Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Inlocuire siguranta in compartiment motor
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II > Tutoriale
mimo
Am sarit peste pasul service deoarece am ajuns prea tarziu si nu se incadrau in timpul de o ora jumatate pana la inchiderea programului.
Cu ajutorul informatiilor de pe forum stranse, am reusit sa schimb siguranta de la motor, cea de pozitie.
Duda la mine a fost ca nu mi se mai aprindea pozitia pe partea dreapta (fata-spate) si luminile de la numar.
Sa o luam cu inceputul :-) Pozele sunt preluate de pe forum, nu am avut timp sa fac si poze ieri cu operatiunile efectuate.
Pasul 1
- se deconecteaza bornele de la baterie (intai borna minus si apoi borna plus) si se scoate bateria afara
Pasul 2
- se desface tavita de la baterie (este prinsa in 3 suruburi torx)
Pasul 3
- se scot cele 3 mufe de la calculatorul de injectie si surubul care il tine prins de tavita de la baterie
- se scoate tavita din locas
Pasul 4
1. se desfac cele doua suruburi torx de la capacul unde sunt locate sigurantele si se extrage acel capac din locas
Pasul 5
1. se desface surubul din coltul stanga jos al placii de sigurante cu o tubulara de 10 (eu am reusit cu ajutor sa il desfac)
2. se scot cele doua mufe de deasupra placii
Pasul 6
- se extrage placa impreuna cu suportul in care este prinsa
- se declipseaza placa de sigurante de suport (clipsurile sunt situate in lateral)
- se scoate suportul si apoi se intoarce placa pentru a avea acces la sigurante
Pasul 7
- sigurantele pentru pozitii sunt primele 2 de 7.5 sau 10 la alte modele
- prima siguranta de 7.5 este pentru pozitie partea dreapta
- a doua siguranta de 7.5 este pentru pozitie partea stanga
- se schimba siguranta arsa
Pasul 8
- se remonteaza totul in sens invers
- la reconectarea bornelor bateriei se procedeaza invers (intai se conecteaza borna plus si apoi borna minus)

Operatiunea intradevar cu tot cu curatare de praf, demontare, montare si schimbare becuri pozitie si faza scurta a fost cam de 2 ore maxim.

Spor la julit maini :-)
ric26ct
Bravo , bun tutorialul.
skorpio_bog
Ai uitat sa specifici ca pentru a scoate suportul bateriei impreuna cu ECU (calculatorul de injectie) mai trebuie sa desfaci o piulita de 10 localizata in coltul tavii unde vine bateria, partea dinspre motor care prinde o brida ce fixeaza cablurile care trec prin fata tavii bateriei. De asemenea pe laterala tavii mai este un bradut care este infipt in tava si care de asemenea fixeaza cablurile rosii de + care vin la baterie. La multi colegi carora le-am schimbat sigurantele la megane, am observat ca cine le-a desfacut inainte tava si cele adiacente, au rupt acel bradut si nu l-au mai pus la loc.

De asemenea inca o informatie utila zic eu pt cine nu a mai facut asa ceva, cand scoateti tava, nu trageti de ea in sus pur si simplu ca nu va iesi. Se scoate printr-o miscare de rotire si anume trageti inspre voi (inspre botul masinii) de partea din spate, unde vine calculatorul de injectie pana face un unghi de 45 de grade, dupa care continuati sa rotiti partea din spate inspre voi si in acelasi timp sa impingeti tava inspre masina pana iese partea din fata de sub furtunul de admisie aer si cablurile negre groase. Aveti grija la acest pas si de brida care fixeaza cablurile in coltul dinspre motor, cea de care am scris mai sus ca se desface piulita de 10. Brida are o gaura ce intra intr-un surub, surub pe care se infileteaza acea piulita. Aveti grija cand trageti de tava, sa ridicati acea brida pana iese de pe surub, ca altfel cand trageti o puteti rupe.

