Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Instalatie spalare faruri Laguna III
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna III
ariciul76
de curind am ''pupat'' o Dacie ci cirlig in spate, aveam viteza mica, nimic vizibil la spoiler exceptind o crapaura de cca. 3 cm linga numar.
Problema este ca spalatorul nu mai merge, aud pompa cum invirte dar nici un strop, nu ies nici macar ''urecile'' alea care spala din lacas.
Am tras de ''urechi'' si nu exista nici o piedica mecanica, deci ele ies daca trag de ele.

Astept sugestii, am rezervorul plin de lichid de spalare.
EL-TORO
Spalatoarele sunt actionate de niste pistonase, in mod normal nu ar trebui sa sa iasa daca tragi de ele. Cu siguanta ai ceva rupt pe acolo.
ariciul76
am tras cu grija, nu am rupt nimic. De altfel dupa ce am tras ele au revenit singure inapoi, ceea ce ma face sa cred ca problema nu e acolo, cred ca e ceva cu presiunea lichidului de spalare.

Stie cineva care e principiul de functionare?
ariciul76
pina la urma s-a dovedit a nu fi nici o problema, doar ca era cam putin lichid de spalare in rezervor...
Ciudat este ca chiar si asa cu putin lichid, se aude pompa care ar trebui sa stropeasca farurile.
Deci e falsa ideea ca are senzor de nivel in rezervor.
Luko13
Si eu am observat chestia asta. Cand nu are lichid suficient nu mai stropeste la faruri. Care ar fi explicatia?
pcs
Mi se pare ca a mai fost discutia asta pe forum, am gasit scris undeva ca daca nivelul lichidului de spalare scade sub un sfert de rezervor se dezactiveaza spalarea farurilor. Cum nu exista senzor pentru nivelul lichidului inclin sa cred ca gura de captare pentru spalatoarele de faruri e plasata la oarecare inaltime in rezervor, astfel ca daca lichidul scade sub acest nivel pompa pentru faruri pompeaza in gol, situatie care este sesizata de unitatea de comanda care nu mai da comenzile pentru deschiderea sertaraselor cu duzele de spalare.
EL-TORO
Eu am studiat mai in detaliu problema asta, fiind exasperat de faptul ca lichidul de parbriz se consuma destul de rapid, totodata neexistand un senzor de nivel atentionare lichid.
Am demontat spoiler fata si dupa cum se vede in foto, cele doua motorase sunt asezate pe verticala la inaltimi diferite.
Asta explica de ce atunci cand mai avem putin lichid de parbriz, duzele nu mai functioneaza.
Asta ar fi si semnalul ca ar trebui sa reumpli cu lichid de parbriz.
S-au zgarcit la un amarat de senzor care nici ca optionala nu se poate pune.
Masini de clasa inferioara au in standard...
Gabryel.GLN
Au pus la Laguna 1 senzor pentru lichidul pentru spalare pabriz si la laguna 3 nu? ohmy.gif
EL-TORO
exact cum ai citit, pe L3 nu exista acel senzor.
ariciul76
au pus....n-au pus...
puteau sa puna senzor macar sa nu mai auzi cum bazaie motorasul si nu face nimic ca sa nu te mai bage la banuieli ca e ceva ce nu merge.
si uite asa am mai pierdut timpul pe net...
Bravo Reno!
bold.cristian
QUOTE(ariciul76 @ 11 Jan 2012, 21:09)
au pus....n-au pus...
puteau sa puna senzor macar sa nu mai auzi cum bazaie motorasul si nu face nimic ca sa nu te mai bage la banuieli ca e ceva ce nu merge.
si uite asa am mai pierdut timpul pe net...
Bravo Reno!
*



