Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Problema debitmetru 1.5dci
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
crystygye
In treapta a 5 de viteza nu sare de 120km/ora , iar turbina e noua.In primele 4 trepte de viteza trage turbina perfect (e avion).
Majoritatea cu problema (90-95% din cauzuri) asta, a fost din cauza debitmetrului si cand m-am dus sa vad unde e debitmetru la mine am avut o surpriza.
Din ce am vazut pe google , debitmetru este acesta din poza, asemanator, care face legatura intre cutia filtrului de aer si tubulatura de cauciuc care duce in turbina. Adica acesta:

user posted image

La mine difera putin.Nu are mufa aceea, ci are o gaura in care pare a intra un senzor.

Am furtunul de la debitmetru dar senzorul care intra in debitmetru nu este.Noroc ca am fostul motor in balcon si am acel senzor in tubulatura montat.

A se tine cont ca detin si acel senzor cu furtunas care e prins lateral de cutia filtrului de aer (senzor aer admisie sau temperatura cum ii zice).
acesta:

user posted image

Problema mea este alta.Unde gasesc mufa calculatorului de bord care intra in debitmetru? Nu mai am mufa nefolosita in zona aia!



Asta este debitmetrul care il am acasa (de la motorul initial cu care a venit masina).
Senzorul incercuit cu rosu, e lipsa in momentul de fata pe masina mea.Este doar furtunul, cu gaura pentru senzor.

user posted image
S4b1n
Am impresia ca ambii senzori din zona aia, acela in forma de T, cel din linkul de aici, cat si cel de care zici acum sunt conectati prin firele care se vad tot in poza asta, in racordul ala de plastic. Sper sa nu ma insel. Nu m-am uitat mai departe unde duce racordul, insa cand cobor mai tarziu la masina o sa mai fac o poza ca sa te lamuresc.
crystygye
Mersi frumos de tot.astept poza.
S4b1n
Am facut mai multe.
In prima se vede cum vin impreuna cele 2 fire pentru cei 2 senzori. Apoi in poza _109 se vede cum se unesc cu mai multe fire, si in _110 pot sa presupun ca pleaca spre calculator. Mergeau in acele 3 "cutiute" din spatele bateriei, mai precis in cea din mijloc pareau ca intra, insa nu pot fi sigur de asta pentru ca erau destul de multe cabluri acolo. Sper ca te vor ajuta pozele, din pacate mai mult nu se vedea, poate o schema electrica ar fi mai buna.
[attachmentid=1627806535] [attachmentid=1627806536] [attachmentid=1627806537] [attachmentid=1627806538] [attachmentid=1627806539]

29 Apr 2012, 19:29:
Am gasit si ceva despre unde se conecteaza chestiile la calculator:

29 Apr 2012, 19:31:
Am gasit si niste poze despre cum se conecteaza astea la calculator:
crystygye
Dupa cum vezi la mine senzorul de debitmetru difera.e mai simplu si micut fata de al tau.Eu am varianta de 82cp cu intercooler.
Am printat pozele si voi cobori la masina sa vad ce si cum.

Eu la mine am vazut doar 3 mufe: una ptr egr, una ptr senzorul ala de pe capacul filtrului de aer si un senzor la un furtun care mi se pare ca are legatura cu intercoolerul.

Sper sa rezolv ceva...
gabidrideanu
crystygye debitmetrul din poza ta este pentru motorul de 65 cp (fara intercooler)... exact aceelasi model am eu pe masina mea
luckas_itd
Senzorul incercuit cu rosu nu este debitmetru este un senzor care masoara temperatura aerului in acea sectiune(este folosit pentru a calcula densitatea aerului astfel determinand si cantitatea de oxigen din el),cele care nu au acel debitmetru au un senzor map(masoara presiunea absoluta in colector) este cel dreptungiular care vine acel furtunas.Sant masini care folosesc debitmetru(Mass air flow,M.A.F) altele M.A.P(Mainfold absolute pressure) cat si amandoua in paralel.Bafta.
crystygye
E clar a mea nu foloseste ala.Am cautat de am inebunit.am dat tot jos si nu exista mufa ptr ala.
---
Atunci care sa fie problema cu limitarea asta de 120km/ora..inainte imi dadea testaru lipsa senzor ala de pe carcasa filtrului de aer, dar l-am cumparat si acuma testaru nu mai da erori.
Dar nu trec de 120km/ora.

