Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Retrofit Rezistenta Incalzire Habitaclu
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6
R19/16v
A incercat cineva sa retrofituiasca asa ceva?

[attachmentid=1627758855]
espacern
Am o rezistenta asemanatoare cu cea din poza.
Este de provenienta Clio3 si are 900W.
Era instalata in interiorul habitaclul sub bord.
Puterea mare de incalzire impune folosirea cablajului de putere+instalatie protejata cu sigurante/relee.
@+
R19/16v
Cablaj exista pe masina, si rezistenta am gasit-o de 1800W pe o masina similara. Nu-s inca foarte convins sa bricolez blocul de climatizare.
b76bgaarh
ce inseamna sa retrofituiasca?

ai loc in bord pt asa ceva? daca da merge daca nu, vezi ce tai pe acolo.
mad toz
Pe unde exact se afla rezistenta ?
R19/16v
@espacern - la megane e mai ingusta si mai lunga rezistenta.
@b76bgaarh - loc e, cablaj e, trebuie doar dezvirginat
@mad toz - in fata "caloriferului"
espacern
La Clio 3 de unde provine piesa mea din poza de mai sus era montata in locul din photo atasata(No.4).
Nu cred ca se poate monta in alt loc.
@+
R19/16v
Reperul #4

Megane:
[attachmentid=1627758924]
Scenic:
[attachmentid=1627758923]
Axelinooo
Salutare!

Am o intrebare.
Ce rol are aceasta piesa?

multumesc!
R19/16v
Incalzeste aerul pana se incalzeste motorul.
espacern
QUOTE(Axelinooo @ 24 Oct 2011, 14:39)
Ce rol are aceasta piesa?

Este scris in titlul:rezistenta incalzire habitaclul.
@+
mad toz
QUOTE(R19/16v @ 24 Oct 2011, 15:20)
Reperul #4

Megane:
[attachmentid=1627758924]
Scenic:
[attachmentid=1627758923]
*



Din schema asta inteleg ca pot verifica daca am prin partea soferului, pe la pedale.

La mine baga un aer caldut, dupa vreo 15 secunde de la pornirea motorului, nu stiu daca este de la motor sau nu.
R19/16v
Am luat rezistenta, am bagat-o, am testat, merge.
Ramane sa-mi fac curaj sa bricolez blocul de climatizare biggrin.gif
xjc0c0
Adica ce-i faci? blink.gif
R19/16v
Adica din asa:

[attachmentid=1627759308]

trebuie sa-mi iasa asa:

[attachmentid=1627759312]
b76bgaarh
eu nu inteleg ceva. tu ai clima sau nu pe masina? ca eu am la diesel incalzire auxiliara, pentru ca baga cald la vreo 10-15 secunde de cand porneste masina si la -20 de grade. la tine nu e la fel?
R19/16v
Eu am otto, facut pt nemtia. Rezistenta respectiva se pune pe dieseluri si pe masinile facute pentru tari reci. Ma cam oftic ca n-am gasit una de 1800W, dar aia e doar pe Scenic, si e mai greu de gasit...
Am climatizare automata, aer cald vine cand se incalzeste motorul smile.gif

26 Oct 2011, 11:22:
Dezvirginat bloc climatizare, bagat rezistenta, testat up.gif

iei biggrin.gif
hellcat
In poza de mai sus, cea cu capacul netaiat...in partea de jos a pozei se vede mufa rezistentei?
R19/16v
Exact.
Io_mi_s
QUOTE(b76bgaarh @ 25 Oct 2011, 19:02)
...pentru ca baga cald la vreo 10-15 secunde de cand porneste masina si la -20 de grade...

Inseamna ca am vreo problema. Tot diesel, tot clima... Trageam un cancer pana incepea sa dea un firicel de caldura - vreo 10 min, poate si mai bine... Pana la urma, am inceput s-aplic o metoda de 2 lei: imediat dupa pornirea motorului, dau la rece vreo 30 sec, apoi trec spre 24* incolo si incepe imediat sa duduie, datorita rezistentei aleia, evident. Asa a facut de noua, care-a-mbracat-o.
1800W... Deh, e mare habitaclu'.
@R19/16v:La relanti, la -15* de ex., sta locului indicatorul de temp. a motorului?
R19/16v
Nu iti inteleg intrebarea. Indiferent de temperatura exterioara, motorul ajunge la temperatura de functionare, dar cum nu-mi place sa racai parbrizul si nici sa pierd 10-15 min pe langa masina pana se topeste gheata de pe geamuri, am ales aceasta solutie. La iarna vedem daca m-am muncit degeaba sau nu.
Io_mi_s
2.2 HDI pe utilitara, are prostul obicei de a se raci daca nu-i in sarcina (lucru scris si-n manual). Astfel incat, daca ramai inzapezit cu ea, cu rezervorul plin, tot pui de-o mica hipotermie.
Eram curios ce-ar face un 2.0T ca al tau smile.gif .
R19/16v
smile.gif cald face, da' nu-l face cat de repede vreau eu tongue.gif adica instantaneu smile.gif

