Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cit va consuma buburuza pe timp de iarna ?
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Renault 4, 5, 8, 10, 11, 12, 18, 19, 21, 25 > Renault 5
Matrixxxul

Dragilor, cit va consuma buburuza pe timp de iarna ?

A mea (motor 1,4) observ ca se indreapta spre un 10% in Bucuresti (mers zilnic 8-10 km) - mi se pare cam mult, totusi e un motor mic...care trage putina greutate. Si mers normal, nu cine stie ce accelerari "fulminante". Am cumparat-o in toamna tarziu, asa ca inca nu stiu cit papa vara. Daca la fel de mult, cam nasol...Oricum, m-am indragostit de ea. Sint doar curios, cit ar trebui sa fie teoretic macar, consumul ideal urban.

Voi sinteti mai norocosi ?

mihai1677
A mea 1300cmc, toamna max 9% in oras forjata. Iarna trecuta nu sarea de 10. Si mie mi se pare cam mult dar... Afara am scos 4,7

Matrixxxul
Atit, doar Mihai ? Nici o alta observatie/parere ?...

Mare dezinteres pe acest forum de buburuze...Chiar m-am intristat. Si cite intrebari mai am sa pun...probabil ca trebuie sa le tin pentru...google.
maRiu5
salutare tuturor

si eu am motor de 1.4 cu weber 32 si-mi consuma aprox 9 pe timp de iarna in oras ( porniri cu socul tras pana e cald motorul )
Adi R5
salutare,
motor 1.4 cu carburator de dacia 1310,consum intre 5-7%..si masina merge zilnic,atit in oras cit si in exterior...serviciu de curierat...e drept ca pe aici nu am avut vreme foarte friguroasa,dar de cind am pus carbul de dacia nu a sarit de 7% in oras.
Matrixxxul
Fericitule, cu 7% urban sa tot mergi !

Eu nu am gasit specificatiile date de producator pentru 1.4....Mai caut, macar sa ma enervez citind teoretic, consumul ideal...
davincu
A mea se invarte la 5.5 acuma iarna -benzinar de 1.4- dar e vorba de exterior si frecvent sunt nevoit sa merg mai jos de a 5-a.
Am observat ca mi-a crescut consumul cu gumele de iarna, dar era de asteptat.
Totodata mi-a scazut viteza de croaziera, ceea ce ar duce la scaderea consumului, dar
pe de alta parte merg mult mai multi km, decat vara, in trepte inferioare de viteza.
Dupa manual are consumul minim la 70 km/h.

Matrixxule, producatorul zice: benzinar, 1.4= 4.5L /100km la 70 km/h. N-am rabdare sa caut linkul, dar crede-ma pe cuvant ca asa scrie.

Consumul urban, socotesc eu, nici nu poate fi luat in discutie. Este absolut inconstant si neconclusiv. Uneori stai bara la bara si inaintezi tot cate putin de-ti vine sa iei bicicleta, alteori -weeck-end- e orasul mai liber. In oras mai bine socotesti consumul / ora decat /km.
In oras sunt strazi aglomerate si intersectii unde stai de te plictisesti, precum sunt si strazi laterale mai putin circulate, lungi si prioritare. Nici orasele nu sunt la fel! Nici orasul nu e asemenea de la o ora la alta.
De aceea cred ca mai cinstit e sa vorbim de consumul la drum intins si de ce nu, despre stilul economic de a conduce.
Matrixxxul
Davincu, foarte bine punctat. Eram doar curios, cum naiba un aspirat cu masa de 700 kg , cu motor de 1,4 de 44 kw poate "minca" in oras aproape 10 iar un Volvo turbo 850 T5 de o tona jumate, cu motor de 165 KW maninca 12,8 in oras (cealalta jucarie a mea) ...

Incredibil, nu ?

La drum extern inca nu am scos-o - sper sa o fac in primavara, nu prea imi doresc sa ramin inzapezit intr-un R5 iarna asta, in vreun viscol pe o sosea in plin camp, vreo 10-15 ore...ca alti nefericiti.
P.S. Gasesc foarte enervant locasul unde bagi degetul sa deschizi usa - cind ninge e plin de zapada acolo, inclusiv pe clanta aia de plastic de deschidere... Super gandire franceza !