In rest, bun tutorialul, desi toate aceste informatii s-au mai scris de cateva ori pe diverse topicuri pe acest forum.

up.gif
mimo
asta este adevarat, a scapat acest mic detaliu

atasez si toate pozele

rog un moderator sa le mute in primul post
bogdan_re
Felicitari pentru tutorial,

Ca si o mica completare, eu am patit ceva minunat, si anume nu am putut sa desfac minunatele suruburi torx.
Daca mai patesc si altii asa ceva, va recomand bormasina si inlocuirea suruburilor cap torx cu unele cu cap hexagonal
skorpio_bog
La care suruburi de te referi? Cele 2 de la UPC (cutia neagra cu sigurante) ies usor. Cele 3 de la tava in care sta bateria nici la mine nu au iesit usor prima oara. Chiar am indoit o surubelnita torx in incercarea de a le desface. Pana la urma s-a stricat si steaua din capul suruburilor. Acum ies cu hexagon, iar unul nu am reusit sa il desfac decat prin metoda bruta: dalta+ciocan. Cand le-am remontat le-am spalat cu wd40 atat filetul suruburilor cat si camasa in care se infileteaza pe caroserie si urmatoarele dati cand le-am desfacut au iesit usor. La fel am patit si cu un surub de la scaunul soferului cand l-am desfacut prima oara, i s-a stricat steaua din cap si l-am desfacut cu hexagon. Dupa ce le-am uns merg si alea ok.
19vik
mimo: ar trebui sa specifici de la ce an de fabricatie in sus e valabil tutorialul... 2007 probabil, nu stiu ce luna. Dupa ultima poza ala e un 1,6/16v, nu e masina din semnatura ta.
La mine de ex. nu se potriveste UPC cu ala, am sigurantele pe fata de sus si nu trebuie demontat nimic altceva decat capacul de la UPC pentru a inlocui o siguranta, chiar daca o parte din ele sunt mai greu accesibile... iar configuratia sigurantelor e total diferita. Nu de alta, dar dupa cum ai pus ordinea pasilor, sa nu se apuce cineva de demontat baterie, calculator, tava de sub baterie etc si cand scoate si capacul ala sa aiba surpriza...
skorpio_bog
Buna observatia. Atasez o poza cu UPC-ul de la megane 2.1. Poza nu imi apartine, intrucat eu am facelift.

[attachmentid=1627738957]

Si alte poze cu UPC de facelift, modelul cu sigurantele de pozitie de 7.5A si alte sigurante marcate.


[attachmentid=1627738959]
elro
Ultima poza este "furata" de la mine icon_mrgreen.gif
19vik
Sau asa:
UPC Megane 2.1 si primele facelift
[attachmentid=1627738968] [attachmentid=1627738966] [attachmentid=1627738967]


USM - se pare ca incepand cu 10.2006
[attachmentid=1627738973] [attachmentid=1627738969] [attachmentid=1627738971] [attachmentid=1627738972]
skorpio_bog
QUOTE(rcosmin @ 27 Jul 2011, 17:18)
Ultima poza este "furata" de la mine  icon_mrgreen.gif
*



Corect, cu adaugirile de rigoare biggrin.gif Doar ne stim cheers.gif
romeo3108ro
ca sa ma bag si eu in seama:la 2.2 se pot diagnostica sigurantele direct din clip si nu e nevoie sa muncesti 1 ora degeaba
mimo
QUOTE(19vik @ 27 Jul 2011, 14:42)
mimo: ar trebui sa specifici de la ce an de fabricatie in sus e valabil tutorialul... 2007 probabil, nu stiu ce luna. Dupa ultima poza ala e un 1,6/16v, nu e masina din semnatura ta.
La mine de ex. nu se potriveste UPC cu ala, am sigurantele pe fata de sus si nu trebuie demontat nimic altceva decat capacul de la UPC pentru a inlocui o siguranta, chiar daca o parte din ele sunt mai greu accesibile... iar configuratia sigurantelor e total diferita. Nu de alta, dar dupa cum ai pus ordinea pasilor, sa nu se apuce cineva de demontat baterie, calculator, tava de sub baterie etc si cand scoate si capacul ala sa aiba surpriza...
*


