Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Inlocuire termostat - Clio 1.4 8V
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio > Tutoriale
cmandrei
Necesar: termostat nou cu granitura, cheie fixa 10, cheie fixa inelara 10 (util), cheie tubulara 10 (util), 1,5L antigel concetrat, 1L apa distilata, pasta albastra etanseizare (poate fi utila).

Localizare.

In dreapta scutului termic, sub conducta de admisie aer (ce duce la carcasa filtrului de aer).
[attachmentid=1627772723]

Se desfac cele trei subururi cu chei de 10. E util sa avei tubulara, inelara, fixa normala, mai mici mai mari ca nu se stie cum aveti loc sa de desfaceti, fara a demonta tubulatura.

[attachmentid=1627772724]

Dupa desfacere lichidul de racire va curge. Sa aveti pregatita o sticla (sau ceva de genul) cu apa curata pentru a spala zona de motor pe unde s-a scurs antigelul (pentru ca miroase urat cand se incalzeste).
Se monteaza garnitura pe termostatul nou. Se poate, optional, umezi cu cateva picaturi de antigel concentrat - se va monta mai usor.
Partea cu arc catre motor.

[attachmentid=1627772725]
[attachmentid=1627772726]

Optional, se poate folosi si pasta albasta, dar trebuie curatata bine suprafata de contact.

[attachmentid=1627772727]

Aceasi pasta se poate utiliza si pentru filetul suruburilor. Se monteaza, se strang suruburile. Se completeaza antigel concentrat in borcan, nu mai mult de semnul maxim. Se porneste motorul. Se lasa la relanti sau usor accelerat pana in momentul in care porneste ventilatorul de la radiatorul de racire, de doua ori. In acest timp se adauga la nevoie apa distilata in borcanul de expansiune, nu mai mult de semnul maxim.

P.S. modelul nou de termostat avea garnitura "patrata" si nu s-a asezat bine, asa ca am folosit tot garnitura veche. Termostat Gates (50 ron)
[attachmentid=1627773619]


Acest material este o nota informativa si nu indeamna pe nimeni sa umble la masina sa. Tot ceea ce faceti, e pe proprie raspundere si forumul reno.ro sau oricine altcineva nu poate fi tras la raspundere in nici un fel.
ovu85
salut si multumim pentru tutorialele facute, chiar ajuta!

o intrebare am, detin un clio din 2005 1.4 8V si de ceva vreme (de cand a sosit anotimpul rece) la drumuri mai lungi lichidul de racire nu mai atinge temperatura optima. Daca inainte acul indicator de la temperatura lichidului era undeva la jumatatea cadranului acum sta cu o liniuta o liniuta si jumatate mai jos. Am observat si un consum ceva mai ridicat (cam 8% in exterior).

intrebarea este, cum imi pot da seama daca termostatul e de vina, sau care este temperatura optima a lichidului de racire? multumesc!
cmandrei
Salut,

Cred ca ar fi utila inlocuirea. Practic poti observa daca ceva nu este in regula in doua moduri: nu se mai incalzeste corespunzator sau calculator cu soft de diagnoza si verificata temperatura la relanti si in mers.

Pentru mine a fost simplu ... nu se mai incalzea corect nici la relanti.

Spor,
S4b1n
La mine la dci pe tester ramanea la 73 de grade. Ar trebui sa-l schimb? La cat ar trebui sa stea?
Relu11
Sunt 2 tipuri la dci de 82 grade si de 89 grade, oricum e motiv de schimbare si la mine nu se ridica peste 75 grade nici mort. Partea proasta este ca e mai mult de munca decat la 1.4 este alt termostat cu carapace de plastic si costa intre 150 - 200 lei la magazine de profil. Am o factura proforma acasa o sa ma uit cat este la Renault + ca iti baga pe gat si 3 litri de antigel ce dracu o face cu 3 litri nu stiu ca nu cred sa curga atat cand schimba termostatul
diesel_power
Temperatura de 73 de grade la a cata linie corespunde in indicatorul din bord ?
S4b1n
La 73 de grade e fix la a 3-a liniuta. Acum in poza sta parca putin mai sus, poate are 75 cum zicea colegul Relu11
cmandrei
In 1.4 8v 2011 era termostat pe care scria 89 (grade celsius) cel pe care l-am montat e de 88 (grade celsius). Ca sa porneasca ventilatorul de la radiator acul trebuie sa fie paralel cu solul (ceva de genul) practic atunci ajunge lichidul pe la 90+ ca sa deschida complet termostatul, sa incalzeasca apa din radiator si asa mai departe.
In mers cred ca este perfect ok sa se mentina sub 80. Chestia e ca la masinuta mea nici la relanti nu mai pornea ventilatorul.

