ady_vasiloiu
2 Apr 2012, 12:29
Salut tuturor,
recent am cumparat un renault laguna 2 phase 2,stare foarte buna..de altfel asta a si fost motivul pentru care am optat sa cumpar aceasta masina(e de la un prieten,e cumparata de el de noua si are doar 113.000 km).
Singura problema,daca ii pot spune asa, ar fi faptul ca inca nu simt foarte bine cutia de viteze,in sensul ca se simt unele greutati la cuplarea treptei a 3-a si 1-a imediat ce pornesc masina.Dupa un drum mai lung aceste probleme dispar.
As vrea sa stiu totusi ce imi recomandati sa fac...sau la ce sa fiu atent.Am testat si cu masina oprita si pare ca intra destul de lejer in toate treptele.Inainte de aceasta masina am avut un opel astra g la care functiona foarte ok cutia de viteze,nu se simtea nici o greutate la cuplarea treptelor.
E recomandata schimbarea uleiului cutiei de viteze?stiu ca intra undeva la 2.2 litri in ea dar nu stiu si tipul.
Multumesc!
Fratzica
2 Apr 2012, 12:47
asa fac toate
ady_vasiloiu
2 Apr 2012, 13:01
Mda...pai e destul de deranjant,probabil o sa ma invat cu ea.TREBUIE!!
cj98czh
2 Apr 2012, 13:06
QUOTE(ady_vasiloiu @ 2 Apr 2012, 12:29)
stiu ca intra undeva la 2.2 litri in ea dar nu stiu si tipul.
De intrat intra 4,5 litri, nu trebuie sa bagi mai mult de 2,2 litrii.
Un SEARCH face minuni 99,9% din cazuri ...
http://www.reno.ro/A-schimbat-cineva-uleiu...tml#entry910010
floryn85
2 Apr 2012, 13:06
aveti idee daca toate motorizarile de laguna 2 1.9 dci au acelasi tip de cutie?urmeaza sa fac rost de o cutie sh si mi-e sa nu o comand degeaba.motorul meu e 1.9 dci 79 kw
cj98czh
2 Apr 2012, 13:08
Pe laguna 2 sunt cutii PK6 in 6 trepte si cutii in 5 trepte JB intalnite pe motoarele dCi de 107 cai, dar sunt de 107 si cu 6 trepte
Ca sa fi sigur ca se potriveste trebuie sa coincida tot codul de pe cutie.
ady_vasiloiu
2 Apr 2012, 13:49
Bun...da chiar asa fac toate?la voi se intampla la fel?
espacern
2 Apr 2012, 13:53
QUOTE(ady_vasiloiu @ 2 Apr 2012, 12:29)
simt unele greutati la cuplarea treptei a 3-a si 1-a imediat ce pornesc masina.
Asa face o cutie care este la inceputul sfarsitului.
Sunt rulmenti uzati de pe palierul unde se afla cele 2 trepte de viteza.
Schimbul de ulei nu rezolva problema.....dar schimbarea rulmentilor DA!
@+
ady_vasiloiu
2 Apr 2012, 13:55
Ai idee cat costa acei rulmenti?se gasesec si la noi?trebuie sa merg la un mecanic foarte priceput sau nu e o lucrare foarte dificila?
espacern
2 Apr 2012, 13:59
Pretul rulmentilor depinde de marca si de typ-ul cutiei(nu de PK6 ci de indicele de viteza) de la 100-300 Ron.
Demontarea/montarea unei cutii de viteza este o operatiune cu grad de dificultate mediu...pentru cineva care are experienta in cutii de viteza.
Pentru cine nu a mai facut asta niciodata sau ocazional mai bine sa nu incerce cu PK6.
@+
floryn85
2 Apr 2012, 14:04
a mea are 107 cai si 6 trepte.inca nu am dat cutia jos ptr ca vreau s-o inlocuiesc cu una sh.de asta si intreb.in afara de seria respectiva de pe cutie nu pot afla altfel?am cautat sa o dau jos si sa se uite cineva in ea,insa toti mecanicii de aici au zis ca se feresc sa umble in cutie pt k e munca multa si ma mananca de bani la manopera,si ca cel mai bine e sa iau una sh.de asta si cer pareri,sa stiu f bine ce am de facut.masina e din 2003 si are 223000 km
PuscasMarin
2 Apr 2012, 14:12
Din ciclu "Asa face toate" - comportament identic si la mine, pana se incalzeste uleiul, iar dupa mai agata un pic viteza 3.
