Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Tutorial demontat bord Laguna II
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna II
Pages: 1, 2
Steve From Oradea
Buna.

Am decis sambata asta dupa masa sa incerc sa demontez bordul si am reusit smile.gif
Ce e si mai surprinzator ca am reusit sa-l montez inapoi, si totul functioneaza smile.gif
Timpul de lucru la demontat, singur, aproximativ 2 ore.
Demontat bordul, adica tot ce e prins de bord cu suruburi : partea de sus a bordului, aeratoarele, ansamblu casetofon, etc. - 1 ora
Atasez si cateva poze.
Cauza demontarii a fost in primul rand reducerea zgomotelor si in al doilea rand strangerea suruburilor care fixeaza ansamblul casetofon (a fost demontat acel ansamblu si nu am reusit sa strang suruburile).
Dupa ce am demontat bordul si am desfacut pe bucati, am inceput sa dau cu silicon sanitar transparent cam peste tot unde intra in contact plastic cu plastic, la imbinari etc. Dupa care am inceput sa pun piesele unul cate unul la loc, dupa montarea pieselor, unde era cazul, completarea cu silicon pe margine.
Montarea bordului am reusit destul de repede, fara mari probleme, tot singur. Va atrag atentia insa la senzorul de soare, care e in mijlocul bordului aproape de parbriz, mai exact la mufa si la cablul senzorului. In momentul in care pozitionati bordul la loc e foarte dificil de a scoate acea mufa prin gaura respectiva unde sta senzorul. E bine daca legati o ata, ceva, de mufa respectiva si treceti ata prin acea gaura inainte de a aseza bordul in pozitia finala, astfel dupa montaj reusiti sa trageti, scoateti mufa prin acea gaura. La fel se poate proceda si cu tweeterele din bord, eu personal nu am avut probleme cu ele.
Scuze pt calitatea pozelor, unele nu au iesit chiar OK.
Daca aveti intrebari, va stau la dispozitie.
Ah, si cel mai important, rezultatul este super OK, sau redus mult acele mici zgomote (greierasi).
$$ilvviu
Pai si unde sunt pozele cu pasii demontarii bordului?
Steve From Oradea
Poze:

11 Mar 2012, 19:01:
Poze cu demontare nu am facut, pt ca fiind singur nu am avut timp sa fac si poze in timpul demontarii, respectiv sa mai discutut de n ori si e chiar simplu. Cate 2 suruburi lateral, un surub in spatele casetofonului, unul in spatele ceasurilor de bord, 2 sub scrumiera, care defapt tine cotiera de bord, si un surub care tine airbagul pasager chiar deasupra filtrului polen.DUpa ce ai demontat ceasurile de bord, displayul mijloc, casetofonul, comanda A.C., volanul si tot ce e pe ax, cititorul de cartela, scrumiera, torpedou, cele doua plastice din capetele bordului (dreapta- unde poti dezactiva airbagul pasager, daca e echipata masina cu comutator,stanga - unde sunt sigurantele) si acele suruburi. Se trage un pic mai tare din cele doua capete a bordului pana cand sare din locasul lui si incet , ridicand un pic in sus si manevrand cu atentie se scoate bordul. E recomandat sa demontati plasticurile de pe stalpurile laterale, pt care trebuie demontate parasolarele. Fiindca am inceput toata treaba singur si sambata cam pe la ora 4 dupa masa, nu prea mi-am permis sa pierd timp cu fotografii ca trebuia sa termin la lumina zilei. Restul operatiunii am facut seara in casa deja. Daca aveti ceva nelamuriri va pot ajuta.
Inca ceva poze:

11 Mar 2012, 21:14:
O poza pt cei care vor sa demonteze cutia casetofonului, atentie la acele cleme de fixare, pe care trebuie sa le strangeti, presati si in acelasi timp sa trageti cutia spre fata bordului, bine-nteles dupa ce ati scos cele 4 suruburi (2 sus, 2 jos). Cele 2 suruburi jos, mai exact plasticul in care intra acele suruburi sunt un pic scufundate, nu stiu cum sa va explic, dar o sa va dati seama cand vedeti, deci acolo trebuie un pic fortat plasticul ca sa iasa.
daniLaguna2
usita de la casetofon cum o dau jos smile.gif smile.gif smile.gif
renodood
Daca imi arati cum sa demontez si usita de la cdplayer, ai o bere biggrin.gif

Mi s-a defectat de ceva timp, si nu pot deschide decat fortat. Asta + un aerator care are lamelele defecte.

