Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Zgomot pompa de apa - distributie
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Fluence
whitecollar
Fluence 1.6 16v 2010 16.000 de km.
In vara am observat ca se aude un zgomot la motor. Se manifesta putin peste turatia de ralanti, in decelerare. Mi-am dat seama de asta mai ales cand fac o parcare laterala (deci unde accelerezi foarte putin). La turatii mari, la viteze mari sau de croaziera, deci in oricare alt mod de functionare, nu apare.
Am fost la service-ul Renault din Timisoara, AutoEuropa, crezand initial ca e vorba de un colier slabit sau de vreun plastic cu probleme. Suspiciunea lor a fost de la inceput asupra distributiei (vreo rola). Mai tarziu, dupa ce au fost trimise inregistrari catre Renault Romania, recomandarea celor din urma a fost ca, pe langa schimbarea distributiei, sa se faca si inlocuirea pompei de apa (cea care era responsabila de zgomot, cel mai probabil).
Dupa inlocuire zgomotul n-a disparut complet, insa era foarte putin sesizabil. Asta acum vreo doua saptamani. Intre timp, probabil s-au asezat cum trebuie rolele, pompa de apa si-a facut rodajul, asa ca deranjul a reaparut: acelasi uruit de diesel in decelerare (extrem de rar l-am putut reproduce in acceleratie), la aceeasi plaja de turatie.
Avand in vedere ca asta n-a fost singura problema recenta care mi-a bagat masina in service, cu nervii la pamant fiind, am lasat-o moarta. Spun asta pentru ca deja am trecut printr-o inlocuire de distributie si sa trec printr-un nou test al nervilor si al rabdarii deja nu mai am chef (pana cand se fac filmari, pana cand isi da acceptul RRO, pand se face programare, apoi operatia propriu-zisa s.a.m.d.).
Plus, incep sa cred ca problema fie nu vine de la pompa de apa/distributie fie am de-a face cu o eroare de proiectare. Cei de la service au spus ca au pornit masina fara distributie si ca zgomotul nu a aparut (deci problema era de acolo plus pompa de apa). Sa fi intalnit un kit de distributie si o pompa de apa atat in 2010 cat si in 2011 (cele noi montate) care sa aibe exact acelasi defect, mi se pare dubios. Mai ales in conditiile in care acelasi kit si aceeasi pompa se monteaza pe motoarele astea de vin pe Megane-urile II, Lagunele II s.a.m.d. Tocmai din aceste considerente inclin sa cred ca e ceva in neregula cu modul lor de amplasare la motor (chiar daca cei care desconsidera total Renault nu vor fi de acord, s-au facut modificari in motoare, cutii de viteze, subamsamble etc, in ciuda faptului ca aceleasi tipuri au echipat masini iesite acum din fabricatie).
Rog colegii ce au motorul acesta pe masinile lor sa se uite in videoclip-ul atasat si sa vada daca si la ei se manifesta problema (am cerut asta celor de la Renault, si anume, sa verifice daca e o chestie specifica tututor motoarelor K4M de pe Fluence si Megane-urile III, insa, pana voi primi de la ei un raspuns.....poa' sa treaca mult timp).
&feature=related
&feature=related
onlyone
Cum adica au pornit motorul fara distributie? Poate cu distributia pusa fara pompa de apa.
Nu le am cu mecanica dar ma indoiesc ca un motor poate functiona cu distributia demontata.
In rest ce sa zic, imi pare rau de masinuta ta, ca are probleme. Sa speram ca e un caz aparte.
xjc0c0
A inteles gresit. Se referea la accesorii smile.gif . Eu in locul tau as lua o pompa aftermarket,sau as merge la alt service Renault
whitecollar
Nu ma prea pricep la mecanica... relatez cam ce-am inteles eu de la service. C-o fi fost fara kit accesorii sau distributie...nu stiu. Habar n-am. Mi-au zis ca au probat cu asta data jos si nu s-a auzit.
Rezolvarea finala ar fi cumparatul aftermarket...dar cel mai probabil asta ar insemna si vanzarea masinii si incheierea pe vecie a "parteneriatului" cu Renault.
Schimbarea service-ului Renault nu cred ca ma ajuta cu nimic, pentru ca toate reparatiile sau inlocuirile efectuate in garantie trebuie sa primeasca aprobarea celor de la Renault Romania. Deci, concesionarul constata problema ce-o reclami si transmite mai departe. De acolo vine aprobarea sau nu, eventualele solutii de depanare etc - vezi relatarea cu pompa de apa care a fost solicitata pentru schimbare suplimentar distributiei de catre RRO, service-ul banuind kit-ul de accesorii si distributia.
Cu service-ul Renault din Timisoara am o colaborare buna, ce tine de mai bine de patru ani. Chiar daca la problema cu agatatul cutiei de viteze unul dintre mecanici a avut o atitudine deplasata (care m-a cam afectat pe mine ca si client in relatia cu RRO - Garantie), in continuare am incredere in ei; concesionarul respectiv nu este reprezentat doar de mecanicul in cauza, acolo existand altii destul de priceputi, sefi de service, de tinichigerie care mi-au acordat ajutor.
mariusd4
Adreseaza-te Agentiei Nationale pentru Protectia Consumatorilor printr-o scrisoare in care sa le explici situatia, dar inainte de asta du-te la service si spune-le ca o sa te adresezi ANPC, eu am avut de castigat amenintandu-i cu ANPC, pana la urma daca masina nu-ti merge in garantie in parametri normali sunt obligati sa-ti remedieze problema, mai ales ca este vorba de motor si cutia de viteze.
Recomand, tot inainte de scrisoare la ANPC, o scrisoare la RRO. Numai asa se rezolva. Stima
whitecollar
biggrin.gif icon_mrgreen.gif
Sa-i rupem pe micuti, huh? blush.gif