Sa am vreun furtun fisurat si sa piarda aerul? Ca am auzit ca si asta ar fi o cauza.

Doar in treapta a 5 de viteza am problema asta.In primele 4 trepte trage de rupe pamantul, iar turbina se aude bine rau, adica nu exista nici o sansa ca turbina sa fie de vina. (mai ales ca e noua.am mers cu turbina noua max 300km)
S4b1n
Dar cu a 4-a poti trece de 120? Adica nu inteleg de ce natura e limitarea asta... cu a 4-a la 120 ar trebui sa ai ~3700 ture si cu a 5-a ~ 2750. De la 100 la 120 km/h cum accelereaza?
luckas_itd
Daca ai ddt 2000 poti vedea in timp real presiune turbinei la motorul pe care il ai in semnatura trebuie sa fie in jur de 1.2 1.3 bar deci presiunea absoluta in galeria de admisie in jur de 2.2 2.3 bar.Acel senzor M.A.P taie injectia daca presiunea turbinei va fi mai mare de 1.5 bar atat fiind garantata ca rezistenta tubulatura aferenta.
crystygye
La 5 dimineata plec la Fundulea la peste.Ii dau pe autostrada cu a 4 sa vad si revin maine pe seara cu raspuns.
Alex Z
Asa arata la dci ul meu de 85cp debitmetrul si cablajul motor aferent zonei admisie aer.
Cel de-al treilea cablaj cred ca merge la egr.
Normal in treapta a 4 poti ajunge pana la 150km/h, posibil ca problema ta sa fie legata de utilizarea pentru o perioada mai indelungata a turbinei la turatii/presiuni ridicate.
Apropo masina ta are CB?
crystygye
Eu am doar 3 mufe la motor: una ptr egr, una ptr senzorul care e prins pe cutia filtrului de aer si una care intra la un furtun ce duce la intercooler.Si toate sunt ocupate.

Astazi am dat 110 cu treapta a 4 pe a2 si am observat ca sunt limitat la 3500ture=110 km/ora parca.La primele trepte de viteza turele sunt mai mari de 3500 daca nu ma insel, dar in a 4 si 5 sigur nu trece de 3500.

Viteza maxima posibila care am putut sa o dau, a fost cu treapta a 5 si a fost de 130km in cap, masurat cu gps.Cand ajunge acolo, s-a oprit si nu mai urca.
S4b1n
S-ar putea sa fie si de la egr, daca zici ca l-ai blocat pe inchis. Masina s-ar putea sa intre intr-un mod de avarie si de-asta sa te limiteze. Incearca sa cureti si egr-ul si sa-l lasi sa-si faca treaba, sau sa il dezactivezi cumva si din calculatorul masinii. Am impresia ca userul balanel zicea ca si l-a anulat, parca a postat in topicul de la tutoriale cu "curatare egr". Poate te ajuta.
luckas_itd
Posibil sa fie si de la egr<dar daca ai umblat cumva la tija de la turbocompresor wastegate aceea cu reglajul de 2 piulite?Este posibil sa faca prea multa presiune turbo si sa iti taie injectia dar din cate stiu cand taie injectia din cauza presiunii prea mare in admisie se aprind niste martori in bord.
S4b1n
Si ar trebui sa ramana si niste erori stocate zic eu. Verifica EGR-ul, si cum spuneai si tu, tubulatura de aer spre intercooler si inapoi.
crystygye
Ok voi incepe sa scot egr,tevi, tubulaturi si sa le fac luna si sa le verific pe ele si colierele.
Voi revenii intr-o saptamana cu raspuns.
mcrusu
Cum s-a rezolvat problema?
cosmin&b
Si eu sunt curios cum ai rezolvat-o
La mine se manifesta aproximativ la fel... in sensul ca tragea doar de la 3500 ture in sus(in oricare treapta). Pana sa ajunga la 3500 ture se intindeaaaaa.
O posibila problema ar putea fi contactele din interiorul EGR. Ale mele nu fac cursa completa, am eroare cu rosu la tester. Pana i-a dat electricianul de capat s-a scarpinat si ras-scarpinat.
Dupa ce am scos mufa de la EGR, trage liniar, cu putina intarziere daca apas mai hotarat pe acceleratie, si apare o mentiune cu verde la tester, de la EGR(nu stiu de ce???).
Ideea e ca acest EGR trebuie sa functioneze bine(cel putin electric). Adica, contactele care culiseaza in interiorul EGR sunt comandate de calculator(la apasarea pedalei de acceleratie), si culege informatiile in functie de cursa facuta. Daca sunt oxidate, indoite, rupte, sau ai depuneri mari pe supapa care deschide si inchide si nu fac cursa completa conform comenzii, apare eroarea cu rosu, CHIAR DACA PARTEA MECANICA ESTE CURATATA DE FUNINGINE SI DEPUNERI.
E vorba de partea electrica, la care nu ai acces. Pacatoasa rau aceasta vana EGR.
Sfatul meu e sa o blindati, dar numai dupa ce v-ati asigurat ca functioneaza impecabil d.p.d.v. electric
clau166
Reinvii topicul cu problema mea cu debitmetrul.

