu cele 2 modele de motoreductoare identificate in cautarea codurilor de producator.
Din schema explodata a sistemului de ventilatie motoreductorul este piesa cu numarul 8.
Am atasat si ce coduri am gasit pe unde am cautat sunt exact cele mentionate mai sus (la cele 3 ma refer).
Momentan astept sa imi vina componentele sa incerc sa realizez schema din primul post din acest topic o sa conectez reductorul asta stricat la masina + schema si ingreunez eu motorasul cu mana pentru a simula ca, clapeta este inchisa / deschisa sa vad daca acel releu se cupleaza / decupleaza si taie alimentarea pe motoras.

Daca voi reusi sa fac acea schema sa functioneze revin cu poze cu montajul realizat.
Este posibil ca un model motoreductor sa fi fost pus pe Clio 2 BiCorp iar celalat model pe Clio 2 Symbol ?
Ar fi util daca cineva a incercat sa foloseasca fix pe cel de Opel Astra sa inlocuiasca pe cel cu parghia patrata taiata la un colt.
Din tot topicul am inteles ca BOSCH 0132801134 (cel de Opel Astra) ar fi cel mai ieftin inlocuitor.
@plopii imi poti da niste detalii cum se schimba acea parghie se scoate direct sau trebuie sa desfac intreg motoreductorul cum am facut cu cel pe care l-am stricat.
imp3rd1349
Revin cu un nou update exista 2 tipuri ansamble complete climatizare (cutia neagra care contine motoreductorul, motorul aerotermei, vaporizator ac si filtru habitaclu) montate pe Clio 2 / Symbol / Thalia:
- Denso
- Valeo

Ansamblul Denso este cel care are motoreductorul cu parghia semicerc cu dinti. (asta il gasesti si nou de cumparat Denso DAT2300 cam 200 de RON)
Ansamblul Valeo este cel care are motoreductorul cu parghia patrat taiat la un colt. (asta e cel de negasit de cautat la dezmembrari / reparat acel angrenaj)
Oricum in ambele cazuri nu conteaza ca pui motoreductor nou, sh sau il repari pe cel stricat e nevoie sa ii aplici una din solutiile din acest topic sa nu se mai strice pe viitor.

Am achizitionat un BOSCH despre care se zicea aici(cel pentru Opel Astra) ca ar functiona iar pe ansamblul Valeo nu il poti nici macar fixa in locul unde sta cel original.
Cineva de aici a zis ca la el a mers prin a schimba parghia este posibil sa aiba dreptate iar pe ansamblul Denso acel motoredcutor sa se potriveasca.

Eu am aruncat un ochi si sub capota masinii sa vad ce scrie pe intreg ansamblul (carcasa neagra de plastic unde se afla motoreductorul, motorul aerotermei filtru de habitaclu si vaporizatorul AC) si scrie Renault Valeo.

E bun ca il am de cobai pentru cand ma apuc sa relizez schema aia din primul post am vazut ca are un opritor pe motoreductor direct deci ma pot juca doar cu asta BOSCH si cu curentul luat de la masina sa vad daca ii taie corect alimentarea acea schema.

Am incercat sa il si desfac pe cel BOSCH in speranta ca poate a doua rotita se potriveste in cel Valeo. Angrenajul din BOSCH nu se poate transplanta in cel Valeo deoarece rotitele sunt mai mari nu cu mult dar suficient incat sa nu se potriveasca.
imp3rd1349
Am reusit sa repar ambele motoreductoare atat pe cel al masinii cat si pe cel luat din dezmembrari.
La o imprimanta 3D cineva mi-a printat a doua rotita cea care se rupe mereu in mai multe exeplare sa am si de rezerva.

Am reusit sa inlocui rotita din motoreductor fara sa desfac jumatate de masina. Lista cu ce am demontat o las aici:
1. Capacul de sub stergator (cel care se da jos cand se schimba filtrul de habitaclu)
2. Protectia de plastic cu rol de colectare a apei care este prinsa sub poarbiz si acopera partial ansamblul de climatizare
3. Mufa mare de se conecteaza la motorul aerotermei
4. Mufa de la motoreductor
5. Motorul aerotermei are 2 suruburi de 6 e nevoie de niste tubulare foare scurte sa le desfaci

Motoreductorul am reusit sa il desfac atat prin gaura unde se monteaza ventilatorul si pe sub parbriz am scapat cu cateva mici zgarieturi pe maini.

