Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme alternator Laguna II
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna II
bold.cristian
Salut,
de cand a inceput sezonul rece, a (re)aparut o mica hiba:

Daca temperatura e pe undeva sub 5 grade C*, imi palpaie lumina farurilor si uneori si lumina din bord...la demaraj, in sarcina etc. Am observat asta si anul trecut, dar nu deranja...acum s-a accentuat.
Fenomenul se petrece pana cand motorul ajunge la temperatura optima de functionare.
Bateria e buna, Bosch de 74Ah, vechime 1 an etc. cu garantie.. cu incarcarea verificata la instalare.

Buuun... acum, la masuratori iese cam asa:

Batt.( motor oprit ) 12.4v
Incarcare (motor rece) 14.5 - 14.6

Incarcare (motor cald) 13.9-14.4

Din cate am aflat, problema ar fi regulatorul din alternator... care da semne de batranete. ( rezulta incarcare la rece un pic peste valorile normale)

Cine a mai patit asta? Ce ati reparat?
mihnis
aceasi problema o am si eu...
inca nu m-am luat la tranta cu ea ph34r.gif
par urmeaza....
audiofilu'
Am un detector de radar modular care arata printre altele si tensiunea la bornele bateriei. Ei bine, niciodata nu am vazut pe display o tensiune mai mare de 13,5V... sa fie asta eronata sau atit incarca alternatorul? Nu am pus un tester pe ea sa fac o comparatie.
bold.cristian
@audiofilu
Eu zic ca fara consumatori ar trebui sa fie peste 13.5 totusi. Se zice ca bine e 13.8-14.4v.

Ia un voltmetru /multimetru si masoara la borne, nu-i nevoie de tester.
audiofilu'
Acus e la incarcat, am un redresor care baga 2Ah, lent... tensiunea aratata de detector este 12v iar la borne am 12,85v. Mai e foarte putin pina redresorul arata incarcarea, se aude de la peste 0,5m cum "fierbe"electrolitul iar tensiunea masurata la borne acum este 16v. Cind scot masina din garaj voi masura tensiunea la borne cu motorul pornit sa vedem care e nivelul de incarcare. Are ceva daca la 1-2 saptamini las redersorul pe acumulator avind in vedere ca masina face mai mult oras cu porniri si opriri dese?
bold.cristian
Bine nu poate fi, sa tii redresorul 1-2 sapt. pe baterie. Probabil ca se va strica in curand. Uite ce zice aici:

Always use a voltage regulated battery charger with limits set to the above ratings. Overcharging can cause the safety valves to open and battery gasses to escape, resulting in premature failure. These gasses are flammable! You cannot replace water in sealed batteries that have been overcharged. Any battery that becomes very hot or makes a hissing sound while recharging should be disconnected immediately.

http://www.optimabatteries.com/product_support/charging.php
audiofilu'
La 1-2 saptamini, eu asa am spus; poate nu chiar in fiecare week-end dar in nici un caz continuu 1-2 saptamini ca doar nu e de 10000Ah. Apoi bateria e capsulata. nu mai aia originala care avea furtun de eliminare gaze.
Socrul meu a avut o baterie pe care o tinea in caz de urgenta pentru pompele de la cazanul cu gazeificare si in 2 ani era praf.
Acum, la 12 ore dupa ce am terminat incarcarea tensiunea la borne arata exact 13,1v, masina tinuta in garaj la 12 grade. Miine voi masura tensiunea la borne cu motorul pornit.
bold.cristian
@audiofilu
Da, scuze acum am vazut ca ai scris altceva.

Eu bateria am schimbat-o anu trecut in toamna cu una de 74Ah, dupa 5 ani si multi km. La mine se descarca de ex. la spalatorie, cand statea cu usile deschise si radio in 30min wink.gif. Altfel, daca nu uitam farurile sau asa ceva, nu ma lasa balta.


