Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Consum mare de ulei - Clio 1,5 Dci
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
Pages: 1, 2, 3, 4, 5
tyamathis
salut. ma poate ajuta cineva cu un sfat?

intai datele problemei:
clio 1,5 dci 65 cai, 130.000 km. la inceputul anului a inceput sa consume ulei, dar folosind mai mult masina de serviciu, nu am dat prea mult atentie, facand abia 7000 km intr-un an.
Dupa un drum la mare in august, a consumat 1-1,5 litri ulei la 1000 km. Am dus masina la reprezentanta, de unde mi-au spus ca e perfecta, dar ca pe viitor sa urmaresc un injector care are debitul foarte putin marit pe retur fata de celelalte. ATAT. Au facut un test de drum, iar a fost totul OK. cu motorul fierbinte, am vazut cum mecanicul se frigea incercand sa verifice turbina, iar pana la urma a renuntat.
A doua zi, cu motorul rece am desfacut furtunul care duce de la turbina in admisie. A curs ulei. Am bagat degetele in turbina,... balta de ulei. Turbina in exterior e patata de ulei. Sub turbina este foarte mult ulei uscat si imbacsit.
Acum o saptamana am mers cu ea si intr-o rampa s-a auzit un carait la motor, a scos mult fum urat mirositor si negru si abia am urnit-o de pe loc. La relanti motorul se auzea normal, cum ajungea la 2000 ture caraia. A mers foarte greu pana acasa.
A doua zi a pornit la sfert, a mers normal, fum negru-albastru la peste 2000 ture. Am dus-o la reprezentanta, am lasat-o seara acolo ca sa fie motorul rece si am cerut din nou test la turbina.
Testul a durat 5 minute. Au facut ceea ce am facut si eu. Au scos tubulatura, au pus-o la loc si au dat masina afara.
Rezultatul: Turbina e curata, consumul de ulei e dat de uzura motorului, iar pentru diagnosticare, trebuie desfacut.

1.Am mai avut un peugeot caruia i-am facut segmentare si scotea fum albastru mereu, pornea greu si abia mai tragea. Al meu doar la peste 1800-2000 ture scoate fum, porneste la sfert, sunetul e ok si trage ok.
2.La 130.000 Km exista posibilitatea ca uzura motorului sa fie atat de mare?
3.E normal sa fie atat de mult ulei in turbina, iar cei de la renault sa nu-l observe si sa zica ca e curata?
4.Inainte de a desface chiulasa ce ar trebui sa fac? Test compresie, sa desfac turbina?

Eu in continuare cred ca turbina este cauza. Astept parerile voastre, iar daca stiti un service in Iasi unde sa fac un test de compresie si eventual sa mai primesc o parere si eventual sa desfaca turbina...

Multumesc
(scuzati lungimea postului)
gabidrideanu
Salut din cate am inteles tu ai descoperit ulei in turbina => turbina dusa ... ai verificat jocul ei? oricum nu ar trebui sa aiba ulei la turbina sub nici o forma .... caraitul acela este posibil ca una sau mai multe pale ale turbinei sa se fi rupt si a fost aspirata in motor .... cel mai bine da tubulatura jos si fa o poza la turbo si vezi daca mai e intreg
Alex Z
Salut, motoarele diesel sunt recunoscute pentru fiabilitate , iar eu personal cunosc persoane carea au mers cu dci 350.000km fara sa segmenteze motorul.Problema ta pare sa fie din cauza unei uzuri a axului turbinei.
Daca ai posibilitatea sa defaci tu turbina, si respectiv tubulatura care merge de la evacuarea turbinei pana la admisia motorului si sa verfici zona.
Turbinele cu geometrie variabile au pe traseu niste conducte care permit amestecarea aerului rece cand e cazul cu gaze de evacuare, sau in unele cazuri cu aer din interiorul motorului. Normal o turbina pe dci ca al tau ar trebui sa duca cel putin 150.000 km asta daca km masinii sunt reali.

