Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme functionare clima
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Fluence
Pages: 1, 2, 3
dragos01
Salut,

Am intampinat o problema legata de functionarea climei pe durata deplasarii catre Grecia, atat la dus cat si la intors.
La plecare am setat temperatura in jurul lui 22 de grade si treptat ce afara gradele cresteau am cobrat si eu temperatura la AC.
Dupa aproximativ 11 ore de functionare non-stop, era ora 17 si ma afllam pe centura din Salonik nu a mai functionat, baga doar un aer caldut ca de aeroterma. Am continuat drumul pana la destinatie inca o ora mai mult cu geamurile deschise.
A doua zi intr-o deplasare prin imprejurimi totul era ok, clima functiona perfect.
La intoarcere m-am gandit sa o exploatez mai rational si am mentinut temperatura la 22,5 regland doar intensitatea. A aparut acelasi fenomen dupa tot cam 11 ore, de la Giurgiu din nou baga doar aer caldut insa si-a revenit pe autostrada catre Pitesti.

Intrebarea mea este daca acest fenomen este normal legat de exploatarea indelungata sau trebuie sa programez o verificarela service, insa asa cum banuiti acum clima functioneaza ok.

EndlessOne
Si eu am patit-o la o alta masina; cred ca-i vorba de o "revizie" automata a compresorului. Banuiesc ca principiul de functionare e ca la cel de apartament, care fie iarna fie vara, cand considera isi ia o pauza.
La masina faza nasoala e ca te lasa balta fara avertizare si nu prea-i comod tranzitul de la 20' la 30 si ceva de grade de afara.
BannedHost
Sau senzorul a citit ca temp de afara e scazuta si a inceput sa bage aer cald ?
DFA
Compresorul AC ar putea să aibă diverse protecții, de presiune, de temperatură, sau chiar de timp maxim de funcționare fără oprire, care să intre în funcție la un moment dat.
dragos01
temperatura afara nu era scazuta din pacate, afisajul indica 31 de grade
onlyone
eu zic sa mergi totusi la service.
nu m-ar mira totusi sa iti zica deja clasicul "asa face toate domne"
incearca si sa suni la hotline renault si sa intrebi daca e normal, inainte de a merge in service. parerea mea e ca un ac care poate functiona continuu 10 ore poate functiona si 20 sau mai multe ore, dar poate ma insel.
adytym
am patit aceasi problema si cu un A6 exact aceasi problema dupa un drum mai lung de vreo 3-4 ore, a inceput dintr-o data sa bage aer cald, iar dupa ceva vreme si-a revenit, probabil exista o protectie ceva de supraincalzire a compresorului.
Sandue
Salut, cat de des va face voua figura asta ?? la mine situatia e mult mai grava .. AC-ul se opreste cam la 20-30 km. In 2010 dupa ce am alergat prin 4 service-uri toata vara fara AC, dupa o reclamatie la OPC mi-au inlocuit motorasul de habitaclu(aeroterma) ..doar sa nu zica ca n-au inlocuit si ei ceva. Vara lui 2011 aceiasi problema doar ca acum la AMG Renault mi-au gasit rezistenta GMV.
Sper ca asta sa fie prbl si sa scap odata ca ma termina psihic mad.gif
drag0s_tgv
si eu zic sa mergi la service.....eu asa am facut...dar la mine baga aer rece decat pe partea pasagerului...la sofer aer caldut
problema a fost rezolvata intr-un final cu schimbarea unei conducte de de la instalatia de AC

