Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Revizii Laguna III diesel
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna III
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16
dantes
Cum pentru benzina exista cate un topic separat la fiecare revizie am zis ca si dieselul merita macar un topic pentru orice fel de revizie ...
De ce orice revizie? Ptr ca se schimba tot timpul cam aceleasi lucruri plus placute frana si alte consumabile specifice la intervale mai mari de service.

Deci sa incep eu ptr. ca acum e prima revizie cand o fac pe cont propriu ca a trecut perioada de garantie... O sa enumar doar 3 revizii ca restul sunt similare...

-Revizie cu distributie (motorizare 1.5 dci) cu tot cu distributie, placute fata si spate, uleiuri, filtre, a/c, lichid de frana, inclusiv pompa de apa si tot ce se face la revizia generala (la 2.0 dci nu se pune distributia care in total adauga un cost de aproximativ 6-700 lei), m-a dus la service autorizat, 2200 lei.

-Revizie normala, unde se schimba uleiul si cele 4 filtre ale masinii (ulei, aer, habitaclu si motorina) la service autorizat m-a dus 870 lei in vara.

-Revizie normala, identica cu cea de mai sus, dar nu la service autorizat si cu piesele mele, m-a dus fix 600 lei.... Asta in conditiile in care la acelasi service unde am facut oficial aceeasi revizie, acum mi-au zis sa am la mine cam 1100 lei ca e in jur de 1000 lei revizia ohmy.gif .. iar la un alt service autorizat mi-au zis 950 lei wacko.gif

Concluzia e cat se poate de evidenta...dupa garantie, bye-bye... D-abia astept legea aia europeana care sa iti permita sa faci reviziile oriunde....
Luko13
Schimb ulei( Elf Solaris, cumparat 8l, intra 7,4l), filtrele de polen, filtrul de aer, filtrul de ulei, filtrul de motorina (toate filtrele originale renault), la Reprezentanta Renault Mavexim Targoviste, pret: 954ron. Aftermarket ma ducea pe la 750ron.
the_darkman
Stie cineva ce fel de tip de filtru de motorina este pe Laguna 1.5dci ? Cu senzor de apa, fara senzor ?
dantes
cu senzor... la mann ai codul w79...ca tot am facut de curand revizia smile.gif
the_darkman
Deci sigur cu senzor de apa?

W79 il gasesc ca fiind filtru de ulei, e acelasi cod si pentru filtru de motorina?
micael
Un mic sfat:
Motoarelor diesel ce au in dotare instalatie injectie Delphi se recomanda numai utilizarea filtrului motorina ORIGINAL Delphi sau cel cu numele producatorului automobilului(in cazul nostru Renault).
Daca dati peste un mecanic care va e prieten si stie despre ce e vorba, sunt convins ca acelasi lucru va spune si el.
CrisLagunaFun
QUOTE(dantes @ 22 Dec 2011, 15:48)
cu senzor... la mann ai codul w79...ca tot am facut de curand revizia smile.gif
*




Salut,
W 79 la mann este filtru de ulei.
Pt motorina fara senzor este WK 918/1 iar cel cu senzor este WK 918/2x
dantes
Scuze...chiar ma gandeam la filtrul de ulei... ala e codul la filtrul de ulei...

Cu siguranta filtrul de motorina e cu senzor de apa deci daca pui fara, o sa atarni aiurea senzorul si te calicesti la cativa zeci de lei...
Sigur e cu senzor ptr. ca mie astia la service autorizat mi-au infiletat stramb senzorul si au strans ca dobitocii ca s-a stricat filetul si nu mai poate fi folosit...e doar 500 de lei unul....
Spre deosebire de unii de pe acilea, eu o sa schimb cat mai repede senzorul si voi da acesti bani ptr. linistea mea si binele masinii.... E ca si cum ai spune ca scot filtrul de tot ca ce rost are...sau de ce sa am nevoie de filtru de aer la motor...
the_darkman
Pai eu credeam ca, la filtrul cu senzor de apa, senzorul este inclus in filtru, iar la cel fara senzor cu apa, senzorul este al masinii si se ataseaza la filtru. Cred ca in amandoua cazurile ai senzor de apa, numai ca la unele modele vine o data cu filtrul, si la altele e deja pe masina. Presupun.
dantes
Nope... E un senzor separat care se infileteaza in fundul filtrului care are sau nu locas prevazut ptr senzor...
Senzorul la laguna 3 are codul 7701068619...

