Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Renault 12 Gordini
Reno.ro - Forum Renault Romania > Oldtimers > Oldtimers > Restaurari
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17
danut 69-71
Salutare.

Desi am tot postat tot felul de comentarii la noua mea achizitie, acum imi dau seama ca de fapt nu am prezentat-o ca lumea!

Deci , dragi cititori si participanti la discutiile acestui forum ( si nu numai ) .

Acesta este un R12 Gordini fabricat in 1973. Dupa cum vedeti, masina este echipata pentru curse de circuit, si are un motor mare de 1605 cc, 185 cai ( urmand sa dovedesc cu acte , cand soseste masina ).

Practic, masina apartine mie si lui Remus Azoitei (remusro pe Dacia Club/Frantuzoaica ), amandoi suntem co-proprietari al acestei frumuseti. Deoarece masina a costat multi bani, am decis de comun acord sa intram in parteneriat , jumi-juma , am fost impreuna in Olanda, am luat masina si am decis sa o aducem la Suceava, ca aerul Bucovinei e mai curat decat poluarea din Londra . Probabil la un moment dat unul din noi o va lua de la celalalt, e numai chestie de timp si de lovele, dar vom vedea ce va mai fi .

Am citit si eu cu surprindere postarile diverse generate de aceasta masina pe 4tuning si in alte locuri, si nu poate decat sa ma pufneasca rasul cand parcurg comentarii si speculatii "experte" sau "binevoitoare" ale unora si altora.

Deocamdata masina e inca in Olanda si urmeaza sa fie pusa pe platforma spre Suceava in cel mai scurt timp. Pana atunci, se pare ca va trebui sa raman tot la pozele pe care le stie de acum toata lumea...

Sper ca aceste precizari incheie telenovela nascuta pe marginea acestei masini de exceptie. Si eu si Remus suntem ultra-bucurosi ca am pus mana pe asa ceva si suntem foarte mandri de ce avem. Masina e bestiala, un Gordini pur-sange, extrem de rapida si furioasa, cu multa personalitate .

Cu respect , Danut Crainiciuc si Remus Azoitei .



<span class='edit'>2 Jul 2011, 14:35:</span>
Si .
SorinCT
up.gif Foarte tare!
Ce planuri de viitor aveti cu ea? Cred ca un manifold de evacuare nou sau cel existent curatat si vopsit ar arata wub.gif
Mai are ici-colo niste urme de uzura, mai un fir desprins, putina mizerie, dar sunt sigur ca o sa lucrati cu pasiune lea ea.
Sa o stapaniti bucurosi, arata foarte bine.
cosmin_2300
QUOTE(danut 69-71 @ 2 Jul 2011, 13:33)
Dupa cum vedeti, masina este echipata pentru curse de circuit, si are un motor mare de 1605 cc, 185 cai ( urmand sa dovedesc cu acte , cand soseste masina ).
*


Mașina a avut motorul ăsta din fabrică?
danut 69-71
new

2 Jul 2011, 14:50:
@ Sorin Ct
Sunt cu 3 proiecte in derulare in momentul de fata . Cand ajunge Gordina acasa , o voi parca in garaj si pana nu termin ce am inceput , are sa beneficieze de un tratament Regesc .

@ Cosmin_2003

Nu vreau sa mint de motor ca-i echipare de fabrica sau nu ( pe acte este 1605 cmc ), dar in nici un caz de Renault 18 cum s-a discutat pe 4 T .
Tipul 844-12 este de Renault 17 Gordini , doar ca ala este pe injectie si asta-i pe carburatie ( difera chiuloasa ).
AmunDei
Faina rau jucaria. Dar am o curiozitate, poti s-o inscrii "street-legal" sau va ramane pt curse?
SiloS
Felicitari pentru achizitie!
Este grozava!
danut 69-71
QUOTE(AmunDei @ 2 Jul 2011, 14:59)
Faina rau jucaria. Dar am o curiozitate, poti s-o inscrii "street-legal" sau va ramane pt curse?
*


Din punct de vedere legal , se poate inscrie in circulatie ca si masina de curse-sport , i-am pregatit suportul si numarul ( inca nu suntem hotarati ).

