Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: ABS/ESP Laguna II
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna II
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6
MariusRZR
Am si eu o problema cu ABS si ESP-ul.Stau martorii de la abs si esp aprinsi si cel de SERV.Cel de la care am luat masina mi-a zis ca atunci cand se aprind martorii sa plec cu masina,a 1-a,a 2-a si frana brusca,si or sa se stinga martorii...problema e ca nu merge.

Nu stau mereu aprinsi,ba stau aprinsi ceva timp,ba se sting ceva timp,si tot asa.

De la ce poate sa fie.Nu ma pricep absolut deloc la mecanica,dar din ce am citit pe forum este un singur senzor pentru ABS cat si pentru ESP.Sa fie de la ala?

jordi
Un rulment sau un senzor de pe o roata este dus sau pe duca. Du-o pe un tester si iti spune exact roata si eroarea. Bafta!
12AHD
Nu e vorba de senzor defect. E vorba de contacte imperfecte la conectorii senzorilor. Dai cate o roata jos, cauti pe firul fiecarui senzor cate un conector alb, cilindric. Decuplezi cu grija si cureti terminalii cu spray de contacte si arcuiesti usor terminalii. Eu am patit-o si remediat problema. Se aprind si se sting din cauza gropilor cand face contact sau nu. Se rezolva destul de usor. up.gif Bafta!

Apropo, am citit pe forumuri straine ca in cazuri extreme oamenii disperati de calitatea proasta a conectorilor au eliminat conectorii aceia albi si au facut legaturi directe... nono.gif
MariusRZR
O sa incerc,va multumesc pentru ajutor.Revin azi sau maine cu un raspuns:)

23 Aug 2011, 13:29:
Mi-a curatat cineva senzorii de la roti cu un spray...si vad ca acu face mai rar.Adica mai se aprind,dar stau mai mult stinsi.
12AHD
Nu vorbesc de senzori!M-am referit la CONECTORII de pe cablurile senzorilor,care se gasesc in spatele plasticelor de la roti (nu stiu cum sa le numesc).
MariusRZR
Pai cred ca aia.Am zis eu senzorii ca nu stiam exact.Vad ca de azi dimineata nu mi-a mai facut.
MariusRZR
Au aparut iar,au stat vreo 20 de minute si s-au stins...vad ca fac mai rar,dar tot fac...de la ce poate sa fie?

Mufele alea au fost curatate cu spray.
renodood
Poate ai probleme cu unghiul de fuga. Da-i o tura si regleaza-l, poate scapi de probleme.
MariusRZR
Sa stii ca imi trage stanga cand accelerez. Daca las pe liber merge normal si cand accelerez se simte la volan ca se misca brusc in stanga.
claudiuvoinescu
si eu am o problema cu abs-ul.

azi am schimbat discurile de frana (fata si spate). din pacate service-ul unde am facut operatia nu avea un tester ok si nu am reusit sa sterg eroarea. am plecat cu masina la un service mai "instarit", am sters erorile (pompa de abs-cum s-a exprimat mecanicul si senzorul de abs). toate bune si frumoase, am plecat de la service si in 2 km martorul de abs s-a aprins din nou.
fiindca azi este tarziu, o sa ma duc din nou in service maine dimineata la prima ora sa verifice si conectorii de la fiecare roata (sper sa scap doar cu atat).
daca mai aveti si alte idei, va rog nu ezitati, ca maine sa verific toate cauzele probabile in speranta de a remedia problema. multumesc.
RuNNeRp
Buna ziua. Azi dupa o spalare mi-a ramas aprins martorul ABS. Nici macar dupa 5-6 ore (pe caldura asta) nu s-a stins... Ce credeti ca poate fi buba ?
sexyrat
Cabluri care sunt roase, seozor miscat de la loc, pot sa fie multe lucruri.
MariusRZR
Eu nici acum n-am rezolvat-o cu senzorii astia. Acum vreo luna si ceva mi-a sters VF1BG0 erorile din memorie cu testerul si imi mai apar foarte rar...de vreo saptamana...doar azi dimineata le-am mai vazut.
zagreus
QUOTE(RuNNeRp @ 21 Jul 2012, 23:53)
Buna ziua. Azi dupa o spalare mi-a ramas aprins martorul ABS. Nici macar dupa 5-6 ore (pe caldura asta) nu s-a stins... Ce credeti ca poate fi buba ?
*




tot dupa o spalare a inceput sa imi apara si mie.apare si dispare cand vrea , am fost la un tester si mi-a zis ca senzoriul de la roata stanga fata, am achimbat senzorul , tot asa facea, am curatat mufe su verificat rulmentul toate bune dar cand ma suiam in masina tot aparea. Problema e ca atunci cand pun frana brusc cu ABS-ul aprins in bord nu tine, mi se blocheaza rotile ceea ce e o mare problema
cj98czh
Atat timp cat ai martorul de ABS aprins, sistemul ABS nu functioneaza ... esti pe frana clasica ..
ddorin
salut .. am lovit o masina usor ..adica i am crapat bara din spate ..
ideea e ca atunci am pus frana brusc , martorul abs sa aprins si asa a ramas
ce trebuie sa fac ? ma gandeam sa scot bateria .. este asta o optiune ?