Eu zic ca e logic ca primul pas la "diagnosticare" e verificarea nivelului...
Asa ca, mai moale cu "bravo Reno"...va zgarciti acuma la lichid de parbriz? Nu stiti sa ridicati capota?smile.gif
pishky
laguna 2 are senzorul respectiv, este ciudat ca la L3 nu il mai pusera.
EL-TORO
QUOTE(bold.cristian @ 12 Jan 2012, 02:14)
Asa ca, mai moale cu "bravo Reno"... va zgarciti acuma la lichid de parbriz? Nu stiti sa ridicati capota?smile.gif
*


hahahaha super...
Eram convins ca fanii Reno si/sau dealerii Renault care stau aici pe site sa reactioneze la acea remarca: "bravo Reno".
Hai sa-ti explic cum vine problema ca sa intelegi mai bine cum sta situatia.
Crezi ca nu am bani destui pentru lichid de parbriz in conditiile in care am dat 26 kEur pe masina?? te inseli amarnic la faza asta...
Habar nu ai cat de repede se consuma cei 4-5 litri de lichid de parbriz cand mergi pe ploaie, asta in conditiile unei masini care are si duze pentru xenoane.
Problema mea este ca trebuie sa ridic capota mult mai des dacat ar fi fost normal sa fie si nu numai atat, trebuie sa car dupa mine pentru siguranta si o rezerva consistenta de 10 litri de lichid de parbriz la drumuri lungi...
dantes
...si unii ziceau ca sunt nebun ca am avut chiar 5 bidoane de 5l in portbagaj....consumati intr-o iarna de-a lungul a fix 2 saptamani...
Absenta senzorului e chiar un moft.. in momentul in care vezi ca nu mai stropeste farul, atunci musai trebuie sa bagi lichid... cred ca e mult mai marfa asa decat sa vad tot timpul un bec aprins in bord aiurea...
LaterEdit.... uitasem de cei fara spalator de faruri...atunci da, senzorul e o pierdere...
didiland11
Daca tot vb de zgarcenie si martori prin bord.
Mie unul imi sta pe creier un beculet rosu aprins in bord, iar de banii de senzor putem pune lichid de parbriz ("d-ala" de 5 lei/5l- marca proprie x) "gratis" pana vindem prezenta laguna. Cum zicea un alt coleg, cel mai bun senzor este lipsa stopirii farurilor! Topicul a deviat spre "vorbim ca sa nu tacem" din gama ce probleme mai (auto)inventam !?! laugh.gif
the_darkman
Daca nu ai xenonul aprins, spalatorul de far n-ar trebui sa porneasca. Si atunci nu se mai consuma aiurea lichidul.
EL-TORO
QUOTE(the_darkman @ 12 Jan 2012, 19:31)
Daca nu ai xenonul aprins, spalatorul de far n-ar trebui sa porneasca. Si atunci nu se mai consuma aiurea lichidul.
*


hahahaha, super tare.
Tu ai avea curajul sa opresti xenonul noaptea pe ploaie la 130 Km/h pe autostrada?
Eu nu as avea...
the_darkman
Unde am spus eu asta? Pe ce forum? Cata exgerare ...

In alta ordine de idei, in ce proportie din timp circuli pe intuneric si pe ploaie? Sa zicem 25%, dar sunt deja 2 conditii de implinit, poate nici 10% . Daca ziua pe lumina mergi cu xenonul aprins, atunci nu ma mir ca se consuma lichidul foarte repede. De asta ai DLR la faruri cu xenon.
EL-TORO
Hai sa zicem cum spui tu, noaptea rar se intampla sa merg pe ploaie dar ziua pe ploaie sau lapovita pentru siguranta mea merg cu XENON-ul pornit.
Asa ma simt eu mai siguranta atunci cand sunt observat in aceste conditii de vreme. Fiecare face cum doreste...
the_darkman
Foarte rar se intampla sa mergi la drum lung pe ploaie, de asemenea. La noi in tara.

Cazul cel mai des intalnit este sa mergi in oras, ziua, pe ploaie. Nu vad rostul xenonul in cazul asta.
bold.cristian
V-ati cam aprins pe aici...smile.gif

Mai important, ce am scris mai sus era pentru altcineva. Cand nu iti stropeste parbriz / faruri nu e normal sa verifici macar nivelul ?smile.gif) Asta e de fapt partea stupida.