Oricum, bun tutorial, voi avea nevoie de el in curand, sa mai rezolv din greieri, doar sa dea putin caldura.
Steve From Oradea
Am adaugat poza cu cutia casetofonului unde se vede cat de cat sistemul acela care actioneaza usa. Fara sa scoateti bordul si sa scoateti cutia respectiva nu prea aveti sanse sa dati jos usa, sau mai ales sa-l puneti la loc. Daca aveti cutia scoasa insa va dati seama imediat cum se scoate usa si cum functioneaza. Eu prima oara am scos cutia fara sa dau jos bordul, am scos torpedoul si parca ceasurile si ca mare acrobatie am reusit cumva sa desfac cele 4 suruburi, dar la montare nu am reusit sa le strang cum trebuie si din acest motiv am decis sa dau bordul jos. E mai usor sa dai jos bordul cu totul decat sa te chinui. Eventual daca aveti pe cineva sa va ajuta, atunci fara probleme se da jos bordul in 30 minute. Inainte de toate bine-nteles se deconecteaza bateria (si + si -) pt a nu avea probleme cu airbagurile.
renodood
E ceva de lucru, intr-adevar. Frumos descris.

Sunt curios insa cat tine siliconul acela, si daca nu isi pierde in timp din proprietati, incat sa distanteze partile din bord. Sincer, greierii de acolo sunt cei mai iritanti, si ma gandeam daca o banda de cauciuc nu ar fi mai potrivita pe toate imbinarile.

Eventual, daca poti zice concret unde sunt suruburi si daca sunt chestii mai speciale la care sa fii atent (chestia cu scosul airbagului de exemplu).
gsalexandru
in loc de silicon se poate pune pasla fonomin si toate imbinarile tapitate cu un material care sa nu faca zgomot la frecare, si adio greieri pentru totdeauna. in aproximativ o luna voi demonta si eu si asa voi face. In plus se mai si izoleaza putin fonic
Steve From Oradea
M-am gandit si eu sa folosesc pasla, dar in primul rand are deja un strat de pasla, se vede si pe una dintre poze, in al 2-lea rand la imbinari nu ai cum sa pui pasla pt ca nu ai spatiu, adica partile mobile care se pot desface de pe bord sunt prinse cu suruburi si cu niste clipsuri, care nu intra la loc daca pui un strat de pasla intre cele 2 suprafete. Eventual ceva foarte subtire. La suruburi nu e nimic deosebit, sunt vreo 20, dar sunt la vedere, sunt in cruce si se desfac fara probleme. La airbag pasager, cand dai jos bordul, are un cablu, care pe la vreo 30 cm de la airbag are o mufa, care trebuie desfacut inainte de a demonta bordul de pe masina. Efectiv airbagul de pe bord se desface din 4 suruburi torx20 fara nici o smecherie.
emilian69
Salut. Scuze pentru off topic dar vreau sa-mi spuna si mie cineva care stie din ce se compune distributia la o Laguna II 1,9 dci 88 kw 120 hp, pentru ca as vrea sa o schimb si am intrebat doi useri care au de vinzare asa ceva si mi-au dat diferite chituri de distributie nici unul la fel cu celalalt. Multumesc si inca o data scuze.
renodood
QUOTE(gsalexandru @ 12 Mar 2012, 08:41)
in loc de silicon se poate pune pasla fonomin si toate imbinarile tapitate cu un material care sa nu faca zgomot la frecare, si adio greieri pentru totdeauna. in aproximativ o luna voi demonta si eu si asa voi face. In plus se mai si izoleaza putin fonic
*


Ar fi perfect daca ai putea poza pasii biggrin.gif

In plus, daca iese treaba cu pasla, trec si eu la treaba.
Steve From Oradea
Si eu imi cer scuze dar pe aceasta cale rog un moderator sa pune postul lui emilian69 la locul potrivit.
gsalexandru
cu siguranta voi face poze. la clipsuri ma refeream la un material subtire, tocmai pentru ca stiu ca nu este loc (am mai facut aceasta operatiune pe alocuri, si am avut succes 100% importiva greierilor)
Steve From Oradea
La mine o sursa de zgomote e usita torpedoului. Aveti ceva idei legat de rezolvare? Poate nu am observat pana acum acele zgomote ce vin de la usa respectiva, dar acum ca nu mai aud greierasii din bord am sesizat smile.gif
renodood
Si eu aveam zgomote de la torpedou, dar nu era de la usita, ci de la becul de acolo, care era dezlipit, si juca intruna pe acolo. Pe imbinari am dat cu WD40, unde era metal, si au disparut zgomotele.