Masina este in garantie pana in 2015 (3 ani standard + 2 Renault Adagio) deci, pe de-o parte, ar trebui sa stau linistit. Teoretic...
Frustrant este insa ca, dupa mai multe experiente de-a lungul timpului cu garantiile Renault, problemele sunt rezolvate/recunoscute mai greu. Adica, de exemplu, la agatatul cutiei de viteze: cei de la service ziceau ca urmatorul pas este desfacerea cutiei, lucru pe care eu l-am refuzat intrucat, dupa ce s-a umblat la cablurile mecanismului de comanda, s-a imbunatit considerabil situatia, deci nu vad cum poate fi ceva defect in cutie atata timp cat problema se remediaza intr-o anumita masura umblandu-se la partea de timonerie (legatura catre cutie). Cum alta varianta zicand ca n-au (exceptand desfacerea cutiei, degresarea cablurilor facandu-se deja) le-am propus sa-mi schimbe timoneria si aici intervine partea distractiva cu RRO: ca sa-ti inlocuiasca sau remedieze ceva in garantie, defectul trebuie sa se manifeste permanent si clar. Un mecanic "destept", tragand de levierul ala ca la TIR, zicea ca schimba impecabil si ca-l actionez eu prea incet. Dupa cateva discutii contradictorii, cei de la RRO au cerut sa mearga in proba cu masina atat seful de service cat si un al doilea mecanic, cei din urma constatand cele spuse de mine. Insa, nici dupa ce intr-un final s-au dumirit si ei de existenta problemei (incercand impreuna si masini din showroom/depozit si observand ca fac in proportie de 70% la fel ca a mea) n-au putut face nimic. "Desfacem cutia sau mai facem sesizare catre RRO". De schimbatul timoneriei nici vorba, pentru asta trebuind aprobare de la RRO. Am propus sa comande timoneria (chiar si cu una din regimul lor de piese reconditionate), s-o puna pe masina si sa vada daca face tot la fel si, daca de acolo e problema, atunci sa aduca alta noua, insa nu mi-au dat de inteles ca ar fi de acord cu asa ceva.
Acum pot sa inteleg ca exista anumite produceri, ca anumite defectiuni sau functionari trebuie sa se incadreze sau sa corespunda unor abateri/norme s.a.m.d., dar nici eu nu pot sa merg cu un bun ce nu functioneaza normal.
Nu-i condamn pe vecie pe cei de la Renault, distributia, pompa de apa si lichidul de racire mi-au fost schimbate fara prea multe parlamentari. La fel si volanul cand pielea de pe el s-a cojit. Dar, pe mai departe, pare-se ca ma lovesc de un impediment.
Deocamdata incerc sa aflu daca si altii s-au mai lovit de problemele mele (de cea cu timoneria/cutia de viteze cei din Franta stiu, dar acolo numarul de Megane-uri III vandute este mult mai mare decat cel din Ro, poate d-aici si incidenta ridicata).
O sesizare catre RRO pentru investigare si solutii, cu videoclipuri inainte de schimbare distributie+pompa de apa precum si dupa, voi trimite in perioada urmatoare. La fel si cu manifestarea cutiei.
mihai leu
Daca la tine era sunetulacela ciudat, poy confitma doar ca , am auzit la Un logan inca de nou - 2008 acelasi sunet... concluzia a fost schimbare kit distributie pe garantie la 7500 km- aparent zgomotul s-a diminuat dar nu a disparut 100% era insa insesizabil motorul de 8v 1.4
Totusi dupa 40. 000 km a cedat fulia alternatorului brusc si subit, masina nu mai era in garantie operatia facandu-se pe banii proprietarului- \nu stiu daca are legatura cu zgomotul
Parerea mea incearca la alt SERVICE de ce? pur si simplu aia din TM te cunosc, o alta parere tot de la un service renault nu strica
Masina e in garantie- deci desi nu pare ar trebui schimbat si kitul de accesorii cu unul nou, si fulia de la alternator
Un motor neuzat nu are voie sa se auda asa
whitecollar
@mihai leu