Mult succes...



<span class='edit'>20 Nov 2011, 21:14:</span>
Ai aici un link cu prezentarea motorului 1.5 dci K9K 105CP

http://www.renault.com/RCW_Binaries/module...lage_moteur.swf

Este asemanator cu al tau, in cazul tau cred ca nu ai intercooler.
S4b1n
Nu are nici geometrie variabila cel de 65 cai. Doar 105 cai are intercooler + geometrie variabila. Iar 85cai are doar intercooler
tyamathis
Salutare.
Am fost in alt Service in Iasi. Pe langa faptul ca s-au chinuit 2 oameni 15 minute sa scoata un furtun intepenit (deci la reprezentanta nici nu a fost demontat), am asistat si eu la manopera langa masina.

Turbina, tubulatura, EGR, toate pline de ulei. S-a pornit motorul, au accelerat si am fost martor la improscarea uleiului de catre a mea turbina "curata si impecabila" dupa cum a fost descrisa de catre cei din reprezentanta.
Asa cum banuiam, nici vorba de motor uzat.

Totodata acolo era si un Kangoo de la o firma din Iasi cu exact aceeasi problema ca a mea, venit tot de la reprezentanta cu acelasi diagnostic: "uzura interior motor".

Ce se intampla la reprezentanta Renault din Iasi? Ori au vazut ca este turbina defecta, dar au vrut sa ma taxeze pentru reparatia motorului, ori sunt atat de incompetenti incat sa nu poata gasi o problema la masina?

Un lucru e cert: pe mine m-au pierdut de client.
Am sa atasez si pozele care le-am facut azi cu turbina "curata".

Bafta
nonic
Nu cred ca exista motor care sa consume 1-1,5 litri ulei la 1000 km indiferent de uzura ( poate fara pistoane smile.gif ), cei de la reprezentanta trebuiau sa identifice problema (turbina).
Alex Z
Cred ca au vrut sa iti incarce devizul, reparatia ta te costa cu 70% maio putin decat te-ar fi taxat cei de la reprezentanta si cine stie ce turbina ti-ar fi montat pe o caruta de bani.
Ce e de invatat din acest episod este ca niciodata nu poti avea incredere deplina in service urile din Romanica, chair daca iti duci masina la reprezentanta.
pfarcutiu
La mine consuma de la prima revizie in jur de 500ml ulei intre revizii iar de pe la 70000km cam 750ml.Mentionez ca stau in germania si merg mult pe autostrada in general 160km/h
ionut01
Salut, am un Reno megan 2, motor 1.5 dci ,an 2004 si am o problema mare la el Consum foarte mare de ulei la motor am fost la serivice mi-au zis sa schimb turbina ,dar am fost la mai multe si mi-au zis ca motoru treb reparatie ,si nustiu ce sa fac ....
consuma aproximativ la 1000( una mie)km -2 l de ulei ,are parcurs 218000km . Nu merg cu ea de cand am depistat problema.
espacern
Consumul de ulei al motorului a intervenit dupa ce turbina s-a defectat....nu?
Nu cred ca este rentabil sa repari un motor care consuma ulei si mai bine cauta un SH bun....si gata!

@+
sorinrs
La orice service decent se stie ca se verifica intai turbina la diesel si abai apoi se da cu parerea despre motor....
ionut01
pai nush daca e defectata turbina a inceput dupa ce mia dat eroarea CHECK INJECTION , dupa asta numai necazuri !!La cei din serivice nu am increderea in ei ...
care ar putea fi problema reala ,acu arat ce am scos eu dintr-o teava
espacern
Ce ai scos din EGR nu are nici o legatura cu consumul de ulei din motor.
Prezenta uleiului pe la zonele subliniate este relativ normala...in anumite cantitatii.
Verifica jocul la ax turbina daca tot ai demontat furtunele...parerea mea.

