Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Senzor volanta
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane I
costinac
Buna ziua. Am un megane1 din 96, benzinar si in ultima perioada imi face figuri senzorul de volanta. Cand dau sa il pornesc teapa... nu se aude cand baga benzina. Inarmata cu cheie de 10 dau jos senzorul de volanta il curat si il pun din nou... si porneste... problema e ca se intampla tot mai des problema si o data am patit sa se opreasca in mers. Stie cineva de ce se murdareste asa des acel senzor?... am si rezerva alt senzor volanta si cu acela imi face figuri la cateva sute km trebuie curatat. Este necesar sa schimb volanta sau alta solutie nu este decat sa curat mereu si mereu senzorul?... Multumesc pentru sfaturi. O zi buna!
espacern
Senzorul tau poate este bun si mufa sau cablajul este intrerupt.
Sau senzorul este defect....si poti sa-l cureti de nenumarate ori ca tot defect este.
Incearca si cu alt senzor nou sau bun si vezi daca se rezolva problema.

@+
wantedsvm
am avut si eu probleme la un megane din 2000 dti cu sesnzorul de la volanta, avea momente cand nu mai pornea.

ce mi se parea mie ciudat este ca masina ta s-a oprit in mers, din cate stiu eu daca ai probleme cu senzorul de la volnata, si apuci sa pornesti masina nu ar mai trebui sa se opreasca. ceea ce ma face sa cred ca poate problema ta nu este din acel senzor, mai ales ca ai spus ca ai incercat si cu acel senzor de rezerva.

ai incercat s-o pui pe tester?
costinac
Buna ziua. Multumesc pentru interesul acordat. Espacern am verificat mufele sunt ok nu sunt intrerupte cablurile nu sunt oxidate. Senzorul de rezerva e teoretic nou, nu are sens sa cumpar altul... Wantedsvm inca nu am dus masina la tester astept sa treaca sarbatorile. Azi dimineata cand am vrut sa pornesc masina surpriza nu pornea (nu invarte, pompa se auzea, pe bord nu era nici un martor suspect) si dupa cateva incercari mi-a luat-o dar greu. Bateria e noua, bujiile schimbate in iulie. Am mers la un electrician si mi-a confirmat ca am incarcarea buna. Multumesc si o zi buna.
dante_x
daca nu invarte deloc atunci poate fi de la electromotor - am avut si eu o dilema cand nu invartea deloc si s-a dovedit a fi un papuc de la electromotor oxidat....dar pare ca-i mai complexa dilema ta....trebe sa restrangi cercul suspectilor....la mine a mai fost o problema la ECU de motor , mi se oprea in mers caci aveam un pin foarte oxidat care intr-un final s-a corodat de tot(alimentarea ecu-ului) ... cand torni lichid de parbriz e risc sa bagi si in conectorul ecu-ului (si eu am schimbat senzorul volanta si a mers pana la jumatea drumului spre casa- a fost doar o intamplare ca a pornit , senzorul era bun) .... bafta
mai verifica si cutia de relee de la motor - pompa de benzina parca are ceva releu acolo - daca are joc in soclu sau ai oxizi pe pini poate fi aleatoare aparitia problemelor cateodata se rup oxizii si se face un minim contact si pleaca - la punerea contactului tre sa se auda pompa de benzina intotdeauna indiferent daca senzorii merga sau nu....
costinac
Multumesc. Voi merge la un electrician sa imi verifice electromotorul. Cum am mai zis ultima vizita la el a fost pt verificare incarcare a zis ca e ok... sper sa nu fie ceva grav revin cu detalii cand rezolv. O zi buna
costinac
Buna seara. In urma sfatului unui vanzator de la un magazin cu piese auto am luat un spray de contact antidegresant si am curatat volanta (am dat jos senzorul de volanta, am pus contact si am dat la automat iar un amic a dat cu spreiul pe volanta) si senzorul de volanta si acum mi-o ia la sfert de cheie si nu mi-a mai facut figuri. Multumesc si LA MULTI ANI!
Maxy25
Problemele legate de senzorul de volanta se manifestau , in cazul meu , doar la pornire in sensul ca invartea la greu si nu pornea. Dupa ce l-am schimbat cu altul o lua la sfert de cheie (mai ales la benzinar) .
Daca la tine nu invarte clar ca nu e doar senzorul de volanta , verifica electromotorul ca ar putea sa te lase cand ti-e lumea mai draga . De obicei asa se intampla .
LA MULTI ANI! la toti forumistii Renault !! .
betamax
Reactivez eu topicul asta. Mi s-a intamplat, in trecut, ca in unele momente mosuletul meu sa nu porneasca din prima, ci la a doua sau a treia cheie. Fenomenul se manifesta destul de rar, o data la cateva saptamani. Pe urma, cateva luni n-am avut probleme, insa in ultima vreme porneste uneori foarte greu, la a opta sau a noua cheie, mai ales cand motorul este cald. Nu obosesc demarorul degeaba, daca nu o ia in primele 2-3 secunde inchid si dau iar. Intrebarea mea este unde se afla de fapt senzorul asta ? Nu l-am curatat niciodata. O poza m-ar lamuri deplin dar cred ca ma descurc si cu indicatii.
radunre
Senzorul e localizat la imbinarea cutiei de viteze cu motorul, in partea superioara, prins pe blocul motor in apropierea volantei. In pdf este nr. 149. arata ca un fluture prins in 2 suruburi cu cap hexagonal de 10.
[attachmentid=1627821868] [attachmentid=1627821869]
betamax
Multam fine.
cv02gen
stie cineva la megane 1.9 dti din 2002 unde este acest senzor de turatie? am probleme grave cu acceleratia, am curatat senzoru de la pedala de acceleratie si as vrea sa il verific si pe asta de turatie...o poza sau niste indicatii sunt bine venite! mersi
espacern
QUOTE(radunre @ 5 Jul 2012, 09:53)
Senzorul e localizat la imbinarea cutiei de viteze cu motorul, in partea superioara, prins pe cutia de viteza in apropierea volantei. In pdf este nr. 149. arata ca un fluture prins in 2 suruburi cu cap hexagonal de 10.

