Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Fulie alternator renault clio pe benzina
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
tibescu
salut am un renault clio simbol din 2004, si ieri, m-i s-a intarit volanul( lipsa servo), s-a aprins becul la baterie si cel de STOP. la oprire am constatat ca ramasesem fara baterie, cureaua de la alternator iesita de pe role si fulia alternatorului desurubata( sper, ca doar atat), si misca sus, jos, stanga, in fata si in spate.
daca aveti ceva poze cum se desface fulia sa vad ce este acola, sau ceva sfaturi explicite, in legatura cu aceasta, va multumesc mult......, normal ca voi merge si la mecanic.
martzipan2004
fulia aceea vine dintr-o bucata...daca a iesit sau nu mai se roteste toata ...cam degeaba trebuie alta!....anyway cam asa ar trebuii sa faci...sa o schimbi nu sa o carpesti ! daca bateria e buna poti ajunge pana la service ! daca nu tracteaz-o .
mad_biker
Daca ai motorul de 1.4 8v nu prea ai ce face decat sa o schimbi. Costa in jur de 120 ron una mai buna sau 65 ron una care duce maxim 10.000 km (testat pe propria piele avand in vedere ca nu gasisem prima data decat din aia ieftina, asa ca nu te zgarci). Trebuie dat jos alternatorul, iar pentru asta trebuie demontat spoilerul fata. Daca tot desfaci verifica si rulmentii de la alternator sa nu aiba joc.
luckas_itd
Trebuie sa ai grija ca cele pentru benzina difera fata de diesel,cel de diesel are fulia cu ambreiaj.
cmandrei
Difera numarul de caneluri smile.gif (intre cele pentru motoare pe benzina si diesel ... cam atat)
UXE
QUOTE(luckas_itd @ 3 May 2012, 01:00)
Trebuie sa ai grija ca cele pentru benzina difera fata de diesel,cel de diesel are fulia cu ambreiaj.
*




Eu am intrebat la reprezentata si mi-au spus ca la mine ar fi cu mecanism debraiere .
lucianm
Sunt compatibile intre ele si chiar este de preferat sa se puna fulie cu ambreiaj.
Eu am motor 1.4 8v, si cand am schimbat fulia am pus fulie cu ambreiaj INA.
UXE
Eu am facut 140k km + si inca am fulia originala fara mecanism de debreiere. Urmatoarea distributie o sa o fac la 175k km (ultima oara am facut-o la 115k). Din cate am inteles cea pe care o am eu este mai rezistenta, dar tocmai ce am auzit ca la cineva i-a crapat fulia la 140k, acelasi motor smile.gif . Sa ma apuc sa o schimb avand in vedere ca mai am ceva vreme pana la urmatoarea distributie?
vallixx
Ai avut bulan, a mea la 59 de mii era muci.
RazvanF
Ummm...sa imi fac griji? De care fulie e vorba? Ccea de la alternator? Se schimba si aia? Nu de alta dar in februaire trebuie sa schimb distributia si trebuie sa dau lista exacta cu ce piese sa schimbe cei de la service. Cealalta masina avea distributia pe lant, iar alternatorul nu a facut probleme niciodata.
vallixx
Da, e vorba de fulia de la alternator. Insa nu o schimbi la un anumit interval, ci cand e uzata.

A mea era uzata rau la 60 k km, dar ziceau baietii de la service (reprezentanta) ca a fost un lot prost proiectat si au cam cazut. Mi-au pus una cu ambreiaj si m-au asigurat ca va tine mult mai mult.

Pe de alta parte a lu ' UXE tine de peste 100 de mii.

Depinde ce piesa prinzi si cat noroc ai
UXE
Sunt curios cum se poate constata daca e uzata sau nu. Trebuie desfacut ceva pe acolo la motorul meu?
espacern
Verificare vizuala daca se constata prezenta de urme "pilitura" sau deteriorare strat dintre piese.....sunt poze concludente cu fulii defecte pe forum.
Paleonte
Buna la toti. Am un clio II din 2002 , 1,2 16V.
Azi m-am uitat la curele si fulii. Am observat ca fulia mare de jos, ( banuiesc ca e cea de la axul cu came ) nu are un mers rotund. Se vede ca si o roata care are opt cand se invarte. E normal sau are joc ?

