Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: DF025
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna II
ovex
Salutare,

odata cu venirea frigului am observat ca pornirea nu mai este "iunstant" cum pornea iarna trecuta asa ca mi-am conectat can clip-ul sa o "consult" si am gasit urmatoarea eroare prezenta si singura

DF025 "Legatura diagnosticare cutie de preincalzire"

prin manualul de reparatie am gasit

Particularități:
Dacă defectul este prezent:
Utilizați bornierul Elé. 1681 pentru orice intervenție la nivelul conectorilor calculatorului
de control motor.
– consultați NT "Scheme electrice" a vehiculului pentru a localiza siguranțele și
releele aferente.
În timpul unei faze de pilotare a bujiilor prin comanda AC037 "Releu de preîncălzire", măsurați curentul care
traversează bujiile de preîncălzire.
Înlocuiți bujia al cărei curent este mai mic de 1A sau mai mare de 6A după 5 s de pilotare.
– Verificați continuitatea următoarelor legături:
cutie de preîncălzire pin 1 bujie de preîncălzire a cilindrului 3
cutie de preîncălzire pin 2 bujie de preîncălzire a cilindrului 4
cutie de preîncălzire pin 6 bujie de preîncălzire a cilindrului 1
cutie de preîncălzire pin 7 bujie de preîncălzire a cilindrului 2
– Verificați prezența a + 12 V baterie pe pinul 3 al releului de preîncălzire (prin maxi siguranță).
– Verificați punerea la masă a motorului.
– Interpretați comanda AC037 "Releu de preîncălzire".

Intrenari pentru cunoscatori:
- unde se afla locatia "releului de preincazire"
- Comanda AC037 cum o pot executa din can clip (sunt incepator si nu prea am butonat prin can clip)
- a mai avut cineva eroarea asta?

Multumesc anticipat
claur
cutia/releul de preincalzire este prins pe uniatea abs/esp care se afla in coltul stanga fata, sub bara de protectie. Se poate ajunge la el prin demontarea carenajului roata stg. Posibil sa fie contacte oxidate/fire intrerupte.
mihnis
problema aceasta o am si eu....
caut acum pinul de pe calculatorul de injectie care da comanda la releu.
se pare ca aceasta e problema.nu primeste comanda
releul a fost dat jos si testa si e functional
Andu911 a avut aceeasi problema si a tras un fir de la calculator la releu.
dar problema mea e ca in acele mufe de la calculator e o nebuloasa cu multi pini.
ovex
@mihnis - daca gasesti pinul sa ma anunti si pe mine,

nu exista o schema ceva? eu am masina de aprox un an de zile si nici calculatorul de injectie nu stiu unde este pozitionat, trebuie sa sap.
releu de preincalzire este notat in anume fel? sau calculatorul de injectie?
mihnis
la faza 1, calculatorul de injectie e sub acumulatorul masinii.
releul e in fata, dreapta in spate la carenaj.
am manualul de reparatii dar nu am reusit sa ma dezmeticesc care este pinul
la calculator sunt 3 mufe cu pini.
mai sap blink.gif
victor55
pentru motor f9q750
bafta si sarbatorii fericite
mihnis
DECI E PINUL c3 din mufa din mijloc.
Mersi Victor blush.gif
bad_x
Ati verificat daca vine curent la bujii cand puneti contactul?
Mai apare defect cu cutia de preincalzire si cand sunt bujii arse
mihnis
da. am verificat
am si pus o bujie noua pe o fisa la minus 8 grade si nu a incalzit deloc
luciang
De ceva vreme ma confrunt si eu ce o pornire mai grea si am acelasi defect mentionat mai sus, DF025- lipsa conexiune calculator - releu.
Am inlocuit releul bujiilor, fara niciun efect.
Daca cineva poate urca schemele electrice de conectare ale calculatorului si ale releului pentru motorul meu (M9R 740- 2.0dCi) precum cele de mai sus de la alt motor,i-as ramine dator.
Masina a fost in service vreo saptamina fara sa descopere ceva!? Cu schemele astea as incerca sa merg la ei si sa incerce sa inlocuiasca firele dintre calculator si releu.
luciang
Am verificat legaturile electrice dintre calculator si releu si exista continuitate.
Verificind rezistenta bujiilor (cu ele montate) la 3 am gasit cam 2.3 ohm iar la a 4-a 10ohm.
In plus, am constatat ca aveam 6V pe fiecare fisa, cu motorul oprit si contactul taiat, ceea ce imi pare cam ciudat.
bogdancosarca
Salut
Luciang ai rezolvat? aceeasi problema o am si eu
luciang
Nu am rezolvat. Nu mai gasesc bujii de 11V si nu gasesc pa cineva sa-mi modifice tensiunea.
argon
"conexiune diagnostic circuit de preincalzire" - asta e releul de bujii? Unde se afla la 2.0 dci? Cred ca s-au oxidat contactele si nu mai primeste 12v, nu-mi apare eroare in bord, dar cand e -10 grade a inceput sa porneasca cu 1 secunda mai greu decat stiam si imi da aceasta eroare in clip - df-025. Deci as fi interesat cum ajung la chestia asta sa-i curat contactele.
BannedHost
Dai jos carenajul de la roata soferului si sub o sa vezi releul ... locul acela e predispus la apa, tabla pe care vine fixat e ruginita si la mine si de acolo apar si probleme .. eu am curatat bine zona si am dat vaselina pe ea sa nu mai rugineasca pentru moment si nu mai am acea eroare ... Verifica si bujiile, ca acel cod il da si cand se arde bujia / intrerupt circuitul la o bujie... cel putin la mine ...
argon
Cu bujiile am inceput..Sunt bune, am desfăcut carenajul și am găsit releul..Tot coclit la exterior..In interior e perfect pentru că e turnat un gel peste componente și e imposibil sa intre apa. Dacă releul are masa pe acel șurub care îl tine...E clar ...A coclit aluminiul, tabla pe care sta ruginita...Am curățat și una și alta dat cu wd40, și a dispărut eroarea...L-aș muta in alt loc mai ferit, nu înțeleg de l-au pus acolo..Loc mai rău nici nu se putea.
mariuswk
Salut,
La un Captur am cod eroare DTC 038096 conexiune diagnostic cutie de preîncalzire, am schimbat bujiile și releul,erorea persistă, unde să fie problema?
clau166
Am si eu aceeasi eroare DTC038096. Sa fie de vina releul sau bujiile dupa codul erorii ? De asemenea cred ca am bujii de 4,4 volti dar nu stiu ce putere ar putea avea sa le pot masura rezistenta : R=U/I

