Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: ajutor
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Renault Kangoo & Renault Vehicule Utilitare
laur0111
salutare,am umblat la chestia care cred ca este o valva sau ceva care are legatura cu turbo,si acum bazaie in timpul mersului,daca ai scot mufa nu mai bazaie dar dupa ce opresc si pornesc din nou bazaitul apare....
am sa pun o poza cu chestia cu pricina poate careva imi spune si mie ca sa-i fac sa se opreasca si ce influente are chestia aia,mentionez ca i-am scos capacul si am invirtit de virful din interior
Caliente
aoleu aia asa rontaie/bazaie si la mine e la fel, si trage super nu are nici o problema, e un motoras solenoid ceva. Dupa ce opresc motorul se mai aude 1,2 secunde si se opreste.
$$ilvviu
Se numeste TRS, este o electrovalva care comanda turbina.
La cele cu geometrie variabila da mari batai de cap daca se deregleaza.
La turbinele simple deshide si inchide wastegate-ul.
laur0111
spune-mi te rog frumoas daca sti ce trebuie sa-i fac,mentionez ca am umblat la ea,cautind butonul care inchide circuitul electric in caz de impact,am scos capacul si am dat putin stinga dreapta cu surubelnita,e ca un potentiometru inauntru,laur0111 este id meu de mes daca cineva poate sa-mi spuna ce tre sa fac,multumesc!
furia galbena
Si eu o mai aud din cind in cind in mers am vreo 30.000 de cind o aud si se pare ca nu are nici o influenta biziitul indeosebi la rece se aude...
Caliente
eu o aud cum bazaie doar cand ridic capota si atat, rontaie asa
$$ilvviu
Daca masina trage normal nu va bateti capul cu ea.
laur0111
ca sa zic ca trage sau nu trage,am mers foarte putin cu ea prin curte la mecanic dar am observat ca uneori nu prea trage in viteza a 2-a,ca mai mult nu am avut unde sa bag,ce trebuie sa-i fac???
cristi73
Aoleu...si eu am atins electrovalva aia din poza de mai sus si i-am scos din greseala un furtunas de sub ea...facea masina ca toti dracii cu fum negru fara putere si becuri aprinse in bord ( becul de bujii si inca unul..nu mai stiu) Chiar imi intrerupea pe la 2700 de turatii, dupa ce am citit si m-am documentat de aici de pe forum l-am descoperit (furtunashul) si l-am pus la locul lui si logic acuma merge super. smile.gif
Caliente
baieti, mi s-a aprins spirala in bord si nu urca in turatii motorul, inainte auzeam valva asta cum rontaia, se auzea bazaitul ala, acuma sa sprins spirala aia si nu mai are putere,nu se mai aude motorasul ala solenoid,i-am curatat contactele la mufa, am scos furtunasele , le-am bagat si nimic, pe loc se tureaza cam greu pana la 3 mii, in mers prind greu 50-60 , sunt momente cand se stinge becu in bord cateva secunde si daca sunt in a 3-a a4-a si am pedala in podea ma lipeste instantaneu de scaun, dupa cateva secunde iar apare becu si scade puterea, cred ca acel motoras nu mai baga presiune in turbo , aveti idee daca il pot repara, sau de unde il cumpar, cat ar costa ?
nando
Salut ,inainte de a schimba electrovalva verifica daca cele 2 furtunase care ies din ea sint conectate unul in partea de sus la EGR si celalalt sub motor in partea din spate la Turbo. Este posibil ca atunci cind ai curatat electovalva sa le fi miscat si ele au iesit pt ca nu au coliere si daca sint uzate ies f usor. Motorul meu avea aceleasi simptome ca si al tau iar problema era furtunasul de la electrovalva la turbo. Bafta!
cristi73
Din cate stiu, electrovalva aia ecam 100euro . Totusi verifica furtunasele de dedesubtul electrovalvei ...e posibil sa fi iesit din locasul lor ( fum ceva iti da la accelerare?)si simptomele sant exact cele pe care le-ai descris. Spor.
Caliente
baieti, furtunasele erau in electrovalva, si fiecare la locul lui bine puse , ce am observat este ca inainte dupa un drum de 10 minute de exemplu electrovalva frigea si se auzea ca merge, acum dupa 30 de minute de mers e rece si nu se aude nimic sad.gif si spirala in bord
cristi73
Daca zici asa...Atunci bafta la ....desfacut si spune-ne si noua ce contzine aceea electrovalava . Poate reusessti s-o faci, o fi ceva, o bobina in ea. intrebare.gif Bafta.
Choice777
Eu la fel patesc. Am verificat erori, am sters ce era si apoi la un deal unde a murit peste 2000 ture.
Am desfacut-o si asta e ce am gasit in interior. Momentan e pe masina dar neconectata...nici mufa nici furtunasele. Furtunul pt vid la turbo e pus direct la pompa vid pe motor. Egr e deconectat .
Deci desenul contine poze luate de pe net ca sa nu o mai desfac pe a mea de pe masina...e duminica.
Nu vad ce s-ar putea strica la ea..e doar un electromagnet si un disc..restul nu se misca, tija degeaba se roteste cu surubelnita, nu are reglaj , merge doar in gol....Toate is prin presare..tija e printr-un electromagnet ceva.e prin presare, merge scoasa, pusa la loc far aprobleme.
Furutnaseel alea is cam moi, poate vechime le face sa se gtuie singure cand se alica vidul si deci vidul sa intrerupa furtunasul spre turbo cam pe la jumate si deci turbina sa nu primeasca comanda ? Am suflat,tras, nu par gaurite furtunasele.

serviccom
Am umblat si eu la electrovalva care comanda westgate-ul. Cineva a pus niste poze mai sus foarte bune. Daca suspectezi ca acea electrovalva (trs cum vad ca i se spune) ca ar fi o problema in functionarea defectuasa a motorului, o puteti verifica daca e buna destul de repede. Se masoara rezistenta bobinei, a mea are 16.5 ohm si cred ca asa au toate, iar daca ai rezistenta asta, inseamna ca din punct de vedere electric e buna. Nu e nevoie sa invartiti cu surubelnita de surubul ala de sub capac ca o dereglezi, daca ea a fost reglata in felul ala, inseamna ca asa trebuie sa mearga. Pentru cine a invartit de acel surub, va spun cum sa il faceti la fel cum a fost. Desurubati surubul de tot pana iese afara apoi il infiletati la loc fix 19.5 ture si asa trebuie sa ramana. Nu stergeti pasta aia alba de pe filet, este pusa sa previna dereglarea. Se poate doar spala buretele ala din capac cu rol de filtru, usor sa nu il rupeti si asta e tot. Trs-ul meu e Pierburg 7700113071 deci de asta e vorba, daca aveti alt model e posibil sa nu mai fie valabil ce am ssris mai sus, desi nu cred sa fie construite altfel. Masina mea e un Trafic 1.9 DCi 74 KW. Acea electrovalva trebuie sa se auda bazaind daca pui urechea aproape si se incalzeste dupa un anumit timp de functionare, dar functioneaza numai cu motorul pornit, daca doar pui contactul fara sa pornesti motorul nu merge.
Am umblat la ea pentru ca am avut si eu celebra problema cu aprinsul becului martor bujii incandescente si intrarea in limp mode cu limiterea turatiei si puterii motorului, dar cum am rezolvat am sa scriu pe un topic dedicat acestei probleme.
Sper sa ajute pe cineva postarea mea.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.