A fost schimbat kit-ul de distributie, kit-ul de accesorii, pompa de apa si lichidul de racire. Fulia alternatorului nu.

Cunosc ceea ce spui. In 2007, Megane-ul II cu 1.6. 16v avea probleme la pornirea la rece: dupa pornire, fie ii cadea turatia la ralanti undeva la 500-600 rotatii pana cand ii dadeam vreo talpa, fie pur si simplu murea dupa prima tentativa de pornire. Atunci mi-au curatat de vreo sapte, opt ori (in garantie) clapeta de acceleratie si senzorul de pe volanta. O data, intr-o astfel de verificare/operatie, au prins o eroare cu senzor captor ax cu came. Dar, pentru ca li s-a manifestat decat o singura data, au zis ca n-au cum sa schimbe (defectul nu este prezent permanent, nu se confirma).
Evident, masina a mers la fel si, cand a iesit din garantie si le-am semnalat din nou problema, brusc au spus ca sa se schimbe clapeta de acceleratie. "Ce sa mai curatam? Am curatat destul." "Bun, dar daca e defect manifestat in garantie, de ce nu faceti acum pe cheltuiala voastra"? "Aaa, pai nu se poate"!
Asa ca am lasat masina in acel stadiu, mergand pe ideea ca, daca acea clapeta cedeaza, la momentul respectiv s-o schimb. Culmea este ca de atunci masina n-a mai avut probleme, eu astfel scutindu-ma de schimbarea aproape inutila a unei piese ce ar fi costat mai bine de 500 de euro.
In schimb, la vreo sapte sau opt luni de la eveniment, mi-a picat senzorul captor ax cu came. Le-am spus ca in trecut au avut o eroare pe el dar... degeaba. Sigur, n-a costat mult, vreo 100 si ceva de lei, dar... nu trebuia sa platesc eu pentru el, defectul fiind constatat de multa vreme in garantie.
Si aici sunt ferm convins ca daca nu era masina in garantie ma puneau sa cumpar timonerie noua, sa dau jos cutia si toate cele.
mariusd4
"Sa-i rupem pe micuti, huh?" .... ei te iarta cand nu mai ai masina in garantie ???
whitecollar
Chill...