Workaround: introduc in viteza 2 dupa care in 1 inainte de a pleca de pe loc, iar pt. 3 fac o cursa mai lunga.
Daca schimbi rulmentii tine-ne la curent !
MariusRZR
2 Apr 2012, 14:16
La mine face la viteza 1 si intra mai greu in marsarier.Si la 3 cateodata.
Ma bucur ca nu sunt singurul:))
Inainte sa bag in marsarier bag a 2-a si a 1-a si dupaia intra usor.
ady_vasiloiu
2 Apr 2012, 14:24
Chestia este ca parca la viteza a 3-a simt ceva cand incerc sa o bag..de intrat intra dar parca lovesc/ating ceva pe acolo(asta cu masina rece).In mers,dupa ce am cuplat treapta a 3-a nu se simte nimic ciudat...nici un zgomot,schimbatorul nu se misca,nu sare din viteza.Pur si siplu problema este cuplarea treptei a 3-a(in sensul ca se simte ceva...parca nu intra ca uns)in rest e ok.
MariusRZR
2 Apr 2012, 14:45
QUOTE(ady_vasiloiu @ 2 Apr 2012, 14:24)
Chestia este ca parca la viteza a 3-a simt ceva cand incerc sa o bag..de intrat intra dar parca lovesc/ating ceva pe acolo(asta cu masina rece).In mers,dupa ce am cuplat treapta a 3-a nu se simte nimic ciudat...nici un zgomot,schimbatorul nu se misca,nu sare din viteza.Pur si siplu problema este cuplarea treptei a 3-a(in sensul ca se simte ceva...parca nu intra ca uns)in rest e ok.
Asa patesc eu da la treapta 1 si la marsarier
garc3a2000
1 May 2012, 11:24
ady_vasiloiu, uita de problema aceasta ,e minora ,iao asa cum e . si eu am problema asta cu marsarierul.
problema ,,cred'' ca este din timonerie si e greu s-o faca cineva.
Incep si eu,de ceva vreme incepe sa imi huruie cutia banuiesc in treapta a 3-a si a 4-a in turatie de la 3 mii de ture in sus se aude un fel de vibratie/huruit gen rulment gripat
Cat de curant o sa dau jos cutia sa fac ambreajul si o sa desfac cutia de viteze sa vedem ce gasim prin ea
ady_vasiloiu
4 May 2012, 10:32
Incetul cu incetul m-am cam invatat cu masina si acum o "simt" mai bine...face parte din mine(ca si cealalta de altfel) si pot spune ca era si din vina mea ca nu intra f bine...am observat ca la Renault pedala de ambreiaj se apasa MULT mai greu decat la vechiul Opel si aici aveam unele probleme in sensul ca nu apasam pana la capatul cursei.Incercati si voi chestia asta...cand bagati a 3-a sa apasati cat mai tare si pana la capatul cursei...la mine s-au diminuat problemele.
Am revenit,am schimbat uleiul in cutie si sa rezolvat problema
am bagat ulei ELF NFJ 75w80 si in program scria ca intra 2,5 litri nici de cum 2,2
Treaba este ca uleiul nou era aproape incolor iar cel scos din cutie era cam negru
espacern
5 May 2012, 19:18
@bad_x=Huruitul de rulment gripat nu prea se"rezolva"dupa schimbarea uleiului....se amelioreaza poate.
Schimbarea uleiului la cutie trebuie sa fie facut periodic(nu doar cand intervin probleme) sa nu se ajunga la schimbari/inlocuire de piese sau chiar cutia intreaga.
@+
audiofilu'
5 May 2012, 19:22
Dupa cum s-a mai spus, asa fac toate in special la rece si pe timp rece. Cind se incalzeste uleiul nu se mai simte nici o greutate. Acelasi comportament l-am auzit si la altii cu alte masini ba chiar si la unele motociclete. La mine asa face de noua, tr1 si marsarierul putin mai greu insa bag intii tr2 apoi 1 si plec.
MariusRZR
5 May 2012, 22:02
QUOTE(PuscasMarin @ 2 Apr 2012, 14:12)
Din ciclu "Asa face toate" - comportament identic si la mine, pana se incalzeste uleiul, iar dupa mai agata un pic viteza 3.
Workaround: introduc in viteza 2 dupa care in 1 inainte de a pleca de pe loc, iar pt. 3 fac o cursa mai lunga.
Daca schimbi rulmentii tine-ne la curent !
Si la mine face la fel. Si marsarierul intra greu.De fapt daca nu dai 2-1 nu prea intra.
