Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Achizitie Modus
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Modus
Pages: 1, 2
alwaysfresh
Salut! sunt nou aici si mi-am facut cont pentru ca nu aveam de unde altundeva sa culeg informatii in legatura cu Modus.

Ideea e asa: aveam de gand sa cumpar o masina bugetul il am sa zic in jur de 10-12 mii si ma gandeam la o masina second cat mai noua, dar intr-o zi un coleg de servici (care se ocupa cu adusul de masini din germania si e om credibil) a venit cu Renault Modus pe care tocmai l-a adus din Germania. Deosebit ca aspect exterior si interior arata impecabil. Masina are 140k km si e din 2006 (1.5dci 85hp) si nu i-ai dat kilometri astia sincer tinand cont de cat de bine arata. Pretul este ok si e si euro4. Si ma gandeam sa o cumpar (decat sa dau 10-12 mii si sa ma zgarii pe ochi ca mi-o loveste unu in parcare mai bine una de 3 ori mai ieftina care o tin 2-3-4 ani si-apoi imi iau alta). Si am punctat asa la ea ca minusuri: ESP si portbagajul cam mic. Ma pot lipsi de ele, dar mai e o chestie: kilometrajul.

Oare merita sa o iau? nu-i prea mare riscul sa pice ceva? (tineti cont ca a fost purtata prin germania). Nu fac multi km pe an dar poate aparea orice.

Vreau sa-mi dati sfaturi, la ce sa ma astept, la ce sa ma uit, ce sa urmaresc si ce probleme ati intalnit daca aveti voi Modus de kilometri apropiati? nu neaparat de motor, caci e clasicul dci, dar in rest... smile.gif

Sper sa ma ajutati. Saptamana asta cred ca o voi conduce, ma voi uita mai in detaliu la eventuale defecte, pana acum m-am uitat prin ea, i-am dat si-o cheie motorul suna bine.

Va multumesc!

24 Oct 2011, 10:36:
am si VIN-ul masinii: VF1JP0F0534628259

nu stiti unde pot sa-l verific? sau poate cineva sa-l verifice? ma intereseaza daca are ESP si daca motorul e de 85 de cai. (vanzatorul nu mi-a zis nimic in privinta esp-ului, dar m-am uitat pe net si am vazut ca era optional esp-ul si trag sperante ca si-asta are)
R19/16v
Pai zi ce scor are. Mai mult de 6k nu ar trebui sa faca, zic eu.

Si daca te deranjeaza portbagajul cam mic, de ce nu iei un Scenic?
espacern
QUOTE(alwaysfresh @ 23 Oct 2011, 12:47)
am si VIN-ul masinii

Modus Model COS cu motor 1.5 de 88 CP Euro4 culoare Violett Fab.09/2005 pentru Germania cu ABS,AC,Servo.....
@+
R19/16v
Adica asta http://aebergon.perso.neuf.fr/Renault/page...opolitan_06.htm
alwaysfresh
Este substantial sub 6000.

espacern, ai putea sa-mi spui si in ce tara e facuta? (de curiozitate doar. nu sunt sustinator al cliseelor referitoare la turcia, sunt realist de atat.)
hellcat
Pe eticheta de pe stalpul dreapta al masinii, langa VIN-ul masinii este si un oval cu mai multe informatii scrise pe verticala...primul cod din dreapta sus format dintr-o litera si 6 cifre...litera da fabrica unde s-a ansamblat.
Revin-o cu ea si vedem ce fabrica e.
alwaysfresh
dar in ce tari se mai fabrica Modus?
espacern
Modus-ul cu VIN de mai sus este fabricat in:Usine Renault de Valladolid din Spania.
@+
alwaysfresh
espacern ma faci curios cu toate informatiile ce le ai in urma VIN-ului. cum pot sa le vad si eu pe toate? e vreun program/site? mi le-ai putea arata tu? tare sunt curios de ce scrie pe acolo smile.gif (ma gandesc ca nu scrie despre cand si-a facut reviziile, dar despre masina sunt curios)
espacern
Pai nu ti-am dat toate informatiile cerute?
Ce mai vrei sa vezi?
Informatiile despre interventiile de service au caracter confidential si nu se pot transmite via net.
Dar daca mergi la o reprezentanta cu actele poti sa soliciti o informare inainte sa cumperi masina.
Daca soliciti nu inseamna automat ca o si primesti...
@+
alwaysfresh
am facut rost de cartea de service, pare manarita sincer sa va spun, de la 100 de mii sunt ingrosari cu pixul. pana atunci erau facute reviziile din 20 in 20 de mii, iar de acolo din 10 in 10, mi se pare ca ar fi vorba defapt de 180k km la mijloc sad.gif
hellcat
Adica cum, vrei sa zici ca nu mai ai incredere in colegu' de servici?... wink.gif

