Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme interne motor 1.5 dCi
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
Pages: 1, 2
CRyS`
Salut!

De curand magnificul meu motor 1.5 dCi K9K 722 (euro3, 60 KW) a murit!!! Cum? Imediat va explic!

Acum 3-4 luni a inceput sa piarda ulei pe la semeringurile de la distributie! Nu am observat deloc,pana intr-o zi cand mi s-a afisat in bord sa-i pun ulei! Atunci am pus 1 litru de ulei,l-am lasat sa ajunga in baie (vreo 30 min nu am pornit-o) si cand am pus contactul nivelul era la 2 liniute si OK. Si fuga fuga in service sa vad ce se intampla. In urma mea a ramas o pata de ulei mare cu un diametru de 40-50 cm. Dar motorul nu mai torcea ca deobicei.

Am ajuns in service,am dat jos distributia. Cureaua era imbibata de ulei!!! Am verificat si fulia de pe ax si normal, avea pana rupta. Precizez ca distributia era deplasata cu aproximativ 2 dinti. Am desfacut si restul motorului "de deasupra" (intelegeti voi),am verificat supapele si totul era ok. Nimic rupt,deplasat,indoit. Am pus totul la loc cu : fulie noua,curea noua (restul avea la activ 30 000 km si nu isi avea rostul,inclusiv pompa de apa), garnituri noi si ulei + filtru. Daaaaaaaar... motorul nu mai torcea ca inainte de problema,dar tragea la fel de bine.

Dar cu timpul,motorul se auzea din ce in ce mai urat in partea de sus. Intr-o dimineata a pornit dupa 5-6 secunde destul de urat si ... tot dimineata avea o vibratie urata pe liber (dar cum cuplam AC-ul, se elimina vibratia si torcea frumusel).
Vineri am avut un drum exterior de facut Iasi - Roman - Iasi - Piatra Neamt - Iasi contra timp (am avut si copilot cu statie CB) si i-am dat,dar i-am dat de parca eram in WRC (treapta 3 in capat de ture,treapta 4 in capat de ture, treapta 5 pana unde permitea traficul). Cand am ajuns la Piatra Neamt motorul vibra foarte tare si batea,troncanea in partea de sus enorm de urat. L-am lasat 10 min sa se raceasca pornit apoi l-am oprit pentru 2h. Am plecat relaxat spre Iasi cu maxim 90 km/h si maxim 2300 rpm. Dupa Roman i-am dat din nou ca in WRC. La intrare in Letzcani - BUUUUUM- s-a auzit si putin fum/abur a iesit. S-a oprit!! Totul s-a intamplat in mers la o viteza de 90 km/h ca aveam MCV-ul in fatza si nu imi permiteam sa il depasesc pe dreapta in conditiile care E583 e un E de rahat. Am incercat sa il mai pornesc,dar nimic. Urca balbait tare pana la 600-700 rpm si se oprea. Ma precizez ca am mers vreo 200 km cu INJECTION FAULT aproape in conitnuuuu. Mai ales cand schimbam trepte in turatii mari.

Astazi i-am facut un test de injectie, o diagnoza,am verificat injectoarele si ... ok sunt. Dar cand m-am apucat de dat jos distributia surpriza: fulia de pe ax iarasi cu pana rupta (si era de la un dealer Renault luata de noua "pe sub mana") si ce nu am mai vazut niciodata pana acum una din bujii era ciocanita in cap,dar ciocanita bine. De ce? Sa presupun (ca inca nu am apucat sa desfac totul,ca mai am si clienti de servit) ca s-a rupt ceva prin motor (o supapa,ceva) si de aici mai departe pistonul a suferit daune si a lovit in bujie. De aici cred ca si zgmotorul de "fier pe fier", vibratiile ciudate si "INJECTION FAULT" in ture mari. Sau eu stiu ce s-a mai spart,stricat prin el. Maine dimineata voi demonta si restul. Dar presupun ca am nevoie de piston nou,supape,ghiduri,poate si ax,fulie ax,culbutori, etc.

Motorul are oficial in bord 230 000 km. Neoficial Dumnezeu cu mila,tind sa cred ca peste 350 000;a fost masina de firma in FR (autofurgoneta,ca nu am centuri in spate). Fostul proprietar din RO (si primul) nu prea a intretinut-o. Softul ei este altul de aproximativ 20 000 km. Soft dezvoltat de un bun prieten,dar destul de agresiv ca asa am vrut. Ambreiajul l-am distrus si pe el si ma pregateam de unul de la Sachs si cu intercooler mare si traseu nou alaturi de admisie noua & co. Vroiam sa fac ceva frumos pe partea de mecanica. Ca de exterior nu ma intereseaza.