a durat 3 saptamani pana a venit conducta....dar intre timp mi-au facut ei ceva pe acolo sa mearga temporar
cata_lag2.2
La Fluence-ul din familie (1,6 16V) am observat ca, compresorul functioneaza intermitent, lucru care se simte si la mersul masinii (turatia motorului chiar si larelanti). A mai observat cineva asta?
mariusd4
Da, asa face la toate si normal sa nu mearga intr-una, nici compresorul de la aerul casnic nu merge continuu. Stima
tatimeu
intreb si eu caci nu cunosc. Exista radiator si ventilator separat pentru AC? Eu intreb pentru simplu motiv ca eu sesizez pornirea AC-ului doar atunci cand pornesc masina (zbomot in interior si aer - mult aer) turatia motorului e sesizabila (poate eu nu sunt atent in rest) doar in momentul imediat urmator pornirii motorului (crestere de turatie urmata ulterior dupa cateva secunde de scadere la turatia normala de 850 sau cat e ea). In schimb din cand in cand si asta doar din exteriorul masinii se aude - puternic functionarea AC-ului. Acel sunet vine de la functionarea compresorului sau de la eventualul ventilator. Acum imi aduc aminte ca zgomotul este identic cu cel de la dacie (1300) facut de ventilator care mai functiona si dupa oprirea motorului (care era destul de cald si necesita racire si dupa oprire).
Zgomotul de care fac vorbire este intermitent, dureaza cateva secunde (30?) dupa care se opreste si reporneste dupa un interval de 2-3 minute (timpi estimati)
mariusd4
Zgomotul puternic este dat de electroventilator care are 2 trepte, cand se aude cel mai tare pleaca pe treapta 2. Da exista radiator separat, ventilator nu, este unul singur. Motorul este normal sa porneasca cu o turatie mai mare iar apoi sa revina, acest lucru il face electrosocul, stim asta de la dacia 1300 unde era manual si trebuia actionat manual, turatia motorului creste daca compresorul de aer functioneaza, daca nu s-ar tura ti s-ar opri motorul.
Electroventilatorul functioneaza atat cat sa scada temperatura apei sub un anumit nivel, procesul asta fiind variabil de la caz la caz. Stima
Mausa
QUOTE(cata_lag2.2 @ 1 Sep 2011, 22:45)
La Fluence-ul din familie (1,6 16V) am observat ca, compresorul functioneaza intermitent, lucru care se simte si la mersul masinii (turatia motorului chiar si larelanti). A mai observat cineva asta?
*




Da si la mine e tot intermitent si mi se parea ciudat ca se opreste din minut in minut, plus ca pufaie la prima pornire sau dupa ce a stat mai mult masina.
Am semnalizat problema la service de 2 ori, initial faza cu intermitentul mi s-a spus ca este normal atata timp cat raceste nu e prb, apoi la faza cu pufaiala mi-au facut niste teste, au verificat presiunea si freon si mi-au spus ca nu e nici o problema, eu sper ca daca va fi o problema macar sa crape in cei 4 ani de garantie pe care ii mai am smile.gif
cata_lag2.2
QUOTE(mariusd4 @ 2 Sep 2011, 07:39)
Da, asa face la toate si normal sa nu mearga intr-una, nici compresorul de la aerul casnic nu merge continuu. Stima
*



Mi separe ciudat sa cupleze/decupleze la fiecare 4-5 secunde.
tatimeu
QUOTE(mariusd4 @ 2 Sep 2011, 08:24)
Zgomotul puternic este dat de electroventilator care are 2 trepte, cand se aude cel mai tare pleaca pe treapta 2. Da exista radiator separat, ventilator nu, este unul singur. Motorul este normal sa porneasca cu o turatie mai mare iar apoi sa revina, acest lucru il face electrosocul, stim asta de la dacia 1300 unde era manual si trebuia actionat manual, turatia motorului creste daca compresorul de aer functioneaza, daca nu s-ar tura ti s-ar opri motorul.
Electroventilatorul functioneaza atat cat sa scada temperatura apei sub un anumit nivel, procesul asta fiind variabil de la caz la caz. Stima
*



