Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Renault Talisman
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Diverse > Concepte
millian03
Renault Talisman, prezentat în premieră la Auto China 2012

Renault a dezvăluit la Salonul Auto din China modelul Talisman, un sedan de lux din clasa C, mai mare ca Latitude, construit pe baza lui Samsung SM7 și care va fi vândut exclusiv pe piața chineză.
Poziționat ca noul vârf de gamă al Renault pentru piața chineză, Talisman reprezintă „luxul ocazional” ce se adresează tinerilor afaceriști, pentru care raportul preț/valoare contează foarte mult.

Renault Talisman este practic un model Samsung SM7 rebranduit, construit în Coreea, și care va începe să fie exportat în China începând cu mijlocul lunii iunie 2012 la un preț de bază de 318 800 RMB (38.652 euro).

Renault nu a publicat specificațiile tehnice dar opțiunile de motorizare cu siguranță vor fi preluate de la SM7: un V6 de 2,5 litri cu 190 CP și 243 Nm, alături de un V6 de 3,5 litri ce produce 258 CP și 330 Nm.

Vânzările Renault în China au crescut de patru ori începând cu 2009, în special datorită succesorului înregistrat de Koleos. Cu 24.100 unități vândute în 2011, Renault și-a majorat vânzările cu 60% față de 2010. Pe lângă Koleos, Renault vinde în China începând cu 2011 și modelele Scenic, Laguna, Fluence și Megane CC.

Lansarea lui Talisman va accelera dinamica pozitivă a Renault în China, producătorul având în plan să-și extindă rețeaua de dealeri de la 80 în 2011 la 170 până în 2014.

Renault Talisman și-a făcut debutul pe Facebook, după ce producătorul francez a publicat o prima imagine tip teaser a noului model, ce împrumută numele unui concept de lux din 2001.

Noul sedan Renault Talisman este de fapt o versiune rebranduită a modelului Samsung SM7 sedan , introdus pe piața sud-coreeană în august 2011. Pe această piață, modelul poate fi găsit cu două motoare V6 de proveniență Nissan: un 2,5 litri de 190 CP și 243 Nm, alături de o unitate de 3,5 litri cu 258 CP și 330 Nm.
[attachmentid=1627805180] [attachmentid=1627805181] [attachmentid=1627805182] [attachmentid=1627805183]
speedman
Se pare, ca va fi inlocuitorul lui laguna si latitude. Vor aduce in anul 2015, mai exact la salonul de la Frankfurt, o masina conceptie 2012, pacat...mare pacat. Vor sa aiba vanzari cu asa ceva?
speedman
Arată foarte bine în comparație cu ce apăruse în presa zilele trecute..., cred că vor avea vânzări cu mașina asta.
mihai2005
Salutare tuturor forumistilor!

Sunt un fost posesor de Laguna 3 phase 2 (1.5 dci Sport Edition). Am avut-o pt 60k km dupa care a trecut la cineva din familie. O masina aspectuasa, eleganta(in/out), fiabila, atmosfera relaxanta la drumuri lungi, comfort. Am fost f multumit de ea si asteptam nerabdator succesorul.
In prezent conduc un Bmw 420d Gran coupe(transmisie manuala). Dinamica semnificativ mai buna, pozitie de condus joasa, suspensie mai comfortabila, motor puternic. Totusi e putin mai inghesuita, e mai mult orientata spre partea sportiva. Pferer ceva mai elegant cu un interior mai fluid. BMW are o ambianta de cockpit de avion. Plus costul initial e prea mare pt ceea ce ofera in plus.