MariusRZR
A venit caldura iar mi se aprind martorii ABS+ESP in bord.
Toata iarna nu am avut probleme
Pe tester pot vedea daca e vreun senzor dus?
Yutcaru
QUOTE(MariusRZR @ 24 Apr 2013, 18:21)
A venit caldura iar mi se aprind martorii ABS+ESP in bord.
Toata iarna nu am avut probleme
Pe tester pot vedea daca e vreun senzor dus?
*




Da!
holtandrei
Salut, inainte sa schimbati senzori si rulmenti, cautati un electrician auto cu rabdare, care sa verifice continuitatea firelor, de la roata la modulul abs. poate aveti cablaj intrerupt, si de aceea va face sistemul galme. de aceea se aprind la unii becul martor, ba cand e frig, ba cand e cald, ba la groapa, ca undeva ceva nu face contact.

Problemele de cablaj intrerupt apar cel mai des, la roti, si la mufe ( la roti mai ales in fata, de la senzor pana la pasaj, ca aici se tot articuleaza cablul cum virati cu masina, si dupa cativa ani, se rupe firul )
MariusRZR
Mersi mult pt info. Mie mi se aprinde la cald si cand mai dau intr-o groapa. Dar toata iarna nu mi s-a aprins deloc. Acum de cand au sarit de 15-18 grade.
cris_tinel05
va salut prieteni am patito si eu cu abs_ul schimbat telescoape fata si pivot pe stanga dupa care mi se aprindea abs in bord la o curba maxim in stanga si ramanea aprins am mers la tester si diagnoza senzor abs stanga fata am scimbat senzorul si la fel mi se aprindea . Rezolvat singur problema am cumparat un sprei de contacte am scos senzorul afara si iam dat sprei fara mila tongue.gif dupa care am bagat o surubelnita in locul unde intra senzorul si am curatat si iar sprei si iar curatat dupa care am montat senzorul inapoi si am facut vreo 4_5 km si sa stins si asa a ramas . cred ca nici nu trebuia sa schimb senzorul.

5 Oct 2013, 06:37:
si inca ceva celor care li se aprinde senzorul la gropi sa curbe scoateti senzorul de pe roate si vedeti ca senzorul cain e introdus in locarul lui are o clema sa nu fie larga clema ca atunci are joc rezolvare cu o surubelnita apasata putin clema in interior
mrg
problema asta mie mi s-a rezolvat prin reglarea unghiurilor de fuga!
B_37_DEE
dar de ce va chinuiti voi si nu faceti o diagnoza si nu va mai bateti atat capul..??
MariusRZR
Eu am rezolvat prin schimbarea cablu abs care duce de la disc...undeva in masina.
RAVEN36
Salutare forumisti, O problema a celor doi martori o am si eu .Dar numai atunci cand este un pic de ger afara .sa zicem un -6grade , gata se aprind martorii de ABS SI cel de ESP.
fascistu
da... si la mine sta esp aprins+ serv, dar... am fost cu ea la tester si omu mi-a spus ca intre scaune sub consola centrala se afla ceva chestie... nu mai stiu exact cum o spus, aia cica traba pusa in nu stiu ce pozitie, la fel mi-a spus si omu de la care am cumparat masina ca cineva a umblat acolo si a reusit sa regleze chestia aia si s-a stins esp, dupa ceva timp s-a aprins iar.... aseara m-am plimbat cu masina, am parcat in vreo 2 3 locuri pe plan drept si cand am pornit, surpriza nu s-a mai aprins, cat am parcat pe sol mai denivelat iar sa aprins, sau cand da masina de denivalari se aprinde, trage si la mine putin stanga, sa fie totusi unghiu de fuga?
postasu
Salut,

In cotiera dupa caz ai 2 senzori sau 1 senzor care are legatura cu ESP.
Primul caz (cel cu 2 senzori) s-a montat pe masinile pana in luna oct 2001 (parca) nu mai stiu exact. Dupa aceasta data s-a montat cel cu 1 senzor

2 senzori : - 1 acceleratie transversala si 1 senzor de pozitie longitudinala (sau ceva de genu). -am uitat de anul trecut cand m-am lovit de problema smile.gif)
Cazul cu 2 senzori este foarte problematic ... de obicei dupa o iarna cand da caldura se aprinde in bord ESP+ SERV. Eu i-am inclocuit si merge..