marius electroventilatorul care zici tu functioneaza ca sa scada temperatura apei, e normal si stiam si eu acest lucru, are totusi legatura cu AC-ul? Te intreb caci sunetul respectiv se manifesta doar daca e AC-ul pornit, in rest nu se manifesta. El se manifesta si daca motorul e rece, pornesc motorul (AC-ul e cuplat tot timpul) si dupa 1-2 secunde porneste AC-ul. Ei in acel moment daca esti in afara masinii se aude acel (zgomotul produs de palele unui ventilator si motoras care invarte acele pale- exprimare care sper sa faca inteles acel zgomot). Daca AC-ul e oprit (circuli mai mult timp cu el oprit la pornirea masinii si AC-ul e oprit si nu porneste decat daca ii dai tu comanda) acel sunet nu e prezent.
Scuze daca nu m-am facut bine inteles. Nu e o problema pentru mine dar eram curios, in prima faza am pus sunetul pe seama compresorului de AC dar acesta nu cred ca face asa un zgomot - poate mai bine zic un zgomot ca de motor turat la 1500?
mariusd4
Daca totusi baga rece in parametri normali eu zic sa nu-ti faci probleme. Stima

2 Sep 2011, 12:48:
Porneste masina si verifica ventilatorul, daca porneste nu e ok, sa nu fie termocupla de vina, dar totusi compara cu un model ca al tau, ai aer automat sau manual. Stima
tatimeu
automat din acela bizonic cica.
Ventilatorul merge caci in doi ani de functionare indiferent de regimul de mers baba-baba-mos-alonso-tatimeu acul (gradatia) de la apa nu a trecut niciodata de ora 9 (jumatate).
Adica stai ca acum recitind am inteles - sa porneasca ventilatorul odata cu pornirea motorului. Habar nu am cum sa vad caci nu se vede nimic uitandu-ma la motor.
sunt afon rau poate asta-i si motivul pentru care masina nu imi face probleme - sau cred eu asta biggrin.gif
Stima
marius140872
am o intrebare....cat de rece face sau ar trebui sa faca AC-ul pe Fluence si cat de repede ?? am AC manual si la 38 grade cat a fost ultima vreme, abia dupa 3-4 minute se simte racoare in masina iar aerul nu este extraordinar de rece.

intreb pt ca la ex Mondeo-ul meu baga rece dupa 20 sec si trebuia sa il combin cu cald caci nu se putea circula cu el la rece maxim.....pe cand la Fluence ...circul linistit cu el fara sa imi fie frig
onlyone
da si la noi la fel face, cred ca compresorul este subdimensionat pentru a nu influenta consumul prea mult. cand e super cald afara si masina incinsa de la soare baga mai greu, eu de obicei il trec pe recirculare si parca e mai bine.
cert e ca se simte ca ia foarte putin din puterea motorului cand e cuplat, de asta cred eu ca e mai mititel
bhadorya
nu stiu cum e la AC manual dar la AC automat cand apas pe FAST baga foarte rece,mult mai rece decat la Fiesta din 2011 a sotiei cu AC manual.
Mausa
Si la mine, AC manual, e cam slabut cand e foarte cald afara si soare, insa raceste pe recirculare mai bine, pe langa faptul ca fasaie si huruie putin la pornire, si compresorul merge intermitent (se opreste si porneste la 30 de secunde). Anul trecut mi-au zis la service dupa nu stiu ce teste ca e normal si ca atata timp cat raceste nu am de ce sa imi fac probleme. Eu tot am ramas cu un pitic pe creier, ca parca la alte masini ingheti cand dai drumul la aer.
suirad
A rezolvat cineva cu functionarea intermitente a climei? sau asa functioneaza ea in mod normal?
suirad
Nu si-a rezolvat nimeni problema, sau e mort topic-ul?
espacern
Clima sau compresorul functioneaza cu intermitenta?
Ca la compresor este normal sa se decupleze din timp in timp cand creste presiunea.....daca raceste bine!

