tibescu
2 May 2012, 12:36
salut am un renault clio simbol din 2004, si ieri, m-i s-a intarit volanul( lipsa servo), s-a aprins becul la baterie si cel de STOP. la oprire am constatat ca ramasesem fara baterie, cureaua de la alternator iesita de pe role si fulia alternatorului desurubata( sper, ca doar atat), si misca sus, jos, stanga, in fata si in spate.
daca aveti ceva poze cum se desface fulia sa vad ce este acola, sau ceva sfaturi explicite, in legatura cu aceasta, va multumesc mult......, normal ca voi merge si la mecanic.
martzipan2004
2 May 2012, 21:38
fulia aceea vine dintr-o bucata...daca a iesit sau nu mai se roteste toata ...cam degeaba trebuie alta!....anyway cam asa ar trebuii sa faci...sa o schimbi nu sa o carpesti ! daca bateria e buna poti ajunge pana la service ! daca nu tracteaz-o .
mad_biker
2 May 2012, 22:44
Daca ai motorul de 1.4 8v nu prea ai ce face decat sa o schimbi. Costa in jur de 120 ron una mai buna sau 65 ron una care duce maxim 10.000 km (testat pe propria piele avand in vedere ca nu gasisem prima data decat din aia ieftina, asa ca nu te zgarci). Trebuie dat jos alternatorul, iar pentru asta trebuie demontat spoilerul fata. Daca tot desfaci verifica si rulmentii de la alternator sa nu aiba joc.
luckas_itd
3 May 2012, 00:00
Trebuie sa ai grija ca cele pentru benzina difera fata de diesel,cel de diesel are fulia cu ambreiaj.
cmandrei
3 May 2012, 10:00
Difera numarul de caneluri
(intre cele pentru motoare pe benzina si diesel ... cam atat)
QUOTE(luckas_itd @ 3 May 2012, 01:00)
Trebuie sa ai grija ca cele pentru benzina difera fata de diesel,cel de diesel are fulia cu ambreiaj.
Eu am intrebat la reprezentata si mi-au spus ca la mine ar fi cu mecanism debraiere .
lucianm
28 May 2014, 14:42
Sunt compatibile intre ele si chiar este de preferat sa se puna fulie cu ambreiaj.
Eu am motor 1.4 8v, si cand am schimbat fulia am pus fulie cu ambreiaj INA.
Eu am facut 140k km + si inca am fulia originala fara mecanism de debreiere. Urmatoarea distributie o sa o fac la 175k km (ultima oara am facut-o la 115k). Din cate am inteles cea pe care o am eu este mai rezistenta, dar tocmai ce am auzit ca la cineva i-a crapat fulia la 140k, acelasi motor
. Sa ma apuc sa o schimb avand in vedere ca mai am ceva vreme pana la urmatoarea distributie?
vallixx
5 Jan 2015, 11:16
Ai avut bulan, a mea la 59 de mii era muci.
RazvanF
5 Jan 2015, 21:46
Ummm...sa imi fac griji? De care fulie e vorba? Ccea de la alternator? Se schimba si aia? Nu de alta dar in februaire trebuie sa schimb distributia si trebuie sa dau lista exacta cu ce piese sa schimbe cei de la service. Cealalta masina avea distributia pe lant, iar alternatorul nu a facut probleme niciodata.
vallixx
6 Jan 2015, 00:42
Da, e vorba de fulia de la alternator. Insa nu o schimbi la un anumit interval, ci cand e uzata.
A mea era uzata rau la 60 k km, dar ziceau baietii de la service (reprezentanta) ca a fost un lot prost proiectat si au cam cazut. Mi-au pus una cu ambreiaj si m-au asigurat ca va tine mult mai mult.
Pe de alta parte a lu ' UXE tine de peste 100 de mii.
Depinde ce piesa prinzi si cat noroc ai
Sunt curios cum se poate constata daca e uzata sau nu. Trebuie desfacut ceva pe acolo la motorul meu?
espacern
6 Jan 2015, 11:55
Verificare vizuala daca se constata prezenta de urme "pilitura" sau deteriorare strat dintre piese.....sunt poze concludente cu fulii defecte pe forum.
Paleonte
25 Feb 2015, 18:20
Buna la toti. Am un clio II din 2002 , 1,2 16V.
Azi m-am uitat la curele si fulii. Am observat ca fulia mare de jos, ( banuiesc ca e cea de la axul cu came ) nu are un mers rotund. Se vede ca si o roata care are opt cand se invarte. E normal sau are joc ?