Eu, pe link-ul www.supercinq.fr am gasit cifrele astea:

cylindree - 1397 cm3
couple - 104 Nm CEE
boite de vitesse - 5 raports
vitesse maximale - 165 km/h

Consommation aux 100 km:

a 90 km/h = 4,6 L
a 120 km/h = 6,3 L
cycle urban = 7,2 L
davincu
@Matrixxxule, eu mi-am luat niste lanturi pentru situatia ca as ramane inzapezit. Ce-mi pare rau acuma e ca in timpul verii mi-a fost lene sa incerc sa le montez, doar asa ca sa vad cum se monteaza. Acuma le am in portbagaj, dar la nevoie as fi cam dezorientat.

Ideea ca te sperie sa ramai cu R5 inzapezit, cred ca e putin exagerata. Spun asta din perspectiva unuia care a circulat cu Opel Rekord de 2000 cm3. Avea tractiunea pe spate, iar spatele era foarte usor. Iarna am pus un sac cu nisip in portbagaj, ca sa fie mai greu. Apoi am circulat cu o camioneta Mercedes. Tot tractiune spate. Fata era foarte grea si spatele foarte usor. Era un cosmar. Apoi microbus WV LT tot asa, cu tractiune spate si spatele usor. Daca era incarcat cu marfa te simteai salvat, dar cu busul gol era arta sa mergi iarna. Un progres a fost WV tipI cu motor spate si tractiune spate. Macar era greu spatele si aderenta era mai buna.
R5 cu greutatea pe fata si tractiune tot fata e mult mai bun, chiar incomparabil. Apoi mai ai si posibilitatea de a-ti monta lanturile. Unde mai pui ca e benzinar. Cu diesel am avut aventuri de cosmar in zone muntoase si ger cumplit, motorina s-a ingrosat ca untura si am ramas in drum.

Pispirica de R5 e foarte buna fata de multe alte masini. Poate fi mult mai rau pe zapada cu alte masini mai puternice si mai aratoase.

Nu contest ca sunt unele masini inteligente cu sisteme antiderapaj, ABS etc, nici nu stiu cum se numesc. Daca totusi e musai sa pleci cu ea prin nametii astia, lasa rotile fata ceva mai dezumflate si ia lanturi cu tine, rezervoru plin, verifica antigelu, bateria, lichid de parbriz de iarna, telefonul...si sofer grijuliu.

PS: Tebuie data jos roata pentru montarea lanturilor?





Matrixxxul
Nu trebuie data roata jos, lanturile au un sistem special cu care se prind - niste cleme/prinderi. Vezi ca gasesti pe youtube filmulete cu montajul lanturilor. De ex.
&feature=related


Vorbeam de frica de a ramine inzapezit, bineinteles ca e exagerata aceasta frica. Insa, cind vad cum buburuza aluneca pe toate sleaurile dintre strazile laturalnice, cind deschid usa si vad zapada de-a lungul conturului usii (cum ar fi sa stai in plin viscol, in camp, vreo 10 ore ?) intrind pe la chedere sau pe unde mama naibii de proiectanti francezi intra...cind dupa ce opresti motorul - la vreo 15 minute e frig in ea, etc...te cam apuca indoielile privind supravietuirea in buburuza la...-18 grade.

Bineinteles ca daca ai rezervorul plin, mincare la tine, apa, paturi groase, 2 fete frumoase pe bancheta din spate asteptind cuminti (gindindu-se la cine stie ce fantezii ar face cu tine sau tu cu ele), etc - aventura devine una chiar interesanta, nu ?

Eu folosesc buburuza doar in Bucuresti, a fost principalul motiv de a avea o masina mica si plina de personalitate si istorie in acest oras. Pentru aventuri, folosesc bestia suedeza - Volvo 850 t5 tunat la 280 cai, cu care am luat 2 premii in Slovacia si Elvetia, masina facuta special pentru ierni si conditii de drum ca in Suedia. Dar asta-i alta poveste.

Probabil ca dupa ce treci printr-o iarna crunta in buburuza, ai mai multa incredere in ea, nu neg. Eu momentan, sint putin cam rezervat, chiar daca-mi place la nebunie masinuta.
TICLAZAU
salut.am si eu minunatie pe 4roti din 85 motor de 1.1 carb.solex o am cam de un an de zile acum iarna am obsevat un consum de 8% in oras si 6% afara .vara aveam un consum de 7%in oras mers normal , 5% afara(90-110km/h) testat pe distanta AR-CJ.
In primavara vreau sa pun un set motor de 1.4 un carburator dublucorp weber si o chiuloasa alpine sunt curios sa vad atunci ce consum o sa am.
Adi R5
hopa! inca un vecin! salutare! smile.gif
Matrixxxul
Un sfarsit, acest topic incepe sa capete...greutate. Multumesc tuturor pentru raspunsuri si, de ce nu inca mai astept(am) si alte pareri personale.
davincu
Ticlazau, salutare si bun venit! Zici ca ai de gand sa pui set de 1.4? Numa set? Adica incap cilindrii in blocul de 1.1 ? Adi (salut!) e doctor in asa ceva!