Sa il trag afara sa il desfac am uns firele acolo unde sunt trecute prin lagarul clapetei de recirculare aer sa se miste mai usor si astfel am evitat sa rup acele 2 fire. Aici mare atentie sa legati ceva de mufa daca trageti prea tare si cade mufa in spatele ansamblului de climatizare e greu de scos si e nevoie sa demontati mai mult.
Cred ca daca scoti afara de tot cele 2 fire de la motoreductor nu se mai poate inchide perfect clapeta deoarece se vor suprapune peste cursa clapetei.

Motoredcutorul l-am sectionat sa ii dau capacul jos cu un cutter iar de lipit la loc am topit usor plasticul pe margine cu letconul.
L-am montat la locul lui am facut testul sa vad cum merge clapeta cu o beterie de 9V iar cand am vazut ca se apropie de final de cursa am deconectat bateria sa nu il fortez.

Am reusit sa fac si acel montaj din primul post din ce am vazut componentele principale sunt releul, cei 2 condensatori si acea rezistenta.
Partea cu Diode LED am eliminat-o in montajul final. Am realizat 2 montaje unul complet si altul fara LED-uri sa vad daca e vreo diferenta.
Se aprinde cate un led in functie de ce sens e actionata acea clapeta.

Rezistenta de 560Ohm la mine nu a mers am facut teste in casa cu ansamblul de climatizare pe care il am din dezmembrari si clapeta ramanea intredeschisa. M-a ajutat foart mult acest ansamblu complet de climatizare deoarece am putut sa vad cum arata odata terenul inainte de a desface masina dar si sa fac testele de limitare cu diferite valori ale rezistentei.
Am redus apoi rezistenta la 330Ohm exact cum a Mity7 a mentionat iar clapeta se inchidea.

Am montat pe masina cu rezistenta de 330Ohm mers prin localitate frecat acel buton de recirculare cu ventilatorul pe treapta 3 functiona se modifca zgomotul produs de ventilator atunci cand claptea este miscata de motoreductor exact cum imi aduc aminte ca se intampla cand masina era noua.

Peste cateva zile am facut un drum in afara localitati am observa ca la o viteza de peste 60km/h se auzea un suierat in masina. La 100Km/h deja parca era avion insuportabil sa mergi cu recirculare la viteza asta.
Mi-am dat seama ca de la recirculare poate fi am oprit recicularea acel suierat a disparut complet actionat iar recircularea si a aparut iar.

Ajuns acasa am testat din cu ansamblu din dezmembrari montajul cu rezistenta de 330Ohm pus o lanterna in ansamblu si am vazut ca, clapeta nu se inchide perfect. Se inchide intai la capatul opus unde nu se afla motoreductorul apoi daca fortezi putin motoreductorul se inchide is in partea cealalta.
Am incercat diferite valori ale rezistentei am ajuns chiar si la 90Ohm si in mers tot suiera dar pe la 90km/h. Cred ca daca aveam o combinatie de rezistente serie / paralel undeva intre 50-80Ohm cred ca inchidea perfect clapeta in cazul meu si nu aveam acel suierat in mers.

E posibil ca cu timpul acel ansamblu de climatizare sa se fi deformat din cauza caldurii plus ca mai a stat si in soare masina etc. iar de curatat cand am desfacut motorul aerotermei am curatat bine zona aceea.
Inca un lucru observat atunci cand clapeta se inchide / deschide si se aplica limitarea atat releul cat si rezistenta se incalzesc ele consuma curentul furnizat de masina sa nu mai ajunga la motoreductor.

In final montajul l-am lasat cu resitenta de 150Ohm si incepe sa suiere in mers la 80km/h si m-am gandit ca mergi putin pe recirculare pana se face frig in masina daca ai AC pornit dupa o opresti iar in oras acea inchidere imperfecta nu cred ca va face ca fumul celor fara DPF si EGR sa deranjeze in interiorul masinii.

Dintre cei care deja au realizat montajul sunt curios daca la voi suiera in mers la viteze de drum express / autostrada atunci cand este pe recirculare aer.

O sa revin mai tarziu cu poze cu montajul realizat si ce componente electronice am folosit exact poate e de folos pentru cineva.
b28rdw
Salutare!

@imp3rd1349 Ai mai apucat sa faci poze cu montajul? smile.gif

Doua intrebari:
1) condensatorii se pun in paralel sau in serie in montaj?
2) merge sa pun un condensator de valoare dubla dar tot de 25V? Daca da, care ar fi dezavantajul?