PS: Nu are injectie delphi ... daca nu ma insel e siemens...
the_darkman
Am inteles. Deci oricum ar fi, masina are senzor.
r2d3
Trebuie sa bagi VIN-ul la o reprezentata Renault pentru ca a mea este fara senzor de apa. Filtru fara senzor este un pic mai inalt.
Te poti uita si tu. Desfaci un singur surub si fortezi un pic aparatoare si se vede clar daca este cu senzor sau fara.
the_darkman
Da, este fara senzor si la mine, m-am uitat cand am schimbat uleiul.
Laguna_III
Salutare!

A facut cineva revizia la 60.000 km, pentru Laguna, 2.0 dCi ? Cat a costat?
Multumesc.
tse
QUOTE(Laguna_III @ 30 Mar 2012, 03:56)
Salutare!

A facut cineva revizia la 60.000 km, pentru Laguna, 2.0 dCi ? Cat a costat?
Multumesc.
*



Daca te ajuta un 45000 km la 3 ani la L3/150Cp Euro4 = 906 ron.
EL-TORO
@Laguna_III
2.200 Ron a costat la mine
53.000 km
schimbat toate filtrele, ulei, placute frana fata si stergatoare.
pcs
Revizie 57000 km, ulei, filtre, placute frane spate, reglat balama usa sofer, ITP, la reprezentanta 1450 RON
Laguna_III
@EL-TORO,
@pcs,

WOW! Mult! Ma asteptam sa fie maxim 1000 lei, chiar speram la 700 lei. Sa inteleg ca ati "atins" anul, inaintea numarului de kilometri, de aceea ati facut la 53.000 respectiv la 57.000 ?
E prima data cand ma gandesc sa fac revizia in alta parte decat la reprezentanta, mai ales dupa experienta neplacuta cu "promotia" "anvelope-schimb-depozitare". In plus, masina nu mai este in garantie. M-am uitat pe revizia de anul trecut, la 45.000 km. Doar un exemplu: uleiul la ei a fost 55 lei litru in timp ce ieri, la Carrefour, un litru de ulei "Elf" cu caracteristici identice costa 33 lei. La 6,6 litri ar fi, deja, o economie de 145 de lei (imi recuperez si teapa de 143 de lei la echilibratul rotilor). M-am interesat si de manopera. Cu 20 de lei, la un service oarecare, iti schimba uleiul si filtru, in timp ce la ei manopera este mai mult decat dublu. Nu stiu, ma mai gandesc. E aiurea ca reprezentanta nu accepta sa aduci materialele/reperele si sa platesti doar manopera. Nu imi explic de ce sunt atat de lacomi si pun adaosuri atat de mari.
Oricum, multam de raspunsuri.
dili
QUOTE(Laguna_III @ 30 Mar 2012, 16:20)
... manopera. Nu imi explic de ce sunt atat de lacomi si pun adaosuri atat de mari.
 
*



Pai, la cat de putin vand, ei cam din asta traiesc si din garantii.
Vanzarile sunt super slabe si, ca bomboana pe coliva, tin si la pret.
Deja au ajuns pe locul 5 in tara, dupa ce au stat ani buni pe 2 dupa Dacia.
Poate se mai trezesc nitelus.