Ai verificat in zona descrisa (am modificat un pic) de radu mai sus si nu l-ai gasit......sau?
cv02gen
Mersi mult! nu vazusem
mihai079
Pentru o laguna 2 1.9 dci imi poate spune cineva une gasesc acest senzor?multumesc
radunre
Pt. Laguna 2 as cauta in aria dedicata: http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=209712&hl=volanta
bogdan1009
Buna ziua ,
Am avut probleme cu acest senzor la masina Renault Megane Scenic 1.6e din 03.1999 . Pornea bine , mergea bine , dupa ce opream nu mai pornea nici in ruptul capului decat dupa ce se racea motorul . Am dat senzorul jos , l-am curatat , nimic.
Am cumparat unul nou 120lei (v46-72-0043-1) . Acum merge foarte bine .
Va multumesc pentru ajutor si pentru informatii .
dbx
Salut , pentru M1 1,9dci aveti vr'o imagine cu locatia senzorului ? Multam.
espacern
Cauta-l tot pe acolo unde este indicat in planul de la #10.
CILCIL
Salut,

Am Megane 2 1.6 16 v

Se ajunge usor la senzoru asta sa il curat si eu ? Adica pot eu sau trebuie sa ajung in vreun service? Am vazut pdf ul dar nu prea imi dau seama in ce parte e . Partea stanga sau dreapta a motorului?

gastorro
Experienta mea cu acest senzor..
La motoarele K4J, K4M, K7M etc, ca sa ajungi la el tre' sa scoti rezonatorul apoi "scufunzi" mana printre
furtune si cu o tubulara de 10mm (cu prelungitor), ii scoti cele doua suruburi (nu-i greu daca stii unde s-o bagi)
user posted image