@+
ionut01
poate sa fie turbina defectata? sau cum... la asa consum mare de ulei sa fie ea de vina?
espacern
Orice varianta este posibila inclusiv cea cu turbina defecta.
Tocmai de aceea este de preferat sa incepi diagnosticarea problemei cu controlul turbinei.
La un service cu experienta(reprezentanta)poti sa afli si o parere autorizata daca se vede masina/motorul.

@+
ionut01
ok ms de sfaturi ,dupa ce gasesc problema o sa revin cu noutati, salutare
ionut01
Problema rezolvata reparatie total la motor )))) turbina a fost buna
BannedHost
Deci ai facut set motor sau ce ? Ca nu se intelege ?
ionut01
Da smile.gif
alexgeogabriel
Si cam cat costa o astfel de operatiunie? Scuze ca intreb.
UXE
si cat dureaza?
ionut01
ajunge la 1000 EURO (la mine mai putin) dureaza 1 saptamana sau mai mult aici si piesele joaca rolul daca nu-e treb la comanda
cj98czh
ionut01 - este greu sa dai informatii complete si detaliate? serios ...? mi se pare ca te dor degetele sa tastezi ...
alexme24
Salutare, sper ca mai urmareste ceinva topicul acesta. Am si eu o nedumerire. Am un clio 1.5 dci, 48 kw, 108.000 km. Am facut revizia acum aproximativ 14000 km. Mecanicul atunci mi-a completat cu ulei, iar nivelul pe joja era undeva la al doilea x si jumatate. adica ceva putin sub mijloc(amvazut ca sunt 6 x-uri). Astazi m-am gandit sa ma mai uit putin la nivel si supriza era sub liniuta de minim. E normal sa se intample asta? nu am completat niciodata cu ulei decat la revizii(la 15000 km). Nu scoate fum, trage ca n prima zi, nu merg subturat cu ea. Singura mea nedumerire este ca am vazut pe un furtun care ajuneg la turbina(are si un fel de capac la un moment dat(ca la borcan)) era mai negru, dar dand cu mana pe el am observat ca era negreala(funingine sau ulei, dar nu lichid). Poate sa fie un inceput de sfarsit pentru turbina?

Pe scut m-am uitat si e curat, la fel si motorul nu are urme. Unde ma pot duce si eu sa verific totusi turbina aia ca sa elimin un pericol? Nu prea vreau sa trec pe ulei 10w, vreau sa raman la 5w. Orice sfat e bine venit. Multumesc.

diesel_power
QUOTE(alexme24 @ 1 Sep 2013, 13:11)
Am facut revizia acum aproximativ 14000 km.  Mecanicul atunci mi-a completat cu ulei,
[...]
nu am completat niciodata cu ulei decat la revizii(la 15000 km).
*



