Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Noul Symbol pe GPL.Cum se comporta?
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
Pages: 1, 2
adrian2011
Salutare tuturor!
Deschid acest topic in speranta ca voi afla mai multe detalii despre cum se comporta Noul Renaul Symbol pe GPL. Am masina de doar 8 luni(cu un motor 1.2 16V) si ma cam "bate" gandul sa ii montez GPL din motive care nu cred ca v-ar interesa prea mult.Montajul ar avea loc la reprezentanta Renault din Targoviste si costul ar fi undeva la 2500RON. Orice informatii despre problemele ce ar aparea(chiar si fotografii cu montajul ) si pareri sunt binevenite.Multumesc.
titilev
in momentul in care pui GPL nu mai beneficiezi de garantie
fratele meu a pus GPL la 60000 si pe la 120000 i sa dus ceva la motor de la costat 6000 ron reparatia
cred ca pe undeva a fost si vina lui ca a evitat sa imi dea toate detaliile in care ia aparut defectul
facea naveta cu masina in Italia a facut 120000 in 1 an jumate
a tras pe ea nu gluma si cred ca a uitat sa ii faca schimbul de ulei si reviziile la timp
in orice caz cel mai mare neajuns este faptul ca iese din garantie iar la masinile Renault eu cred ca e cam naspa
S4b1n
Colegul a mentionat ca face montajul in reprezentanta, deci ma indoiesc de faptul ca pierde garantia. Si nu cred ca o masina se poate defecta din cauza ca merge pe gpl, daca e montat si reglat corespunzator. Chiar e mai curata arderea, si uleiul se uzeaza mai greu, dar asta nu inseamna ca nu trebuie respectate intervalele de schimb.
adrian2011
garantia nu e afectata cu nimik,instalatia de gpl e landirenzo lsi-10(garantia 2 ani),intervale de revizie din 15000 in 150000(se schimba nu stiu ce filtru si un test de diagnoza la UCH gpl=200ron la acesta ora).
diesel_power
Supapele motorului nu sunt afectate pe termen lung din cauza GPL? Arderea se va produce la temperatura mai mare si tin minte ca la unele masini au fost probleme din cauza asta.
balanel
Daca monteaza si sistem de protectie a supapelor, nu or sa fie probleme.
Si nici nu sunt scumpe.

Apropo de asta, nu stiu de ce Renault Romania nu importa modelul 1.2 GPL, euro 5.
Ar avea avantajul ca are alta chiulasa, speciala pentru GPL, exact ca Logan 1.2 GPL.
adrian2011
chestia cu supapele care se duc era valabila mai mult pt masinile cu carburator,unde cant. de gaz nu era la fel de bine dozata ca la sistemele cu injectie.
adrian2011
poate sa imi zica cineva(dar la modul cat mai sincer) cat ii consuma pe GPL?(mers mai mult in afara orasului).
Val3ntin0
La motorul meu undeva la 7% mers la 100-120 km/h 2 persoane in masina.
In concediu am consumat prin Turcia cam 8-8,5% dar tine cont ca eram 4 insi si bagaje, 2 trolere si 2 rucsacuri in portbagaj, si viteze de 90-140 km/h + treapta 2 la AC vesnic pornit!
Nu a existat perioada sa o menajej. Eu sunt multumit.
adrian2011
vad ca la semnatura apare Clio 1.4.la noul symbol cu motor de 1.2 consumul e mai mare sau mai mic?
al1n
pai teoretic si normal ar fi sa iti consume mai putin decat la 1.4
dar iti v-a consuma mai mult pe gpl decat daca ai merge pe benzina.
si nu cred ca cineva care si-a luat masina de 2 ani de zile cu motor 1.2 si-a montat GPL, asa ca nu cred ca iti v-a zice cineva exact...cred ca esti primul...
BannedHost
Vezi la cei cu logan, sigur sunt cu 1.2 gpl
Val3ntin0
Am zis cand am postat ca ma refer la motorul meu 1.4 , clio din 2004 ca sa se inteleaga.

Am avut ocazia sa vad pe gpl tot felul de masini, si in ultima vreme din ce in ce mai multi pun pe bmw-uri chiar, jeep-uri, am vazut pe Santa Fe de exemplu, pe Aveo si multe altele.. daca nu s-ar simti o diferenta de pret nu ar mai pune nimeni..
Am 20.000 km de cand am pus gpl, martie anul trecut si nu am nici o problema pana acum, si sper sa fie asa bine si mai departe..