Se mai merita sa mai investesc in el? Ca am investit pana acum destul (de la pompa la injectoare la caseta directie la amortizoare Bilstein si multe multe multe altele). Sa caut un motor SH bunicel si sa schimb din el pe al meu si ii fac vant cu cat pot? Sau sa caut un motor BUN sau piese noi si sa il fac si mai departe sa imi termin proiectul visat 1.5 dCi la +130 CP?

Voi ce imi recomandati? Ca sunt asa dezamagit complet si trist ... Ma facea mandru cand il calcam (dupa resoft) si ma luam la fuga cu 1.9 TDI sau 1.6 16V. Ma facea mandru cand ii puneam plinul de motorina si mergeam ca turbatu de uitam sa mai merg in peco sa-l realimentez.

Maine voi scrie cu ce am gasit rupt in el ... Desi stiu deja ...

O seara faina si drumuri bune! Si Doamne Ajuta (asa zic toti ce umbla cu statii CB)


CRyS`
meganus_bicorpus
Naspa intamplarea, frumos povestit...morala:pentru WRC nu va luati megane 1,5!
$$ilvviu
Desfa motorul si vezi ce e dus in el.
Poate scapi ieftin.
buzasparta
Pune in balanta cat te costa reparatul motorului si cat te costa unul sh.Apoi alegi.Il repari . il inlocuiesti(ia in calcul si actele si costurile aferente) sau dezmembrezi masina si iti iei alta.Alegerea iti apartine.Si daca totiti place WRC ia un STI da ala cam papa.
CRyS`
@meganus_bicorpus - Multumesc! Da, e adevarat,pentru performanta nu 1.5 dCi. Dar ... se poate cu mai multi bani investiti.

@$$ilvviu - il desfac si sper ... doar sper!

@buzasparta - sunt constient ca reparatia motorului cu piese noi ma costa cat un Megane 2.2, 2.2 dCi din 2005 chiar!!! Si nu ma gandesc la inlocuire totala ci la schimburi de pe unul pe altul ca nu am autorizatie si pentru schimbat motoare. Ar trebui sa ma duc la un dealer Renault care ma va fura de bani (cel putin 500 ron) pentru acele acte precum ca am schimbat la ei motorul si nu la mine in service. La RAR nu ar fi belea ... Da imi place WRC, dar nu-mi plac benzinele,am amitiri mult mai neplacute cu ele (pistoane zburate prin capota) raman fan diesel. Ma gandesc la un 1.9 TDI ALH de mult timp sau la un 1.9 CDTI SPORT si de mai mult timp. De 2.5 TDI fug ca draqul de tamaie! Dar si 1.5 dCi m-a incantat mult in afara faptului ca e pagubos la un stil de condus tip "WRC" radmasa.gif
buzasparta
Nu musai un reprezentant reno.Un megane adus cu acte pentru dezmembrare de la care iei doar motorul.La un moment dat prin Galati erau unii care aduceau doar partea din fata a masinii de zici ca erau taiate cu fierastraul.Din ce am vazut pe bursa sunt colegi de forum care se ocupa cu dezmembrari si poti incerca sa iei legatura cu ei.
CRyS`
@buzasparta - da e adevarat,nu o reprezentanta,dar in Iasi ... ar fi singurii radmasa.gif pe partea de Renault!! Ma voi interesa si de motor,dar sa vad maine - poimaine in functie de cum am liber in service sa vad ce mai are. Desi ma gandeam si la o cutie cu 6 trepte dar inca nu m-am documentat sa vad ce inseamna schimbul ei!
buzasparta
nu cred ca e singurul service din iasi unde poti duce masina.dar tu fiind de acolo stii mai bine.cat despre o cutie cu 6 trepte si alte piese trebuie sa iti aloci ceva timp pentru a bate fie netul fie atelierele de dezmembrari.
CRyS`
Nu reusesc sa desfac 2 prezoane din chiuloasa ... Am incercat diverse metode fara a fi agresiv,cu lovituri de ciocan sau altele de genul! Dar maine mai mult ca sigur voi suda prezonul de cheie si ... go dorele smile.gif)
R19/16v
O surubelnita de impact?
LUC1AN
Prea ii dai in gura Crysule biggrin.gif
$$ilvviu
Sudeaza o piulita mai mare de prezon.
01zack
1,5dci la 130cp blink.gif ? nu iti ajunge ca e destul de chinuit la 105? daca vrei putere sa ii dai ca la WRC ia un 2.0 !

