Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Jurnal de Laguna III
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3
Sage
Draga jurnalule,

Astazi a fost prima zi cu noua mea mașină, Renault Laguna Dynamique Navi 2.0 dci - 180 CP. A fost super. Ne-am plimbat prin București și împrejurimi și am facut 150 km. Mașina are în plus față de standard: vopsea metalizată, faruri xenon, card mâini libere, oglinzi rabatabile și sistem audio Bose. NU ARE 4CONTROL.
Dar să-ți povestesc cum am ajuns să o cumpăr. E o poveste lunga cu intrigi complicate și răsturnări de situație neașteptate. Mă rog, nu e chiar așa de interesant, dar merită consemnat.

De unde afli care au fost contracandidatele


De ceva vreme, familia s-a mărit și se impunea o mașină ceva mai spațioasă, dar și mai sigură. Buget 20 000 Euro. Deși am fost mereu un susținător al împărțirii pe clase a mașinilor și comparării lor doar în interiorul aceleiași clase, judecata din târg nu se potrivește cu cea de acasă. Pretendenții la mașina familiei au fost în ordinea săptămânilor dedicate studiului:
1. Skoda Octavia 1,8 TSI DSG – a pierdut prin descalificare – Avia Motors Pantelimon n-a fost capabilă să mă tenteze cu măcar 100 Euro reducere. În plus, vânzătorii de acolo m-au desumflat cu privire la motorizare (aveau dreptate, e gurmandă!), iar mașina în sine e din punct de vedere al construcției cu 5 ani în urma altora (platforma de golf 5, 4 stele la siguranță etc).
Altfel era o super-alegere: spațiu și putere într-un pachet compact
2. Ford C-Max 1,6 Ecoboost 150 CP– o mașină cu niște cronici foarte bune, arătoasă, dinamică și practică. A pierdut la scor din cauza prețului mai mare, a termenului de livrare, dar și a pachetelor de opționale încurcate(oglinzile rabatabile se pot lua doar cu parcarea automată).
3. Renault Megane Sport Tourer – o mașină foarte frumoasă care arată bestial în varianta GT sau echiparea GT-line. Motorizarea urmărită 1,4 Tce 130 CP. Cei de la Autocobălcescu mi-au oferit un test cu motorizarea asta pe un Coupe, iar impresia mea a fost că forța nu e suficientă.
- O mică paranteză – mașina o să fie în familie o bucată bună de vreme – eu am condus multe automobile și îmi doream ceva care să nu mă facă să regret alegerea și să nu mă facă să visez iarăși la alte mașini mai bune și mai puternice --> preferința pentru motorizări de top. Mi-am dorit benzină pentru că nu fac mai mult de 15 000 km pe an.

Abia după această experiență am început să arunc priviri serioase Lagunei și să urc cu pretențiile spre clasa medie. Am fost mereu de părere că trebuie să te întinzi doar atât cât te ține plapuma și clasa medie e un pic cam sus. Dar, ce nu face omul pentru familia lui tongue.gif .

Am luat în calcul și varianta unei mașini la mâna a doua (Autovit si Mobile puteam să le fac home page icon_mrgreen.gif ), dar numeroasele riscuri, tentația de a mă duce spre o mașină pe care să nu mi-o permit (vezi ce spuneam mai sus) și imposibilitatea de a configura mașina, m-au făcut să aleg calea cea mai comodă. În plus, mirosul de mașină nouă este parte din experiența achiziției unui automobil. wub.gif

Încă indecis și convins că nu am găsit mașina practică, dar puternică, am făcut o vizită și la Opel. Astra break arată foarte bine, iar motorizarea de 1,6 litri și 180 CP e foarte tentantă. De asemeni, prețurile din showroom sunt cu 10-13% mai mici decât cele de pe site. Din păcate, o vizită la ei pe forum m-a îngrozit. Mai toți se plâng de mici defecțiuni de la diverși senzori. Mai mult, mașina e grea ca un tanc, iar motorul setos nevoie mare. După o săptămână de configurat mașini pe site, am luat în calcul și varianta diesel de doi litri și 163 CP.