T.rac3Er
eu pe motorul meu de 1.6 la 135kmh am undeva la 9-11%. autostrada A1 e in panta si depinzand directia consumul variaza.
undeva la 90kmh consumul este de 5.5-6.5%
masina cu 2 persoane si ceva bagaje
dean35
pfff panta frate la autostrada mai sa fie radmasa.gif si asta la dus ca la intors te ajuta vantul si nu se simte rampa icon_mrgreen.gif
PhilipMorris

Nu farama supapele deoarece vorbim de aliaje mult mai bune decat pe vremea vechilor dacii.
Eu am montat gpl si sunt multumit. Chiar daca am fost sceptic la inceput.
Motorul asta de la reno este numai bun pentru gpl. sunt loganuri cu 900 000 km in sinaia, mi se pare. au montat imediat ce le-au cumparat si nu au nici o problema la motor. si-au bagat picioarele in ea de garantie. Spuneau ei ca si asa garantia la noi este asa cum este. Au economisit de trei ori masina, cred.
depinde de tine, cred pana la urma.
adrian2011
poate cineva sa posteze poze cu butelie normala montata in portbagaj?
AFSmihai
Salut Adrian din punct de vedere tehnic la acest model se recomanda numai butelie toroidala deoarece pe partea stanga unde ar putea fi montata o butelie cilindrica este situata toba de esapament iar normele in vigoare nu permit ca traseul tevilor de GPL sa treaca atat de aproape de toba, am montat cateva masini ca a ta si iti recomand cu placere butelia toroidala de 42Litri, atasez cateva poze cu montajul [attachmentid=1627831965] [attachmentid=1627831966] [attachmentid=1627831967] [attachmentid=1627831968]
Daca mai ai ceva nelamuriri te pot ajuta cu detalii si preturi.
adrian2011
AFSmihai esti exact omul de care aveam nevoie. ma intereseaza in special:
- ce probleme ar putea sa apara vara/iarna
-la ce costuri se ridica o revizie(si la cat timp se face,recomandat)
-montajul presupune ceva modificari la motor/masina?
-este indicata pt aceasta masina instalatia landi renzo lsi-10?(la ce pret ar ajunge la un service, altul decat reprezentanta renault).
-ce consum ar avea masina pe GPL?(mers mai mult in afara)
SandelBS
Adrian aici ai date despre consum (la modelul din fabrica dai pe optiunea 1,2 LPG )
AFSmihai
adrian2011 iti raspund in ordinea intrebarilor
-nu au ce probleme sa apara iarna/vara deoarece masina porneste pe benzina si trece pe gaz numai dupa ce lichidul de racire(antigelul) atinge 40 de grade
-o revizie costa 80 RON (consta in schimbarea a 2 filtre faza gazoasa/faza lichida si reglaj pe tester) se efectueaza odata la 15000KM
-montajul implica adaugarea componentelor instalatiei GPL si anume:[attachmentid=1627833071] (la montajul rampei de injectie GPL se introduc 4 stuturi in galeria de admisie)
-Instalatia LR LSI-10 este compatibila si va costa 2400 RON cu montaj inclus 2 ani GARANTIE fara limita de kilometri
-consumul masinii este cu 10 -15% mai mare decat pe benzina (daca pe benzina aveti consum 8% pe GPL o sa aveti in jur de 9%)
adrian2011
QUOTE(SandelBS @ 28 Aug 2012, 00:25)
Adrian aici ai date despre consum (la modelul din fabrica dai pe optiunea 1,2 LPG )
*



deci sa inteleg ca, real ,consumul ar fi mai mare.ca si la benzina 1,2 ei declara un consum mixt de 5.1 da mai jos de 5,4 eu nu am putut scoate.