In legatura cu reparatia : e prea costisitoare ! chiar si in conditiile unui motor sh mai ai de cumparat foarte multe "cenzuratisuri" ca
CRyS`
@01zack - Cand ai dorinta si stii ca poti, nu ai ce face! Asa sunt eu,acesta imi e felul! Daca imi voi lua un 2.0, sigur va fi un 2.0d de pe E90 320d sau un 3.0d de pe E90 330d! Daca e sa imi iau sub 2000 cmc va fi 1.9 TDI sau 1.9 CDTI.

Ok, e costisitoare reparatia chiar daca vreau sa il las doar la cei 82 CP obositi! Si ce sa fac? Masina asta a mancat peste 4000 euro in 2 ani ...! Si ce sa fac? Sa o las` in service sa putrezeasca!?Mai mult de 2000 E pe ea nu imi iau asa in stadiul in care este!!!

@$$ilvviu - m-am gandit si la asta!

@LUC1AN - doar nu am sa merg cu ea la 1500 rpm si atunci doar noaptea pe drumurile cele mai bune! Asa imi e felul ! Cand poate voi fi mosneag si imi voi permite cine stie ce OZN la milioane de euro,poate am sa merg cu 40km/h.

@R19/16v - buna idee! Incerc acusi!
CRY 79
Imi inchipui ce este pe tine. Dai o cheie, mai scrii un post, fuga la cheie, alt post si tot asa. Noroc la constatari, sa nu fie mare lucru. Spor la treaba!
CRyS`
Nuuuuuuuuuuu!!! Mai dau o cheie apoi fuga la client! Rezolv clientul,mai dau o cheie! Numai ca sunt putin full si ... trebuie sa imi servesc clientul ca sa pot repara Megane-ul meu,nu? biggrin.gif
CRyS`
Pe scurt: renunt la ideea de a mai avea un Megane "FRUMOS" !!! Renuntz la ideea de a mai baga bani intr-un cadravu !!! Il voi face cat sa mearga normal,il voi face cu piese SH de prin dezmembrai si cu ambreiaj nou STOCK + garantie si garantie pe caseta de directie,amortizoare & CO,softul original si altele si la vandut cu el! 3000 E negociabil! Numai sa scap de un vis urat ce am vrut sa il fac frumos! laugh.gif Asta este!

8 Aug 2011, 18:16:
Asa arata motorul wacko.gif

8 Aug 2011, 18:16:
Asa arata motorul wacko.gif
espacern
La pistonul ala a fost"Vulcano".
Nu mai poti sa folosesti blocul sau chiuloasa pentru ca sa faci un motor normal.
Cumpara un motor SH si gata!
@+
CRyS`
Dap ... unul cat mai ieftin si ... la revedere Frantza!
CRyS`
Nu stiu ce inseamna OKAZII.RO si nici nu vreau sa aflu - un amic asta iarna a luat o tzeapa de zile mari cu cateva piese de motor pentru un AUDI A8 4.2 . Si chiar nu vreau si eu sa iau! Prefer sa caut direct in dezmembrari si sa ma duc sa il vad,cu acte in regula si cu acte doveditoare de kilometri. Altfel,nu discut! Am sa postez si la BURSA sa vad ... ce gasesc! Desi stiu 2 useri de pe aici de incredere ce sigur au!
pami
buna,ma scuzati,eu sunt noua pe aici,ma poate ajuta si pe mine cineva cu o informatie,am un Renault Megan 2 din 2007,si sa dus linia la motor,tot,inclusiv segmentii, Renoul l-am cumparat nou,si e a 2 oara cand ii schimb turbina,am nevoie de un sfat daca ma poate ajuta cineva,la 110000km am schimbat prima turbina,NOUA 40MIL, de la renou,de origine,si garantia 1 an,si exact 1an si o luna a tinut,si acum la 220000km iar sa dus turbina,as vrea sa stiu daca stie cineva daca merge pe el o turbina de noul model Logan, sad.gif
zer0
WOW blush.gif blush.gif 110.000 km intr-un an si o luna???
Cam alergi nu gluma.
Cristi A
E taxi tongue.gif (din cate am vazut la profil)