tutorialul este pentru masini dupa 2006, pozele sunt culese de pe forum, cand am efectuat operatiunea nu am avut cu ce sa mai fac si fotografii. ca sa nu efectuati toti pasii degeaba desfaceti intai capacul de la cutia de sigurante ca sa vedeti cum este pozitionata placa de sigurante. din cate stiu sa recurs la metoda de montare placa sigurante invers ca sa nu se mai scurga apa pe sigurante.
danut81
QUOTE(19vik @ 27 Jul 2011, 17:52)
Sau asa:
UPC Megane 2.1 si primele facelift
[attachmentid=1627738968] [attachmentid=1627738966] [attachmentid=1627738967]
USM - se pare ca incepand cu 10.2006
[attachmentid=1627738973] [attachmentid=1627738969] [attachmentid=1627738971] [attachmentid=1627738972]
*


Poti sa pui te rog frumos si partea cu amplasarea si semnificatia releelor la M 2.1?

danutsro
Salutare ,

Am un clio 1998/07 1.2 ... si imi lipsesc din sigurante sau nu imi lipsesc... cand deschid usa.. ar trebui sa imi arate in bord ca e deschisa usa , dar acol nu este siguranta ... este model mare.. care imi spune si mie ce siguranta trebuie sa pun ?

Multumesc
alex1988
pentru megane 2.1 2003 care este siguranta lampilor ceata spate? In bors se aprinde martorul, dar in spate nimic.
Pentru masinile cu keyless go, senzorii din portiere au siguranta? Dupa ce am scos bateria nu mai merg, pe tester nu apare nici o eroare
sorin000
Sa dea dracii in ele de sigurante , in primu' rand pentru ca sunt situate total aiurea ,iar in al doilea rand pentru ca difera de la o masina la alta , sau ma rog, aproape. wacko.gif
M-am luat si eu dupa ce scrie pe topicurile astea cu sigurante, dar nush care e siguranta pt pozitiile de pe partea dreapta + iluminare numar.
@skorpio_bog: La mine panoul cu sigurante nu este ca la tine. Vad ca u ai 3 sigurante de 7.5,eu doar una.
Care e siguranta pt pozitiile dreapta + iluminare numar? De cat e , 7.5 sau 10 ? unsure.gif Multumesc anticipat!
Constructor
Salut,
Am ajuns si eu la acest pas in care trebuie sa scimb siguranta de la numar si pozitie dreapta.
Am scos bateria si desfacut tavita ei dar nu am scos-o pt ca o pot roti cat de cat ca sa pot scoate panoul de sigurante.
Ideea este ca nu pot scoate panoul de sigurante pt ca nu stiu cum este prins si nu gasesc acele clipsuri. Am desfacut acele suruburi torx de la capacul ce protejeaza panoul de sigurante, am desfacut si surubul de 10 din stanga jos dar nu mai stiu ce trebuie sa fac.
Am citit aici ca se scoate capacul de protectie de deasupra panoului de sigurante(cel prins cu 2 suruburi Torx). Am incercat si acest lucru dar nu stiu cum sa-l scot.
Ma poate ajuta cineva sa-mi explice ce trebuie facut in continuare..am ajuns la ulmul gard si nu-l mai pot sari biggrin.gif
Multumesc!
alex1988
Care este siguranta lampilorceata spate? Pentru keyless go este vreun releu?
skorpio_bog
lumina de ceata spate stanga este comandata direct de UCH.
alex1988
Pai ce ma sfaturiti in cazu asta?
cristian92
care ar fi din toate astea la un megane 2. an 2003, siguranta de la bord??? nu i-mi m-ai indica nimic bordul,turometru,cb .etc ,va rog frumos!!!
blnalexis
Salut danut81 ! Am si eu o intrebare la tine sau la oricine ma poate ajuta si pe mine: in schema cu panoul de sigurante pe care ai postat-o specifica, ca siguranta F3 este de la pornit/oprit motor, dar eu nu o identific pe panoul de sigurante. Sigurantele incep sa fie numerotate de la F5 (F3 si F4 nu exista). Problema mea la megane este ca nu porneste (adica nu invarte deloc motorul; se pune contactul si atat, nu invarte deloc; am verificat bateria si e ok;) stie cineva ce pot verifica sau ce pot face plz. Multumesc anticipat.
Hack
Verifica sigurantele de pe borna de + de pe baterie, daca alea sunt OK verifica, conexiunile demarorului, poate e un contact imperfect acolo.
19vik
QUOTE(blnalexis @ 14 Mar 2013, 20:41)
siguranta F3 este de la pornit/oprit motor, ... eu nu o identific pe panoul de sigurante. Sigurantele incep sa fie numerotate de la F5 (F3 si F4 nu exista).
*