Nu a mai avut nimeni problema asta cu palpaitul luminilor?
the_dodita
Am mai patit si eu beleaua asta si inca o am, iar daca o sa urmaresti postarile mele, o sa vezi ca am mai scris pe forum despre ea. Un electrician mi-a spus ca este de la ceasurile din bord, ceva se strica pe acolo, un circuit integrat sau cam asa ceva. Alternatorul imi incarca asa cum trebuie si la rece si la cald, controlat la renault, asa ca inclin sa-l cred pe respectivul. trebuia sa-mi cumpar ceasuri, dar am gasit loc pentru bani in alta parte, asa ca am ramas cu problema cam de 3 ani, dar e minora, bine ca mege motorul ceas...
bold.cristian
N-am ajuns la electrician inca, dar am verificat incarcarea in mers...cu multimetru conectat la baterie, firele trecute pe sub capota etc...

Si in momentele in care are "scapari" de tensiune, scade cu 0.5-1v.Fenomenul nu pare conditionat neaparat de accelerare sau decelerare.

Imi poate spune cineva ce tip de alternator are 1.9DCi F9Q 750? si unde e legat cablul de masa / gnd ?
espacern
Sunt 3 fabricanti de alternator pe Laguna 2:Bosch/Valeo/Mitsubishi
Si fiecare fabricant are multe modele in functie de dotarea masinii.
Vezi pe eticheta alternatorului cel mai bine ce este scris.
Cablul de masa este corpul alternatorului....ce se fixeaza pe motor.

@+
sidy
stie cineva ce cod au rulmentii de la alternator laguna 2 1.6 16v din 2001
bold.cristian
@espacern

In final, alternatorul n-a fost problema, incarca bine si constant.(test in mers)

O chestie mai complexa, suportul termoplonjoanelor e un pic crapat si nu statea bine pe admisia de aer > nu avea masa. Pana cand motorul se incalzea bine, tmp. functionau, si faceau contact din cand in cand >>trageau curent si din cauza consumului mare, palpaiau farurile. Cand motorul era cald, defectul disparea, tmp nu mai functionau.

probabil un cretin de la renault a crapat suportul, altfel nu imi explic.

Cam asta e...smile.gif
the_dodita
Printr-o coincidenta, tot ieri am descoperit si eu ca suportul termoplonjoanelor nu era prins bine in surub (era infiletat numai pe jumatate). Din cate am vazut in seara asta, nici la mine nu mai fileaza farurile. Sper sa fi fost de acolo si sa scap si eu de chestia asta cu farurile, care era un pic suparatoare.
przamfiri
QUOTE(bold.cristian @ 28 Nov 2011, 01:23)
@espacern

In final, alternatorul n-a fost problema, incarca bine si constant.(test in mers)

O chestie mai complexa, suportul termoplonjoanelor e un pic crapat si nu statea bine pe admisia de aer > nu avea masa. Pana cand motorul se incalzea bine, tmp. functionau, si faceau contact din cand in cand >>trageau curent si din cauza consumului mare, palpaiau farurile. Cand motorul era cald, defectul disparea, tmp nu mai functionau.

probabil un cretin de la renault a crapat suportul, altfel nu imi explic.

Cam asta e...smile.gif
*




QUOTE(the_dodita @ 28 Nov 2011, 18:03)
Printr-o coincidenta, tot ieri am descoperit si eu ca suportul termoplonjoanelor nu era prins bine in surub (era infiletat numai pe jumatate). Din cate am vazut in seara asta, nici la mine nu mai fileaza farurile.  Sper sa fi fost de acolo si sa scap si eu de chestia asta cu farurile, care era un pic suparatoare.
*


Multumim, asta trebuie tinuta minte ...
mihnis
Respectele mele Cristian..doua ierni m-a enervat caderea aia de tensiune.
se pare ca din cauza vibratiilor se desface surubul
Toata stima. rolleyes.gif
bold.cristian
Cu placere. iarna a devenit suportabila ...smile.gif
przamfiri
QUOTE(przamfiri @ 28 Nov 2011, 20:14)
Multumim,  asta trebuie tinuta minte ...
*


ehe uite cum chiar eu nu am tinut minte....
la rece cu socul activat si eu am oscilatii ale relantiului si caderi de tensiune si ciudat este faptul ca si acul la apa se misca singur sus jos... a mai patit cineva asa?
pana una alta ma duc sa verific surubul de la suportul termoplonjonilor
djcristi
QUOTE(bold.cristian @ 19 Nov 2011, 20:17)
Bine nu poate fi, sa tii redresorul 1-2 sapt. pe baterie. Probabil ca se va strica in curand. Uite ce zice aici:

Always use a voltage regulated battery charger with limits set to the above ratings. Overcharging can cause the safety valves to open and battery gasses to escape, resulting in premature failure. These gasses are flammable! You cannot replace water in sealed batteries that have been overcharged. Any battery that becomes very hot or makes a hissing sound while recharging should be disconnected immediately.

http://www.optimabatteries.com/product_support/charging.php
*




QUOTE(audiofilu' @ 19 Nov 2011, 21:38)
La 1-2 saptamini, eu asa am spus; poate nu chiar in fiecare week-end dar in nici un caz continuu 1-2 saptamini ca doar nu e de 10000Ah. Apoi bateria e capsulata. nu mai aia originala care avea furtun de eliminare gaze.
Socrul meu a avut o baterie pe care o tinea in caz de urgenta pentru pompele de la cazanul cu gazeificare si in 2 ani era praf.
Acum, la 12 ore dupa ce am terminat incarcarea tensiunea la borne arata exact 13,1v, masina tinuta in garaj la 12 grade. Miine voi masura tensiunea la borne cu motorul pornit.
*



folosesti un redresor clasic, bun pt bateriile de pe vremea Dacia 1100. Pt bateriile moderne (fara intretinere) se foloseste un redresor cu microcontroller, il mai gasesti si sub denumirea 3-step car charger , unele au si posibilitatea selectarii programului de incarcare pt tipul bateriei Clasica/AGM/Gel .
Iti va fierbe bateria (o vei distruge) pt ca redresorul banal care il ai are un transpormator doar, o punte de redresare si cateva alte rahaturi. Neavand niciun regulator, tensiunea va creste cand va scadea sarcina, astfel probabil o sa ai 13V cand se trag 5A iar cand bateria trage sub 2-3A , tensiunea va urca undeva la 15V crescand apoi spre 16. Normal ar trebui sa stea undeva la 14.4V pentru finalizarea incarcarii (multe ore).
rmg
Am si eu nevoie de ajutorul vostru, mai ales cei care va pricepeti la alternatoare:

cred ca a murit alternatorul meu pt ca nu mai incarca. Am in bord eroarea clasica cu Battery charge fault de cand am adus masina insa alternatorul incarca.
Acum m-am trezit intr-o zi ca merg pe baterie si cand am masurat alternatorul nu mai baga deloc. Am masurat si la borne si la iesirea din alternator.

Cineva mi-a dat o idee sa nu demontez alternatorul cu totul ci doar blocul cu diode si carbunii. Se dau foarte usor jos. Alternatorul a ramas pe masina + un fel de radiator care are pe el plusul care pleaca spre baterie. Acest radiator pe care nu am reusit sa-l dau jos are niste sarme care vin de la invelisul statorului si care sunt sudate de el.

Intrebarea este daca cei care repara alternatoare se baga sa schimbe piese pe asa ceva sau se schimba cu totul. La carbuni e simplu dar nu stiu la partea electrica, la dioda sau ce naiba este chestia lipita pe bloc care are un strat de ceara sau ceva de genul asta.
Alternatorul are codul 8200162474. Pun o poza cu piesa, poate ma puteti ajuta cu niste sfaturi:
espacern
Oricum este recomandabil sa mergi prima data la un service specializat in reparatii alternatoare....pentru constatare exacta a defectului.
Daca este defecta partea de regulator poti sa o schimbi si tu dar daca este dioda/diode arse trebuie ciocan de lipit de putere.....si ceva experienta pentru schimb.
Verifica si rulmenti/fulia cu ocazia demontarii alternatorului de pe masina.
rmg
Acolo ma si duc maine cu piesa, sa vedem ce este cu ea. Din ce am mai cautat, blocul de diode nu e pe piesa pe care am dat-o jos, a ramas inca pe alternator.
Cred ca am dat jos doar carbunii si regulatorul de tensiune.