@ SILoS ,

Multumesc frumos .
4x4
O lasi asa sau o modifici? (in sensul sa o faci sa arate ca un gordini clasic)
danut 69-71
QUOTE(cdadan @ 2 Jul 2011, 15:14)
Ce inseamna asta? Macar asa, ca ordin de marime.  unsure.gif
*



Valoarea ei nu se masoara in bani . E vorba de o placere si cum placerile nu sunt tocmai ieftine , nu voi comunica un pret nici macar estimativ . Se pot vedea diferite preturi pe site-uri de specialitate . Asa ca un exemplu , era unu in Franta cu 6.500 euro , fara motor si cutie .
QUOTE(4x4 @ 2 Jul 2011, 15:14)
O lasi asa sau o modifici? (in sensul sa o faci sa arate ca un gordini clasic)
*


Inca nu pot sa dau un raspuns concret . Am s-o scot la ceva curse asa cum e .
xjc0c0
Felicitari pentru achizitie!
danut 69-71
QUOTE(xjc0c0 @ 2 Jul 2011, 15:19)
Felicitari pentru achizitie!
*


Multumesc .
Va voi anunta cand ajunge masina si cine doreste este binevenit s-o vada live la Suceava .
AmunDei
Cand vine? Nu de alta, dar vineri care urmeaza sunt in Suceava radmasa.gif

(no joke, am drum acolo)
danut 69-71
QUOTE(AmunDei @ 2 Jul 2011, 16:42)
Cand vine? Nu de alta, dar vineri care urmeaza sunt in Suceava  radmasa.gif

(no joke, am drum acolo)
*


Am fost asigurat ca va fi la Suceava in cursul saptamanii viitoare ( intre 04-10 Iulie 2011 )
Ov
Nebunilor. Sa va traiasca jucaria!
danut 69-71
Ov , multumim frumos si ale voastre pe langa a noastre . grouphug.gif grouphug.gif sofer5.gif RO_flag.gif
Markos
îmi place wub.gif
DMP
Foarte tare!
E de admirat o asa de frumoasa pasiune! wub.gif
speedy82
Sa va traiasca jucaria si voi sa va bucurati sanatosi de ea coolspeak.gif
Bwwlan
Geniala chestie! Am tot respectul pentru oamenii ca voi, care au curajul de a-si implini visele, mai ales cand acestea sunt legate de masini vintage.
Succes cu proiectul si sa-i tineti progresul vizibil pe net smile.gif
cosmin_2300
QUOTE(danut 69-71 @ 2 Jul 2011, 13:44)
@ Cosmin_2003
Nu vreau sa mint de motor ca-i echipare de fabrica sau nu ( pe acte este 1605 cmc ), dar in nici un caz de Renault 18 cum s-a discutat pe 4 T .
*


Vezi că m-ai botezat icon_mrgreen.gif

Păi și ... dacă se strică ceva la motor, știi de unde și ce componente să iei?
Motorul are turbină sau compresor?
mariusscout
ceva in genul asta (ma refer la carburatoare) am avut si eu pe o Alfa Romeo 75...
tot respectul.
AR-18-MOS
Si ce planuri aveti cu masina? O restaurati pentru expo sau sportiv?
Ov
QUOTE(cosmin_2300 @ 2 Jul 2011, 18:12)
Motorul are turbină sau compresor?
*




nici, nici blush.gif

Caii aia (desi eu nu cred ca-s chiar atatia dar oricum sunt FOARTE apropiati de aia) sunt obtinuti dintr-un motor destept: pistoane, axa, carburatoare, admisie, evacuare. Nu uitati ca totusi gordina asta e preparata de raliu, nu e chiar o masina de strada ordinara icon_mrgreen.gif
bv-08-fgm
Mai conteaza?Important este faptu ca a ajuns pe maini bune si speram k asa va ramane mult timp.Felicitari si sa o vedem asa si peste ani si ani smile.gif.