Talisman(cel lansat recent) arata f bine(in pofida tuturor influentelor de design), mai binde decat sperasem. Consider inca achizitia lui (sau a unei Mazda 6). Totusi sunt unele lucruri care ma dezamagesc:
- motoare mici diesel. Am avut pe Laguna dci de 110 cp. Isi facea treaba onorabil insa pt liniste in depasiri pe nationale ai nevoie de ceva spre 150-200 cp. Vrei sa concurezi cu Passat/Mazda 6/Mondeo si tu oferi max un diesel 1.6 de 160 CP. Poate nu au expertiza pt a construi dieseluri mai mari.
- doar cutie automatica pt motoarele mai puternice. Cele pe benzina, dci 1.6 de 160 cp sunt oferite numai cu automata. Nu contest performanta per ansamblu a cutiilor noi automate, dar sunt destui soferi care vor sa aiba un control sporit(schimb cand/cum vreau nu cand decide cutia). Cred ca publicul tinta e format indeosebi din barbati in 30s, 40s. Nu cred ca sunt multi execs sau doamne sa prefere automata pt comoditate. Poate motivele sunt legate de fabricatie, mai putine variante posibile - costuri mai reduse. Incontestabil reparatiile sunt mai scumpe/dificile pt o automata.
- gadgeturi. Au avut suficienta intelepciune sa ofere tableta de pe consola centrala doar optional. Totusi vad ca ofera scaune electrice in nus'cate reglaje, configuratorul pt achizitionare sper sa permita mai multa flexibilitate. Personal prefer masina pt scopul ei principal. Nu o vad ca pe un centru de entertainment, butonat gadgeturi. Am preferat mereu scaune actionate manual, la Bmw nu mi-am luat optionale precum high beam assistance, lane assistance, auto braking, camera parcare si alte assituri. Doar senzori fata/spate. Automatizarea/electronica vine cu o complexitate sporita. Cand e de reparat e jale.

Daca situatia persista sunt inclinat spre Mazda 6. Ofera diesel de 150cp cu optiune de manuala.

Poate cineva de la Renault Romania citeste treaba asta. E f clar ca nu ajungi in topul berlinelor medii cu motoare mici si fara o dinamica excelenta. Design, calitate fabricatie si gadgeturi nu sunt de ajuns. Cine cheltuie 30-40k euro pe o berlina medie are anumite exigente.
speedman
În momentul de față o cutie automata este peste o manuală, ajunge doar să conduci o automata și te asigur ca nu os vrei sa mai auzi de manuala...de curând cei de la divizia M, ca tot ai adus în discuție marca BMW, au declarat ca manualele vor fi deveni istorie...mazda cred ca oferă 150 cp dar motorul nu este 2.2... sau ai în oferta și 2.0?
Talisman arata f bine, de fapt și alte câteva modele ale lor..., pt mașina asta m as reîntoarce la un Renault ...Asteptam prețurile prin Ro.
djcristi
clar automata este superiora, dar si costurile de reparatie sunt pe masura.
mihai2005
Da sunt constient ca automata schimba mai bine in majoritatea situatiilor + mai comfortabila, am spus si mai sus. Doar ca eu prefer sa controlez masina cat mai mult(dezactivez start/stop, nu fol cruise control/limitator). Plus ca sunt multe manevre mai de finete care folosesc ambreiajul(de ex: parcarea; cand incepi sa pierzi controlul masinii, apasand pe ambreiaj se elimina cuplul diferit de pe fiecare roata care duce la rasucirea masinii. E testat pe Laguna. Sunt astfel de situatii - aderenta scazuta - cand ESP nu e de ajuns).

Am citit articolul mentionat. Din cate tin minte respectivul vorbea de o limitare tehnica pt motoare de la un anumit prag de putere incolo. Atata timp cat va exista o cerere semnificativa pentru cutii manuale, vor fi oferite de BMW (care merg pe imaginea sportiva, placerea condusului). Sunt convins ca exista inca numerosi cumparatori pentru care disponibilitatea unei cutii manuale face diferenta intre take/leave.

Da motorul diesel Mazda e 2.2, impozit mai mare.
speedman
Impozitul nu îl mai iei în calcul când achiziționezi o mașină de peste 30000 de euro, o soluție interesanta ar fi și superb 3, dar ca și achiziție cred ca va avea un preț superior Talisman ului.
mihai2005
Vad ca noul Espace dci 130 cp incepe de la 34k euro. Pb Talisman va incepe de la 30k. Totusi avand in vedere ca Laguna incepea de la 22k euro (din cate tin minte), Talisman va fi cam scump. Mazda 6 incepe de la 27k parca.
Skoda Superb are designul interior auster al masinilor germane (exceptand Mercedes). VAG e cel mai bun exemplu in acest sens. Nu prea ma incanta tipul de ambianta respectiva. Ca si design Talisman ii da ceata Skodei Superb.
speedman
Da, si mie imi place mai mult talisman ul....
pishky
QUOTE(mihai2005 @ 11 Jul 2015, 06:42)
- motoare mici diesel. Am avut pe Laguna dci de 110 cp. Isi facea treaba onorabil insa pt liniste in depasiri pe nationale ai nevoie de ceva spre 150-200 cp. Vrei sa concurezi cu Passat/Mazda 6/Mondeo si tu oferi max un diesel 1.6 de 160 CP. Poate nu au expertiza pt a construi dieseluri mai mari.
*