@+
suirad
e vorba de compresor, asa cum si celorlalti dinnaintea meali se intampla. Nu cred ca e normal sa cuppleze si sa decupleze in acelasi interval de timp (de pana intr-un minut)de fiecare data.Tie ti se intampla asa ceva?
mariusd4
Omule, iti face rece sau nu ?
suirad
Normal ca se opreste din dat aer rece, dar pentru ca intreruperea dureaza 10-15 sec, timp insuficient sa vina aerul cald, din p d v al confortului deranjeaza putin, insa din p d v al functionarii motorului e simt acele socuri ale cuplarii repetitive ale compresorulu. Daca tu ma-ntrebi doar daca baga aer rece sau nu, deduc ca nu ai problema sau nu sesizezi fenomenul. Si pentru a ma face inca o data inteles, caci nu mai discut degeaba subiectul, vroiam sa stiu daca cei care au descris fenomenul corect( e vorba de posturile de dinaintea celui deschis de mine) au rezolvat problema sau au aflat ca asa functioneaza in mod normal echipamentul, si in cazul asta ...asta e.
mariusd4
Ti-a explicat coegul espacern mai sus fenomenul, oprirea compresorului este normala . Nu este normal sa bage aer cald in intervalul de timp cat acesta nu functioneaza. La mine si dupa ce opresc AC-ul o perioada de timp continua sa vina aer rece. Bafta
suirad
revin cu intrebarea pentru cei care au gasit un raspuns documentat. E normal sa functioneze compresorul intermitent 5,6 sec apoi pauza 3 sec si tot asa? cei care au aceeasi manifestare au gasit solutia . multumesc
mihaic
Eu am patit o chestier similara cu clima de pe masina, dupa o perioada de functionare normala a inceput sa bage aer caldut care avea o vina de aer foarte rece pe mijlocul curentului. Era ca un ac rece daca tinea-i mana in dreptul gurii de ventilatie.
Problema a fost generata de un dop de gheata format pe conducta si s-a rezolvat cu inchiderea totala a aerului conditionat vre-un sfert de ora.
Cel putin un dop de gheata era pe exteriorul conductei (vazut si topit cu mana) si mai era ceva gheata undeva pe la clapetii care schimba directiile de ventilatie. Cand schimbam manual zona pe unde sa introduca aerul se auzeau pocnituri si harsiituri.
Din cate stiu eu dopul se formeaza cand afara este umiditate foarte mare, caldura mare si temperatura setata la maximumul de rece.
suirad
Am scris la vocea clientului mi-au raspuns telefonic, ca au vorbit cu cineva de la tehnic si au spus ca nu considera manifestarea ca fiind un defect, atat......
suirad
am fost la service au gasit 190 de gr freon in loc de 530g parca.Dupa completa compresorul se manifesta la fel doar ca intervalele de timp sunt mai rare si ce e cel mai important, nu mai simt cuplarile si decuplarile compresorului in comportamentul motorului....
SandelBS
Sau 650g?

Dar o masina de 2 ani deja pierde freon?
suirad
Ăsta mam întrebat și eu pe ca mașina are foarte putini km și aerul a fost folosit moderat iar manifestarea am avut de când mașină era noua, așa ca în lipsa de probe imam crezut pe mecanici.ceva schimbări sau produs dar nu ceea ce mă așteptam 530g

am scris la un telefon vai de capul lui....
marius140872
suirad ...compresorul porneste si se opreste in functie de 3 factori principali
1 temperatura setata
2 temperatura exterioara
3 starea tehnica ( ex cantitatea de freon)

La peste 32 grade afara si reglat la minimum( rece pe clima manuala) in primele 5 minute ciclul se repeta cam la 30 sec poate si mai des....Odata cu racirea habitaclului compresorul pornecte tot mai rar si pauzele sunt mai lungi( aprox 20 sec functionare cu 1 minut pauza) in momentul in care in masina e rece ,pauza compresorului dureaza chiar si 3 minute.