Mufa o scoti dupa ce l-ai tras afara si atarna p'acolo (are o clema care trebuie ridicata cu unghia)
user posted image

Conectorul este asimetric deci n-ai cum sa-l pui gresit (si oricum n-ar conta..)
user posted image

Acest senzor este de fapt o bobina cu un miez de fier magnetizat (din fabrica) si care ca orice magnet,
in timp isi pierde puterea (cam 50% in 8 ani).
Deci din cauza ca varful ala metalic (care este unul din capele miezului bobinei) este magnetic, in timp
atrage pilitura de fier pe el (raschetata de electromotor de pe volanta), pilitura care deformeaza
geometria liniilor de camp prin intrefier (adica in spatiul dintre dintii inductori de pe volanta si varf/miez)
Trebuie sa cureti acest varf cu o perie de plastic sau o carpa (adica nu-i nevoie de W40)
user posted image

D'aia au foarte multi probleme cu acest senzor.. pentru ca in 8 ani, miezul lui se demagnetizeaza
O sa intrebati probabil dar de ce si alea noi fac tot asa ? Simplu, pentru ca desi "sunt noi", au stat
pe tejghea cam mult ; Nu va alarmati caci am gasit o solutie..
user posted image

Cand il pui la loc nu prea vezi ce faci acolo, dar nu-ti fa griji caci suruburile nu-ti permit sa-l aliniezi gresit
user posted image

varful senzorului tre' sa pice in jos, pe mijlocul dintilor aia mai scunzi si lati (nu aia ptr demaror..)
user posted image

Eu am vrut sa vad/simt cat de magnetizat este varful asta si l-am atins cu o surubelnita (care este si ea
magnetizata un pic). Ei bine, varful/magnetul mi s-a parut foarte, foarte lesinat ca magnet..
Mi-am zis ca poate asa trebuie sa fie, lesinat.. si apoi l-am montat la loc si cand am
incercat sa pornesc masina nu mai mergea ! Mentionez ca inainte de a-l scoate ca sa-l curat, pornea la sfert.
Mi-am zis ca poate nu face contact in mufa, am masurat, am facut poze.. totul parea ok.
Apoi mi-am adus aminte ca l-am atins cu surubelnita (adica un alt magnet) si am presupus ca poate
d'aia nu mai merge, ca i-am "consumat"/modificat si ultima farama de magnetism din miez..
Din fericire am avut in casa un magnet (cu Neodymium) si am putut sa-mi testez teoria.
Dupa cum vedeti arata ca o moneda; o fata este Nordul magnetic iar cealalta este Sudul magnetic.
Nu stiu care e N sau S insa prima data cand l-am pus peste senzor, exact ca in imagine, motorul
tot nu a pornit. Dar dupa ce l-am intors pe partea cealalta, motorul a pornit ca de obicei la sfert, ba
chiar mi se pare ca si relantiul a devenit mai rotund.
user posted image
MariusVSK
Salutare tututror,
Anul trecut am schimbat si eu senzorul de pe volanta. Atunci nu imi pornea deloc, cand motorul era cald. De vreo 2 luni, a inceput sa imi faca probleme la pornire (indifferent daca motorul e cald sau rece), in sensul ca se tureaza pana peste 3000 rot/min, si uneori porneste, alteori doar de la a doua cheie. Am pus un tester pe masina, si rezultatul a fost ca problema este de la senzorul de pe volanta. Am inlocuit astazi senzorul, dar problema a ramas.
Am vazut intr-un post anterios, ca cineva a curatat volanta, cu un spray de contacte. A mai incercat cineva aceasta varianta?
Multumesc frumos,
cj98czh
Verifica cablajul care ajunge la acel senzor ..
MariusVSK
Ok. Sa il verific din punct de vedere optic, daca mufa sau cablajul sunt ok, sau este vreo varianta, cu aparatul de masura? Primul sensor schimbat, era clar ca era defect. Dupa ce l-am demontat, l-am masurat, si cand era rece, arata o valoare de 760 Ohmi, daca imi amintesc bine. Apoi l-am incalzit cu un feon, iar valoarea indicata era 0.
cj98czh
Din puct de vedere al continuitatii firelor .... ca ce folos ca optic este ok daca el este intrerupt pe undeva ... gasesti pana unde merge si verifici firele cu aparat ..
MariusVSK
Ok, multumesc.
cristian.dinu
megane 1, 1.9 dti an 2001 se aude un clantanit(in zona pompei de injectie) cand pun tul atunci porneste ,cand nu se aude nu porneste.Ce se intampla ? O idee , nu sfat ceva ?
aid
Daca masina intampina dificultati la pornire din cauza ca captorul de volanta nu functioneaza corespunzator,
Atunci este obligatoriu sa apara la diagnoza cod eroare captor volanta??

