Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Fierbe motorul R11 1.6D
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Renault 4, 5, 8, 10, 11, 12, 18, 19, 21, 25 > Renault 9, 11
Pages: 1, 2, 3
gheo_s
salutare

asa cum scrie si in titlu, imi fierbe motorul, asta asa brusc si peste noapte.Am lasat masina ok iar a doua zi cand am pornit-o a plecat in 3 pistoane timp de 30-40 de secunde dupa care a mers ok, dupa vreo 6-7 minute la viteza de 60-70 km/ora a ajuns apa la 90 grade si face presiune in vasul de apa ( cand functiona normal puteam sa desfac busonul de la vas si sa vad cum circula apa, acum face presiune si mi-o arunca afara).Pompa de apa este noua, a fost schimbata in urma cu o luna jumate, termostatul l-am dat afara si tot asa face.Daca o las sa se raceasca cateva ore si dau cheie, porneste de fiecare data in 3 si la accelerari bruste la relanti imi arunca apa pe evacuare ( de fapt nu mai scoate fum si imi arunca funingine umeda) , daca o opresc si-i dau cheie dupa ce e motorul cald porneste normal si evacuarea e uscata.Avand in vedere simptomele si din ce am mai citit pe aici am tras concluzia ca s-a "ciupit" garnitura de chiuloasa (sau chiulasa :-)) ).
Acum intrebarile:
- ce pasi trebuie urmati pt a schimba garnitura (eu personal nu la mecanic, ca ala stie sigur ca a mai schimbat); trebuie desfacut si capacul de la culbutori sau nu????
-ce garnitura sa cumpar , ma refer la grosime; chiuloasa a mai fost desfacuta de 2 ori dar mecanicii respectivi au zis ca nu necesita rectificare...( o data pt ca s-a rupt cureaua de distributie, acum vreo 6 ani, si a doua oara
cand mi-a fiert motorul in urma cu vreo 3 ani din cauza ca s-a stricat ventilatorul de racire )
-cum aduc distributia la semne inainte de a o desface (pt a fi mai usor la montare)sau alinierea se face numai dupa schimbare , nu conteaza cum o desfaci.Am citit niste posturi despre reglarea distributiei dar un nene batran cand mi-a reglat-o acum vreo 3-4 ani a zis ca la motoarele astea mai este un semn si la pompa de ulei, unde e situata pompa respectiva????
- are cineva un tabel cu forta de strangere pt 1.6 D si ordinea in care trebuie facuata strangerea la chiuloasa????

sper sa nu aruncati cu pietre in mine pt postul kilometric ....si ar fi foarte bine venite niste poze cu reglarea distributiei .....daca are cineva asa ceva....
AlexanderCarstoc
Schimabrea garniturii de chiulasa nu este o operatiune pe care sa o faci daca nu te pricepi. Trebuie sa ai ochiul,mana..formate pentru a depista, ai nevoie de intrumente de masura. Daca schimbi garnitura, verifica/schimba si alte garnituri simeringuri.

Eu l-am facut in fata blocului, 1.6 D, dar era tata care ma superviza, el "le mananca pe paine". Singur nu imi da mana sa bag la asa ceva...

Pe scurt, mergi la cineva care stie cu ce se mananca....
gheo_s
Multumesc pt sfat, dar as vrea totusi sa incerc sa fac eu aceasta operatie, si asta din mai multe motive: primul ar fi ca nu prea stau bine cu banii in momentul asta,al doilea ar fi ca nu prea gasesc mecanic (excluzand service -urile )care sa o faca cat de cat repede, am vb cu doi dar nu pot decat peste o saptamana si ceva , unul, iar celalalt peste vreo 3 ca pleaca in concediu.Un alt motiv ar fi ca vreau sa fac si pasul asta, am de gand sa mai tin ceva timp babuta si sa o pun cat de cat la punct si daca de fiecare data cand am o problema apelez la mecanic nu mai are nici un farmec biggrin.gif . Cat despre schimbat si altceva nu cred ca are rost, avand in vedere ca masina merge super bine, pleaca la sfert de cheie atat vara cat si iarna la -15 grade, toarce frumos, nu scoate fum dect la accelerari bruste, si nici atunci exagerat cum vad la altele cu mult mai noi, nu consuma ulei ( de la un schimb la altul nu trebuie sa completez deloc, scade de la maxim pana pe la jumatatea jojei - fac schimbul la 8000 km si bag elf 15w40),poate eventual doar garniturile de la galerie si cea de la pompa de vacuum care e foarte mizerabila, semn ca pe acolo scapa ulei....