Pai din 60l, stau linistit la caldurica tot vreo 60h smile.gif
connectorxp
Pe ce masini/echipari vine aceasta rezistenta?

Doar masinile cu clima automata sunt prevazute cu asa ceva, sau depinde si de motorizarea de sub capota?
R19/16v
afaik doar dieselurile si/sau masinile livrate in tarile reci.
Dar, daca exista cablaj, e treaba de 1h sa pui rezistanta pe masina. Sunt curios ce randament va avea la dezghetat parbrizul...
connectorxp
Am condus un M2.2 1,5 dCi 6 tr. adus din Franta si avea asa ceva, la fel si un M3 1,9 dCi Privilege luat de aici si la fel facea cald foarte rapid si eficient in cabina.

Deci tot ce este dCi si livrat pentru tarile reci are asa ceva, rezistenta este accesibila usor?
R19/16v
La megane...asa si asa, la scenic foarte usor.
cosmonwo
Salut! Am si io pe masina asa ceva dar nu face minuni. Poate din cauza ca bateria mea este pe duca iar calculatorul tine seama de asta si nu porneste toate rezistentele. Asta iarna am folosit niste folii pt parbriz luate de la mall. Foarte eficiente, se pun pe parbriz, nu ti le fura nimeni si gasesti parbrizul fara gheata indiferent de cit de frig este. Bafta!
valikris2002
pana si la loganul din 2005 ambition, adic varianta cheala aveam asa ceva, in comparatie cu meganul la logan parca era si mai eficient, probabil ajungea caldura mai usor fiind mai putina tubulatura. Testat aseara intra in functiune de la 5 grade in jos si in functie de turatia ventilatie cupleaza sau decupleaza mai multe rezistente, cel putin la mine se aud cum lucreaza avand ac manual, si inceteaza de tot cand ajunge lichidul de racire al masinii la o anumita temperatura. E sesizabila temperatura aerului care vine in aproximativ 2-3 minute pana se incalzesc intai plasticele pe unde trece aerul, apoi ajunge si la tine aer caldut
Bitu
Se decupleaza automat aceasta rezistenta? Daca nu, trebuie sa te bagi sub bord toamna si primavara ca se deconectezi acea mufa de la ea???
Adica, iarna e foarte buna,....dar vara?????
Mi-as pune si eu daca as gasi de cumparat pe undeva si daca e o solutie relativ comfortabila (cuplat/decuplat)..........
Numai bine!
R19/16v
Nu am gasit in vreun manual descrisa functionarea ei, doar conditiile care o inhiba.
Spre exemplu numarul de rezistente autorizate sa porneasca este dictat de sarcina existenta pe alternator, de turatie, de timpul trecut de la pornirea motorului si de temperatura lichidului de racire.


LE Am gasit si functionarea:

QUOTE(MR372J8487B000)
NUMBER OF RCH* REQUIRED
*RCH = Passenger Compartment Heating Resistor

The passenger compartment heating resistor control conditions are:
Manual air conditioning (not automatic):
ET169 Engine is Running,
ET015 Passenger compartment fan Active,
PR002 Exterior temperature < 5˚C
Engine coolant temperature < 50˚C (refer to injection computer),
Electrical availability - 60%, alternator load < 70% (refer to the Power and Switching Unit).
Climate control:
ET169 Engine is Running,
PR002 Exterior temperature < 5˚C
Engine coolant temperature < 50˚C (refer to injection computer).
Electrical availability - 60%, alternator charge < 70% (refer to the Power and Switching Unit).
Heat demand by the user (refer to the climate control computer).

NUMBER OF RCH* AUTHORISED BY ALTERNATOR

There must be no present or stored faults.
Special note:
This information is usable only on vehicles fitted with passenger compartment heating
resistors.
Calculation performed by the UCH according to the alternator power available
(information supplied by the UPC).
This information allows the number of passenger compartment heating resistors to be
supplied depending on the available power.
The status, depending on the conditions, will be 0, 1, 2, 3, 4 or 5.