Idem captor arbore cu came.
lupo_1.7sdi
Nu, doar dacã este întrerupt sau în scurt.
crocodilul93
Salutare
Am symbol 1.6 16v cod motor K4M-B7 2009 cu cutie automata si nu pot ajunge la senzor din cauza furtunelor deoarece vasul de expansiune este langa rezonator, nu este ca in poza in stanga . Exista vreo modalitate de al schimba in afara sa scot furtunele afara.
Multumesc
espacern
Informeaza-te bine inainte sa-l cauti...la motorizarea cu cutia automata senzorul este situat diferit.
dopestdope
Salutare!

Deranjez si eu cu o problema.Megane 2 1.6 16v,k4m760,de ctv a zile a inceput sa porneasca foarte greu sau deloc,iar cand pornea dupa 4-5 sec se oprea.ok,am incercat sa o tin putin turata,timp de 20 de sec +-,dupa care ramanea la ralanti.Simptome,senzor turatie,iar.Zic iar pt ca este al 3lea in 2 ani (VALEO ultimul) si o mufa a senzorului schimbata.Foarte multe erori cu acest senzor in prim plan,aproape intotdeauna insotit de eroare senzor ax cu came , si el schimbat de 2 ori + rateu distructiv ocazional.De schimbat bujii si bobine nu cred ca este cazul,motorul functionand rotund dupa cele 20 de sec...Ce determina aparatia celor doua erori simultan? Ca o chestie ciudata,cand nu pornea,scoteam conducta de benzina din rampa,puneam la loc,dupa care pornea...de 3 ori in aceeasi zi!A doua zi nu a mai tinut "coincidenta". Si da,pompa se aude . Schimbat recent distr,fulie defazoare,o bobina,senz temp lichid racire si multi senzori. laugh.gif
Daca aveti vreo parere,va ascult.Multumesc
einstein1984
senzor si mufa de origine sunt 100 d e lei, fara probleme dupa ca sunt etanse. Sau suprimi mufa, cositorite direct firele pe snezor, cu varnis peste
Gainusa Marcel
Problema pornire la cald nu prea am gasit un raspuns in sectiune laguna 2 asa zic ei ca sa vorbit
si ca e senzorul de volanta si daca nu is injectoarele dar pot fi si alte cauze
Eu am schimbat toti senzori volanta .axa cu came .presiune in rampa si regulatorul de la pompa
Injectoarele am verificat in 3 service din care unu reprezentanti renault nu scapa motorina pe retur si au valorile ok pe diagnoza nu imi arata erori chiar si atunci
cand nu porneste si e pusa pe tester dar un mecanic bun mi a rezolvat problema si nu era senzor cum zic unii era un releu care se incalzea puternic si pina nu se racea acel releu nu porne degeaba e forumul asta daca moderatorote iti block la topic cica sa vb si sa cauti in sectiune laguna 2 probleme pornire la cald nu am gasit nimic sa ma ajute iar un operator vad ca ma trimis la megane sa citesc scuze colegule eram in graba si la volan
grig1960
Salutare, daca tot ai scris ca era un releu, nu poti sa spui exact si care anume? Si poti intra pe text sa-l corectezi un pic, nu prea se intelege ce vrei sa spui.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.