Asteptam poze noi cand ajunge acasa smile.gif
danut 69-71
QUOTE(cosmin_2300 @ 2 Jul 2011, 19:12)
Vezi că m-ai botezat  icon_mrgreen.gif

Păi și ... dacă se strică ceva la motor, știi de unde și ce componente să iei?
Motorul are turbină sau compresor?
*


Scuze ( iti sunt dator cu un miel ) wink.gif
Daca se strica ceva pe la motor ( doamne fereste ) nu-i bai , doar lucrez in bransa . Piese sunt , lumea e mare .

QUOTE(mariusscout @ 2 Jul 2011, 19:15)
ceva in genul asta (ma refer la carburatoare) am avut si eu pe o Alfa Romeo 75...
tot respectul.
*


Gasim pe ebay .

QUOTE(AR-18-MOS @ 2 Jul 2011, 19:38)
Si ce planuri aveti cu masina? O restaurati pentru expo sau sportiv?
*


Discutam mai incolo . Am 8 masini de expozitie , asta are sa fie sport .
Multumesc tuturor de felicitari , este un proiect MARE la pretentiile mele ...
AR-18-MOS
Atunci voi astepta. Poate te voi putea ajuta. smile.gif
SiloS
QUOTE
Discutam mai incolo . Am 8 masini de expozitie , asta are sa fie sport

Ar fi si pacat sa alerge la maxim pe o proba de raliu.
O vad doar ca forelighter.

AR-18-MOS
La VTM sau rallysprint zic ca ar fi ok pentru debut.
SiloS
Ca masina de debutant? laugh.gif
AR-18-MOS
Pai daca n-a mai alergat pana acum, oricum va fi clasificat ca debutant.
SiloS
Privim in mod diferit masinile.
Eu o vad ca pe o piesa de colectie care merita protejata, care nu trebuie expusa riscurilor.
AR-18-MOS
Dar sa nu uitam motivul pentru care a fost conceputa! smile.gif
argon
A fost odata demult, acum daca vrei sa concurezi, iei un megan sport, un logan preparat in cel mai rau caz, nu piesa de colectie.
nalodaniel
te rog sa anunti cand ajunge, vin si eu la cascat gura! icon_mrgreen.gif

si daca pot ajuta cu ceva, o sa fiu mai mult decat fericit blush.gif
Kruger
Am si eu o intrebare - motorul e turbo ? Altfel nu imi dau seama cum poate scoate 185 de cai din cilindreea asta. Cate valve are, si la ce turatie scoate puterea aia ?
cosmin_2300
QUOTE(cosmin_2300 @ 2 Jul 2011, 18:12)
Motorul are turbină sau compresor?
*




QUOTE(Ov @ 2 Jul 2011, 19:46)
nici, nici  blush.gif

Caii aia (desi eu nu cred ca-s chiar atatia dar oricum sunt FOARTE apropiati de aia) sunt obtinuti dintr-un motor destept: pistoane, axa, carburatoare, admisie, evacuare. Nu uitati ca totusi gordina asta e preparata de raliu, nu e chiar o masina de strada ordinara  icon_mrgreen.gif
*


Kruger
Versiunea stoc producea 125 de cai. Din carburatie clasica si 4 pistoane nu o vei duce in 185 de cai niciodata.
dacia_gpg
D-le Dan felicitarile mele pentru aceasta achizitie extraordinara!
Ma bucur ca a ajuns si un exemplar in Moldova la Suceava!Probabil voi fi primul din provincie care va dori sa vada acest exemplar.
Se pot obtine foarte multi cai si dintr-un motor aspirat.Ca idee ar fi forma speciala a pistoanelor si acea axa"vrajita" cum a fost denumita la vremea respectiva!
mariusscout
QUOTE(danut 69-71 @ 2 Jul 2011, 20:05)

Gasim pe ebay .