@ EL-TORO, nu am inteles, eu sunt dealer Reno sau sunt fan Reno?
Chiar nu ma intereseaza cat ridici tu capota sau cati bani ai, nu fi cocalar. Si da, 26k ? Serios, asa bine te-a "aranjat" dealerul tau?

Sigur ai un motiv sa te simti cu musca pe caciula wink.gif
the_darkman
Masina anterioara a mea a fost Alfa 159, care se vrea a fi masina premium. Nu avea senzor de nivel, dar partea cea mai nasoala e ca gura vasului e incredibil de mica incat ai nevoie de palnie sa torni, daca iti tremura mainile prea tare.

Nu mi se pare asa anormal ca un Reno sa n-aiba. N-au fost ei in stare sa puna Trip 1 si Trip 2 la computerul de bord, dapai sa mai cheltuie bani pe un senzor.
cj98czh
QUOTE(EL-TORO @ 12 Jan 2012, 20:51)
hahahaha, super tare.
Tu ai avea curajul sa opresti xenonul noaptea pe ploaie la 130 Km/h pe autostrada?
Eu nu as avea...
*



Daca ploua nu vad rostul la a da lichid pe parbriz ... cealalta masina are spalator si xenon de fabrica, deci stiu exact ce face si cum face .. dar eu unul daca ploua nu folosesc lichid ... si la masina de care vorbesc, rezervorul are 3 litrii ... si are senzor ... dar degeaba ca-i scuipa foarte rapid ... asa ca daca ai rezervor inca 2 litrii in plus ... este ok ..
the_darkman
Daca ploua si pe jos e mizerie, se murdareste foarte tare masina, ai nevoie de lichid. Eu cel putin folosesc foarte des pe ploaie.
pcs
Exact cum spune colegul darkman, pe ploaie sau daca drumul e ud, se consuma lichid de spalare in cantitati mari. La Polo-ul de serviciu consumam un rezervor de lichid ( 4 l ) pe un drum Suceava -Iasi si retur ( 300 km ), in special pentru curatirea lunetei. Nici eu nu sunt deranjat de lipsa senzorului, mi-e suficienta avertizarea ca nu mai functioneaza spalarea farurilor. De regula merg cu luminile pe pozitia "auto", asa trec automat de pe DRL pe xenon fara sa mai am eu grija sa aprind/sting farurile. Suceava e oricum un oras plin de praf, asa ca parbrizul/luneta/farurile trebuie spalate des. Problema se acutizeaza iarna sau pe timp de ploaie, asa consum cam 5 l lichid / 1000 km - 2 saptamani.
EL-TORO
QUOTE(bold.cristian @ 12 Jan 2012, 23:46)
V-ati cam aprins pe aici...smile.gif
@ EL-TORO, nu am inteles, eu sunt dealer Reno sau sunt fan Reno?
Chiar nu ma intereseaza cat ridici tu capota sau cati bani ai, nu fi cocalar. Si da, 26k ? Serios, asa bine te-a "aranjat" dealerul tau?

Sigur ai un motiv sa te simti cu musca pe caciula wink.gif
*


nu ma cobor sa-ti raspund la replici, e clar ca n-am cu cine discuta...
bold.cristian
@el toro, sa fii sanatos

si repet :

Mai important, ce am scris mai sus era pentru altcineva. Cand nu iti stropeste parbriz / faruri nu e normal sa verifici macar nivelul ?smile.gif) Asta e de fapt partea stupida.
tse
QUOTE(the_darkman @ 12 Jan 2012, 18:31)
Daca nu ai xenonul aprins, spalatorul de far n-ar trebui sa porneasca. Si atunci nu se mai consuma aiurea lichidul.
*



Aha, acum m-am prins de ce ti-ai luat nick-ul de intunecatul... mersi cu farurile stinse sa nu consumi lichidul de spalare pe faruri...

Glumeam. Scuze.
r2d3
Trecand peste 'masina mea e foarte buna', 'ma descurc si singur cu nivelul lichidulul'...