Edit: zici ca ai schimbat garnitura la 1.6 D, poti sa-mi spui care sunt fortele de strangere???? ordinea de strangere pe care multi o indica este ori in spirala , ori in X pornind de la mijloc, daca gresesc sa ma corecteze cineva... si la ce instrumente de masura te referi???
AlexanderCarstoc
Trebuie sa ai ceva cu care sa masori planeitatea chiulasei. Dupa fierberi repetate...trebuie rectificata, altfel vei schiba foarte des garnitura de chiulasa.
Despre forta de strangere, sa ma uit in tabel, a trecut ceva timp de atunci.
La orice chiualsa, strangerea incepe din centru, catre margine. Toate garniturile vin cu ordinea printata pe ambalaj.
gheo_s
nu cred ca este nevoie de rectificare, motorul a fiert o singura data , in urma cu vreo 3 ani si ceva cand s-a stricat ventilatorul, si atunci a zis mecanicul ca e ok chiulasa, acum nu a apucat sa fiarba ( nu a trecut de 90 grade), ca l-am oprit....
AlexanderCarstoc
Ca sa fiarba, trebuie sa ajunga la 120, sistemul de racire este presurizat, atunci se aprinde becul. In functionare, motorul are peste 90 de grade celsius.

Nu conteaza ce spune un mecanic, lucrurile astea sunt exacte. Trebuie masurat, daca nu mai este plana, trebuie rectificata.
gheo_s
"In functionare, motorul are peste 90 de grade celsius."

sa inteleg ca daca in bord imi arata 90 grade in motor sunt mult mai multe grade????? pai atunci sonda aia ce mai indica???ca e totusi pusa pe motor...

nu stiu cata presiune se face de obicei in motor, dar la mine si cand era motorul cald (dupa un drum de 100 km), daca desfaceam busonul facea un fas mic de tot
si atat... si in plus de asta am si vasul fisurat in partea de sus, deci nici o sansa de presiune mare...

atunci mecanicul a zis ca e ok dupa ce a verificat-o.... crezi ca daca nu s-a deformat atunci cand aproape am calat motorul, s-a deformat acum cand nu a depasit temperatura normala de lucru???
AlexanderCarstoc
Daca tot il desfaci, cat iti ia sa masori? Se pune comparatorul pe chiualsa si in 1-2 min stii daca este plana sau nu.

gheo_s
problema e ca eu nu am acest comparator, dar o sa duc chiuloasa la cineva care are, ca sa stau linistit dupa...

ai reusit sa gasesti valorile pt fortele de strangere??
AlexanderCarstoc
Tot pe carton scrie. Este ceva mai complexa strangerea si se face in mai multi pasi. Fiecare garnitura vine cu secificatiile ei.
gheo_s
ok... multumesc
VS.03.NLM Narcys
Spor la treaba!
Si asteptam sa vedem rezultatele muncii tale.
Bafta!
AlexanderCarstoc
Oricum iti recomand sa nu faci tu toata lucrare si sa cumperi si cele 10 suruburi care strang chiulasa pe bloc. Sunt vechi si pot ceda. Oricum se recomanda schimabrea lor la fiecare lucrare.
gheo_s
ok ... mersi pt sfaturi

am observat ca pompa de injectie e prinsa doar de chiulasa, se pot da jos impreuna sau trebuie desfacuta pompa??????

ieri am reusit sa dau jos galeriile, iar azi vreau sa dau jos chiulasa si sa o duc la verificat....cum pot invarti motorul ca sa aduc distributia la semne???????
AlexanderCarstoc
Pompa mai bine o lasi pe masina, ea sta prinsa intr-un suport prins pe chiulasa si pe bloc.
Motorul poti sa-l aduci la punct foarte usor dupa ce dai chiulasa jos. Pur si simplu impingi intr-un piston, pana vezi semnul pe vizorul carcasei cutiei de viteze.
gheo_s
la mine pompa pare prinsa doar de chiulasa, are un suport in partea cu conductele care are doua suruburi prinse in chiulasa iar in partea cealalta este roata dintata prinsa de acea aparatare...care tine si roata dintata de la axul cu came...sa inteleg ca acea aparatoare este prinsa de motor si ca trebuie sa desfac rotile dintate???????

