Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cel mai bun combustibil
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
Iudexx
Eu am diesel si din cate am incercat pana acum ECTO Diesel rules
Pana acum aveau in weekend ecto la pret de normala dar s-au sucit acum smile.gif. Pret 6.13 litru.

Stim ca toate sunt proaste, dar alte recomandari sunt?
BannedHost
benzina efix si cand sunt in bani top premium 99+
S4b1n
Parca mai era un topic de genul pe la diverse.. in fine, motorina Alto 55 de o buna bucata de vreme.
Ygi_17
a testat cineva benzina 95 de la diversi ( OMV, PETROM LUK, OMV Rompetrol) sa vada o diferenta?
adica cu OMV 95 atingi 170 km/h iar cu PETROM 95 nu poti atinge decat max 162?

sau verificata de mine dupa Efix bagi de la Petrom 95 si nu trage n-are vlaga.
nebunu4u
Benzina de 95 Petrom se consuma mai greu ca nu are aditivi iar masina trage greu. Cea de 95 de la Rompetrol sau OMV se consuma mai repede ca e aditivata iar masina trage mult mai bine.
Yan78
Pentru cei cu diesel 1.5 dci . In cartea tehnica scrie clar . Fara aditivi . Cititi si voi .
Iudexx
QUOTE(Yan78 @ 24 Apr 2012, 18:35)
Pentru cei cu diesel 1.5 dci . In cartea tehnica scrie clar . Fara aditivi . Cititi si voi .
*



asa e si zicea mecanicul ca e periculoasa aia de la omw aditivata - ptr pompa de motorina
S4b1n
Nu sunt de acord ca motorina aditivata dauneaza pompei. Pana pe la 30 000 km am bagat normala, si de atunci bag doar aditivata (intai am bagat Mol, apoi OMV, si de vreo 10000 km Rompetrol). Cu ALTO 55 de la Rompetrol imi place cel mai mult cum merge, si mi-au spus mai multe persoane ca e printre cele mai "grase" motorine, si ca asigura o ungere buna a pompei.
Relu11
De aproape 100k km merge doar cu MOL (Tempo sau EVO) asa mitul motorinei aditivate ramane in continuare mit. De la service mi-au zis sa bag motorina doar de la E4 in sus in rest nu conteaza.
DMP
75% din motorina halita de caruta mea in cei 66.000 km de viata a fost de la Mol (50%) si de la Rompetrol (25%).
De la Mol am pus atat motorina normala (Tempo) cat si premium (Evo) iar de la Rompetrol doar normala (Efix).
Evo bag doar iarna cand ajuta la o pornire mai usoara si fara prea multe zgomote.
Din ce stiu eu toate motorinele sunt aditivate iar cel premium (Evo, Alto 55, MaxxMotion etc) au in plus niste aditive care, cica, ar asigura o reducere a uzurii, depunerilor pe injectoare, o ardere mai buna etc.
De exemplu, la Mol, Evo contine un aditiv Keropur pe cand Tempo nu il contine.
vallixx
QUOTE(nebunu4u @ 24 Apr 2012, 18:18)
Benzina de 95 Petrom se consuma mai greu ca nu are aditivi iar masina trage greu. Cea de 95 de la Rompetrol sau OMV se consuma mai repede ca e aditivata iar masina trage mult mai bine.
*


N-ai nicio idee despre ce vorbesti.

In primul rand benzina Petrom si OMV este aceeasi

In al doilea rand, toate benzinele, indiferent ca sunt de la Petrom/OMV, Rompetrol, MOL....etc, sunt aditivate. Cu aditivi diferiti, dar sunt aditivate.

In al treilea rand, benzina mai buna care face masina sa traga mai bine se consuma mai putin pentru ca ofera masinii puterea de a deplasa mai usor greutatea proprie.
Singurul motiv pentru care se consuma mai multa este pentru ca atunci cand vezi ca masina trage bine, esti tentat sa o calci pe coada mai tare.

Si in ultimul rand, benzina mai "puturoasa" nu se consuma mai putin, ci mai mult, pentru ca tu observi ca masina nu trage asa cum vrei si esti tentat sa compensezi lipsa de putere apasand mai tare pedala, ceea ce duce la un consum marit.

