Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Rezolvare tremurat oglinzi retrovizoare
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II > Tutoriale
skorpio_bog
Pentru ca oglinzile de Megane 2 sunt cam fragile si pentru ca oglinda din dreapta incepuse de ceva vreme sa imi tremure, azi am desfacut-o sa vad ce pot sa ii fac sa nu mai tremure. De regula la majoritatea masinilor tremura doar sticla, deoarece se slabesc clemele rozetei de pe spate prin care se fixeaza pe suportul oglinzii de pe usa, insa in cazul meu am exclus posibilitatea asta, inlocuind oglinda mea cu o oglinda de rezerva care era noua si la fel tremura. Deci rezulta ca tremuratul era dat de intregul corp al oglinzii. Am crezut apoi ca s-a slabit axul motorasului care pliaza si deschide oglinda, pentru ca am avut-o data peste cap de cateva ori sau rabatata fortat cu mana de diversi destepti pe la spalatorii, etc si astfel oglinda isi formase un oarecare mare joc fata spate, sus jos cam de 0.5 cm in toate directiile. Cea de la sofer inca este fixa, insa nu a fost fortata decat o singura data si drept urmare nu are nici un joc si nu tremura. Asadar am desfacut toata oglinda in bucati si am descoperit cauza jocului si al tremuriciului si anume sistemul prost de prindere al partii rabatabile pe corpul ce vine montat pe usa, sistem care are 2 cleme si un surub amarat ceea ce nu ii confera prea mare rezistenta. Dupa multe rabatari si plieri ale oglinzii, fortati de deschidere cu mana sau data oglinda peste cap, se slabeste acel surub care prinde motorasul si corpul mobil al oglinzii pe suportul ce vine montat pe usa. Slabindu-se acel surub, oglinda nu mai sta fixa in suportul de pe usa si isi formeaza acel joc, iar mai tarziu incepe sa tremure de la vibratiile motorului, mai ales daca aveti diesel cum e cazul meu. Acel tremurat devine foarte enervant la un moment dat, mai ales noaptea cand mai sta vreo masina in spate cu farurile aprinse si va tremura lumina aia in ochi. Este acelasi feeling ca in cazul tirurilor sau al Rabelor carora le tremura becurile in faruri. Deranjeaza. Asadar ce este de facut voi explica mai departe intr-un fel de tutorial.
1) Se desface oglinda de pe usa. Pentru asta se scoate capacul de plastic ce acopera surubul de prindere si mufa oglinzii. Capacul se trage spre interiorul masinii, este fixat prin 2 cepi de plastic ce intra in 2 gauri in usa.

[attachmentid=1627741293]

2) Se desfileteaza surubul care tine oglinda fixata pe usa. Este un torx de 30.

[attachmentid=1627741294]

3) Dupa desfiletare, se pune surubul bine deoparte, sa nu il pierdeti, dupa care se scoate oglinda de pe usa. Pentru asta, pe exteriorul usii apucati oglinda cu o mana si cu cealalta tineti contra in usa si trageti cu grija. Oglinda este prinsa in 2 cleme pe usa. (vezi poza de mai jos).

4) Dupa ce se declipseaza cele 2 cleme, departati putin oglinda de usa si deconectati mufa acesteia. Se apasa pe clema de deasupra mufei si se trage cu grija. O sa iasa mai greu.

[attachmentid=1627741295]

5) Acum urmeaza scosul sticlei de pe corpul oglinzii. Pentru asta se ia o surubelnita mai lata sau orice altceva aveti la indemana. Se inveleste varful intr-o carpa sau servetel si se introduce in extremitatea din dreapta, dupa care se apasa cu grija pe surubelnita cu o mana, iar cu cealalta se tine sticla oglinzii putin contra pana se declipseaza din rozeta ei.

[attachmentid=1627741296]

6) La pasul urmator declipsam capacul exterior al corpului oglinzii, asa zisa cochilie, partea care e vopsita in culoarea caroseriei la unii, la altii nu. Aceasta este clipsata in 5 cleme, insa este necesar sa desfacem doar 4, care sunt si vizibile, a 5-a care nu se vede se va declipsa automat. Pentru declipsare se foloseste o surubelnita mai lata (eu am folosit aceeasi surubelnita ca la scoaterea sticlei). Se departeaza cu grija clemele in santul respectiv al fiecareia si se apasa cu grija pe ele cu varful surubelnitei. Se va observa ca, capacul oglinzii se va departa incet incet de pe corp si in final va iesi.