In the event of a fault, perform fault finding on the UPC (see 87G, Engine compartment connection uni
The parameter PR010 (UPC) of the alternator charge should be less than 70% so that the passenger
compartment heating resistors can be authorised by the alternator.

NUMBER OF RCH* CONTROLLED

The passenger compartment heating resistor control conditions are:
– Heater motor running.
– Battery voltage > 12 V.
– Interior temperature < 10˚C.
– User temperature setpoint in warm position (> 20˚C).
– PR002 External temperature < 5˚C.
– ET015 Passenger compartment fan ACTIVE.
– ET018 Number of RCHs authorised by alternator > 0.
– ET019 Number of RCH* authorised by injection computer > 0.
– PR010 (UPC) Alternator charge < 70%.

[attachmentid=1627759839]


Intrucat informatiile sunt pentru Scenic, dar valabile si la Megane (cu mentiunea ca la megane exista doar element de 1000W, deci rezistentele 1, 2, 3, FARA 4 si 5) presupun ca nu deranjeaza pe nimeni daca raman si aici.
Mirko
QUOTE(R19/16v @ 25 Oct 2011, 17:17)
Am luat rezistenta, am bagat-o, am testat, merge.
Ramane sa-mi fac curaj sa bricolez blocul de climatizare biggrin.gif
*


Salut!
Spune-mi te rog de unde se poate cumpara rezistenta!
Multumesc!
Numai bine!
R19/16v
Dezmembrari!? smile.gif Reno?
BTW, fa-ne un pustiu de bine, ca ai un benzinar bine echipat, da jos plasticele alea de p-acolo si vezi daca ai cablaj.
connectorxp
Foarte interesanta solutie si in sfarsit vad ceva logica in haosul specific francezilor.
gabriel.brd
QUOTE(R19/16v @ 26 Oct 2011, 19:57)
afaik doar dieselurile si/sau masinile livrate in tarile reci.
Dar, daca exista cablaj, e treaba de 1h sa pui rezistanta pe masina. Sunt curios ce randament va avea la dezghetat parbrizul...
*



O intrebare:
doar diesel-urile = toate diesel-urile?
Adica ar trebui sa am si eu? Nu de alta dar stau aprox. 10 - 12 min pana sa simt ceva caldura si deja ma gandesc sa-mi iau o alarma cu pornire automata.
valikris2002
teoretic doar diselurile, eu am 4 in familie din care testat la 3 au la al 4-le un clio III nu am fost convins de existenta rezistentelor, avand si clima automata, dar nu cred ca conteaza, ca ideee.
referitor la modulul de pornire al masini din telecomanda, am vrut eu, am gasit ceva pe la 1000 ron insa pe megan nu se pupa din cauza modului in care e facut sa se imobilizeze meganul, ceva nu se pupa cu uch-ul masinii
R19/16v
Pare-se c-am uitat sa spun - dupa munca fizica, vine si cea intelectuala smile.gif UCHul trebuie configurat sa foloseasca grupul de rezistente.
cosmonwo
Ce am mai observat este ca la relanti nu se incalzeste nici apa in circuit si nici caldura de la rezistente nu prea da. Dar dupa pe plec de pe loc, pina la prima trecere de pietoni deja se simte ca incalzeste. Asta confirma ca in functie de sarcina pornesc mai multe rezistente. Deci ideea cu pornirea remote nu o sa ajute deoarece la relanti nu se incalzeste (testat de mine 15 minute la temperaturi joase, sub -10).
R19/16v
Citeste ce am scris eu mai sus!


Si dovada ca merge smile.gif

[attachmentid=1627760146]
cristian_nechita
Am o curiozitate.La a mea, daca sunt sub 5 grade afara, si dau climatronicul la 27 grade, creste relantiul la aproximativ 950.Daca insa daca dau pe 26 grade cand in masina sunt cam 26 si practic baga aer caldut relantiul sta normal la 800.Imediat cum apas pe butonasu rosu si afiseaza 27 grade creste relantiul la 950.Fara sa apara o sarcina suplimentara pe partea electrica, gen ventilator mai turat etc etc.
La fel fac toate?Sau poate a mea are rezistenta cu pricina.Doar daca sunt sub 5 grade se intampla asta.La temperatura care este acum afara, 11 grade, nu exista nici un fel de variere a relantiului.

