Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: sonda lambda?
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane I
markon
salutare, revin cu o noua problema/nelamurire.

zilele trecute am facut un drum pana in roman si am constatat o crestere destul de mare de combustibil 20-30%. Tin sa mentionez ca motorul trage bine, in schimb scoate un miros puternic de benzina pe esapament, atat fara fum sau condens sau benzina.
Am mai cautat pe forum si am ajuns la concluzia ca e posibil sa fie sonda lambda. Azi am coborat la masina si am deconectat sonda dar nu am simtit nici o modificare in mersul motorului, iar in bord nu mi s-a aprins nici un martor,(Stiam ca trebuia sa se aprinda check engine)


Ma poate ajuta cineva sa imi confirme daca ea este buba sau nu, se poate masura in vre-un fel inafara de diagnoza, cu un aparat de masura ceva?? se poate curata in vre-un fel, sau e posibil sa fie altceva?

ps. inafara de bujii toate consumabilele sunt schimbate de curand, masina are 152000 km.
lupo_1.7sdi
Se poate verifica....nu suta la suta dar cat de cat, vezi in atasament. Daca vrei informatii mai exacte pune si tu tipul motorului la semnatura.
Ai grija sa folosesti un instrument cu impedanta mare de intrare (de preferat unul digital) si sa ai grija sa nu faci scurt circuit intre pinii c si d ai sondei in timpul functionarii motorului pt ca poti strica atat sonda cat si ECM (cred ca ti-ai dat seama ca masuratoarea asta se face cu mufa de la sonda introdusa, ca sa poti masura trebuie sa gasesti o solutie sa tragi doua fire de la c si de la d).

Pentru miros de benzina si consum crescut poate fi de vina si senzorul de temperatura al lichidului de racire de asta ti-am atasat si modul lui de verificare.

vezi ca nu este bine sa mergi asa pt ca risti sa contaminezi catalizatorul si sonda lambda in cazul in care nu este ea de vina.
markon
Un lucru important pe care l-am uitat si pt care banuiesc sonda este faptul ca la un moment dat relantiul juca intre 400 si 800 asta pana cand am inceput sa aud zurgalai pe evacuare.

Tot pe aici am citit ca defectarea sondei poate duce la infundarea catalizatorului si absolut la distrugerea lui. norocul meu ca a scuipat tot afara si nu s-a infundat de tot, in concluzie catalizatorul ala nu mai e bun de nimik, e doar de forma, dar nu cred ca s-a aiba legatura cu consumul pt ca nu mai are nici o sonda dupa el care sa masoare datele de iesire, doar la noxe dar asta nu e problema.


ps: mufa la sonda mea e cu 3 fire nu cu 4

motor: K7M 702 66kw/90cp 1.6e 8v
lupo_1.7sdi
Ai exact acelasi motor ca fratemeu.
Si el a avut probleme cu fluctuatia ralantiului. Rezolvat prin: curatare clapeta acceleratie cu carburol (se poate folosi si spray pt curatarea franelor), iar alta data a trebuit sa schimbe bujiile. Inainte sa schimbe bujiile scotea si ceva fum negru pana se incalzea.
Daca ai mai mult de 40-50 mii km iti recomand sa le schimbi si tu.
Si la el miroase a benzina cand este rece, dar se pare ca este normal, oricum are sonda lambda dusa (a mers vreo suta de km in trei pistoane - din cauza unei fise - si se pare ca sa contaminat, cel putin asa zice testerul).
Sonda lambda dusa nu inseamna neaparat arsa (probabil ca atunci se aprinde bec in bord) ci faptul ca nu mai lucreaza in parametri si in cazul asta nici nu se aprinde becul de check engine.
Si la el zornaie catalizatorul (are urma de lovitura), culmea este ca o data i-au iesit noxele si cu el asa, se pare ca inca nu obtureaza evacuarea pt ca masina trege foarte bine si nici nu are consum mare (Brasov - Rupea si retur, intr-o directie mers mai sportiv, iar in cealalta normal, consumul a iesit 5,5 la suta, masurat de la plin la plin).
Ti-am atasat cum se masoara la sonda cu 3 fire, nu este garantat cu masuratoarea asta ca merge in parametri dar daca da valorile de acolo inseamna ca merge cat de cat.
markon
ce e drept nu am curatat clapeta dar nu cred ca este de la ea pt ca este curata, iar simptomele s-au oprit odata cu spargerea satelor din catalizator, de atunci nu a mai fluctuat niciodata si a trecut ceva timp.

