danut 69-71
2 Jul 2011, 12:33
Salutare.
Desi am tot postat tot felul de comentarii la noua mea achizitie, acum imi dau seama ca de fapt nu am prezentat-o ca lumea!
Deci , dragi cititori si participanti la discutiile acestui forum ( si nu numai ) .
Acesta este un R12 Gordini fabricat in 1973. Dupa cum vedeti, masina este echipata pentru curse de circuit, si are un motor mare de 1605 cc, 185 cai ( urmand sa dovedesc cu acte , cand soseste masina ).
Practic, masina apartine mie si lui Remus Azoitei (remusro pe Dacia Club/Frantuzoaica ), amandoi suntem co-proprietari al acestei frumuseti. Deoarece masina a costat multi bani, am decis de comun acord sa intram in parteneriat , jumi-juma , am fost impreuna in Olanda, am luat masina si am decis sa o aducem la Suceava, ca aerul Bucovinei e mai curat decat poluarea din Londra . Probabil la un moment dat unul din noi o va lua de la celalalt, e numai chestie de timp si de lovele, dar vom vedea ce va mai fi .
Am citit si eu cu surprindere postarile diverse generate de aceasta masina pe 4tuning si in alte locuri, si nu poate decat sa ma pufneasca rasul cand parcurg comentarii si speculatii "experte" sau "binevoitoare" ale unora si altora.
Deocamdata masina e inca in Olanda si urmeaza sa fie pusa pe platforma spre Suceava in cel mai scurt timp. Pana atunci, se pare ca va trebui sa raman tot la pozele pe care le stie de acum toata lumea...
Sper ca aceste precizari incheie telenovela nascuta pe marginea acestei masini de exceptie. Si eu si Remus suntem ultra-bucurosi ca am pus mana pe asa ceva si suntem foarte mandri de ce avem. Masina e bestiala, un Gordini pur-sange, extrem de rapida si furioasa, cu multa personalitate .
Cu respect , Danut Crainiciuc si Remus Azoitei .
<span class='edit'>2 Jul 2011, 14:35:</span>
Si .
SorinCT
2 Jul 2011, 12:42
Foarte tare!
Ce planuri de viitor aveti cu ea? Cred ca un manifold de evacuare nou sau cel existent curatat si vopsit ar arata
Mai are ici-colo niste urme de uzura, mai un fir desprins, putina mizerie, dar sunt sigur ca o sa lucrati cu pasiune lea ea.
Sa o stapaniti bucurosi, arata foarte bine.
cosmin_2300
2 Jul 2011, 12:43
QUOTE(danut 69-71 @ 2 Jul 2011, 13:33)
Dupa cum vedeti, masina este echipata pentru curse de circuit, si are un motor mare de 1605 cc, 185 cai ( urmand sa dovedesc cu acte , cand soseste masina ).
Mașina a avut motorul ăsta din fabrică?
danut 69-71
2 Jul 2011, 12:44
new
2 Jul 2011, 14:50:
@ Sorin Ct
Sunt cu 3 proiecte in derulare in momentul de fata . Cand ajunge Gordina acasa , o voi parca in garaj si pana nu termin ce am inceput , are sa beneficieze de un tratament Regesc .
@ Cosmin_2003
Nu vreau sa mint de motor ca-i echipare de fabrica sau nu ( pe acte este 1605 cmc ), dar in nici un caz de Renault 18 cum s-a discutat pe 4 T .
Tipul 844-12 este de Renault 17 Gordini , doar ca ala este pe injectie si asta-i pe carburatie ( difera chiuloasa ).
AmunDei
2 Jul 2011, 12:59
Faina rau jucaria. Dar am o curiozitate, poti s-o inscrii "street-legal" sau va ramane pt curse?
Felicitari pentru achizitie!
Este grozava!
danut 69-71
2 Jul 2011, 13:03
QUOTE(AmunDei @ 2 Jul 2011, 14:59)
Faina rau jucaria. Dar am o curiozitate, poti s-o inscrii "street-legal" sau va ramane pt curse?