Dupa ce se incalzeste nitel merge bine,
QUOTE(espacern @ 5 May 2012, 19:18)
@bad_x=Huruitul de rulment gripat nu prea se"rezolva"dupa schimbarea uleiului....se amelioreaza poate.
Schimbarea uleiului la cutie trebuie sa fie facut periodic(nu doar cand intervin probleme) sa nu se ajunga la schimbari/inlocuire de piese sau chiar cutia intreaga.
@+
Am mai avut cazuri de genul acesta,un coleg a umblat fara ulei in cutie si era sa se duca cutia a inceput sa nu mai intre in viteze cum trebuie si tot asa,am rezolvat problema cu schimbat ulei in cutie,La mine huruia ceva in treapta a 3-a si a 4-a cand ii dadeam talpa se auzea ca un huruit de rulment de roata acuma nu mai suna
renodood
6 May 2012, 20:30
QUOTE(espacern @ 5 May 2012, 20:18)
@bad_x=Huruitul de rulment gripat nu prea se"rezolva"dupa schimbarea uleiului....se amelioreaza poate.
Schimbarea uleiului la cutie trebuie sa fie facut periodic(nu doar cand intervin probleme) sa nu se ajunga la schimbari/inlocuire de piese sau chiar cutia intreaga.
@+
Unde periodic inseamna cat, 150.000km? Unii nu-l schimba toata viata...
ady_vasiloiu
9 May 2012, 08:22
Ca sa nu mai deschid aiurea alt topic.Aveti idee ce reprezinta piesa din poza atasata?(am incercuit suruburile cu rosu)Problema este ca la mine suruburile sunt desfacute,le-am mai strans o data si totusi dupa un anumit timp/distanta parcursa se desfac din nou.
postasu
9 May 2012, 08:32
Sunt si eu curios ce reprezinta piesa incercuita din poza lui ady_vasiloiu.
Ady_ piesa respectiva in partea inferioara(adica cum te uiti de sub masina spre ea) are ulei pe ea, ca a mea e plina de ulei.
seba2010
9 May 2012, 09:19
Salut,
Si mie mi se intampla sa nu intre in a 1-a sau marsarier atunci cand plec de pe loc, insa rezolvarea mea (rapida) a fost sa o tin in punctul neutru cu frana apasata, am apasat de 2 ori ambreiajul pana la capat apoi a mers foarte bine si a 1-a si marsarierul.
Mai am ceva probleme cu a 3-a, in mers, cand incerc sa intru in a 3-a subturat (sub 2200 rpm) imi arunca maneta putin inapoi , apoi isi continua singura cursa pana la capatul treptei; sper ca m-am exprimat corect.
Ca rezolvare, cand vreau a 3-a, turez la 2500-3000 rpm, scot pe liber, astept 1 secunda sau 2 apoi imping usor in fata...se pare ca functioneaza.
mmatey007
9 May 2012, 09:20
Ma baieti am avut o laguna 2 1.8 16v 5 trepte anu trecut pe care am reconditionat-o cap coada mai putin cutie si motor, in primul rand intra mai greu in viteze 1 uleiul... se stie ca , cutiile de la renault sunt mai pretentioase ... ce face toata lumea nimic merg cu ele pana se strica, mecanicul care ma invata meserie ma invatat sa schimb uleiul din cutie odata cu uleiul din motor... in fine poate e vre un fix de al nostru... 2 ambreajul nimeni nu il baga in seama, domnu care trebuie sa apese ambreajul pana la capat si care merge destul de greu, nu e normala treaba asta sa mearga greu asa imi mergea si mie pana am schimbat rulmentul de presiune si discul ambreaj, apoi nici nu il mai simti cand il actionezi, 3 este ambreaj hidraulic nu nimeni nu schimba cand isi cumpara o masina sh lichidul de frana si de directie... se stie ca ambreajul ia lichid tot din acelasi corp cu pompa de frana ... au acelasi rezervor.....multi oameni cand cumpara o masina se asteapta ca ea sa functioneze fara nici o problema fara ca sa bage nici un banut... nu este noua.... acum am un renault laguna 2 2.0T caruia i-am schimbat uleiul din motor si cutie imediat dupa ce am cumparat-o face probleme la rece cu a I-a si masalierul, tot asa trebuie sa bag a II-a si apoi a I-a, urmeaza sa ii schimb kit ambreaj si sunt convins ca nu imi va mai face chestia asta
P.S. bag si un tufoil in cutie sa pt siguranta mea, se baga odata cu schimbarea uleiului la cald dupa care se fac cel putin 50 km fara oprire ca sa isi faca treaba cum trebuie, masina mea are 160000 km
9 May 2012, 09:56:
P.S. Am uitat sa precizez, 1.8 16v expression i-am lasat-o lu taicamiu functioneaza impecabil nici o bataie nimic... Si taicamiu nu incetineste la denivelari gropite etc.
ady_vasiloiu
9 May 2012, 11:10
1.Daca ma apuc sa schimb uleiul din cutie la 10.000 km ori am prea multi bani,ori sunt paranoia.
