Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: sistem de tractare fara sofer in masina tractata
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Clipuri video
tarzy
&NR=1
nick58
Nu cred ca este legal sa folosesti acest dispozitiv la noi. Masina tractata nu trebuie sa aiba sofer?
Oricum scula e utila.
mk2
Interesant mecanimsul. Tranforma o masina intr-o remorca.

Ceea ce nu spun baietii e ca trebuie sa ai o masina care sa poata tracta o remorca de 1100 kg (greutatea masinii) FARA frane. Eu nu prea stiu o astfel de masina.

In plus, mai mult ca sigur va zgaria ca naiba bascula si la o frana mai puternica s-ar putea sa o si indoaie.
tarzy
este un sistem legal in anumite tari (marea britanie, rusia, etc)

Se poate sa adaugi un sistem de semnalizare mobil pentru remorci http://pieseauto-my.ro/accesorii-auto/bara...o-cu-lampi.html si ai avea luminini conforme (oricum poti pune avarii)

bineinteles ca la un asemenea montaj nu te apuci sa faci liniute ... se merge incet si cu grija evitand bruscarile de franare / accelerare si schimbare de directie astfel incat sa nu afecteze prea tare basculele
Este un sistem de avarie (sa misti masina acolo 10-15 Km, nu de lucru in mod constant si nici sa faci turul tarii asa)

avantajul fata de alte sisteme de remorcare este ca nu e nevoie de sofer in masina tractata, in rest nu e nici mai sigur, nici mai eficient, etc ...
a ... si mai are un avantaj, echipamentul e ergonomic, nu ocupa spatiu mult in portbagaj (spre deosebire de o stanga de exemplu)
nick58
Un 4x4, cred ca o poate tracta, dar cu permis cat.B, nu ai voie s-o tractezi daca consideram ca masina tractata este pe rol de remorca.
tarzy
pe asfalt si la viteaza adaptata poti tracta in acest fel orice masina care are greutatea apropiata de a ta .... de franat un asemenea ansamblu de la 30 km/h pana opresti e ca si cum ai frana numai masina ta de la 100 km/h .... nu stiu exact ca nu am facut calcule dar ati priceput ideea .... circuli cu viteaza adaptata situatiei.
Legal nu este sistemul in sine .... la noi in legislatie spune clar ca ai voie sa remorchezi un alt auto doar daca la volanul acestuia este un sofer cu permis valabil .... aici nu e cazul ....
davidut5
radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif


Voi chiar nu vedeti, daca nu are sofer, cine invarte covrigul? Ca dispozitivul minune se agata de bascula si atat. Daca mai avea vreo parghie ceva sa o lege la bieleta de directie poate imi venea sa cred.

Sa va spun eu care e traba, dispozitivul asta inlocuie vechea stanga, nicidecum soferul. In film e careva bagat pe sub scaun care coteste.
tarzy
pai ...la caruciorul de la supermaket ai sistem de directie? .... cam asa e si aici .... masina tractata se comporta ca un carucior
espacern
QUOTE(tarzy @ 3 Sep 2011, 19:00)
Este un sistem de avarie (sa misti masina acolo 10-15 Km, nu de lucru in mod constant si nici sa faci turul tarii asa)

Pe autostrada in Franta am vazut o rulota(camping-car)care tragea dupa el o masina cu ajutorul unui dispozitiv asemanator.
Omul era plecat in vacanta si cred ca nu avea intentie sa mearga doar cativa Km.
@+
davidut5
QUOTE(tarzy @ 3 Sep 2011, 19:32)
pai ...la caruciorul de la supermaket ai sistem de directie? .... cam asa e si aici .... masina tractata se comporta ca un carucior
*





Cand a plecat cu masina de pe loc, de ce s-au cotit rotile maxim dreapta?



Inca ceva. La carucioarele de supermarket centrul de greutate este inafara centrului rotii, si la masina este exact pe mijloc.
tarzy
@espacern - pai stiu eu ce-o fi in mintea lui .... eu am spus parerea mea .... un asemenea sistem l-as folosi ptr distante scurte si cu precautiile de rigoare .... asa kamikaze sunt multi

@davidut5 - eu zic ca miscarea rotilor un pic dreapta (nu maxim) din moment ce intial erau stanga este normala ... unghiuri de fuga alea alea ...
Fa o proba la un carucior de supermarket ... ii pui rotile orientate in alta directie decat inainte si-l impingi ferm inainte .... o sa vezi ca rotile se vor duce un pic in directia contrara si apoi se vor alinia. Oricum sistemul de la carucior e un pic altfel ca permite rotirea rotilor cu 36o de grade .... dar in mare e cam acelasi fenomen.

nu prea inteleg sincer ce vrei sa spui cu centrul de greutate si cercul rotii, si ce relevanta are centru de greutate in acest caz???!!!
oricum ... centru de greutate la orice obiect in echilibru trebuie sa cada in permimetrul format de punctele de sprijin (adica roti), daca cade in afara acestui permiteru atunci obiectul se rastoarna ... e fizica de generala asta.
davidut5
http://www.google.ro/imgres?q=roata+caruci...s:0&tx=88&ty=44


Uita-te la roata si o sa intelegi.

