Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme incarcare?
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
Ranga
Va salut calduros, frati de suferinta!

Va adresez si eu cateva intrebari, legate de incarcarea bateriei(Renault Clio 2005/dci)
Acum 2 zile n-a vrut sa mai porneasca dimineata. I-am dat de vreo 3 ori la automat si intr-un final a cedat bateria..
Am venit cu o alta masina si am luat curent de pe ea, prin cabluri. A pornit relativ usor. Am dus'o pana la serviciu, ~ 15min de mers + 20min la relanti in fata blocului.
Acolo cand am ajuns, am parcat'o unde o parchez de obicei, am oprit motorul si dupa 1min l-am pornit din nou, sa vad daca s-a incarcat bateria. A pornit usor, fara probleme.

Dupa circa 4 ore, cand am am terminat programul, m-am dus sa-mi iau masina sa plec. Surpriza! N-a mai invartit deloc. huh.gif S-a resetat kilometrajul, etc. Am lasat-o peste noapte acolo...
Astazi am luat bateria de pe masina, am pus'o pe redresor si pe urma hai cu ea pe masina. Dupa 2-3 ture, a pornit.
Am masurat cu aparatul pe alternator si aici intervine marea mea dilema:

La prima masurare imi arata 13,43v . Acceleram si teoretic ar fi trebuit sa-mi creasca tensiunea, dar nu, la mine scadea. blink.gif De la 13,43 a ajuns la 12,10 .
Zic, poate nu masor eu cum trebuie(initial am pus aparatul pe masa bateriei si pe firul rosu care vine de la alternator). Mai masor inca o data. Pun firele pe borna alternatorului si pe caroserie. Surpriza: 15v! blink.gif
Zic ca e bine, desi trebuia undeva pe la 14,6v. Pun iar aparatul pe bornele de la baterie, accelereaza un coleg, aceeasi tensiune, 15v..
Am ramas cu gandul impacat ca-mi incarca...
Plec spre casa, ajung in parcare, stau vreo 20min cu motorul pornit, opresc si dau din nou la cheie, sa vad daca porneste. Din nou alta surpriza: nu a invartit nici macar jumatate de tura si din nou se reseteaza tot in bord....

Va rog, daca ati mai avut probleme de genul, dati-mi si mie un sfat.
Am nevoie urgenta de masina, pentru a'mi duce sotia la medic. Daca as fi avut mai multi bani in perioada asta, m-as fi dus la service, dar asa....ma gandesc ca poate ii dau de cap singur.

PS: cand am pornit'o cu cabluri de pe alta masina, boul care mi-a pus cablurile pe bateria mea, a facut un scurt, ca a zis ca a iesit o scanteie mare. Acum se vede pe borna de + locul unde a facut scurt(numai el stie cum a reusit).
Ma gandeam ca poate o avea siguranta arsa, dar m-am uitat si e buna.