Multumesc!
imp3rd1349
Revin cu poze de la montajul realizat.
Montajul din primul post functioneaza asa:
Rezistenta mare >>>> clapeta de recirculare apasa mai usor pe capetele de cursa la final
Rezistenta mica >>>> clapeta de recirculare apasa mai tare pe capetele de cursa la final

Am mai facut niste teste cu cat scazi valoarea acelei rezistente cu atat ea se va incalzi si mai tare. (exista riscul de a se arde sau mai rau sa sa iti ia foc masina).

In final am montat o rezistenta de 47 Ohm cu putere de 2W si ca temperatura este ok nu se incalzeste excesiv.
In mers am testat la 130Km/h activat recircularea aerului si nu mai suiera deloc.

E ciudat ca la mine alimentarea cu curent catre motoreductor nu e temporizata si nici nu cred ca a fost facuta asa de Renault.
Au mers pe ideea sa alimenteze continu motoreductorul cu un curent limitat iar atunci cand clapeta ajunge la capat se forteaza acel agrenaj si ramane sub tensiune curentul fiind disipat de motorecutor (se incalzea probabil putin Motoreductorul).

Montajul din primul post (schema cu releu) se poate realiza cu 50 de lei maxim daca gasesti un magazin de componente electronice sa iti cumperi totul de acolo.
Ca si componente am folosit urmatoarele de mai jos:

2x Connector 2pini cu montare pe PCB
2x Condensator Nichion 25V 1000uF
1x Releu Songle SRD-12VDC-SL-C
1x Rezistenta (330 Ohm)
1x Cablaj test

In final pe masina montajul l-am inclus intr-o doza mica de ramnificatie(se gaseste la orice magazin de bricolaj) care are capac cauciucat sa fie protejat in caz ca va intra apa pe acolo si este plasat in spatele motorului de la ventilator.

Ca tot e vorba de a adauga ceva "strain" in circuitul masinii aici este posibil ca acest montaj sa afecteze circuitul de incarcare al masinii ?
Dupa ce am montat rezistenta de 47 Ohm 2W pentru a se inchide perfect clapeta am mers ~ 70Km si s-au aprins STOP si cu Bateria in bord.

Am anulat montajul intr-o statie peco prin deconetarea mufei si tot am aprinsi acei 2 martori care am vazut ca palpaie cand atunci cand motorul este rece si il accelerez usor in gol.
Cred ca modificarea facuta nu este de vina ci vechimea masinii 306.000+ KM s-a invartit destul alternatorul.
Daca era sa fie prea mult curent absorbit de acea rezistenta ar fi trebuit sa se arda sigurantele din interiorul masinii in special cea de la sistemul de climatizare sau sa nu se mai inchida clapeta.

@b28rdw condensatorii se leaga bornele (-) intre ele iar la capetele lor sunt conectate atat rezistenta si bobina de la releu. (am redesenat eu schema din primul post sa fie putin mai clara)

Ca si rezistenta iti recomand sa iti iei de mai multe valori si sa faci mai multe teste eu am vrut sa fie perfect sa inchida clapeta acuma nu stiu daca am stricat eu cu modificarea incarcarea masinii sau si-a dat duhul de la vechime.

Daca pui 330 Ohm e ok doar ca o sa suiere cand mergi pe recirculare la 50 - 60 kmh / h sau poate ai noroc si la tine se va inchide perfect clapeta.

Aici(https://www.youtube.com/watch?v=Cha4tn9GO1k) poti vedea primul montaj realizat cel cu LED-uri si primele teste facute pe masina utilizand ansamblul de climatizare pe care l-am luat din dezmebrari fara a demonta nimic de pe masina.

Toate cele bune va doresc

15 Aug 2023, 19:55:
Am uitat sa mentionez aseara puterile rezistentelor folosite:
- 330 Ohm / 0.25W
- 150 Ohm / 0.5W
- 47 Ohm / 2W (asta nu o recomand momentan nimanui inca investighez ce a patit incarcarea de s-au aprins STOP si Bateria daca remediez asta si cuplez mufa de la motoreductor apoi merg cateva sute de KM atunci o consider OK in a fi folosita)

E posibil sa fi murit Regulatorul de incarcare de la alternator si acei carbuni sa nu mai faca contact cu colectorul si de aceea palpaie STOP si Bateria in bord.

O sa revin cu update dupa ce remediez problema cu incarcarea si merg cateva sute de KM cu 47 Ohm / 2W.
plopii
Modelul ieftin de motoraș care se potrivește exact este pentru Opel Astra:

BOSCH 0132801134

Se schimbă doar pârghia de acționare, respectiv de le cel de pe mașină se ia rotița cu zimți de un sfert de cerc și se pune în locul celei de la Astra ce are o mică biluță.


Cel de Astra este în jur de 170 de lei.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.