in partea dinspre cutie, de galeria de admisie este prinsa o chestie de plastic , ca o cutiuta la care se leaga niste furtune de ulei.... se poate spala cu motorina sau contine ceva filtre inauntru si nu e indicat??
AlexanderCarstoc
Este colectorul de gaze nearse, acolo se face decantarea uleiului prins in gazele de nearse, este indicat sa-l speli cu benzina, mai ales in interior biggrin.gif

Da, pinionul pompei de injectie trebuie desfacut. Ce fel de pompa ai? Este Roto Diesel sau Bosch? Daca este Roto o sa intampini dificultati la punerea la punct.
gheo_s
pompa este Bosch....

sa vedem daca am inteles bine.... daca trebuie desfacut doar pinionul de la pompa, in cazul in care pompa ramane pe motor, inseamna ca acea aparataoare este prinsa de chiulasa, dar daca las pompa pe chiulasa nu este mai simplu?????
AlexanderCarstoc
De fiecare data am preferat sa nu o las pe chiulasa, vine sub nivelul imbinarii dintre bloc si chiulasa, ingreuneaza destul de mult chiulasa si este mai greu de manevrat.
gheo_s
prefer sa ma chinui mai mult cu ea asa decat sa nu o mai pot regla.....verificarea planeitatii se poate face cu ea pe chiulasa???? la axul cu came trebuie desfacut ceva?????

in legatura cu distributia, daca nu se mai vad semnele pe curea cum o reglez????de asta te-am intebat cum pot sa invartesc motorul ca sa il aduc la semne inainte de demontare ca sa insemn eu cu markerul pe curea...

scuze ca te bat atata la cap, dar e prima data cand fac operatiunea asta....la urmatoarea demontare o sa fiu as biggrin.gif
AlexanderCarstoc
Invarti cu cheia axul cu came, sau pompa de injectie, poti chiar sa o lasi intr-o trepata mare, 4,5 ridici o roata si invarti de roata pana vin semnele la locurile lor.

Ai un semn de fulia arborelui cotit, unul pe volanta, unul pe pinionul de la pompa de injectie si unul pe axul cu came.

Toate aceste semne, au corespondent pe partea fixa a motorului. Cand le aduci pe toate astfel incar sa fie unul in continuare celuilalt, poti sa le desfaci fara probleme.

Trebuie desfacut axul cu came pentru a masura planeitatea. Ai 4 capace a cate 2 suruburi fiecare.

La montare, trebuie sa ai grija. Inainte de a pune cureaua, te asiguri ca arborele cotit este pus bine, verifici semnul de pe cutie. Apoi, pozitionezi axul cu came la semn si ultima data pompa de injectie. Vezi ca la pompa de injectie trebuie sa rotesti pinionul cu o cheie ca sa il duci la semn cand pui cureaua, altfel nu sta.
gheo_s
mii de multumiri....sper sa ma descurc...
gi2
ca ajutor pt tine ai o poza cu semnele pt distributie si vezi k pt axul cu came si pompa de injectie ai semne pe capacul de protectie, atentie la semnul de la volanta k ala e beleaua. Si ca sfat invarte motorul in gol dupa ce pui cureaua de distributie, daca opune rezistenta mai verifica odata semnele de la distributie. Succes
gheo_s
multumesc pt ajutor... o sa tin cont de toate sfaturile....

ieri mi-a venit chiulasa de la rectificat si noua garnitura...si am niste nelamuriri in legatura cu pasii de strangere.Pe instructiunile de la garnitura este trecut asa:

1. 30 Nm
2. <(unghi) 80(grade) +/- 4(grade)
3. 3 min
4. <----> 25 Nm
5. <(unghi) 213(grade)+/- 2(grade)

sa le luam pe rand
-la pasul 1 se strange din prima la 30 Nm sau treptat? ( adica cate putin fiecare pana la 30)
- pasii 2 si 3 sunt clari
-la pasul 4 banuiesc ca trebuie slabit si apoi strans din nou pana la 25 Nm ( semnul care e in instructiuni este o piulita deasupra careia sunt trasate 2 sageti curbe, una intr-un sens si una in celalalt).Intrebarea e cum? mai intai se slabesc toate suruburile si apoi se strang, sau se slabeste si se strange imediat fiecare surub????
- pasul 5 e clar

referitor la distributie, am citit pe undeva pe aici ca semnul de la volanta trebuie sa fie intre primele 2 semne din stanga cum te uiti dinspre cutie spre motor.Eu am invartit cred ca de 100 de ori motorul dar nu am reusit sa aduc semnul de pe volanta intre cele 2 de pe cutie, ci doar in dreptul celui de al doilea.In pozitia asta am marcat cu markerul pe curea si pe carcasa si asa am dat jos cureaua...in pozitia asta pistoanele 1 si 4 sunt sus si 2 si 3 jos ...daca conteaza, pompa e Bosh dar semnul de pe carcasa corespunde cu cel de Roto de pe pinion...