Revenind la lucruri serioase, masina e 4150 euro negociabil, adica o iei cu 4000.
1000 de euro e adusul, cu numerele provizorii si capacul lu' samsarel...pai cine vinde in Germania un modus diesel de 85cp cu 3000 de euro are un motiv intemeiat.
alwaysfresh
da incredere... relativ. ideea era ca mai multi au luat de la el, si au fost multumiti, iar cei ce n-au fost au pus pe seama ghinionului (ca de': e loterie)

sa sti ca asta m-a pus pe ganduri din prima;) ca n-am vazut masini de km ei sub 4000, deci castigul lui care ar mai fi fost!

as fi curios sa vad o carte de service originala cum arata, ma refer actibildele alea renault ce ti le lipeste, sunt cu holograma sau ceva distinctiv?
espacern
Nu se lipeste nimic se stampileaza si se complecteaza.
Facturile sunt si ele nelipsite din orice istoric de service serios.

@+
alwaysfresh
am fost la renualt la service. a fost binevoitor domnul acela, mi-a cautat istoricul de service. istoricul e clear, nu figureaza nimic in baza lor de date. cartea de service e autoentica, abtibildele sunt de la renault autentice si ele.

nici ei nu stiu ce sa zica, dar despre ingrosarile acelea cu pixul, au spus si ei ca sunt dubioase.

nu stiu ce sa fac, masina e impecabila sad.gif
c_costel
Daca iti place asa mult ia-o si da foc la cartea de service , acum pt 4000 euro doar nu crezi ca e noua masina.
Eu am avut un Modus luat de mine personal din Germania cu 25000 km si am vandut-o la 67000 ,nu a avut nimic masina dar nu mi-as mai lua alt Renault .
Sa iti iasa din cap ca ai sa o vinzi peste 2-3 ani fara sa pierzi , eu am vandut-o in rate numai sa scap de ea.
hellcat
Stai ca nu inteleg...ce vroiai? sa vinzi masina cu cat ai luat-o sau cum?

Nu are nicio relevanta ca ai vandut-o tu in rate. (poate cereai pe ea valoarea de noua). In cazul de fata, fiind vorba de modelul modus, e normal sa se vanda foarte greu pe piata noastra unde masina tre sa aiba "porcbagaj" imens. Plus forma oarecum atipica in viziunea aceluiasi fin cunoscator roman.
c_costel
@Hellcat , eu nu am zis de nici-o suma ,nu stiu de unde ai dedus ca am vrut sa o vand cu cat am luat-o .
Era o remarca vis a vis de primul post al initiatorului care spunea ca ar tine masina 2-3-4 ani si ar cumpara alta dupa.

