Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Montare motor 1.9 td pe cutie de R21,2.1 d?
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Renault 4, 5, 8, 10, 11, 12, 18, 19, 21, 25 > Renault 21
pcv
salut.am si o intrebare pt cei care se pricep:se poate pune motor de 1.9 td pe cutia de Renault 21 cu motor de 2.1D,fara sa schimb carterul?
Au acelasi prinderi?
cj98czh
Nu poti ... un motor se monteaza longitudinal si unul transversal ...
pcv
nu este problema cu suportii motorului,dar nu stiu dc se potriveste pe prinderile de la cutie?stiu ca cel de 1.6d merge pe carterul de 1.9d,ma gandeam ca cel de 1.9d ar fi derivat din cel de 2.1d.
b06fcn
Motorul de 1,9 nu e derivat din 2.1.
Cel de 1,6 nu stiu sa se fi montat longitudinal (era montat pe 9/11, 5, Express - toate transversale), poate doar pe R18 sa fi fost, dar nu cred, ca ala parca era tot cu 2.1 venea la diesel.
Acum, referitor la modificare, depinde pe ce model de masina vrei sa faci asta.
Teoretic, s-ar putea monta motorul F8Q (transversal de origine) in pozitie longitudinala, chiar si pe un 21, cu conditia sa se pupe la prinderi. Nu cred ca ar fi greu, vezi Dacia Papuc diesel, cu motor F8Q montat longitudinal si cutie de motor longitudinal de la Renault (cutie UNx).
Sincer insa, iti recomand sa nu pui 1,9 d pe R 21, doar 1,9dT (adica Turbo-diesel, nu diese l aspirat, care este extrem de lipsit de vlaga)...
pcv
Un prieten vrea sa faca modificarea la un R21 din '90.Vrea sa puna un motor Td.Pe care il primeste moca de la cineva din Germania.L-ar costa doar transportul,dar nu vrea sa-l ia dc nu e sigur ca se potriveste.

Cutia de la camioneta cu 1.9d este de Dacie,are doar carterul si priza de putere schimbate.Cel putin carcasa arata la fel,iar rapoartele(in cartea tehnica)sunt identice cu cele de la benzina.
XtreZz
QUOTE(b06fcn @ 13 Jan 2012, 21:57)
Motorul de 1,9 nu e derivat din 2.1.
Cel de 1,6 nu stiu sa se fi montat longitudinal (era montat pe 9/11, 5, Express - toate transversale), poate doar pe R18 sa fi fost, dar nu cred, ca ala parca era tot cu 2.1 venea la diesel.
Acum, referitor la modificare, depinde pe ce model de masina vrei sa faci asta.
Teoretic, s-ar putea monta motorul F8Q (transversal de origine) in pozitie longitudinala, chiar si pe un 21, cu conditia sa se pupe la prinderi. Nu cred ca ar fi greu, vezi Dacia Papuc diesel, cu motor F8Q montat longitudinal si cutie de motor longitudinal de la Renault (cutie UNx).
Sincer insa, iti recomand sa nu pui 1,9 d pe R 21, doar 1,9dT (adica Turbo-diesel, nu diese l aspirat, care este extrem de lipsit de vlaga)...
*



Se poate omologa acel motor 1.9dT ?
jungle_21
Teoretic se poate numai daca a fost pus pe 21 si din fabrica.Si eu am vrut sa fac o schema dinasta, pe 21-le meu, dar m-am lasat pagubas: motor 1.9 dt si anexe 600 de euro (proveneau de pe un volvo 460 GL), plus ca ma gandeam sa schimb si cutia de viteze ( eu aveam 1721 benzina), planetare, alete alea, manopera si omologare ( in 2006), aproape ca saream de valoarea masinii.Merita daca vrei sa o tii si umbli mult.
b06fcn
Acum 7 ani eu am facut o chestie din asta, inclusiv omologarea la RAR si inscrierea in CIV si la fisc.
Costurile au fost destul de mari, dar aveam nevoie de o masina care sa consume putin si nu aveam bani de o masina noua, iar pe R 21 nu luam mai nimic, desi era pusa la punct.
Am dat 1000 euro pe un motor 1,9dT si cutia aferenta (inclusiv toate celelalte accesorii de diesel), plus o punte spate cu discuri de R 19 16V, motorul avea doar 40000 km (motor de R 19 model 1994), am pus motorul sus pe masina folosind suportii de motor benzinar (desi pentru diesel erau alti suporti, nu i-am gasit). Planetarele au fost pastrate ale masinii, singurele modificari suplimentare au fost legate de suportii compresorului de aer si ai pompei de servo-directie, care au trebuit facuti din nou, cablul de acceleratie, legatura la instalatia electrica a motorului fara a afecta instalatia masinii, plus cureaua de accesorii care este diferita de cea initiala (s-au schimbat pozitiile alternatorului, compresorului si pompei, al caror amplasament a fost dictat de pompa de injectie, care la motorul pe benzina nu exista - un atelier de prelucrari mecanice a rezolvat problema, cu costuri minime).
Manopera de montaj a fost cam 300 de euro daca imi aduc bine aminte, restul pana la 1500 alte maruntisuri pe care oricum le consumam la o revizie (ulei si restul de fluide, distributie, curea accesorii, filtru motorina si alte alea...).
Omologarea m-a costat cam 250 de euro, dar, per total eu am fost si sunt multumit de modificare, mai ales ca in vremea aia mergeam foarte mult cu masina (parca mai mult decat acum chiar, deci investitia a fost amortizata rapid).
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.