Am făcut un test pentru această motorizare cu Insignia și am rămas profund dezamăgit de gălăgia făcută de agregat, dar și de poziția de condus (suportul lombar la scaunele standard pe Cosmo ți se înfige în spate și nu poate fi reglat)
-încă o paranteză- mi-am și dorit să nu-mi placă, deja visam la o Laguna și doar latura mea rațională mă făcea să mai caut și alte opțiuni

Dragă jurnalule, mă opresc aici deocamdată. Toată lumea s-a culcat și nici eu nu mai văd prea clar. Mâine îți povestesc cum a fost experiența achiziției, cât m-a costat și de ce NU ARE 4CONTROL. Îți atașez și o poză cu........ trebuie să-i găsesc un nume.
[attachmentid=1627744164]
danutsb
Sa fie intr-un ceas bun. Multi km fara probleme!
Pana la urma diesel si nu combi wink.gif
Razvione
Sa o stapanesti sanatos !
Sa faci poze cu interiorul biggrin.gif
spy_oh_joy1389
Sa o stapanesti sanatos si fara probleme! As vrea sa fiu o zi in pantofii tai biggrin.gif .

Nu stiu care erau ofertele, dar cred ca daca eram in locul tau as fi luat 4ws cu motor mai slab. Poze mai detaliate te rugam! Cred ca sunt primele poze cu Laguna facelift "in natura" pe care le-am vazut.
nonic
Superba, motorizare buna... sa ai noroc de ea si cat mai multi km fara incidente!
OVIDIUS
Arata bestial. Sa o conduci cu placere, desi, e clar ca asa va fi... up.gif
Bwwlan
Pai, faina masina, s-o folosesti sanatos si pune si ceva poze cu interiorul.
La cat mai multi kilometri fara probleme peacefingers.gif

...Avia Motors Pantelimon radmasa.gif rofl1.gif aia-s niste incompetenti claie peste gramada. Era una "Elena33" care, militant disciplinat indoctrinat de marca, intra pe vwforum si sustinea, impotriva oricaror evidente prezentate de alti colegi, ca Octaviile cu 1.2 TSI sunt perfecte, ca motorul n-are nimic si ca userii sunt bizoni, ca trag de masina inuman, etc. Cand a aparut al treilea update la soft intr-un an, a mai rarit-o cu afirmatiile, de la al patrulea n-a mai intrat ca deja si-o lua prin gura la modul groaznic. Scuze de off-topic.
aLecsunder
Felicitari pentru motorizare ca eu nu-i inteleg pe cei de aleg dieselul de 1.5l .
argon
Ce-i aia 4control?
para06
cand se vireaza toate patru rotile
argon
Aha, inteleg, au facut si la topgear asa ceva.
R19/16v
Argoneata, vezi bre sa nu ramai asa wink.gif
para06
radmasa.gif a fost la misto intrebarea , ca sa puna poza aia cu masina de le topgear:)



chiar ma miram sa nu fii auzit de 4control














da.biggrin.gif
R19/16v
Pai eu ce zic...
diesel_power
Felicitari pt masina! Este masina pe care o visez si eu (ma rog, tu nu o mai visezi acum tongue.gif).
Mi se pare ca a avut un pret f bun, daca la 20k euro are acea bestie de motorizare si are si xenon. Pe configuratorul renault.ro apare un pret mai mare (23.100EUR fara optionale).

Skoda (si probabil si celelalte marci VW) au politica preturilor fixe, nu dau discout nici 1 euro. Ori cumperi masina la pretul de pe site, ori nu o mai cumperi smile.gif
Sage
Dragă jurnalule,

Ieri îți spuneam că după multă alergătură m-am hotărât asupra lui Renault Laguna.
Prima întâlnire am avut-o în showroom la Cobălcescu pe Splai. I-am dat târcoale de vreo trei ori, tot găsindu-mi câte ceva de făcut prin zonă. În aceeași perioadă cochetam și cu altele (vezi modele de mai sus) și am aruncat doar câteva întrebări. Am aflat că pe lângă reducerea de pe site mai puteam obține un 3-4%. Am aflat de asemenea că mașina expusă, deși cu 180 CP, nu avea 4Control. Așa fusese fabricată...