24 Jun 2011, 19:07:
si acum o sa incerc sa pun cateva poze:[attachmentid=1627731481] [attachmentid=1627731482] [attachmentid=1627731483] [attachmentid=1627731484] [attachmentid=1627731487] [attachmentid=1627731488]
AlexanderCarstoc
Sa inteleg ca pana la urma a avut nevoie chiulasa de rectificare, nu?.... Si erai asa de pornit, nici macar sa nu o masori....
In fine, ma bucur ca te descurci.

Acum, referitor la intrebarea ta. pasul 4. slabesti surubul, in strangi la 25nm si dupa ce ai ajuns la acea valaore, din punctul respectiv treci la pasul 5 si faci cele 213 grade ...+/- 2.

Adica conform ordinii de strangere de pe ambalaj faci pentru fiecare surub in parte pasii 4 si 5, impreuna. De ce este asa de rosu motorul in fata (in zona distributiei). Ai cumva scapari de apa pe la poma?

Sa verifici rolele si pompa, se recomanda schimabrea lor impreuna cu cureaua de distributie.
gheo_s
chiulasa a trebuit rectificata pt ca a avut un pic de coroziune la cilindrul 1? ( cel dinspre pompa de vacuum), si nu ca a fost stramba... biggrin.gif ...problema este ca si blocul motor prezinta un pic de coroziune in aceeasi zona, dar nu cred ca se merita sa-l desfac, asa ca ma risc asa...

la pasul 1 cum se face?, direct la 30 Nm sau treptat ??

culoarea rosie este data de reflexia unei umbrele de soare radmasa.gif... caldura mare....

pompa de apa a fost schimbata in urma cu o luna si ceva, iar cureaua si rolele au cam 20000 km...folosesc masina doar pt a mege la servici , cam 8 km pe zi, si asta doar cand ploua si iarna...in rest bicicleta ca e mai ecolgica biggrin.gif biggrin.gif

stii care e totusi pozitia corecta pt volanta, la care semn de pe cutie trebuie????? asta in cazul in care nu reusesc sa reglez distributia dupa semnele marcate de mine ...si ce parere ai despre semnul de pe pinionul pompei de injectie, ea e bosch dar semnul care coprespundea cu capacul de la distributie era cel de roto...

odata cu garnitura am comandat si suruburi noi, dar acestea difere putin de cele vechi in sensul ca alea vechi erau cu cap de imbus si cu filet pe aprox.5-6 cm, iar astea noi sunt cu cap stelat si cu filet cam dublu, are vreo importanta??


AlexanderCarstoc
Daca esti sigur ca ai insemnat bine pozitiile axelor, pinioanelor, le poti folosi pe ale tare. Daca nu, poti sa o iei de la zero si sa faci dupa cele ale masinii.

Suruburile trebuie sa aiba acelasi filet, aceasi lungime. in rest nu prea conteaza cum sunt. Faptul ca sunt cu acea "stea"...este ok. Da, setezi cheia la 30 si ii dai bice. Faci exact asa cum scrie acolo, fiecare garnitura are specificatiile ei.

Cu coroziunea de pe bloc, rezolvi usor, un smirghel foarte fin.

La volanta, intre cele 2 semne din stanga cum te uiti dinspre roata spre cutie. Vezi ca si arborele cotit are un semn pe pinion si pe aparatoare curelei de distributie. Daca acolo il pui bine, el o sa fie intre cele doua linii in spate.
gheo_s
salut

inca sunt cu motorul desfacut...am fost plecat cateva zile intr-o delegatie...

referitor la suruburi, vanzatorul a spus ca sunt singurele pe care le gaseste pt acest tip de motor...