Citind lucrurile astea, firul meu de executie a facut break;
Tu la revizii nu schimbi uleiul, doar completezi ?
alexme24
nu doamne fereste:)). Am gresit exprimarea. Schimbat evident, nu am completat niciodata la masina ulei. Imi cer scuze pentru greseala.
luckas_itd
Este posibil sa ai probleme cu recuperatorul vaporilor de ulei,este un fel de valva cu membrana.Daca este stricata poate trage ulei in admisie din cauza ei.
alexme24
Exact piesa asta la mine are un strat pe afara de negreala(funingine sau ulei nu stiu exact). Daca trage in admisie nu ar trebuie sa fie ulei pe filtrul de aer sau egr? ca sa stiu ce sa verific. Ms frumos
luckas_itd
Este dupa filtrul de aer chiar inainte de turbo,la egr este posibil sa fie ulei de la ea.Urmareste traseul ce duce de la recuperator spre admisie si vezi daca este ulei.
alexme24
In afara de cel din poza pe care tu ai postat-o , nu mai exista ulei prin alte parti. Astazi am verificat iar nivelul la ulei, si era la 2 x-uri. Asta dupa o noapte de stat pe o suprafata neteda.
thisadi
Un prieten are un 1.5 dci din 2006 si masina, dintr-o data, ii consuma cam 1 litru de ulei la 1500 de km si scoate fum negru in sarcina (nu si la relanti). Nu a crescut consumul de motorina. Turbina zice ca a schimbat-o de curand (noua, nu reconditionata). Ulei foloseste Castrol 5w40 de vreo cativa ani incoace. Aveti vreo idee despre ce ar putea fi in neregula?
gus
[I]buna am si eu un renault clio,1.5 dci,de ceva vreme dupa ce pornesc cateva minute scoate fum alb dupa care nu mai scoate,si consuma ulei,imi puteti da o parere,un sfat?
alexme24
Salut. Ca sa nu deschid un topic nou scriu aici. De cand s-a facut frig afara(temperaturi sub 5 grade), am observat ca imediat dupa ce o pornesc scoate abur cam 5 secunde, pe urma nu mai scoate. (asta la relanti). Astazi totusi am observat ca dupa ce plec cu ea, la primele 5-6 accelerari intre 2500-3000 scoate un abur cu o mica tenta albastruie. Dupa cele 5-6 accelerari nu mai scoate nici urma de fum. Daca e motorul cald nu se vede niciun fum nimic, doar la porniri dimineata si primele 5-6 accelerari, iar apoi nimic.

Un sfat ceva de la ce ar putea fi?
masina are 110.000 km si urmeaza sa i fac revizia de ulei si filtre ca deja am 16000 km.(ma gandesc ca poate fi si din cauza uleiului care e probabil foarte uzat deja.)
diesel_power
E deja un topic aici. Cauzele pot fi multiple.
Poate fi si uleiul prea uzat.
alexme24
Mersi. M-am uitat deja acolo, dar nu am simptomele pe care le descriu baietii. O sa incep mai intai cu schimbare ulei si pe urma o sa verific si bujiile incandescente ca in 9 ani probabil si-au dat duhul si ele, chiar daca pe test apar ok.
crisolro
pai poate nu sunt arse, insa sigur nu mai au incandescenta din prima zi si nu mai incalzesc cum trebuie (nu inseamna ca tu ai o problema reala la masina sau ca bujiile alea vechi ar fi cauza problemei; cel putin pana da frigul, nu ar trebui sa fie probleme din cauza lor, avand chiar p-aci colegi care au trecut cel putin o iarna cu 1-2 arse fara sa-si dea seama)
diesel_power
Asa e, se fac depuneri pe varful bujiilor, depuneri care izoleaza termic.
alexme24
@crisolro stiu, chiar eu iarna trecuta am avut functionale decat 3 bujii si nu am simtit nicio problema. Ce-i drept nu a fost nici iarna grea. Oricum maine imi cumpar uleiul+filtre + lichid frana si mai am de schimbat un rulment si o bag la doctor. Probabil o sa i ba si niste bujii noi ca sa evit orice eventuala problema. Multumesc amandurora pt sfaturi. O zi buna.
crisolro
16.000 cu un rand de ulei???? nu e cam mult pt. Romanica si reno-ul tau?
ma rog, treaba ta ... topicul e despre consumul de ulei si chiar sunt curios daca ti-a consumat ulei in cei 16.000 km; ai completat si daca da, cat?
intreb de curiozitate ca sa-mi fac o idee cum arata sta un dci la 110000 km la capitolul consum de ulei mai ales in conditiile in care tii uleiul atat de mult in motor (la mine un schimb de elf 5w40 - doar asta vede - a stat intre 7500 si 9500 km max!!!) si poate e o doar o parere ca la ultimul schimb mi-a consumat ceva ulei, nu cat sa completez (posibil si pt. ca am servit doua raite pe A2, incarcat full si la turatii ceva mai mari tongue.gif )

ms
alexme24
E prima oara in viata mea cand am tinut uleiul asa mult si asta din alte cauze personale. De obicei schimb la 10000, maxim maxim a fost 14000, anul trecut pe 31 decembrie inainte sa plec la munte:)). N-am completat cu ulei, dar mi-a consumat ceva pt ca mi-a scazut aproape de minim, ceea ce cred ca e destul de normal. Oricum vreau sa raman tot la 5w. Motorul nu prea l-am menajat, am tras de el frecvent pe la 4000-4500 rotatii.