L.E.
Ca fapt divers , eu am cumparat masina in 09-2007 , atunci era una singura pe Autovit cu pretul de 10000 euro ,in 12-2009 cand am vandut-o pretul masinii era in jur de 6-7000 euro, acum asta de care e vorba costa 4000 euro.......
mircea_aq
Modus si Scenic sunt printre cele mai reusite modele reno, dupa parerea mea, Scenic-ul se vinde aproape la fel de bine ca Megane-ul in Franta, nu inteleg de ce l-au scos din oferta la noi. Senzatia cand urci intr-un Scenic in echipare privilege cu tapiteria chocolate e de clasa superioara.
In fine, revenind la Modus, chiar daca nu are istoric, un mecanic cat de cat priceput de la reno, o sa-si dea seama de stare masinii, cere si o verificare a tot ceea ce inseamna sistem de injectie, pompa de inalta presiune, si eu zic ca e ok.
alwaysfresh
ma gandesc sa merg s-o pun pe tester sa vad ce erori imi da si daca nu-mi da, si-mi place cum merge dupa ce-o conduc... ma gandesc ca e ok aproape ok
mircea_aq
neaparat, in afara de vopsea, poti verifica tot intr-un service renault si asta iti recomand sa si faci inainte de a o cumpara. E o cheltuiala pe care o faci ca sa stii de la bun inceput cati bani o sa dai pe intretinere in urmatorii 1-2 ani. Bucse, bielete, bascule, amortizoare, discuri si placute, 'consumabile', dar vrei sa stii in ce stare sunt, si cat te va costa sa le inlocuiesti.
alwaysfresh
am auzit ca samsarii pot face ca niste erori din calculatorul de bord sa nu apara in bord. aceste erori raman totusi in calculator si se pot citi?

mai am un lucru ce nu-l inteleg. deci masina are jente originale de reanualt ce se pun pe Modus, in orice poze oficiale cu modus gasesti jantele alea. daca caut pe net dimnesiuni oficiale la cauciucuri pentru modus, ele sunt 185/65/r15. la fel si in talon si in carte 185/65/r15 (O SINGURA DIMENSIUNE). ok deci pe masina am jantele oficiale, in mod normal dupa toate cautarile de 15 ar trebui sa fie. cu toate acestea cauciucurile de pe ea sunt Continental 185/50 sau 55/R16!!! (acestea ar fi foarte greu de gasit, si la un pret destul de mare)
c_costel
Eu la Modus aveam in carte 165.65.15 si 185.60.15, iar masina avea din fabrica 165.65.15.
Daca ar fi toti cumparatorii de masini ca tine ar murii samsarii de foame , bravo tie.
espacern
QUOTE(c_costel @ 27 Oct 2011, 17:46)
Daca ar fi toti cumparatorii de masini ca tine ar murii samsarii de foame , bravo tie.

Adica sa-i caute toate defectele si cand le gaseste o cumpara?
@+
alwaysfresh
user posted image

cu jente ca acestea e incaltata masina. in toate pozele oficiale cu renault modus, masina apare avand aceste jante si inca un fel (ma refer la jante de Aluminiu)

nu-i problema, le omologhez, dar nu mi-ar comveni ca sa fie chiar de 16 la dimensiunile alea caci cauciucurile incep de la 4 milioane pe acea dimensiune (185/55/R16)

intr-un fel are dreptate espacern, dar problema e ca 90% din masinile second sunt masluite. si asta chiar imi place cum se prezinta, nu pare chinuita.



REVENIND: am gasit pe mobile.de modus-uri cu aceleasi jante, la unele din ele am reusit sa vad de cat sunt gumele. da deci din pacate sunt pe 16 185/55/R16. destul de greu de gasit si cam scumpe sad.gif mno acu nu iei in fiecare zi anvelope, dar na...
spacesky
Eu la Modus am 3 dimensiuni pe carte: 175/65/15 cu care a venit echipata, 185/60/15 si 185/55/16; masina este luata din Ro. Pretul este suspect tinand cont ca este diesel. Referitor la km, 180k km/ 5 ani = 36k km/an destul de mult pentru o masina de oras; reviziile la noi se fac la 10k km.
alwaysfresh
Ok. E la mine Modus-ul. Acum eu vin de pe Benzina pe Diesel cu Turbo. Ce trebuie sa am in vedere pentru o exploatare corecta a masinii? intretinerea si asta... in mare inteleg.

Dati-mi niste sfaturi cum sa-l conduc sa ma tina mai mult fara probleme? In ce turatii sa pornesc de pe loc, in ce turatii sa schimb, in ce turatii sa circul, cand pot sa accelerez talpa, cum sa ii fac "forja" aceea periodica?ETC

deci motorul e 1.5dci 88cp Euro 4. Deci era FAP banuiesc.
espacern
QUOTE(alwaysfresh @ 10 Nov 2011, 15:25)
Deci era FAP banuiesc.

Era FAP inainte sa o cumperi.....ca dupa ce ai cumparat-o nu mai este cu FAP.
In rest numai de bine...