Buba e ca mi-e scarba sa dau jos alternatorul din cauza pozitiei dificile si am crezut ca scap ieftin asa.
djcristi
daca gasesti un regulator identic, poti incerca intai sa-l pui si sa vezi cum incarca, daca tot nu merge tb sa dai jos alternatorul.
rmg
Hai ca vin cu finalul: regulatorul era in regula, carbunii si ei erau cam jumatate. Insa nu am scapat de dat alternatorul jos.
La verificare buba era rotorul intrerupt. Costuri: rotor 200RON++10RON carbunii+50RON manopera reparatie alternator+100RON demontat si montat alternatorul.
Alternatorul l-am reparat undeva in spate la Crangasi(Lexis parca e firma). Recomand cu caldura locul: foarte amabili, iti testeaza jucaria fara bani, au piese pe stoc.
Cu ocazia asta s-a rezolvat si eroarea Battery charge fault. De cand tot aparea eram convins ca e din bord eroarea pt ca alternatorul atunci cand avea eroarea pe bord incarca. Vad ca de 3 zile de cand merg cu cazanul nu a mai aparut. Spor!
bogdanvrbb
buna, oare stie cineva daca inlocuiesc alternatorul pe scenic 2, 1.9dci 88kw, acum am de 155a cu racire pe apa...dar nu incarca decat 12.3v , si as vrea sa pun unul de pe o masina similara dar de 120a...oare functioneaza?
DApophis17
Probabil ca nu va merge, dar oare nu e mai simplu sa il duci la reconditionat? Poate are periile uzat sau puntea redresoare.
mihai079
Am si eu o mica problema, poate ma poate ajuta cineva; zilele trecute am schimbat kitul de ambreiaj, si deatunci tot raman fara curent.Am lecat cu masina totul ok, parchez cand sa plec nu mai avea curent bateria, am incarcat cu cabluri de la alta masina, ajuns acasa, parcat. Dimineata porneste, plec la drum in concediu ajung la pensiune parchez, dimineata nu mai aveam curent. Pornesc cu cabluri las sa mearga jumatate de ora opresc masina, aduc bagajele nu am curent.
Poate o idee cineva ceva, la verificat bateria are 12,6 si dupa ce opresc scade vertiginos, daca dau jos bornele scade dar mai usor, alternatorul incarca undeva la 13,7.
Mersi fain
radunre
Daca dai bornele jos si tensiunea din baterie continua sa scada, mai ales sub 12 V, bateria e terminata.
Incarcarea unei baterii descarcate ar tebui sa fie pe la 14,2-14,8V. O incarcare de 13,7V nu e corecta dar poate fi si din vina bateriei.