Din punct de vedere legal , se poate inscrie in circulatie ca si masina de curse-sport , i-am pregatit suportul si numarul ( inca nu suntem hotarati ).
@ SILoS ,
Multumesc frumos .
O lasi asa sau o modifici? (in sensul sa o faci sa arate ca un gordini clasic)
danut 69-71
2 Jul 2011, 13:18
QUOTE(cdadan @ 2 Jul 2011, 15:14)
Ce inseamna asta? Macar asa, ca ordin de marime.
Valoarea ei nu se masoara in bani . E vorba de o placere si cum placerile nu sunt tocmai ieftine , nu voi comunica un pret nici macar estimativ . Se pot vedea diferite preturi pe site-uri de specialitate . Asa ca un exemplu , era unu in Franta cu 6.500 euro , fara motor si cutie .
QUOTE(4x4 @ 2 Jul 2011, 15:14)
O lasi asa sau o modifici? (in sensul sa o faci sa arate ca un gordini clasic)
Inca nu pot sa dau un raspuns concret . Am s-o scot la ceva curse asa cum e .
Felicitari pentru achizitie!
danut 69-71
2 Jul 2011, 13:23
QUOTE(xjc0c0 @ 2 Jul 2011, 15:19)
Felicitari pentru achizitie!
Multumesc .
Va voi anunta cand ajunge masina si cine doreste este binevenit s-o vada live la Suceava .
AmunDei
2 Jul 2011, 14:42
Cand vine? Nu de alta, dar vineri care urmeaza sunt in Suceava
(no joke, am drum acolo)
danut 69-71
2 Jul 2011, 14:45
QUOTE(AmunDei @ 2 Jul 2011, 16:42)
Cand vine? Nu de alta, dar vineri care urmeaza sunt in Suceava
(no joke, am drum acolo)
Am fost asigurat ca va fi la Suceava in cursul saptamanii viitoare ( intre 04-10 Iulie 2011 )
Nebunilor. Sa va traiasca jucaria!
danut 69-71
2 Jul 2011, 15:30
îmi place
Foarte tare!
E de admirat o asa de frumoasa pasiune!
speedy82
2 Jul 2011, 16:56
Sa va traiasca jucaria si voi sa va bucurati sanatosi de ea
Geniala chestie! Am tot respectul pentru oamenii ca voi, care au curajul de a-si implini visele, mai ales cand acestea sunt legate de masini vintage.
Succes cu proiectul si sa-i tineti progresul vizibil pe net
cosmin_2300
2 Jul 2011, 17:12
QUOTE(danut 69-71 @ 2 Jul 2011, 13:44)
@ Cosmin_2003
Nu vreau sa mint de motor ca-i echipare de fabrica sau nu ( pe acte este 1605 cmc ), dar in nici un caz de Renault 18 cum s-a discutat pe 4 T .
Vezi că m-ai botezat
Păi și ... dacă se strică ceva la motor, știi de unde și ce componente să iei?
Motorul are turbină sau compresor?
mariusscout
2 Jul 2011, 17:15
ceva in genul asta (ma refer la carburatoare) am avut si eu pe o Alfa Romeo 75...
tot respectul.
AR-18-MOS
2 Jul 2011, 17:38
Si ce planuri aveti cu masina? O restaurati pentru expo sau sportiv?
QUOTE(cosmin_2300 @ 2 Jul 2011, 18:12)
Motorul are turbină sau compresor?
nici, nici
Caii aia (desi eu nu cred ca-s chiar atatia dar oricum sunt FOARTE apropiati de aia) sunt obtinuti dintr-un motor destept: pistoane, axa, carburatoare, admisie, evacuare. Nu uitati ca totusi gordina asta e preparata de raliu, nu e chiar o masina de strada ordinara
bv-08-fgm
2 Jul 2011, 18:57
Mai conteaza?Important este faptu ca a ajuns pe maini bune si speram k asa va ramane mult timp.Felicitari si sa o vedem asa si peste ani si ani
.