Partea a 2a. De unde afli ce sărăcie e la Renault


Jurnalule, n-am fost foarte corect cu tine pentru că până acum nu ți-am spus că suntem o familie care preferă oricând o mașină franțuzească în fața uneia germane. Așa suntem noi. Admirăm creatorii de mașini originale și pe cei ce inovează atât prin soluțiile tehnice cât și prin design. Mă uit la Citroen și văd suspensie hidraulică, DS sau materiale moi la atingere încă din 1980. Mă uit la Renault și nu pot să nu admir îndrăzneala de a lansa Avantime sau supremația în zona hot-hatch. De aceea, Renault era o alegere facilă care era completată de cea mai vastă rețea de service și cele mai multe piese disponibile pe stoc.

O singură pretenție a avut soția: ”vreau un test cu mașina pe care o luăm”. Absolut rezonabil și de bun simț. Am fost la două showroom-uri Opel și ambele aveau mai multe mașini de drive cu accent pe Insignia și Astra. La Renault pustiu... wacko.gif

Am vorbit cu Renault România și nici ei nu mai au în parcul auto o Laguna. Nimeni, în zona Bucureștiului, această piață de 3 milioane de oameni, nu are o Laguna III Phase 2 în parcul de teste, nici nu mai vorbim de o Laguna cu 180 CP și 4Control.
Singurul care mai are Laguna este Serus. Și nici el nu are decât varianta pre-facelift. Trimis de Renault România am vorbit cu directorul de vânzări de la Serus (cel de pe Centură) și a zis că mă sună în săptămâna aceea când îi vine mașina. Eu, clientul, l-am sunat de vreo 5 ori în acele zile. Au trecut vreo trei săptâmâni de atunci și el n-a sunat niciodată... mad.gif

Între timp am găsit o mașină la Meridian Sud. Le mulțumesc mult, dar testul cu un automobil cu 120 mii km rulați în România nu îl recomand tuturor. Eu m-am convins că nu are niciun defect major din punct de vedere al compatibilității cu mine ca șofer, dar altfel nu mi-a dat sentimentul de ”asta e mașina pe care o vreau!”.

De cumpărat am cumpărat de la AMG că e mai aproape și s-au mișcat mai cu talent. Ei nu doar că nu aveau Laguna în teste, dar nu o aveau nici în showroom. După ce i-am spus că nu știu cum poate vinde mașini doar din poze, vânzătorul a pus rezervare pe singura Laguna din țară disponibilă cu 180 CP și a promis că o aduce în showroom indiferent de decizia mea. Lui i-a apărut în sistem că mașina e la Brașov. Preț de listă 26 995 Euro. Din punctul meu de vedere modelul disponibil era scump și cu o culoare prea închisă pentru gusturile mele. Așă că mi-am rezervat opțiunea de a face comandă...

A doua zi am fost lovit de două vești:
- Nu se mai fac comenzi pentru Laguna 180 CP 4control – confirmat de Renault Romania – părerea mea este că nu s-au făcut niciodată. Au venit câteva, au intrat pe stoc și s-au dat. Asta a fost povestea.
- Mașina rezervată nu are 4control și este cea pe care am văzut-o în showroom la Cobălcescu

Într-un final, am decis să luăm mașina dacă reducerea o s-o aducă în zona celor 20k, buget disponibil, plus valoarea tichetelor rabla (22 700 Euro). Ei bine, mergând tocmai pe ideea că mașinii îi lipsește ceva esențial, dealer-ul a cerut și Renault a dat. Preț final 21 700 Euro. cool.gif

De aici încolo este povestea unui credit obținut cu multă alergătură, dar și a îndoielilor care m-au încercat până la momentul primilor kilometri la volan.