Varianta cu 1 senzor (acel 1 senzor face exact acelasi lucru care fec ceilalti 2) dar din motive financiare adica Reno sa castige mai multi bani s-a modificat.

Mi se pare ca nu prea am fost coerent smile.gif)
fascistu
am inteles... a mea ii din 02-2001 ... deci are 2 senzori banuiesc, bun... da ce tra sa fac cu ei? trebuie neaparat sa merg la electrician sa ii regleze sau se poate face acasa? ca sa nu pierd bani .... intreb ca nu stiu, inca nu am desfacut sa vad, nici nu stiu macar cum arata, ce ai schimbat defapt ? ai pus varianta cu un senzor in loc de doi ?
postasu
nu trebuie sa mergi la mecanic!
Acei senzori sunt sub cotiera... Dai cotiera jos is o sa vezi un burete pe care o sa scrie PK6, sub acel burete sunt senzori.
Oricum prima oara trebuie sa vezi ce varianta ai : 2 senzori sau 1.
Iei alti de la dezmembrari, ii montezi si pui totul la loc... Cand pornesti masina ar trebui sa dispara eroarea...
Poate indicat ar fi sa mergi cu masina si pe tester sa stearga erorile din calculator.
Daca ai drum prin Timisoara te pot ajuta...

Bafta


PS ... Chiar am uitat sa te intreb? volanul sta drept? ai unghiurile facute la masina?
fascistu
multumesc deocamdata ... totusi ma duc la un mecanic sa vada, poate merge facut ceva fara sa schimb... da, de vreo 2 zile am facut unghiu de fuga, volanu sta drept. Dar... inainte am avut cauciucuri diferite fata-spate, 55 pe spate, 45 fata, destul de mare diferenta... un alt mecanic mi-a spus ca se poate sa stea esp aprins din cauza asta ca nu stiu ce isi calculeaza el si rotile din spate fiind mai mari se invart mai incet fata de cele din fata... am schimbat si cauciucurile si unghi de fuga facut si tot asa sta aprins... oare ar trebui stearsa eroarea?
postasu
ESP-ul primeste comanda de la urmatori senzori :
1) senzori de ABS (de la roti) -> daca era problema de la ei aveam si ABS-ul aprins in bord
2) senzori din cotiera
3) mai este un senzor la volan... dar daca zici ca volanul sta drept nu cred ca de acolo e problema. Intradevar este un senzor acolo care are legatura cu unghiul de fuga, dar daca ai zis ca ai facut unghiurile acu 2 zile si ca volanul e drept... putin probabil sa fie de acolo.

Oricum pe tester(Clip) o sa iti spuna de unde vine eroare.
Si eu m-am lovit anul trecut in vara de problema asta... rezolvarea a fost schimbarea senzorului.

Bafta
fascistu
e scump un senzor? de la dezmembrari nu nou... in jumatate de ora ma duc cu ea la mecanic sa ii faca si un test si sa se uite la senzoru din cotiera ... revin, poate rezolv problema mai simplu
postasu
cred ca se invarte in jur de 150 - 200 lei la dezmembrari... ceva de genu...

Bafta ce pot zice ... eu nu am reusit sa rezolv problema altcumva
fascistu
aa.. nu-i asa mult, daca nu merge cu mecanicu o sa il schimb, sper sa nu fie alta problema mai mare... ma mir totusi ca l-am mai prins stins de cateva ori si atunci l-am dezactivat, am oprit motoru, am pornit din nou si a disparut eroarea.... am facut chestia asta de vreo 2-3 ori pana am uitat sa il dezactivez si atunci la repornire a aparut din nou....
postasu
deci e clar ca de la senzorul ala e buba... exact la fel facea si la mine... si atunci cand iti zicea ESP faulty in bord iti trepida pedala de acceleratie... (right)?