Asteptam poze noi cand ajunge acasa
danut 69-71
2 Jul 2011, 19:05
QUOTE(cosmin_2300 @ 2 Jul 2011, 19:12)
Vezi că m-ai botezat
Păi și ... dacă se strică ceva la motor, știi de unde și ce componente să iei?
Motorul are turbină sau compresor?
Scuze ( iti sunt dator cu un miel )
Daca se strica ceva pe la motor ( doamne fereste ) nu-i bai , doar lucrez in bransa . Piese sunt , lumea e mare .
QUOTE(mariusscout @ 2 Jul 2011, 19:15)
ceva in genul asta (ma refer la carburatoare) am avut si eu pe o Alfa Romeo 75...
tot respectul.
Gasim pe ebay .
QUOTE(AR-18-MOS @ 2 Jul 2011, 19:38)
Si ce planuri aveti cu masina? O restaurati pentru expo sau sportiv?
Discutam mai incolo . Am 8 masini de expozitie , asta are sa fie sport .
Multumesc tuturor de felicitari , este un proiect MARE la pretentiile mele ...
AR-18-MOS
2 Jul 2011, 19:13
Atunci voi astepta. Poate te voi putea ajuta.
QUOTE
Discutam mai incolo . Am 8 masini de expozitie , asta are sa fie sport
Ar fi si pacat sa alerge la maxim pe o proba de raliu.
O vad doar ca forelighter.
AR-18-MOS
2 Jul 2011, 19:17
La VTM sau rallysprint zic ca ar fi ok pentru debut.
Ca masina de debutant?
AR-18-MOS
2 Jul 2011, 19:20
Pai daca n-a mai alergat pana acum, oricum va fi clasificat ca debutant.
Privim in mod diferit masinile.
Eu o vad ca pe o piesa de colectie care merita protejata, care nu trebuie expusa riscurilor.
AR-18-MOS
2 Jul 2011, 19:33
Dar sa nu uitam motivul pentru care a fost conceputa!
A fost odata demult, acum daca vrei sa concurezi, iei un megan sport, un logan preparat in cel mai rau caz, nu piesa de colectie.
nalodaniel
2 Jul 2011, 19:53
te rog sa anunti cand ajunge, vin si eu la cascat gura!
si daca pot ajuta cu ceva, o sa fiu mai mult decat fericit
Am si eu o intrebare - motorul e turbo ? Altfel nu imi dau seama cum poate scoate 185 de cai din cilindreea asta. Cate valve are, si la ce turatie scoate puterea aia ?
cosmin_2300
2 Jul 2011, 20:59
QUOTE(cosmin_2300 @ 2 Jul 2011, 18:12)
Motorul are turbină sau compresor?
QUOTE(Ov @ 2 Jul 2011, 19:46)
nici, nici
Caii aia (desi eu nu cred ca-s chiar atatia dar oricum sunt FOARTE apropiati de aia) sunt obtinuti dintr-un motor destept: pistoane, axa, carburatoare, admisie, evacuare. Nu uitati ca totusi gordina asta e preparata de raliu, nu e chiar o masina de strada ordinara
Versiunea stoc producea 125 de cai. Din carburatie clasica si 4 pistoane nu o vei duce in 185 de cai niciodata.
dacia_gpg
2 Jul 2011, 21:20
D-le Dan felicitarile mele pentru aceasta achizitie extraordinara!
Ma bucur ca a ajuns si un exemplar in Moldova la Suceava!Probabil voi fi primul din provincie care va dori sa vada acest exemplar.