Dragă jurnalule, mâine îți spun cum e mașina și în zilele următoare promit să-ți mai arăt și alte poze. wub.gif

cosmin_2300
Ești sigur că are 180 cp?
Nu de alta, da' în configuratorul Renault nu există Laguna de 180 cp fără 4Control ...
Sage
Multumesc mult de urari.
Este diesel si nu e break. Este alegerea facuta cu inima si nu cu mintea... Bine, poate luam Laguna break, dar in Romania nu se comercializează...
@cosmin_2300 - pana nu vine cartea de identitate nu am decat cuvantul dealer-ului si toate facturile/bonurile de comanda unde „180 CP” este trecut în denumirea vehiculului.

iulian'71
Km multi si fara probleme, sa te care sanatos pe unde iti doresti. Iti apreciez alegerea si ma bucur ca am gasit inca un coleg de forum ne filogerman. Cine se gandeste la masinile franceze ii apar in memorie DS, 504, R16, dar cine gandeste la cele germane si vede in fata un Pantzer cu motor MB. Spiritul latin se vede in design si caldura cu care te inconjoara cand te afli in interiorul ei. Ca o paranteza vis-a-vis de Toyota Avensis, cea veche din punctul meu de vedere avea mai mult "vino incoace" decat noua la care nu stiu ce filosofie de design au apelat samuraii (sau englezii ca parca la ei se fabrica).
StefanT
Este absolut bestiala ! !
Parerea mea este ca era intr-adevar mai bine cu 4control, insa chiar nu e mare paguba si nu are sens sa te mai gandesti la asta. Masina este splendida asa cum e.
Razvione
Nici o veste ?
Vrem poze excl.gif
b06fcn
QUOTE(iulian'71 @ 21 Aug 2011, 09:12)
Km multi si fara probleme, sa te care sanatos pe unde iti doresti. Iti apreciez alegerea si ma bucur ca am gasit inca un coleg de forum ne filogerman. Cine se gandeste la masinile franceze ii apar in memorie DS, 504, R16, dar cine gandeste la cele germane si vede in fata un Pantzer cu motor MB. Spiritul latin se vede in design si caldura cu care te inconjoara cand te afli in interiorul ei. Ca o paranteza vis-a-vis de Toyota Avensis, cea veche din punctul meu de vedere avea mai mult "vino incoace" decat noua la care nu stiu ce filosofie de design au apelat samuraii (sau englezii ca parca la ei se fabrica).
*



Scuze de off : Ambele Avensis-uri se fabrica in Anglia dar sunt concepute la centrul de design Toyota din Franta, dar generatia anterioara este mai umana...mai ales cea cu hayon
On : s-o stapanesti sanatos, la cat mai multi kilometri...
Razvione
Nimic nou? biggrin.gif
danyhhh
Eu am impresia ca asa va si ramane smile.gif
S4b1n
Poate ca nu se mai da jos din masina wub.gif
quasararoma
Cei care am luat masina de noua, am trecut cu totii prin asta, nu?
Asa ca, lasati omu' sa se bucure un pic de ea si apare el la timpul potrivit cu toate cele mult asteptate! smile.gif
Cel putin asa sper, ca sunt tare curios!
bgdrenault
QUOTE(Sage @ 20 Aug 2011, 19:53)
Dragă jurnalule,

Într-un final, am decis să luăm mașina dacă reducerea o s-o aducă în zona celor 20k, buget disponibil, plus valoarea tichetelor rabla (22 700 Euro). Ei bine, mergând tocmai pe ideea că mașinii îi lipsește ceva esențial, dealer-ul a cerut și Renault a dat.  Preț final 21 700 Euro.  cool.gif



Sa inteleg ca ai obtinut reducere la renault fata de configurator????
Sage
Draga jurnalule,

Am fost in deplasare si acum am 985 km. Nu o sa-ti mai spun prea multe povesti si o sa incerc sa fac un rezumat:
Deplasare la Sibiu pe Valea Oltului la dus + Ocna Sibiului + Paltinis vizitate + un pic de fataiala prin Sibiu. Intoarcere pe Transfagarasan. Consum 7,8 l/100km conform computer. Stil de condus... E greu de spus. Eu merg cam tare. De data aceasta m-am chinuit sa nu depasesc 2500 ture. Mi-a reusit cu unele exceptii. Pe autostrada am mers cu 138 km/h la dus si 140 km/h la intors. Turatia este pe la 2600 la viteza asta.
Asteptarile mele sunt in felul urmator:
- pana acum am condus multe masini, dar doar cateva la drumuri lungi si pe perioade mai lungi
- impresia cea mai puternica, si masina cu care compar, a fost lasata de Ford Focus II facelift 1,8 tdci 115 CP
- cu aceasta masina, la deplasarile externe am un consum de 6,8 l/100km, la un stil de condus sportiv
- ca sa revin, de la Laguna astept cam 7,5 l/100 km avand in vedere diferenta masiva de putere, diferenta de cilindree, dar si motorul mai nou si mai modern.