Pentru 1.4 8v, daca nu "fortezi" lichidul sa iasa, mai mult decat curge prin "desfacerea termostatului" intra aprox. 2,3-2,5 L lichid. Daca suflii in borcan si mai chinui tubulatura ... depinde "cum ai noroc".
mihalacheandrei
Mulțumim pt timpul acordat sa ne explici aceasta operatiune. Util
vic24
pentru cine mai da de topicul asta si se ia dupa el, un update esential in pregatirea operatiunii: este de 8 nu de 10 surubul !
later edit: pana la urma se pare ca la dacia este de 10 la loganul 1, si de 8 la loganul ph2 si sandero. la renaulturi nu stiu.
cmandrei
Multumim de info. Modele si modele se pare smile.gif
vic24
am montat azi termostatul nou. nu l-am testat inca la drum lung (unde scadea dealtfel temperatura), dar prin oras merge ok. singura nedumerire: cel vechi a iesit greu din locasul sau (era relativ fix in garnitura), iar cel nou (garniturile au acelasi cod renault) a intrat muuuult mai usor. cred ca etansarea se face prin presarea garniturii lateral, nu? adica faptul ca nu a intrat fortat in locas nu afecteaza?

update: am testat azi in afara orasului. merge ceas. cald in masina, sta la 4 linii....
1r1nel
Se poate schimba garnitura de la termostat acasa?de ceva timp imi curge antigelul pe acolo.Daca nu am probleme cu termostatul e nevoie sa il schimb si pe acesta?Va multumesc frumos
lucianm
incearca sa mai strangi cele 3 suruburi, poate sunt slabite.
Se poate schimba garnitura, cu conditia sa o gasesti de cumparat doar pe ea. Atentie, cand desfaci corpul termostatului vei pierde in jur de 1.5 L de antigel. Pe langa garnitura sa cumperi si antigel si apa distilata sa completezi.
1r1nel
Am vazut pe net 10 lei,imi mai trb mastic sa dau sa se lipeasca bine acolo,suruburile nu sunt slabile,le'am mai strans dar imi e frica sa nu le strang prea rau tocmai din cauza asta am si intrebat.Dupa ce termin umplu cu antigel si apa distilata si dupa tin motorul pornit sa se faca aerisirea smile.gif .Multumesc foarte mult
1r1nel
Salut prieteni garnitura de la termostat se potriveste si de la logan,solenza motor de 1.4?sau trebuie sa cer pentru clio neaparat?
UXE
Salut,

am cumparat si eu garnitura si vreau sa o inlocuiesc. Am luat insa doar 1L de antigel. De ce se spune ca intra 1.5L de antigel? Acesta nu se recupereaza? Eu o sa stau cu un recipent sa dedesubt ca sa pice tot in el, insa o sa pun si din el in caz ca nu imi ajunge 1L.
espacern
Antigelul cumparat nu este cumva de tip concentrat?
Adica din 1 litru se fac cam 2 litri la dilutia corecta.....dupa adaus apa distilata.
UXE
Ba da, dar ma gandeam sa nu mai diluez.


espacern
Daca obturezi furtunul gros (clema/cleste special) care intra in corp termostat nu curge mult lichid....ajunge 1 Litru pentru complectat/aerisit la sfarsitul operatiei.
Dar e mai bine daca bagi direct lichid antigel gata preparat la concentratia corecta....nu concentrat.
UXE
Eu ma gandeam sa fac ca mai jos:





Plus ca eu o sa trebuiasca sa inlocuiesc si surubul acela de la aerisire.
Kr3atorU
@cmandrei

Mulțumesc pentru tutorial. Foarte bun și util. O mică diferență la Symbol 2007, șuruburile au cap de 8.
Eu am pus termostat de origine 92 lei, manopera 0 lei (l-am montat eu).
Termostatul a avut garnitura montată, marcaj 89 grade.
dandrackul
foarte util si relativ simplu ,mi se parea mare inginerie schimbarea termostatului .practic desfaci 3 suruburi scoti piesa o inlocuiesti aplici silicon gen gasket pe capacul termostatului pentru etansare si strangi suruburile la loc. mare atentie cand comandati termostat aftermarket necunoscand starea garniturii e bine sa cumparati termostat cu garnitura (am pus febi ca era singura recomandata cu garnitura de la magazinul de unde cumpar de obicei). garnitura veche era ok doar ca avea un pic de joc dupa 140 k km cred ca e normal.asa ca am pus garnitura noua app 89 scria pe cel din fabrica la fel si pe celalalt. iar atentie suruburile se apropie toate apoi se strang.dupa asta desfaceti aerisitorul de la circuitul mic (surub plastic sau metalic deasupra capacului termostatului pe furtunul care duce in partea de jos a vasului de expansiune) completati cu antigelul recuperat sau cel cumparat de preferat diluat (nu rezolvi nimic daca completezi cu concentrat ) pana cand iese antigel nu aer. am completat 1.2-1.3 l antigel diluat pana la max am recuperat ~ 1 l prin metoda cu punga sub capacul termostat pacat ca punga s-a gaurit cand o scoteam dintre cabluri si furtune mi a udat un pic pe acolo dar nu pe mufe.nu am facut poze nu avea rost cele afisate sunt foarte bune si bine descrise. nu uitati orice operatiune executati e facuta pe propria raspundere! bine ca aici nu se dau nici avize de functionare pe propria raspundere!
acum fara nici o chestie dar dupa soferii de matiz astia cu clio stau cu ochii pe ace,semafoare si talpa pe acceleratie si frana. chiar nu ii doare la consum ba merg si toata vara cu geamurile inchise;)) si iarna cu ochelari de soare
dandrackul
scuze de dezinformare aerisitorul nu este pe acel furtun.este la 5-8cm deasupra capacului termostatului nu ai cum sa il ratezi
bobonete
Salut.stie cineva de ce prima deschidere a termostatului se face cam tarziu zic eu...cand acul este pe la a 6 bulina...iar apoi lucreaza normal intre bulina 4 si 5.dar la prima deschidere cand plec cu masina pana sa deschida porneste ventilatorul pe treapta 2 si abia deschide pe la bulima 6.asa o fi normal?multumesc.
Adrian Frigo
Nu,nu e normal!Schimbă-l că nu e scump(e bun Vernet)și odată cu asta n-ar strica și un schimb de antigel(asta dacă nu l-ai mai făcut demult).....

Baftă! smile.gif
bobonete
Termostatul e schimbat de vreo 4 zile si este de origine.cu cel vechi omi statea apa la bulina 3.si antigelul e schimbat de vreo 2 luni.
Adrian Frigo
Dacă diluția antigelului e făcută corect,termostatul!Nici piesele de uzină nu mai sunt ce-au fost.... mad.gif
RazvanF
Aeriseste corect instalatia de racire si revin-o cu rezultatul.
alexme24
Exact asa patesc si eu. Cu termostatul vechi indiferent de vremea de afarq nu aveam mai mult de 3 linii. Am luat nou si face la fel. Doar cand e cald sta la 90 de grade, indiferent daca e pornit ac ul sau ju. Dar cand e frig tot asa maxim 3 linii am. Nu m-ar mira sa fie si cel nou stricat
bobonete
Ala vechi statea la bulina 3.asta nou sta la 4-5.doar ca prima lui deschidere se face pe la bulina 6+.in fine....o sa mai aerisesc instalatia si o sa vad ce si cum...va anunt daca apare vreo schimbare.zi buna tuturor smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.