Este jenant pentru o masina din segmenul Premium (dupa Renault) sa nu avem senzor pentru lipsa lichidului de parbriz si pentru nivelul uzurii placutelor de frana. Pot intelege lipsa lor pe Logan, Clio, chiar si Megane, dar lipsa lor pe 'varful de lance' (pana la Latitude) este chiar nesimtire din partea Renault.

Am scris pentru ca poate citeste si vreun dealer pe aici.
the_darkman
QUOTE(tse @ 18 Jan 2012, 10:05)
Aha, acum m-am prins de ce ti-ai luat nick-ul de intunecatul... mersi cu farurile stinse sa nu consumi lichidul de spalare pe faruri...

Glumeam. Scuze.
*



Pe timpul zilei, cand in mod normal ai merge cu DLR.

La BMW de exemplu, ai si functia Intensiv, si chiar exagereaza cu spalatul, cred ca daca folosesti de 3-4 ai terminat tot lichidul. E drept ca au inclusiv un fel de detergent intr-un vas separat si rezervorul principal are in jur de 8-9 litri.
EL-TORO
sa spunem ca s-a facut o economie si de asta nu exista senzor pentru lipsa lichidului de parbriz, dar se putea pune macar un vas cu volum marit la masinile dotate xenon, asa cum exista la alte modele de masini (din alt grup nu spunem numele).
the_darkman
Apropo, duzele sunt incalzite? Si de la faruri si de la parbriz.
ariciul76
[quote=bold.cristian,14 Jan 2012, 02:27]
@el toro, sa fii sanatos

si repet :

Mai important, ce am scris mai sus era pentru altcineva. Cand nu iti stropeste parbriz / faruri nu e normal sa verifici macar nivelul ?smile.gif) Asta e de fapt partea stupida.


Partea stupida este ca daca nu ai lichid de parbriz suficient de prea mult in rezervor, se aude pompa de stropire faruri (adica bazaie) dar nu face nimic-adica nu stropeste farurile), in timp ce la geamuri ajunge lichid. Nu ti se pare stupid sau e mai usir sa faci pe desteptul.
Inteligentule!
the_darkman
Pai daca auzi o pompita electrica bazaind undeva la motor, din interiorul masinii, e de bine sau de rau, dupa parerea ta?
ariciul76
Depinde ce fel de om esti:
daca esti optimist din nastere inseamna ca e de bine, doar se aude ceva bazaind, deci functioneaza chiar daca nu se intimpla nimic.
Daca nu esti, auzi ceva bazaind si nu se intimpla nimic, deci e de rau nu?

the_darkman
Daca auzi pana si o pompita electrica bazaind undeva pe la bara fata, din interior, inseamna ca masina e super izolata fonic.
Luko13
QUOTE(the_darkman @ 23 Jan 2012, 21:45)
Daca auzi pana si o pompita electrica bazaind undeva pe la bara fata, din interior, inseamna ca masina e super izolata fonic.
*



Daca esti asa nemultumit de masina de ce ti-ai luat Laguna3? Mereu ii gasesti nod in papura. Peste 90% din Lagunisti sunt multumiti de masinile lor .Laguna nu este o masina Premium si nici de cocalar dar este o masina eleganta care are un raport calitate pret bun.
the_darkman
N-am cumparat o Laguna 3, am cumparat o masina la 8 mii de euro. Putea fi orice altceva mi se parea mie rentabil. Si da, mie Laguna 3 mi s-a parut o masina corecta si mai placuta ca altele din aceasi gama si pret. Raport pret/calitate foarte bun, plus dotari superioare.

Cei 90% dintre Lagunisti probabil n-au avut o masina din gama premium. Ma refer la a detine una macar 1 an, nu la a conduce de 3 ori si a isi da cu parerea cum fac toti specialistii.

In general, partile bune le iei for granted, doar defectele le evidentiezi, de aici si comentariile mele.
EL-TORO
absolut de acord cu tine man.
cand treci de la Megane, Logan sau L2 la L3 normal ca ti se pare o supermasina.
the_darkman
Nu departe de subiectul spalare faruri/parbriz, si nu ca sa fiu carcotas si sa ii caut nod in papura. Care e ideea de a pune stergatoare lama la parbriz si stergator metalic la luneta? E un motiv tehnic anume?