[attachmentid=1627741297]

7) Desfacem rozeta care contine cele 2 motorase pentru reglajul oglinzii sus-jos, stanga-dreapta. Rozeta este prinsa in 3 suruburi (marcate cu sageti galbene in poza de mai sus) care se desfac cu un torx mai mic, nu mai stiu exact dimensiunea, insa sunt unele mai speciale, identice ca dimensiune cu suruburile de la RCD-ul original al meganului. Dupa extragerea suruburilor, se trage rozeta de pe corpul oglinzii, cu grija.

8) Se scoate mufa din rozeta, este o mufa alba in care intra 3 fire: maro, rosu si gri. Pentru extragerea mufei aveti grija, trebuie scos capacul negru de pe spatele rozetei, pentru ca are 2 pinteni care tin mufa fixa in rozeta. Sa nu trageti de mufa pana nu scoateti acel capac pentru ca veti rupe cei 2 pinteni si apoi exista riscul sa sara mufa de acolo. Capacul se scoate prin tragere pur si simplu. Dupa aceea mufa iese usor. Ansamblul arata cam asa:

[attachmentid=1627741298] [attachmentid=1627741299] [attachmentid=1627741300] [attachmentid=1627741301]

9) Trecem mai departe la demontarea corpului mobil al oglinzii de pe suportul fix. Corpul mobil este prins cu 2 suruburi pe suportul motorasului de rabatare. Se desfac cele 2 suruburi cu torx de 20. Aveti grija la remontare, pentru ca un surub este lung si unul este mai scurt. Surubul scurt vine in partea dinspre axul oglinzii, iar cel lung vine inspre extremitatea oglinzii, exact in ordinea in care se vad in palma la mine in poza de mai jos.

[attachmentid=1627741302] [attachmentid=1627741303]

10) Corpul fix se extrage de pe suportul motorasului prin glisare. Se scot si firele cu mufele prin gaurile aferente si pentru cine are, se declipseaza si senzorul de temperatura exterioara de pe corpul oglinzii. Este prins intr-o clema care se declipseaza prin partea frontala dupa care se trage spre exterior.

[attachmentid=1627741304] [attachmentid=1627741305] [attachmentid=1627741306]

11) Ansamblul va arata asa:

[attachmentid=1627741307]

12) Se desface motorasul de rabatare de pe corpul fix al oglinzii, adica se umbla la mecanismul cu problema tremuratului. Pentru asta tragem de motoras in pozitia pliere pentru a avea acces la surubul problema (marcat in poza de mai jos cu sageata rosie). Surubul se desface cu un torx de 20.

[attachmentid=1627741308]

13) Dupa desfacerea surubului, se scoate motorasul de rabatare din suportul fix al oglinzii prin tragere. In partea opusa surubului intra in 2 cleme. Suportul fix va arata asa:

[attachmentid=1627741309]

Iar motorasul va arata asa:

[attachmentid=1627741310] [attachmentid=1627741311] [attachmentid=1627741312]

Din ce am vazut, motorasul este facut in Australia, daca are vreo relevanta.

[attachmentid=1627741313] [attachmentid=1627741314]

Pentru cine doreste sa il desfaca, se scoate mufa cu cele 2 fire care il alimenteaza prin tragere in sus, dupa care trebuie declipsata o clema (marcata pe poza de mai jos cu sageata rosie) si taiate cele 2 nituri de plastic de langa axul rotativ. Aici e o problema, pentru ca odata taiate acele nituri, va trebui sa gasiti o solutie sa prindeti capacul la loc astfel incat sa si stea fix, eventual lipit cu un adeziv puternic. Eu nu am avut motive sa desfac motorasul de tot, asa ca l-am lasat cum este.

[attachmentid=1627741315] [attachmentid=1627741316]

Am spalat cele 3 piese de plastic ale oglinzii si anume:

[attachmentid=1627741317] [attachmentid=1627741318]

pentru ca erau pline de pamant si praf.