In alta ordine de idei, ai incercat sa vorbesti cu mecanicul care se ocupa de masina? Stiu (neoficial) ca multi lucreaza si in particular si iesi mult mai bine la pret.
EL-TORO
@Laguna_III
Deja sunt la a patra revizie in 2 ani, am facut reviziile la 13.000 Km.
Daca nu mai ai masina in garantie atunci nu se merita sa faci revizia la reprezentanta.
Doar daca ai reparatii mai dificile sau sters erori se merita, altfel nu are sens sa platesti atat pentru manopera si materiale.
Vezi ca eu pe factura am platit 8 litri de ulei, de ce spui ca sunt necesari 6,6 litri?
Daca ai filtru de particule ai nevoie de ELF SOLARIS DPF 5W30.
didiland11
@pcs
se deschidea portiera doar daca impingeai mai tare in ea? sau de ce ai reglat balamalele si daca se vede vreo imbunatatire...?
1.Nu toate reprez te resping daca vii tu cu piese. Eu am adus piese originale si nu a comentat nici la reprez Iasi si nici la cea din Fcs. Poate astia din Buc sunt mai cu mot.
2.Preturile avansate de voi mi se par uriase.
Laguna_III
@EL-TORO,

Pai schimbul de ulei atat este: 6,6 litri - m-am uitat si in cartea masinii. Pe factura erau trecuti 7 litri dar mi-au dat un recipientul cu 0,4 litri ramasi. Nu are filtru de particule.
Dar cum ai reusit sa circuli atat de mult, 4 revizii in doi ani? Ai calatorit mult cu ea, ai fost prin Europa?

@dili,

Pana acum nu am vorbit, nu am facut nici un demers, masina a fost in garantie pana la ultima revizie si nu imi permiteam sa pierd garantia daca as fi facut in alta parte. Dar de aici incolo...o sa caut alternative.
piratul002
Schimbat filtre,ulei,dupa 30 000 km =520 lei
EL-TORO
@Laguna_III
Fac drumuri dese Romania - Austria.
Eu am DPF si intra in jur de 7,4 litri de ulei.
pcs
@didiland : Sa le iau pe rand - revizia obisnuita, cu ulei ( Elf 5W40 - 7 l ), filtre ( inclusiv filtrul de motorina, care se schimba la aprox. 30 k km ), etc. a costat vreo 850-900, placutele frane spate 320, cu manopera sub 400, ITP-ul 80 si reglatul usii ( cu demontare si montare din nou a usii ) vreo 60.
Reglarea usii a fost cam moft, devia cam 0,7 mm in partea de sus, probabil de la incarcarea suplimentara cu zapada de iarna asta ( si , evident, la deschidere agata un pic, de parca era lipit chederul). Au rezolvat problema, acum merge unsa. Nu ma asteptam sa dureze reglajul atat de mult, la o Dacia 1300 o rezolvam singur in 10 min. cu o surubelnita.
Masina mai e in garantie, iar cei din reprezentanta ii asigura un tratament mai aparte, fiind vorba de una din cele 3 L3 din judet...
Kilometrajul a rezultat dintr-o combinatie de factori - in primii doi ani am facut cam 7 - 10 k km pe an, dupa aceea am inceput naveta zilnica Suceava - Botosani, adica cam 420 km/saptamana, asa ca reviziile 3, 4 si 5 au fost facute la 15 k.
Laguna_III
Ce "nesimtiti" astia cu politica de marketing de la "Renault". Laguna III nu prea apare niciodata la servicii oferte/promotii postvanzare.
De pilda, este o oferta de schimb ulei, care se preteaza foarte bine la revizia de 60.000 km, dar pentru LAGUNA III nu exista oferta.
Dupa ce ca a fost, o buna perioada, cea mai scumpa masina a lor, dupa ce ca ne costa fantastic de mult anvelopele 215/55/R17, lasand la o parte ca la achizitia masinii tot ceea ce am primit in plus a fost o...umbrela (desi am cumparat masina direct din showroom), facand abstractie ca m-am tepuit ingrozitor cu "oferta" lor de 60 de lei la schimbul/echilibratul rotilor (oferta care m-a costat, in final, aproape 150 e lei - diferenta fiind plumbii), trebui sa suport si faptul ca...nu "exist" ca si client Renault. In ce tara traiam...Nici macar nu ai cui te "plange", feed-back-ul este ZERO la "Vocea clientului". "Marketing-ul" romanesc se pare ca e de tip "gloata", conteaza doar cei multi...
Aveti aici oferta:

http://www.renault.ro/servicii-post-vanzar...te-schimb-ulei/

R U S I N E R E N A U L T ROMANIA !
Luko13
Am intrebat si eu odata la Renault de ce nu exista si Laguna3 in ofertele de revizii si stiti ce mi-au raspuns? "Ce vrei frate , nu ai vrut tu limuzina? Platesti luxul! " Imi venea sa sar peste tejghea sa mor cu ala de gat. argue.gif boxing.gif bash.gif death.gif
CristianFlorea
La oferta mega-trambitzata cu schimb ulei se pune tot ELF insa mai slab calitativ si mai ieftin evident. Asa ca, atentie!
Pentru o diferenta de pana in 100 RON iti pune un ulei ELF de calitate superioara.
Referitor la service si piese scumpe, asta e smecheria Renault - masina mai ieftina un pic si te prinde la piese si la service unde te jupoaie.
Cazacu_b
Salut!

La ce intervale de km se fac reviziile la 2.0 dCI? Abia am cumparat masina si n-are carte de service.

Merci!
ariciul76
La 15000. Si nu la reprezentanta!
Luko13
Ba uite ca eu fac schimbul la reprezentanta! PS: Am Pile tongue.gif
piratul002
QUOTE(Cazacu_b @ 7 Jun 2012, 22:19)
Salut!

La ce intervale de km se fac reviziile la 2.0 dCI? Abia am cumparat masina si n-are carte de service.

Merci!
*


Pe bordul masinii cati km iti arata pana la revizie.Revivizia dupa carte,se face la 30.000 km
Luko13
QUOTE(piratul002 @ 8 Jun 2012, 09:17)
Pe bordul masinii cati km iti arata pana la revizie.Revivizia dupa carte,se face la 30.000 km
*



De recomandat este ca sa schimbi tu uleiul imediat ce ai achizitionat masina. Apoi schimbi la 15000km. Computerul de bord spune ca se face la 30000 dar e pentru strainatate nu pentru "Romanica" wink.gif
Laguna_III
Voi ati asistat la efectuarea reviziilor pentru Laguna?

Avand in vedere ultima experienta neplacuta avuta cu "Renault", cea cu "promotia" la schimbul/depozitarea anvelopelor, pe care v-am relatat-o, exista riscul sa par "paranoic": ati solicitat vreodata, la revizie, daca ati asistat, sa vedeti, inainte de revizie, filtrul de ulei/aer/habitaclu si bidoanele de ulei sigilate? Credeti ca e ceva exagerat? In Vestul Europei sigur ai parea un "ciudat" daca ai avea astfel de "pretentii", dar in Romania, cum totul este posibil, cum te intorci cu spatele, multi incearca sa "te faca"...

Daca, pe viitor, nu o sa mai fac revizia in reteaua "Renault" (din cauza tarifelor exagerate), parca mi-as cere "piesele" inlocuite "pentru acasa", sa stiu ce sa cumpar la anul... Mi-e ciuda ca mi-a fost "jena" sa le cer la prima revizie (erau "piesele" originale, puse din fabrica).