Va multumesc anticipat si imi pare rau ca mi-am facut intrarea pe forum cu un necaz! N-am apucat nici sa ma prezint, nici nimic, dar promit ca ma intorc si o sa va arat si "pacienta" mea.
PhilipMorris
Poate sa fie firul de la masa alternatorului buba, sa fie un contact imperfect acolo daca iti da variatii mari de tensiune.
Cel care te-a ajutat poate era neindemanatic, se mai intampla daca nu dai curent cu crocodili ca rutina zilnica sa nu fii intotdeauna atent la ambele cabluri. Cel mai probabil i-ai cerut ajutorul si el ti l-a dat. wink.gif
Ranga
Culmea e ca am avut crocodili speciali pentru asa ceva. O fi atins caroseria, nu stiu...
M-am uitat acum la firele alternatorului si nu sunt slabite. Ma gandesc ca poate a cedat bateria dar tot nu-mi dau seama de ce-mi scadea tensiunea pe borne cand acceleram. unsure.gif
mad_biker
Pentru a elimina bateria din ecuatie cel mai simplu e sa iei de la un prieten o baterie, sa o pui si sa masori. Daca ai incarcare ok adica 14-14.2 inseamna ca e bateria, daca nu inseamna ca de la sistemul electric al tau e problema si trebuie investigat mai departe.
Din ce localitate esti? Daca esti de prin zona Iasi-Bacau te pot ajuta eu fara sa mai mergi la service.
Ranga
Multumesc mult pentru ajutor dar stau in Bucuresti. Asta vreau si eu sa fac, sa pun bateria unui amic sa vad care-i buba.
E posibil ca bateria sa fie cauza si sa nu mai tina curent deloc?
PhilipMorris
Incearca sa masori tensiunea si la borna bateriei in incarcare. Ai spus ca ai masurat-o la alternator si la caroserie.
Nu ar trebui sa ai 15 V in instalatie sub nici o forma.
Ranga
Pai de asta ma miram si eu.
Prima oara am masurat pe bornele alternatorului si pe caroserie. La prima masuratoarea era 0. Pe urma am pus aparatul pe baterie si cineva accelera. La relanti aveam 13v. Cand accelera, scadea la 12,10v. blink.gif
Iar am pus aparatul pe alternator si pe caroserie si imi indica 15v. Am pus iar aparatul pe bornele de la baterie, la fel..15v.
Ceva se intampla dar nu stiu ce. Din cate am inteles, releul de incarcare este pe alternator, deci trebuie sa dau alternatorul jos sa verific releul.
Altcineva mi-a spus ca s-ar putea sa fie periile alternatorului, ca se slabesc sau tocesc. Deocamdata n-am cum sa umblu la ea, ca n-am garaj. N-am nici bani sa o duc in service deocamdata. Am auzit ca numai diagnosticarea e 1,5mil, la reprezentanta Renault... wacko.gif In felul asta imi iau bicicleta. Nu de alta, dar am probleme si la o planetara si trebuie schimbata. Cand am aflat cat e una noua, mi-a scazut glicemia instant. blush.gif
Totusi, iubesc masina. wub.gif
cmandrei
Printre altele mai poti curata bine bine bornele bateriei. Le scoti si le dai cu hartie abraziva finuta si la fel si pe bornele bateriei. Am "experimentat" pierderi de 1,5-2 v incarcare din cauza bornelor de la baterie.
PhilipMorris
Nu se pierd volti la un contact imperfect. Poti pierde curent, intr-adevar. Daca ai o alta tensiune in circuit este de la un circuit de incarcare defectuos.
Ranga, unele aparate de masura pot indica valori false datorate curentilor de inductie prezenti pe circuit. Mai ales cele digitale de proasta calitate. In general se folosesc aparate de masura anlogice, cu ac indicator, daca vrei sa fii sigur.
Ai fie o problema la releul alternatorului, fie la alternator. Bateria poate sa fie cat de proasta, nu iti scade tensiunea de incarcare la valori asa mari.
Am mers pe solutia firelor slabite initial, pentru ca simptomatic sunt asemanatoare cu defectiuni majore la incarcare si nu necesita bani multi. Sunt de urmarit zone revopsite ale masinii, acolo unde vopseaua s-a scurs si nu mai permite contact electric sau zone expuse puternic umiditatii, si care au corodat. Sau chiar fire care sa aiba invelisul bun dar ele sa fie rupte dpdv conductiv.
Daca toate firele sunt ok, tre sa vezi un electrician sa iti masoare alternatorul. Nu poate fi nici asa de scump, am un prieten care s-a dus la cineva si l-a costat 50 lei manopera montaj punte redresoare la o solenza. Plus cat a dat pe piesa undeva la 70 ron parca, nu sunt sigur.
Ranga
Am dus azi masina in service. Problema alternatorului a fost fulia.
Am cumparat una nemteasca la 240ron, care spun ei, ar fi mai buna decat cele originale de Renault.
Acum sa vedem cat tine..

Va multumesc pentru sprijin baieti! Lasati topicul deschis, poate va ajuta si alti "pacienti".
cmandrei
Ok ce se pierde blush.gif nu ma pricep la chestiile astea care curenteaza smile.gif. Oricum ceva se pierdea si s-a corectat prin curatare smile.gif.