Si ca sa definez benzinele "bune" fata de cele "puturoase", masina mea de ex. cel mai bine trage cu benzina efix de la Rompetrol. Urmatoarea mi se pare 95-ul de la MOL. Parca nu trage chiar ata de bine ca cea de Rompetrol, dar e ok.
Nu ma inteleg insa deloc cu cea de la Petrom/OMV, mi se pare ca trage cel mai greu.
theodor2004
Benzina Petrom 95 se consuma cel mai repede, si masina trage cel mai prost. Nu recomand.
Cel mai bine ma inteleg cu Mol 95, trage bine, consumul cel mai mic, silentiozitate maxima.
Rompetrol pare zgomotoasa in comparatie cu Mol 95, dar masina trage bine.
vallixx
+1 up.gif

Este posibil ca benzina sa nu fie foarte diferita calitativ, iar diferentele sa fie facute doar de aditivi.

Si mai conteaza cum se "pliaza" aditivii respectivi pe diferite tipuri de motoare.
La mine la Clio, benzina de Petrom da rezultate slabe, dar Cielo lui tata "bea" Petrom si nu are nicio taina, trage foarte bine....
Iar fosta mea Dacie 1310 din '89, torcea cu Lukoil, mai ceva ca Garfield... tongue.gif
diesel_power
Mol cumpara de la Petrom combustibilii. Diferenta o fac aditivii si rezervoarele jegoase de la Petrom.
DMP
Mol cumpara de la toti cu rafinarii in Romania: OMV/Petrom, Rompetrol si Lukoil.
theodor2004
am avut o prietena care era directoare la Mol. Mi-a spus ca Mol, in afara de benzina pe care o cumpara din tara, aduce si combustibil din Ungaria Ea mi-a recomandat benzina, mai ales daca am norocul sa nimeresc un lot cumparat din Ungaria. Din pacate nu avem de unde sa stim care e adusa din Ungaria, si care cumparata de la Petrom.

Dupa parerea mea e adevarat ca, oricat de paradoxal ar parea, conteaza si de la ce statie alimentezi. La Clio nu prea simt diferenta daca pun de la Petrom Vitan sau Petrom Soseaua Vergului (masina trage cam la fel cu amandoua), dar la Octavia (motorizare TSI cu injectie directa) simt un plus de putere cand alimentez de la Petrom Soseaua Vergului. tongue.gif
Bine, e posibil sa fie folclor, eu spun ce am observat la mine.
DMP
Combustibil adus de catre Mol din Ungaria poti pune, probabil, doar prin vestul tarii.
Ca sa aduci combustibil din Ungaria si sa il vinzi dincolo de Banat si Crisana e prostie curata datorita costurilor de transport.

Am citit acum vreo 2 ani un interviu cu un director din Rompetrol si zicea nenea asta ca, in functie de localizare depozitelor regionale de carburanti si de situatia stocurilor, Rompetrol poate cumpara carburant de la Petrom/OMV si/sau de la Lukoil si in acelasi timp poate vinde catre Petrom/OMV si/sau Lukoil.



BioHazarD
Cu alte cuvinte fiecare cumpara de la fiecare si vinde mai departe la fiecare. smile.gif
nokia_6260
Altfel spus,sa alimentam de la orice benzinarie,in afara de cele de genul ''Nelu Gălbenuș''...
theodor2004
si cam toti cumpara de la Petrom; diferenta este data de cum si cat aditiveaza fiecare.
Petrom e cea mai putin aditivata (dar asta nu inseamna ca nu are aditivi deloc), si, dupa cunostintele mele, Mol este cea mai aditivata.
Benafflek
Eu am pus initial Petrom de 95, timp de 1 luna dupa ce am luat-o si ulterior numai OMV 95; mi se pare mie ca merge mai bine (nu stiu daca e adevarat sau nu)...
andr3i84
Nu stiu daca este coincidenta sau nu dar ultimele dati am alimentat la OMV benzina 95 (de obicei bag de la Petrom) si parca tot de atunci imi fura prima cheie dimineata. Dupa aia porneste la sfert de n-ai treaba. Acum 3 zile am facut ITP-ul (in acelasi loc unde l-am facut de fiecare data) si unchiasu' mi-a zis ca am benzina proasta in rezervor ca nu ies noxele bine (ceva de hidrocarburi parca a zis...).
Sa fie doar o coincidenta sau am mizerie in rezervor, pompa pe duca, bujii afumate, etc... smile.gif ?