Nu mergi cumva subturat cu ea? Turbina in mod normal daca nu e turat motorul la rece sau oprit chiar dupa forje ar trebui sa tina mult si bine...
Am fost acu ceva vreme cu un Megane taxi si nu depasea omu 2000 ture pentru nimic laugh.gif
skorpio_bog
Pai cam asa procedeaza multi taximetristi cu motoare diesel. Merg subturat cu ele ca sa iasa bine la consum, asta insemnand pana in 2000 de ture. Daca sar peste 2000 incepe sa consume. De multe ori am mers cu taximetristi ce rulau cu 50 in treapta a 5-a de mi-era mila de motor in ce hal tremura.
Cristi A
Sincer, cu benzinare sa zicem ca mergi asa, dar 1.5 e printre cele mai economice motoare, nu scoti 1000 km pe un plin mers decent ci scoti 1150 km subturat, ai economisit 30 lei la un plin, poti sa ii pui la turbina icon_mrgreen.gif
calinnov
Salut,
Am citit acest topic, si vreau sa va spun ca mi s-a terminat si mie motorul la diesel... icon_mrgreen.gif
Marti va fi desfacut sa vedem ce-o fi, cert este faptul ca s-a blocat pur si simplu, dupa niste batai (ca si cum ai bate un fier pe nicovala).
Ce sfat imi dati?
mimo
imi puteti spune si mie unde sunt situate semeringurile de la distributie si daca exista la 1.5 dci?
va intreb deoarece auzisem de acestea si la schimbul distributiei am cerut si acest lucru sa fie schimbat dar raspunsul a fost ca doar la 1.6 exista asa ceva. distributia a fost facuta la meridian.
CRyS`
Aceste 2 semeringuri le-am schimbat! Sunt chiar in dreptul distributiei!

Poti merge la Meridian sa le dai in cap! Eu le-am bubuit pe ambele! Daca citesti mai bine primul post,de aici,ai sa vezi ce am patit eu! Asa ca ... GO GO la alt service mai bun nu la aia ... !

Si apropo stiu o Skoda Superb ce a facut doar intr-un an exact 180 000 km!!! tongue.gif
calinnov
Sal,

CRyS', ai reparat motorul sau l-ai schimbat?
Mie mi s-a rupt pana de la pinionul pompei de ulei si ..... s-a gripat motorul.
Nu stiu ce sa fac?! sad.gif
CRyS`
Salut!

Nu motorul nu l-am reparat ca implica prea multe!

Masina inca e pe dreapta,in service desfacuta! Va primi motor nou, Calin. Dar mai astept,nu ma grabesc sa investesc in ea acum! Motorul sigur il voi lua din FR sau DE !

Ai apucat sa desfaci motorul?

Da-mi un PM cu tot ce ai patit ... !

CRyS`
calinnov
Sal,

Ai primit PM...?
cread
Daca se inlocuieste motorul trebuie sa aibe aceeasi norma euro? Se poate pune unul mai nou si sa functioneze cu aceasi ECU?Se plateste taxa ceva la RAR?
espacern
Motorul cuprinde multe parti anexe electorinice care nu se potrivesc de la E3 la E4 si fara de care nu functioneaza in parametrii.
Trebuie sa pastrezi acelasi tip de motor cu cel montat pe masina din fabrica.
Daca vrei sa schimbi motorul cu alta norma trebuie schimbat cablajul+calculatorul+++
@+
cread
Deci trebuie tot K9K-D7-22. Multumesc espacern .
calinnov
Astazi mi-a sosit motorul. Saptamana care vine o sa-l montez... smile.gif
CRyS`
Ai reusit sa`l pui? Cum e?
TheSting
QUOTE(Vallybz @ 26 May 2010, 12:26)
se simte...dar nu prea mult...
*


Eu am Megan 2 din 2005 , 1.5 dci si faza este foarte simpla cum tii masina asa o ai, personal nu am avut pana in ziua de azi nici o prioblema cu ea dar eu sunt genul care nu astept sa am probleme adica toate reviziile la zii si am grija de masina. Iti recomand sa o vinzi deja ai bagat prea multin bani in ea si nu se mai merita pe viitor iti vor pica si mai multe care vor fii din ce in ce mai costisitoare. Eu sunt mecanic si si cel putin masina mea o stiu pe dinafara dar din ce am citit legat de meganul tau parerea mea este ca nu are rost sa-ti mai bati capu si sa-l vinzi eventual mai pui ceva si iti iei tot un megan 2 dar sa-te interesezi cat de cat de istoricul masini. Bafta in continuare.
calinnov
QUOTE(CRyS` @ 29 Sep 2011, 17:05)
Ai reusit sa`l pui? Cum e?
*



Sal,
Miercuri am adus-o de la mecanic, iar ieri i-am dat un pic de "talpa". mad.gif
Sunt chiar multumit de motor, parca are alta viata.
Acum vreau sa vad la RAR ce trebuie sa fac, pentru al trece in carte. biggrin.gif
CRyS`
Salut!