Ca idee unde ar trebui sa ma uit dupa rezistenta respectiva, mai precis dupa cablaj.Caci daca nu este cablajul, nu cred ca ar fi cineva care ar indraznii sa improvizeze un cablaj pentru ~140A.Mi sa parut o adevarata aventura sa trag un simplu cablu pentru subwoofer, deci cablu pentru un astfel de consumator l'as incadra direct la categoria "Imposibil".

Oare Megane-urile de 1.9 au termoplonjon cu 4 bujii incandescente ca Lagunele de 1.9?

LE:Ca fapt divers.A mea scoate aer cald dupa un minut e mers.Daca o las pornita la relanti insa sta cam 10 minute.
valentin_29
Intrebare scurta oameni buni: Iarna cand imi pornesc aceste rezistente, incepe sa se simta caldura data de la ele cam dupa 5 min sa zic asa. E normal sa fie asa "lenese" ?
cristian_nechita
Am elucidat misterul.Se pare ca si eu am acea rezistenta.Am dat jos capacul de langa pedalier si se vede clar ca este acolo.

Cat despre incalzit, la mine cam in un minut baga caldut.Deja dupa 3 minute incepe a se misca acul la temperatura motorului(Am EGR-ul inchis, si de atunci se incalzeste mult mai repede).Asta fara rezistenta pentru ca in ultimu timp dimineata nu au fost sub 5 grade, si e prima iarna de cand am megane.

Decat o singura data am descoperit ca e ceva ciudat cand erau 3 grade afara si imi urca relantiul la 950rpm cand dadeam caldura la maxim, insa atunci nu stiam de existenta acelor rezistente.
Ramane de vazut la iarna cum se comporta la -10 grade.

R19/16v
Conform manualului ralantiul este accelerat cand rezistentele sunt cerute.
burliu
Buna dimineata
Va ca de citeva zile nu mai baga caldura pe climatronic doar pe manual, are legatura cu ce s-a spus mai sus ? sau este altceva ?
Multumesc
panavision
Deci cablaj am, trebuie sa produc o rezistenta si ceva timp sa bricolez. smile.gif
[attachmentid=1627760724]
Daca detine cineva un cod pentru rezistenta sa fiu sigur la dezmembrari ca iau ce trebuie, ii multumesc anticipat.
CRI72
cristian nechita spune-mi te rog ce inseama egr inchis ( e blocat pe inchis ? si daca da nu ai eroare pe bord ?)
R19/16v
7701207715

http://www.ebay.co.uk/itm/GENUINE-RENAULT-...2-/270593653597

Desi ce am pus eu arata asa:

user posted image

Codul piesei de 1000W: Valeo 664447A-G
Codul piesei de 1800W: Valeo 666601CC
cristian_nechita
QUOTE(CRI72 @ 31 Oct 2011, 17:57)
cristian nechita spune-mi te rog ce inseama egr inchis ( e blocat pe inchis ? si daca da nu ai eroare pe bord ?)
*



Initial am obturat conducta care ducea din galeria de evacuare in supapa egr, insa au aparut proble, mai bine zis sa topti tabla de aluminiu cu, care o blocasem.
Dupa care am gasit solutia , aparent perfecta, am intors supapa egr cu 180 grade, practic corpul supapei acoperind zona pe unde patrund gazele din evacuare.
Supapa poate fi intoarsa , insa trebuie modificat corpul acesteia ca sa o poti prinde din nou pe scaunul ei.

Ce am obtinut?
Fiind mult mai mult aer in camera de ardere, motorul trage mult mai de jos, nu mai ezita ca inainte, consumul a scazut dar probabil din cauza schimbarii stilului de mers.Motorul trage atat de bine jos incat nu mai urc cu el pana la 2500-2700.Practic la 1300rpm apesi pe acceleratie si trage, nu scoate pik de fum.La electronica nu am facut nimic.Supapa se misca liber, deci calculatorul o vede ca si cand ar fi in regula.

Ce am pierdut?
Probabil in egala masura atat eu cat si voi, am pierdut o bucatica de aer fara NOx din Bucuresti.


Am un prieten care lucreaza la un dealer VW si imi spune ca absolut toate TDI-urie care vin cu EGR infundat in garantie, li se curata egr-ul dupa care se obtureaza ca sa nu se mai intoarca si a doua oara.Diferenta e ca la VW e mult mai simplu, practic se pune o tabla intre 2 flanse.Extrem de simplu.
panavision
Am comandat rezistenta, astept cu nerabdare sa vina. smile.gif
R19/16v
De unde? Reno?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.