PS: o sa realimentez de la Petrom si o vad cum se comporta.
DMP
Cred ca Petrom 95 si OMV 95 sunt acelasi drac dar cu denumiri diferite. smile.gif
Ema123
Rompetrol energie vie:)
CICUT
Din 2003 alimentez cu motorina numai de la OMV si nu am avut nici eu nici colegii mei niciodata nici o problema. Mentionez ca masinile se schimba dupa 150 - 170.000km. Pe mine m-a convins.
Martzafoiul
Salutare,

De ceva vreme ma tot framanta un lucru. Cu ce fel de benzina sa alimentez? M-am tot uitat pe forum aici si am gasit discutii si pareri care mai de care. In final am ajuns la concluzia ca voi alimenta mereu de la Rompetrol. Mentionez ca pana acum am facut doar 2 plinuri de cand mi-am luat masina: primul de la Petrom si al 2-lea de la Rompetrol. Nu stiu cat de inteleapta este alegerea, doar ca majoritatea m-au sfatuit sa alimentez de acolo. Insa nelamurirea mea este legata de tipul de benzina pe care il voi folosi. Prin toate forumurile pe care le-am citit un tip a zis un lucru intelept. Pe capacul rezervorului scrie ca pot alimenta cu benzina de 95 sau 98. Nu zice nimic de o cifra mai mare de 98. Iar din cate vad eu, in comert benzina de calitate o gasesti numai in denumiri gen 99+, 100, 101 si asa mai departe. Singura exceptie o face Lukoil unde au benzina de 98, dar de acolo nu alimentez sub nicio forma. Eu unul as alimenta cu benzina aditivata, cea mai buna, dar nu stiu daca este ok date fiind aceste cifre. Nu ma deranjeaza pretul, vreau ce este mai bun pentru masina mea, dar nu as vrea ca dupa ce dau mai multi bani pe benzina, sa-i si dauneze masinii in timp. Adevarul este ca nu am auzit de atfel de cazuri, dar cine stie... Dupa cum v-am spus, am citit si am auzit pareri nenumarate. V-as ruga daca se poate sa vina cineva cu o explicatie logica legat de diferenta intre benzina normala si cea de o calitate superioara. Intrebarea la care vreau un raspuns este, se merita sa alimentez cu benzina aditivata? Si daca da, din ce puncte de vedere? Care sunt avantajele sau dupa caz, dezavantajele?

Multumesc anticipat!
Alex Z
Astazi era sa raman pe drum datorita minunatiei de la MOL din Brasov(MOL EVO DIESEL), masina mea diesel nu mai treagea intre 2000-3000rpm, intrerupea in functionare si am avut inspiratia sa golesc filtrul de motorina pe care l-am inlocuit acum 1500km,surpriza a curs apa ca la robinet, am folosit pompita de amorsare a circuitului si am mai scos niste apa.
Am dat cheie a pornit avea din nou 85cp.....Morala povestii am luat apa cu 6.4 ron/l.(Mentionez ca cu o luna in urma am golit tot rezervorul si am mai gasit si atunci niste apa).
Am alimentat 3 ani de a Mol fara probleme dar in ultimul an au inceput sa bage cantitati industiale de apa.
Concluzia cea mai buna motorina din Brasov la Rompetrol smile.gif
MuciX
QUOTE(Martzafoiul @ 28 May 2012, 22:52)
Iar din cate vad eu, in comert benzina de calitate o gasesti numai in denumiri gen 99+, 100, 101 si asa mai departe.
*




Cum ai ajuns la concluzia asta? Ca era mai scumpa?

Cifra octanica nu are nicio treaba cu - capacitatea calorica a benzinei si nici nu reprezinta un factor de calitate.

Simplu: ai motor pentru 95-98? Folosesti 95-98, ce e peste aceasta valoare e risipa de bani din mai multe puncte de vedere. Subiectul a fost discutat de multe ori, poti cauta pe forum. smile.gif
Val3ntin0
Stiu ca am vazut undeva pe forum un filmulet in care arata diferentele astea excat.. ca sa fiu scurt era ceva de genul: ai clio alimentezi cu 95 sa zicem, ca asta punem mareaa majoritate, daca aveai subaru si puneai 95 nu-si arata masina toata puterea si are nevoie de o benzina mai scumpa, "gen 99+, 100, 101" cum zici tu..
Ceva de genul era testul, adica daca nu ai motor sa necesite o benzina mai scumpa, care sa ii dea mai multa putere, pui degeaba ca nu este nici o diferenta, chiar este posibil sa observi chiar ca o papa mai repede..