Le-am cerut o oferta pentru revizia la 60.000 km; ma "ajunge" la aproximativ 7,5 milioane lei vechi (ulei - 7 litri, filtru ulei/aer/habitaclu) - oferta lor include si o reducere de 5% DOAR la manopera, in conditiile in care acum un an si acum doi ani am avut reducere de 10% atat la manopera cat si la piese...
pcs
La toate reviziile facute la reprezentanta am primit in cutiile noi filtrele scoase ( mai putin cele de ulei si de motorina - din motive de gestiune a deseurilor ). Hala are supraveghere video si poti urmari lucrarile pe televizoarele din sala de asteptare.
As zice sa mai pui deoparte vreo 400 - 600 de lei - la revizia de 60000 mi-au schimbat si placutele frana spate si de regula schimba si filtrul de motorina.
La ulei nu mi-am pus problema - se vede imediat din culoarea lui daca a fost schimbat.
ariciul76
Ca sa elimin aceasta mare necunoscuta care se numeste ''reprezentanta'' eu schimb uleiul singur, in curtea de la tara.

Dureaza mai putin de 20 minute (schimb filtru ulei si ulei), rapid si macar stiu ce pun/fac.

ulei folosit de ceva timp, fara a face reclama, Castrol 5 w 40, DPF, am facut ITP ul la masina dupa cca 50.000 km cu acest ulei si nu e nici o problema, deci nu se infunda/strica nimic (ma refer la catalizator).

Fara timpi de asteptare (ca la reprezentanta) de minim 2 ore, etc, etc.

schimbul la 15.000 km, chiar daca in opinia mea ar mai merge (la 8 litrii de ulei in motor, are de unde).
gAnY
Poate sã-mi spunã si mie cineva unde este situat filtrul de motorinã la Laguna III 2.0 DCI 180 GT ? Mi-am tot bãgat capul pe acolo dar nu dau de el.. am īncercat sã urmãresc traseul conductei de motorinã de la pompitã.. si coboarã undeva īn jos dar nu vãd nici un filtru de motorinã.

Stiti cumva dacã la mine are senzor de apã sau nu filtrul de motorinã?

Multumesc

Edit:

Cel mai probabil filtrul meu de motorinã este:

CODE
http://www.oscaro.com/filtre-a-carburant-renault-laguna-iii-berline-2-0-dci-4rd-16v-fap-180-cv-9-30508-1971-gt


Mann Filter, 27.44 €

Iar la cel de aer, nu gãsesc de tip MANN

Si ar fii īn felul urmãtor:

CODE
http://www.oscaro.com/filtre-a-air-renault-laguna-iii-berline-2-0-dci-4rd-16v-fap-180-cv-8-30508-1971-gt


Na eu pe care sã īl aleg? cã vãd cã unele au mãrimi diferite..

Filtrul de habitaclu, sunt 1 sau 2 ? cã eu vãd pe site cã se vānd īn lot de 2.. surprinzãtor..

CODE
http://www.oscaro.com/filtre-d-habitacle-renault-laguna-iii-berline-2-0-dci-4rd-16v-fap-180-cv-424-30508-1971-gt
didiland11
Tre sa dai jos scutul (daca ai) si plasticul sub aripa dreapta, deasupra cauciucului. Vezi foto, senzorul de apa este capacelul negru inferior borcanului mare, respectiv filtrului motorina.
gAnY
Multumesc, ce aiurea.. Era mai usor la fosta masinã..
ariciul76
pai e Renault, deci trebuie sa muncesti mult pentru orice surub care trebe desfacut.

Filtrul de habitaclu vine la pereche (2) pentru ca ai clima bizonala, deci de aia sunt 2.
Insa daca te apuci sa le shimbi trebuie sa ai mult timp si RABDARE, ele sunt asezate unul sub altul si ai spatiu sa introduci doar unul.

Iti trebuie o tija cu care sa sustii primul filtru dupa ce il bagi, ca sa il poti baga si pe al doilea.
PLus demontat torpedo, ce mai, daca nu ai 2 facultati si uun doctorat nu prea poti face asta.