multumesc de informatii.astept sa vad cum mai evolueaza preturile(si benzina si GPL) si daca tot cresc la iarna ii pun GPL.
adrian2011
am inteles ca daca se monteaza GPL incalzirea/racirea interioara nu mai este asa de eficienta din cauza ca se extinde volumul instalatiei.eu am pe a mea clima.o va afecta cu ceva rau?
PhilipMorris
normal nu ar trebui sa ai nici o problema. eu am avut deoarece aveam caloriferul infundat. brusc dupa montarea gpl nu am mai avut caldura. dar am schimbat caloriferul si s-a rezolvat, era infundat.
reductorul de incalzire al gplului trebuie montat in paralel, si nu in serie cu caloriferul. Daca cei care monteaza instalatia insista pe montarea in serie, care intr-adevar este mai simpla pentru ei, nu ii ascultati. Instalatia tebuie montata exact ca din fabrica, in paralel. In timp instalatia de incalzire isi va pierde eficienta daca va fi facuta altfel.
AFSmihai
Asa cum spune si colegul PhilipMorris nu vor aparea probleme de incalzire/racire deorarece reductorul este montat in paralel iar la instalatia de AC nu se modifica nimic.
adrian2011
cum poate un necunoscator ca mine sa isi dea seama daca reductorul a fost montat in paralel sau nu?(la tipul de instalatie lsi-10)
AFSmihai
[attachmentid=1627836369]
Este foarte simplu de verificat, asa cum se vede in imagine pe furtunele care duc la caloriferul de incalzire a habitaclului se monteaza 2 Teuri in paralel(de preferinta de metal, cele de plastic cedeaza in timp si apar pierderi de lichid racire)
STALEX2004
QUOTE(adrian2011 @ 4 Sep 2012, 15:28)
am inteles ca daca se monteaza GPL incalzirea/racirea interioara nu mai este asa de eficienta din cauza ca se extinde volumul instalatiei.eu am pe a mea clima.o va afecta cu ceva rau?
*



stai linistit ca nu are nici un fel de problema.asa cum spunea colegul de mai sus, se pun niste T-uri si trece apa calda si prin "calorifer" si prin "plaman".Am avut pana acum 2 saptamani un bmw 316 pe gaz si vreau sa zic ca am fost foarte multumit de el;instalatia era landi renzo, cu butelie in locul rotii de rezerva, imi intra intre 40 si 44 litri in ea si diuza de alimentare era la capacul de la rezervor.ca si consum de gaz poti face tu un calcul simplu, consumul tau pe benzina x 10%=consum gaz....eu am zis prima data ca este o poveste treaba cu 10%, dar bmw-ul lua 9 afara pe benzina si 10 pe gaz, deci.....in ceea ce priveste reglarea instalatiei, ti-o face pe loc dai 1-2-3 ture cu masina cat este nevoie, mai face mici rectificari, iar dupa 500-1000km va trebui sa revi sa o regleze inca odata pentru ca se considera perioada respectiva "rodajul" instalatiei de gaz.instalatia se pliaza perfect pe orice masina, kit-ul vine cu absolut tot ce trebuie, iar instalatul dureaza 1/2 de zi pana la 1 zi.Eu pana acum am avut 2 masini pe gaz, BMW-ul si un Ford KA.Daca vrei iti pot da nr de telefon unde am montat eu instalatiile...eu am vorbit cu baiatul respectiv acum o saptamana pt ca vroiam sa iau un megane pe benzina si am intrebat cat ma costa o instalatie pt ea...raspunsul: 2300 lei.Parerea mea e ca daca faci mai mult de 10kkm pe an se merita o instalatie gpl pt ca iti scoti banii cam intr-un an pe ea.
bafta

13 Sep 2012, 16:53:
QUOTE(adrian2011 @ 11 Sep 2012, 09:35)
cum poate un necunoscator ca mine  sa isi dea seama daca reductorul a fost montat in paralel sau nu?(la tipul de instalatie lsi-10)
*



daca nu ti-ar pune T-urile respective nu ar trece masina pe gaz pt ca nu are cum sa ajunga caldura la plaman....
adrian2011
mersi stalex2004 ,dar daca ii voi pune gaz ma voi duce de unde am cumparat-o.nu m-as risca sa pierd garantia pt 200 ron castigati la un montaj mai ieftin in alta parte.am zis eu ca astept pana la iarna sa vad evolutia benzinei dar la cat de repede urca pretul cred ca voi monta mai devreme.
andreib
Daca vrei sa montezi GPL pe motorul tau trebuie NEAPARAT kit Valve saver. Exista pe site-urile de montatori liste cu motoarele la care este necesar acest kit, printre ele fiind si D4F (1.2 16v).

Mare atentie la ce montator alegi, daca dai de un habarnist ori va consuma mult ori va porni aiurea pe benzina ori vei avea check-ul aprins... Daca instalatia e montata bine nici nu ar trebui sa stii ca e acolo iar diferentele in mers ar trebui sa fie minime.

Ia in considerare ca va trebui sa reglezi jocul la tacheti ceva mai devreme si bujiile nu tin mai mult de 20.000km pe GPL. La 60.000km se face o revizie mai ampla la instalatia de GPL ce costa cca 200-400RON. Economia e in jur de 30-40% fata de mersul pe benzina.