Cat despre MOL, am alimentat si eu cand avea tata brecul biggrin.gif si chiar si la Supernova acum cativa ani.. Acum nu stiu cum mai este benzina de la ei dar am facut eu un plin de GPL de curand si am ramas cu un gust amar, si nu mai calc pe acolo.. Eu merg pe Petrom benzina si GPL, folosesc si tichete Lyoness cand alimentez, pentru cine cunoaste asta fiind un lucru separat sa zicem, dar sunt multumit pana acum...
Adica alimentez de multi ani si nu am avut probleme din cauza benzinei cu masinile familiei sau ale mele..
vallixx
Ideea e asa. Pe rezervor scrie 95-98, alimentezi cu 95-98, eu ti-as recomanda 95.
La Clio, intre 95 si 98 nu cred ca o sa vezi o diferenta, decat la bani.
La masini puternice, cu niste sute de cai, probabil o sa vezi diferente intre 95 si 98, la Clio singura diferenta o sa fie la tine in buzunar. (filmuletul de care zice colegul e facut de cei de la Fifth Gear)
Aditivata e toata. Si aia de 95 si aia de 98 si aia de 100.

Benzina de 99, 100, 100+, nu este neaparat mai scumpa pantru ca este si mai de calitate, ci este altceva. Este un alt produs, destinat altor tipuri de motoare, are costuri de fabricatie mai mari etc.
Cum zicea si colegul mai devreme, pretul ei nu este din cauza ca ar fi mai de calitate decat cealalta.

Mai ales ca am inteles ca pe termen lung este si daunatoare unui motor conceput pentru benzina de 95-98. Arde ceva ma "uscat" si nu asigura in totalitate ungerea de care are nevoie motorul.
Deci baga linistit 95, nu o sa strici masina.

Nu baga insa 95 de la benzinarii no name.
Ti-as recomanda sa nu bagi de la o singura benzinarie.
Alterneaza Rompetrolul cu MOL-ul. Benzina e aceeasi, aditivii insa sunt diferiti.
Iudexx
sal ce sunt tichetele Lyoness?

QUOTE(Val3ntin0 @ 28 May 2012, 22:51)
Stiu ca am vazut undeva pe forum un filmulet in care arata diferentele astea excat.. ca sa fiu scurt era ceva de genul: ai clio alimentezi cu 95 sa zicem, ca asta punem mareaa majoritate, daca aveai subaru si puneai 95 nu-si arata masina toata puterea si are nevoie de o benzina mai scumpa, "gen 99+, 100, 101" cum zici tu..
Ceva de genul era testul, adica daca nu ai motor sa necesite o benzina mai scumpa, care sa ii dea mai multa putere, pui degeaba ca nu este nici o diferenta, chiar este posibil sa observi chiar ca o papa mai repede..

Cat despre MOL, am alimentat si eu cand avea tata brecul biggrin.gif si chiar si la Supernova acum cativa ani.. Acum nu stiu cum mai este benzina de la ei dar am facut eu un plin de GPL de curand si am ramas cu un gust amar, si nu mai calc pe acolo.. Eu merg pe Petrom benzina si GPL, folosesc si tichete Lyoness cand alimentez, pentru cine cunoaste asta fiind un lucru separat sa zicem, dar sunt multumit pana acum...
Adica alimentez de multi ani si nu am avut probleme din cauza benzinei cu masinile familiei sau ale mele..
*


Val3ntin0
O sa iti dau un pm cu ul link si incearca sa citesti acolo informatii sau google..
nu vreau sa facem off-topic aici..
MuciX
Cu riscul de a ma repeta, eu nu am vazut nicio diferenta de mers/consum intre marcile romanesti (vreo 3) si cele de afara (BP, Aral, Shell, eni - agip la noi). Ma refer la motorina.
Martzafoiul
MuciX, imi cer scz, m-am exprimat gresit. Nu am vrut sa zic neaparat benzina de calitate, ci era un termen pe care l-am folosit pentru benzina mai scumpa. Intelegi tu.