Se pot obtine foarte multi cai si dintr-un motor aspirat.Ca idee ar fi forma speciala a pistoanelor si acea axa"vrajita" cum a fost denumita la vremea respectiva!
mariusscout
2 Jul 2011, 21:22
QUOTE(danut 69-71 @ 2 Jul 2011, 20:05)
nu era o oferta, doar mi-am amintit de Alfa cand am vazut poza cu motorul
Vorbiti de axa speciala si forma pistoanelor de parca ar fi ceva dumnezeiesc. In ce consta practic acest motor miraculos, de alte firme cu renume nu au reusit sa faca ? Iertati-mi ignoranta,
Daca nu a reusit bmw crezi ca nu se poate?
R17 gordini avea vreo 108 cai, R12 gordini 125, daca ei vor sa aiba 185, si se simt mai bine stiind asta, ce te bagi.
dacia_gpg
2 Jul 2011, 21:52
QUOTE(Kruger @ 2 Jul 2011, 22:33)
Vorbiti de axa speciala si forma pistoanelor de parca ar fi ceva dumnezeiesc. In ce consta practic acest motor miraculos, de alte firme cu renume nu au reusit sa faca ? Iertati-mi ignoranta,
Sa stii ca acea axa era "tare" la vremea respectiva! Vorbesc de 1973 .Ca au mai reusit si alte firme asta nu contest.Este totusi un motor de competitie unde conteaza doar performantele in detrimentul fiabilitatii si costului in exploatare.Acest motor are un consum de 20l-25/100 km!Piesele de interior sunt usurate la maxim si face probabil 8-10.000 ture.Renault 17 Gordini a fost dus in 220 CH SAE(a nu se confunda DIN cu SAE).Sunt multe de zis.....!
QUOTE
Vorbiti de axa speciala si forma pistoanelor de parca ar fi ceva dumnezeiesc. In ce consta practic acest motor miraculos, de alte firme cu renume nu au reusit sa faca ?
Au reusit sa faca, dar caii sunt la fel de durabili la fel ca cei de BMW.
danut 69-71
3 Jul 2011, 04:10
QUOTE(SiloS @ 2 Jul 2011, 21:15)
Ar fi si pacat sa alerge la maxim pe o proba de raliu.
O vad doar ca forelighter.
Subscriu
QUOTE(AR-18-MOS @ 2 Jul 2011, 21:17)
La VTM sau rallysprint zic ca ar fi ok pentru debut.
Rallysprint
QUOTE(SiloS @ 2 Jul 2011, 21:20)
Ca masina de debutant?
Exact , debutant , reminescentele exista .
remusro
3 Jul 2011, 10:38
Masina are 1605 cc si 115KW in acte.
P-A-C-O
3 Jul 2011, 10:44
QUOTE(danut 69-71 @ 2 Jul 2011, 13:33)
am fost impreuna in Olanda, am luat masina si am decis sa o aducem la Suceava
ati verificat compresia la masina cand ati batut palma cu "van der"?
QUOTE(remusro @ 3 Jul 2011, 11:38)
Masina are 1605 cc si 115KW in acte.
Asta inseamana 156 cai. Ne apropiem, usor, de realitate.
vallyyy
3 Jul 2011, 10:56
QUOTE(Logan_Stepway @ 3 Jul 2011, 10:44)
ati verificat compresia la masina cand ati batut palma cu "van der"?
Mai daca danut era vreun amator mai ziceam,dar eu am incredere ca stie ce face,mi s-a parut un om tipicar care stie foarte bine in ce se baga,a facut masini din praf de rugina
danut 69-71
3 Jul 2011, 13:06
QUOTE(cdadan @ 3 Jul 2011, 12:54)
Asta inseamana 156 cai. Ne apropiem, usor, de realitate.
Este de 158,70 ( 160 cp , dupa calculele mele ).
Daca mai are si chiuloasa comprimata , supape si evacuarea modificata , sau adunat 185 asa pe nerasuflate .
Trebuia sa merg cu un atelier mobil dupa mine sa verific masina de-a fira-n par ( dupa unii ).
Stiti cum , este o vorba : Mers , vazut , placut , testat si plecat .
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.