Foarte frumos daca s-a rezolvat. Dar nu facea nici un zgomot "deranjant" ?
Ranga
QUOTE(cmandrei @ 2 Feb 2012, 15:47)
Ok ce se pierde  blush.gif nu ma pricep la chestiile astea care curenteaza smile.gif. Oricum ceva se pierdea si s-a corectat prin curatare smile.gif.

Foarte frumos daca s-a rezolvat. Dar nu facea nici un zgomot "deranjant" ?
*



Ce sa se piarda, ca nu inteleg ce vrei sa zici? unsure.gif Nu este vorba de nici o curatare, ci de inlocuirea fuliei.

Asta este Fulia.

Zgomot sa stii ca nu facea deloc.
andutu
Sa numai deschid alt topic pun si eu urmatoarea mea povestioara.
In aceasta iarna m-a lasat bateria , in perioada cu ninsorile, am vrut sa o incarc la un service neavand bani de una noua, 15 lei ora de parca o incarca la redresor placat cu aur in fine am gasit la un vecin am incarcat-o am pus-o pe masina si de fiecare data am o luam in casa sa nu se descarce stand in frig.Dupa ce s-a mai inmuiat timpul am pus-o din nou pe masina definitiv dupa 2-3 nopti de stat iar s-a dus de tot de nu mai se aprindea nici bordul se reseta incontinuu.Am zis asta e este moarta ( Baterie Tudor 8 ani de zile m-a tinut).Ok azi am luat alta Varta Silver Dynamics 60ah 600A, pentru 1.5dci 65cp.Facandu-mi respectivul de la service test de incarcare mi-a zis ca stau la limita cu incarcarea, 13.98v si 13.82v cu faruri ventilatie radio pornit.Stiam ca mai facusem niste verificari cand ma lasase prima baterie dupa ce am pus-o pe redresor.Dupa ce se incalzeste motorul incarcarea ajunge 14.3 respectiv 14 cu faruri ventilatie etc.

Intrebare:De ce atunci cand motorul e rece incarca 13.98-13,89 si dupa o tura de 5km dupa ce se incalzeste 14.30-14v o fi tot de la fulie ca la colegu?
espacern
La DCI dupa pornirea motorului rece functioneaza bujiile(consuma mult curent)pana se ajunge la o anumita temperatura a lichidului.
Probabil de aici diferenta de voltaj inregistrata de aparat....zic si eu!

@+
luckas_itd
Salut,asa este, dci consuma mult curent cand lichidul este rece(acele termoplonjoane).Trebuie sa incarce intre 13.8-14.2, si din cate vad te incadrezi in aceste plaje,deci nu-i o problema.
andutu
asa ma gandeam si eu ca e normal pana ajunge motorul in parametrii lui normali de functionare.Multumesc pentru raspunsuri.
meggeo81
QUOTE
Intrebare:De ce atunci cand motorul e rece incarca 13.98-13,89 si dupa o tura de 5km dupa ce se incalzeste 14.30-14v o fi tot de la fulie ca la colegu?


un alternator normal, la puterea la care l-a facut fabricantul pentru masina respectiva, trebuie sa incarce 14,2-14,3 DIN SECUNDA IN CARE MOTORUL MERGE LA RELANTI, indiferent ca afara sunt - tispe mii de grade. nu e loc de alte explicatii. cind nu se intimpla asta, alternatorul respectiv , (cazul de mai sus), are are o problema. parerea mea e sa-i dai jos carbunii si sa cureti inelele colectoare cu alcool tehnic, apoi sa verifici firul rosu gros daca nu e coxat unde se leaga la alternator.
andutu
o sa ma duc o data cu ea la service , ca la alternator nu ma bag , nu am nici ustensilele necesare si nici cunostinte imediat ce voi afla problema o voi posta aici.
luckas_itd
Te poti duce la un service pentru o verificare a starii alternatorului,dar poti face asta si acasa destul de usor,trebuie dat jos capacul negru din spate pentru a ajunge la ei.Mai trebuie verificata si starea colectorului,daca este uzat prea rau trebuie schimbat.La mine ajunsese cam asa:
verde
Si cu motoru rece si cu el cald trebue sa masori in aceleasi puncte (legatura de masa) cu acelasi aparat.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.