Mersi
BogdanIce
Fulia mea de la alternator a rezistat 191.000 biggrin.gif, ca sa iti dai seama tre sa te uiti daca ai urme de pilitura in zona si/sau daca incepe sa faca un zgomot ciudat,gen fluierat. Eu am pus tot una simpla cum am avut, toata afacerea a fost cam 130 ron, acum vreo 3 luni.
svclio
Si eu am schimbat-o, era uzata. Am inteles ca este o problema destul de comuna...
UXE
Se mai gasesc fara mecanism de debreiere?
Paleonte
Eu intrebam de fulia mare. Nu cred ca e aceeasi, nu ?
UXE
Eu stiu ca e doar o singura fulie la alternator. Aia mare cred ca e altceva
RazvanF
Intreaba de cea mare, cea de jos, care e atasata de arborele cotit, vibrochen, cum vreti antreneaza toate alternator, compresor AC.....daca te uitai la ea cand motorul functiona iti poate da iluzie optica, teoretic daca e stramba ar trebui sa iti zguduie motorul, dar in fulia aia sunt 3 straturi cel din mijloc fiind din cauciuc care in timp se poate uza. Trebuie sa te uiti atent la ea cu motorul oprit si trebuie sa fie perfect rotunda.
BogdanIce
Da, se mai gasesc si fara acel mecanism. Eu unul am optat tot pentru una simpla. Toata lucrarea de schimbare a durat cam 20 de minute, plus sau minus.
UXE
Ce marca?
BogdanIce
Nu mai stiu exact, o sa ma uit pe factura deseara cand ajung acasa si te anunt. Am fost la baietii de la autoeco, au si o sectiune la oferte, parca biggrin.gif. Au avut cel mai bun pret pt piesa si manopera. Au fost foarte ok, o sa mai revin pe viitor la ei cand mai am probleme.
Paleonte
QUOTE(RazvanF @ 25 Feb 2015, 21:03)
Intreaba de cea mare, cea de jos, care e atasata de arborele cotit, vibrochen, cum vreti antreneaza toate alternator, compresor AC.....daca te uitai la ea cand motorul functiona iti poate da iluzie optica, teoretic daca e stramba ar trebui sa iti zguduie motorul, dar in fulia aia sunt 3 straturi cel din mijloc fiind din cauciuc care in timp se poate uza. Trebuie sa te uiti atent la ea cu motorul oprit si trebuie sa fie perfect rotunda.
*



Exact ! Motorul nu se zguduie si nici nu are sunete ciudate. Doar ca mie imi parea ca nu se invarte rotund. Stie careva cum e prinsa pe vibrochen ?
vallixx
QUOTE(UXE @ 25 Feb 2015, 21:28)
Se mai gasesc fara mecanism de debreiere?
*


Da' ce are aia cu debreiere?
Ca are rostul ei debreierea aia.
RazvanF
QUOTE(Paleonte @ 26 Feb 2015, 14:48)
Exact ! Motorul nu se zguduie si nici nu are sunete ciudate. Doar ca mie imi parea ca nu se invarte rotund. Stie careva cum e prinsa pe vibrochen ?
*


Are un surub pe mijloc, daca il desfiletezi o poti scoate.....dar in spatele fuliei sta o roata dintata de la distributie deci trebuie sa ai putina grija sa nu scoti cu tot cu roata dintata, iar surubul se strange la o anumita valoare, iti va trebui cheie dinamometrica.
Vezi aici https://www.youtube.com/watch?v=VNf8N4fQ3wk la minutul 2 secunda 37. Este pentru diesel, dar ca idee.
espacern
@Razvan=Ai observat ca pinionul de la arbore cotit nu are pana si se invarte liber daca nu mai este sustinut de strangerea fuliei?
Adica mai concret daca scoti fulia arbore cotit si distributia nu este blocata....este risc de decalaj!
RazvanF
Vazusem semnul unde trebuie sa intre pana, sincer nu mi-am dat seama ca pana e prinsa pe fulie. Deci pentru userul Paleonte, las-o asa daca zici ca nu face probleme.
Paleonte
Multumesc de sfaturi.
Nu o sa ma apuc eu de desfacut. Nu sunt asa priceput la mecanica, si in general nu ma bag daca nu stiu. Dar imi place sa cunosc lucrurile cat mai bine, cel putin in teorie.
O las asa momentan, ca si asa vreau sa ii fac distributia cat de repede si atunci probabil schimb tot ce tine de role, curele si chiar fulia daca se cere.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.