*


radmasa.gif nu era o oferta, doar mi-am amintit de Alfa cand am vazut poza cu motorul
Kruger
Vorbiti de axa speciala si forma pistoanelor de parca ar fi ceva dumnezeiesc. In ce consta practic acest motor miraculos, de alte firme cu renume nu au reusit sa faca ? Iertati-mi ignoranta,
argon
Daca nu a reusit bmw crezi ca nu se poate? tongue.gif R17 gordini avea vreo 108 cai, R12 gordini 125, daca ei vor sa aiba 185, si se simt mai bine stiind asta, ce te bagi.
Kruger
Vorbesti drept argoane.
dacia_gpg
QUOTE(Kruger @ 2 Jul 2011, 22:33)
Vorbiti de axa speciala si forma pistoanelor de parca ar fi ceva dumnezeiesc. In ce consta practic acest motor miraculos, de alte firme cu renume nu au reusit sa faca ? Iertati-mi ignoranta,
*


Sa stii ca acea axa era "tare" la vremea respectiva! Vorbesc de 1973 .Ca au mai reusit si alte firme asta nu contest.Este totusi un motor de competitie unde conteaza doar performantele in detrimentul fiabilitatii si costului in exploatare.Acest motor are un consum de 20l-25/100 km!Piesele de interior sunt usurate la maxim si face probabil 8-10.000 ture.Renault 17 Gordini a fost dus in 220 CH SAE(a nu se confunda DIN cu SAE).Sunt multe de zis.....!
SiloS
QUOTE
Vorbiti de axa speciala si forma pistoanelor de parca ar fi ceva dumnezeiesc. In ce consta practic acest motor miraculos, de alte firme cu renume nu au reusit sa faca ?

Au reusit sa faca, dar caii sunt la fel de durabili la fel ca cei de BMW. smile.gif
danut 69-71
QUOTE(SiloS @ 2 Jul 2011, 21:15)
Ar fi si pacat sa alerge la maxim pe o proba de raliu.
O vad doar ca forelighter.
*


Subscriu

QUOTE(AR-18-MOS @ 2 Jul 2011, 21:17)
La VTM sau rallysprint zic ca ar fi ok pentru debut.
*



Rallysprint
QUOTE(SiloS @ 2 Jul 2011, 21:20)
Ca masina de debutant? laugh.gif
*


Exact , debutant , reminescentele exista .
remusro
Masina are 1605 cc si 115KW in acte. trophy.gif
P-A-C-O
QUOTE(danut 69-71 @ 2 Jul 2011, 13:33)
am fost impreuna in Olanda, am luat masina si am decis sa o aducem la Suceava


ati verificat compresia la masina cand ati batut palma cu "van der"?
cdadan
QUOTE(remusro @ 3 Jul 2011, 11:38)
Masina are 1605 cc si 115KW in acte. trophy.gif
*


Asta inseamana 156 cai. Ne apropiem, usor, de realitate.
vallyyy
QUOTE(Logan_Stepway @ 3 Jul 2011, 10:44)
ati verificat compresia la masina cand ati batut palma cu "van der"?
*



Mai daca danut era vreun amator mai ziceam,dar eu am incredere ca stie ce face,mi s-a parut un om tipicar care stie foarte bine in ce se baga,a facut masini din praf de rugina
danut 69-71
QUOTE(cdadan @ 3 Jul 2011, 12:54)
Asta inseamana 156 cai. Ne apropiem, usor, de realitate.
*


Este de 158,70 ( 160 cp , dupa calculele mele ).
Daca mai are si chiuloasa comprimata , supape si evacuarea modificata , sau adunat 185 asa pe nerasuflate .

Trebuia sa merg cu un atelier mobil dupa mine sa verific masina de-a fira-n par ( dupa unii ).
Stiti cum , este o vorba : Mers , vazut , placut , testat si plecat .
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.