N-am zis ca n-o sa fac ceea ce mi-ai recomandat... Exprimarea voia sa arate ca mi-a placut atitudinea ta de revolta.
Deocamdata vreau sa aflu si opiniile altora.
lau_swat
Eu zic ca ii fulia defazoare, aceeasi chestie ca si la mine la pornire, la mine nu se aude in functionare, doar la pornire, eu am facut sesizare direct la RRO, au urmat o serie de mailuri, recomndare sa merg sa las masina la AE si sa reproducem etc, astept ca problema sa se acutizeze si sa se auda tot mai des. Eu sper ca iarna asta sa reusesc sa reproduc zgomotul de fata cu cei de la AE si sa rezolvam problema.
snake_adi
de vreo saptamana, am si eu acelasi zgomot la pornire, dar pana cand se incalzeste se aude si in turatie. Am sesizat chestia asta dupa ce mi s-a parut suspect zgomotul motorului in regim de accelerare (huruia prea tare).

Bordul clantane cu mii de greieri de cand a venit frigul. Cu toate calculele lor, proiectantii renault au uitat de dilatari?
complextm
whitecollar

Nu ma lasa sa iti trimit PM, zice ca sunt prea nou... sau ca nu am postari suficiente, anyway...

Trimite-mi in PM telefonul tau si te sun sa ne intalnim.
sebastian_reno
Salut whitecollar,

Cum ai rezolvat problema zgomotului?

De la ce a fost pana la urma?

Cu respect,
clr
Mai frate dar la tine s-au adunat toate? Tot tu parca te plangeai si de cutia de viteze intr-un alt topic.
Parerea mea, du-te si o sfinteste, sau marit-o. Pierzi o gramada de bani probabil, dar poate la urmatoarea esti mai norocos. Cel putin nu te va mai face la nervi.
L!nuX
Salut

Zgomotul este produs rezonanta pompei de apa ce se produce cand vine pus capacul de plastic ce o acopera . Zgomotul a disparut cand a fost pornita fara tampon , protectia ce vine peste distributie si capacul de pastic ce vine in continuare peste pompa de apa .
Mie mi-au verificat si nu atinge fizic acel capac , ci doar are pompa o rezonanta ce se amplfica cand vine montat acel capac .
Am schimbat si pompa , cred ca s-a pus acelas model , si desi initial zgomotul a disparut acesta a revenit , la mine pompa era Graff , data viitoare am sa pun HEPU sa vad daca mai apare zgomotul .

Cele bune
cupe_goe
sunt curios daca Linux si-a rezolvat problema cu acel zgomot.

din cate am mai citit pe diferite site-uri nu e normal sa se auda zgomote de la pompa de apa oricare ar fi producatorul. aceast lucru ar demeonstra faptul ca e prea stransa cureaua care forteaza pompa de apa si poate distruge presetupa. => inlocuire pompa apa, manopera scumpa.
aurelyan
QUOTE(L!nuX @ 18 Jul 2013, 14:50)
Salut
Zgomotul este produs  rezonanta  pompei de apa ce se produce cand vine pus capacul de plastic ce o acopera . Zgomotul a disparut cand a fost pornita fara tampon , protectia ce vine peste distributie si capacul de pastic ce vine in continuare peste pompa de apa .
Mie mi-au verificat si nu atinge fizic acel capac , ci doar are pompa o rezonanta ce se amplfica cand vine montat acel capac .
Am schimbat si pompa , cred ca s-a pus acelas model , si desi initial zgomotul a disparut acesta a revenit.