Matrixxxule, ai dreptate, nu pot compara R5 cu Volvău sau Volvalău (nu stiu la care din astea se incadreaza al tau radmasa.gif ), mai ales la fineturi cum sunt usile, dar si alte amanunte de finisare. Are si prea mult plastic care a cam imbatranit si una doua plesneste cand umblii la el. Nici cu caldura nu sta chiar grozav, cu toate astea imi e masinuta cea mai draga din cate mi-au trecut prin mana, cu exceptia cazurilor in care m-am gandit sa-i dau foc.
Am vazut la stiri la TV un pilot ce ne sfatuia ce si cum cu manevrarea pe zapada.
Revoltator a fost momentul in care am observat ca la el tragea atat fata cat si spatele si cred ca mai avea cuplat un sistem ce nu-i permitea rotii sa se invarta in gol, nu stiu cum se numeste, dar m-a revoltat prefacatoria. Imi arat el acolo cum se pleaca de pe loc pe zapada si cum iese dintr-o impotmolire.
Ieri, pe drum european se circula cu 50km/h, masinile de curatat zapada nu faceau fata, iar depasirile, daca nu imposibile, oricum erau foarte riscante.
In asemenea conditii ce parere sa mai ai despre consum?
Matrixxxul
Da, nu se mai pune vorba de calculat nici un consum in aceste conditii de iarna...speciale. Important e sa ajungi acolo unde aveai nevoie CU BINE.

Eu de exemplu, aseara, din fata blocului pina la munca am mers doar cu a I-a si cu a II-a. La naiba cu consumul cu asemenea stil de condus laugh.gif

Apropo de pilotul ala de la Tv - mare vrajeala. Trebuia sa-i dea un R5, sa ramina cu el inzapezit si impotmolit - alea erau sfaturi reale. Ce ma scoate din minti uneori e ca vad ditamai JEEP-urile cu soferi idioti in ele, care merg mai incet decit mine cu un biet de R5 ! Zici ca au de condus un ou, nu ditamai cotetul cu 4x4, ABS, ESP, DSTC, TRACKS, si alte sisteme pe el. Daca si pe vremea asta nu se bazeaza pe jeep-ul ala, sa-l vanda draq ca l-au cumparat doar pentru a se fali cu el, cocalarii naibii. La ce-ti trebuie o masina cit casa in Bucuresti-ul asta axfixiat de masini, fara parcari si stil de condus bezmetic daca atunci cind da o zapada, mergi ca cu o dacie straveche... Bleah.
TICLAZAU
salut adi

4 Feb 2012, 12:20:
davincu nu sunt chiar 100% ca o sa mearga o sa incerc sa pacalesc acolo daca nu schimb blocul cu unul 1.3 ,1.4 de dacie
davincu
Ticlazau, vezi ca blocul motor de dacia nu merge pe r5. La un moment dat am vrut
sa-mi pun un motor de Dacia si la montare am constatat ca difera suportii. Nu mai stiu cu precizie ce era diferit (suportul motor, cred) insa nu se potriveste.
Ma bucur ca nu s-a potrivit, am segmentat motorul si merge ceas!
garfield_09
Salut. Ce as putea face sa imi bage buburuza mea mai mult caldura ?
Problema este ca dau aeroterma la viteza 1 sau maxim si nu e nicio diferenta :-??
Ceva infundat ? Aveti vreo idee ? Bafta
mihai1677
Am facut de 1100cmc 1300cmc, din proprie experienta, nu-l face 1400, o sa fie foarte comprimat daca pastrezi chiuloasa, pt al face 1300 ai nevoie de:
- set motor 1300 (am luat setcar, pistoane, segmenti, bolturi, camasi, inele hartie);
- arbore palier marit de 1400cmc ( al meu e dupa un r5gtt);
- cuzineti R0 sau R1 (dupa cota reparatie) la mine R1;
- biele 1300 sau 1400cmc;
- trebuie alezat blocul la diametrul de centraj al camsilor, este o diferenta de cca 4mm per diametru (ma costat 200ron);
- set garnituri;
- axa cu came o poti pastra pe cea de 1100 ai consum mai mic in oras, (a mea era prea uzata am pus de 1300);
ps: eu am avut un motor de dacie 1300 din 1972, dupa care am luat biele si axa.
TICLAZAU
mihai ,
smecheria ii in felul urmator am un set de 1.4 de r5 nou nout pe care l-am primit cand am cumparat masina iar chiuloasa binenteles ca o schimb pun una de pe un motor alpine pe care l-am avut pe acasa