2.Ambreiajul la Renault Laguna (si am vazut 3 pana acum) se apasa mai greu decat la Opel Astra G,Ford Ka,Matiz,Fiat Punto (astea le-am mai condus si eu)
3.Chestia cu intratul mai greu...nu cred ca este de la ulei,mai degraba de la ceva mecanic din cutie,sau in cazul meu din cauza faptului ca nu apas pedala de ambreiaj pana jos.
4.Nu spun ca nu e ok sa schimbam uleiul din cutie,dar sa-l schimbam cand trebuie(120.000 km) si cu ce trebuie.
audiofilu'
9 May 2012, 11:53
Bravos.
In afara de leguma mea am condus in o singura data un Corsa iar apasarea pedalei era cam ca la Tico, o bagatela, parca era pedala de acceleratie.
Nici eu nu am schimbat uleiul de la 20000km (am schimbat atunci o planetara) dar il voi schimba anul acesta. Problema e din conceptia cutiei nu va mai bateti capul sa gasiti piese defecte dara daca doriti n-aveti decit s-o faceti.
Steve From Oradea
9 May 2012, 12:18
Pe poza lui ady se vede evaporatorul de ulei daca tin bine minte asa i se zice. Daca se desfac acele 2 suruburi si se scoate toate chestia gasiti o garnitura din cauciuc pe care daca schimbati nu o sa mai aveti pierdere de ulei in zona respectiva. Dedesupt iese o conducta din cauciuc si intra in bloc. Daca puneti la ambele capete cate un colier obtineti cel mai bun rezultat. Eu asa am procedat si nu mai am nici urma de ulei. Ah, si joja, adica partea galbena.manerul are o garnitura mai groasa din cauciuc, si acolo mai scapa ulei.
mmatey007
10 May 2012, 10:44
Am condus si eu Astra G si imi pare rau ca nu iti pot arata cum merge ambreajul pe laguna 1.8 16v o sa il schimb si pe asta de 2.0t si daca e aceeiasi treaba ..... chiar imi pare rau daca ai drum vre-o data prin HD te rog sa ma anunti si iti voi demonstra, cu uleiul probabil e fixul meu....
audiofilu'
10 May 2012, 11:16
Pai cum merge, bine sau rau? Si la ce masina te-ai referit ca ai uitat sa pui niste semne de punctuatie.
Daca te referi la Opel e clar, s-a mai spus ca asta e o buba la Laguna 2, asa e timoneria, tipul de cutie, spune-i cum vrei... Daca te referi la Laguna e un caz fericit, am intilnit si eu Laguna la care intra perfect in viteza. Ma refer strict pina se incalzeste ca dupa aia nu-s probleme.
ady_vasiloiu
10 May 2012, 12:37
E parerea mea, asa vad eu lucrurile.Am condus destule masini si crede-ma ca ambreiajul se apasa destul de lejer fata de Renault Laguna(si nu e vb doar de laguna mea)NU spun ca asta e un lucru rau,spun doar ca din cauza asta eu nu apasam pana la capat,fiind invatat sa apas cat mai lejer pe ambreiaj.
mmatey007
10 May 2012, 14:07
Ma refeream la Laguna. Imi cer scuze pt ortografie! Adi, exact asa functioneaza ambreajul pe laguna despre care vorbeam nu trebuie sa il apesi pana la capat ca sa schimbi vitezele si merge chiar ff usor... va rog sa ma credeti ca nu vorbesc din dragul de a vorbi si nu vorbeste orgoliul din mine de ''renault'' Si iti respect parerea dar daca asa o sa se intample si pe laguna mea dupa ce ii schimb kit-ul ambreaj, ......
postasu
10 May 2012, 14:41
Steve from oradea ... dupa ce ai zis de evaporator am googleit si e "epurator de ulei" denumirea.