Posibil, la fel am patit si eu la schimbarea pompei de apa, chiar daca este vorba de alt motor. Daca pornesc motorul fara capacul de plastic peste distributie, este liniste, daca o fac cu capacul montat se aude un cloncanit, cu toate ca pompa nu atinge capacul. Daca pun mana pe ea si o apas, nu se mai aude, clar ca este de acolo. Totusi dupa cativa km parcursi, acest zgomot dispare, insa apare un usor zumzait intermitent a carui sursa nu am identificat-o, posibil sa fie tot de acolo. Pompa pe care am montat-o eu este Dolz, nu am alte probleme cu ea. Intinderea curelei de distributie a fost masurata cu aparatul ala special.
cupe_goe
aurelyan cati KM ai parcurs de cand ai schimbat pompa de apa si ti se aude zgomotul? eu am schimbat distributia fara pompa de apa. la mine se aude exact zgomotul din filmuletul lui whitecollar dar fara intrerupere la relanti dupa ce temperatura ajunge la 90 C. dupa chiar daca las masina 4-5 ore si o pornesc se mai aude dar foarte incet. nu se aude la prima pornire din zi.
ali3n_cop
Din cauza acelui zgomot, mi-au schimbat tot kitul de distributie + kitul de accesorii. Zgomotul este tot acolo si vine de la lantul care angreneaza pompa de ulei. Zgomot tehnologic, caz inchis.
cupe_goe
multumesc pentru raspuns ali3n_cop m-am mai linistit putin. maine voi merge iarasi la service sa vad ce imi mai spun mecanicii care au schimbat-o.

eu am un megane 1, are 193000 km, si zgomotul a aparut cu aproximativ o saptamana inainte de a schimba distributia. am fost la un service (nu reprezentanta) si mi s-a spus ca e de la distributie. acum ca am schimbat-o e tot acolo dar cum am spus doar dupa ce se incalzeste motorul. inainte se auzea si cand era rece. de-asta nu mai inteleg nimic.



aurelyan
QUOTE(cupe_goe @ 29 Jul 2013, 18:16)
aurelyan cati KM ai parcurs de cand ai schimbat pompa de apa si ti se aude zgomotul? eu am schimbat distributia fara pompa de apa. la mine se aude exact zgomotul din filmuletul lui whitecollar dar fara intrerupere la relanti dupa ce temperatura ajunge la 90 C. dupa chiar daca las masina 4-5 ore si o pornesc se mai aude dar foarte incet. nu se aude la prima pornire din zi.

Am facut peste 20000 km, functional nu sunt probleme, doar aceste zgomote care au aparut dupa schimbul distributiei si a pompei de apa. Oricum nu se aude ca in filmare, este muuult mai discret. Nici nu o sa schimb nimic inainte de termen. Zgomot tehnologic probabil.
cupe_goe
la mine se aude ceva mai tare ca in filmare deoarece e continu la relanit nu doar la decelelare. Ca in filmare a fost la inceput.... inainte de a schimba distributia sad.gif
ali3n_cop
Nu va mai agitati degeaba, zgomotul e tehnologic. La unele masini se aude mai tare, la altele mai incet. Daca era o problema, crapa de mult ceva pe acolo.
BBF
Salutare. Zgomotul din filmuletul de mai jos, de la ce sa fie oare?
Pompa mea de apa are vreo 5000 de km de cand am schimbat-o, odata cu distributia.
Sa fi fost eu ghinionist si sa fi nimerit o pompa de apa proasta? Ina am pus pe masina.
https://www.youtube.com/watch?v=gvdFkAQ-sbs
espacern
Da jos cureaua de accesorii si vezi daca se mai aude ceva......poate este fulia alternator.
BBF
espacern, fulia e schimbata acum 2000 de km.
espacern
Asculta totusi fara curea accesorii montata...si motorul pornit!
Poate este alta rola....mie asa-mi pare.
BBF
Multumesc penstru sfat espacern. Voi incerca si fara curea, sa vad acum cand...
Insa, revin cu un nou filmulet.Sunetul se aude foarte tare la accelerari si decelerari si cand depasesc 3000 de turatii, nici nu mai poti sta in masina fara sa dai ceva volum la radio.
https://www.youtube.com/watch?v=wxEyvd1ZyDo
P.s. Pe fundal se aude un colorat care cauta carne de vanzare smile.gif
espacern
Am ascultat cu atentie si se pare ca zgomotul vine la distributie....intradevar!
Poate rola intinzatoare atinge in curea....de verificat!
Trebuie scos suportul motor si dupa ce scoti capacul de plastic poti verifica visual starea curelei...eventual te uiti cu lanterna si mai jos.
E destul de greu de dat o solutie sigura fara demontare...doar asa dupa zgomot!
BBF
Multumesc, espacern. Rola intinzatoare (accesorii) nu am schimbat-o de cand am luat masina si nici nu stiu daca cel de la care am luat-o a schimbat-o, deoarece masina a fost foarte mult intinerita (am verificat la renault).Rola de la distributie in schimb a fost schimbata. Sa fie oare de la ea? Daca dau cureaua de accesorii jos, cat sa fac o proba sa vad daca e sau nu din cauza ei, se intampla ceva la masina?
Daca mai merg asa cu masina risc ceva? Multumesc inca o data pentru sfaturi.
espacern
Motorul functioneaza fara probleme si fara curea de accesorii....doar o perioada limitata(fara incarcare baterie)si se aprinde martor avarie baterie in bord(se stinge la remontaj curea).