Unul din locurile foarte ciudate de unde aveam vibratii a fost oglinda retrovizoare, care tremura intre 2400-3000rpm ca o albina biggrin.gif
norby_puma
Cum se scoate displayul de la cass?
Liviu_pl
renodood ai echiparea cu retrovizoare simpla sa inteleg? si eu patesc la fel. am incercat sa misc de ea dar nu mi se pare slabita e totusi ciudat cum de intra in vibratie. m-am uitat cu atentie si am observat ca este lipita cu un soi de banda dubla adeziva destul de groasa si cred ca de aici si capteaza anumite vibratii? blink.gif
Steve From Oradea
norby_puma: Daca te referi la displayul din mijloc, il tragi un pic mai tare in sus, dar nu mult doar 1 cm dupa care spre tine. Iese usor. E suficient daca pui mana pe bord si doar cu degetele incerci sa impingi in sus.
renodood
QUOTE(Liviu_pl @ 12 Mar 2012, 23:34)
renodood ai echiparea cu retrovizoare simpla sa inteleg? si eu patesc la fel. am incercat sa misc de ea dar nu mi se pare slabita e totusi ciudat cum de intra in vibratie. m-am uitat cu atentie si am observat ca este lipita cu un soi de banda dubla adeziva destul de groasa si cred ca de aici si capteaza anumite vibratii? blink.gif
*


Da, e simpla. La mine cred ca intrase praf pe acolo, asa ca am sucit-o de cateva ori in toate partile, pana se rotea usor. Tot asa au disparut si zgomotele, de acolo cel putin. Ca in bord tot mai am destule...

Initial am tras de ea sa o scot, dar am vazut ca nu iese, si apoi am tot rotit-o si a rezolvat problema. Presupun ca un degresant nu ar strica, dar nu am idee daca va ramane fixa dupa, asa ca mai bine incerci asa intai.
Liviu_pl
nu mai zic nici eu de bord ca e de belea 053.gif am tot citit topicul si ma gandesc si eu sa il desfac dar imi este cam teama... cumva daca desfac partea de sus a bordului (unde este ecranul cd playerului) am acces la gura de aerisire centrala? mi-au cazut panaramele alea de ghidaje si ma seaca + ca una s-a blocat
renodood
Nope, nu ai. Trebuie dat jos tot bordul, chestie pe care o voi face doar sa mai dea putin caldura, ca am adunat o ferma de greieri acolo biggrin.gif
victor cristian
QUOTE(renodood @ 11 Mar 2012, 22:02)
Daca imi arati cum sa demontez si usita de la cdplayer, ai o bere biggrin.gif

Mi s-a defectat de ceva timp, si nu pot deschide decat fortat. Asta + un aerator care are lamelele defecte.

Oricum, bun tutorial, voi avea nevoie de el in curand, sa mai rezolv din greieri, doar sa dea putin caldura.
*


ptr demontarea capacului de la player ai nevoie de o surubelnita lata dar finuta cu care detasezi intai bratele stanga-dreapta care imping usita (usita trebuie sa stea in pozitie deschisa).ele stau prinse de usita prin doua stifturi turnate pe brate si pe care le fortezi putin cu surubelnita.apoi tragi de usita in jos si o fortezi putin spre tine sa poti vedea si locurile de sus unde sta prinsa.le declipsezi in acelasi fel.eu asa am facut si a durat 5 minute.atentie cand o montezi la loc sa nu scapi ansamblul acela de sus inauntru ca nu stiu daca il mai poti trage afara,vei vedea ca este tensionat,el trage capacul in sus.
Liviu_pl
am fost acum pe la masina si m-am uitat exact pe acolo pe sus...nici vorba sa pot umbla doar ca am depistat cativa greieri la care le vin de hac cat de curand. am observat ca se strange destul de muuuulta mizerie pe la imbinari gen praf si alte nebunii din aer si acelea pot si sursa catorva greierasi? am sa incerc pe la imbinari sa dau bine cu o pensula sau o periuta mai tare poate reusesc sa mai scot ceva mizerie si de pe acolo. si o intrebare off-topic: la capota daca incerci sa ridici din dreptul balamalei se ridica vreun pic? (ceva de genu a 5 mm max)
bogdanbby
si io am de gand sa demontez tot bordu si sa pun un burete care izoleaza fonic pe perete din fata ca sa nu se auda asa tare motorul si la montarea bordului vreau sa pun si eu silicon din ala negru de etansare. cred ca e mai rezistent ca si ala transparent.
ma enerveaza cand il aud vibrand
renodood
QUOTE(victor cristian @ 13 Mar 2012, 17:02)
ptr demontarea capacului de la player ai nevoie de o surubelnita lata dar finuta cu care detasezi intai bratele stanga-dreapta care imping usita (usita trebuie sa stea in pozitie deschisa).ele stau prinse de usita prin doua stifturi turnate pe brate si pe care le fortezi putin cu surubelnita.apoi tragi de usita in jos si o fortezi putin spre tine sa poti vedea si locurile de sus unde sta prinsa.le declipsezi in acelasi fel.eu asa am facut si a durat 5 minute.atentie cand o montezi la loc sa nu scapi ansamblul acela de sus inauntru ca nu stiu daca il mai poti trage afara,vei vedea ca este tensionat,el trage capacul in sus.
*