Azi l-am schimbat pe ala de pe spate si am ramas un pic mirat.
dantes
Ala de pe spate e marfa ca daca e genul asta normal aduna zapada mai bine decat ala lama...cel putin asa am observat eu...
Binenteles ca nu asta e motivul dar habarnam...or fi ramas cu prea multe brate de pe laguna 2... tongue.gif
bad_ovi
As dori un sfat bun daca sunteti draguti ! Un spalator de faruri cel din stinga nu se ridica si daca il ridic eu cu mina, functioneaza. Am observat totodata ca lichidul de geam dispare din bidonas ! Am umplut bidonasul cu 5 litri si dupa o ora nu m-ai era decit foarte putin. spuneti-mi de ce spalatorul dreapta merge si stinga nu ? Oricum trebuie sa verific si furtunele de apa si bidonul sa vad daca e vreo spartura. Totodata cind ridic cu mina spalatorul din stinga, acesta sta ridicat si nu m-ai coboara ! Astept sfaturi si indicatii !
bad_ovi
nimeni nimic ?
OVIDIUS
E posibil sa ai furtunul iesit sau crapat, astfel ca nu-ti ajunge presiunea in spalator. Ar trebui sa vezi cum iti curge lichidul pe sub bara/masina. Pune pe cineva sa traga de maneta si asculta cu atentie daca se aude pompa de spalator. Cand mai ridici de spalator, pune-i si niste WD-40 acolo, se mai intepeneste de la mizerie.
formotion
Va salut.
Vad ca nu sa mai discutat de mult pe aici.
Aveti idee daca orice bara de laguna 3 faceleft,chiar daca nu a avut spalatoare far din fabrica ,are suportii laterali pe interior de care se pot prinde jiglerele sau pentru alea trebuie fix bara prevazuta cu asa ceva(suporti)?
In cea dea doua poza vad ca vin in chit cu bara deci acestia ar trebui sa fie prezenti acolo daca dau bara jos nu?sau nu sunt aceia?
Multumesc
b06fcn
Spalatorul de far ala este, insa in poza pusa de tine e pus aiurea. Practic, fiecare pompa vine prinsa de cate un suport care se prinde de marginea barii cu popnituri. Probabil cand se comanda bara trebuie comandata cu specificatia pentru spalatoare de faruri ca sa vina respectivii suporti.
formotion
Deci am cautat in draci si nu gasesc nicaieri poza sau ceva care sa specifice ca acei supori de pindere jiglere sar comanda separat.in aceasta poza este bara cu toate elementele posibile.deci ar trebui ca si acei suporti sai am prezenti nu?daca separata nu sunt.
Hai ca pana la urma am gasit ceva....poza 2
Cred ca vine fara dar de ce nu apar codurile lor sau le schemele alea?
Ma ajuta cnv sa identific codul acestor repere.suporti prindere jiglere.st+dr
Nichy
Salut, am o laguna III cu xenoane si am probleme cu spalatorul farului de pe partea dreapta.
Spalatorul stanga functioneaza normal, cel de pe dreapta iese stropeste farul dar nu mai se trage inapoi. Dacail imping cu mana intra la loc. Care ar fi problema si care este principiul de functionare?
Cine comanda spalatoarele, sunt actionate electric sau hidraulic?
andru1973
Parca îmi amintesc că are un arc in interior ,cînd dai sa spele face presiune și iese afară, iar arcul trage înapoi ( posibil sa fi rupt ,sărit arcul)

20 Oct 2019, 08:59:
Trage de cel care nu se retrage afară și dacă rămâne așa e rupt, sărit arcul

20 Oct 2019, 09:00:
La mine daca trag de ele afară își revin la loc
Nichy
Multumesc Andru 1973, o sa incerc asa.

20 Oct 2019, 12:00:
Am incercat, arcul este bun il trage la loc daxa il scot eu in afara.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.