ps: la diagnoza imi poate spune daca functioneaza fiecare senzor/sonda de la motor in parametrii normali?
lupo_1.7sdi
Da, daca cine face diagnoza stie sa interpreteze datele, da o cautare pe youtube dupa DDT2000 si o sa vezi filmulete cu ce stie sa faca. Am incercat cu o interfata pe kkl si cu DDT dar nu se conecteaza la calc-ul masinii.
markon
dupa mult, mult timp am reusit si am facut o diagnoza la reno si surpriza, nu era nici o eroare, totul functiona foarte bine. nu era nici sonda, nici sensorul presiune admisie aer, nimic.

totusi tipul de acolo mi-a spus sa schimb bujiile cu unele de origine renault, fara alte firme oricat de bune ar fi ele. vreau sa mentionez ca bujiile le-am verifucat si sunt bune plus de asta iarna trecuta la temperaturile alea de -20-30 grade masina a pornit la prima cheie.

credeti ca ar trebui schimbate? consumul poate l-ar diminua dar cred ca foarte putin, insesizabil
jas2
Nu exista "Cele mai bune bujii Renault"

Chiar daca marca masinii este Renault sunt acceptate mai multe tipuri de bujii.

Recomand NGK
markon
am inteles, ms mult jas2
fuscus
Salut ,

Am urmatoarea problema la un scenic 1.6 16 v din '99:din cand in cand masina parca merge in 3 pistoane ,consuma benzina si am mirosit si in uleiul din baie.

Am pus-o pe tester si da eroare sonda lamda .

Poate cineva sa puna o poza unde este pozitionata sonda sau sa explice cum dau de ea?Din ce m-am documentat pe net este compusa dintr-o rezistenta de 9 ohmi si o sonda de oxigen.

As vrea sa o demontez si sa o testez inainte sa o schimb............

Astept si alte opinii............
markon
sonda e pe sistemul de evacuare, daca ridici capota se vede pe galerie, in partea de jos. E singura de pe traseu.
FuLG87
Salutare tuturor,

Am si eu o dilema ...am pus masina pe un tester de cartier si eroarea era "senzor oxigen defect" cand s-a uitat omu pe acolo prin setari a observat ca senzoru ala arata 800...800si ceva mV si brusc 0 ...si iar 800si,,... iar 0 cand o acelera pe la 2500 de ture... si mi-a spus ca este senzoru ala de pe admisie aer ..inainte de clapeta de aer dupa filtru ... sigur e ala sau e sonda lamba?? ca eu asa cred... (am si consumul marit in ultima perioada tocmai de aceea am pus`o pe tester)
vladdy99
Salut, re-invii si eu topicul.

Masina tocmai a picat inspectia din cauza co2 ridicat in relanti. Este de la sonda lanbda?
Megane 1.4 16V 1999.12.
vladdy99
QUOTE(vladdy99 @ 25 Oct 2019, 11:11)
Megane 1.4 16V 1999.12.

Revin cu mai multe detalii.
CO 1.8(0.5) ;
HC 410(200); (Hidrocarburi)
CO2500 5.3(0.3);
Senzorul Lambda atinge 0.84 ( 0.97-1.03).

Întrebarea mea este daca valorile astea mari de poluare in relanti pot fi de la senzorul Lambda și un furtun de aer defectuos eventual bujii vechi sau este mult mai elaborată problema ?

Vă mulțumesc pt orice idee!
espacern
Incerca o curatare de injectoare/schimb filtre/ulei/benzina/bujii....si apoi masoara inca o data.
krapcarasu
valoarea de la sonda trebuie sa oscileze aprox intre 100 si 1000, de unde esti? iti dau sa probezi cu una buna dar e mai greu cu schimbatul
vladdy99
QUOTE(espacern @ 28 Oct 2019, 18:52)
Incerca o curatare de injectoare/schimb filtre/ulei/benzina/bujii....si apoi masoara inca o data.

Iti multumesc pentru calm.
O sa incec sa vad cat costa manopera pt ce ai enumerat + sonda lamba.

QUOTE(krapcarasu @ 28 Oct 2019, 19:07)
valoarea de la sonda trebuie sa oscileze aprox intre 100 si 1000, de unde esti?

Iti multumesc pentru oferta. Sunt in nordul Suediei.
vladdy99
QUOTE(espacern @ 28 Oct 2019, 18:52)
Incerca o curatare de injectoare/schimb filtre/ulei/benzina/bujii....si apoi masoara inca o data.
*


Update: Masina are relantiul la 1000Rpm. Sa inteleg ca este si motorasul pas cu pas ?
vladdy99
QUOTE(vladdy99 @ 18 Nov 2019, 12:10)
Update: Masina are relantiul la 1000Rpm. Sa inteleg ca este si motorasul pas cu pas ?
*


Update: A fost doar sonda lambda! Din cauza ei era relatiul la 1000RPM si avea normele de poluare ridicate.
Multumesc pentru ajutorul dat. Fara el nu ajungeam in anul 2020 cu masina asta (Megane din 1999).
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.