Mersi
BogdanIce
25 Feb 2015, 21:19
Fulia mea de la alternator a rezistat 191.000
, ca sa iti dai seama tre sa te uiti daca ai urme de pilitura in zona si/sau daca incepe sa faca un zgomot ciudat,gen fluierat. Eu am pus tot una simpla cum am avut, toata afacerea a fost cam 130 ron, acum vreo 3 luni.
svclio
25 Feb 2015, 21:23
Si eu am schimbat-o, era uzata. Am inteles ca este o problema destul de comuna...
Se mai gasesc fara mecanism de debreiere?
Paleonte
25 Feb 2015, 21:57
Eu intrebam de fulia mare. Nu cred ca e aceeasi, nu ?
Eu stiu ca e doar o singura fulie la alternator. Aia mare cred ca e altceva
RazvanF
25 Feb 2015, 22:03
Intreaba de cea mare, cea de jos, care e atasata de arborele cotit, vibrochen, cum vreti antreneaza toate alternator, compresor AC.....daca te uitai la ea cand motorul functiona iti poate da iluzie optica, teoretic daca e stramba ar trebui sa iti zguduie motorul, dar in fulia aia sunt 3 straturi cel din mijloc fiind din cauciuc care in timp se poate uza. Trebuie sa te uiti atent la ea cu motorul oprit si trebuie sa fie perfect rotunda.
BogdanIce
26 Feb 2015, 14:08
Da, se mai gasesc si fara acel mecanism. Eu unul am optat tot pentru una simpla. Toata lucrarea de schimbare a durat cam 20 de minute, plus sau minus.
BogdanIce
26 Feb 2015, 14:28
Nu mai stiu exact, o sa ma uit pe factura deseara cand ajung acasa si te anunt. Am fost la baietii de la autoeco, au si o sectiune la oferte, parca
. Au avut cel mai bun pret pt piesa si manopera. Au fost foarte ok, o sa mai revin pe viitor la ei cand mai am probleme.
Paleonte
26 Feb 2015, 14:48
QUOTE(RazvanF @ 25 Feb 2015, 21:03)
Intreaba de cea mare, cea de jos, care e atasata de arborele cotit, vibrochen, cum vreti antreneaza toate alternator, compresor AC.....daca te uitai la ea cand motorul functiona iti poate da iluzie optica, teoretic daca e stramba ar trebui sa iti zguduie motorul, dar in fulia aia sunt 3 straturi cel din mijloc fiind din cauciuc care in timp se poate uza. Trebuie sa te uiti atent la ea cu motorul oprit si trebuie sa fie perfect rotunda.
Exact ! Motorul nu se zguduie si nici nu are sunete ciudate. Doar ca mie imi parea ca nu se invarte rotund. Stie careva cum e prinsa pe vibrochen ?
vallixx
26 Feb 2015, 18:02
QUOTE(UXE @ 25 Feb 2015, 21:28)
Se mai gasesc fara mecanism de debreiere?
Da' ce are aia cu debreiere?
Ca are rostul ei debreierea aia.
RazvanF
26 Feb 2015, 19:47
QUOTE(Paleonte @ 26 Feb 2015, 14:48)
Exact ! Motorul nu se zguduie si nici nu are sunete ciudate. Doar ca mie imi parea ca nu se invarte rotund. Stie careva cum e prinsa pe vibrochen ?
Are un surub pe mijloc, daca il desfiletezi o poti scoate.....dar in spatele fuliei sta o roata dintata de la distributie deci trebuie sa ai putina grija sa nu scoti cu tot cu roata dintata, iar surubul se strange la o anumita valoare, iti va trebui cheie dinamometrica.
Vezi aici
https://www.youtube.com/watch?v=VNf8N4fQ3wk la minutul 2 secunda 37. Este pentru diesel, dar ca idee.
espacern
26 Feb 2015, 20:06
@Razvan=Ai observat ca pinionul de la arbore cotit nu are pana si se invarte liber daca nu mai este sustinut de strangerea fuliei?
Adica mai concret daca scoti fulia arbore cotit si distributia nu este blocata....este risc de decalaj!
RazvanF
26 Feb 2015, 20:46
Vazusem semnul unde trebuie sa intre pana, sincer nu mi-am dat seama ca pana e prinsa pe fulie. Deci pentru userul Paleonte, las-o asa daca zici ca nu face probleme.
Paleonte
1 Mar 2015, 03:08
Multumesc de sfaturi.
Nu o sa ma apuc eu de desfacut. Nu sunt asa priceput la mecanica, si in general nu ma bag daca nu stiu. Dar imi place sa cunosc lucrurile cat mai bine, cel putin in teorie.
O las asa momentan, ca si asa vreau sa ii fac distributia cat de repede si atunci probabil schimb tot ce tine de role, curele si chiar fulia daca se cere.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.