Siguranta F3 e cea incercuita:
[attachmentid=1627875255]
mahomaho
am facut si eu greseala sa umblu cu surubelnita in soclul becului de la numarul de inmatriculare , evident cu pozitiile pornite si s-a ars siguranta . la o masina normala
inlocuirea sigurantelor este ceva foarte simplu dar nu si la megane 2.2
de 4 ani de cand avem masina nu s-a ars nici o siguranta , n-am stiut unde sa caut
pana la urma am gasit cutia de sigurante dar surpriza...siguranta de la pozitie plus
o gramada de alte sigurante sunt in alta parte mad.gif . noroc cu telefonul meu am cautat pe forum si am ramas cu gura cascata cand am citit ca trebuie sa scoti afara
bateria , suportul de baterie , calculatorul de injectie parca , si o groaza de alte cabluri etc . am schimbat mai multe chestii cu ajutorul forumului , dar aceasta siguranta mi s-a parut cel mai complicat de schimbat , schimbarea becurilor din bord
cu desfacerea bordului a fost floare la ureche langa aceasta siguranta..
in primul rand trebuie cheie torx profesional [ cu cheia mea nu am reusit ] la desfacerea suruburilor de la suportul de baterie , plus ca in tutorial nu scria clar cum
sa scoti afara cutia de sigurante , dupa jumatate de ora de incercari mi-am dat seama
ca trebuie sa apesi lateral de cutie sa iasa afara din locasul lui . cu toate ca am avut grija am reusit sa rup plasticul care tine mufa care intra in calculator [ l-am fixat cu un colier de plastic ] per total e jale de schimbat cine nu este pe jumate mecanic cu ceva scule bune mai bine sa se abtina , asta e parerea mea ...multumesc
skyline23
blnalexis ai reusit cumva sa iti rezolvi problema de pornire a masini?
si eu am aceeasi problema si sper sa o putem rezolva prin schimbarea sigurantei de pe pozitia 3 de 25A
Mihai.D.G.
Poti sa incerci o pornire "pe direct" a electromotorului. Astfel vezi daca e o problema a sigurantei sau o problema a electromotorului.
Sunt patit... sad.gif
skyline23
Multumesc pentru sugestie Mihai.D.G.

Am incercat sa dau suportu de la baterie jos ca sa ajung la sigurante si nu am reusit.. unul dintre surubele torx s-a mancat..
Imi puteti da va rog o idee cum sa procedez ca sa desfac surubul ala?
alex1988
Vad ca in schema de mai sus pentru luminile de pozitie drepata spate scrie ca e si regulator limitator viteza. Mie nu imi merg luminile de la numar si lampa pozitie dreapta. Este siguranta 7A si sa fie gresita schema, vad ca nici nu zice de luminile d ela numar

2 Jul 2013, 11:28:
Eu nu am acele 2 suruburi la cutia de la sigurante, si masina e din decembrie 2003, cum se scoate capacul sigurantelor in cazu asta?