suirad
multumesc pentru detalii. NU ma deranjeaza ca porneste si se opreste des, ci faptul ca simt aceasta actiune prin socuri in comportamentul motorului.-cei drept acum mai putin decat la inceput
hspinache
Azi a fost mai cald si am pornit clima , pe FAST . Si surpriza ; la inceput aveam 50 gr in cabina , dupa 1 h de unblat prin oras , 48 gr . Am tot pipait si am ajuns la concluzia ca raceste un pic dar cam putin .
Am pipait tevile de la compresor si am constata ca evacuarea este foarte fierbinte . Conducata de refulare , era ceva rece , dar mie mi se pare ca este prea putin .

Acuma sint 2 variante:
a.-AC merge corect dar amestecul automat rece/cald nu este corect
b. amestecul rece/cald este corect , dar AC este limitat , insuficient
c. mi se pare mie !!!

Ce criterii de verificare am la dispozitii ? Poate exista si aici un tabel privind diferenta de temperatura care trebuie realizata .
La cita experinta am cu sistemele AC , parca ar fi pierdut ceva din gaz !
gcgeorgescu
Salut. Azi am observat că nu îmi mai baga rece clima. Am incercat și pe manual. Și în toate felurile. Am fost și am băgat freon, cu toate că aveam 465g ,când am băgat aparatul atât a scos. Degeaba, nu pornește nici compresorul nici GMV ul. Mă puteți ajuta?
E probabil sa fie vreo o siguranță ceva? Și unde că nu am gasito?

9 Apr 2017, 19:55:
Încă o proba și a pornit. Ciudat. După ce am băgat freon cu aparatul pus și dat pe lo, pe manual nu pornea. Ciudat. E bine că acum merge și pe automat și pe manual. Învârte GMV și compresorul cuplează.

9 Apr 2017, 22:58:
Merge bine nu mai face figuri. Doar că acum sunt 9°afara și trebuie să setezi temperatura spre LO. Merge și pe auto și pe manual.
După ce am coborât la mașină și v-am scris că și-a dat drumul, m-am dus la mecanic și l-am luat din pat să deschidă sercisul pentru mine. (Îmi e prieten că altfel azi de Florii, ciuciu). Mi-a făcut o diagnoza și ce să vezi absolut nici o eroarea. De nici un fel.
Nici el care e mecanic cu experiență , are peste 40 de ani a zis că nu a auzit așa ceva și că de vină sunt eu că nu am dat pe manual de fapt și că era temperatura exterioara egală sau mai mică că cea din mașină. Dar îmi aduc aminte că pe baraj la Mihailesti am dat pe lo și am setat treptele la ventilator din butoane.
Ledurile de la Auto și fast sau soft nu erau aprinse. Nu asta înseamnă pe manual?
mars
Nu prea, functiile la care nu umbli raman tot in modul auto. Doar cand setezi manual temperatura, treapta de viteza a ventilatorului, aeratoarele folosite si AC pornit, poti spune ca esti pe manual.
gcgeorgescu
Cred că ai dreptate. Când am setat fluxul de aer pe fata atunci a băgat rece intradevar. Și doar atunci. Posibil sa fi avut dreptate mecanicul meu!?😤
Și sincer sa fiu de obicei am probat cu temperatura mai mare . Adică afara arată 18-16-17 grade și eu setam 18 sau mai mult. Iar când am dat lo sa nu fi dat pe manual!?
Acum sunt sigur că vara asta am freon proaspăt și că instalația sta in presiune, asta mi-a indicat pe aparat.
cuki46
daca nu e apasat butonul AC OFF si implicit ledul rosu, trebuie sa porneasca compresorul indiferent de temperatura (exterioara/interioara), intensitate sau directie a aerului.