Problema la mine e ca orice arc sau chestie e acolo in spate care tensioneaza usa sa se inchida, sau sa culiseze fin e dus. Deci acum usita a ramas sa alunece doar pe clipsurile laterale, in spate se simte de parca ar fi 'franata', deci agata in ceva. Daca reusesc sa scot asa cum zici, ai o bere si tu biggrin.gif
QUOTE(Liviu_pl @ 13 Mar 2012, 17:32)
am fost acum pe la masina si m-am uitat exact pe acolo pe sus...nici vorba sa pot umbla doar ca am depistat cativa greieri la care le vin de hac cat de curand. am observat ca se strange destul de muuuulta mizerie pe la imbinari gen praf si alte nebunii din aer si acelea pot si sursa catorva greierasi? am sa incerc pe la imbinari sa dau bine cu o pensula sau o periuta mai tare poate reusesc sa mai scot ceva mizerie si de pe acolo. si o intrebare  off-topic: la capota daca incerci sa ridici din dreptul balamalei se ridica vreun pic? (ceva de genu a 5 mm max)
*


Eu zic ca degeaba dai cu pensula pe acolo, materialele isi pierd in timp proprietatile elastice, nu mai stau lucrurile etans, se mai desfac imbinarile, iar jocurile au loc tocmai datorita spatiilor libere. Deci daca dai bordul jos si umpli golurile, ai toate sansele sa faci liniste in masina.
QUOTE(bogdanbby @ 13 Mar 2012, 19:13)
si io am de gand sa demontez tot bordu si sa pun un burete care izoleaza fonic pe perete din fata ca sa nu se auda asa tare motorul si la montarea bordului vreau sa pun si eu silicon din ala negru de etansare. cred ca e mai rezistent ca si ala transparent.
ma enerveaza cand il aud vibrand
*