2 Jul 2013, 11:41:
Asa e la mine cutia de sigurante

2 Jul 2013, 14:44:
Am desfacut acel capac, am schimbat siguranta fara a desface nimic altceva, panoul de sigurante era cu fata in sus, mai am o problema cu lampa ceata care nu merge, din cate am inteles aceasta este omandatqa de uch si nu are siguranta, Cand pornesc farurile sau proiectoarele se aude in uch un cloncanit ca si cum ar cupla releul, dar la lampa ceata nu se aude nimic. Ma puteti ajuta cu un sfat in cazul asta? Multumesc
rino
Poate fi din cauza sigurantelor problema urmatoare


Service si motor aprins in bord, fara alte mesaje, datorate senzorului ax came (missing tooth si value outside of range), motorul se comporta impecabil ?
mumus
la mine asta a disparut dupa inlocuirea senzorului si stergerea erorilor, ps, vezi daca ai curent pe firul senzorului.
kkyly
Salut pentru reglarea si incalzirea oglinzilor trebuie schimbata siguranta de la motor din masina am schimbat si tot nu merg megane 2 facelift 1.6 2007
al3xtd
salut, problema mare la megane-ul de 1.9dci biggrin.gif, dintr-un motiv banal (am pornit masina in marsarier fortat fara ambreiaj, a murit motorul in sec 2 si implicit a aparut problema radmasa.gif ) am ars siguranta de protectie din mijloc al bornei de + a bateriei (manifestari: nu imi mergeau decat avariile, inchiderea centralizata, ledul care lumineaza lacasul cartelei start/stop, becul butonului de avarii palpaia dinamic dar extrem de slab ca intensitate si in momentul in care vroiam sa pornesc motorul se auzea releul de cuplare/decuplare foarte slab in rest absolut nimc, nici bord nici claxon nimic nimic biggrin.gif ).... pana aici totul ok numai ca atunci cand am ajuns la un magazin din capitala mi-au dat una identica si la fel numai ca pe ea mai apare pe langa 32V si minunata caracteristica de 300A ... mentionez ca jucausul de 1.9 este modelul full din 2004 (scaune incalzite, clima, xenoane cu stropitori etc etc) credeti ca difera amperajul la acea siguranta in functie de dotarile (consumatorii) suplimentare?


va multumesc anticipat
19vik
Acea siguranta este pentru electromotor, difera amperajul doar dupa motorizare diesel sau benzina. Interesant ca ai pornit fara ambreiaj, cutia cuplata intr-o viteza... probabil ai defect contactorul de la ambreiaj sau de la cutie.
pepelutza
http://i1346.photobucket.com/albums/p700/v...zps1d75c3f9.png

Siguranta 314 (numerotata), in speta firul portocaliu este cea de la contact ?

http://www.auto-technique.fr/fiche-techniq...o-3-p1-312.html

Conform cu cele de mai sus este siguranta proiectoare ceata.
Ma intereseaza care ar fi cea de contact ?313 cumva ? Mersi
al3xtd
Exact asta nu m-au lamurit mecanicii de la renault... Au ridicat din umeri... Cum de a pornit? Si mai ales daca a pornit de ce a prajit siguranta de pe borna.. Anyway masina merge bine trebuie sa o duc la o verficare profi pe electric la mesteri adevarati nu la pacalicii din reprezentante
dny56
QUOTE(mimo @ 25 Jul 2011, 10:52)
Am sarit peste pasul service deoarece am ajuns prea tarziu si nu se incadrau in timpul de o ora jumatate pana la inchiderea programului.
Cu ajutorul informatiilor de pe forum stranse, am reusit sa schimb siguranta de la motor, cea de pozitie.
Duda la mine a fost ca nu mi se mai aprindea pozitia pe partea dreapta (fata-spate) si luminile de la numar.
Sa o luam cu inceputul :-) Pozele sunt preluate de pe forum, nu am avut timp sa fac si poze ieri cu operatiunile efectuate.
Pasul 1
- se deconecteaza bornele de la baterie (intai borna minus si apoi borna plus) si se scoate bateria afara
Pasul 2
- se desface tavita de la baterie (este prinsa in 3 suruburi torx)
Pasul 3
- se scot cele 3 mufe de la calculatorul de injectie si surubul care il tine prins de tavita de la baterie
- se scoate tavita din locas
Pasul 4
1. se desfac cele doua suruburi torx de la capacul unde sunt locate sigurantele si se extrage acel capac din locas
Pasul 5
1. se desface surubul din coltul stanga jos al placii de sigurante cu o tubulara de 10 (eu am reusit cu ajutor sa il desfac)
2. se scot cele doua mufe de deasupra placii
Pasul 6
- se extrage placa impreuna cu suportul in care este prinsa
- se declipseaza placa de sigurante de suport (clipsurile sunt situate in lateral)
- se scoate suportul si apoi se intoarce placa pentru a avea acces la sigurante
Pasul 7
- sigurantele pentru pozitii sunt primele 2 de 7.5 sau 10 la alte modele
- prima siguranta de 7.5 este pentru pozitie partea dreapta
- a doua siguranta de 7.5 este pentru pozitie partea stanga
- se schimba siguranta arsa
Pasul 8
- se remonteaza totul in sens invers
- la reconectarea bornelor bateriei se procedeaza invers (intai se conecteaza borna plus si apoi borna minus)