gcgeorgescu
Te contrazic. Daca ai temperatura setata mai mare decât cea externă poate să rămână și pe oprit compresorul , dar va porni mai rar. Poate vrei sa zici daca apeși butonul de dezaburire rapida( nu dez. luneta),atunci pornește în orice condiție. De exemplu asta iarna îmi baga căldură și când ar făcea prea cald mai dădea drumul la AC și incropea până stabiliza la temperatura setata de mine. Sa nu te gândești că făcea saună. Nu , am auzit când pornea compresorul iarna și pornește mult mai rar că vara. Asta vara îl ținea pornit mai non stop, cu întreruperi mici de până la 30 s
cuki46
cand am spus porneste, nu m-am referit la functionare constanta.

cat timp butonul AC OFF este apasat, compresorul nu porneste...daca nu e ala apasat, poate sa fie pe auto, manual, soft, fast...ce vrei tu...compresorul porneste. El functioneaza intermitent si normal ca e conditionat de temperatura exterioara, temperatura interioara, intensitatea aerului etc. De accea iarna porneste mai rar, vara mai des.
gcgeorgescu
Corect. Probabil am uitat sa specific în posturile de mai sus că buton AC era fără ledul roșu aprins, adica pe on.
gcgeorgescu
Se suspendă și discuția de pe topicul asta. Merge brici și cred că de vină am fost eu și imaginația mea. De nu am mai avut mașina cu sisteme din astea mai spre premium până acum. Că de exemplu cum spunea un coleg pe alt topic mașina de pornește prin apăsarea butonului start și apăsarea ambreiajului cu Cheia in buzunar. Ei bine eu chiar daca las Cheia in buzunar apăs o data butonul start că să pornească sistemele și să își facă setingurile , apoi mai apăs o data cu ambreiajul apăsat să pornească.
Nu sunt bătrân , ba din contra , dar așa m-am obișnuit , sunt mai de moda veche.🚜
Radu.G
Salut
Stie cineva daca se poate pune clima pe un Fluence 2011 cu AC, si cat costa?

Ce parere aveti de motorul 1,5 de 90 cp smile.gif
gcgeorgescu
Stai liniștit că nu e vreo o mare șmecherie. Nici senzorul de lumină. Și nici keyles. Nici xenon. O utilitate am observat la senzorul de ploaie. Eu de exemplu acum pe ploaia asta si când afară este 7° (Curtea de Arges) merg pe manual adică cu AC of. Contează consumul și fiabilitatea. Am facuti 750km și puțin de tot sub juma de rezervor. Îmi face un concediu de Paște plăcut.
SandelBS
Daca n-ai observat vreo mare "smecherie" sau utilitate asta nu inseamna ca nu au. AC automat vs manual e aiurea sa zici ca nu-i mare diferenta. Doar senzorul de lumini sa zicem ca e inutil si chiar de evitat ca mergand pe DN pe timpul zilei nu respecti legislatia folosindu-l. Keyless - eu o gasesc foarte utila iar de xenon depinde daca mergi mult noaptea, altfel nu merita. Asadar sunt utile pentru unii, inutile pt altii dar asta nu inseamna ca in general sunt inutile. Diferenta o vezi cand le ai pe o masina si apoi iti iei alta fara sistemele alea.
gcgeorgescu
Eu zic altfel. Atunci când mergi fara aceste sisteme și apoi îți iei o mașina cu din astea. Și observi că ce făcea cea veche , face și cea noua , doar că puțin mai diferit. Automat sau nu aveam lumini și pe Logan, automat sau nu aveam AC și căldură și pe Logan, automat sau nu aveam ștergătoare de ploaie și pe Logan, automat sau nu aveam închidere centralizată și pe Logan.
Cel mai important lucru pentru mine este 1.5 Dci 110 cp și 240 Nm cuplu fata de 1.4 mpi 75cp și 112Nm cuplu cu aproximație.Si implicit consum extraurban. Căci la București nu e mare scofala nici unul nici altul.
Multumesc.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.