De bine:
- forta exista, e multa si inca nu am testat-o complet (rodajul mad.gif )
- trage in orice treapta si golul de putere din treapta a 2a de la turatie joasa este mult mai mic decat la Focus; e acolo, dar poate fi evitat cu usurinta
- e placuta, e sigura, confortabila
- sta bine pe sosea si se inscrie frumos pe trasa descrisa de volan (nici nu am fortat deloc)
- inchiderea cu card maini libere este "belea". Plec de langa ea si se inchide cu un claxon discret si strange oglinzile
- pornirea este spectaculoasa - acele fac o cursa completa spre dreapta si apoi revin in pozitia normala
- vitezometrul e gradat pana la 270 km/h ( radmasa.gif cu o panta, vant din spate, invazie extraterestra, cine stie...)
- navigatia e facil de folosit si stie mai toate drumurile + limita de viteza prin multe sate (mai jos o sa fie si partile mai putin pozitive)
- instalatia de sunet se aude bine si tare, mult mai bine decat la alte masini pe care le-am condus, dar nu este o revelatie, un vis
- portbagajul e mai mare decat ma asteptam si mi-am facut foarte bine treaba cu el (bagaje pentru mama, tata si copil de 1 an)

Mai putin bine
- am cel putin un greiere in stalpul sau rama geamului stanga, langa urechea mea. Restul de greieri puteau fi de la carucior, olita, scaun de copil, jucarii etc
- desi se simte foarte precisa, directia era ceva mai precisa la Ford Focus - nimic major, doar o impresie
- la fel si pozitia de condus, poate un pic prea inalta
- navigatia pare a sti bine Bucurestiul, dar in Sibiu nu stia nicio denumire de strada
- odata ajuns la destinatie am marcat locul si m-a intors mereu fara probleme pentru ca stie drumurile (inclusiv fiecare curba de pe Transfagarasan), dar nu stie cum se numesc (stie si sensurile unice)
- suspensia e tare - pe partea dinspre sud a Transfagarasanului e dezastru pe vreo 8-10 km si, desi e capabila sa absoarba denivelarile, pe gropi si plombe isi arata taria (adica slabiciunea din punct de vedere al confortului)
- indicatorul de schimbare a treptei de viteza ma enerveaza, dar ma si ajuta - fara el as fi ignorat treapta a 6a, dar imi distrage atentia si ma pune sa schimb a 5a si a 6a in rampa (adevarul e ca masina cam are forta...)
- asta imi aduce aminte - am mestecat in cutia de viteze de mi-a venit rau (al naibii rodaj mad.gif )

Cam atat deocamdata, dar mai atasez niste imagini, iar maine plec din nou in cautarea kilometrilor pana la finele rodajului... cool.gif

@bogdanbiciusca - am fost destul de clar in exprimare in mesajele anterioare



[attachmentid=1627745556] [attachmentid=1627745554] [attachmentid=1627745555] [attachmentid=1627745557] [attachmentid=1627745558]
Markos
Beton masina smile.gif

QUOTE(Sage @ 26 Aug 2011, 23:41)
- am cel putin un greiere in stalpul sau rama geamului stanga

Mai degraba în stalp. Asa face toate icon_mrgreen.gif
aLecsunder
De apreciat obiectivitatea !
Sage
@Markos - da, am mai citit cate ceva pe aici...
Nu am o obsesie, dar o sa vedem cum evolueaza si daca e nevoie de ceva masuri de interventie