[attachmentid=1627732588]

ca si lungime si diametru sunt la fel, doar filetul este mai lung la cele noi...cu ce influenteaza acest lucru avand in vedere ca in chiulasa nu este filet??...

chiulasa planata

[attachmentid=1627732590]

spuneam intr-un post anterior ca 2 pistoane sunt sus si 2 jos...cele care sunt sus depasesc planul blocului cu aprox. 0.8-1 mm, garnitura este la cota 3. In acest caz poate garnitura sa se stranga suficient (adica asa cum scrie in instructiuni) si sa preia acest nivel al pistoanelor???
AlexanderCarstoc
Distanta trebuie sa fie aceeasi de la baza de asezare, cea pe care se face strancerea si pana in capat. Din poza ta reiese ca cele noi sunt mai lungi. Faptul ca au filet pana sus nu incurca cu nimic.
Verifica daca ai adancime atat de mare (chiulasa si bloc), daca ai, poti folosi suruburile, daca nu ai...n-ai ce face, trebuie altele.

Garnitura este ok, cu siguranta isi va face treaba.

gheo_s
salut

de aproximativ 1 saptamana babuta e iarasi in functiune... biggrin.gif
operatiunea nu a fost foarte dificila, cu conditia sa stii ce ai de facut si sa ai scule potrivite...
inca o data mii de multumiri domnilor AlexanderCarstoc si gi2 pt sfaturi si indicatii, fara ei as fi orbecait mult si bine...

distributia am reglat-o dupa semnele date de mine la desfacere... si acum motorul la rece porneste la prima cheie dar in 3 pistoane timp de cateva secunde, dupa care daca o sprituiesc un pic intra in normal....banuiesc ca asta o fi de la vreun injector care nu mai lucreaza bina...cand e motorul cald doar ii arat cheia si zbarnaie wink.gif.... si parca se sesizeaza o mica "galopare" cand e la relanti...

o alta problema este la pompa de vacuum, la relanti nu prea are viata in ea, de-abia trage, si frana usoara am doar la prima (si cateodata si la adoua) pedala, dupa aia trebuie sa bag tare piciorul in ea ca e aproape ca si cand nu ar merge pompa deloc...aveti vreo sugestie??
gheo_s
m-am hotarat sa ma despart de babuta mea, motor 1.6 D din 1986 , F8M D720, care merge bine, nu consuma ulei exagerat (de la un schimb la altul completez cu uleiul ce ramane cand se face schimbul - 0.5 l), pompa Bosch, in 4 usi...

necesita reparatii la caroserie, schimbare bucse, amortizoare fata, faruri de scurta (s-a cam dus oglinda iar unul are si sticla crapata), ochelar dreapta, nici interiorul nu arata foarte stralucit... pret: 2200 Ron

cat pot de repede o sa pun si poze...
gheo_s
nu e nimeni interesat?????? saptamana viitoare ajunge la Remat....
XtreZz
pai pune poze interior/exterior sa o vedem...
AlexanderCarstoc
Unde este masina si cat vrei pe ea?
Poti sa pui cateva fotografii?
gheo_s
masina este in Timisoara iar pretul este afisat mai sus
dar.... pe langa defectele pe care le-am enumerat mai sus mai prezinta si :planetare care bat,balama rupta la haion, oglinda dreapta sparta, oglinda stanga jalnica, parbriz fisurat si zgariat, dezaburire haion nefunctionabila, macarale geamuri fata stricate, tobele finala si intermediara bune dar tevile (nu stiu cum senumesc) dintre galerie si toba intermediara si cea dintre toba intermediara si toba finala sunt cam praf, rezervor indoit, temporizator stergatoare lipsa, si probabil ca mai sunt si alte maruntisuri...

pretul afisat era in cazul in care mi-ar fi iesit combinatia, adica am vrut sa dau babuta si sa mai pun eu ceva euroi si sa-mi iau alta in "stare excelenta", dar dupa ce am vazut-o a cazut afacerea...

daca o dau la Remat acum pot sa obtin ~1800-2000 Ron pe voucher (http://www.rabla-2011.ro/timisoara/) + 600 Ron pe fier (atat a primit un coleg care a dus saptamana trecuta o Dacie)+ cel putin 700-800 Ron pe piesele ce le dau jos (alternator, electromotor, faruri de lunga , stopuri, bloc de lumini,cauciucuri, plastice, posibil si pompa de injectie)...asa ca cel mai probabil va lua calea Rematului...daca nu ma razgandesc pana dupa 1 Mai, si ma apuc eu de restaurare...
silvers
Ai dus-o azi la remat cumva? Am vazut una gri pe o platforma prin fata pe la Prefectura...
gheo_s
nu era a mea...
momentan nu mai sunt vouchere...astept sa vad daca mai primesc...
silvers
Pui si tu ceva poze cu ea? .....????
r11guiutz
Trimite-mi cateva poze cu ea pe guiutzu{@}gmail.com sunt interesat si vreau sa o cumpar. Tel: 0741227384
gheo_s
poze....