Operatiunea intradevar cu tot cu curatare de praf, demontare, montare si schimbare becuri pozitie si faza scurta a fost cam de 2 ore maxim.

Spor la julit maini :-)
*



Foarte bun tutorialul ! Felicitari , se întelege exact pas cu pas . Multa sanatate . Va ramane acest tutorial pentru mulți posesori de megane care pe viitor vor avea asemenea probleme .
supremeon
QUOTE(romeo3108ro @ 27 Jul 2011, 20:34)
ca sa ma bag si eu in seama:la 2.2 se pot diagnostica sigurantele direct din clip si nu e nevoie sa muncesti 1 ora degeaba
*



ce este si unde gasesc clip-ul ?
szavulyzsolt
Buna ziua!

As dori sa intreb daca stie cumva cineva ca pentru lumia de la numar inmatriculare (varianta Grandtour, combi, dar nu cred ca ar conta) este separat o siguranta sau este impreuna cu cele de pozitie fata+spate?
De vreo luna nu-mi arde lumia la nr. de inm. si stiu cu nu e problema cu becurile pt. ca deja le-am schimbat si tot nimic... Pozitia merge la masina si fata si spate.
Si din acest motiv intreb daca ar fi siguranta separata pentru asta, sau poate am eu ceva problema cu cablajul...?

Multumesc!
SorinSorin
Posibil sa ai intrerupt fire in acel manson de cauciuc de la haion
PMY
Salut, am si eu o problema, nu se mai activează cruise control, am schimbat spirala de la airbag, am schimbat contactorul de lângă reglarea farurilor, ambele contactoare de la pedala ambreiaj, verificat siguranțele din compartimentul motor si nimic. Țin sa menționez ca nu se aprinde martorul din bord când acționez butonul de lângă reglajul farurilor. Aveți vreo idee?
italianu50
Salutare ,

Am un renault megane 1.5 dci din 2003 iar acum cateva zile am avut un scurt la UPC . Eram in masina cu ea pornita , gata sa plec la drum cand deodata au inceput stergatoarele sa mearga fara sa le cuplez , am oprit masina , am pornit o din nou , la fel.
Am mai incercat inca o data schema dar nu a mai pornit(Sa faci acelasi lucru si sa te astepti la un rezultat diferit , Genius wacko.gif ),
Am desfacut capota si am decuplat bateria , mai exact borna -, pe cea + am lasat o conectata.

Am observat ca de la UPC iesea fum , l am demontat, si in partea de sus dreapta erau topite firele la conexiunea pph1.
Toate bune si frumoase , am cuplat iar bateria sa inchid masina si am dat comanda de alt UPC de la dezmembrari .

Mi a venit Piesa impreuna cu mufa rescpectiva cu firele deja conectate si iesite un pic afara cat sa refac legatura .
Am conectat si bateria si acum surpriza ,cand bag cartela , pe bord si la ceasuri nu imi este aprins nici un bec.
Am dat sa pornesc , se aude un clant micut pe sub volan dar numai atat , in rest nici o reactie.