@aLecsunder - am deschis un jurnal ca sa-i ajut pe cei care cauta o masina asemanatoare si nu ca sa-mi laud masina sau pe mine.
De aceea, iti multumesc pentru remarca si ma bucur ca am reusit sa imprim obiectivitate.
para06
doar 140 la ora la 2600rpm in treapta a 6a?:|
cdadan
Cam 160 la 3000 de ture, e corect etajata, nus' ce te miri.
Daca vrei cutii mai lungi, vezi la vag, cr-urile astea noi. dry.gif
para06
la un a4 vazusem ca la 3000 avea mult mai mult de 160 la ora.. nu ma intrebati ce motor avea ca nu stiu ..
cosmin_2300
QUOTE(Sage @ 26 Aug 2011, 23:41)
- vitezometrul e gradat pana la 270 km/h ( radmasa.gif cu o panta, vant din spate, invazie extraterestra, cine stie...)
*


Viteza maximă este de 222 km/h+vânt din spate+eroare kilometraj+intervenție divină, ai toate șansele să ajungi la 260 km/h pe kilometraj! smile.gif
OVIDIUS
"Nu se mai fac comenzi pentru Laguna 180 CP 4control – confirmat de Renault Romania..." blink.gif
Ce, nu fac fata la productie?

-Greierele de la ureche nu cred ca-i in stalp. Unge balamalele de usi, o sa ai o surpriza...smile.gif
korn
Ce vremuri, taica! Asa de incantat eram si eu de rasnitza asta de masina acum doi ani.

Ce sa zic, s-o stapanesti sanatos si sa-ti vina dezamagirea, in legatura cu dansa, cat mai tarziu posibil.

Zgomotul tehnologic din stalp il am si eu, foarte enervant. Dupa o interventie la service, pare ca se aude mai putin.

Vopseaua este dezastru la masina asta. Maine, va intra in service, si probabil o voi vopsi pe sfert cu asigurarea CASCO. Calitatea asamblarii este foarte slaba - uita-te mai cu atentie la ea, si vei vedea lufturi exagerate, chedere care nu sunt corect aliniate, scaune care se cojesc(asta mai tarziu), ergonomie discutabila a scaunelor, si a interiorului etc.
Solutiile tehnice "moderne" implica multe clipsuri pentru legat repere, chestia asta nu-mi inspira decat fragilitate.

Ahh, si sa-mi aduc aminte si de tabla, foarte subtire.
Dar in rest, noi sa fim sanatosi, sa ne bucuram de masina si sa ne facem iluzii ca Reno face masini.
Sage
Draga Jurnalule,

Am revenit de la un drum Bucuresti - Slanic Prahova - Cheia presarat cu serpentine, dar si sate unde mergi la economie. Consum 7 l/100 km.

Greierele a disparut. Cred ca era praf intre cheder si geam care se auzea la viteza cand geamul incepe sa vibreze usor. Pana acum nu coborasem geamul decat foarte putin sau cu masina pe loc. Acum am mers cativa kilometri asa si se pare ca s-a curatat.

Revenit de pe drum nu pot sa spun decat: Masina asta are putere!!!
E incredibila. Silentioasa si puternica. Ai impresia ca orice iti este permis. Recunosc ca asta e periculos, dar am ceva experienta si o varsta care sa-mi dea intelepciune. Trage indiferent de treapta de putere, iar daca te afli in treapta in care trebuie, atunci cu atat mai mult te minunezi de cum masinile depasite parca stau pe loc, iar tu ai 100-110 in sat si trebuie sa franezi...
Pe serpentine impresia asta e cu atat mai puternica cu cat, indiferent de panta, masina trage cu ferocitate si te impinge in scaun fie ca esti in a doua sau a treia treapta de viteza.
Confirm 160 km/h la 3000 de ture in a 6a. Nu am mers la viteza asta decat 5 secunde ca sa-mi satisfac curiozitatea.

O sa-mi mai ia un timp sa ma obisnuiesc cu treptele de viteza. Undeva pe la 80 km/h a 6a deja trage si o confund cu a 4a. Dupa un timp, turatia creste si eu trec din a 6a in a 5a din dorinta de a schimba intr-o treapta superioara tongue.gif. Si daca te intrebi de ce sunt in a 6a la viteza aia, atunci am sa te pun in legatura cu indicatorul de schimbare a treptelor de pe bord. El stie cel mai bine...