Am sters motorasul de praf si vaselina imbacsita cu praf, dupa care l-am uns cu vaselina siliconica proaspata pe unde s-a putut si anume pe axul de rabatare, pe axul din partea dedesubt si prin gaura unde vine mufa motorasului se vede o roata dintata alba, am bagat si acolo vaselina cu un varf de surubelnita cat mi-a permis.
[attachmentid=1627741319] [attachmentid=1627741320]

Se invarte fortat cu mana axul de rabatare al motorasului pentru a lua vaselina cat trebuie, dupa care se sterge surplusul dat afara cu o carpa.
Se monteaza toate ansamblele in ordine inversa. Aveti insa grija la strangerea suruburilor, sa nu le fortati peste limita ca se infileteaza in plastic si se pot da peste cap foarte usor.

In cazul surubului buclucas care genereaza problema tremuratului, daca la infiletare merge in gol, e posibil sa se slabeasca si sa apara din nou acel tremurat dupa un timp, sau dupa cateva plieri si rabatari ale oglinzii. In acest caz inseamna ca filetul in plastic al surubului respectiv este praf si aveti urmatoarele posibilitati:
- Fie inlocuiti oglinda cu alta, ceea ce este cam costisitor, iar dupa un timp vor aparea aceleasi probleme si la aceea
- Fie o lasati asa sa tremure si va obisnuiti cu ea, insa exista riscul ca dupa ceva timp sa cada oglinda cu totul si sa atarne doar in fire.
- Fie gasiti o alta metoda sa fixati acel ax al motorasului pe corpul fix al oglinzii prin lipire cu un adeziv puternic spre exemplu.
La mine s-a rezolvat prin strangerea acelui surub. Acum nu mai tremura oglinda si totul merge ok.

[attachmentid=1627741321] [attachmentid=1627741322] [attachmentid=1627741323] [attachmentid=1627741324] [attachmentid=1627741325]
skorpio_bog
Am facut si partea a doua a tutorialului pentru exemplificare. Asa cum spuneam mai sus in prima parte, daca problema tremuriciului nu se rezolva prin strangerea acelui surub, atunci va trebui sa fixati prin alte metode motorasul de corpul fix al oglinzii ce vine montat pe usa. Asadar, desfacand corpul mobil al oglinzii de pe motoras, asa cum am explicat in primul post, miscam de corpul motorasului si vedem pe unde joaca. Am studiat bine mecanismul si am constatat ca motorasul are un mic joc in scoica corpului fix, joc care se poate stopa relativ usor insa am descoperit si ceva mai interesant si anume ca suportul de plastic in care vine prins motorasul joaca in corpul oglinzii. Initial am ignorat aspectul asta crezand ca acel suport de plastic este corp comun cu suportul fix al oglinzii insa astazi am vazut ca se poate demonta, fiind prins doar in 3 cleme. Asadar pasii pentru rezolvarea problemei sunt:

1) Se desface capacul de plastic de pe interiorul usii si se desfileteaza surubul care prinde oglinda pe usa, se decupleaza mufa electrica a oglinzii si se scoate corpul oglinzii de pe usa.

2) Se scoate sticla oglinzii de pe suport asa cum am aratat mai sus.

3) Se declipseaza capacul de pe spatele oglinzii (cochilia vopsita sau nu in culoarea masinii), am aratat mai sus cum.

4) Se desfac cele 3 suruburi si se scoate rozeta mobila care regleaza oglinda, se declipseaza mufa alba din ea (vezi primul post).

5) Se scoate senzorul de temperatura de pe corpul oglinzii (pentru cine are).

6) Se desfac cele 2 suruburi care tin corpul mobil al oglinzii fixat pe motoras (vezi primul post).

7) Se scoate corpul mobil al oglinzii de pe corpul fix (motorasul).

8) Se rabateaza fortat motorasul pentru a putea desface surubul care il strange pe corpul fix (surubul cu problema explicata in primul post). Pana aici nimic nou, am explicat detaliat si mai sus. In continuare ne vom ocupa de problema a doua.

9) Asadar trebuie sa scoatem piesa de plastic marcata in poza de mai jos cu galben.

[attachmentid=1627744299]

10) Pentru a scoate acea piesa avem 2 cleme pe spate marcate cu sageti galbene in poza de mai jos:

[attachmentid=1627744300]

si inca o clema in partea exterioara marcata in poza urmatoare cu sageata galbena.