6 Feb 2012, 21:02:
s-ar putea sa-ti fie spart radiatorul de caldura .si eu am aceeasi problema acum la R5.Am m-ai avut asemenea problema cand am avut R21 si am schimbat radiatorul de caldura si dupa aceea a mers caldura de nu am putut sa stau in masina.

6 Feb 2012, 21:05:
mihai ,oare merge alezat blocul de 1.1 atat de mult cat sa bag set de 1.4?

6 Feb 2012, 21:46:
mihai as m-ai avea o intrebare pe blocul de 1.1 merge cumva chiuloasa de dacie de 1.3 sau 1.4 ?ca daca nu inseamna cu nu merge nici chiuloasa pe care o am de alpine 1.4 ca pe bloc de dacie 1.3 1.4 merge am avut eu pe o dacie
garfield_09
radiatorul nu e spart ptr ca imi baga aer cald. Ce ma supara este viteza cu care intra aerul. Cu aeroterma la maxim abia sufla niste aer. unsure.gif
davincu
Garfield_09, pune niste carton inainte radiatorului. Nu-l obtura complet, dar redu zdravan din suprafata de racire. Nici eu nu obtin un habitaclu mai cald marind turatia suflantei. Cu turatia mica, am aerul mai fierbinte si mai putin, cu turatia mare am ceva debit mai mare, dar mai rece. Doar asa la mana, aproape ca nu simti diferenta de debit.
Masinile astea sunt bune pentru raliul Paris-Dakar, dar nu prea merg pentru Polul Nord. Asta este, nu prea sunt calduroase. Eventual verifica totusi daca nu ai oarece frunze uscate care sa-ti blocheze aeroterma (sub capota).
Am avut si masini in care iarna puteai sta in tricou. R5 nu intra in aceasta categorie.
Are farama ei de farmec, masina rapida cu care te strecori usor, foarte manevrabila si consum redus, volum mare de transport rabatand scaunele din spate, draguta, dar nu foarte confortabila.
mihai1677
Chiuloasa merge la prindere, dar nu se potriveste galeria de admisie-evacuare, are altfel traseele de admisie, evacuare, plus cea de reno are 15 grade inclinatie.
Cea de alpine merge pusa, dar iese un motor decomprimat plus ai nevoie de axa de alpine, tije cubutori, plus un cuzinet axa montat in bloc, etc.
Adi R5
cind ati curata ultima data radiatorul de caldura ? ...cel din aeroterma? ..acolo jos,se aduna foarte multe mizerii marunte care obtureaza aripioarele caloriferului,obturind astfel fluxul de aer.
Matrixxxul
Mie imi baga caldura foarte bine, fara nici un carton in fata, dupa vreo 10 minute de mers deja e cald.
Pe gerul asta merg cu aeroterma la jumatatea vitezei. Nasol e ca scartaie de ti se rupe inima...Abia astept sa se faca putin mai cald si sa o scot/smulg de-acolo in vreun fel, sa-i gasesc o rezolvare.

Atunci am sa ma uit si dupa mizeria stransa acolo...


euhen
am facut 1400 km cu 100 l (400 km drum intins - max. 80-90 km/h, restul 1000 km in oras). consum 7,15/100 km (decembrie-februarie).
mers lejer fara demarari agresive (schimbat treapta a-V-a undeva la 50-60 km/h).

referitor la radiatorul de caldura am avut si eu probleme, se incalzea greu apa. am scos cele 2 furtune care merg de la radiatorul de caldura la pompa de apa, si am pus la un capat furtun cu apa cu presiune cca. 4 min, alternativ pe tur retur pana a curs apa curata. de atunci nu mai am problema cu caldura. in schimb ventilatorul nu sufla cum as vrea (probabil o sa-l inlocuiesc cu ceva mai puternic) si face o galagie foarte mare (cred k e rulmentul).
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.