Din care cauza eu le-am inlocuit doar o data in 50.000 km , si acum imi fac curaj sa ma apuc de treaba din nou.

Nu recomand filtrele Muller, sunt mai mari cca 2-3 mm dar suficient sa nu se potriveasca.

Cred ca toate Lagunele III au senzor de apa, oricum daca il iei cu senzor si a ta nu are, il poti folosi linistit,are doar o mufa in plus, in rest este identic.
didiland11
Si daca te apuci de schimbat si filtrul polen, vezi ca pentru a da jos torpedoul sunt si 2 surubele ascunse de plasticul din dreapta (cel paralel cu portiera)...pe la butonul de dezactivat airbag.
gAnY
QUOTE(didiland11 @ 22 Jun 2012, 09:24)
Si daca te apuci de schimbat si filtrul polen, vezi ca pentru a da jos torpedoul sunt si 2 surubele ascunse de plasticul din dreapta (cel paralel cu portiera)...pe la butonul de dezactivat airbag.
*




Multumesc pentru info.


QUOTE(ariciul76 @ 22 Jun 2012, 07:46)
pai e Renault, deci trebuie sa muncesti mult pentru orice surub care trebe desfacut.

Filtrul de habitaclu vine la pereche (2) pentru ca ai clima bizonala, deci de aia sunt 2.
Insa daca te apuci sa le shimbi trebuie sa ai mult timp si RABDARE, ele sunt asezate unul sub altul si ai spatiu sa introduci doar unul.

Iti trebuie o tija cu care sa sustii primul filtru dupa ce il bagi, ca sa il poti baga si pe al doilea.
PLus demontat torpedo, ce mai, daca nu ai 2 facultati si uun doctorat nu prea poti face asta.

Din care cauza eu le-am inlocuit doar o data in 50.000 km , si acum imi fac curaj sa ma apuc de treaba din nou.

Nu recomand filtrele Muller, sunt mai mari cca 2-3 mm dar suficient sa nu se potriveasca.

Cred ca toate Lagunele III au senzor de apa, oricum daca il iei cu senzor si a ta  nu are, il poti folosi linistit,are doar o mufa in plus, in rest este identic.
*




La Renault Laguna II era mult mai simplu.. tongue.gif Si la fel aveam climã bizonalã dar doar un singur filtru de polen..

Multumesc si tie de asemenea!

In caz cã le schimbi īnaintea mea, poti face niste poze? Eu o sã mã apuc pe la jumãtatea lui Iulie, nu mã grãbesc pentru cã nu merg cu masina deocamdatã.. tongue.gif
twr
Schimbat astazi ulei, toate filtrele, antigelul, lichidul de frana la reprezentanta din Sibiu : 1105 Lei. De asemenea, am schimbat placute frana fata + manopera : 435 Lei. Nu stiu daca e mult sau putin...ideea e ca am ridicat putin din spranceana. huh.gif
ariciul76
vezi la sectiunea tutoriale
didiland11
Revizie de 77.000km la R: 550lei toate filtrele inclusiv polen si 4 litri ulei Elf (1l l am avut eu). Inca nu necesita nimic schimbat la trenul de rulare- mare minune! wub.gif
Luko13
Pentru a nu deschide un topic nou o sa postez aici. Am si eu o nelamurire. Laguna mea de 2.0 dci are distributia pe lant. Avand in vedere ca lantul se schimba la peste 300mii de km ( nu stiu exact un interval de km ) , la ce interval de km se schimba accesoriile( pompa apa, curea alternator , etc...)? Tot ca la distributia pe curea( 60 mii de km)? Acum masina are 147mii . Am cumparat-o la 130 mii si nu stiu daca a fost schimbat vreodata ceva.
Multumesc anticipat!
digioptic
QUOTE(Luko13 @ 16 Jul 2012, 14:28)
Pentru a nu deschide un topic nou o sa postez aici. Am si eu o nelamurire. Laguna mea de 2.0 dci are distributia pe lant. Avand in vedere ca lantul se schimba la peste 300mii de km ( nu stiu exact un interval de km ) , la ce interval de km se schimba accesoriile( pompa apa, curea alternator , etc...)? Tot ca la distributia pe curea( 60 mii de km)? Acum masina are 147mii . Am cumparat-o la 130 mii  si nu stiu daca a fost schimbat vreodata ceva.
Multumesc anticipat!
*




