Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Chip pt 1.6 16v
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Diverse > Tuning
Pages: 1, 2
alexumf
Sper ca nu supar pe nimeni deschizand inca un topic pe tema asta...am vazut ca sunt topicuri deschise de cei care vand astfel de servicii, de cei care au intrebari sau de cei care au modificat motoare diesel...insa, nimic legat de motorul K4M...si in mod cert eu nu am gasit parerea unui membru posesor de motor aspirat pe aceasta tema.

Deci...mi-am luat inima in dinti si astazi masina mea a primit un plus de putere. Nu vreau sa fac reclama, desi sincer omul merita! Operatiunea a durat mai putin de o ora, modificarea de soft fiind efectuata prin mufa OBD.

Primele impresii: motorul a inceput sa traga de la turatii joase: la 1500rpm am reactia pe care o avem inainte la 2500rpm...mai mult sau mai putin. Din pacate, eu imi conduc destul de rar masina iar termeni de comparatie sunt motoare diesel maricele si puternice, deci clar nu pot spune ca am avion acum...am insa o reactie decenta la aceleratie la o turatie mai mica, am senzatia ca nu mai merg cu frana de mana trasa, am senzatia ca masina e mai usoara...

Teoretic, in urma acestei modificari, am obtinut un plus de putere de 10%, nu am facut insa nici un test pe dyno insa chiar sunt curios... Imediat ce aflu niste date concrete voi reveni (daca o sa mai existe acest topic biggrin.gif )
Pana atunci, poate imi recomanda cineva unde ma pot duce sa testez puterea motorului...

Despre consum, nu pot spune multe...dat fiind faptul ca merg rar cu ea, consumul de oras este in jur de 12(inainte de resoftare) si 8 in afara orasului. Pe drumul spre atelier am avut 8 (am mers pe centura), iar pe drumul spre casa (am strabatut Buc de la un capat la altul pe la ora 17, deci si zone aglomerate si zone libere), clasicul 12...deci as spune ca nu s-a schimbat nimic. Pt a evita discutii pe tema consumului, ma voi rezuma sa spun ca acest aspect nu este important pt mine, insa am fost informat ca daca merg normal (spre batraneste)consumul ar trebui sa scada iar daca o alerg, evident va creste...asta desigur raportat la consumul ""vechi"

Locul si pretul pt care am facut modificarea nu sunt secrete, insa prefer sa raspund in privat celor interesati, asta desigur daca nu imi permite un moderator sa scriu in acest topic sleep.gif

Concluzia: sunt foarte incantat si consider ca a meritat modificarea.
Bonus, am un prieten cu un Focus tot cu motor 1.6 si brusc a devenit interesat de chip pe benzinar...de unde pana acum imi spunea ca arunc banii pe geam... wink.gif
andrei1989
pe forumul de tuning si-a facut un baiat aceasta modificare la un clio cu motorul de 1.6, in plus avand si admisie directa k&n; nu stiu la cat a ajuns

tot acolo e si un focus cu 1.6 benzina cu chip, admisie si evacuare modificate si a ajuns pe la 130cp (masurati)

puterea poti sa o masori la tcm sau racing code si cred ca mai exista firme care au dyno

sa ne tii la curent cu rezultatele masuratorii biggrin.gif

spor:)
alexumf
Merci frumos Andrei, sper ca maine sa revin cu informatii noi...
Doc
Poti face masuratori la Racing Code, Master Tuner sau Exelixis. De preferat este sa faci verificarile pe bancul dyno, inainte si dupa modificare pentru o baza dupa care sa te ghidezi in masuratori. Un motor aspirat nu intotdeauna valorile obtinute pe bancului dyno sunt le fel ca cele de pe strada. Motorul aspirat are nevoie de aer si numai in mers poate obtine cantitatea necesara unui amestec carburant/aer optim.
In cazul remapari, la motorizatile benzina se pot obtine cresteri cuprinse intre 8-10% din valorile initiale de putere si cuplu.

alexumf
Merci frumos Doc smile.gif
Sincer sunt atat de incantat de rezultat incat cifrele nu ma prea intereseaza...mai mult pt feedback pe forum si curiosi.... wink.gif
E posibil ca abia acum masina mea sa aibe cei 82kw standard...ideea e ca trage mai bine si singurul regret pe care il am acum e ca nu am facut modificarea mai demult.
cheers.gif
Highwayman
Felicitari.
Welcome to the club!!!
A mea a fost "dopata" acum cativa ani de catre Doc. smile.gif
alexumf
Ataaat!... acum pot spune si eu tongue.gif ...tot la Doc am apelat!!
andrei1989
highwayman ai avut ceva probleme cu motorul dupa modificare care ar putea fi legate de resoftare?
Highwayman
Nope
Doc
La motorizari benzina aspirat rar poti intalni vreo problema aparuta dupa remapare daca modificarea de putere este facuta corect.