Sa nu fie prea rigid doar, din ce stiu, cel transparent e ceva mai flexibil, si chiar daca il pui la suprafata de contact dintre 2 elemente care nu sunt perfect drepte, orice joc e amortizat. Oricum ar fi, eu sunt foarte curios de cum va iesi.
RuNNeRp
salutare tuturor. Puteti sa-mi spuneti si mie care e sistemul care tine usa inchisa ? la mine de ceva vreme nu mai vrea sa stea inchisa si nici suportul de pahar nu prea mai sta apasat... e nevoie sa dau bordul jos sau pot rezolva altfel ?
Steve From Oradea
Usa are un sistem de inchidere destul de enervanta. Cand inchizi usita, se intinde o foaie de metal care are tendinta sa se retraga si astfel se ridica usita cand se apasa pt deschidere. Sistemul acesta culizeaza pe niste sine si pe mijloc are un ghidaj, care cand inchizi usa se agata, si cand apesi a doua oara iese din acel ghidaj astfel se elibereaza si datorita acelei foi de metal se retrage si se ridica usita. Sper ca ati inteles ceva smile.gif
Am facut un desen, poate va ajuta mai mult! Vedere de sus!
renodood
Asta explica de ce imi agata mie, o fi mort 'melcul' ala.
RuNNeRp
Multumesc Steve. Daca intre timp se mai apuca cineva sa dea bordul jos, faceti si o poza cu nenorocirea aia de sistem va rog.
adi_cav
Salutare , Steve m-ai putea ajuta sa-ti dai cu parerea despre niste greierasi din bord si sa-mi dai niste sfaturi ? Am impresia ca la grila de aer din fata care dezabureste parbrizul, se aude un zgomot de plastic desfacut, iar la curbe mai stranse sau la urcatul unei rampe, se aude ca un surub care se rostogoleste dintr-o parte in alta ! Sunt din Oradea, eventual daca imi poti da un PM cu nr de telefon sa te sun cand ai timp si daca ai vrei sa ma ajuti binenteles. Multumesc
cristixxxlog
Are cineva idee daca la varianta facelift procedura de demontare e la fel? Trebuie neaparat sa demontez cozorocul de la ceasuri, displayul cd si bara ornamentala ca troznesc toate astea intr-un mod infiorator!
tacufmr_lagunaII
Incerc maine sa pun un fisier pdf cu demontarea bordului la modelul facelift.
cristixxxlog
Multumesc anticipat! smile.gif
tacufmr_lagunaII
Asa cum am promis.
cristixxxlog
Multumesc frumos! Maine ma pun pe treaba! Daca scap de greierii astia e senzational, fiind singura problema a masinii.
renodood
Nu ai pdf si ptr varianta fara facelift? biggrin.gif
StefanT
A mai facut cineva operatiunea? Ma bate si pe mine gandul sa dau un stra de silicon sanitar pe la imbinarile plastic-plastic. Mi se pare o idee foarte buna.
Steve, esti multumit in continuare de rezultat, este OK?
Steve From Oradea
Da, desi nu a trecut foarte mult timp, sunt multumit in continuare smile.gif
cristixxxlog
Eu am reusit sa scap de harmalaia de sub baghrta cromata. Am scos bagheta si am bagat wd40 pe acolo si vad ca tace . Insa e mult mai mult de munca decat am avut la megane...

Trebuie rezolvati greierii din spatele ceasurilor de bord, cei din cotiera, din usa spate dreapta si hayon.

Cei de la imbinarea bordului cu parbrizul insa cred ca vor ramane...
StefanT
WD40, contrar a ce crede lumea, nu face minuni. Si daca amelioreaza ceva, oricum este temporar.
RuNNeRp
am facut si eu operatiunea in weekendul asta. Am scapat de toate insectele din bord, dar acum dupa ce pornesc motorul mi se aprind SERV + ESP. Ce am facut gresit ? stie cineva ? O fi de la chestiile alea de sub volan care se rotesc ?
gsalexandru
Daca nu e o coincidenta sa se fi defectat ceva , atunci de sub volan este problema
RuNNeRp
de sub volan cred si eu ca e problema, dar in ce ar putea fi ? Cand pun contactul se sting toti martorii ok, doar cand pornesc motorul se aprind SERV+ESP.

P.s. desi volanul a fost montat la locul lui ok (are catare), mi se pare ca e putin rotit fata de pozitia normala, cu volanul la pozitia normala, rotile sunt usor bracate spre dreapta. Inainte era cam la fel, dar nu aparea eroarea.
cristixxxlog
QUOTE(StefanT @ 9 Apr 2012, 08:47)
WD40, contrar a ce crede lumea, nu face minuni. Si daca amelioreaza ceva, oricum este temporar.
*



Planul era sa dau cu vaselina la spray, insa nu aveam...vom vedea cat va tine...
gsalexandru
Nu ai montat corect senzorul care citeste rotatia volanului (nu mai stiu exact cum ii zice), sau poate ai uitat sa-i conectezi mufa. Mai desfa odata si pune totul drept.
Radocanu
RuNNeRp: Ai miscat de senzorul de rotatie al volanului, sau poate s-a decalibrat singur daca i-ai scos mufa
Ce e sigur, e ca trebuie sa il recalibrezi
Se face foarte usor din ddt2000 ( in caz ca ai interfata de diagnoza)- 2 minute
Salut
Steve From Oradea
Poti sa ne explici cum se face calibrarea din ddt2000???
StefanT
Cred ca se refera la citirea inclinatiei volanului din modulul de ABS, pe care din pacate multi nu il pot "vedea" (prince acestia ma aflu si eu)
RuNNeRp
eu unul am innebunit incercand sa ma conectez la computerul de esp prin ddt2000. A reusit cineva ?
audiofilu'
Cei care au demontat bordul cum au blocat calculatorul airbagului? Ma tem ca daca ma apuc sa fac asta (cu ajutor) si nu am sculele electronice necesare sa nu fie belea mai mare... Demontarea in sine nu pare sa fie problema insa partea electronica vad ca da.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.