Referitor la intrebarea cu riscul....eu nu as mai merge dar fiecare face cum doreste!
BBF
Am inteles.Voi incerca sa fac ceva teste. Daca nu voi reusi, voi merge la un service, ceva. O sa revin cu detalii.
luciansnd
Astazi am facut programare la Filaret pentru inlocuire distributie. Inlocuire kit distributie(curea si role) + manopera+tva = 599 RON. La aceasta suma se adauga pompa de apa(se schimba doar daca se constata ca este defecta) + 2 capace de protectie.
A avut cineva experiente neplacute cu cei de la Filaret?

Renault Fluence 1.6 16V
sobolan
QUOTE(L!nuX @ 18 Jul 2013, 15:50)
Salut

Zgomotul este produs  rezonanta  pompei de apa ce se produce cand vine pus capacul de plastic ce o acopera . Zgomotul a disparut cand a fost pornita fara tampon , protectia ce vine peste distributie si capacul de pastic ce vine in continuare peste pompa de apa .
Mie mi-au verificat si nu atinge fizic acel capac , ci doar are pompa o rezonanta ce se amplfica cand vine montat acel capac .
*



ai pornit-o si fara accesorii de aia nu se mai auzea....la fel ca si whitecollar....


QUOTE(ali3n_cop @ 31 Jul 2013, 00:23)
Nu va mai agitati degeaba, zgomotul e tehnologic. La unele masini se aude mai tare, la altele mai incet. Daca era o problema, crapa de mult ceva pe acolo.
*



nu e zgomot nici un zgomot tehnologic.....

Din experienta proprie spun ca seamana a zgomot facut de cureaua de distributie tensionata incorect dar nu e in cazul de fata,auzind filmarile si citind ceea ce s-a facut la masina lui whitecollar asa concluzionez.....
Azi m-am lovit de un caz identic,am schimbat o distributie si a aparut si zgomotul minune....dupa o atenta verificare si stiind ca am intins ok curea de distributie(ca doar nu e prima pe care pun mana)am dat jos iar tamponul de la motor,cureaua de accesorii si capacul de protectie si nu se mai auzea....deci le-am luat prin eliminare......am montat tot la loc fara curea de accesorii si nu se mai auzea...cum puneam cureaua de accesorii se auzea....
bun,acuma is mai multe scenarii,la masina in cauza era slabit intinzatorul curelei de accesorii(intinzator pe arc-autoreglabil,motor K7M-logan laureate),cureaua era mai slab tensionata si in ture spre 1500 si la decelerari usoare se auzea.....intr-adevar e un zgomot care te seaca la creier...
Explicatia e ca ,fiind slabit acel galet si topaind de nebun pe curea cand jos cand sus, in anumite regimuri de turatie,se "rupea" aderenta la curea pe fulii aceasta cupland imediat inapoi(aici se producea sunetul) ...poate ca daca nu incarca alternatorul si nu opunea rezistenta s-ar fi atenuat sunetul de aia si spun unii ca dupa o perioada de mers in trafic dispare si reapare mai ales dimineata ....
Cei care beneficiaza de acest zgomot sa verifice vizual si galetul intinzator de pe accesorii,acesta trebuie sa stea cu rola oarecum ferma pe curea indiferent de turatii ...daca trepideaza nu e ok !