Pe forumul reno sunt multe renault-uri tunate de mine, dar cred ca stau undercover. Nu prea s-a scris despre ce se intampla dupa remapare la un motor aspirat si de aceea lumea nu stie ca exista diferente.
alexumf
Gata si testul dyno...ciudat insa, se pare ca am 114 cp si 148nm, acum chiar sunt curios cum era inainte, pt ca astazi am mers toata ziua cu masina si diferenta chiar se simte...in bine. Consumul...acelasi...
In plus am vazut motorul in 7000 de ture si 230km/h pe tester ph34r.gif

Oricum, acest test nu mi se pare relevant...cu atat mai mult ca nu am efectuat o testare si inainte de remapare....
Catalinmodena
Pret?
alexumf
Chip 650ron si merita...
150 dyno...bani aruncati...
Doc
E singura modificare la un motor aspirat care nu costa o avere si se simte.
spy_oh_joy1389
QUOTE(Doc @ 23 Mar 2012, 13:22)
La motorizari benzina aspirat rar poti intalni vreo problema aparuta dupa remapare daca modificarea de putere este facuta corect.

Pe forumul reno sunt multe renault-uri tunate de mine, dar cred ca stau undercover. Nu prea s-a scris despre ce se intampla dupa remapare la un motor aspirat si de aceea lumea nu stie ca exista diferente.
*


Asta e un semn bun ca de altfel imediat se strangeau sa se planga.
Doc
Cine este nemultumit de remapare sau are probleme, cu siguranta se grabeste sa posteze pe forum. Insa daca este multumit mai rar scrie si impresii pentru alti.

spy_oh_joy1389
Pai asta ziceam si eu, cred ca nu ne-am inteles
Doc
Eu am inteles din prima, de asta am si postat.
siriteanu
deci pana la urma se merita ???
eu am o laguna 2 din 2004, motor 1.8 16v ..
as vrea sa-i dau ceva in plus ...
la o remapare ma gandeam de cand am luat-o ... dar ... in plus .. pe langa remapare..de unde mai putem scoate putin cuplu motor ???
speedman
si eu am remapare, efectuata la tcm prin 2008 si nu am avut probleme, din contra senzatia la plecatul de pe loc este aceeasi cu cea descrisa de initiatorul topicului, adica pare ca pluteste nu mai merge infranata... se duce in ture mai mult decat inainte, dar cu treapta a v-a se duce la 6200 pe sosea, adica putin peste 200 sau 210 la vale (un pod pe A1) -
cu filtru K&N si bujii iridium nu ma mai intrebati cum merge, chiar si pe gpl trage foarte bine.
Consumul este la fel de decent pentru acest motor.
xjc0c0
Chip+GPL? blink.gif Care dintre operatiuni ai facut-o prima?
alexumf
La cerere...
din pacate este singura poza pe care o am...
speedman
Pt XjcOcO - remapare am din 2007..., gpl am montat anul trecut in iulie...
Alex, esti multumit de cum se misca masina dupa remapare?
alexumf
După cum am mai spus, spun în continuare, foarte mulțumit!
Desigur, asta nu înseamnă că nu aș vrea mai mult, însă mașina se mișcă mult mai ok ca înainte...
mike12
Si eu am remapare la 1.6 16v facuta de prin 2008 la TCM , nu am avut nici o problema, merita , chiar se simte .
adriano872
Salutare la toata lumea,

aceasta remapare se poate face si pe Fluence 1.6 16V ?





Doc
In principiu, da. Cresterile sunt aceleasi ca la orice motor aspirat, cuprinse intre 8-10% din valorile initiale de putere si cuplu.
T.rac3Er
si la GPL?
adica instalatia are propriul ECU de management. de rulat in modul GPL se face fara pic de benzina deci o modificare a ecu al masinii nu inseamna ca nu are nici un efect?!
sau cum vine faza.
multumesc
marius2606
Readuc la viață acest topic și vă comunic că mi-am cipuit și eu mașina din semnătură! Am făcut acest lucru marți 27.08.2012. După câteva zile de mers cu mașina nu prea simt nimic în plus la puterea mașinii și de unde înainte aveam prin oraș un consum de 8,6, acum am un 9,1 litri la sută, asta în condițiile în care nu o forțez și merg, ca stil de condus, ca înainte de cipuire. Acum nu știu ce să cred: ori nu sunt eu un om "simțitor", ori mașina nu are creșterea preconizată prin cipuire! Binențeles că nu m-am așteptat la un avion, dar mă gândeam că voi simți și eu la pedală o voiciune mai mare.
andri1940
Salut marius!