Multumesc pentru sfat ! o sa incer pentru inceput sa pun coliere si pe urma sa schimb garnitura.
costel_36
20 May 2012, 18:12
Salut!
Am mai pus aceasta intrebare in alt topic dar nu am primit niciun raspuns! La cutia de viteze (PK6) pierd ulei pelinga un cablu dela timonerie! Stie cineva ce semering sau garnitura este acolo? Este dificil de schimbat?
mircea-daniel
20 May 2012, 18:39
Hop si eu cu o intrebare: care sunt simptomele imbatranirii rulmentilor la PK6? Treapta 3 si 4... Ar trebui sa haraie, sa nu mai intre in viteza, sa faca ceva?
Cheluu
22 May 2012, 11:29
am condus mai multe masini renault cu c.v pk6, si cu multi km efectuati si cu putini.concluzia este ca mai ales pe timp rece intra foarte greu in treptele di fata mai ales in marsarier.in cutia pk6 se pune 2,2 l de ulei de preferat elf trp 75w80 .in principiu este de preferat sa schimbam uleiul in cutie macar la 100.000 pentru ca nu este o operatiune chiar asa de greu de efectuat sau de costisitoare.
audiofilu'
22 May 2012, 12:45
TRP nu mai este, inlocuitorul sau este NFP; miine fac si eu schimbul.
Cheluu
22 May 2012, 20:34
ai dreptate , inlocuitorul este nfp si il gasiti pana in 50 de lei la reprezentanta.m-am interesat pentru ca vreau sa fac si eu acest schimb.
postasu
23 May 2012, 07:44
Va Rog sa imi spuneti daca se comporta mai ok cutia dupa ce schimbati uleiul!
Mie la rece imi intra putin mai greu dar dupa ce se incalzeste(sau daca e cald afara) intra foarte usor si frumos.
Vreau sa schimb si eu uleiul din cutie. Am cautat vreo 3 zile dupa TRP dupa care sa aflu ca inlocuitorul e NFP.
Multumesc
luciang
23 May 2012, 10:37
Eu l-am schimbat de curind (masina are peste 170k) si sint foarte multumit. Diferenta a fost sesizabila in plus.
postasu
23 May 2012, 11:15
La 1.9 dci al meu mi-a zis mecanicul ca trebuie sa bage 2.5 litri.
Cu ce ai schimbat ? ELF NFP 75W80? (48 RON/litru)
luciang
23 May 2012, 11:33
Da, il avea mecanicul. Au intrat ceva peste 2l.
postasu
23 May 2012, 11:37
Am inteles.
Am crezut ca ai cumparat tu, ca eu am cautat de nebun TRP ca sa aflu pe urma ca inlocuitorul este NFP. (care se schimba odata la 200K km)
audiofilu'
23 May 2012, 15:49
Am schimbat eu astazi uleiul din cutie la 103000km dar e a doua oara, am mai schimbat in dec 2007 la 43000km (am avut TRP) si uleiul era aproape curat, mult mai deschis la culoare fata de NFP care are initial o culoare rosiatica. Am mers doar 5km pina acasa asa ca nu ma pot pronunta daca e mai bine sau nu insa inclin sa cred ca nu s-a modificat nimic. Am sa verific si cablurile de la timonerie... cum ar trebui reglat sa intre mai bine in tr din stinga (R, 1 si 2): slabit sau strins presupunind ca e oarecare uzura pe acolo?
marian71
11 Aug 2012, 19:03
La mine se auzea un vajait puternic atunci cand ridicam piciorul de pe acceleratie in treapta 1 si normal ca l-am ignorat pana a inceput sa vajaie in toate vitezele.
Acum am cutia desfacuta pe banc si caut rulmentii. Am gasit un rulment spart din fata pinionului de la viteza 1 si rulmentul cu ace de sub pinionul de la viteza 1.
sper sa.i comand luni si sa repar masina saptamana viitoare.
milik08
17 Sep 2012, 16:55
huruiala puternica in a 3 a si a 4 a se auzea si la mine. ajunsesem sa nu mai aud radio de zgomotul cutiei. acum e in facere la mecanic, schimba absolut toti rulmentii din cutie. simptome avea... nu mai intra in marsalier decat foarte greu, in 1 la fel. in accelerare in a 3 a se misca considerabil si schimbatorul de viteze. costuri... numai piesele vreo 16 mil... cutia e un PK6.
Am avut si eu probleme cu treapta I. Treapta III nu mi s-a parut sa fi avut probleme. Am rezolvat prin schimbarea uleiului si adaugare de aditiv.