au inca din 2006 un 2.0 diesel de 173 cp.
La aproape 10 ani mai tarziu, cand si concurenta are 2.0 diesel de pana la 240 cp, ar fi de asteptat sa ai macar optiune de a alege un 2.0 diesel de ~ 220 cp, si un 2,5 - 30 diesel - undeva la ~ 250 - 270 cp.
Si benzinarele nu ar trebui sa se opreasca la 1.6
Da, sa le faca scumpe ca toti dracii motoarele puternice, dar macar sa le am ca optiune in lista. Sa fie decizia mea - "ah, frate e prea scump, imi iau de 1.0 ecoboost cu miliarde cai din motor cat scobitoarea", dar macar sa am optiunea de motor mare.
Experienta au, acum...poate motoarele respective or fi in stadiul de development / teste / un vis umed pe o planseta in biroul cuiva.
Downsizingul asta nu e prea cool.
Pana la urma cat de putin sa consume un motor normal? Mie deja mi se par de bun simt consumurile motoarelor moderne (si zic aici motoare lansate dupa 2000).
Un consum de 6-7-8 la un diesel de 1,8 - 2,2 e perfect realizabil (unii coboara chiar mai jos, mult mai jos in brosura cel putin).
Iar ce e sub 10 - la un 2.0 turbo iarasi e de bun simt.
LGZ
Cred ca 1.6 Tce-ul de 200cp, suna suficient de bine pentru benzina.

Pentru diesel da, se putea mai bine,depinde insa si cu ce fel de concurenta o compari..
pishky
laguna avea inclusiv 3.0 benzina, si 2.0 turbo calumea.
Latitudele 3.5 benzina

dar, mno, or avea ei ceva in maneca
http://www.automarket.ro/stiri/renault-pre...rele-64021.html
mihai2005
QUOTE(LGZ @ 12 Jul 2015, 22:09)
Cred ca 1.6 Tce-ul de 200cp, suna suficient de bine pentru benzina.

Pentru diesel da, se putea mai bine,depinde insa si cu ce fel de concurenta o compari..
*


Da 200 cp sunt cel putin decenti. Insa pt unii (eu inclus) nu e o optiune fiind oferit doar cu transmisie automata.

Cum spunea si @pishky se face comparatie cu modelele de referinta ale acestui segment.


QUOTE(pishky @ 12 Jul 2015, 22:49)
laguna avea inclusiv 3.0 benzina, si 2.0 turbo calumea.
Latitudele 3.5 benzina

dar, mno, or avea ei ceva in maneca
http://www.automarket.ro/stiri/renault-pre...rele-64021.html
*



Probabil ca aceste motoare nu mai indeplineau normele de emisii / eficienta nu era la nivelul concurentei.
Motorul din articol pare tare. Probabil pretul de pornire al Talisman va fi cu vreo 5K mai mare fata de cel al Laguna. Echipat cu un asemenea motor va costa cat unul din concurentii de top.
Inainte sa comand Laguna 1.5 dci am facut comparatia cu o configuratie similara Bmw 316d F30(35K euro). Bmw a iesit cu 8k mai scumpa. Passat, Mondeo tot pe aici sunt.
Acum ca diferenta de pret va scadea, cam riscant pt Renault.

Nu spun ca altii n-au hibele lor. Faptul ca e germana nu mai e o garantie ca intainte. Bmw de ex cu N47 s-au facut de basme cu rateurile la mecanismul de tensionare al lantului de distributie(google N47 timing chain). Se pare o problema de design. Eu am B47, versiunea mai noua. Insa dc (prin absurd) tb umblat la distributie tb scos motorul afara din cauza pozitionarii.

In general toate motoarele noi, da sunt mai performante dar si complexitatea creste si mentenanta devine mai scumpa.
xplozia
Am ramas uimit, cand am vazut acest Talisman. Foarte reusit. Are influente de la alte marci (concurenta), dar parca arata mault mai bine decta acestea.
alexumf
dar cum merge noul Passat.... wub.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2020 Invision Power Services, Inc.