Revin cu o intrebare:

Se merita sa ii pun motor nou? Dupa ce va fac urmatorul deviz de piese si manopera:


0. Motor (costul sau + transport + acte + umblat RAR ma ajung la 900 euro)
1. Ambreiaj
2. Distributie completa + pompa de apa
3. Rola de pe axul cu came (ca s-a rupt)
4. 5 Litri de ulei Elf SXR COMPETION 5W40
5. Cele 4 filtre
6. Capat bara STG + DR
7. Bucse brat (mica + mare) stg + dr
8. Pivoti (stg + dr)
9. Bucse jug motor (cele 2 bucse mari)
10. 4 bujii
11. Injectoare (ca ale mele sunt obosite)
12. Bucse punte spate
13. Schimbat toate garniturile din noul motor,sa fiu sigur ca totul e OK.
14. Cred ca mai am si un tampon de motor/cutie de schimbat

Asa in mare,totul ma ajunge la vreo 2000 Euro, cel putin! Se merita sa il fac? Eu unu zic ca nu si sa il pun la vanzare asa cum este el!

Astept si sfaturile voastre !

Va multumesc !

Drumuri bune fara incidente!

CRyS`
eugenTL
Sfatul meu este sa dezmembrezi masina(daca ai timp)(in stadiul in care este ea acum nu cred ca iei mai mult de 1500euro pe ea) dupa care sa-ti iei eventual alta masina in functie de ce bani ai biggrin.gif
CRyS`
Asa ma gandeam si eu,sa o dau asa cum este ea! De dezmembrat si umblat cu vandutul bucata cu bucata nu am timp!

Doar 1500? Hai ca are pompa noua, caseta de directie noua, discuri + placute noi, amortizoare noi si ii mai dau altele noi! Si cu garantie!
eugenTL
pai da pe ea 1500 + 2000e mai trebuie sa bage in ea.. ajunge la 3500-4000.
Cu 5000 iti iei una 2006 buna.

Nu cred ca vrea sa-ti dea careva bani mai multi pe ea si sa-si bata si capul apoi cu reparatul. Mai bine mai pune 1000 si ia una completa si buna.
Asta e piata...la frantuzesti si asa scade pretul mult, daca mai ai si probleme deja o dai pe nimic smile.gif
CRyS`
Eugen,din cele enumerate,nu sunt urgente toate,le schimb la moft! Tot ce urgent e motorul alaturi de revizie (ulei,filtre si distributie).

Ce tine de bucse,capete bara au uzura de maxim 40%,pentru ca au fost schimbate acum un an de zile (toate bucsele: BBS-urile,bucsele de jug motor,bucsele punte spate), bujiile au exact 11 luni,din care 3 nefolosite smile.gif) , injectoarele sunt toate refacute tur-retur cu piese de la Delphi Iasi, tamponul de motor inca nu sunt sigur pe el, capetele de bara au fost schimbate odata cu schimbarea casetei de directie,pivotii au 8 luni,din care 3 au stat. La fel,schimbarea tuturor garniturilor si simeringurilor de la motor tine de moftul meu.

In fine..am ajuns la concluzia ca am luat un gunoi smile.gif) de marca !
Catalinmodena
Cred ca mai bine se merita sa o repari.Mai ales ca ai service,mai te descurci cu plata pieselor.Apoi poate o dai la un schimb,ceva!
LUC1AN
Parerea mea este ca merita reparata stric pe partea cu motorul, restul de bucsi, pivoti etc le schimbi cand o sa fie nevoie.
Deci bagi 1000 euro, o repari si ai masina OKEY.
Decat sa o vinzi fara motor cu 1500-2000 eur este mult mai bine sa ii repari motorul.
eugenTL
Atunci da, merita sa faci strict ce e urgent si anume motor+revizie. Restul schimbi cand pica.
Si nu da in ea ca in rs ca nu e facuta pt asa ceva biggrin.gif orice marca ar pica
cevacu2005
parerea mea e ca in asemenea cazuri e mai bine schimbat motorul cu totul.un motor in care a fost umblat, daca nu e meserias bun, acela nu va mai fi motor mult timp
adisormegane
daca ai fi baiat istet.....tiai face motorul.........al meu a fost spart blocu..........arborele cotit...spart piston....intrun cuvant nimik bun.........si lam facut cu 300 euro........daca e euro3 mai eftin.......si dupa ce ti gata.......verifica toti parametri din fabrica......i gasesti pe autodata.......si daca sa inscris.....ai facut o afacere mai buna de cat unu second de care nu ai de unde sti nimic
CRyS`
@adisormegane - ai un PM smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.