Daca este cumparata din tara, sau altfel spus, a avut primul propietar in tara, in reteaua de service renault, ar trebuii sa-i gasesti istoricul de service. Daca este cumparata de afara, cu un simplu mail, Renault RO catre Renault de la tara de unde vine, poti capata la fel istoricul de service, cu surpriza sau nu, vis-a-vis de numarul de km reali si operatia efectuata wink.gif .

Dupa obtinerea istoricului de service, se poate revenii la litera caietului de service in care se precizeaza clar ce trebuie facut la a-"N"-a revizie. Parerea mea e ca doar cureaua de accesorii trebuie schimbata la un numar de km, restul compomentelor doar cand se strica. Probabil inspectia lantului de distributie se face si ea la un numar de km, nu stiu sa-ti zic, vineri ma duc la revizie cu a mea si pun o intrebare in sensul asta. Va tin la curent. smile.gif
Luko13
Multumesc pentru raspuns! Masina este cumparata din Franta in noiembrie 2011 prin licitatie de pe Autorola. Am verificat tot istoricul din service . Mi-au aratat cei de la reprezentanta toate reviziile facute ( din 30 in 30 de mii) , km sunt reali , insa nu am vazut daca s-a schimbat vreo curea.
geruladacul
Pina la urma cit ulei merge intr-un motor de 2,0 diesel, 150 CP cu filtru de particule: 6,6 cit zice cartea sau mai mult? Asa si nu am inteles din postarile de mai sus. Multumesc pentru ajutor.
digioptic
Pai din ce am inteles eu de la baiatul care mi-a schimbat primul ulei, cam depinde de carter, sau mai bine zis tipul constructiv al carterului. Poate nu-l numesc eu bine, carter ii zic la capacul ala cu bushon de golire, in care se aduna uleiul cand motorul e oprit. Unele motoare au carter turnat din aluminiu si capacitatea este fixa, constructiv, toate ies la aceleasi dimensiuni. Alt carter, ar fi cel ambutisat din tabla.

Asta e explicatie pe care am primit-o, nu stiu daca este un adevar sau doar folclor de service. Mai jos postez manualul Lagunei 3 si un PDF de prezentare a dCI-ului 2.0. Cum se vede, motoarele 2.0 dCI de puteri diferite, sunt diferite si constructiv. Cine spunea ca puterea e data doar din soft, iata o dovada ca nu e chiar asa. Unele au 6.6 litri capacitate de ulei, altele 7.4 litri.

Ca sfat de om patit, daca omul nu stie exact ce capacitate are baia de ulei sau cum i-am zis mai sus, carterul, sa puna 6.5 litri si sa adauge incet si fara graba, asteptand un minut doua, intre adaugiri, pana la semnul maxim de pe joja. Se porneste motorul sa ia ulei si filtrul, se asteapta un 10 minute sa se scurga tot uleiul in baie si se repeta operatia de adugire in pasi inceti, ca mai sus pana la semnul maxim al jojei. Atunci vei stii sigur cat ulei ia acel motor. La urmatoarea schimbare va fi mai simplu. Mie mi-a pus peste nivel, am citit pe joja a doua zi, cand tot uleiul s-a scurs in baie. Daca manualul spune ca e pericol sa depasesti nivelul, e bine de respectat asta.

Deci ca o concluzie, joja e de baza ! smile.gif Schimbati uleiul cu rabdare, fara graba.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.