@+
alwaysfresh
adica? de ce n-ar mai fi cu filtru de particule?
espacern
Pai cine a zic ca ai FAP?
alwaysfresh
daca e euro 4 1.5dci nu inseamna ca are filtru? (m-as bucura sa n-aiba filtru dar sa intre ca euro4). nu era prevedere ca toate diesel-urile cu euro 4 dupa nu stiu care an incoace sa fie dotate cu filtru de particule?
espacern
QUOTE(alwaysfresh @ 10 Nov 2011, 20:30)
daca e euro 4 1.5dci nu inseamna ca are filtru?

Este Euro 4 dar fara FAP.
@+
alwaysfresh
superb atunci! chiar daca platesc umpic mai mult taxa de poluare, am mai putine batai de cap.

in alta ordine de idei, revin la intrebarea mea. cum se conduce corect incat sa evit cat mai mult problemele specifice unui diesel?

a si inca ceva, cum resetez CB, adica trip distance, consumul mediu inregistrat pana acum si restul... ca manualul e in germana si nu pricep mare lucru sad.gif
alwaysfresh
am rezolvat cu resetarea CB-ului.

ma intereseaza acum sa-mi pun cauciucuri de iarna. jantele de logan se potrivesc pe modus? sau trebuie facute adaptari sad.gif
espacern
Jantele de Modus sunt identice cu cele de Clio3 si de Logan/Sandero.
Daca cauti jante pe 15 am de vanzare noi aici:
http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=194613&st=465
@+
alwaysfresh
am facut rost de roti pe 14 pana la urma, pentru iarna. voi incerca o omologare a lor.

se pot monta use pentru scaunele modus-ului? am vazut ca airbag-urile laterale sunt in scaune nu in stalp, si ma gandesc ca in caz de Doamne fereste sa nu afecteze husele functionarea corecta a airbag-urilor laterale. a pus cineva huse?
espacern
QUOTE(alwaysfresh @ 27 Oct 2011, 19:06)
(ma refer la jante de Aluminiu)
nu-i problema, le omologhez,



QUOTE(alwaysfresh @ 16 Nov 2011, 13:52)
am facut rost de roti pe 14 pana la urma, pentru iarna. voi incerca o omologare a lor.

Ce bine daca ar fii asa simplu...sa omologezi si pe 16 si pe 14.
La RAR ai intrebat ce parere au?
alwaysfresh
N-am dat inca banii pe cele pe 14. Cei de la RAR imi pot omologa doar bazat pe hartia de la reprezentanta care atesta ca se poat epune o anumita dimensiune de roata pe 14?
Atunci s-ar schimba datele problemei.
espacern
La RAR au baza de date bine pusa la punct si nu "le place" sa aduci harti(in afara de cele cerute de ei).
Intreaba inainte sa nu ai surprize...neplacute.
@+
alwaysfresh
pai da dar cum zici si tu hai ca pe 16 mi-ar omologa, dar si 14?e prea mult. pai cum sa am si 14 si 15 si 16?

<span class='edit'>17 Nov 2011, 14:26:</span>
am fost la reprezentanta. pe 16 se rezolva, dar 14 sunt cu probleme. chiar daca rezolvi la RAR cumva, daca doamne fereste ai un accident si ti se descopera o neregula din aceasta... ai raspundere mai mare si poate nici asiguratorii nu te mai despagubesc.

multumesc espacern pentru atentionare inainte de a face o gafa.
dansora
QUOTE(alwaysfresh @ 10 Nov 2011, 21:39)
in alta ordine de idei, revin la intrebarea mea. cum se conduce corect incat sa evit cat mai mult problemele specifice unui diesel?
*



In primul rand, sa o stapanesti sanatos.