@korn - pesimismul tau este tare profund, dar din fericire deloc molipsitor in acest moment icon_mrgreen.gif . Masina imi pare bine inchegata, iar vopseaua nu mi se pare sensibila (nici nu avea cum sa mi se para altfel la 1,5 saptamani de la achizitie biggrin.gif ). Ergonomia interioara este perfectibila, dar mult superioara altor masini.

@OVIDIUS - nu stiu ce sa-ti spun. Si eu sunt tare curios.
Sage
Am 2100 km si masina merge fara probleme.
Bucurestiul este orasul unde regret profund ca nu mi-am luat o cutie automata. Cuplul asta mare de 400Nm e dificil de strunit din ambreiaj si desi m-am obisnuit, parca mi-e teama ca o sa se vada consecintele in timp (uzura ambreiajului).

A, mi-am adus aminte. Mi s-a blocat navigatia in vreo doua randuri. Prima oara a intrat vocea peste radio si a ramas radioul intrerupt. A doua oara mi-a sunat o alarma din agenda telefonului si chestia asta a intrerupt restul de mesaje. Solutia a fost repornirea sistemului - adica repornirea masinii.
Nu e ceva care sa ma mire in mod special la un sistem lansat pe piata de 6-10 luni, dar daca se mai repeta, cand se mai repeta, o sa caut un update de firmware la Renault Romania.

Am scris la Vocea Clientului si nu am primit raspuns de 3 zile. Pe site scria ca trebuie sa primesc o confirmare sau ceva pe mail. Nu am primit nimic...

Problema: in cartea de identitate spune ca am caucioace 215/50/17 sau 225/50/17, iar ei mi-au dat masina cu 215/55/17. I-am intrebat pentru ce cauciucuri e reglata masina si ce sa-mi pun la iarna...
EL-TORO
Referitor la cauciucuri si eu am avut aceeasi dilema.
Se pare ca este vorba doar de pachet de drumuri grele in configuratia 215/55/17.
Castigi un pic de garda la sol in comparatie cu 215/50/17.
Eu pentru iarna am luat 215/55/17 Nokian wr-g2, sa vezi preturi la dimensiunea asta indiferent de fabricant...
Referitor la pozitia scaunului, nu este inalta ci mult prea inalta iar din cauza asta genunchii nu au sprijin lateral ceea ce la un drum lung este fff obositor daca nu folosesti cruise control.
De asemenea foarte ciudat reglajul lombar, deseori la drumuri lungi apar dureri de spate.
Cum ti se pare precizia cutiei de viteze?
Iti recomand sa nu fortezi masina cat este in rodaj, cat mai mult tine drum lung, linistit si fara acelerari peste 2.500 rot/min.
clr
Pana la urma ai ramas dator cu informatia cailor putere: are 180 CP conform "hartiutei"?
Sage
"Hartia" de identitate confirma ceea ce era scris pe toate facturile.
131 kw adica 178 CP, adica exact cat au toate lagunele de 180 CP.

@EL-TORO - preturile la cauciucuri sunt ceea ce ma preocupa inca de la cumpararea masinii. Stiam ca imi iau un autoturism cu consumabile mult mai scumpe si inca de atunci am inceput sa caut. Deocamdata 750-800 ron pare cel mai bun pret pentru un cauciuc. Cealalta optiune sunt rotile de 16 din tabla.

M-am obisnuit cu pozitia de condus, dar cred ca iti dau dreptate cu privire la sprijinul lateral pentru partea inferioara a corpului. Inca nu am facut drumul ala lung care sa-mi arate cat de bine ma simt in scaun, dar reglajul lombar nu pot spune ca-l folosesc. L-am aranjat la minim ca sa nu ma impinga nimic in spate.