[attachmentid=1627744301]

Atentie la acest pas, la cum declipsati clemele. Cele de pe spate sunt asemanatoare cu cele 4 cleme care prind cochilia pe corpul oglinzii, deci se departeaza incet cu o surubelnita mai lata pana ies de pe acel pinten, insa partea mai delicata este la clema din exterior pentru ca practic nu se declipseaza apasand pe ea, este mult prea rigida pentru a putea fi apasata. Se declipseaza in modul urmator: se baga o surubelnita cu varf subtire sub plasticul din fata clemei si se ridica de el pentru a facilita iesirea clemei din acel locas. In timp ce ridicati cu surubelnita de plasticul din fata clemei, se trage cu o mana de suport in partea din spate a oglinzii pana iese, mai greu dar va iesi intr-un final.

11) Dupa declipsarea suportului, ansamblul va arata cam asa:

[attachmentid=1627744302] [attachmentid=1627744303] [attachmentid=1627744304] [attachmentid=1627744305] [attachmentid=1627744306] [attachmentid=1627744307]

Ce avem noi de facut este sa fixam cumva acel suport de plastic pe corpul fix al oglinzii, dupa care sa fixam motorasul de rabatare pe acel suport. Eu am facut urmatorul lucru: intai am fixat motorasul pe suport, dupa care am fixat ansamblul motoras-suport pe corpul fix al oglinzii.

12) Pentru fixare am folosit un adeziv puternic, pe care l-am folosit la lipirea sticlelor oglinzilor pe suporti, cand am pus ledurile pentru semnalizari. Aveti poza cu tubul respectiv mai jos.

[attachmentid=1627744308]

13) Se curata bine cele 2 piese de plastic respectiv suportul si corpul fix al oglinzii, eu le-am spalat bine cu apa si le-am sters, dupa care le-am lasat putin la soare. Se curata si suportul de jos al motorasului (talpa care vine pe corpul fix al oglinzii).

14) Se aplica adezivul intr-un strat potrivit pe marginea si pe cele 4 cleme ale motorasului dupa care se fixeaza motorasul pe suportul de plastic. Se ia adeziv cu o surubelnita cu varf subtire si se umplu toate spatiile goale de pe marginile dedesubt unde se ating motorasul si suportul de plastic si se aplica si in jurul celor 4 cleme. Se baga adeziv si in gaura unde vine surubul de fixare al motorasului si se aplica si pe filetul surubului dupa care se infileteaza acel surub si pe partea de jos unde va iesi varful lui se aplica de asemenea adeziv. Am facut asta pentru ca surubul sa nu mai aiba joc in suport si sa nu se mai slabeasca intrucat filetul este din plastic.

[attachmentid=1627744309] [attachmentid=1627744310] [attachmentid=1627744311]

15) Dupa ce se usuca adezivul (se usuca rapid, in 5 minute polimerizeaza), se introduce suportul cu tot cu motoras in corpul fix al oglinzii, insa inainte de asta trebuie sa fixam si acel suport cumva. Asadar aplicam adeziv si pe marginile suportului ca in poza de mai jos (marcat cu galben):

[attachmentid=1627744312]

16) Se introduce suportul cu tot cu motoras in corpul fix si se clipseaza in cele 3 cleme. Se sterge surplusul de adeziv din partea exterioara cu o carpa umeda sau un servetel. La interior nu ne intereseaza pentru ca nu se vede.
Luam din nou cu o surubelnita subtire adeziv si introducem cu varful prin locurile ramase, unde suportul ar trebui sa faca contact cu corpul fix.

[attachmentid=1627744313] [attachmentid=1627744314] [attachmentid=1627744315] [attachmentid=1627744316]

17) Se lasa putin ansamblul sa se usuce la soare sau pur si simplu. Nu se monteaza inca restul componentelor pana nu polimerizeaza putin adezivul, pentru ca exista riscul sa se miste motorasul sau suportul in cochilie si sa isi formeze un joc.

18) Dupa vreo 30 de minute timp in care adezivul a avut timp sa se usuce berechet (se poate incerca cu varful unei surubelnite sa se apese pe o portiune unde se vede adeziv si se va vedea ca deja s-a cauciucat) se monteaza restul componentelor oglinzii la loc, dupa cum am explicat in primul post.