Legat de intrebarea ta...sunt o multime de discutii pe tema asta pe reno.ro si pe multe alte forumuri.
Dupa 6 ani de diesel in spate iti spun cum tratez eu un astfel de motor:

- motor rece (temp < 90 de grade): schimb vitezele la maxim 2400-2500 rpm.
- motor cald: schimb vitezele in asa fel incat motorul sa ramana in turatia de cuplu, care de obicei e intre 1900 si 3000 rpm (de exemplu, la Focus daca schimb la 3000rpm turatia in treapta superioara cade la 2000rpm...la reno treptele de viteza sunt mai scurte si poti schimba la o turatie mai mica 2700-2800rpm)
- cum simt ca motorul scade sub turatia de cuplu, retrogradez viteza.
- in rest, la drum lung, schimb vitezele la turatii destul de mari (3500-3800rpm)...pentru ca...din spusele altora, motorul se simte bine.
- dupa o rulare indelungata la turatii relativ mari (de ex, pe autostrada) nu opresc motorul imediat...astept pe loc aprox 1 min cu motorul la ralanti si apoi il opresc. Din ce am mai citit, asta are ca explicatie faptul ca racirea palelor turbinei se face in felul asta progresiv si nu brusc ca in cazul unei opriri a motorului, fapt in urma caruia ar avea de suferit.

Prin toate metodele de mai sus incerc o rulare permanenta peste 2000rpm. In felul asta, ma asigur ca turbina e in functiune la o turatie optima astfel incat sa recircule toate gazele care intra in ea. Altfel, apar depuneri pe palele turbinei sub forma de calamina care in timp ii scurteaza viata...la fel si pentru valva EGR...apar depuneri si nu fac bine.

Incearca sa alimentezi de la statii cu renume si nu te zgarci sa schimbi filtrul de motorina la fiecare revizie.

In rest, drumuri bune si km multi fara probleme.
alwaysfresh
multumesc frumos de sfaturi. am sa incerc (si n-am de-ales) sa tin cont de ele.

cat e indicat sa las motorul sa se incalzeasca pana plec de pe loc in perioada rece? stiu ca regimul corect de functionare e la 90 de grade dar asta ar insemna s-o las o ora sau mai mult sa se incalzeasca si poate nici atunci. cate minute recomandati?

si cate grade inseamna o liniuta la apa, asa estimativ? la cate liniute e temp de 90?
spy_oh_joy1389
Prima linie 30, a doua 60, a treia 90 si a patra 120. Nu e bine sa o lasi la relantiu pana se incalzeste. Dci-ul s-ar putea sa nu se incalzeasca deloc daca il tii pe loc. Iarna cand e frig, mie imi scade temperatura apei la semafor. Il pornesti, astepti 30 de secunde pana se stinge oil level ok si nivelul uleiului si pleci, dar sa nu il fortezi pana nu ajunge pe la 60 de grade.
alwaysfresh
nu prea vad cum s-ar putea sa fie cum zici tu. pentru ca dupa ce merg 20-30 min imi ajunge si la 4 liniute, si tare cred ca nu era vorba nicidecum de 120 de grade acolo.

mie nu imi ramane aprins oil level dupa ce-am pornit-o smile.gif


apropo de subiectul cu jantele de 14. azi le-am probat am zis hai sa nu raman prost. si chiciti ce, imi trebuie prezoane mai lungi, dar partea cea mai nasoala e ca imi freaca pe etrier! asa ceva e inadmisibil (desigur in locul unde are plumbi de echilibrare)
spy_oh_joy1389
Credeam ca e facut tot in genul Clio3. Aici e la 90 de grade.
alwaysfresh
nu din pacate. e digital, dar multumesc pentru bune intentii smile.gif

astazi, am plecat dimineata cu masina, totul era ok am dat drumul la cd player canta frumos. dupamasa pe la 12 cand plec iar, dau drumul la player si imi scrie ERR CD si mi-l scuipa afara. mai incerc si restul de cd-uri si cu toate facea la fel. ce sa fie?
BiGBearRO
Deci pana la urma cat ai dat pe ea?
alwaysfresh
3600E urmeaza s-o inscriu

pana la urma azi dupa ce am desfacut RC si ieri si azi si l-am curatat de fiecare data (lentila) si-am mai bajbait prin mecanisme acolo, functioneaza:|
BiGBearRO
Sa o stapanesti sanatos
alwaysfresh
multumesc.

e deja a mea, si-ar fi bine sa deschid mai degraba un topic de genul... masina mea, jurnal de bord etc. nu este vreo robrica de genul?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.