In trecut am mai condus ocazional masini Renault si cele mai multe aveau cuti de viteze care agatau intr-o treapta sau alta. Cred ca in ultimii ani problema s-a rezolvat. Nici Clio-ul si nici Laguna nu au probleme. Ba mai mult, niciodata si subliniez niciodata nu am bagat in viteze aiurea la Laguna in ciuda existentei cele 6 trepte de viteza. Intotdeauna a intrat in treapta pe care o tinteam. Asa cum spuneam si mai sus, problemele apar de la mine care mai uit in ce treapta ma aflu... tongue.gif
clr
QUOTE(Sage @ 18 Sep 2011, 08:20)
..... Deocamdata 750-800 ron pare cel mai bun pret pentru un cauciuc. Cealalta optiune sunt rotile de 16 din tabla.
.....
*




Parerea mea e ca rotile cu jante de tabla reprezinta cea mai buna optiune. Scapi de cozile infernale care apar cu ocazia sezonului rece, iar valoarea jantelor se amortizeaza oricum in timp prin economia manoperei de mutat cauciucuri. Mutat care oricum nu face bine in timp la talon din ce am inteles.

Asta desigur daca nu ai in minte roti de schimb cu jante de aliaj biggrin.gif
para06
In cat timp se amortizeaza ?biggrin.gif
maxim 50 lei te ajunge schimbatu a 4 cauciucuri , si o faci de 2 ori pe an . Deci 100Ron pe an .


b76bgaarh
la janta de aliaj pe 17 colegu? in bucuresti? vreau si eu
Diac
Si de cele mai multe ori jantele trebuie roluite, "ca altfel nu avem cum sa le echilibram sefu' ", asa ca ajungi la 3-400 RON
clr
QUOTE(para06 @ 18 Sep 2011, 13:10)
In cat timp se amortizeaza ?biggrin.gif
maxim 50 lei te ajunge schimbatu a 4 cauciucuri  , si o faci de 2 ori pe an . Deci 100Ron pe an .
*



Hai nu zau? Ia vino tu in Bucuresti si arata-mi o vulcanizare pe mana careia ai curaj sa te dai si te rezolva cu 50 lei si la dimensiunea rotilor pe care le are colegul pe Laguna.
Eu am un coleg care si-a luat anul asta un Opel New Astra cu roti 205/55/16.
Pentru ca-si cauta cauciucuri a cerut oferta de la reprezentanta si printre altele a primit si oferta de 150lei/janta de tabla. La minim 200 lei /an schimbul in 3 ani s-au amortizat. Si scapa si de timpul pierdut la vulcanizare cu ocazia "schimburilor de sezon". Nu stiu cum o fi in Constanta, dar in Bucuresti anul trecut cand a venit zapada stateai si mai bine de jumatate de zi sa-ti schimbi cauciucurile. Nici nu vreau sa ma gandesc cum o sa fie de anul asta ca e obligatoriu pentru toata lumea.
Sage
Deocamdata eu nu am gasit jenti de tabla decat la 300 lei bucata. Daca ai vreo idee de unde a primit oferta cu 120 lei, iti raman recunoscator.

Cat despre schimb si echilibrare, la Logan era cam 90 lei pe roti de 15. Stiu ca la un moment dat a venit cineva cu roti de 17 si i-au cerut cam 150 lei.
Anul trecut am stat in frig vreo 3 ore pentru schimbul de pneuri si am inteles ca era una din zilele mai libere...
clr
He he, eu am scris 150, tu ai inteles 120. L-am intrebat acum pe colegul meu si mi-a zis ca 120, parca ai citit in stele tongue.gif
Una peste alta, el a luat oferta de la opel gtt. Jante de tabla, 5 prezoane pentru Opel New Astra, nu am nici cea mai vaga idee daca se potrivesc la Laguna III.
Colegul meu a primit o oferta de genul
QUOTE
janta tabla ''16 -120 ron /buc

nokian iarna 205/55/16 -424 ron /buc tva inclus

ANV.205/60R16 UG7 92H GOODYEAR IARNA - 443 ron /buc tva inclus



Ce-i drept si mie mi s-a parut suspect de mic pretul pentru jante, sper pentru el sa nu fie vreo greseala in oferta.
Sage
Am trimis pe mail cereri de oferta personalizate pentru 5 firme. Am primit un singur raspuns. Si asta in conditiile in care si cu cele mai ieftine cauciucuri reprezint o afacere de 2000 lei...

Pana una alta, jantele de tabla oferite fac tot 300 lei/buc.

Stie cineva care ar putea sa fie minusurile daca adopt solutia cu roti de 16 in loc de 17, dar pastrez diametrul total?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.