@r11guiutz - ai PM cu nr. meu de telefon
grd80radu
nota 10 frumoasa descriere a defectelor full detaliu biggrin.gif
AlexanderCarstoc
E bine asa, mergi cu pozele la meserias si iti spune si cat te costa reparatiile si ce trebuie sa cumperi, inainte sa iei masina...
Stii...potcoava inaintea calului...
gheo_s
QUOTE(grd80radu @ 13 May 2012, 22:10)
nota 10 frumoasa descriere a defectelor full detaliu  biggrin.gif
*




pai nu vreau sa pun lumea pe drumuri si nici nu sunt genul care sa dau tepe...
gheo_s
salutare tuturor

deoarece am pierdut trenul cu programul rabla, m-am hotarat sa pastrez babuta...dar trebuie sa o pregatesc pentru sezonul rece si pt asta as avea nevoie in primul rand de un soc, asa ca apelez la cei care au diesel sau au avut diesel si mai au un soc in plus (functionabil) care nu le mai trebuie sa dea de stire...

de la cei care se pricep la diesel as dori niste sfaturi in legatura cu pornirea cand e motorul rece.Momentan porneste cam la a treia invartitura de motor si merge cam balbait, parca ar fi doar in trei pistoane ,timp de vreo 15-20 de secunde dupa care merge bine.Pornirea se face cu un nor de fum alb iar dupa ce plec cu ea de pe loc am "o codita" de fum negru timp de cateva minute (5-10) pana se incalzeste un pic motorul dupa care "codita " dispare.Cu motorul cald o ia "la sfert de cheie" si scoate un pic de fum negru doar cand bag piciorul brusc in acceleratie, daca o accelerez treptat nu vad nimic in oglinda.Am uitat sa mentionez ca porirea se face asa cum am descris mai sus cu acceleratia un pic apasata, ca sa imit funcionarea socului, daca incerc fara acceleratie se scutura de parca merge in 2 pistoane smile.gif

si as mai avea o problema, care nu are legatura cu motorul ci cu partea estetica...am facut rost de o oglinda de pe partea dreapta cu buton de reglaj din interior la fel ca cea din stanga insa nu am acel coltar in care se prinde butonul de relaj la interior...ma poate ajuta cineva cu piesa respectiva?
AlexanderCarstoc
Verifica bujiile incandescente. Foloseste soc de Dacia, se gaseste in comert.
gheo_s
Bujiile le-am verificat cu un fir de la baterie si se pare ca sunt ok toate...la socul de Dacie m-am gandit si eu, dar asta va fi ultima alternativa in cazul in care nu fac rost de un soc automat.

referitor la pornire , nu ar putea fi si din avans?? ca sa-mi dau seama de asta, ar trebui sa destrang pompa si sa incerc sa o misc un pic cu un levier, problema e ca nu stiu in ce parte , in fata sau in spate?? si nici daca reglajul respectiv se face cu motorul oprit sau pornit...ma poti ajuta cu niste indicatii???
garfield_09
Aceasi problema o aveam si eu la pornire. Pornea mai greu si balbait si imi scote un mare nor de fum alb timp de 5-10 secunde. Am fost la service mi-a dat avansul mai mare si porneste la sfert fara fum fara probleme. Din pacate nu stiu cum se da avansul mai mare. sad.gif
gheo_s
stie cineva ce cod are socul de la motorul F8M???? sau cum se numeste exact , ca eu am cautat cateva ore pe google si nu am gasit nimic...
Adi R5
cod renault : 7700766035
lungime : 1750 mm

alt producator : SEIM : 064230

gheo_s
Adi R5 nu cred ca vorbim de aceeasi piesa, la mine socul este format dintr-un bulb cu termostat si aproximativ 450 mm de cablu, nicidecum 1750 mm...


am reusit sa gasesc o poza si cu reperul care l-ai pus tu...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.