Probleme ce pot aparea la instalatia de GPL in ordinea frecventei aparitiei:
1. Reglaje proaste-> mers prost, pornire proasta
2. Filtre si vaporizator colmatate de la gaz prost sau neschimbate la timp(cele mai mari pb de pana acum au fost cu lokoil)
3. Injectoare colmatate (se pot curata)
4. Injectoare stricate (mecanic sau electric)-> se schimba unul cate unul dar nu sunt tocmai ieftine (cele de landi MED sunt cam 50-80 EUR/buc)
5. Electrovalve stricate (se rezolva ieftin si repede)
6. T-uri apa rupte: din cauza montajului prost sau T-urilor de calitate proasta se rup si pierzi lichidul de racire. Daca opresti si remediezi problema nu e mare jale, daca mergi in continuare risti daune mai mari. Problemele nu sunt destul de rare si tin 90% de montaj incorect.

Incalzirea mai slaba e o poveste, mirosul de gaz de asemenea.
BannedHost
Tin sa precizez ca motorul 16v, d4f nu are tacheti... (raspuns primit la randul meu de renault cluj)
andreib
Culbutori, scuze.
Laurentziu83
Garantia se pierde la motor indiferent unde se monteaza instalatia de gaz, fie si la Renault in Franta. Cat timp chiulasa nu a fost proiectata pentru GPL, nu poti sa o mai imbunatatesti dupa aceea.
De asemenea se pierde si garantia la instalatia electrica.
Supapele sunt afectate de la mersul pe gaz, eu la K7J a trebuit sa le reglez dupa cca 25000 de km intrucat se simtea ca motorul merge mai gatuit.

Eu dupa experienta cu GPL-ul pe Symbol 1.4 mi-as mai pune GPL doar daca as fi nevoit sa fac navete gen Ploiesti-Bucuresti zilnic, dar si atunci m-as orienta spre un diesel de cilindree mica si pe o masina mica, gen Corsa 1.3 cdti de generatie mai veche si cu un euro mai mic, preferabil euro 2 sau 3 SI FARA DPF, ar fi mai putina bataie de cap. Daca ar fi doar pentru mers prin oras as prefera mai degraba sa las masina in parcare. In oras cel putin iarna cat timp motorul nu apuca sa se incalzeasca pana la un 50-60 de grade oricum se merge pe benzina.
adrian2011
pai montajul s-ar realiza la reprezentanta renault dambovita(mavexim).habat nu am cat de (ne)priceputi sunt la montat GPL.poate prin intermediul forumului aflu mai multe despre acest lucru.
BannedHost
@ laurentiu daca iei un symbol pe gpl direct de la mama lui, crezi ca chiulasa a fost schimbata ? A fost montat doar un sistem gpl, peste motorul de serie si atat !


@ andrei culbutori = tacheti deci niciunul dintre ei nu se afla pe d4f.... eu am ramas ciudat deoarece eu am un zgomot ca de tachet la motor, dar daca nu are asa ceva, eu ce sa zic
andreib
D4F are 16v si un singur ax cu came. Fiecare lob de la ax actioneaza 2 supape printr-un culbutor. Pe fiecare culbutor sunt 2 suruburi de reglaj (nu are compensatori hidraulici care sa compenseze uzura). Pe scurt, se regleaza ca la dacie (in manualul Haynes scria ca se regleaza la 40.000km parca).
BannedHost
Si eu cand le-am zis ca se aude o bataie in mers la ~2000 rpm si am zis ca e de la tacheti, au zis ca motorul asta de pe symbol nu are asa ceva :|


scuze de offtopic.
Laurentziu83
@BannedHost: nu stiu cum e la Symbol 1.2 GPL, insa la Logan la 1.4 K7J GPL de fabrica difera chiulasa si supapele, in sensul ca sunt alte coduri de piese. Crede-ma ca am verificat personal in Dialogys-ul de service (cel in care bagi seria de sasiu, nu cel de il gasesti crackuit pe net) pentru ca ma interesa subiectul la vremea respectiva.
Pur si simplu am bagat 2 serii de sasiu in Dialogys (una de Logan GPL si una fara, ambele K7J) si mi-au rezultat coduri de piese diferite la chiulase si la seturile de supape.