oricum te asteptam cu update ... daca ai rezolvat ceva
fascistu
mda... n-am rezolvat nimic ...trebuie schimbat, am atasat o poza de pe net, asa este si la mine, mecaniul a pus testeru pe ea si ii arata niste cifre acolo cred ca -21, poate voi intelegeti mai bine ca mine, iar cand apasa cu degetu in partea de jos a senzorului se punea pe 0, ramanea asa pana monta cotiera inapoi si umbla la frana de mana, din nou se facea -21 si aparea in bord, a demontat cotiera de vreo 5 ori si nu a reusit sa il faca sa ramana pe 0, a incercat si sa bage un carton sub senzor sa ramana in pozitia aceea in care statea pe 0, dar tot se misca.... piesa cu figuri este cea mai mica din poza, nu cea care e prinsa in suruburi, cod cred ca este acesta 8200 044 501 B... daca are cineva de vanzare as fi recunoscator sa ma anunte sa o cumpar biggrin.gif bine ca am gasit problema si nu ii ceva mai scump... biggrin.gif va multumesc si voua pentru sfaturi si explicatii
postasu
told you smile.gif)
ala e senzorul de oscilatie parca...
oricum o sa trebuiasca sa ii cumperi pe amandoi
fascistu
da... amandoi o sa ii i-au ... sper sa gasesc... am sunat la vreo 5 dezmembrari din arad... nici unde nu aveau
postasu
intreaba-l si pe Radocanu...user de pe forum care are dezmembrari in Hunedoara. Eu numai de la el am luat si am fost foarte multumit.
http://www.reno.ro/-VAND-Dezmembrez-Renaul...16993-s690.html
fascistu
i-am lasat un mesaj biggrin.gif sper sa aibe smile.gif
fascistu
disper..nu gasesc nici unde senzoru asta, nu are nimeni idee cum se poate repara? am gasit pe un forum.. niste poze cu el desfacut, din ce am inteles cu google translate.. omu zice ca erau ceva contacte imperfecte care le-a relipit.. problema ii ca are ceva gel inauntru la care nu ii inteleg rolul din ce scrie acolo si mi cam frica sa il desfac sa vad ce si cum... nu a incercat nimeni? atasez si link-ul, cu google translate scrie foarte sucit si nu prea inteleg smile.gif)
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2181274.html
postasu
daca vrei eu iti mai pot da un sfat daca esti dispus sa incerci...
daca esti interesat da-mi un pm cu numarul de telefon... e prea mult de povestit ...
postasu
Va salut baieti,

Am aruncat un ochi peste link-ul care la pus colegu fascistu pe forum si avand senzorul vechi (cel defect) am zis ca hai sa incerc sa il repar...
Senzorul de oscilatie de la ESP.
Si momentan pot sa spun ca e reparat...
Desfaceti capacul de silicon al senzorului cu o surubelnita micuta, luati tot cositorul de pe cele 3 picioruse care merg fac conexiunea cu mufa si incet si cu grija scoateti placa electronica afara.
Acel "gel" este conformal coating... (search pe farnell.com si gasiti la 20 lei sticluta)... Curatati conformal-ul cu diluant si refaceti toate lipiturile de pe placa.
Puneti placa inapoi si verificati daca functioneaza.
In cazul in care integratul este crapat nu mai incercati nimic (este dus senzorul).
Am atasat si cateva poze.

bafta
LuryLaguna
Un calduros salut la toti utilizatorii acestui Forum.Am o probleme si pana sa ajung la un service specializat as vrea sa am cateva idei.M-am pricopsit pe cap cu un Renault Laguna hidramat.Fostul proprietar a accidentat-o mai clar s-a suit cu ea pe trotuar,problema e ca bordura prea inalta a lovit cutia si i-a crapat carcasa.Am schimbat cutia si ce piese mai trebuia adica:Bratul de la suportul motor,sau a rotii,burduful de la planetara si bratul de la caseta de directie toate de pe partea stanga.Cand i-am pus bateria in ecranul de la bord ami da mesajul: Anomalia ESP SERVICE!!! am uitat sa precizez ca in urma impactului i-au sarit si airbagurile volan si pasager dreapta ,am schimbat si pe alea.Daca ami poate spune cineva ce e de facut ca pana acum am tot intrebat si mi-au spus ca trebuie pusa pe calculator si resetate toate erorile ce apar.Va multumesc anticipat si va doresc toate cele bune!!!!
postasu
dupa cele povestite la tine se poate sa fie de la senzorul din volan.
Oricum un tester poate spune mai multe decat noi... mai ales dupa ce a patit saraca masina
LuryLaguna
Stii cumva si unde se gaseste senzorul ala " din volan ca eu am dat jos airbag-ul si nu am vazut nici un senzor acolo cateva mufe si atat
Lampard
salut trebuie sa dai jos si volanul si atunci il vezi e o chestie neagra mai patratoasa cu o gaura in partea dreapta jos
LuryLaguna
Multumesc Lampard
Lampard
verifica si mufa la esp la roata din stanga poate nu face contact,daca dai jos volanul rotile sa fie drepte si in gaura trebuie sa se vada ceva de culoare albastra daca nu ma insel dar se vede si pe desen o sa vezi daca dai volanul jos,sa ai grija la mufe cand scoti volanul
LuryLaguna
Bucata aia "patratoasa " de care spui tu in momentul cand am schimbat airbag-ul din volan de fapt am schimbat tot volanul impreuna cu patratoasa,maine am sa ma uit sa vad daca e punctul albastru stiu despre ce vb ca il am pe cel vechi si ala are punctul albastru,l-am schimbat din cauza ca o mufa de la airbag era rupta
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.