Morala : nu mai dati vina pe fabrica unde nu e cazul,nu mai cititi forum-urile prea des ca va imbolnaviti de nervi,nu va mai luati dupa mecanici incompetenti si "cunoscatori" care stau 8 ore la munca cu gandul de a pleca mai repede acasa.....
Pompa de apa nu scoate zgomotul asta,aia chitaie la turatii mici-medii si e total diferit sunetul de rulment dus fata de sunetul de curea.....
Asta e sunet numai si numai de curea !
Atentie mare la curelele de distributie pentru cei care fac treaba asta prin service-uri de cartier....au aparut curele Gates-RENAULT care-s ultra-nasoale,is facaturi....luati-va kit-ul de distributie din magazine mai "sigure" .....
ali3n_cop
Nu o da in paranoia, zgomotul vine de la pompa de apa si e prezent pe majoritatea motorizarilor 1.6 16V. Am inlocuit 3 distributii cu 3 pompe de apa degeaba.. Mezym a facut acelasi lucru si s-a lecuit si el.
jhn4level
Salutare tuturor.Am o problema identica si nu am reusit sa ii dau de cap dupa un lung studiu de caz impreuna cu persoane mai mult sau mai putin avizate.Cu toate ca am primit garantii (verbale desigur) ba ca nu are nimic, ba ca nu o sa se intample nimic, ba ca este un zgomot tehnologic, sunt hotarat sa rezolv problema, dar mai intai sa expun situatia de fapt.Masina are 98k, abia am schimbat kit distributie +kit accesorii+fulie defazoare (originala)+inca o rola intinzatoare de la distributie+pompa de apa.Sunetul a aparut (sau s-a intensificat, daca exista inainte era insesizabil) dupa schimbarea distributiei+accesorii+decalor.
Am eliminat dintre potentiale probleme urmatoarele:
1.fulie defazoare + electrovalva (test cu dispozitiv electronic special);
2.lant cinematic accesorii, inclusiv rola intinzatoare si fulie alternator (pornit cu cureaua de accesorii demontata, face la fel);
3.distributie montata gresit (a fost verificata, demontata si remontata de un alt specialist si face la fel, plus ca daca era montata gresit facea praf motorul);
4.rola intinzatoare de la distributie (schimbata, montat GATES, zgomot identic);
4.pompa de apa (a fost schimbata, zgomotul este identic).

Ciudat este ca plaja de turatie la decelerare in care se manifesta zgomotul este intre 2000 si 1100, similar cu cea in care intra in actiune fulia defazoare.

Pentru cei interesati pot posta un filmulet.

Daca este de la pompa de apa, aceasta fiind noua, cum se poate remedia problema?Inteleg din cele scrise mai sus ca degeaba as schimba-o iar.Nu sunt de acord cu opinia persoanelor ce considera zgomotul ca firesc sau tehnologic.Chiar nu a mai intampinat nimeni problema asta si sa o fi rezolvat?

1 Jul 2015, 18:17:
aici se gaseste si filmuletul cu zgomotul de la motorul meu.

https://www.youtube.com/watch?v=jyo1COaVdkk
ali3n_cop
Acelasi zgomot il are si a mea, stai linistit. Am inlocuit 3 kit-uri complete distributie si degeaba..se schimba doar plaja de turatie a zgomotului dar ramane acolo. Din informatiile primite..zgomotul vine de la rezonanta carcasei pompei de apa. Daca e asa sau nu unsure.gif ..habar nu am. Eu zic sa mergi linistit.
alexco
La fel si a mea.. dar e kit contitech, pompa de apa neschimbata (acum 10k km)... eu dau vina pe mers doar in vacante cu ea, in rest musai sa merg cu masina de la firma...poate vreo biluta in vreun rulment mai prinde dor de muzica.... se aude pana in 3500 de ture.. daca e sub 2500=rien...
iDoctor
quote : ali3n_corp
zgomotul vine de la rezonanta carcasei pompei de apa. Daca e asa sau nu unsure.gif ..habar nu am. Eu zic sa mergi linistit.

baga calgon , apa dura este cauza excl.gif icon_mrgreen.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.