Corporatia Mazda a anulat productia RX-8, o masina sport cu un motor rotativ care le-a dat batai de cap atat clientilor, cat si constructorului, producand un deficit in vanzari. Dupa ce au oprit in iulie linia de asamblare a masinii produse in Hiroshima, Japonia, si vanzarile vor fi acum stagnate.
RX-8 si cele trei generatii ale RX-7 sunt modele ce au produs bucurie soferilor. Motorul Wankel de 1.3 litri produce 232 CP si ii obtine la 8.500 rpm. Unitatea era clasificata de institutii cu o cilindree dubla, astfel soferul era nevoit sa plateasca asigurari si impozite mult mai mari. Pe langa asta, propulsorul niponilor era cunoscut pentru un consum ridicat de combustibil, si viata si intretinerea motorului erau dificile.
Mazda a vandut doar 1.134 RX-8-uri anul trecut, cu 49 % mai putin comparat cu aceeasi perioada din 2009. Vanzarile in iulie 2011 au scazut si ele cu 21%, semn ca ceva nu este in regula.
RX-8 avea un pret de pornire de 27.590 dolari americani, fiind vandute peste 23.000 de masini, in decursul anului 2004. A fost un model destul de putin preferat de impatimiti daca este sa comparam cu vanzarile primei generatii de RX-7, care au depasit 50.000 de unitati.
Cele doua modele au conturat imaginea Mazda din ultimii 20 de ani, si au fost inspirationale pentru supercar-urile din ziua de azi.
Cunoscut sub numele de Wankel, grupul motopropulsor iesit din comun a pus fundatia marcii japoneze de astazi. In urma cu peste 40 de ani, multi producatori studiau introducerea motoarelor rotative pe masinile lor, dar majoritatea a renuntat in urma consumului mare si a problemelor de fiabilitate.
Sursa