Cat despre montajul la Mavexim Targoviste, pot sa-ti spun ca garantia la motor o vei mai avea doar acolo, in orice alt service din tara te duci masina ta va aparea ca nu are GPL din fabrica, prin urmare montat aftermarket, deci bbye garantie. Vei fi indrumat sa-ti repare motorul Mavexim Targoviste.
Daca nu ma crezi, poti sa faci un mail la Renault Romania.
adrian2011
cand ziceti ca difera chiulasa si supapele va referiri la faptul ca difera materialul din care sunt facute.forma eu cred ca este aceasi.
si oare chiulasa si supapele non-gpl se vor duce chiar asa repede(gen 2-3ani?)
andurs
Eu am motorul 1.4 16v (K4J 712) si am GPL pe el de 75.000km, masina avand 87.000km acum. Inafara de faptul ca am schimbat filtrele la gaz, cam din 30 in 30.000km, n-am avut nicio problema.
Acum, nu stiu, de exemplu, cum as putea verifica daca e ceva afectat la chiulasa, supape, etc.?
Am facut un test de compresie acum vreo 5000km si arata in jur de 13 pe fiecare piston in parte. N-am idee cat tre sa fie normal si nici daca din testul de compresie afli informatii relevante legate de chiulasa, supape etc.
Cert este ca motorul merge normal, trage ok, are de ani de zile consumuri similare in conditii similare s.a.m.d.
Pana acum, la mine s-a meritat investitita, masina are 5 ani, i-am pus GPL dupa nici 1 an de la achizitie, daca ma mai tine tot asa inca 5 ani in regimul asta de utilizare (intre 15-20.000km pe an) fara probleme majore, ma declar mai mult decat satisfacut.
Cine stie, poate e mai tolerant cu GPL-ul motorul asta de 1.4 16v? unsure.gif
andreib
Tine fara griji 4-5 ani daca ii pui valve saver.

Kangoo-ul are deja 130.000km, din care cca 100.000km pe GPL (si vreo 30.000km fara valve saver ca nu gasisem in Romania atunci). Masina merge in continuare f bine, compresie 12-13 pe toti cilindrii dar NU merita sa o chinui fara kitul de protectie supape. Lichidul ala tine 1l cam 10.000km si nu e chiar atat de scump (iar solutia e testata, nu e extract de diamante...).
adrian2011
in momentul in care merg pe GPL afisarile CB-ului(consum instant si mixt) sunt valabile si pt GPL sau nu?
AFSmihai
Computerul de bord nu afiseaza consumul real atunci cand mergi pe GPL
BannedHost
Bineinteles ca nu....

Ce indica cb-ul e strict pentru benzina...

Pentru gaz, ai acele led-uri verzi .... faci si tu un calcul cati kilometrii te tine o liniuta pana cade.



Dar cu puterea cum sta ? Cat de puturoasa devine ? M-am dat cu un punto pe gpl si e cam moarta, fata de benzina.. In plus suna foarte urat pe gpl parca bat toate prin motor, iar pe benzina isi revine
CHYBRYT
Ma repet... la o masina cu instalatie de calitate, montata si reglata profesional diferentele de functionare sunt minore sau inexistente, mai mult ca sigur punto de care spui nu se incadra in cerintele de mai sus
BannedHost
Buun, ma bate si pe mine gandul serios sa trec pe gpl... la 2400 lei nu mi se pare enorm de mult...

Dar de exemplu daca alimentez cu un gaz mai "murdar" ce se poate intampla ? Nu stii niciodata ce alimentezi
adrian2011
"gaz murdar"?fi mai explicit.eu cand aveam loganul cu gpl o singura data am alimentat de la o statie "no name" si efectul a fost ca am mers mai putin cu vreo 100km fata de normal(adica a consumat mai mult ca deobicei desi am mers in acelasi conditii).de atunci doar de la petrom am alimentat si n-am mai avut pb. ce mai vremuri...tin minte ca intr-o luna am parcurs vreo 2000km cu alimentari de 350ron.
BannedHost
Nustiu cum sa explic, dar cand am condus o masina pe gpl, am inteles de la proprietar ca ultima alimentare cu gaz de la rompetrol nu a fost prea "buna" si gazul a fost murdar... (masina avea relantiul neregulat) Mai multe nu l-am intrebat.. acuma nu stiu, deaceea am intrebat aici
AFSmihai
Instalatia GPL auto are in componenta 2 filtre (unul stare lichida si unul stare gazoasa) daca se face revizia la interval de 15000KM impuritatile nu au voie sa ajunga in instalatie, gazul poate fi considerat "prost" atunci cand cantitatile de propan si butan din componenta lui nu sunt respectate si atunci motorul este mai lenes sau gazul se consuma mai repede ca de obicei.
adrian2011
corect!dar aceste statii gpl "no name" de unde isi iau gazul?nu tot de la marii furnizori?de ce la statiile GPL cunoscute gazul este ok si la acestia nu?au ei cum sa-l mai modifice?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.