19) Se monteaza oglinda pe usa, se strange surubul, se pune capacul la loc si apoi se face proba. Se porneste motorul, AC –ul si se observa ca oglinda nu va mai tremura deloc.

tr_viorel
Acest adeziv, nu l-am vazut in comert. Unde il pot gasi si eventual, la ce pret?
skorpio_bog
Eu l-am luat din Hornbach. Cauta pe la magazine gen Bricostore, Praktiker etc ca trebuie sa fie. Eu am dat 39 ron pe tub, varianta transparenta. Mai erau si pe culori gen alb, negru si maroniu la 29 ron.
alex1988
Caut sa cumpar un motoras de rabatare. Are cineva? Nu gasesc nicaieri. Va multumesc
skorpio_bog
ai incercat pe la dezmembrari? poate are cineva vreo oglinda stricata/sparta si iti da motorasul.
alex1988
Am gasit la un coleg pe forum, astept un raspuns PM pe data de 26 de la el. La dezmembrari nu gasesc, am cautat.
alex1988
Am desfacut eu acel motoras de rabatare, am sa pun cateva poze pentru cei interesati. Motorasul are un integrat si cateva rotite dintate din plastic.
Acel integrat simte forta si opreste alimentarea, practic cand se rabateaza acel integrat simte ca nu mai poate invarti motorasu cand ajunge la capatul cursei si opreste alimentarea, la deschidere este acea fanta jos la acel modul de rabatare si cand se deschide se opreste in acea fanta, integratul simte ca nu mai are putere si opreste alimentarea.
alex1988
Se poate face ca la inchidere geamurilor din telecomanda( apasarea succesiva de 2 ori in telecomanda) sa se rabateze oglinzile?
alex1988
Nu a reusit nimeni pe forum acest lucru? Nu se gasesc module de cumparat pentru acest lucru?
spy_oh_joy1389
A facut cineva pe forum un modul. Vezi pe la modificari si imbunatatiri. E destul de complicata treaba, oricum.
alex1988
Un modul de ridicare a geamurilor nu merge adaptat la rabatarea oglinzilor?

20 Jul 2012, 13:14:
Am gasit asta http://www.ebay.co.uk/itm/Brand-New-Univer...=item5d31ffcbd5

oare o fi bun?
spy_oh_joy1389
Nu ofera niciun catalog, deci nu cred ca te poate lamuri cineva daca e bun sau e doar o cutie neagra cu o pisica si vie si moarta inauntru.
dan22y
Ieri seara am constat cu stupoare ca cineva i s-a legat oglinda mea dreapta, de mana lui... asa ca nu mai merge plierea decat pana la jumate cursa sau deloc uneori... sau ramane pliata si nu se mai deschide... Am actionat-o cu grija, manual, si se vede clar ca cineva a fortat-o ca prea simplu se face miscarea pliere-depliere...

Deci azi am de lucru... sad.gif
gutui
intrebare: dupa ce se scoate sticla oglinzii efectiv, cum se pune la loc?
la mine nu mai merge degivrarea pe oglinda de la sofer, si as vrea sa scot sticla sa vad ce e prin spate si de ce nu merge. presupunand ca nu o sparg cand o scot, cum se pune la loc, fara sa dau jos de pe masina tot ansamblul oglinzii...?
tzsombi
potrivesti la loc apoi apesiin mijloc paa auzi clic (ca s-a dus la loc)
mihai_tomaro
Salutare colegi de forum!

Azi am descoperit un tremurat al oglinzii retrovizoare centrale, deci nu cele din usi. vreo idee ce ar putea sa fie acolo si mai ales cum se desface ?
geocriss
Stiti cumva la o oglinda fara motor de rabatare cum se demonteaza ansamblul. Am luat o oglinda de la dezmembrari pentru ca aveam nevoie de elementul de plastic in forma de triunghi care vine pe portiera (http://www.reno.ro/index.php?act=Attach&type=post&id=1627744303). Am demontat tot insa m-am blocat la sistemul acela cu arc montat in locul motorasului la cele cu rabatare electrica. Nu pot trece mai departe de faza asta. Am tras, am impins, am incercat toate modurile, pur si simplu nu reusesc sa gasesc metoda de demontare completa. Atasez si cateva imiagini cu oglinda pe care vreau sa o demontez. Apreciez orice sfat, poate cineva stie cum se face.
tzsombi
confectionezi o scula un forma de U care sa intre in cele dou taieturi (poza din mijloc)
(apesi cu forta sa comprimi arcul, si rotesti (nu stiu esct care directie dar incerci;)) )
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.