Daca e conectat nu am vreo eroare in bord sau pe diagnoza. Daca il deconectez apar erori deci ar parea ca functioneaza. Nu am valorile corecte pe care ar trebui sa le raporteze un debitmetru in perfecta stare de functionare. Ma mai incurca si ca fluxul de aer e raportat in kg/h iar debitul de aer in mg/cursa cilindru daca inteleg eu corect.

Cautand pe internet informatii am incercat sa fac un calcul pentru a converti la kg/h :

- presupun ca motorul are 850 rotatii pe minut ( ralanti in cazul meu ) , prima poza
- motor 4 cilindri
- cilindrul se umple cu aer la fiecare 2 curse
- ecu imi citeste 378mg/cursa piston la ralanti
- presiunea turbinei nu exista 1039 mbar e nesemnificativ
- egr nu e deschis. Presupun ca nu se deschide tocmai din cauza debitmetrului

Avem 850/2*4=1700 umpleri cilindru pe minut. Pe ora vin 1700*60=102000
102000*0.000378= 38,55kg/h aer la ralanti iar eu vad 22kg/h airflow ( din pacate nu apare in poza nr 1 va trebui sa ma credeti). 38kg vs 22kg mi se pare o deviere serioasa daca e corect calculul.

Calculul 2 pe autostrada la 2050 rpm, rulare constanta, poza nr 3 :
2050/2*4=1700 umpleri x 60=102000 x0.000440=44.8kg/h
Cum iau in calcul presiunea turbinei in acest caz ? inmultesc cu 1,22 presiunea ?
Daca inmultesc obtin 44,8x1.22 =54.65kg/h mult mai putin decat 108,8kg/h. Interesant ca e dublu , nu ?

poza nr 2 : rulare constanta la 1980rpm observati cat cere ecu si cat primeste .
poza nr 3 : rulare constanta pe autostrada la 2050 rpm cat cere ecu si cat primeste
poza nr 3 : demaraj cu acceleratia calcata la podea pe autostrada incercand sa observ maximul airflow
pozele 4,5 : tot am incercat maximul
poza nr 6 : am surprins maxim airflow 375kg/h la un demaraj de pe loc cu scart turand spre 4000 rpm.

Ce gresesc ? ce-am amestecat si ce-a iesit ? E debitmetrul defect sau nu ?
clau166
Dupa ce am scos mufa debitmetru observ putere mai mica dupa 3000rpm.
Am introdus inapoi mufa si observ alte valori ale debitmetrului la ralanti, peste 30kg/h aer. Dupa testul acesta nu pare sa aibe nimic debitmetrul .
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.