1.Am verificat sigurantele de pe UPC , toate in regula .
2. Poate nu am legat eu firele bine dar macar trebuiau sa mai mearga cate ceva , un far , un claxon etc , cred
3. E posibil sa ramas fara baterie ? Inca nu am masurat o , astept pe cineva cu un aparat de masura .
4. UPC -ul acesta are ultima litera diferita in cod sau este stricat.


Daca mai aveti ceva solutii sau ce ar trebui sa mai verific pana ajung sa chem un electrician sau pe cineva cu testerul, problema e ca nici nu pot sa o pornesc sa ma duc ccu ea in service deci o sa gasesc mai greu pe cineva sa vina sa se uite . biggrin.gif
dangeorge007
la mine a fost schimbată cutia de viteze automata..cu aceasta ocazie a venit si kaput electromotor..am desfacut tavita bateriei deoarece era murdară si mi se parea ca este pusă prost la loc..treaba este ca nu mai stiu sa o montez la loc..am si rupt un bradut si am impresia ca de la calculator lipseste ceva , un element de protectie parca avea el, plus ca filtru de aer este parțial rupt, țeava care il leaga de aeratorul din fata este găurita..
daca are cineva un tutorial de montare tavita baterie..sa nu pomenesc de schimb cutie viteze automata sau electromotor..nu îndrăznesc sa cer asa ceva, chiar daca ar trebui sa existe pe un astfel de site..
andreyn
Salut,
szavulyzsolt, ai mai identificat cauza?
La fel se intampla si la mine. Si nu pare sa fie vreo siguranta anume de vina, le-am schimbat/testat pe rand ...


==========

Buna ziua!

As dori sa intreb daca stie cumva cineva ca pentru lumia de la numar inmatriculare (varianta Grandtour, combi, dar nu cred ca ar conta) este separat o siguranta sau este impreuna cu cele de pozitie fata+spate?
De vreo luna nu-mi arde lumia la nr. de inm. si stiu cu nu e problema cu becurile pt. ca deja le-am schimbat si tot nimic... Pozitia merge la masina si fata si spate.
Si din acest motiv intreb daca ar fi siguranta separata pentru asta, sau poate am eu ceva problema cu cablajul...?

Multumesc!
gabimilo1
salut,

daca restul becurilor de pozitie ale masinii merg e posibil sa fie fire intrerupte in burduful dintre hayon si caroserie (a scris @SorinSorin mai sus).

prima data verifica becurile si apoi daca vine plus si minus in duliile lor.

daca nu vine, posibil ce a scris colegul.
mnm
QUOTE(gabimilo1 @ 9 Jun 2020, 18:13)
.......intrerupte in burduful dintre hayon si caroserie (a scris @SorinSorin mai sus).

.......
*


Despre ce Megan este vorba ? Numerele de obicei sunt pe bumper-ul spate... nu pe hayon!
gabimilo1
unde are renault grandtour combi pozitionate lampile de la numar? Intreb deoarece eu am sandero,

am vazut ca a fost citat un coleg (@szavulyzsolt) care face referire la aceasta masina.

nu este tipul de masina din imagine?

Alta masina nu am vazut specificata in postul la care face referire @andreyn si nici in postul lui. Nu specifica nici el alta masina, de aceea am prespus ca este aceeasi.

daca eu am gresit cu raspunsul imi cer scuze....

poate raspunde pina la urma colegul @szavulyzsolt.

inca o data mii de scuze daca am indraznit prea mult!
mnm
QUOTE(mnm @ 9 Jun 2020, 22:48)
Despre ce Megan este vorba ? Numerele de obicei sunt pe bumper-ul spate... nu pe hayon!
*



@gabimilo1
RETRACTEZ :

Indiferent de pozitia lampilor de numar spate.....logic..... este aceiasi siguranta cu lampile de pozitie.

La burduful de cauciuc de la portbagaj/ hayon care izoleaza cablajul electric....de obicei cand se intrerupe un fir electic....fie nu mai poti deschide portbagajul ......fie nu se mai inchide....depinde de norocul posesorului de Renault Megane!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.