Decat sa dai banii pe un chip tuning facut dupa ureche, mai bine incercai o smecherie simpla si eficienta, care nu te costa nimic si care garantat se simte la demaraj. Am incercat la fosta masina, Solenza, dar si la actuala- Laguna 1 1.6 16V cu motor ca al tau- si am mers mii de km fara probleme.

Singura diferenta in rau este ca la pornire motorul va sta un pic mai turat cateva secunde, pana se incalzeste putin apa. Aaa si poate emisii de NOx mai mari. La 1.6 16v recomand o rezistenta in serie cu senzorul de temperatura aer de maxim 2,2 KOhmi. Senzorul acesta la K4M este foarte accesibil, rezistenta putand fi inlaturata oricand la nevoie.

http://www.daciaclub.ro/Cuplu-mai-mare-la-...ci-t221879.html
marius2606
Andri, cipul nu a fost făcut după ureche ci la una din persoanele care se ocupă de așa ceva pe acest forum. SPER că nu a fost făcut după ureche! Sincer nu mă așteptam să îmi scadă consumul, chiar nu mă interesează dacă va crește sau va scade un pic, ci mă interesa să simt o creștere a puterii motorului, ceea ce revin cu ce am spus mai sus, ori nu simt eu, ori creșterea nu există, sau a treia variantă, creșterea este foarte mică și insesizabilă.
andri1940
Atunci cred ca e a treia varianta....
TnM
Sunt interesat de un chip pentru megane 1 1.4 16v 95 cp! Pret si daca chiar se simte,am masina de aproximativ 7 luni e grandtour si de curand am montat o toba sport de la carub (finala) si chiar se simte mai elastic motorul,insa cand merg in oras cu aer,la prima si a 2 a treapta parca se chinuie! Masina e cea din semnatura si are 180.000 km reali!
Doc
Avand in vedere ca anul de fabricatie este 1999, posibil singura varianta de modificare a software-ului ramane chiptuningul clasic. Exista mici sanse sa mearga si prin mufa OBD, dar asta se poate vedea doar cand vii cu masina.
Daca vorbim de chiptuning atunci costurile sunt ceva mai mari. Am sa-ti trimit PM cu oferta mea.
TnM
Multumesc Doc! masina e fabricata in luna a 11-a ...daca e pe obd m ar interesa!
Doc
Fa o poza la calculator si o postezi aici sau mi-o trimiti pe email.
zqxwce
Salut,

Se poate face o resoftare pentru o marire de CP si de cuplu ? iar dupa aceasta resoftare un chip tuning ? sau invers ? pt. un Megane 2 , 1.6 16V din 2007.(112 CP)

Dca da,

- estimativ cat se castiga la cuplu si in CP.
- ce se intampla cu consumul de benzina ? (am citit aici ca cineva dupa resoftare ia crescut consumul cu ~ 2 litri in aceleasi conditii de folosire a masinii.

Cu stima.
stalker1972
Buna ziua !

Face-ti chiptuning pt. Fluebce 1.5dci 90CP ? Daca da, cit costa !
Multumesc
Doc
QUOTE(zqxwce @ 14 Sep 2013, 12:48)
Salut,

Se poate face o resoftare pentru o marire de CP si de cuplu ? iar dupa aceasta resoftare un chip tuning ? sau invers ? pt. un Megane 2 , 1.6  16V din 2007.(112 CP)

Dca da,

    - estimativ cat se castiga la cuplu si in CP.
    - ce se intampla cu consumul de benzina ? (am citit aici ca cineva dupa resoftare ia crescut consumul cu ~ 2 litri in aceleasi conditii de folosire a masinii.

Cu stima.
*



De ce ai face ambele operatiuni, remapare si chiptuning, cand de fapt remapare=chiptuning. Adica tu vrei sa modifici o data softul, iar apoi sa desfaci epromul si sa-l mai scrii inca o data? radmasa.gif

Castigul estimat este cuprins intre 8-10% din valorile pe care le ai initial la putere si cuplu. Consumul de benzina variaza in functie de cat de mult apesi pedala de acceleratie, daca ai un mers normal ramane cam in aceleasi valori (inainte de resoftare) sau poate creste un pic 0.5-0.8l cand dai in ture mari si blana.

Nu are cum sa creasca 2l la mers normal. De fapt, nimeni nu va merge normal in primele 1-2 saptamanii de la resoftare. Toti fac teste in primele zile dupa o astfel de operatiune, sa vada comportamentul masinii dupa.