Cand eu am schimbat bateria, tensiunea in gol avea ~12,8V dar curent f. slab.
Problema a aparut de la o ora la alta, dupa jumate de zi prin oras cu 2-3 porniri, lasata vre-o 5 ore, seara nu a mai vrut. Bateria era trecuta de 7 ani.
costi75
Salutare forumisti, un nou an cat mai fericit!
Problema mea incepe acum vreo 2 ani, cand am ramas fara baterie tocmai in mijlocul unei nunti, dupa ce au urcat in masina nasul, nasa si sotia sad.gif , am fost nevoit sa imping masina sa pornesc. Ajuns acasa am verificat cu un voltmetru incarcarea si aveam 11v pe baterie. Am demontat alternatorul, l-am dezmebrat, si am verificat diodele,care erau ok. l-am spalat bine, am inlocuit rulmentii, am verificat ochiometric tot ce se putea si am trecut la montaj. Pus pe masina, facea acelasi lucru, nu incarca. Am cumparat un releu nou si totul a fost ok.
Dupa cateva zile am vazut iar bateria rosie aprinsa in bord. Am luat din nou aparatul de masura din casa si am pornit masina, surpriza, incarca si bateria martor disparuse. De atunci a inceput distractia,care se manifesta aleator doar la pornirea masinii si atunci cand apare, dupa cateva minute(1-10 minute) problema dispare adica porneste incarcarea. Nici o data nu am ramas fara incarcare in timpul mersului. Acum doua luni am demontat din nou alternatorul si am cositorit terminalele statorului in puntea de diode. O perioada de cateva saptamani nu am mai avut nici o problema, de ceva timp a reaparut, si perioada in care nu incarca a inceput sa creasca, aseara am facut cativa km prin oras fara incarcare, la intoarcere a inceput sa incarce. De fiecare data sare direct in 14,2V. Am achizitionat un voltmetru de la un supermarket, din ala care se pune in locul brichetei, destul de precis, si foarte util ca informatie.
Aveti vreo idee de ce ar putea sa faca asa? Banuiesc releul de incarcare, dar nustiu ce sa zic.
Alternatorul este Bosch 120A parca.
Laguna2NL
Trimite alternatorul la verificare, nu trebuie sa cunperi unul nou, se pot schimba periile si puntea daca este nevoie. Valorile de incarcare nu pot fi peste normale ci, subnormale si da, nivelul ridicat de umiditate atrage oxidarea unor contacte si implicit contacte reci.
Cand ti se usuca zona respectiva si firele/ periile fac un contact bun, nu mai ai probleme. Succes.
costi75
Multumesc pentru intentia de a ma ajuta, dar sincer nu inteleg mai nimic: "valorile de incarcare nu pot fi peste normale ci, subnormale si da"....
Poate puteti fi mai explicit, eu incerc sa-mi repar singur alternatorul, daca puteti sa-mi dati vreun sfat tehnic, multumesc, asa stiu si eu ca exista service-uri.
Laguna2NL
Pentru a iti repara alternatorul trebuie sa poti citi de pe el datele de identificare:
- carbunii colectori si pasul de la excitatia alternatorului trebuie sa arate curate, la tine sunt sigur ca au deja santuri evidente.
- valorile subnormale sunt date de lipsa contactului periilor colectoare de pe discurile de eccitatie ale generatorului de curent( da, acest alernator este de fapt o triodina miniaturizata, un dinam mai mare si mai exact o strutocamila intre cele doua, ea are in componenta eisi o punte de stabilizare cu diode, pretul acestei punti poate diferi de la producator la profucator)
- daca ai de inlcouit doar puntea de diode, nu este chiar greu
- la carbunii colectori si periile de excitatie de pe axul rotorului este ceva de munca .
Valorile subnormale sunt date de scurtcircuitarea placutelor de sub periile colectoare si acestea se manifeste prin valori nominale ale incarcarii, foarte scazute.
In loc de 14.5-14,9 V vei primi catre baterie o tensiune de 8- 12v maxim.
costi75
Laguna2nl dati-mi voie sa spun ca nu aveti nici o treaba cu alternatoarele,iar daca va ocupati cumva cu repararea lor va marturisesc ca incerc sa repar singur tocmai sa nu dau de un electrician ca dvs,
Nu inteleg de ce unii simt nevoia sa se bage in seama aiurea.

-Alternatorul este o masina electrica, mai exact un generator de curent alternativ trifazat nicidecum un dinam (acesta din urma genereaza curent continuu) iar strutocamila poate fi pentru cine nu are habar.

-Puntea cu diode este pentru redresarea curentului alternativ si transformarea lui in curent continuu,nicidecum pentru stabilizare. instalatia masinii functioneaza in curent continuu.
De ce nu se foloseste direct un dinam(care genereaza curent continuu)? Simplu, alternatorul este mai eficient.

-Pentru stabilizarea tensiunii furnizate se ocupa releul regulator, acesta regleaza curentul de excitatie din rotor, astfel incat tensiunea la bornele alternatorului sa fie 14 - 14,4V ce depaseste aceasta valoare duce la supraincarcarea acumulatorului si deteriorarea lui prematura. Tensiunea de14,5- 14,9 este prea mare.
Nu inteleg care este diferenta intre carbunii colectori si periile de excitatie, cred ca niciuna.
Periile de grafit sau carbunii intra in contact cu inelele colectoare de pe rotor.
Eu cam asta stiu despre alternator si garantez ca e corect.
Nu inteleg prea bine principiul de functionare al releului regulator cu autoexcitatie, ce nu are nevoie de o alimentare auxiliara prin cheia de contact, cum era la dacia de exemplu.
Speram sa gases aici pe cineva priceput.
Sa nu inducem in eroare utilizatorii forumului cu aberatii.

Toate cele bune!
andytoma
salutare, recent am patit in mers cu AC pornit pe automat si dintr-o data in bord mi-a aparut semnul de la baterie si am pierdut pentru cateva secunde servo tragand de volan ca la raba. Am schimbat cureua dar simtomele au fost identice. Ma ajuta cineva cu un sfat? multumesc
andru1973
Poate e fulia,de la alternator,sau alternatorul are ceva,nu face bine contact pe la diode,e bine de dat jos și verificat
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.