diesel_power
La mine motorul devine zgomotos dupa 9-10.000km cu un ulei -- pt mine e semn ca necesita schimb. Asta mi s-a intamplat cu toate uleiurile. Ramane de vazut daca si 10W60 se deterioreaza la fel de rapid.

Cat sa coste 4L de ulei + 1 filtru ? Maxim 150 lei. Si daca esti low on cash gasesti o rampa si le schimbi singur.
alexme24
diesel, dar de ce ai trecut pe 10W-60? papa ulei ceva? Eu din ce stiu, atat timp cat masina nu consuma ulei mai mult decat anormal intre schimburi, e bine sa ramai cu 5w.

nu ma uit neaparat la 150+filtru, atat am dat ultima oara pentru Castrol magnatec edge parca. Acum vreau sa cumpar Liqui molly si e undeva pe la 170 +filtru(bidon de 5 l ca am vazut ca intra 4.5 l in al meu motor). Am auzit lucruri bune de el de la un amic care are pe un modus asa ceva, tot motorul de 1.5dci.
crisolro
4.5 daca ii schimbi filtrul si stai sa se scurga bine uleiul vechi ... altfel iti sare putin de maxim cu 4.5; eu merg pe un 4.3 cand vad ca mecanicul nu a asteptat suficient sa se scurga uleiul vechi
diesel_power
La mine cu fix 4 litri e la maxim pe joja, scurs bine vechiul ulei.
5W sau 10W conteaza doar pt pornirea la rece, e irelevant pentru consumul de ulei.
Dar da, am trecut la 10W60 pentru ca imi consuma putin ulei (cam 0.5L de la un schimb la altul) si pentru a fi mai silentios motorul.
alexme24
Gata. L.am schimbat. Toarce altfel motorul acu. 4.5 litri si joja e aproape de max. Si mie mi.a luat cam 05-0.6 in 16000 km dar am lasat.o pe 5w. Filtrul de motorina il mai las un schimb.
gabidrideanu
mai citeste odata ce a scris colegul diesel_power ....
5W sau 10W conteaza doar pt pornirea la rece, e irelevant pentru consumul de ulei.
alexme24
Si ti se pare ca eu l-am contrazis sau ceva? eu doar am spus situatia mea. Ca am lasat masina pe 5w si ca si mie mi-a consumat cam 0.5.
gabidrideanu
Nu o spun cu rautate ca nu am nimic de castigat ... sper ca nu te-ai suparat ca am zis sa mai citesti odata ce a scris diesel_power ... uite ce ai scris tu :
"Si mie mi.a luat cam 05-0.6 in 16000 km dar am lasat.o pe 5w."
daca vroiai sa schimbi uleiul cu unul mai vascos nu vedeai nici o diferenta daca il schimbai de la 5w la 10w , ala e indicativul uleiului la rece , W (winter) , daca vrei sa nu iti mai consume uleiul ala 0.5-0.6 cauti un ulei cu indicativul la cald mai mare de 40 ... cum ar fi 5w50 ... si mie imi consuma ulei si am cumparat motul 15w50 ca 5w50 sau 10w50 sunt foarte scumpe ... dar pot sa iti zic ca nu am nici o problema cu pornirile la rece ... si de cand l-am schimbat nu a mai consumat gram de ulei .
diesel_power
Las-o asa smile.gif
Cu alte cuvinte felicitari pt schimbul de ulei.
alexme24
nu ma supar, ce naiba:). Forumul asta e pentru a impartasi experietne, sfaturi etc. Nu sa ma cert:). Cati km ai cu masina ta gabidrideanu?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.