QUOTE(vallixx @ 30 May 2012, 08:28)
Mai ales ca am inteles ca pe termen lung este si daunatoare unui motor conceput pentru benzina de 95-98. Arde ceva ma "uscat" si nu asigura in totalitate ungerea de care are nevoie motorul.
*



Exact asta vroiam sa stiu sigur. Adica sa dau mai multi bani pe benzina, iar dupa ceva vreme, motorul sa aiba de suferit? E clar ca nu e convenabil pentru nimeni. Cat despre benzinarie, mai degraba as prefera sa alternez Rompetrol cu OMV. Astea 2 mi se par mai de incredere din cate ce am inteles de la mai multe persoane.

Val3ntin0, stiu la ce filmulet te referi. Dupa cum am spus MuciX, am citit si auzit nenumarate pareri printre care si discutiile de pe acest forum, care mai rau m-au bagat in ceata. De exemplu, legat de acel filmulet de la Fifth Gear, cineva a pus problema ca acolo s-a studiat numai puterea masinii, dar nu si cat de repede s-a consumat benzina. Unii spun ca benzina mai scumpa se consuma mai repede, altii vin si spun ca nu, este invers. Am mai citit undeva ca daca bagi benzina mai scumpa, viteza maxima atinsa va fi cu aprox. 5-10km/h mai mare (in cazul unei masini gen clio). Deci de aici as putea sa trag concluzia ca s-ar simti o diferenta si la masinile cu motoare mai mici.
Dar, dupa cum am spus, singurul lucru care ma intereseaza este sa stiu daca se merita sa alimentez cu benzina mai scumpa. Dat fiind ce a zis colegul mai sus, concluzia este ca nu se merita. Asta este tot ce vroiam sa stiu, numai ca lucrurile mentionate mai sus m-au cam derutat, asa ca am mai cerut o parere, doua, trei...