@stalker1972: ai PM cu datele de contact si pretul.
DANWMD
andri1940 eu am un renault mg 1 1.6 16 v si as vrea sa incerc metoda cu senzorul.imi poti da niste detalii?am inteles k pun rezistenta pe oricare din firele care duc la senzor.se poate si fara potentiometru?
andri1940
DANWMD< pune o rezistenta de maxim 2-3 KOhmi, dar ai grija sa nu iti detoneze pe caldurile astea. Sa fie benzina buna, pentru ca modificarea mareste avansul la aprindere (adica ce iti face si un chip tuning, dar in limitele impuse de harta de injectie stock).
razvi30
Pentru un megane 1.6 113cp care este pretul pt chip si care ar fi modificarea de putere si cuplu? Multumesc!
Doc
Cresterile de performanta la un motor aspirat pot fi cuprinse intre 8-10% din valorile initiale de putere si cuplu. Pretul in PM.
Laurentziu83
Astazi mi-am resoftat si eu masina.

Primele impresii dupa un drum pana la Fundulea cu intoarcere pe DN sunt ca masina trage mai bine, raspunsul in acceleratie e mai bun in orice plaja de turatie. Cand am vrut sa intru pe un bulevard aglomerat am calcat-o mai "cu nadejde" si mi-a scartait bine din roti (de unde nu pateam asa ceva inainte).
Dealul de la Branesti l-a urcat de n-avea aer, pe plat acum are vana si intr-a 4-a la 40-50 la ora, in depasiri urca mult mai usor in ture, per total sunt multumit. La intrarea pe autostrada, ramasesem la un moment dat in a 4, am calcat-o mai tare si am sarit destul de repede de 150.

Bine, acum sa nu-si inchipuie nimeni ca s-a transformat masina dintr-o martoaga intr-un avion, ci pur si simplu merge mai frumos, mai agil, mai cursiv, ca un benzinar cu motor mare din anii 90, exact ce asteptam si eu in urma resoftarii. Turatia de limitare am lasat-o la fel cum era si din fabrica, intrucat nu vreau sa fac praf motorul.

Privitor la consum, nu ma pot pronunta momentan, am surprins doar un 6.3% pe cruise la 100 la ora, la fel ca inainte, insa sunt deja pe rotile de iarna cu anvelope Pirelli Carving Edge, destul de cramponate si care cresc consumul fata de rotile de vara. Trebuia eu sa mai fi lasat putin rotile de vara ca sa fac o comparatie buna, dar asta e. In accelerari, pare ca a mai crescut ceva consumul, dar e normal, nu le poti avea pe toate.

Pentru cei ce au avut, senzatia generala poate fi comparata cu "aveam o Dacia 1310 neintretinuta ce mergea prost, am fost cu ea la revizie, i-am schimbat bujiile, filtrele, i-am schimbat platina, fisele de bujii, i-am curatat si reglat carburatorul, am reglat apoi avansul la aprindere ca la carte, acum fuge de rupe". biggrin.gif

Maine fac un drum pana la Galati si o studiez mai bine.
costin89
salut doc. un pret pt megane a 1.6 16v din 2000 te rog.
Laurentziu83
Mai bine ii dai un PM, nu stiu daca urmareste topicul.


600 de km, consum mediu 6.8%, mers cu 100 km/h pe cruise, masina e mai agila, pot merge mai subturat cu ea acum, depasirile pot sa le fac si cu a 5-a mai bine (inainte cam trebuia a 4-a), motorul urca mai frumos in ture. La deal urca de n-are aer, cred ca ar fi distractiv sa o testez intr-o zona deluroasa.
ssilviu
Unde ai facut chipul si cu cat?
Doc
@Costin: ti-am trimis PM cu oferta de pret.

@Laurentiu: ma bucur sa aud ca masina merge foarte bine si esti multumit de modificarea facuta in software. Cresterea de putere la motoarele aspirate nu este foarte mare, dar isi face simtita prezenta in traficul de zi cu zi.
Laurentziu83
Exact asta am si urmarit.

Nu sunt dispus sa fac modificari la masina, prin urmare am fost constient ca nu pot obtine prea multe doar din soft. Dar rezultatele obtinute sunt foarte bune si sunt multumit.
dr.nils
Salut, m-ar interesa un chiptuning la un Megane 2 1.6 16V 113 CP masina din 2005.
In primul rand as vrea sa stiu cat ar costa.
In al doilea rand, masina are instalatie GPL Landi Renzo, influenteaza cu ceva chiptuningul? Adica va avea efect si la mersul pe GPL sau numai pe benzina? Mai trebuie facute modificari la calculatorul de GPL dupa chiptuning?
Multumesc
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.