Am cautat si din ce am vazut asa e, fara sofer. Nu prea inteleg cum functioneaza, da hai.
Presupun ca trebuie sa lasi motorul pornit in caz ca ai servo.
bygy007
da , berlina (dacia aia veche) nu o poti tracta cu dispozitivul ala
nick58
Dispozitivul sigur functioneaza, dar nu cred ca este legal sa-l folosesti la noi avand cat.B, iar masina tractata fara sofer.
Asi
E normal:

La rotile de la carucior ai unghi de fuga negativ. Adica axa pivotului intersecteaza drumul in spatele petei de contact. Asta ii confera propriteatea ca daca impingem de pivot de fapt tragem de roata si se aliniaza la directia de mers.

La rotile de automobil de pe puntea fata avem unghi de fuga pozitiv! adia impingem rotile si avem un mecanism sa le dam directia dorita de noi. Unghi de fuga pozitiv mai clar este la bicicleta si la motocicleta.. furca este inclinata in fata.
Daca impingi o roata cu unghi pozitiv directia e alandala si tinde sa se bracheze la maxim, sau daca are posibilitatea sa faca 180 de grade sa devina cu unghi de fuga negativ.

Gaselnita este in tragerea din alta parte a puntii, adica de partea din fata a basculei, practic s-a schimbat linia pivotului (daca inainte era intre amortizor si pivot, acum este intre punctul de tragere si pivot.. axa aia e inclinata in spate acum! Se comporta ca o roata cu unghi de fuga negativ.

Solutia nu e buna din punctul meu de vedere pentru ca nu poti trage de sasiu-structura ci trebuie sa tragi de punte sa tragi restul automobilului, la frane ar fi un dezastru, o tija rigida intre puntea autovehicului tractat si cuiul de remoracare al tractorului nu este posibil usor (pentru ca puntea autovehicului tractat nu are suspensie! legam ceva inainte de arc/amortizor, bratul inferior nu are suspensie, se misca cu roata care se misca cu drumul).. ar avea niste oscilatii enorme (in eforturi ma refer, si forte aplicate cu soc, dinamic, si foarte des.. se poate rupe)

Acelasi principiu e si la remorcile cu doua punti si punte "directoare". Toata remorca se trage nu de sasiul remorcii ci de cadrul puntii directoare si puntea aia prin articulatia dintre punte-sasiu trage restul remorcii. - dar remorcile astea sunt proiectate ca atare si au tija de legatura foarte solid in forma de A, cu lanturi intre punte si sasiu pentru limitarea ungiului de virare, cu lanturi intre sasiu si camionul tractor pentru a limita unghiul remorcii fata de camion, si cu articulatia respectiva dintre punte si sasiu foarte solida proiectata ca atare, cu sisteme de suspensie intre tija de trecatare si remorca etc.

Puntea din fata a automobilului nu e proiectata ca o punte de remorca de la inceput iar trasul de punte si nu caroserie iarasi nu e in regula .. e domeniu necunoscut pentru care nu a fost proiectat. Alfel pentru roti motoare pe fata sigur ca roata si puntea prin elementele de legatura impinge/trage caroseria dar acolo s-a proiecta cum trebuie si are o gramada de punte de sprijin cu brate inferioare, superioare, tiranti, bari antiruliu, etc

La automobil nu vad avantajul.. mai bine tracteaza o platforma cu 1-2-3 punti pe care pune autovehiculul sau, chiar o miniremorca (carucior) pe care suspenda rotile din fata.
Markos
QUOTE(davidut5 @ 3 Sep 2011, 20:58)
Am cautat si din ce am vazut asa e, fara sofer. Nu prea inteleg cum functioneaza, da hai.
Presupun ca trebuie sa lasi motorul pornit in caz ca ai servo.
*


Daca ai urmarit filmul cu atentie si cunosti limba engleza, ai vazut ca trebuie pus contactul a.î. sa se activeze servo. Evident, nu trebuie sa pornesti motorul. Fiind tractata, dar pe rotile ei, se presupune ca defectiunea e chiar undeva pe la motor.
os
Cu respect, Markos - servo-ce? Servofrana merge cu motor (nu cu curent); servodirectia nu-i mereu electrica (cred ca mai dese sunt cele hidraulice - pentru care trebuie... da! motor).

Desigur - motor care lucreaza.
tarzy
contactul trebuie sa-l pui o data ca sa ai lumini (avarii) si mai ales ca sa deblochezi volanul.
os
Aia e (oricum) limpede.
Markos
daca servo nu-i electrica, atunci mda, porniti motorul blush.gif

(m-am obisnuit cu mizeria asta de megan)
paul_p
Pai la ce-ti trebuie servo, ca oricum nu e nimeni la volan smile.gif .
Servodirectia nu face ca rotile sa se miste mai usor, ci amplifica miscarea volanului.
MirceaVio
Nu-i trebuie servo si nu-i trebuie nici contact, doar cheia de contact in pozitia de deblocare a volanului si... drum bun. biggrin.gif
davidut5
QUOTE(tarzy @ 7 Sep 2011, 22:49)
contactul trebuie sa-l pui o data ca sa ai lumini (avarii) si mai ales ca sa deblochezi volanul.
*




Avariile nu sunt pe contact.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.