Va multumesc.
vallixx
Concluzia mea ar fi ca nu merita sa alimentezi Clio cu benzina mai scumpa.
Nu protejezi motorul mai mult decat cu o benzina "normala, nu "scoti" mai multa putere din el, e posibil sa se si duca mai repede benzina din rezervor, cu siguranta banii se duc mult mai repede din portofel.... Sa ai doar grija sa alimetezi de la statii "serioase", adica nu de la statii NO NAME.
Recomandarea mea ar fi sa alternezi Rompetrol cu MOL, nu cu OMV.
Dar asta este doar parere personala, nu pot sa afirm cu argumente ca OMV sau Petrom ar avea benzina proasta, insa masina mea se misca ceva mai bine cu MOL decat OMV.
Trage ceva mai bine.
Iudexx
Parca si la mine cu motorina de la MOL se misca mai bine .. parca e mai usoara masina:)
theodor2004
am alimentat multi ani exclusiv cu Mol 95; consumul era mai mic, motorul mai silentios, si puterea parca puuutin mai mare. La un moment dat am avut o detonatie pe sistemul de admisie; nu am descoperit niciodata cauza, dar unii mecanici au fost de parere ca a fost de vina benzina, prea aditivata. O fi folclor, repet ca nu sunt sigur de cauza, dar de atunci am alimentat alternativ cu Rompetrol si OMV, si nu am mai avut detonatii pe sistemul de admisie.
vasilecool
haideti ca ma bag si eu in aceasta discutie...
"cel mai bun" ... este o expresie subiectiva ,in cele mai multe cazuri .
am cumparat masina din semnatura cand avea 108k .pana atunci a fost alimentata cam 50% lukoil si 45%rompetrol .restul de 5% am lasat pentru altele... masina a lucrat in regim de taxi in bucuresti .
de trei ani ,de cand e la mine (uz personal)alimentez numai de la lukoil si petrom . nu am avut probleme de functionare a motorului ,slava Domnului .masina are acum 138k . bag motorina de ambele calitati nu prea tin cont . la stilul meu de mers ,consumul in oras e undeva la 6,5 -7 litri/100km .
am aflat ca motorina de la OMV este aceeasi cu cea de la petrom ,doar ca se vinde sub alta denumire si bineinteles acelasi pret . ptrom -v si petrom -noroc ,iar e acelasi produs ,dar la "noroc" e mai ieftin ,fiind fransiza .spun asta afland de la oameni care lucreaza in bransa .
acum fiecare alimenteaza de unde crede . nu cel mai economic combustibil e si cel mai bun . iar daca bagi mai scump ,pentru ca iti consuma mai putin...unde e economia ?
se zice ca ,in general e bine sa alimentam de la statii cu rulaj mare de combustibil.
Ayden_CJ
mașina mea a văzut benzină din țară de la Petrom, și Lukoil, și de 95 și de 98. Pînă la introducerea fanteziei cu biocombustibil avea mai multă vlagă. am mers odată cu petrom 95 pe A1 motorul suna ca tractorul, am pus de 98 Petrom, a început să sune ca lumea. Am alimentat altădată cu benzină de la Lukoil (Cluj, piața Abator) , la plecarea de pe loc voia să se smulgă motorul... Am călătorit destul de mult cam 40 mii km prin alte țări. Dintre benzina pusă pe unde am umblat în Luxemburg la Q8 de 95 a fost foarte bună și Super (cred că era sortiment de 98) la Shell în Austria la fel. Sunt doar senzații. cert e că biocombustibilul e o porcărie.
Martzafoiul
Ce pot sa zic, poate ca intr-adevar este o chestie subiectiva. Eu de exemplu am facut primul plin de la Petrom, al 2-lea de la Rompetrol iar acum al 3-lea din nou de la Petrom. Sa fiu sincer, nu am observat nicio diferenta, cum zic unii ca parca trage mai tare cu o benzina care spun ei ca e mai buna. Cert este ca pe mine ma intereseaza sa alimentez cu o benzina buna care sa imi asigure o buna intretinere a motorului in timp. Nu vreau sa-i dau ceva care sa nu-i "priasca". Cat despre partea cu "parca trage mai bine cu benzina nu stiu de care", cred ca astea sunt doar false impresii. Daca stii cum sa o calci, masina o sa-ti traga bine, indiferent de benzina pe care o folosesti. Si pana la urma, sa fim seriosi, ce diferenta sa observi la un motor ca al meu (1.2 16v 75CP)?
Dar pentru ca tot ai mentionat de Lukoil (vasilecool) si din spusele tale, se pare ca nu ai avut probleme cu combustibilul lor, sa va povestesc eu un lucru. Nu vreau sa fac reclama proasta la Lukoil (nu am niciun interes si oricum au ei deja destula reclama proasta), dar sa mentionez motivul principal pentru care fug eu de Lukoil. A patit-o un fost coleg din facultate. Era acum cativa ani intr-o iarna geroasa fara zapada. A hotarat el intr-o zi sa alimenteze cu motorina de la Lukoil, insa nu era prima oara cand facea asta. Masina lui, un Fiat Linea. Numai ca a 2-a zi dupa ce a alimentat, motorul nu mai pornea. Era mort. Nu avea ce sa-i faca. A fost nevoit sa duca masina in service pe platforma, iar acolo banuiala lui s-a adeverit. Era de vina motorina care era prea diluata. Nu stiu daca neaparat cu apa, dar clar era diluata. Dupa ce i-au golit rezervorul si i-au bagat benzina adevarata, n-a mai avut nicio problema. Si acesta este adevaratul motiv pentru care nu ma ating de Lukoil. Daca nu aflam un astfel de lucru concret direct de la o persoana care a avut o astfel de experienta, poate as fi mers pe ideea ca gura lumii vorbeste aiurea si ca n-o fi paguba daca alimentez de acolo din cand in cand. Numai ca de atunci am zis clar ca nu voi alimenta niciodata de la Lukoil. Iar ceea ce aud de la multe persoane din jur nu face decat sa-mi confirme ca au un combustibil de o calitate foarte proasta. Insa, iata ca sunt si oameni care alimenteaza de acolo si sustin ca nu au probleme, iar statiile de alimentare Lukoil se gasesc intr-un numar destul de insemnat si niciodata nu au parut sa dea semne de regres. Care este cheia succesului lor, nu stiu.
vasilecool
@Martzafoiul : intr-adevar lukoilul baga parafina mai mult decat trebuie ,ceea ce face o pornire mai greoaie pe timp de iarna ... ma rog ,acum doua ierni mi s-a aprins si mie martorul de prezenta apa in motorina ,dar alimentasem de la petrom , culmea motorina d-aia mai scumpa . am pus asta pe seama condensului din rezervor .am desurubat putin busonul de purjare de la filtru si a fost ok .oricum ,iarna e bine sa mergi cu rezervorul cat mai plin .
cum se poate amesteca motorina/benzina cu apa ? voi nu va ganditi ca in rezervorul (statiei) apa se decanteaza ?
diferenta de putere ,se simte ,dar la tipuri diferite de carburant .
BannedHost
Sincer eu in ultima vreme am schimbat combustibilul de la petrom cu efix-ul de la rompetrol si cu mana pe inima de la 9 % consum exclusiv in oras cu clima, am ajuns la 7.5, acelasi stil de mers totul la fel si traseul inclusiv. Deci nu stiu ce sa mai cred. Si motorul parca are vlaga si nu e atat de galagios
radu.berbece
Clio 1,5 dCi 60kw:

In general motorina de la Rompetrol din motive subiective (am un card facut la ei). Nu am avut niciodata probleme din cauza combustibilului Rompetrol (am avut Logan bezina inainte).

Cea mai buna motorina folosita ever este de la Mol. Se schimba mersul masinii vizibil.

Mai nou alimentez cu Rompetrol + ulei2T Lukoil (250g/50litri). E un combustibil foarte bun, cu performante asemanatoare cu motorina Mol, putin mai placut la turatii mici.
vallixx
QUOTE(Martzafoiul @ 8 Jun 2012, 21:31)
.Cert este ca pe mine ma intereseaza sa alimentez cu o benzina buna care sa imi asigure o buna intretinere a motorului in timp. Nu vreau sa-i dau ceva care sa nu-i "priasca". Cat despre partea cu "parca trage mai bine cu benzina nu stiu de care", cred ca astea sunt doar false impresii. Daca stii cum sa o calci, masina o sa-ti traga bine, indiferent de benzina pe care o folosesti. Si pana la urma, sa fim seriosi, ce diferenta sa observi la un motor ca al meu (1.2 16v 75CP)?
*


Sa stii ca chiar se simte diferenta. Nu te gandi insa la diferente de la cer la pamant, nu se va inampla ca azi masina sa accereleze ca un Clio si maine cand i-ai pus alta benzina sa fie Ferrari...
Diferentele sunt subtile si se vad in faptul ca masina "trage" altfel si se mai vad in consum, desi aici nu cred ca pot fi diferente atat de mari cum mai zic unii colegi, adica de peste 1l / %.
Nu zic ca e imposibil, doar ca la mine diferentele de consum au fost mult mai mici, insa destul de vizibile in vitalitatea motorului.
Referitor la carburantul care "sa-i piasca", repet ce ziceam acum ceva timp. Mult mai daunator este sa bagi de la statii no name. Acolo e pericolul mare. Statiile cat de cat cunoscute sunt mai safe. Evident ca poti gasi carburant prost si aici, insa probabilitatea e mai mica.
Atatat timp cat bagi de la Petrom, Mol, Rompetrol, Agip, OMV,....astia mari.... esti ok.

Ca eu recomand Rompetrol si Mol, este doar optiune personala.
Nu am date tehince care sa-mi sustina alegerea, decat masina proprie.
Iudexx
In utlimul timp la Lukoil motorina e cea mai ieftina - intre 5,61 si 5,63 litrul, fata care au cu 4 - 5 bani mai scumpa motorina ....

12 Jul 2012, 14:16:
si apropos - am alimentat si eu in Grecia - absolut nicio diferenta ... doar un consum m mare 7, 8 /100 in loc de 5,6/100
TheSting
Este relativa treaba asta deoarece fiecare considera altceva. Motorina si benzina la noi este aceeasi, doar aditivi ce ii baga fiecare benzinarie difera.
Eu tot ce pot spune este parerea din experienta personala.
Cel mai bine ma inteleg cu motorina de la OMV si cea mai proasta consider ca este LukOil si Agip. Consider acest lucru datorita multor clienti cu diferite marci auto ce au avut probleme pe parte mecanica datorita acestor 2 companii.
c6t9
Lukoil au în general motorină de slabă calitate.

Agip depinde de furnizor. În unele stații este Rompetrol de fapt și a fost foarte bună.

Cel mai des alimentez de la Mol și asta de ani buni.
Blueflower77
In Oradea cea mai buna varianta este la 10km spre vama: in Bors este cea mai buna calitate a combustibilului, la Petrom povestesc.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.