Ce mi se pare ciudat e ca prin diagnoza gasesc doar 3 bujii. Cand am desfacut ultima data carenajul imi amintesc ca am vazut 4.
clau166
Apar alte erori legate de problema asta . Doar nu se strica toate bujiile. Ori masa lipsa la toate ori releul defect ar trebui sa fie.
grig1960
Pai scrie clar ca sunt probleme la releul sau releele de la bujiile de preincalzire a antigelului (thermoplunger), care are trei bujii, nu confunda cu bujiile de preincalzire a amestecului carburant care sunt patru.
clau166
Vedem ce gasesc cand ma apuc de treaba. Era bine sa stiu ce am de facut cand ma apuc si ce pot verifica intr-un mod organizat. Bujiile le pot verifica dar ma intereseaza sa verific releul si mai ales daca primeste comanda acel releu pentru cazul in care nu e vreo bujie arsa. E suspect sa se defecteze toate bujiile deodata si de aceea banuiesc probleme cu releul / comanda lui. Imi e neclar si ce tensiune au bujiile. Nu mai stiu daca astea pentru antigel sau cele din motor sunt de 4,4 volti si nu pot fi testate direct la 12v.

In videoclipul asta apar 4 bujii : https://www.youtube.com/watch?v=SLMLYJxEtYg . Testul bujiilor pe la minutul 6.

Editare ulterioara :
Adaug poze cu informatii despre modul de functionare gasite pe internet legate de functionarea bujiilor de preincalzire antigel la Megane 3 110 cai , injectie Siemens.
grig1960
Salut, intr-adevar si in videoclip si in schemele puse de tine sunt 4 bujii, am facut confuzie cu cealalta masina a mea, Skoda Octavia care are 3 bujii.
clau166
Am desfacut in zona pasajului rotii stanga. Sunt 4 bujii. Toate arse. Am incercat initial cu un multimetru sa masor valoarea lor dar imi afisa unele valori aiurea cu rezistenta pe undeva pe la 2-5 Megaohmi. Oricum nu era in parametri. M-am decis sa trag si un fir de la baterie sa incerc totusi daca da scanteie pe ele: moarte toate. Releul nu l-am mai probat si rau am facut. Nu stiu daca era suficient sa pun contactul sa vad daca vine curent pe el. Imi e teama ca sunt pornite doar in anumite momente si nu la 30 grade afara.

Daca tot eram in pozitia aceea am zis sa incerc sa demontez una din suport. A iesit tot filetul dar nu pot scoate bujia ??? Parca are un opritor si nu iese. Antigel a picurat foarte putin. Ma asteptam sa sara bine de tot. Ma intreb in situatia asta cum ar iesi bujiile acelea daca as cumpara 4 bucati. Ma vad nevoit sa cumpar cu tot cu suport. Poate asa se si gasesc in comert.

Pe bujie s-a vazut tensiunea imprimata pe ea : 13,5 volti.
RENO SS DPR
QUOTE(argon @ 21 Jan 2017, 15:55)
. Dacă releul are masa  pe acel șurub care îl tine...E clar ...A coclit aluminiul, tabla pe care sta ruginita...
*


Nu cred ca are masa pe surub.
Stie cineva sigur? Ca si eu sunt curios.
dj_sweat
masa este pe pinii lati din mijlocul mufei care intra in releu, la fel si plusul
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.